• 13.

    והמציאות - בלי אוניברסיטה קשה מאוד להתקבל לעבודה

    בוגר אוניברסיטה, 18/10/08 17:57

    אני מציע שכל מי שמשלם סכומים מופקעים על קורסים קצרים שאמורים ללמד אותו לתכנת (הרבה יותר משכ''ל אוניברסיטאי) שיבדוק כמה מבוגרי הקורסים ללא תורא וניסיון באמת מתקבלים לעבודה בפיתוח.

    חברות מקבלות מאוניברסיטאות מ2 סיבות:
    1) הבוגרים איכותיים יותר מבוגרי קורסים.
    2) ההכשרה שמקבלים יותר טובה.

    אין קיצורי דרך חברים - בשביל תנאי הייטק צריך לעבוד. אצלי בחברה אין אפילו בוגר קורס אחד.. אפילו לQA קשה להם להתקבל.

  • 12.

    אוניברסיטה במחשבים זה כל כך האתמול

    דורון, 15/10/08 08:10

    היום במחשבים צריך ללכת מהר וקדימה. מי יודע מה יהיה טוב ומבוקש בעוד שלוש שנים? אתה צריך לקבל את היסודות בקורס מקצועי טוב (וכן 3 חודשים לא מספיק אבל שנה – שנה וחצי זה הכיוון) במקום לבזבז זמן יקר מאוד בלימודי סרק לא רלבנטיים באיזו אוניברסיטה פלצנית. היום כשכל מקורות המידע הטובים ביותר פתוחים לכל וניתן ללמוד כל קורס וברמה הגבוהה ביותר באינטרנט, אוניברסיטה זה כמו לנסוע בעגלה עם סוסים. אוניברסיטה הייתה טובה לסבא אולי לאבא אבל זה כל כך האתמול.

  • 11.

    לעשות תואר במחשבים זה להיות פרייר

    יפעת, 15/10/08 07:26

    סטודנטים למחשבים תלמדו את המתמטיקה של החיים: 1. לא צריך תואר כדי להצליח (רוב המולטי-מיליונרים בתחום לא סיימו שום תואר); 2. לימודים בקורס אינטנסיבי חוסכים לפחות שנה של בילבולי שכל; 3. ונותנים לפחות שנתיים פור בעבודה כי מתחילים מנקודת זינוק גבוהה יותר. איך אתם קוראים לזה? – משל. אכלתם אותה.

  • 10.

    גם לגיל שוויד אין תואר אקדמי

    גל, 14/10/08 23:53

    אפילו לנושא הכתבה אין תואר אקדמי (מר שוייד למד באוניברסיטה אבל הוא היה חכם ועזב!) לא צריך תואר אקדמי ע''מ להצליח בהיי-טק וייתכן אפילו שזה פועל לרעה. אז אם יש קורס מקצועי רציני ויש לך ראש נכון – זה הקומבינציה הטובה ביותר.

  • 9.

    אוניברסיטה זה בזבוז זמן

    נמרוד, 14/10/08 23:13

    אם קורס מקצועי זה לא טוב, למה כל כך הרבה לומדים ? אני לא מבין איך הדברים עובדים ? הסודנטים שלמדו כל מני תאוריות באים אלי שאסביר להם איך הדברים עובדים. אני בוגר קורס מקצועי ואומר באחריות מוחלטת – אני מבין יותר טוב מהרבה סטודנטים איך התוכנה עובדת ואיך צריך לבנות מערכות. למדתי שנה וחצי ואני מאוד מאוד מרוצה.

  • 8.

    האם עדיף להיות תלמיד ישיבה ולהתמחות בדברי חז''ל ופילפולי הגמרא מבלי

    מה עדיף?, 14/10/08 11:15

    לעבוד או שמא עדיף ללמוד מקצוע שיאפשר לצעיר להתפרנס בכבוד מבלי להזדקק לגמ''חים וקיצבאות

    • יש הטוענים שאין עתיד למדינת ישראל ללא לימוד הבלי הגמרא והתפלות ויש

      שתי אסכולות, 14/10/08 12:02

      הטוטענים שאין עתיד למדינת ישראל בלי השכלה (לא תורנית חו''ח) מדעית טכנולוגית.ברור לכלאדם שפוי ורציונלי שהשניים צודקים ולכן מן ההגיון הוא לקצץ לחרדים ולהשקיע בחממות טכנולוגיות שיניבו לנו עבודה,ייצור וייצוא שבעלדיהם אין יום למדינה.

  • 7.

    הייטק שמייטק1!

