• 37.

    כבר אמרה חוה בלונדון היאוש יותר נח

    אורה, 02/01/13 16:44

    תמיד האושר נראה רחוק .אדם שרוצה לתת לרוב יהיה מאושר. כי כאשר אתה נותן אתה גם מקבל סיפוק.אם תתנדב אולי בבית אבות או עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים תראה כמה טובים הם החיים מי שרוצה רק שיתנו לו תמיד ירגיש חסר ומקופח

  • 36.

    אני מקווה שהפעם התגובה תפורסם

    דורון, 17/09/07 00:55

    הכתבה נכונה במאת האחוזים. מבחינת הנגב, העזיבה של הצעירים בגלל המצב היא כבר עובדה קיימת. בבלוק הדירות בו אני חי, בשכונה ה', דור הילדים, שהם היום בני 30+ עזבה ברובו לאוסטרליה, ארצות הברית וחלקו אף העדיף לחזור לארצות מהם עלו - רוסיה וארגנטינה.
    אצלנו במשפחה, הבן הגדול מסיים בקרוב שירות חובה ואין לו מה לחפש בעיר, הבן הצעיר, שנמצא בכיתה י', מאוד מתלבט אפילו לעשות צבא. אני עצמי ואישתי שירתנו שירות מלא (אני עשייתי מילואים אין סוף בשיריון). מה אני יכול להגיד לבנים? שיש פה בבאר-שבע עתיד? שהם יהיו כמו האבא והאימא, שעובדים בוקר וערב כי הם רק שוקעים בחובות?
    יש לנו בעיה של הנהגה, גם מקומית וגם ארצית. הרבה מגיבים מדברים פה על ציונות ותוקפים את נועם שיזף, אני חושב דווקא שהמאמר שלו מבריק והוא בבחינת אור אדום.
    אני רואה פה את הבנים של החברים הגדלים בבאר-שבע, להרבה הורים יש פה את הלבטים האלה, במיוחד כשרואים את מערכת החינוך בעיר. מהיכרות של אישתי עם מורות מתל אביב, בהשתלמויות מקצועיות, רואים את ההבדל בהשקעה ובאמצעים. לילד מבאר-שבע אין סיכוי בכלל. אלמלא אני ואישתי היינו משקיעים אלפי שקלים נוספים במורים פרטיים בשנה, הילדים פשוט לא היו מצליחים.
    במקרה שלנו, יש לנו אפשרות לדאוג לילדים לדרכון זר, אני לא רואה פתרון אחר.
    אני מקווה שפעם כן תינתן זכות הדיבור גם להורים מבאר-שבע ולא רק למגיבים מתל אביב.
    זה גם חלק מהעניין, כי כנראה שאנחנו לא קיימים בשביל אף אחד.

    • אני איתך בכל מילה

      עידן, 17/09/07 07:32

      חבל שיש אנשים שלא יכולים לקבל את העובדות האלו שאתה מציין

      ובגלל אותם אנשים המדינה נראית ככה ותמיד תראה ככה [אם לא יותר גרוע]

      כל מי שמגנה את היורדים מהארץ עושה זאת או מטיפשות או מקינאה

      אותם אנשים שתוקפים את הצעירים שעוזבים הם עצמם היו רוצים לעזוב אבל אין להם את האומץ או את האמצעים, בדר''כ מדובר באנשים שמתקשים בקרוא וכתוב, שלא נדבר על שפה זרה ולימודים אקדמאים

      אז תנו להם, שישארו פה, ואנחנו נטוס, וככה כולם יהיו מאושרים

  • 35.

    לראות 6:6

    איתן, 16/09/07 23:04

    קשה לנו כישראלים לקבל עובדות שמוכחות כנכונות אודות מקום הולדתינו
    קשה לנו לנפץ את בלון הציונות העיוורת והלא מבוססת שאותו דאגו לנפח כל הקודמים לנו
    ולנו לא נותר מאשר לנשום ממעט האוויר הלחוץ והדחוס שבתוכו ולשכנע את עצמנו שככה הדברים אמורים לקרות
    ואין לנו ארץ אחרת,ואין לנו דרך אחרת
    לכן הדיון פה מיותר ומי שדעותיו חשובות לו
    ולא מפחד לעזוב את הארץ,באמת יעשה את הדבר הנכון לעשות
    אין מה לשכנע,הנתונים מדברים בעד עצמם
    הרוב המוחלט לא חוזר לארץ

    • צודק לגמרי

      עידן, 17/09/07 07:29

      מסכים עם כל מילה, בדיוק מה שכתבתי תגובה מתחתיך

  • 34.

    זה כמובן ויכוח סרק

    עידן, 16/09/07 22:24

    מי שבעד ירידה מהארץ, יירד. מי שנגד - יישאר כאן בכל מחיר. חבל לכם להשקיע אנרגיות בלשכנע אחד את השני. פטריוטיות עיוורת היא תכונה אשר מביאה לאטימות מוחלטת של אדם, שלא יהיה מוכן לקבל בשום אופן את העובדה הכביכול ''כואבת'' שבמקום אחר יכול להיות יותר טוב מבמדינתו ה''נכספת'' ישראל.

    זה עיניין מוכח מכל הבחינות, המדינה הזו דורכת על תושביה. אם להישאר כאן או לא ? כל אחד והערכים שלו, כל אחד והחינוך עליו גדל. אבל מה הטעם בלהתווכח על עובדות קיימות ומוכחות ?

  • 33.

    ד''ש מאמריקה

    כולנו כאן, 16/09/07 00:41

    מנועה, דניאל, טלי ובן
    תצטרף אנחנו מחכים.
    הרבה יותר נחמד כאן:)

    • לא נכון

      דניאל, 16/09/07 20:36

      העגבניות נורא יקרות כאן...

      • קמצן!

        ד''ש מאמריקה, 17/09/07 01:25

        זה בגלל שאתה רוצה רק עגבניות מהסוג שיתאים למכונת האספרסו השבורה

  • 32.

    אבל אתם נשארים כי אתה וחבריך האנטיציונים בעלי ההון מוצאים פה עבדים

    תפוזו, 16/09/07 00:32

    יש פה עבדים בזול, מליון וחצי אנשים במשמרות וחצאי משרות כדי שמשפחת רשף או משפחת שיזף יוכלו לשלוח את ילדיהם לעבוד ככתבי עיתונים ופורטלים לספר כמה רע להם פה, אוי, ממש נורא, אז קומו תעזבו - אתם לא תעזבו כי פה סיר הבשר שלכם, על הגב שלנו

    • אנחנו עוזבים, אנחנו עוזבים

      עידן, 17/09/07 07:35

      הטיסה שלי במאי
      דבר איתי עוד 10 שנים, נראה איפה כל אחד יהיה

  • 31.

