• 16.

    שי יקיר עושה את ויקיפדיה לדבר מדהים! (ל''ת)

    לוסטינג, 11/02/07 00:36

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    חסר לנו אנשים כאלו בארץ !

    ד''ר מאיר, 11/02/07 00:32

    שי יקיר איש מדהים ומשכיל.
    פשוט שערוריה שאדם כזה עובד כמאבטח,זה יכול להיות רק במדינה שלנו.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ויקיפדיה האנגלית שולטת

    ישראל המכוערת, 01/06/06 17:17

    עשו לעצמכם טובה ותתרחקו מויקיפדיה העברית
    בויקיפדיה העברית יש אנשים מסכנים שכל מה שהם עושים כל היום זה לשחק משחקי שליטה ולריב עם כל מי שלא משתחווה להם

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אברהם אמיר

    בת 50 פנויה ונא, 22/05/06 18:34

    קראתי והתרשמתי במיוחד מהתמונה . אפשרכ לקבל טלפון ?? אני מעוניינת בקשר רציני עם עורך דין .

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מממ... נחמד איך זה התפתח מהר

    בין הראשונים, 02/05/06 21:08

    אני זוכר שהייתי בימים שהיו כמה מאות ערכים וגם זה בקושי... בכלל הייתי מוסיף ערכים לוויקי הבינלאומי עוד בימים שבהם הוא היה אתר יחסית חדש... זה בהחלט התפתח מהר ולא ממש בזכות עזרתי :)

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    כתבה פגז

    יאיר, 02/05/06 17:50

    כל הכבוד לכם ויקפדים. חלוצים של ידע לכל. ריספקט על השקעה ללא תמורה למען כולנו.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    עשיתם לי חשק

    שי זמיר, 01/05/06 16:25

    כתבה מצוינת- עשיתם לי חשק
    מה צריך לעשות כדי להצטרף?

    הגב לתגובה זו

    • הצטרפות

      טרול רפאים, 01/05/06 18:55

      אפשר לכתוב בוויקיפדיה ללא צורך ברישום, אבל עדיף ללחוץ על הכפתור הרשמה/כניסה לחשבון בצד שמאל למעלה.

      הגב לתגובה זו

    • כל שעליך לעשות הוא להרשם

      אייל בארי, 01/05/06 18:59

      למרות שזה גם לא חובה. כל אחד יכול לתרום לויקיפדיה.

      הגב לתגובה זו

    • להירשם ולהתחיל לערוך

      ויקיפדיה, 01/05/06 19:38

      בהצלחה.

      הגב לתגובה זו

    • פשוט להכנס ולתרום (לינק בתחילת הכתבה)

      ST, 01/05/06 20:05

      כמובן שרצוי להרשם (צד שמאל למעלה בדף הראשי)

      הגב לתגובה זו

    • להיכנס, מומלץ גם להירשם עם שם משתמש

      rotemliss, 01/05/06 20:11

      באמצעות הקישור ''הרשמה / כניסה לחשבון'' למעלה, ולהתחיל לערוך ולתרום. זמן קצר לאחר ההרשמה תקבל מן הסתם הודעת ברוך הבא, ובה הדרכה בנושאים רבים.

      הגב לתגובה זו

    • יופי של כתבה! ואיך להצטרף...

      דובי, 01/05/06 20:13

      איזה יופי של כתבה!

      שי, כל מה שאתה צריך לעשות כדי ''להצטרף'' זה ללכת לאתר he.wikipedia.org.

      תוכל מיד לשפר כל ערך שתרצה.

      מכיוון שמדובר גם בקהילה שאתה חדש בה, כדאי גם לשאול עצה לפני שתעשה שינויים גדולים, במיוחד בהתחלה. עושים זאת ב''דפי השיחה'' של הערכים.

      אין חובה להירשם, אבל זה מאד מומלץ, כדי תוכל להיות חלק של הקהילה (עם שם). זה לא עולה שום דבר ולא מפריע לפרטיות שלך.

      הגב לתגובה זו

    • כלום

      גדי אלכסנדרוביץ, 01/05/06 21:01

      אפשר להיכנס ולהתחיל לתרום כבר עכשיו.

      מה שבכל זאת כדאי לעשות:

      1) להירשם. הרשמה לא עולה כסף ולא גורמת לשליחת דואר זבל אלייך, אבל כן מאפשרת לויקיפדים האחרים להכיר אותך באמצעות שם מזהה, ומאפשרת לך לעקוב אחרי השינויים שכבר ביצעת.