    רופאה, 14/10/08 11:04

    חלומה של כל אם יהודיה שילדיה יהיו רופאים או עורכי דין נבע מטעמי הישרדות בלבד- אם תחשבו טוב תבינו שמקצועות אלה, מלבד היותם מכובדים ודורשי השכלה גבוהה, הם גם המקצועות שיידרשו בעיתות מצוקה. הייטק הוא תחום שמתנדנד בהתאם למצב בשוק. פעם למעלה פעם למטה. אני רופאה והדבר שהכי ברור לי הוא שכל עוד אוכל תמיד תהיה לי עבודה. אז השקעה לא תמיד נמדדת בהכנסה נוכחית ובביקוש רגעי בשוק אלא במה שקורה לאורך שנות חיינו.

    • כל עוד בני האדם יתפתחו או לפחות ישמרו על הרמה כיום, יצטרכו היי טק.

      שי, 14/10/08 12:05

      רופאים זה עבודה ראויה, אבל עד שמגיעם למשכורת ראוייה לוקח איזה 15 20 שנה

    • הרופאה צודקת בכך שרפואה היא מקצוע נדרש בכל מצב. היא לא

      אזרח המדינה, 14/10/08 13:43

      צודקת בכך שהייטק הוא שמייטק. לא מעט מהישגיה הרפואיים הם תוצאה של ה''שמייטק'' הזה. ובכלל, דרך ארץ קדמה לתורה. קצת צניעות לא הזיקה לאף אחד.שחצנות - כן.

  • 6.

    אל תסתכל בקנקן!

    רינת, 14/10/08 10:12

    כבוגרת קורס מקצועי רציני אני אומרת לכם שעדיף קורס כזה. אני כבר שלוש שנים עובדת כמתכנתת ואני מאוד מרוצה שלא ביזבזתי את הזמן באיזה אוניברסיטה שמלמדת הכל חוץ מהמקצוע. גם הבוסים שלי חושבים כמוני אחרת לא היו מעסיקים כל כך הרבה בוגרי קוסים. וחוץ מזה סנמנכ''ל הפתוח שלנו לא למד בשום אוניברסיטה מעולם. אז תיזהרו מכל מני השמצות שיש בכתבה. פשוט תבחרו קורס מקצועי רציני ובמקום עם קבלות.

    • מה קרה, מכון סיוון בלחץ? כל כך שקוף... (ל''ת)

      אני, 14/10/08 10:56

    • פחחח

      שי, 14/10/08 11:51

      תגובה לא פחות ממגוחכת
      עלק עדיף קורס של 3 חודש על פני תואר של 3 שנים.

      שמעי, לדעת לתכנת בג'אווה כמו תוכי אפשר ללמוד גם בשבוע. אבל להבין איך הדברים עובדים מסביב, את המשמעות של הדברים לעומק - את זה צריך ללמוד הרבה זמן. וזה מאוד חשוב לעבודה.
      את אולי התקבלת לעבודה עם זה (מעניין מאוד איפה אגב), אבל נראה אותך מתקדמת עם זה.

      • תגובה ברמה (אקדמית)

        רינת, 15/10/08 07:36

        ''פחחח'' - לא קראת בכלל את מה שכתבתי. אתה סתם עיוור ומקובע. תבין – אוניברסיטה זה כל-כך האתמול. בתחום כמו שלנו יש אינטרנט, יש המון מקורות מידע. הכל משתנה כל-כך מהר שבכלל צריך ללמוד יסודות וללכת הלאה. ומה קורה באוניברסיטה? לומדים קודם כל שנתיים של כל מני מתמטיקה ופיזיקה כי צריך לתת פרנסה לפרופסורים בני 100 ואחר כך לומדים בקושי דברים רלבנטיים. תתגבר חבוב – לימודים מקצועיים רציניים זו הדרך. אני עובדת בחברה שאתה הייתה חולם (בתיאוריה) להגיע לשם.

    • אל תאמינו לה (ל''ת)

      שי, 14/10/08 12:03

    • קורס מספיק? אולי בשנת 98 זה היה ככה. היום ממש לא

      דני, 14/10/08 13:13

      ממליץ לקוראים להקשיב לכותב הכתבה ולא לטוקבק הקיקיוני הזה

    • אחד שבדק: צודקת בהחלט

      נמרוד, 14/10/08 23:12

      אוניברסיטה בהייטק זה בזבוז זמן! כל ראשי הענף הזה: ביל גייטס, לארי ארסון, סטיב ג'ובס ורבים אחרים לא גמרו שום אוניברסיטה. גם בארץ רבים ממיסדי הסאטרטפים ואלו שעשו כסף טוב לא למדו בשום אוניברסיטה. אז אל תבלבלו לי במוח – השורה התחתונה קובעת ובגדול!