    למחבר הכתבה הזו

    נח, 16/09/07 00:20

    עדיין לא תפשת את העיקרון.קח למשל את צאאיו של רבין הממציא הגאוני של ''הנמושות'',כמובן שהם יחיו בישראל ולא משנה מה שיקרה בארץ אבל יגורו כפי שהם עצמם אמרו בוושינגטון.
    הבינות?

  • 30.

    קח את אביך ותסתלקו מכאן אנרכיסטים (ל''ת)

    רן הציוני, 15/09/07 23:24

  • 29.

    ישראל שונה מהשאר ...

    amisrael.org, 15/09/07 22:41

    מדינת ישראל היא מסגרת לרעיון הרבה יותר גדול מאשר לספק לכל אחד להגשים את חלומותיו האישיים.
    המדינה קמה כדי לממש את הפוטנציאל של העם!
    לעם שלנו אמורה להיות אג'נדה.
    התפקיד שלנו הוא - עוד חוליה בשרשרת ההסטורית.
    הכאב שלך הוא כאב אמיתי, אבל אתה מציג את הזווית שלך - יש עוד הרבה זוויות אחרות. הצדק של נקודות המבט האחרות לא שונה משלך.

    מה עושים?

    • אם ישראל שונה מכל מקום אחר

      רון, 15/09/07 23:11

      אז גם הכלכלה והחברה שלה צריכים לשקף את זה. ברגע שהכל זה סחר מכר, אז אנחנו בדיוק כמו כל מקום אחר ואז, כמו ששואל הכותב, למה להשאר?

      • אתה צודק, ולכן ...

        אחד העם, 16/09/07 00:16

        צריך להשאר בשביל לשנות.
        השינוי יקרה ויצמח מהעם.
        את השינוי יעשו אלה שאכפת להם באמת ולא רואים את העולם רק מזווית ההצלחה האישית והפרטית שלהם.
        היציאה מהארץ היא בריחה מהעצמיות ומהזהות הפרטית וקולקטיבית.
        הפרטים נוסעים אבל העם עוד ימשיך בדרכו!

  • 28.

    מוכן לממן לך כרטיס לכיוון אחד

    הסוכנות, 15/09/07 22:02

    לך ואל תחזור, יא קוטר.

    • בוא תממן גם לי גבר.. (ל''ת)

      יוסי, 15/09/07 22:22

  • 27.

    למה אתם מסננים את התגובות מב''ש?

    דורון, 15/09/07 21:05

    איני מבין מדוע סיננתם את התגובה שלי למס'2? מדוע לבאר-שבעים אין זכות תגובה ב''מעריב''?

    • אחי... פספסת קצת עם רגשות הנחיתות

      פנחס, 15/09/07 21:38

      הבחור שרצית להגיב לו, הוא עצמו מבאר שבע.

      הלכה תיאוריית הקונספירציה.

  • 26.

    אלמלא השטחים והחרדים,באוסלו היה תור לקבל ויזה לישראל! (ל''ת)

    יורד בעל כורחו, 15/09/07 20:29

    • נו שוין - בעיות קטנות.... (ל''ת)

      דניאל, 16/09/07 20:34

  • 25.

    להגדיל את הכתבה לשלט הכי גדול !

    סימיל, 15/09/07 20:18

    כל מילה נכונה.
    כצעיר אני לא רואה שום עתיד למדינה הזאץ, שלא נותנת לי כלום. תמיד עסוקים ב''מצב''... זה נמאס. באמת נמאס מאנשים טיפשים ודתיים שמנהלים את המדינה, שהיא גם שלי, היא של כולם, לא רק שלהם...

    למה שאני לא אהגר לארה''ב? זה מה שאני מתכוון לעשות כדי לחיות כמו שצריך. בגיל 18 המדינה לא תראה אותי יותר.

    • אווווו... המדינה לא נותנת לך כלום...

      פנחס, 15/09/07 20:56

      והדתיים כאלה טפשים, שלא כמוך...

      למה באמת שלא תהגר לארה''ב? כי שם ממש כיף. וגם ממש מחכים לך שם.
      בחייאת, תהגר לארה''ב. אבל קודם סיים את הבגרויות.
      :)

      • אנחנו מהגרים גבר.. רק מחכים

        שוקי, 15/09/07 22:29

        רק מחכים שתבדוק שאתה מצליח להפעיל לבד את האף-15, וכבר אנחנו חותכים מכאן.
        פשוט לא רוצים שתישאר לא מוגן ליד המקלדת, עם כל הערבים האלה מסביב.

        • אהההה. זה אתה הבחור ש''מפעיל'' של האף- 15

          פנחס, 16/09/07 04:30

          ואחרי ש''תפעיל'' אותו אתה מבטיח לעזוב?

    • שלום ולא להתראות (ל''ת)

      השמש לא תזרח, 15/09/07 20:58

  • 24.

    כאילו שפריז, לונדון וניו יורק לא קרות, יקרות, מכוערות, מזוהמות וכו'

    כמי שחזר מחו''ל, 15/09/07 18:12

    עשה לי טובה, ישראל המקום הכי טוב בעולם לגדל ילדים. ועוד יותר כשמדובר בגידול ילדים יהודים. העולם מלא שנאה חשדנות ואנטיפתיות, ומי שרוצה לחיות נכון צריך לדעת להפוך את ארצו למקום שנכון לחיות בו במקום לקטר ולחפש תמיד שדות ירוקים במקומות אחרים. ישראלי שחי בחו''ל לא עובר זן מדיטציה אלא עובר תהליך של שקיעה ברוטינת יום יום של עשיית כסף או קריירה על חשבון הנאה מהחיים וגידול ילדים בסביבה כייפית, כי הוא חושב ששהקרבה תשתלם ואז עוברות 10 שנים ומתברר שזה לא השתלם והוא מת לחזור ארצה, אבל כל החברים שלו הסתדרו בארץ ורק הוא נאלץ לראות איך כל הכסף שעשה בחו''ל אפילו לא הדביק את התייקרות הדיור פה, אז מה זה היה שווה. עשה טובה, על בשרנו עשינו טעות של להשאר בחו''ל 9 שנים מיותרות!