      2) לקרוא כמה מהערכים המומלצים, בנושאים שמעניינים אותך ואתה בקיא בהם. כך תוכל לראות מה נחשב בויקיפדיה העברית לסגנון כתיבה ראוי (וייתכן שתצליח לאתר כמה טעויות ולתקן).

      3) לקרוא את דפי העזרה עד שיתחיל לשעמם לך. הם יכולים להקל עלייך את ההתחלה.

      4) להצטייד בקצת סבלנות. כולם טועים בהתחלה וייתכן שיפנו אלייך בצורה לא נחמדה בקשר לעריכה שביצעת. אם אתה רוצה ששיחזרו עריכה שלך בצורה שנראית שרירותית, כתוב שאלה בנושא בדף השיחה ופנה אל הויקיפד ששיחזר - אל תיכנס ל''מלחמה'' של שינויים בערך עצמו.

      5) לא להתבייש לשאול שאלות באתר עצמו.

      בהצלחה!

      הגב לתגובה זו

    • להירשם. (ל''ת)

      עשהאל, 01/05/06 22:23

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    כתבה חזקה

    סקרן, 01/05/06 16:10

    מעניין, אף לא שמעתי על האנציקלופדיה הזו. זה באמת בחינם?

    הגב לתגובה זו

    • כן (ל''ת)

      גדי אלכסנדרוביץ, 01/05/06 21:01

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    שי! תעשה לי ילד! (ל''ת)

    סתם מישהי, 01/05/06 15:54

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מפגש ראשון? ממש לא.

    eman, 01/05/06 15:40

    מפגש ראשון בירושלים, אבל היו כמה וכמה מפגשים כבר.

    אני מחפש את לשונית ה''עריכה'' בשביל לתקן את הטעות, אבל משום מה אין פה דבר כזה...

    הגב לתגובה זו

    • ואללה צודק

      גילגמש הלא גמיש, 30/05/06 12:14

      גם אני כל פעם שאני מוצא טעות באיזה אתר מחפש את הלשונית 'עריכה' ופעם אפילו חשבתי שאיזה אתר הוא ערך מוגן!!!

      האתר ממכר!!!

      מי שיעשה שטויות אני אחסום אותו!!!

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    אני לא כל כך מחבב את הויקיפדיה הישראלית

    גיא, 01/05/06 15:17

    כמה אנשים שם החליטו שהם תופסים פיקוד,ומוחקים ועורכים ערכים לפי ראות עיניהם. בנוסף לזה,יש כמה מפעילי מערכת שהחליטו שהם טובים יותר משאר הגולשים,ולכן מרשים לעצמם להתנשא ולדבר בזלזול לאחרים,וכמובן שזה מלווה בשפה גבוהה ומעצבנת,שנועדה אך ורק ליצור רושם שהכותב טוב יותר וחכם יותר משאר האנשים.

    הגב לתגובה זו

    • טענות מוכרות

      טרול רפאים, 01/05/06 18:54

      הטענות שאתה מביע מוכרות, אולם הן אינן נכונות. אין לומר שמפעילי המערכת אינם טועים לעולם (אני יכול לספק רשימה של שטויות שאני עשיתי), אבל בין זה לבין נכונות הטענה רחוקה מאוד הדרך...

      הגב לתגובה זו

      • גיא צודק בכל מילה שכתב (ל''ת)

        רועי, 24/05/06 03:45

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    הכותב גילגמש משתלח שם בפייגלין שזה נורא

    יקנעמי, 01/05/06 14:48

    ראיתי, הפנמתי והסקתי: מדובר בעוד מיזם תקשורת שהשמאל השתלט עליו.
    חבל''ז.

    הגב לתגובה זו

    • זאת בדיקה רצינית?

      טרול רפאים, 01/05/06 18:53

      אתה בא, בודק דף שיחה אחד (מתוך 100 אלף דפים) ומגיע למסקנה כזאת!? זה נראה לך רציני? האם תפסיק לקרוא את מעריב כי נכתבה בדף הדעות דעה אחת שלא מוצאת חן בעיניך? זה מגוחך!

      הגב לתגובה זו

      • אל תתחמק, הדוגמה ש 5 הביא נכונה?

        קרן, 01/06/06 17:11

        ויקיפדיה העברית היא גן ילדים גדול, עם גננת, דוד שי, שנותנת רשות לבריונים (גילגמש למשל) להרביץ לכל האחרים.