  • 5.

    אז מתי אפשר להסתפק במכללה?

    יש שביתה אין שביתה, 14/10/08 10:09

    או שאי אפשר?

  • 4.

    צודק אבל רק חלקית

    משה, 14/10/08 10:01

    אומנם נכון שתואר הוא טוב אבל ממש לא הכרחי ובחשבון נכון אפילו יקר ובזבזני.
    אני בוגר קורס של שנה וחצי ועובד 5 שנים בפתוח תוכנה. התקדמתי ואני נחשב לבכיר (מובל פרויקט גדול), אני קולט בוגרי קורסים כמוני. קורס מקצועי רציני עדיף לדעתי על פני תואר שבו כמעט ולא לומדים דבר רלבנטי. הציונים בתואר רק אומרים אם לבן-אדם יכולת ללמוד אבל ממש לא מהווים אינדיקציה אם יש לו נטיה למקצוע התוכנה והאם יש לו ''ראש של מפתח''.

    • שמע

      רון, 14/10/08 11:53

      ב-4 שנים תואר שלי אני למדתי גם דברים לא רלוונטים אבל גם דברים מאוד מאוד רלוונטים שאתה לא למדת ולא תלמד אף פעם

      אתה אולי חזק בלולאות ''פור'' - אבל להבין את המשמעות של זה מבחינת ניהול זכרון של המעבד אתה בטח ממש לא יודע. וכשירצו ממך אופטימיזציה אתה לא תדע לעשות את זה מספיק טוב

      • 4 הוא מגיב בשכר של המכללות ...אין כמו אוניברסיטה

        אחד, 14/10/08 12:46

        נשמע כולכך כמו פרסומת למכללות הכשרה האלה

        • 4 צודק! ואתה אחד שמפחד ממה שאתה לא מכיר

          לני, 15/10/08 07:18

          ואתה כל כך מקובע עד שאתה לא מסוגל להתיחס לתוכן הדברים. אני מכיר מקרוב את הנושא ו-4 צודק לגמרי.

      • תקשיב

        לני, 15/10/08 07:14

        יש קורסים מקצועים ובתי ספר טובים מאוד שמלמדים רק מה שצריך אבל כל מה שצריך. אני עובד בסארטפ כבר שנתיים וכאלו שבאים מאוניברסיטאות עם ציונים וכד' ברובם אין להם מושג ירוק במחשבים. הם יודעים כל מני תיאוריות לא רלבנטיות. אם מישהוא עושה את העבודה באמת זה אני והחבר שלי שלמדנו בקורס מקצועי (ולא למדנו בסיוון – וזה פאטטי לחשוב ששילמו לי לכתוב כאן). תגיד לי למה לבזבז שלוש שנים על דברים לא רלבנטיים !?! אתה פשוט מדבר בלי לדעת על מה אתה מדבר. ואגב אופטימיזציה זה בדיוק אחד הנושאים שבו סטודנטים מתפלפלים על קוצו של יוד ועושים מטעמים מאיזו שטות שלא עוזרת לכלום בד''כ אבל לא רואים את התמונה המערכתית הכוללת.

  • 3.

    קשרים רבותי, קשרים

    דובב, 14/10/08 09:53

    כאיש הייטק כבר כמעט עשור שני וכיוצא יחידה צבאית מסוימת, כמו בכל מקום אחר קשרים חשובים מכישורים.
    הטובים באמת אינם זקוקים לשום תעודה שתעיד על כישוריהם כי הדבר ניתן לזיהוי מיידי, הטובים פחות נזקקים לעדות תומכת בעזרת תעודות וציונים במיוחד כל אלה שזוהי להם תעסוקה ראשונה.
    המלצות וחברים הם הגורם הקובע וכל השאר גורם מסייע.
    בכל מקרה כרגע הכל נראה די מתנדנד, ללכת לישון ולחזור בעוד שנתיים או שלוש.

  • 2.

    הנתונים נכונים לדעתי רק חבל שתיאוריות ותואר

    גל, 14/10/08 09:47

    הן מסננת לתפקידים שזה בכלל לא הכרחי. בהייטק ישנם תפקידים רבים ולמשל כדי להיות מנהל רשת טוב אין שום צורך להיות מצטיין באלגוריתמים.

  • 1.

    הכותב מבין בתחום

    עתודאית, 14/10/08 08:11

    נראה שהכותב מבין בתחום וכתב לעניין.

    היה נחמד לקבל קצת מידע על תרומתם של תארים גבוהים יותר (שני,דוקטורט)

    חוץ מזה לגבי היחידות הצבאיות - יש עוד כמה יוקרתיות מאוד