    • ברוכים השבים ושתהיה לך ולמשפחתך שנה טובה ומתוקה (ל''ת)

      דוב הקוטב, 15/09/07 18:44

    • כל כך נכון!! כישראלית שחיה בחו''ל בעבר, אני מסכימה.

      תמר, 15/09/07 19:48

      עם כל הלחץ שיש בארץ, לפחות הוא על פני השטח. בשאר העולם, ובעיקר בארה''ב, הלחץ רוחש בעומק, מתחת לאדיבות המזויפת ולנימוס שלא מפריע לאף אחד לתקוע לאחר סכין בגב..
      וזה לפני שדיברנו על גידול ילדים. הכרת ילדים אמריקאים בימי חייך? תכלית השטחיות הבנלית והצעקנית ביותר שקיימת. שיבושם לכל המשתקעים שם.

    • כל כך נכון!! כישראלית שחיה בחו''ל בעבר, אני מסכימה.

      תמר, 15/09/07 19:48

      עם כל הלחץ שיש בארץ, לפחות הוא על פני השטח. בשאר העולם, ובעיקר בארה''ב, הלחץ רוחש בעומק, מתחת לאדיבות המזויפת ולנימוס שלא מפריע לאף אחד לתקוע לאחר סכין בגב..
      וזה לפני שדיברנו על גידול ילדים. הכרת ילדים אמריקאים בימי חייך? תכלית השטחיות הבנלית והצעקנית ביותר שקיימת. שיבושם לכל המשתקעים שם.

    • נאלץ לחלוק עליך...

      שלום, 15/09/07 20:20

      ברגע שאתה במעמד בינוני ומעלה, עדיף לך לא לחיות בארץ.
      גם אני חוויתי את זה על בשרי, וחזרתי מסיבות אחרות לגמרי.
      במת החיים בחו''ל והרמה הבין אישית גבוהה בהרבה מהחיים בארץ.

    • to much hate in israel

      solomon, 16/09/07 03:05

      jews hate evry body.

  • 23.

    לשמאל-קיצונים/אנרכיסטים/מזוכיסטים, סעו כילדי אולמרט לחול עזבו אותנו (ל''ת)

    לא צריכים אתכם, 15/09/07 18:00

    • הב הב!אם ניסע תישאר לבדך עם רבובדיה והשייך רעאד סלאח! (ל''ת)

      שמאלן ומאושר, 15/09/07 20:35

    • קוקוריקו!אם ניסע תישארו לבדכם עם רבובדיה והשייך סלאח! (ל''ת)

      שמאלן ומאושר, 15/09/07 20:53

    • אני נולדתי כאן...

      מרים, 20/12/12 09:42

      מי יפרנס אתכם? תמשיכו עם השנור?

  • 22.

    אני אישית מעדיף שישארו כאן רק ציונים שאוהבים את המדינה באמת ובתמים

    דוב הקוטב, 15/09/07 14:03

    ושישראל אינה עבורם רק אופציה אחת מתוך שלל אופציות שקיימות על הכדור.
    אני מקווה שרק מי שבשבילו לא קיימות אופציות נוספות, יגור כאן.
    שנה טובה לכל עם ישראל.

    • הבעיה היא

      אמיר ניצן, 15/09/07 14:23

      הבעיה היא (ובמבט לאחור, ניתן אולי לומר כי כך היה מאז ומתמיד) שהמדינה הזאת מתאכזרת לעיתים קרובות לאוהביה ומתגמלת לשווא את שונאיה ומושחתיה.

      דוגמאות לכך: אישור ע''י כנופיית בג''ץ לתנועה האיסלמית לרוץ לכנסת בעוד יהודים נפסלים על דברים פחות חמורים או בטח לא יותר חמורים, עצם השתלטות כנופיית בג''ץ והשמאל על מערכת המשפט והמערכות בארץ בכלל, הויתור הכספי לקיבוצים אשר השתתפו בהרצת המניות בשנות השבעים והשמונים (מה שגרם לאזרחים תמימים רבים ללא קשרים ולובי להפסיד את המכנסיים), בעוד בעל קיוסק קטן שטעה בחישוב השנתי ב-10 ש''ח נקנס בדרקוניות,
      הדרקוניות של מערכת המס כלפי נישומים חסרי אמצעים , נטיית בתי המשפט שלא להטיל עונש על פקידי שומה גם כאשר בית המשפט מודה כי פקיד השומה נהג בשרירותיות,.
      ונמשיך בדוגמאות: ההקלה בעונשים לאנסים, ההתאכזרות למפוני ההתנחלויות (כולל פתיחת תיקים לילדות בנות 12, הנתונות להשפעת הוריהן בלא יכולת ממשית לסרבן להורים), התעללות שיטתית וקרת רוח של צה''ל בחיילים (כן, גם ג'ובניקים שגמרו טירונות), צווים שרירותיים של רשויות שונות והתעללות בירוקרטית נגד אזרחים , ומנגד הטבות מפליגות ובלתי חוקתיות לערבים ושונאי ישראל.

      ויש לזה המשך: עצם המצב שבו לפחות רבע מהתלמידים לומדים בחינוך החרדי הממומן מכספי ציבור אך ללא אפשרות לפקח עליו, עצם קיום ענישה (המופעלת בופעל רק כלפי יהודים ציוניים, ולא חרדים או ערבים) כלפי אזרחים אשר אינם מעוניינים לשתף פעולה עם הלישכההמרכזית לסטטיסטיקה ומסיבות לגיטימיות.

      לי, דווקא מנקודת מוצא ימנית ופטריוטית, נמאס מהסיפור של ישראל ואף היהדות - אשר חדלו להבחין בין טוב לרע ואולי אף פעם לא היו מסוגלים לכך. משהו חולני בסיסי יש ביהדות ובמדינת ישראל, וספק אם זה ניתן לריפוי או מחילה.

      • יפה דיברת! מלים כדורבנות!! (ל''ת)

        חן, 15/09/07 15:38

    • זה מה שבסוף יקרה, והיהודים שישארו יגרשו את האוייב הערבי

      אפרים, 15/09/07 14:26

      וכך תישאר לנו מדינה יהודית עם ערכים.

