• 15.

    עוד חודש שר האוצר יקח להם 2000 שח מהנטו ע''ח שווי רכב....

    ש.ז, 07/11/06 15:37

    אז תזרקו את כל החישובים שלכם לפח.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    עוד חודש שר האוצר יקח להם 2000 שח מהנטו ע''ח שווי רכב....

    ש.ז, 07/11/06 15:37

    אז תזרקו את כל החישובים שלכם לפח.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מדוע השמיטו את התגובה שלי? אני נתתי לבן משפחה 80K$ ואני לא מצפה שאק

    בל החזר כיוון, 07/11/06 10:54

    שהוא מטופל בשני ילדים קטנים, הוא לא מנהל נכון את תקציב הבית, כן גם אישתו אינה ששה לעזור, והם לא מתכוונים להשתנות. כסף שניתן לבן משפחה חשוב כמת.

    הגב לתגובה זו

    • אינה ששה לעזור

      אורלי שמיר, 08/11/06 07:55

      זה אומר???

      הגב לתגובה זו

      • לא מתה ללכת לעבוד, מעדיפה לשבת בבית ולא יוצאת לעבודה. לא כל כך מודע (ל''ת)

        ת למצבה העגום., 08/11/06 13:56

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    המזומן יציל אל תהיו פריירים

    אנטי אשראי, 01/11/06 13:32

    אני כבר 10 שנים ללא חשבון בנק או כרטיס אשראי פלאפון ירד ממאות שקלים בחודש לכרטיס ווקמן 70 שקל בחדשיים אין עמלות אין ריביות לא נותן הוראות קבע כל חודש פודה את שק המשכורת בבנק ומשלם במזומן אם אין כסף לא קונה חיסכון כאשר אפשר רוכשים מטבע זהב ולא נכנסים למינוס בשביל הוראת קבע לחיסכון ומשלמים ריבית חריגה על המינוס שיכולה להגיע ל20% ומקבלים 1% על החיסכון הבנקים גנבים ורמאים חברות הביטוח גם כן ויום אחד ייקרסו כולם שוק ההון הכל שמור לי ואשמור לך ראו כיצד חברות ביטוח משקיעות את כספי הפנסיה שלכם בחברות שמגיסות אג''ח לשלם דיווידנד למנהלים ממש אבסורד.
    אל תהיו פריירים.
    הדבר היחיד שמצדיק הלוואה זה רכישת דירה וגם זה בתנאי שזה השקעה כלכלית.
    אם ביטול הלווין תתחילו לקנות ספרים כך שהילדים יילמדו שקריאה זה דבר מהנה.
    בהצלחה.

    הגב לתגובה זו

    • אי ספק ...

      ניר שמיר, 01/11/06 22:51

      שמזומן זה הדרך הכי יעילה . שליטה מלאה בהוצאות , לא יותר ואפשר פחות :-) .

      הגב לתגובה זו

      • ומה עם פנסיה, איפה מנוהלת קופת הפנסיה שלך אם אין לך חש' בנק? (ל''ת)

        מעניין לדעת., 07/11/06 18:51

        הגב לתגובה זו

    • לדעתי אתה טועה בקשר לרכישת דירה

      שרון, 09/11/06 05:42

      המשכנתא יקרה הרבה יותר מכפי שנדמה.

      משכנתא על בית של 150,000 דולר עולה משהו כמו 300 עד 400 אלף דולר. שחיטה.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    לא כתבתם מה ההכנסות שלהם

    ליאור, 31/10/06 16:33

    יכול להיות שהתוכנית שלכם חוסכת 1800 שקל מההוצאות אבל עדיין לא מכסה את סך ההכנסות שלהם?!?
    למה לא תכתבו בדיוק את ההכנסות מול ההוצאות?
    מחישוב קל עולה שאם המשכנתא מהווה כ40 אחוז מההכנסות אז זה יוצא משהו כמו 12000שח?!?דבר נוסף - 250 שח ביגוד למשפחה עם 2 ילדים זה ממש אבל ממש לא מציאותי!!!

    הגב לתגובה זו

    • אם ואם ואם

      ניר שמיר, 01/11/06 22:48

      אם היית קורה את העיתון (גרסת הנייר) שם כן רשומות ההוצאות.