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    ויקיפדיה הישראלית - מתחת לכל ביקורת

    עזרא קופיטמן, 01/05/06 14:32

    ויקיפדיה הישראלית היא מתחת לכל ביקורת. אין שם שום כבוד לעניינים שאינם קשורים למדעים מדוייקים. כולם מוזמנים לראות את הדיון על הערך ''יוני רז פורטוגלי'', ועל מחיקתו האוטומטית של הערך ''צאלה כץ'', ולא שאני בא לטעון שהיא המשוררת הכי חשובה בעולם, אבל הסיבות למחיקתה והדיון שמופיע שם מוכיח את בורותם של הויקיפדים הותיקים בכל דבר שאינו קשור לטבעת מוביוס או אינטגרלים לא מסוימים. ללא ספק, האירוניה היא שהם מכנים עצמם האנציקלופדיה החופשית. ואגב, צאלה כץ היא משוררת דגולה.

    הגב לתגובה זו

    • יוני רז פורטוגלי

      טרול רפאים, 01/05/06 18:50

      את נושא צאלה אינני זוכר, אבל לגבי פורטגלי אציין שהוא אישית ביקש להוריד את הערך מוויקיפדיה.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    הוויקיפדיה העברית = דיקטטורה

    חכם חנוכה, 01/05/06 14:07

    הישראלי המכוער במלוא הדרו, צנזורה, שחזורים לא מוצדקים רק בשביל האגו של המפעילים (בעיקר חרא קטן בשם ''גילגמש''), מחיקות סתמיות אפילו של דיונים והכנסת דעות אישיות של המפעילים והדיקטטור הגדול דוד שי לערכים בטענה של נטרלייות.

    שומר נפשו ירחק! - למי שיודע אנגלית אין מה לעשות שם.

    הגב לתגובה זו

    • איזה כיף

      טרול רפאים, 01/05/06 18:48

      אני יכול לאתר את כל הכתבות על ויקיפדיה ע''י חיפוש של השטויות שאתה כותב.
      במקום להודות לנו שלא שלחנו אליך משטרה על התחזות למפעילת מערכת, אתה עדיין מקשקש? להזכירך תקופת ההתיישנות על עבירה מסוג זה נמשכת יותר משנה.
      גם הפצת פונוגרפיה ברשת, ניסיון לרמות את גוגל, השחתת הדף הראשי, הוצאת לשון הרע ועוד כמה ממעשיך עדיין רשומים במערכת.
      אני שוקל ברצינות לבקש מ-NRG את פרטי ה-IP שלך ולהתלונן נגדך במשטרה על מעשים אלו. עד אז אני מציע שתיישם את הכלל - סייג לחוכמה שתיקה.

      הגב לתגובה זו

      • לך חפש מי ינענע אותך... (ל''ת)

        חכם חנוכה, 02/05/06 13:59

        הגב לתגובה זו

      • והאיומים שלך ,טרול רפאים?

        אחד שלא מבין, 02/05/06 14:15

        אתה מנסה להוכיח שהכותב הקודם צודק?
        הוא טוען שיש צנזורה ואלימות דיגיטלית, וכדי להוכיח שהוא טועה אתה מאיים עליו בתביעה משפטית?
        אגו של מפעילים..

        אולי יש דברים בגו'...

        הגב לתגובה זו

        • צודק

          חכם חנוכה, 02/05/06 16:21

          אבל מה לעשות - הם לא ילמדו

          הגב לתגובה זו

        • הסבר

          טרול רפאים, 02/05/06 23:11

          חכם חנוכה הוא טרול שגרם נזקים משמעותיים מאוד לוויקיפדיה בעברית ובמקום להתבייש הוא מאשים אותנו שוב ושוב בכמה אנחנו נוראים.
          אחרי 10 פעמים שבהן נתקלתי בהשמצותיו ב- NRG החלטתי שהגיע הזמן להציג לקוראים של NRG מי הטיפוס.
          וכן, לפעמים אין ברירה אלא לאיים על אדם בתביעה משפטית ואף לתבוע אותו אם הוא גורם לך נזק. אינני מדבר על ההשמצות המטופשות שלו כאן, אלא על הניסיונות החוזרים ונשנים שלו לגרום נזקים לוויקיפדיה. אינני מתלהב מהרעיון, אבל נראה שבסוף לא תהיה לנו ברירה.

          הגב לתגובה זו

  • 2.

    בניגוד לכתבה המציגה את הכותבים באור רומנטי- מדובר באתר שמאל נוסף (ל''ת)

    צדוק הצב, 01/05/06 13:28

    הגב לתגובה זו

    • לא נמאס לכם לדבר שטויות???

      עידן, 01/05/06 13:54

      אין מילים...

      הגב לתגובה זו

    • אוי. לך חפש (ל''ת)

      אתה נודניק, 01/05/06 15:00

      הגב לתגובה זו

    • די כבר לקשקש

      ויקיפד ימני, 01/05/06 15:53

      אני פעיל בוויקיפדיה, ואני ימני.