      • איזה מין ערכים זה לגרש? (ל''ת)

        מיכל ו., 15/09/07 17:29

        • חס וחלילה לגרש רק לנתק

          גד, 16/09/07 01:06

          ערכים שמאלניים בריאים

      • מדינה פאשיסטית אתה מתכוון (ל''ת)

        חיפאי אדום, 15/09/07 19:40

    • ונוסיף עוד כמה דברים

      אמיר ניצן, 15/09/07 14:36

      היחס הסלחני של הרשויות ובתי משפט לאלימות פיזית קשה ובלתי מוצדקת במשפחה, להתעללות בעובדים זרים, להתעללות חמורה בבעלי חיים, סירובם של גופים ממשלתיים לשלם את חובותיהם (וסירוב מע''מ להכיר בכך כחוב אבוד, למרות שברור שאין כוונתם לשלם..), אי הטלת אחריות אישית על מחדלים והתנהגות דרקונית של פקידי רשויות או עובדי מדינה בכלל, אגרת הטלוויזיה הקיימת גם בשנות האלפיים, יחס מרושע כלפי חד הוריות ואנשים שברור כי הם במידת מה חסרי ישע, הכניעה המבישה במלחמת לבנון האחרונה (לא שהייתי רוצה להיות קרבי בצבא שאינו ראוי לאף חייל שלו...) והרשימה עוד ארוכה. ואגב, אם מישהו חושב מדבריי כי אני סוציאליסט, התשובה היא לא.,

  • 21.

    גם רשעויות המס אשמות

    אמיר ניצן, 15/09/07 13:46

    לא, המילה ''רשעויות'' אינה טעות. אחד הגורמים לחיסול העסקים הקטנים ואף הבינוניים ולפגיעה ביוזמוות רבות הוא מערכת המס בישראל.

    זאת מתנהגת בשרירותיות, דרקוניות ואכזריות כלפי נישומים ויש לה חלק לא מועט בהתמוטטות הכלכלית ואף הבריאותית של רבים וטובים בארץ.

    נא לא לצנזר את התגובה. הגיע הזמן שהנושא יעלה על סדר היום הציבורי, בלי בושה, לפני שזה יפגע בכל אחד מאיתנו. אולי מישהו יוכל להקים עמותה בשם נפגעי מערכת המס.

  • 20.

    חייתי בארה''ב 12 שנים וחזרתי בשמחה

    ירון, 15/09/07 13:46

    לא הכל נמדד במחיר המכונית ובמחיר כוס בירה. אם כל כך טוב בפולין מדוע עשרות אלפי פולנים עובדים בעבודות הכי בזויות בארצות אירופה המערבית וגם בישראל.
    דרכון זר? זו לא המצאה ישראלית. בכל ארצות דרום אמריקה רואים כל בוקר תורים לא סופיים ליד קונסוליות ושגרירויות אירופאיות.

    • כנראה נכשלת שם

      ניקולאי, 16/09/07 08:09

      הטובים כבר עשרות שנים נמצאים שם. איפה כל המרצים והחוקרים הטובים, איפה הצעירים המוצלחים. כולם שם כי אין להם עתיד ואין ולהם מקוםפ כאן.

      פה זה מקדש הבינוניות עם נטיה חזקה למטה מזה. לכן הטובים בורחים ובצדק.

  • 19.

    מגיע לי, קשה לי, לא נוח לי ....

    ביזי, 15/09/07 13:43

    על ל דוגמה שמביא המשורר לגבי חבריו הטובים אשר עזבו את הארץ אפשר להביא אלף דוגמאות של כאלה שהייתה ויש להם הזדמנות לעשות זאת אך מעדיפים להשאר.

    העקרון מאד פשוט - ישראל מדינה חופשית וכל מי שרוצה יכול להשאר או לעזוב. כל אחד עושה את הבחירה החופשית שלו ואין צורך בהסברים, הצטדקות או טענות.

    אך אם תבחר לעזוב כחבריך (ובאמת אצטער על כך) שחרר אותנו בבקשה מאשמה. זה אתה ולא המדינה.

  • 18.

    כתבה חובבית, עוזר בית שלי הוא רופא מפולין

    דניאל, 15/09/07 13:43

    מזמן לא קראתי כתבה חובבנית וטפשית כמו סדרת הכתבות הזו. אתם באמת רוצים לגרש אותנו. יש לנו סיבות לברוח ובכל זאת החיים לא מסתכמים במכונית זולה יותר ובבילוי בבארים. ונחזור לכותרת - מדוע את הבית שלי מנקה רופא פולני שבא לעשות כסף בישראל, מדוע כל כך הרבה אנגלים עוזבים את אנגליה לארצות אחרות, מדוע הצרפתים מפחדים כבר היום מהמוסלמים.
    ישראל מדינה קשה לאזרחיה - אבל עד כדי לעשות כתבות שכביכול מעודדות את צעיריה לעזוב?!

    • לדניאל, הכתבה לא חובבנית ואתה מדבר לא לעניין

      אמיר ניצן, 15/09/07 14:51

      הכתבה מדברת על דברים רבים בהרבה מאשר בארים או מכונית זולה יותר, וכן על תחושת הגינות וודאות, אשר אומנם לא תמיד נמדדים ישירות בערכים כלכליים, אך ככל שיש יותר חוסר ודאות ותחושת חוסר הגינות, תהיה לכך השפעה שלילית יותר על הכלכלה.

      אגב, גם אם האנגלים עצמם בורחים, אז זה מראה שיש אולי לאן לברוח. כמו כן, מוצע לקרוא את דבריי בדיונים 21 ו-22, כדי לראות שהבעיות הן הרבה יותר בסיסיות ממכונית ובארים .
      ואגב, אין לפסול באופן גורף את טענת יוקר הרכישה והאחזקה של רכבים. גם מכוניות עממיות יותר דורשות יחסית להכנסות האנשים עלויות גבוהות של עצם הרכישה, דלק ושאר עלויות תחזוקה למיניהם. אין לי בעיה עם זה שכנראה טוב לך בחיים (ובפרט אם הגעת לכך בדרכים כשרות), אך לא לכולם (וכולם זה כולל גם עובדים זרים ובעלי חיים) יש מזל כמו לך.

  • 17.

    המבחן האמיתי הוא....

    רינת, 15/09/07 13:15

    לנוכח מגוון הדעותבעד ונגד הנאמר בכתבה, לדעתי המבחן הנכון הוא לכמה מנבחרי העם יש דרכון נוסף. תתפלאו על המספר הגדול יחסית, האם הם יודעים משהו שאנו לא יודעים???

  • 16.