      בכל מקרה 250 ש''ח זה מבחינתי אפילו יותר מדי !!!! אני הורדתי את זה ל-150 ש''ח בחודש , הרי לא כל חודש קונים וכשקונים לא צריך לקנות מותגים במאות שקלים.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    השיטה האפקטיבית היחידה

    לוחם במינוס, 30/10/06 10:19

    הגדלת הכנסות.
    הפחתת הצריכה ברוכה אבל חייבת להיות הפחתה משמעותית.
    במקרה שלי החלטתי להקריב שנה בחיים ולצאת כל לילה ללא חופש לעבודות שמירה וכך גדלה הכנסת המשפחה ב-6000 ש''ח לחודש שהם 72,000 ש''ח לצורך כיסוי המינוס בלבד.
    אם יהיה צורך יהיה זה לזמן ארוך יותר.
    הסיכון בהשקעות אינו קיים, אני מוכר זמן נטו תמורת מעט חוסר שינה וחיי המשפחה יהיו במשך שנה אחת בהשתתפות חסרה.
    התמורה חיסול המינוס, חסל תשלום ריבית, בניית חיסכון לעתיד ואני מקווה שכשאצא בעוד 30 שנה לפנסיה לא אזכור כלל את ההרגזה במשך השנה אך אהנה מהפירות של ההקרבה.

    הגב לתגובה זו

    • זו בהחלט אופציה

      ניר שמיר, 31/10/06 13:07

      אבל לדעתי זו אופציה רק במידה והמצב שלך הוא באמת על הפנים ואין דרך אחרת אלא רק לעבוד בעוד עבודה ולקבל עוד הכנסה.
      את תוספת ההכנסה שלי עשיתי כשעברתי פשוט למקום עבודה אחר ששילם לי יותר רק הבעיה הייתה שאצל בת זוגתי (שתיוודא לחיים ארוכים) הורעו התנאים וכך השיפור בהכנסה שלי לא השפיע. מה עוד שצריך תמיד לשים לב ...כי כשיש יותר כסף יש תמיד תכונה להוציא יותר כסף....

      הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד. גם אני עשיתי את זה פעם וזה היה שווה. (ל''ת)

      ש, 31/10/06 18:13

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    עם כל הכבוד, אני חושב שזה טפשי ולא נכון, ולא חיסכון.

    אלוני שי, 29/10/06 12:00

    לדעתי, יש להגדיר את המונח חיסכון לצורך העניין, בתור קבלת אותם שירותים, ושמירה על אותה רמת חיים, אבל בזול יותר. כי אחרת, מה החוכמה?
    בא היועץ, אמר לזוג לא לנסוע בשנה-שנתיים הקרובות לחו''ל, ו''חסך'' להם 500 ש''ח בחודש... גאון.
    אותו כנ''ל לגביי שיחות טלפון (סלולר וקווי), ''הומלץ לדבר פחות''.
    והשוס הגדול- האישה תתחיל לעבוד, מה שייצור מיד עוד 1700 ש''ח ביחס לדמי האבטלה!!! איך לא ראינו את זה?!
    אבל אני לא בא רק ''לקטול'', למשל, לקיחת ההלוואה ע''ח קרן ההשתלמות, והחיסכון בריבית, היא צעד נכון, ושומרת על העיקרון שאני מציע- שמירה על אותה רמת חיים וצריכה, רק בצורה חכמה ומתוחכמת יותר (בדומה, ניתן לערוך ניתוח של הוצאות הטלפון, ולבחור מסלול נכון וזול יותר- שוב, בלי לשנות להם את החיים).
    והערה כללית לכולם: כיוון שכולנו יהודים טובים, רבים אם הסלולר והכבלים ועם מי לא- הורדת ההוצאות קשה יותר וברוב המקרים תביא פחות תועלת מהגדלת ההוצאות. כמובן שזה מצריך חשיבה חדשה, וגם ''ביצים'', וגם סבלנות, או ויתור על הכבוד, אבל התוצאות עשויות לשנות את התמונה.
    נניח שמישהו יכול לתת שיעורים פרטיים, שעתיים בשבוע, זה כבר 600-1000 ש''ח בחודש. ערב בשבוע בקייטרינג - עוד 1,000 ש''ח בחודש, מבלי להפוך את החיים יותר מדי, וכמעט ללא סיכון (ותשוו פלוס 1000 נקיים בחודש, לעומת החיסכון שאולי שיגו בסלולר, שיעמוד על כמה, גג 100 ש''ח?!).
    אשמח לשמוע תגובות.

    הגב לתגובה זו

    • תשמע

      ניר שמיר, 29/10/06 12:48

      ברור שההגדרה של חיסכון היא לא ממש נכונה. זה קשור יותר לעצור את העלייה במינוס ולהכנס לפלוס ואולי אפילו לחסוך כמה שקלים לימים גשומים.

