• 29.

    חביבי תגלה את כל הקלפים שלך!!!

    דני, 23/03/07 22:13

    אתה ''משרת'' של איק''א שרוצים - מסיבות כלכליות בלבד - להיות הגוף המסמיך ומאשר מאמנים ולעשות מזה הרבה כסף - ולכן הם יזמו את המהלך הזה, ולא משום סיבה אחרת. לא טובת המקצוע ולא טובת הלקוחות ולא נעליים. אז אל תמכרו לנו מעשיות. רוב ''המאמנים'', כאילו מאמנים, לא עובדים בכלל והשוק מתמודד עם זה טוב מאד. חוץ מזה שמעתי שיש לשכת מאמנים שהיא לא שייכת לאף אחד ולכן הם צריכים לקבוע ולהסמיך מאמנים - אז תגיד את האמת !!

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    כה עצוב לקרוא על מי שהולך בעניים עצומות אחרי שרלטנים שכאלה

    חן, 22/03/07 17:43

    כה עצוב.האם יש לכה הרבה אנשים כסף מיותר ל''זרוק'' על אותם שרלטנים האומרים להם כיצד ואיך לשנות את חייהם?האם האנשים לבדם אינם מבינים מה היא הסיבה בעטיה חייהם לא מתנהלים כמתוכמן והם צריכים זר מוחלט שיאמר להם זאת?

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מעניין

    רינה, 22/03/07 12:03

    מה הסיבה שאדם המעיד על עצמו כמאמן מוסמך ,יוא מתוך נקודת השקפה הגורסת כי אינו יכול לסמוך על שיקול דעתו של האדם לבחור את המאמן שלדעתו יכול להנחות אותו באופן שישרת את מטרותיו בצורה האופטימלית?
    ומהי ה''טענה'' התומכת כי גם אדריכלים,מתווכים,ומהנדסים ...ועוד ''דורשת המדינה''-כל אותם בעלי מקצועות,סביר כי יידרשו מאחר וחוות דעתם המקצועית קבילה מבחינה משפטית!
    האם זה אומר כי חוות דעתו של מאמן אישי - במידה ויצטרך לתת אותה לערכאות משפטיות תהפוך להיות,עקב מיסוד זה,קבילה?
    או שמא - לאור התרחבות מעגל העוסקים בזה,קיימת קבוצה אינטרסנטטית הלוחצת על קבלת חוק זה בטוענה של ''מיסוד ושרלטנות''?
    בשום מדינה בעולם אין מיסוד שכזה,משום ששם אכן ישנו שוק חופשי!

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    הפחד מעיד על אי הבנה בנוגע לאימון

    תגובה, 22/03/07 08:13

    לצערי רבים אינם מבינים כלל במה מדובר כשמדובר באימון, ולכן מנסים להכניס אותו לסד. דווקא הסד יוציא מהאימון את הטוב והמיוחד שבו, שכן האימון אינו מערכת כללים של עשה ואל תעשה או הכוונה של יועץ שעבר הכשרה כזו או אחרת, אלא למעשה הליכה לפי צרכי המתאמן, והוא ידע לבחור לו האם הוא רוצה אדם לוגי שעובד לפי כללי נוקשים ויביא אותו אל המקום שאותו מאמן היה רוצה, או שהוא רוצה משהו שיכולול הרבה גיוון למשל מדיטציה או אימון רוחני, או הפנמה של תהליכים, אבל בדרך חוויתית, ולצערי האימון כפי שמוצג ע''י הכותב אינו לוקח בחשבון את האפשרות של האדם להביא לעולמו את המתאים לו, ולכן מה שדרוש הוא אם בכלל אלה כללי אתיקה למשל שלא יהיה ניצול של היחסים או ניגוד עניינים וכיוצ''ב, אבל חקיקה שקובעת איך יתבצע האימון היא מיטת סדום ולמעשה הורסת את מה שהאימון יכול להציע לקהל המתאמנים שזה למעשה כולנו. ולגבי המחוקק הוא הסדיר את המקצועות שיש בהם שחור ולבן, לשמחת כולנו במקצוע הזה אין שחור או לבן כי אחרת לא היה מקום לגיוון ולכן הסדרה של הנושא תכניס את כולנו למיטת סדום,