    עם שנטש את ארצו וחזר רק בגלל השואה - יחזור וינטוש אותה פעם נוספת

    אפרים, 15/09/07 13:04

    למרות הציונות - לפני השואה היו בארץ ישראל פחות מ- 2% מיהדות העולם.
    היו כבר ניסיונות קודמים להחזיר את עם ישראל לארצו: עליית 300 הרבנים בעלי התוספות מצרפת ואנגליה בשנת 1211, עלייתו של ר' עובדיה מברטנרו בשנת 1488 - אך יהודי הגולה סרבו לעלות בעקבותיהם.
    הישראבלוף כאילו היגלו אותנו ולא יכולנו לחזור, לא שינה את המסורת היהודית של הנהירה אחרי סיר הבשר.
    לוס אנג'לס, טורונטו, ניו יורק, לונדון וסידני - הם בבל, רומא, קונסטנטינופול ואלכסנדריה של פעם.

    כל השאר: סיבות כלכליות וכו' - הם תרוצים עלובים.

  • 15.

    מדינה טובה באמת

    דודי, 15/09/07 12:36

    היא מקום שבו אין דבר בחינם, הכל עולה בהתאם לערכו בשוק החופשי, אין רפואה חינם ואין חינוך חינם ואין מזון בחינם.
    אבל גם לא משלמים מסים ואגרות וכל מיני תשלומים שיאפשרו להחזיק מנגנונים מיותרים.
    מי שרוצה לעסוק בפוליטיקה עושה זאת על חשבונו בהתנדבות, פוליטיקה אינה מקצוע.
    וכשאנשים יודעים שאין מתנות ואין קיצבאות הם ייצרו לעצמם מקורות תעסוקה ויחיו בהתאם להכנסתם.
    כל משפחה תדאג לזקניה ולילדיה.
    התעשיה המתקדמת והמסורתית ויצרני וספקי השירותים הם שיהיו מתווי המדיניות וההתנהגות, הרשות השופטת לא תתקיים ואנשים או גופים בקונפליקט יבחרו לעצמם בוררים.
    הפעילות המשותפת היחידה תהיה הגנה וגם היא תחולק לאיזורים כשכל איזור מגן על עצמו ומממן את עלויות ההגנה בעצמו.
    ויסתבר שעם הרבה פחות כסף ניתן יהיה להשיג תוצאות הרבה יותר טובות כי יותר מ-90% מהכסף הציבורי הולך בסופו של דבר לחשבונותיהם של אנשים פרטיים שאינם תורמים דבר והיתרה שנועדה לטובת הציבור אינה משיגה את יעדיה.

  • 14.

    לנועם שיזף החיים קשים

    גיא, 15/09/07 11:19

    מצאתם לנכון לכבוד ראש השנה להראות לנו כמה החיים שחורים כאן. מרוב שחור לא רואים שבמקומות אחרים לא הרבה יותר טוב. העיקר לקטר וליילל. העיקר להאשים ''את המדינה''. מי זה ''המדינה''? זה בעצם כולנו. נועם שיזף מאשים את עצמו.

    • הוא חבר במקהלת 'תמיד רע פה' (ל''ת)

      לא מכיר?, 15/09/07 13:40

  • 13.

    טוב ששיזף תקע חץ וסימן את המטרה מסביב...

    שי, 15/09/07 11:00

    דווקא רוב היורדים שאני מכיר, עשו את זה לא בגלל שאין ''רשת בטחון כלכלית רחבה'', אלא להיפך - בגלל שהמסים כאן גבוהים יותר מכל מקום אחר במערב.

    לכן, שיזף יקירי, אתה מנסה לדחוף לנו סיסמאות סוציאליסטיות ולשכנע אותנו שזה לטובת הצעירים. דווקא אם היו מורידים את עול המימון של החרדים והערבים שלא עובדים מהגב שלנו, ומקצצים במסים לרמה מערבית, הרבה יותר ישראלים היו נשארים כאן.

    אם יורידו את שכר הלימוד באוניברסיטאות - יותר אנשים ילמדו ספרות השוואתית ופחות יילכו לעבוד במקצוע. אם יעלו את קצבאות הילדים והאבטלה - פחות אנשים יעבדו ויותר אנשים יביאו ילדים לעולם בלי חשבון.

    איך כל זה ישפר את מצבו של הצעיר שיש לו מה למכור (לפחות בחו''ל, על אלה מדבר שיזף בטור הזה) ? לא ברור. להעלות מסים כדי לממן את השיגיונות החברתיים של שיזף, זה בדיוק מה שיבריח עוד צעירים לחו''ל.

    קידום עצמי, תשתיות, הורדת מסים, הפחתת השחיתות ובטחון אישי - כל אלה יסייעו להשאיר את הצעירים הישראליים בארץ. כל השאר - אנחנו ממילא לא צריכים אותם כאן.

    • למה לא צריכים אותם? (ל''ת)

      רון, 15/09/07 23:16

  • 12.

    די.. עם... הבכיינות!!!!!

    פנחס, 15/09/07 10:54

    אם יש תכונה ישראלית אחת בולטת זאת הבכיינות הבלתי פוסקת שלנו.
    זה שמחירי הדירות עולים זה אומר שיש אנשים שיכולים לשלם עלייהן. מספרן הגדול של הדירות והמהירות שבה הן נחטפות מראה על זה שיש כמות אדירה של אנשים היכולים לשלם את הסכומים המבוקשים.
    זה שאנחנו רוצים לנסוע ללמוד בחו''ל זה דבר מצויין המראה על פתיחות ישראלית. עובדה זו תורמת לחברה שלנו כשהסטודנטים חוזרים לכאן (ורובם המוחלט חוזרים). כך אנו בונים חברה רבגונית ובעלת השפעות רבות ושונות.
    אין לי שום רצון להלחם עם אנשים כדי שישארו כאן ויעזרו לבנות את ארצם. שיסעו להם לחו''ל ויהנו בארץ לא להם. יש מספיק אנשים טובים שמוכנים להשאר ולהלחם על הארץ המשותפת שלנו. אם לא היו מספיק, זה סימן שלא היה מגיע לנו לשרוד. עצם העובדה ששרדנו מראה שיש עוד אנשים המוכנים להשקיע בבית הלאומי שלנו.
    חג שמח

    • תיקון טעות לגבי הדירות

      נדב, 15/09/07 12:18

      מחירי הדירות האמירו בשנים האחרונות, בין השאר משום שאזרחי חו''ל החליטו לקנות כאן דירות. אנשים שחיים בצרפת קונים דירות במרכז ת''א, ''שיהיה'', ומשאירים אותן ריקות. כך הם מורידים את היצע הדירות הן להשכרה והן לקניה. האמריקאים עושים אותו דבר בירושלים, שם יש פרוייקטים חדשים שעומדים שוממים, משום שבעלי הדירות בכלל לא נמצאים בארץ.
      יש כאן משהו לא הוגן כלפי תושבי המדינה, שנאלצים להתמודד עם מחירי דירות שאינם לפי כיסם, אלא לפי כיסם של אזרחי מדינות עשירות יותר.
      יש כאן עיוות של מושג ''השוק החופשי'', משום שאותם אזרחי חו''ל כלל אינם חלק מהשוק המקומי.
      לכן יש לתקן את המצב, באמצעות אחת משתי האפשרויות:
      1. לחוקק חוק, שאסור להחזיק דירה ריקה במרכזי הערים. מי שלא נמצא בארץ, לפחות יחוייב להשכיר את דירתו.
      2. הממשלה צריכה להתערב (כן, להתערב), ולעודד קבלנים לבנות עוד הרבה דירות למגורים.