      בכל מקרה , לא כולם יכולים לתת שיעורים או לעוד בעבודות נוספות במהלך יום עבודה תקין שבו הם עובדים 9-10 שעות ביום. צריך קצת חיים , לראות את המשפחה , חברים , לחיות. אי אפשר להקריב את עצמנו לעבודה 24 שעות ביממה. אפילו אם זה אומר שלא נשיג עוד 1000 ש''ח בחודש אלא רק 100 ש''ח בחודש.

      הגב לתגובה זו

      • קיבלתי, אין ספק שבתור רווק, המציאות שלי אחרת

        אלוני שי, 29/10/06 20:11

        כמובן שבתור רווק, המציאות שלי אחרת. אני יכול להרשות לעצמי לעבוד יותר שעות, אולי להקריב יותר, וכו'.
        למרות זאת, אני עדיין חושב שאולי אפשר לחשוב על דרכים אחרות להגדיל את עוגת ההכנסות דווקא, בפעילות שלא מאפילה על חיי המשפחה יתר על המידה.
        רעיון אחד: אפיה ובישול (מכירת עוגות וכו' לקונדיטוריות, בתי קפה), בניית אתרי אינטרנט (כמובן, למי שיודע, אני לא), אולי אפילו (רעיון פרוע) שירותי פנסיון לבעלי חיים כשהבעלים נוסעים לחו''ל (טיולים, אוכל).
        אם זה באמת מעניין אתכם, אני מניח שהאינטרנט מלא באתרים העוסקים בעסקים ביתיים (home business).
        מכל מקום, בהצלחה.

        הגב לתגובה זו

    • תשובה

      יעל גרוס, 30/10/06 15:06

      כל תוכנית כלכלית מורכבת בהחלט גם מהנושא של הפסקת הוצאות ולפעמים הרבה יותר קל לעשות את התהליך כשמישהו חיצוני אומר לך לעשות את זה. מה גם שהתהליך כולו משמש כמראה מול המשפחה (שלא תמיד מודעת להוצאות שלה). מעבר לכך - כדי להתמודד עם מינוס צריך לפעמים לרדת ברמת החיים, לפחות באופן זמני ולנהל מעקב צמוד יותר אחר ההוצאות, מכל מקום אנחנו תמיד בונים את התוכנית יחד עם המשפחה וסעיפים שהמשפחה לא מוכנה לוותר עליהם בשום אופן- אנחנו משאירים.
      ברמה העקרונית אני בהחלט מסכימה איתך שעדיף למצוא פיתרונות חלופיים שלא פוגעים ברמת החיים. הבעיה היא שלא תמיד זה אפשרי. מכל מקום- אנחנו נדווח בעוד כחצי שנה ונראה איך המשפחות התקדמו ובכל שבוע בפרק חדש של ''עסק ושמו משפחה'' תהיה משפחה חדשה עם טיפים חדשים שאפשר יהיה ללמוד מהם.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    תמי 4

    י., 29/10/06 09:20

    השקעה חד פעמית של ש 1000 שקלים ומקבלים מיים נקיים בעלות אפסית.
    מים מינרליים זה גם יותר וקר ובמרה של שימוש בבקבוקים, הרבה פחות נוח.

    הגב לתגובה זו

    • את יודעת מה הכי זול ?

      ניר שמיר, 29/10/06 12:43

      לא זה ולא זה .
      לשתות מים מהברז. לא קרה כלום.
      וזה מה שנעשה

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    הערה קטנה למנהל האתר

    בודקת האיכות, 28/10/06 21:29

    רק לתשומת לבכם, כשלוחצים על התמונות הקטנות בכתבה כדי לראות את השאלון או את פירוט ההוצאות של המשפחה, אי אפשר לראות כלום ושום תמונה לא מופיעה. אני משתמשת בדפדפן אינטרנט אקספלורר 6. אולי כדאי לתקן את הבאג.

    הגב לתגובה זו

    • הערתך נבדקה

      המערכת, 28/10/06 22:11

      נסי לבדוק בכל זאת את המחשב שלך. מבדיקה שלנו עולה שהכל בסדר.

      הגב לתגובה זו

      • תודה בכל אופן

        בודקת האיכות, 29/10/06 19:05

        עדיין לא עובד אצלי בכלל (איך באתרים אחרים כל התמונות עובדות יופי? המממ) אבל חן חן על התגובה המהירה!

