• 5.

    העינין הוא לא בניצחון הוא בדרך

    מישהו, 20/10/06 12:29

    יכול להיות שמחשב העתיד יוכל לנצח כל אחד .
    אבל היופי הוא לא בניצחון הוא בדרך
    להגיע לניצחון .
    אם למחשב יש רק 3 שיטות וזיכרון של המון מהלכים ממשחקי העבר .
    ולבן אדם יש 1000 שיטות וזיכרון של הרבה מהלכים ממשחקי העבר .
    המחשב מנצח אבל בן אדם עושה את זה יותר יפה .
    מה שיפה זה הדרך .
    אז אני הייתי קובע את התחרות הבאה למחשב מותר לצפות רק
    2000 מהלכים + כל המהלכים של 6 צעדים מראש .
    ולבן אדם מותר להשתמש במחשב שרואה 6 צעדים מראש ולבחור את המהלך הרצוי לו אבל הוא צריך להסביר למה הוא בחר במהלך מסוים.

    הגב לתגובה זו

    • מחשב ''בלתי מנוצח''

      אדוארד, 02/06/08 09:11

      שלום,

      להערכתי אין כזה דבר ''יריב שחמט שיכול לנצח כל אחד'' אלא משחק שבו אחד הצדים ''נופל בפח'' ובגלל זה מפסיד. במילים אחרות, אם אתה משחק ללא טעויות - רק מסעות חזקים ואגרסביים סביר מאוד שתתמודד גם גם מול המחשב כי לא חלים עליו חוקי שחמט שונים מכל שחקן אחר- תיקו או תנצח. זאת דעתי וכל יחד זכאי לחשוב אחרת.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    מחשב יכול להמציא את השחמט? (ל''ת)

    עש, 19/10/06 06:50

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אלגוריתמים זה לא יסוד מתמטי, זה מדעי המחשב. (ל''ת)

    האקדמיה, 19/10/06 00:59

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    כחול עמוק ולא פורנוגרפי

    בוקי בן יגלי, 18/10/06 22:15

    חזרתי ושבתי לקרוא את הרשימה ולא ממש התחלתי להבין איך התוכנות הללו פועלות באופן בסיסי.
    האם כל מתכנת כזה הוא אלוף עולם בפוטנציה?! האם בפיתוח משתתפים רבי אומן בשחמט או ''רק'' מתכנתים בשר ודם,אשר הריקו לקרבם את כל ספרי השחמט שבנמצא.האם מישהו יוכל להרחיב כאן ?

    הגב לתגובה זו

    • לא צריך להיות אלוף עולם

      ש, 19/10/06 00:08

      בשביל להבין מי הוא שחקן טוב.

      מתכנת צריך להבין מה השיקולים של השחקן הטוב. זה לא אומר שהוא בעצמו יעלה על טעויותיו בזמן משחק שח. אבל זה כן דורש ממנו להיות מסוגל (אחרי שהפסיד) להבין מה היה אותו מהלך שהכשיל אותו.

      כך הוא לומד איזה אלגוריטמים לתת למחשב. ללמד את המחשב איזה שאלות לשאול. זה לא דורש מהמתכנת לדעת את התשובות

      הגב לתגובה זו

    • תוכנות שחמט

      אדוארד, 02/06/08 09:06

      שלום,

      תוכנות שחמט עובדות כמו מחשבונים שמהר מאוד לוקחים את כל המסעות החוקיים של הצד, ועוברות על מיליונים של ''מצבי לוח'' ומהר מאוד קובעות אם המסע הזה או אחר הוא המנצח, מפסיד והכל במהירות הבזק - אני כמי שמשחק שחמט כמו כל שחקן אחר מוגבל להביא ''תחזית למשחק'' לעתיד לטווח הארוך. יחד עם זאת, גם אלופות שחמט ''אלקטרונית'' הפסידו מול אלופי העולם - אזי גם התוכניות האלו מוגבלות.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא הכי נכון

    ענת, 18/10/06 18:48

    מכונות שח-מט מנצחות לעיתים נדירות ביותר רבי אומן בשח מט. אם זכרוני אינו מטעה אותי, גם כחול עמוק, שניצח את קאספרוב, לא באמת ניצח אותו - משום שבסופו של דבר גילו שהיוצרים של כחול עמוק הצליחו איכשהו לרמות במשחק כששלטו במחשב מרחוק. בכל מקרה, מחשבי השח מט פועלים על טכניקה לא מתוחכמת במיוחד של עצי מהלכים, והיתרון היחיד שלהם על בני האדם הוא מבחינת יכולת חישוב וזיכרון, ובטח שלא מבחינת בינה ואינטליגנציה. או כמו שגדול וחכם ממני אמר פעם: ''הניצחון של המחשב על האדם במשחק שח-מט, הוא כמו ניצחון של בולדוזר על אדם בתחרות הרמת משקולות''

    הגב לתגובה זו

    • משפט מפגר (ל''ת)

      click, 18/10/06 19:52

      הגב לתגובה זו

    • ענת סטולריו..? (ל''ת)

      רועי, 18/10/06 23:45

      הגב לתגובה זו

    • המחשב האנושי אינו מסוגל

      מומו, 19/10/06 00:14

      לבצע מספר חישובים רב כמו המחשב. אבל הוא כן יכול לפתח כל מיני דרכי קיצור ואינטואיציות או ניחושים מלומדים - היוריסטיקה.

      מחשב הוא אמנם בולדוזר של חישובים. החכמה היא לתת לאותו מחשב גם אפשרויות לבצע ניחושים מלומדים טובים יותר.

      בסופו של דבר גם ההבדל בין שחקני שחמט טובים לפחות טובים הוא יכולת החישוב של מהלכים קדימה. כלומר גם כאן לא מדובר בבינה ואינטליגנציה (לפי עמדתך) אלא ביכולת חישוב ואלגוריתם מוצלח לשחמט.

      אז האמירה שלך חסרת משמעות

      הגב לתגובה זו

    • דווקא נכון למדי

      דרנק, 21/10/06 15:21

      אכן היו לא מעט תוכנות מחשב שהצליחו לנצח רבי אומן בשחמט. ולא פעם אחת.

      ג'וניור היא אחת מאלו שהצליחו לנצח את קספרוב.

      הגב לתגובה זו