      • הפתרון הראשון לא אפשרי.

        סימיל, 15/09/07 20:26

        פגיעה חמורה בחופש הבחירה.
        אנחנו בעצמנו מחזיקים דירה ריקה.

      • ואיך בדיוק יבדקו את זה? או יאכפו את זה?

        פנחס, 15/09/07 20:53

        וגם למשפחה קטנה שלא יהיו דירות גדולות כי זה אי ניצול של שטח. צריך להכניס משפחה נוספת לדירה.
        פתרונות כאלה הם מצויינים לקומוניזם של תחילת המאה העשרים בבריה''מ.

  • 11.

    בעיית הבעיות - הדיור. כל השאר - חארטה ברטה.

    מתנחל מהערבה, 15/09/07 10:28

    משפחה ישראלית ממוצעת מוציאה את רוב הכנסתה על דיור - ולא חשוב אם המדובר בשכר דירה או משכנתא.
    האמת היא שהדבר הוא ביידי המדינה - כי רוב העלות של הדירות בארץ הוא פועל יוצא של מיסים וקרקע ואלה ביידי המדינה.

  • 10.

    פשוט לא טוב כאן , זו הסיבה. לא טוב כאן ! (ל''ת)

    איש, 15/09/07 10:21

  • 9.

    סתם קשקשן-רוב היורדים הם נפלים

    ארז, 15/09/07 00:04

    1.מחירי הדירות בניויורק זולים מאשר בישראל?
    2.מה נותנת ממשלת ארצות הברית למהגרים בילתי חוקיים?מסדרת להם עבודה?נותנת קצבאות?
    3.האם בלונדון באמת יש יותר עבודה מאשר בישראל?מלא שיכורים ובטלנים מסתובים כחוליגנים.
    4.מפריע לך החומה בירושלים?נראה אותך מסתובב בלונדון ומעיז לפתוח את הפה עם המבטא הישראלי שלך על יד המוסלמים.

  • 8.

    שילכו אבל כאשר יחלו שלא יחזרו לקבל טיפול רפואי על חשבוני

    ארז, 14/09/07 23:55

    במקום להיות נהגי מוניות וסבלים בתל אביב הם מבצעים את אותה עבודה בניו יורק-עלק מצליחים להסתדר.

  • 7.

    לנועם שיזף

    סוקר משועמם, 14/09/07 22:54

    אולי במקום להתעמת אם כל הספקנים הטופחים לעצמם על השכם ביהירות ובסיפוק רב, כדאי להתחיל להפיץ רשימה בה ימנו את מספר הצעירים המחפשים עתיד או יוצרים עתיד ברגעים אלה מחוץ לישראל. ודאי יתבררו תוצאות מעניינות.

  • 6.

    אני תומך באורן מתגובה 4

    גרשון, 14/09/07 11:10

    אני תומך באורן מתגובה 4. מדובר בקבוצה מפונקת שלא מחוברת לישראל האמיתית. גם אני אדם צעיר בן 27 וגם אותי יש לא מעט דברים שמעצבנים , אבל ישראל היא הבית שלי לטוב לרע . הכי חשוב שהיא שלי בכל מצב ואני לו עובר אורך בברלין/לונדון או כל מקום אחר כולל אפריקה. לכל האנשים שקוראים את התגובה שלי חשוב לי שתדעו שרוב החברה הצעירים כן מאמנים בישראל, כן מאמינים בעתיד פה, כן יביאו אותה לעתיד טוב יותר, כן יחיו בשלום

  • 5.

    מחאה

    נ. אריאלי, 14/09/07 08:28

    המאמר הנ''ל היה נושא עמוד השער של מוסף עסקים ערב החג.בפנים הוא נמרח על פני 2 עמודים, סימן לחשיבות שהמערכת נותנת לו.
    מה יש במאמר ,קיטורים על המדינה שכביכול מותרת על צעיריה.זו היא הסתה פשוטה לירידה מהארץ, כאילו בחו''ל רחמנא ליצלן, אפילו באפריקה טוב מישראל.הדבר הכי חשוב הוא להכין לילדים אמצעים ל ירידה מהארץ. העתיד פה עגום, צריך לשרת בצבא ההשכלה יקרה, המגורים יקרים, קושי להשיג עבודה,בקיצור הכל פה שחור.אך בחו''ל הכל ורוד.שם קוטפים כסף מהעצים.
    זהו מאמר תבוסתני שהעיתון מבליט בשערו. המציאות כמובן רחוקה מהמצב המתואר. קודם כל תלישות מהבית מהתרבות עליה גדלת, הרגשת ניכור, שנאת זרים וגם לא מעט אנטישמיות. ישראלים שיורדים נאלצים לעתים קרובות לעבוד בעבודות בזויות שבארץ לא היו מוכנים לחשוב עליה.המגורים בחו''ל, ההשכלה ובכלל החיים במקומות טובים יקרים לאין ערוך לעומת ישראל.
    כדי להשיג עבודה עוברים על החוק, עובדים בשחור ומנוצלים ע''י מעבידים, כי אין ברירה.כדילקבל אזרחות נאלצים להתחתן בנישואין פיקטיביים ועוברים מבחנים ושבעה מדורי גהינום.
    מעריב והכתב שלו שכחו את כל מה שעבר על היהודים ,העפלה, מלחמת השחרור שבה כל גורלנו היה על כף המוזניים והמאבק בציפורניים כדי לקיים את המדינה. היום רק תובעים,תן ותן .במקום להטיף לתת ולתרום כסיסמתו של קנדי, אנחנו רק תובעים.
    בסיכום , אני מאוכזב מאוד ממעריב ומכתבים פוסט ציונים.