        הגב לתגובה זו

    • תחליף ל IE7

      יעקב אלדאפ, 31/10/06 16:22

      בזה רואים תקין

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    יש עוד אפשרויות

    חיים, 28/10/06 08:58

    יש מעט מידי פרטים על סביבת הנתונים הכלכליים של המשפחה.
    מדוע לא למחזר את המשכנתא? הארכת התקופה? לנצל ירידת ריבית?
    האם נבדקה האפשרות לסגור את הגז ולעבור לחשמל?
    מים מינרליים? למה לא להתקין מסנן?
    סלולר - להגביל בצורה חמורה הרבה יותר - זה סתם זריקת כסף.

    הגב לתגובה זו

    • כי מסנן

      ניר, 29/10/06 10:50

      זו גם הוצאה. שאינה משפיעה על איכות המים וכמו סלולר זה גם בזבוז כסף וגם לא בריא.

      הגב לתגובה זו

      • מסנן ראשי בכניסה לבית יכול מאד להספיק

        מסננוני, 31/10/06 14:03

        מסנן ראשי (בצבע כחול) עולה כ-300 שח - חד פעמי. לאחר מכן כל שלושה עד שישה חודשים יש להחליף סנן שעולה 45 שח. זהו סנן פשוט שמסנן חול, אבנית ברמה סבירה, ושאר ליכלוכים גסים. משפר מאד את מי הברז ונותן 80 - 90 אחוז אפקטיביות לעומת מסננים יקרים.
        מסנן את כל המים בבית ולכן מאריך את חיי הדוד, מכונת הכביסה הקומקום, וכמובן - את הכליות שלנו!

        שווה כל שקל! במיוחד שזה לא הרבה שקלים.....

        הגב לתגובה זו

    • או.....

      ניר שמיר, 29/10/06 12:41

      מיחזור משכנתא נבדק ולא מוריד את ההחזר החודשי , מה גם שהריבית עליה יחסית סבירה...הבעיה היא הסכום של המשכנתא.
      דווקא המעבר לגז מוזיל בהרבה את החשמל (לא מדליקים דוד בחורף) ומחיר הגז הוא יחסית מאוד זול מול חשמל.
      מים מינרליים - מבטלים לחלוטין , לא מתקן ולא בקבוקים. פשוט מי ברז במקרר :-)

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    גם אם אתה משקר..חכם אתה לא

    רונן, 27/10/06 14:06

    לאחד כמוך באמת משעמם בחיים ואולי גם מהחיים. תלמד קצת מהכתבה איך חיים אנשים אמחתיים.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אני מסרב לעבוד יש לי 6 ילדים והמדינה צריכה לתת לי עוד כסף

    פרזיטואיד חרדי, 27/10/06 13:30

    אני מבקש רעיונות מעסקים איך אפשר לחלוב יותר כסף מהמדינה.יש לכם טיפים?...........

    הגב לתגובה זו

    • תישאר בישיבה - אין קל מזה

      הממליץ, 27/10/06 14:06

      אגב למה רק 6 כדאי לך יותר הקיצבאות יגדלו עוד.

      הגב לתגובה זו

      • חבל שענית. זה פרובוקטור בגרוש.

        מושון, 31/10/06 11:52

        והוא לא שווה שקל.

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    בהצלחה !!!!!

    הסטלנית הגדולה, 27/10/06 12:17

    אורלי חולה עלייך !!!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    כתבות מבורכות

    איציק, 27/10/06 11:34

    ישמתי חלק מההמלצות מהכתבות הקודמות , אפשר להגיד שזה נראה טוב , לפי חישובים שלי אחסוך כ 1500 ש''ח בחודש , יש לי עוד כמה רעיונות אבל אם אפרסמם ,לי תהיה בעיה.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מספר הצעות:

    המשקיע, 27/10/06 10:15

    1. אל תקנו דירה- שכרו דירה- חסכון של כ- 2,000 ש''ח
    2. מעון ? את מובטלת. תשמרי על הילד לבד וקחי עוד ילד ואת מסודרת עם 4,000 ש''ח בחודש.
    3. תשקיעו ובשוק ההון

    הגב לתגובה זו

    • חסכון נוסף, ביטול פלפונים, ביטול כרטיסי אשראי, רק מזומן, ביטול כבלי

      ם, ביטול ביטוח, 30/10/06 15:08

      דירה, אם יש משכנתא יש ביטוח, ביטול מספרה באופן קבוע, אלא רק אם יש אירועים, או פגישה לראיון עבודה.

      הגב לתגובה זו

    • השכרת דירה לעומת קנייה

      דפנה, 04/11/06 09:53

      אתה יכול להסביר לי למה שכירת דירה עדיפה על קנייה אם כבר אין לך צורך במשכנתא ויש בידיך את כל סכום הקנייה?

      הגב לתגובה זו