      יש בוויקיפדיה שוויון כוחות בין השמאל והימין, ומי שרוצה לראות זאת, שיסתכל בהצבעות רבות בנושאי ימין שמאל שמסתיימות בתוצאות קרובות לתיקו.

      הגב לתגובה זו

    • לא ממש

      פלוני, 01/05/06 16:09

      אני כותב שם ואני בימין. אם כי אתה צודק בעניין רוב מפעילי המערכת, ראה שיחה בערך אצ''ל...

      הגב לתגובה זו

    • כפי שאמר דוד שי:

      rotemliss, 01/05/06 20:07

      ''הימניים אומרים שאנחנו שמאלנים, השמאלנים אומרים שאנחנו ימניים, וזה אומר שאנחנו במקום טוב באמצע.'' ~ ציטוט מהזיכרון, הופיע בראיון באתר NRG

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    גילגמש מנצל את סמכויותיו לרעה

    אורי, 01/05/06 11:39

    גילגמש הוא מפעיל מערכת שכתב על אדם נשוא ערך מסויים: ''המטורף הזה רוצה להרוס את המדינה ויש לציין זאת הערך''. הוא כופה את דיעותיו השמאלניות על כולם, וממהר לנצל את זכות השחזור כאשר הוא אינו מסכים עם דברים שנכתבים. זכות השחזור, להבדיל מעריכה רגילה שמורה למלחמה במשחיתים. גילגמש לעולם אינו עורך דברים שאינם נראים לו. הוא משחזר. דוד שי נותן לו גיבוי, בגלל שדיעותיהם דומות.
    לכן ויקיפדיה הישראלית היא אנציקלופדיה מוטה, בניגוד לעולמית ששמורת על איזון. מי שרוצה לקרוא על העולם מהזווית של מר''ץ, מוזמן לעיין בה.

    הגב לתגובה זו

    • עוד טרול...

      מנשה, 01/05/06 13:56

      נקודת העולם של מרצ? מאיפה השטות הזו?

      תן לי דוגמא לכתיבה שהיא לא נייטרלית, במקום ללכלך סתם.

      הגב לתגובה זו

      • צביעות ודאבל סטנדרט בוויקיפדיה

        השמצות גילגמש?, 02/05/06 14:21

        גילגמש העורך הכי מושמץ בוויקיפדיה..? מעניין למה.
        הרי גם כשניתנים קישורים לדברים בוטים, שגויים, מעליבים או הפרות חמורות ובולטות של הכללים או הסמכות שניתנה לו ...לא קורה כלום.
        הוא כבר הצהיר בפומבי מספר פעמים שהוא מעל הכללים, וכבר נמצא אשם באינספור שחזורים וחסימות לא חוקיות, גם כשהיו בניגוד מוחלט להסכמת הקהילה(כי הוא מחק את הדיון בו יצא שאינו צודק).
        האם משהו השתנה?
        לא.
        גם כשההשמצה מנומקת ומגובה היטב הקהילה לא מקיאה כשמותו מתוכה.
        וכל מספר שבועות יוצאת לדרכה עוד ''השמצה'' מסוג זה או אחר.

        הגב לתגובה זו

    • אתה מוזמן לתת קישור

      הובס, 01/05/06 14:25

      כדי שלא סתם תטען טענות באויר.

      הגב לתגובה זו

    • לא מדויק

      גדי אלכסנדרוביץ, 01/05/06 15:17

      כדאי לזכור שאין דבר כזה, ''זכות השחזור''. לכל אחד שעורך את ויקיפדיה יש יכולת לשחזר ערכים. השאלה היא האם השחזור עצמו לא ''ישוחזר''.

      קשה גם לומר שדעותיו של גילגמש ''שמאלניות'', אף כי אין להכחיש שיש לו דעות.

      לרוע המזל, לא ניתן ממש להגיב להשמצות שלך כל עוד הן אינן מגובות בקישורים. אם לטענתך גילגמש כתב משהו מסוג זה (ואני לא אומר שאתה משקר), תן את הקישור למקום הזה כדי שנוכל לדעת מה היה ההקשר ומה הנסיבות שבהן נאמרו הדברים.

      אגב, יש להעיר כי רבים חושבים שדווקא ויקיפדיה העולמית מוטה. כמו כן, לא יזיק לזכור שיש נושאים (למשל מתמטיקה) שבהם אין חשיבות לשאלה האם זווית הראייה של העולם היא של מרצ או של האיחוד הלאומי.