    • לנ. אריאלי המוחה

      נחי גלילי, 14/09/07 22:37

      נסיונותיך להבאיש את ריחו של הכותב בטיעונים עקרים רק מחזקים את הטענה וצידקתה.
      1. שינאת זרים - נמצאת בשפע בישראל יותר מכל ארצות תבל, גם מהפלסטינים וגם מערביי ישראל וגם מאי אלו עולים, אמנם מועטים מחבר המדינות.
      2. עבודות בזויות - ראה כמה מאות אלפי עובדי קבלן מושפלים ומבוזים נמצאים בישראל אך אתה כמו רבים אחרים מתעלם מהם והם אזרחים ישראלים.
      3. תלישות תרבותית - קימת כאן ועכשיו, הנוער כבר מזמן נתלש משורשיו וכך גם מערכת החינוך הממלכתית.
      4. גם בישראל חינוך טוב ומגורים נאותים עולים כסף רב - הכל מתייחס לכושר ההשתכרות.
      5. בישראל רב הניצול ע''י מעבידים ואין יד אוכפת.
      6. לא ידעתי שקנדי היה ישראלי - חשבתי שהיה נשיא ארה''ב שנרצח ומדוע אתה מצטט נשיא אמריקאי לצורך הגנה על שימור הקיפוח של הצעירים בישראל.
      מי מתנגד לשמוע את האמת?
      כל אלה שבאמת טוב להם, באמת יש להם מה להפסיד עם אותם מקופחים יעזבו ומספר היהודים המרוצים כאן יעלה אך שיעורם באוכלוסיית המדינה ירד ואז יחיו טוב תחת איום הרוב הלא יהודי.
      הבנת את זה אריאלי?
      אני גם מסיים לימודים ונוסע. מאוכזב מכמוך וממגיבים ציוניים אחרים שדואגים רק לעצמם ועוד באים בתלונות.

    • קרא את 16 (אפרים) ותקבל תשובה למה שכתבת

      דן, 15/09/07 14:46

      ללא השוֹאה לא היתה לנו העפלה ולא היה כאן שום ''מאבק בציפורניים כדי לקיים את המדינה''.
      ככל שאנחנו מתרחקים מעידן השוֹאה והקמת המדינה, כך אנחנו חוזרים להיות מה שהיינו פעם.

  • 4.

    החברים שלך...

    אורן, 13/09/07 21:54

    מעדיפים הגשמה אישית בארה''ב או ירידה ברמת חיים וחיפוש עבודה בלונדון וברלין על אדמת אירופה ספוגת הדם היהודי על ת''א למשל עיר מערבית מודרנית ומתפתחת, רמת חיים העולה באופן קבוע בשנים האחרונות, שכר ממוצע וביקוש לעובדים גדל ואבטלה יורדת. זה ממש לא בשל הגשמת מרחב החלומות ההולך ומצטמצם שכן הנ''ל בדיוק הפוף! אלא משום שאין להם שום עניין במדינת ישראל ובעם היהודי. כשהם אולי יחזרו לכאן בעוד כמה שנים ולא ימצאו את עצמם כי איחרו את הרכבת יאשימו שוב את המדינה , החברה , הישראלים וחלון ההזדמנויות....
    מילא היו נשמעות טענות מסוג זה מפי צעירים מדימונה, ירוחם, שדרות, אופקים מעלות וקרית שמונה הייתי מגיב שונה, אך כשאלו תל אביבים התמונה שונה לגמרי, אף אחד לא מפריע להם למצוא עבודה, להתפרנס יפה מאוד, לחיות טוב מבלי שיספרו כמה כסף עשו. ואם סופרים להם, כנראה שהם נמצאים בחברה הלא נכונה שחיה על ערכים שונים לגמרי וזה מסביר הכל בצורה אחרת לגמרי ומעניין שדווקא אלה נוטים תמיד להתבכיין ולקטר על המדינה בעוד שאלה שבאמת קשה להם נוהגים אחרת!!
    מי שחשובה לו המדינה, העם היהודי וקיומו יישאר פה בסוף. רק חוסן, ליכוד, אמונה, ערכים ועבודה קשה, החיים זה לא פיקניק.

    • פספסת חבר

      חביבי, 15/09/07 23:15

      הכותב לא אמר שהוא מעדיף הגשמה עצמית כלכלית אגואיסטית. הוא אומר שהמדינה שהוא חי בה מעדיפה הגשמה עצמית (של לב לבייב ונוחי דנקר) כלכלית ואגואיסטית, ותחת התנאים הללו אין ש-ו-ם סיבה להשאר בארץ

  • 3.

    קצת סתירות..

    ארז, 13/09/07 21:07

    מצד אחד מדבר על ''הכל הוא שוק חופשי, שבו המדינה לא נותנת כלום ומה שחשוב זה כמה כסף תעשה '' ומצד שני אתה וחבריך עוברים בדיוק לאותן מדינות בהן קיימים אותם מודלים של שוק חופשי ואפילו מפותחים יותר, שחשיבות ופוטנציאל העשיית כסף בהם אף גדולה יותר.
    לא רק זאת אלה שדווקא כלכלת השוק החופשי והקפיטליזם מגדילה משמעותית ולא מצמצמת את מרחב הגשמת החלומות ואפשר לראות זאת מצויין בתחומי ההיטק, התקשורת, האמנות לסוגיה והחקלאות שלא מפסיקים להתפתח.
    אז אלו לא בדיוק הסיבות לעזוב, הן אחרות לגמרי, חפש אותם בשורשים, בערכים, בחינוך ובאידיאולוגיה שלך ושל חבריך... כי טיעונך בנוגע להגשמה ושוק חופשי שמוטים לגמרי

    • צודק, כמובן. שיזף הסוציאליסט דמיקולו

      שי, 15/09/07 11:37

      מנסה בכל כוחו למכור את מרכולתו האידיאולוגית הקלוקלת. כמו חבריו ''החברתיים'', הוא אינו בוחל באמצעים.

      הוא כמובן מספר סיפור ומגיע למסקנות מופרכות לחלוטין. כאילו על מנת להעלות את רמת חייהם של הישראלים המשכילים, הצעירים ובעלי המקצוע - צריך לתת ''רשת בטחון חברתית'' (ובעברית: להעלות מסים, להוסיף קצבאות למובטלים וכו'). במקום להגדיל את ההכנסה הפנויה, הוא מטיף להקטין אותה.

      חלם. חלם. חלם.

  • 2.