    הגב לתגובה זו

    • אז אני מבינה שאין לך הכשרה מתאימה

      בעד הסדרה, 23/03/07 12:23

      כפי שהבהיר, בצדק, הכותב- ראוי להתייחס במלוא הרצינות לאחריות המאמן על חייהם של מאומניו.
      הכוח הרב על חייהם של אלו מחייב הסדרת תנאי סף.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    אז מה שאתה אומר בעצם:

    אחד שבתחום, 22/03/07 01:19

    א. ''המחוקק הישראלי אינו סומך על שיקול הדעת הציבורי, והוא מעדיף שתהיה התערבות רגולטורית בשוק על מנת להגן על הציבור''

    המחוקק הישראלי חושב שהציבור מטומטם ואינו יודע להגן על עצמו - אי לכך ובהתאם לזאת המחוקק מקבע התנהגות זו אצל הציבור ומחזק אותה!
    - בדיוק כמו במשל האיש והפרפר,
    האיש שראה שהפרפר מתקשה לצאת מהגולם אז חתך והרחיב את הפתח כדי שלפרפר יהיה קל לצאת - יצא הפרפר נכה וכך חי את יומו האחרון עלי אדמות, שכן המאמץ לצאת מהגולם הוא זה שדוחף את הנוזלים לכנפיים של הפרפר ובכך מאפשר לפרפר לעופף.

    ב. יש אין ספור דוגמאות של פסיכולוגים, רופאים ועורכי דין שלמדו את מלא השנים, שילמו הרבה כספים והם יותר גרועים מהעוסקים בתחום החובבניים ביותר שיש.
    לעומתם יש כאלו שלא למדו שנים והם יהיו בין הטובים שיש.
    מה הבעיה - הבעיה היא נוצרת מעיין אליטה של אנשי ממסד - שלא שהם טובים אלא הם פשוט שילמו את כל הכסף ועברו את כל ההכשרות.
    והם אלו אשר עובדים על חקיקה.

    מי כמוך יודע שלמידה אוניברסיטאית כזו או אחרת לא עושה אותך בהכרח בעל מקצוע איכותי ולמידה חוץ אוניברסיטאית/ קצרת מועד לא עושה אותך בהכרך שרלטן.

    - כמאמן בוא ונדבר תוצאות.
    תהיה בוחן של בתי הספר לאימון הקיימים כיום - שחלקם הגדול אינו נמנה על האליטיסטיות האקדמית ותמצא שיש שם מאמנים בחסד עליון - לעומת זאת, אפשר למצוא הרבה פוילישטיקרים באקדמיה - שלא מבינים מהחיים שלהם באימון וחוץ מתעודה אין להם שום הוכחה בשטח.

    לדעתי זו כתבה מגמתית פוליטית אשר אין היא מראה כהוא זה את אהבת האדם אלא את אהבת השליטה באדם והגישה שטוענת שהציבור טיפש מכדי להחליט בעצמו.

    אחד שאיכפת לו

    הגב לתגובה זו

    • אפרופו בתי ספר לאימון...

      מורן, 22/03/07 09:11

      מדהים איך שחלק ניכר מ''מאמנים בחסד עליון'' בבתי הספר לאימון, הם בוגר/מנחיי לנדמרק, איי אם, ודומיהם.

      מעניין לא?
      קצת בעייתי לא?

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    אומרים קואץ' לא קואצ'ר (ל''ת)

    תלמדו אנגלית, 21/03/07 23:58

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    חקיקה בנושא מקצוע היא שם נקי

    קורא ומבין, 21/03/07 17:48

    ליצירת קרטל מחירים.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    צודק במאה אחוז

    פסיכולוג קליני, 21/03/07 12:14

    כפסיכולוג קליני אני יכול להעיד על כך שהקואוצ'ינג יעיל ומתאים להרבה מאוד אנשים.
    יחד עם זאת, העובדה שכל אחד יכול לקרוא לעצמו מאמן ולקחת אחריות - היא מסוכנת.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    קשקשן (ל''ת)

    גיל, 21/03/07 10:06

    הגב לתגובה זו

    • לגיל - ברור שמי שלא עבר הכשרה רצינית יחשוב שמדובר בשטויות (ל''ת)

      גיא, 21/03/07 12:15

      הגב לתגובה זו

      • ממש לא נכון

        אחד בתחום, 22/03/07 01:21

        לא חסרים מקרים של פסיכולוגים קלינים שלא הזיזו ללקוח שלהם גרוש וחצי ואותו פסיכותראפיסט גופני שלמד שנה אחד עשה הרבה יותר לטובת הלקוח.