      הגב לתגובה זו

      • תגובה

        גילגמש, 01/05/06 18:28

        אכן אמרתי את זה בדיון על אחד ממנהיגי מנהיגות יהודית בליכוד. לא זוכר מי זה היה. ובכן, מותר להביע דעות בדפי שיחה ואין כאן חריגה כלשהי מנהלים.

        הגב לתגובה זו

    • גילגמש שמאלני?

      נו, באמת, 01/05/06 15:31

      מה קרה לך? אין לך מושג בויקיפדיה.
      ויש כל כך הרבה כותבים שמאזנים את הערכים, שהטענה שלך שטותית ביותר.

      הגב לתגובה זו

    • גילגילגילגמש

      אהרוני, 01/05/06 15:49

      א. אין שום מניעה שיכתוב דבר כזה בדף שיחה. ומי שיכתוב דבר כזה בדף הראשי של הערך, ייחסם די מהר.

      ב. האם תוכל להאיר את ענינמו באיזה ערך מדובר? לא הצלחתי למצוא את זה.

      גילגמש, אחד העורכים המושמצים בוויקפדיה העברית הוא גם אחד האנשים שבזכותם הוויקידפיה בעברית מתקיימת עם קרוב ל-40 אלף ערכים, בעוד שבוויקיפדיה הערבית, למשל, יש קצת יותר מ-10 אלפים ערכים, בעוד שיש פי מאה דוברי ערבית בעולם ולהרבה מהם יש אינטרנט.

      אז לפני שמשמיצים אותו, אולי כדאי לחשוב פעמיים ולא להוציא לשון הרע לחינם.

      (ואגב, אני ימני.)

      הגב לתגובה זו

    • מהיכרות עם גילגמש,

      פעיל בוויקיפדיה, 01/05/06 15:55

      הוא קרוב למרכז הפוליטי. ובכלל, לא הוא כתב את ערכי הפוליטיקה, אז אתה יכול להיות רגוע.

      הגב לתגובה זו

    • אז בוא תשנה מבפנים

      פלוני, 01/05/06 16:10

      ומישהו יעזור להעיף את הקישור לאתר של שלום עכשיו מהערך אצ''ל!!!

      הגב לתגובה זו

      • מי שניסה הותקף והוחרם.

        רועי, 24/05/06 03:40

        אנשים שניסו להפסיק את הונדליזם של גילגמש הותקפו על ידו, על ידי דוד שי, ושאר החברים הבריונים שלהם.

        הגב לתגובה זו

    • דוגמה קלאסית להוצאת דברים מהקשרם

      טרול רפאים, 01/05/06 18:44

      אכן גילגמש הביע את דעתו זו על פייגלין, אבל בניגוד לרוב המקומות, בוויקיפדיה אין לדעה זו שום משמעות. הוא כתב בדף השיחה, קראו, לא הסכמנו (לפחות אני) ולא התביישנו להגיד לו את זה. אם היה נכתב דבר כזה בדף הערך הוא היה עף במהירות.

      הגב לתגובה זו

    • ומאיזה כוכב אתה נחתָּ?

      אלצ'קו, 02/05/06 05:57

      ויקיפדיה העברית רחוקה מלהיות מושלמת ורחוקה מלהיות אובייקטיבית, אבל אין מה להשוות אותה לויקיפדיה האנגלית. בעצם, אפשר להשוות - לעומת האנגלית, ויקי העברית היא כליל השלמות. רק מי שלא יודע אנגלית ולא מצליח לקרוא את הכתוב בויקי האנגלית יכול לקרוא לה מאוזנת...

      הגב לתגובה זו

    • ומאיזה כוכב אתה נחתָּ?

      אלצ'קו, 02/05/06 06:05

      ויקיפדיה העברית רחוקה מלהיות מושלמת ורחוקה מלהיות אובייקטיבית, אבל אין מה להשוות אותה לויקיפדיה האנגלית. בעצם, אפשר להשוות - לעומת האנגלית, ויקי העברית היא כליל השלמות. רק מי שלא יודע אנגלית ולא מצליח לקרוא את הכתוב בויקי האנגלית יכול לקרוא לה מאוזנת...

      הגב לתגובה זו

    • ומאיזה כוכב אתה נחתָּ?

      אלצ'קו, 02/05/06 06:06

      ויקיפדיה העברית רחוקה מלהיות מושלמת ורחוקה מלהיות אובייקטיבית, אבל אין מה להשוות אותה לויקיפדיה האנגלית. בעצם, אפשר להשוות - לעומת האנגלית, ויקי העברית היא כליל השלמות. רק מי שלא יודע אנגלית ולא מצליח לקרוא את הכתוב בויקי האנגלית יכול לקרוא לה מאוזנת...

      הגב לתגובה זו