    סע חמודי סע

    מוטי, 13/09/07 20:55

    בהמשך לתגובה 1, לא צריך כמוך וכחבריך. יש חלקים בעם היהודי שתמיד רצו להיות, לחיות ולהירראות כמו הגויים. הדשא של השכן... למי שאין טיפת הערכה לביתו, משפחתו ועמו אין מה לחפש כאן, הנזק והפילוג שהוא זורע בדבריו מעין אליו ובמעשיו כגון השטמתות וכו' ופעולות וזלזול במדינה רק מזיקות לחוסננו.
    אז מי שלא טוב לא, אוהבי הקיטורים והבכיינות, מי שלא רוצה לחיות כאן, להילחם, לשנות והאפשרויות האישיות חשובות לו יותר מהבית הלאומי, העם המולדת וכו' שייסע לברלין...
    דרכון כפול לילדים ? ביננו טוב אולי להסתכל היום על אירופה, כמה שנים ייקח עד שהמוסלמים ישטלתו על לונדון, פריז ואמסטרדם? לא הרבה אבל נוח לעצום את העניים ואז כשזה יקרה ותחזור האנטישמיות והשנאה - תחפשו מקום אחר (כי אתם אנשים ששייכות ובית לא חשובים להם), או שתחזרו הביתה למרות כמה שקשה כאן.
    הכל תלוי בחינוך וערכים.
    מר שיזף, הצפוני תל אביבי אתה ???

  • 1.

    חלומות.

    נתן.ש, 13/09/07 10:13

    אומר הפתגם,''אדם בטל בלתי נחוץ,תמיד חולם על ארץ חוץ''.אני כיליד השליש הראשון של המאה הקודמת ,וזכיתי לראות גדלים כאן שלושה דורות והם אינם חושבים כמוך.אך הם יודעים להעריך בית לאומי.

    • בדיוק כמו סבא שלי

      רועי דבירי, 13/09/07 11:00

      גם הוא זוכה לראות שלושה דורות, אלא שרק הדור הראשון, נמצא עדיין בישראל ואילו שני הדורות העוקבים, הורי ואנחנו הדור השלישי, חיים ומתקיימים היטב בבית הלאומי היחיד של עם ישראל שהוא ארצות הברית של אמריקה, שבה מתקיימים בכבוד רב יהודי העולם לדורותיהם.
      אפילו סבא שלי כבר אומר שהחלום הישראלי, הולך ונעלם, וסבא שלי תמיד צודק, אפילו בכך שהכריח את אבא שלי לשמור על האזרחות הישראלית, לדבר עברית ולשלוח אותנו לשירות בצהל, שאחי הגדול הספיק לסיים בשנה שעברה בחיל הים וחזר לכאן.
      אנחנו בטלים, בלתי נחוצים אבל במעלות, אוהבים לבוא ולבקש מאיתנו לתרום כספים לשיפוץ המקלטים.
      מה אומר הפתגם לגבי השנוררים, מעריכי הבית הלאומי? אינני יודע וזה כבר לא כל כך חשוב.

      • בית לאומי בLA

        רן, 13/09/07 21:15

        בגלל זה בדיוק אתה ממשיך לשוטט באתרים ישראלים ולהגיב. אם היית מרגיש באמת ששם זה הבית שלך לא היית גולש כאן בכלל ובטח לא מגיב מהראשונים...
        דרך אגב, אם הבית האמיתי כאן בארץ לא ימשיך להתקיים מצב היהודים כמוך בעולם לא יהיה מי יודע כמה, פשוט האנטישמיות תתחיל לחגוג ולא צריך הסברים. זו בדיוק הסיבה שח'ברה כמוכם בחו''ל תורמים, הם מבינים מה שעדיין לא הספקת להבין או שסבא לא הסביר.
        צריך לשמור על הבית אחרת גם אלו שנמצאים מחוץ לבית הופכים לפגיעים וחלשים.

        • שלום רן אתה צודק אבל...

          רועי דבירי, 14/09/07 08:33

          הקשר שלנו לישראל הוא סבא וסבתא.
          מה יהיה הקשר לאחר שילכו לעולמם בשיבה טובה?
          עם מי יהיה קשר?
          לשם מה יהיה קשר?
          אני בכל זאת אגיע בעוד שנתיים להתגייס ולשרת 3 שנים אבל לא חושב שלאחר הצבא אשאר בישראל אלא אגיע לכאן בחזרה למשפחה, ללמוד ולעבוד בחברה שלנו.

          • רועי דבירי קליפורניה?? לא קונה את זה

            גרשון, 14/09/07 10:58

            רועי דבירי קליפורניה?? לא קונה את זה. יותר נכון רועי דבירי צפון תל אביב

            • לגרשון החמוד

              רועי דבירי, 14/09/07 22:48

              חפש במדריך הטלפון את השם SHLOMO M DVIRI ותמצא אותו גם בברוקלין ובניו רושל ניו יורק וגם בסנטה קלריטה קליפורניה.
              שלמה הוא אבי ואלה הבית והסניפים שלו.
              קשה לך להאמין אבל זו האמת שאותך מצערת.

            • אני מקווה שהאנגלית שלך טובה לפחות כמו העברית (ל''ת)

              דוב הקוטב, 15/09/07 13:27

      • ליבי במזרח ואני בקצווי מערב

        המשורר, 15/09/07 10:52

        כך גם אתה, עמוק בתוכך פנימה אתה מטקבק ברשת ישראלית וממשיך לקנות בדולרים.

        שמים, בקשו רחמים על רועי דבירי.

      • לבריאות חביבי- ישראל פתוחה לרווחה

        ביזי, 15/09/07 13:36

        מה בעצם העיניין ? אנשים היגרו ומהגרים ממדינות רבות בעולם. יש שמהגרים לישראל ויש שממנה.
        לא טוב לך כאן ? היגרת ? מצוין. טוב שאפשר. למה לך לעשות צבא כאן ? אתה נורמאלי ?

        אם החלטת שהעם הזה הוא לא העם שלך ושהבית הזה לא ביתך - התגייס למארינס. התייצב לצד אחיך ואחיותיך באיזור מגוריך. תמוך במדינה אשר קלטה אותך ונתנה לך אפשרויות בלתי מוגבלות נסה להיות הגון כלפי שכניך.

        ואנחנו כאן, נמשיך לבנות, לקלוט עליה מאתיופיה, רוסיה, צרפת, הודו, הולנד, ארגנטינה. נאהב את האחים המצטרפים, נתמוך בהם בדרכם הקשה ונקיים כאן את אחת המדינות המרתקות מכל בחינה.

        גם כשקל וגם כשקשה.