        הגב לתגובה זו

        • אהה, אז גם לך אין הכשרה רצינית? איזה יופי (ל''ת)

          די לשרלטנות, 23/03/07 12:24

          הגב לתגובה זו

  • 20.

    הקואוצ'ינג הוא כמו רופא כללי שמבצע ניתוח לב

    יועץ עסקי, 21/03/07 09:35

    מה זה מאמן ?
    הולכים אנשים לקורס בעלות מטורפת, משלמים ממיטב כספם ובאים '' לאמן '', לפתוח צ'אקרות, להמריץ, להוסיף פילפל.....
    כל מי שסיים קורס קואוצ'ינג חושב על עצמו כאל רועה המחפש את העדרים תמורת 300 ש''ח לשעה. רבים הולכים אחרי סיסמאות ההבל ואפילו חושבים שזה יעזור להם. המרוויחים היחידים הם ללא ספק אלה שממריצים את הטרנד הזה : איק''א וכל מי שרכש בכספו היקר את הדיפלומה.
    מעניין.......
    מה שקורה כאן הוא שהטרנד מחפש אחיזה בקרקע, והפעם אחיזה חוקית ומנסה לתחום את השוק לעצמו דרך דחיקת היועצים העסקיים.
    אני ניהלתי 2 עסקים גדולים שהקמתי בעצמי. אני בעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ובמימון. עבדתי עם החברות הגדולות במשק. כיום אני מייעץ לעסקים שונים, בעיקר בתחומי השירותים. האם איזה קואוצ'ר - כושר, יכול לדחוף עסק במקום שבו אני כבר הייתי ? עם כל הקשיים, התסכולים, האכזבות וההצלחות ?? מה הוא מבין ??? האם הוא יודע מה זה לקחת הלוואה עסקית ולפתח עסק מכלום ???
    האם תסמכו על מדריך טיולים מחו''ל שבנסיעתו אתכם לחו''ל זוהי הפעם הראשונה שהוא מגיע לאותה המדינה ( אבל הוא קרא הרבה ואפילו יודע לקרוא מפות.. ) ?????
    בודאי שלא.
    אחיזת העיניים של הקואוצ'ינג היא אשליה. סיסמאות נבובות יש למחזירים בתשובה, למוכרי יחידות נופש ולמגייסי תרומות. את הבולשיט המזוגג הזה תקבלו בכל פינה. אין זה תחליף לנסיון והצלחה בשטח.

    ** כותב דברים אלה משמש כיועץ עסקי מצליח מזה כעשר שנים. תחת ידיו עברו מאות עסקים שצמחו והגיעו להישגים יפים. ו... לא. את קורס הקואוצ'ינג הוא שם במקום בו שמו את ספרי ה TQM.....
    ודבר נוסף - לא ציינתי את שמי על מנת שלא להיחשד כעושה פרסומת לעצמי. אין אני זקוק לכך. תודה.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    יבין - כל עניין מבין!

    יששכר, 19/03/07 19:04

    מהכרות אישית אוכל להעיד שמדובר באדם ברמה גבוהה מאוד. מי שליבו ושכלו נמצאים במקום הנכון. רגיש ורב-שכל הגון ורב תושייה.
    אדם משכיל ורחב אופקים. איש מקצוע מעולה רציני ויעיל. באימון נחוצה אמתפיה וגם יכולת לומר דברים נכוחים. - זהו יבין.
    כל פגישה עמו מחכימה ומספקת מזון רוחני לזמן רב.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מקווה שהכנסת תרים את הכפפה (ל''ת)

    אלי, 19/03/07 18:18

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    די לקרוא את הדברים כדי לדעת שמדובר באיש ברמה נדירה

    יותם, 19/03/07 16:08

    בהיר, רהוט, מתקשר.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    איך שהוא המאמנים ''מנותבים'' לשר''ש...

