למי שמתעניין
בבנזין 96 אוקטן הוסיפו עופרת ע''מ שהמנוע ,יעלה'' חלק בסיבובים בעת לחיצה פתאומית על הדלק (ולא כהתפוצצות בבת-אחת). תפקיד נוסף של העופרת היה לגרום לסיכוך במקומות שלשם לא מגיע שמן כגון צלינדר מובילי השסתומים או טבעות בוכנה עליונות .
כשגילו שהעופרת רעילה ואסור להשתמש בה (בנוסף לכך שהזיקה לממיר הקטליטי שתפקידו לסנן את גזי הפליטה *) מצאו 2 פתרונות , הראשון בקשר לשימון - שינו את הרכב המתכת ממנה בנויים החלקים הניידים של המנוע ע,י שימון עצמי (הוספת פחמן להרכב המתכת) הפתרון השני הוא שינוי במבנה חלל שריפה במנוע ע''מ למנוע את אותה התפוצצות פתאומית בעת לחיצה חזקה על דוושת הדלק .(לא קשור / כן קשור למה שאנו קוראים דטונציה).
שינויים אלה החלו באמצע שנות ה 80 ומאז כמעט כל המכוניות לא זקוקות לדלק עם תוספת עופרת.
ברר אצל היבואן הרכב - מהנדס המחלקה הטכנית)(לא פקיד המכירות שלא מבין כלל במכוניות-תפקידו למכור ותו לא..) אם הרכב שלך יכול לעבוד על בנזין נטול עופרת (95 אוקטן). קרוב לוודאי שאכן יכול -- תלוי בדגם הרכב ובשנת הייצור .
* התוסף האשלגני בא במקום העופרת. לאותה מטרה .-- הוא לא רעיל כמו עופרת.
אם ברצונך/כם להתעמק יותר בנושא , הרשמו לאחד הפורומים העוסק בנושאים טכניים של רכב - שם תקבלו הרבה מידע .