    גדעון, 19/03/07 15:23

    שר''ש = שיווק רב שכבתי = פירמידה

    מישהו יכול לתת הסבר לתופעה?

    אולי תגובה מ- AGEL ....

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    דעה על ''מקצוע'' הקואוצ'ינג

    פולי, 19/03/07 14:20

    קואוצ'ינג הינו תוצר של סדנאות ''מודעות עצמית''/''התפתחות אישית'' דוגמת אסט/לנדמרק/איי אם
    הסדנאות הנ''ל זכו לביקורת שלילית בד''ח תעסה-גלזר לבחינת נושא כתות וקבוצות בישראל.
    רבים מ''מורי'' האימון האישי הינם בוגרי/פעילי/מנחי לנדמרק ודומיו.
    תומס לאונרד ''אבי האימון'' והאיש מאחורי אתר Coachville הוא איש לנדמרק.
    בסקר שנערך בקרב מאמנים בארה''ב לגבי הדמויות המשפיעות בתחום האימון נמצאים שניים בראש הרשימה: תומס לאונרד (איש לנדמרק הנזכר לעיל) וורנר ארהרד (מייסד אסט ולנדמרק)

    מקצוע ה''אימון האישי'' מתיימר להיות מהוגן וכולל אלמנטים כגון ''קוד אתי'' והנחיה (סופרויז'יון) אולם כאמור אין הסמכה ואין פיקוח וכל אחד יכול לנבור בנבכי נפשו של ה''מטופל''.

    המאמנים מתהדרים בכך (בכתבות שונות) שאם הם מזהים שלמאומן בעיה פסיכולוגית, הרי הם מפנים אותו לטיפול,
    זה קצת עצוב ויומרני להניח שאחרי קורס של כמה עשרות שעות, נרכשת מיומנות אבחונית כזו, שדורשת הכשרה של שנים.

    קצת על ה''הכשרה'' של מאמנים:
    דרישת קדם: תשלום של X אלפי שקלים בעבור קורס הכשרה.
    הקורסים עצמם נראים כמעט כמו סדנאות לנדמרק/איי אם.
    עוד נקודה מענינת מדוע בקורס הכשרה למקצוע שאמור להיות בעל אופי טיפולי, מוקדש אחוז ניכר מזמן הלימוד לנושאי מיתוג ושיווק עצמי.
    עוד שאלה מה הקשר בין מדיטציות לאימון אישי? גם אני לא יודע , אבל זה חלק מהתכנים המועברים בקורס הכשרת מאמנים.

    אין תחליף לחברים טובים, בן משפחה קרוב או כל אוזן קשבת אחרת,
    ובאם הנושא מצריך בחינה יותר מקצועית שיקלו פסיכולוג טוב ולא מאמן.


    הגב לתגובה זו

    • תגובה לדעות על coaching

      מאמנת אישית, 20/03/07 08:25

      למרות שאנשים חושבים שהם יודעים מה זה אימון , איך מתבצע אימון, מי מעביר ומי עובר לימודים של אימון , הם בעצם מעולם לא התנסו בתהליך ומעולם לא חוו על בשרם מהו התהליך עצמו ולא לימודים כאלו. רוב המידע שיש הוא ממה ששומעים וממה שקוראים, וחבל, כי אימון הוא כלי נפלא לשנות את החיים ולהשיג את מה שרוצים ומזמן הפסקנו להאמין שאפשרי עבורנו.

      הגב לתגובה זו

      • הייתי באימון ואת כמאמנת לא אובייקטיבית (ל''ת)

        אנטי-אימון, 23/03/07 12:26

        הגב לתגובה זו

    • מסכים עם כל מילה

      אביב, 21/03/07 10:04

      הקואוצ'ינג מנסה ליטול על עצמו משימות של כיוון וסדר בחיים.
      רבים מאלה שעוסקים בקואוצ'ינג לא מבינים דבר וחצי דבר בניהול עסקי או אישי. תחת שימוש בסיסמאות נבובות הם עושים כסף טוב ומשאירים את הלקוח תקוע באותו המקום.
      מי שחולה הולך לרופא. מי שזקוק ליועץ עסקי פונה ליועץ עסקי.
      איי אם , יו אר, ווי היר אין דה סנטר אוף טאון.
      הקואוצ'ינג יחלוף כמו הרבה טרנדים הזויים אחרים.
      מי שמחפש קואוצ'ר, ראוי לו שיקבל גם את עצותיה של הפסיכולוגית בגרוש ורדה רזיאל ז'קונט.
      כי לו נאה , כי לו יאה !!

      הגב לתגובה זו

    • אתה יודע מעט מאוד על אימון (ל''ת)

      מאמנת, 22/03/07 06:24

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    כזה מאמן הייתי בוחרת וממליצה עליו (ל''ת)

    רונית מרכז, 19/03/07 12:55

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אין ספק שהתחום הזה פרוץ לחלוטין (ל''ת)

    זו סכנה, 19/03/07 12:18

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מומלץ

    זיזי, 19/03/07 11:00

    הכותב צודק בהחלט. כמי שניסתה מספר מטפלים,יבין הצליח לעזור לי ובגדול!!!!

    הגב לתגובה זו

    • את יכולה לפרט?

      גלית, 19/03/07 15:36

      באיזה נושא היה האימון?
      מה היעדים שהושגו?

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    צודק - חייבים להסדיר את המקצוע הזה (ל''ת)

    חגי, 19/03/07 10:46

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הכותב סייע לי בעבר למצוא את דרכי בחיים. אני מעריך אותו מאוד!!! (ל''ת)

    עמית, 19/03/07 10:45

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אבל איזה קואוצ'ר חתיך!!

    סתיו, 19/03/07 10:33

    טוב, זה לא שלא קראתי ומאוד מאוד מעניין וחכם. אבל עזבו הכל, הוא כזה חתיך!!

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    תותח! צודק! (ל''ת)

    מאמי, 19/03/07 10:26

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    בקיצור, אדוני לא רוצה מתחרים

    אבישי, 19/03/07 10:04

    מה לעשות, החיים קשים.
    אם תהיה טוב, יהיו גם לקוחות

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    שטויות

    י., 19/03/07 09:49

    גם בארה''ב צריך רשיון כדי לעסוק ברפואה או אדריכלות.
    יותר טוב שתתאגדו וככה מי שמחפש לעצמו קואץ' יבקש לראות תעודת הסמכה של ''איגוד המאמנים הישראלי'' או משהו כזה. וכדי להציג תעודה כזו יצטרכו לעבור מבחנים, לעשות סטאז', לסיים לימודים במוסד שאושר וכו.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הכותב הוא מאמן תותח! (ל''ת)

    ערן, 19/03/07 09:40

    הגב לתגובה זו

    • אדון כותב-תפסיק להגיב לעצמך.. (ל''ת)

      זה מגוחך, 21/03/07 08:37

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    כל הכבוד - דברי טעם

    כרמית, 19/03/07 09:39

    הנושא פרוץ מזה זמן רב ואכן מסכן את שלום הציבור
    סוף סוף יוסדר העניין ותופסק הפריצות המקצועית והוזלת המקצוע החשוב הזה

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    חייבים להפוך את זה למקצוע אקדמי (ל''ת)

    צבי, 19/03/07 09:19

    הגב לתגובה זו

    • ביום שיהפכו את זה למקצוע

      אחד בתחום, 22/03/07 01:25

      אקדמי - המקצוע ימות!

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    ואני חושב שיותר חשוב

    אדום שרוט, 19/03/07 09:19

    שיהיו מבחני כניסה לחברי כנסת וחברי ממשלה. הג'וב היחיד במדינה שלא דורש פסיכומטרי, תעודת יושר, או מבחני אישיות.
    סיפור על שתי משקפות - אחת של נשיאתנו בפועל שמזהה מטוס סוויס כשייך לצלב האדום, והמשקפת השניה היותר ידועה. ושם הקטע זה לא שהגיש משקפת סגורה לעיניו זה יכול לקרות לכל אחד, אלא ה''הנהון המאשר'' והכאילו מלא הבנה עמוקה לנעשה...

    ובנושא הקואצ'ינג... זניח

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    צודק במאה אחוז

    חגית, 19/03/07 09:03

    במציאות של ימינו, כל אחד יכול להכריז על עצמו שהוא קואוצ'.

    הגב לתגובה זו