• 161.

    היא זוגתו של רקנאטי - משם נכתבים הדברים

    איציק, 21/02/06 15:00

    משפחה ממש צדיקה, שגרמה ללא מעט אנשים לאבד את כל כספם בשנות שמונים כי עסקה בויסות מניות.

  • 160.

    כתבה צודקת לחלוטין

    יוסי ב, 21/02/06 14:35

    כל מילה היא אמת ,אכן רק העשירים הם אלו שמשלמים משכורות ,אי לכך אין שום סיבה לפגוע בהם שכן אדם שפושט רגל לא משלם משכורות כלל ואילו אדם עמיד שחברתו רווחית ממשיך לשלם בזמן את שכר העובדים ,ולכן כל ה''חכמים'' שרוצים לעשוק את בעלי הממון שיסתכלו סביבם ובידקו מי משלם את שכרם בזמן!!!!

  • 159.

    האם מותר לשנוא יהודים בגלל שהם עשירים?

    אל תסתכל בקנקן, 21/02/06 14:13

    לעשות הכללות גסות זהו חטא למציאות ובמיוחד חטא למקרה של אדם פרטי העומד מולך , אפילו אם כל פשעו וחטאו הוא זה שהוא עשיר.

    אינני בא לגונן על העשירים.
    בודאי שלא. ברור שגם ביניהם ישנם רבים שנכשלים בעבירות.

    רבים בני האדם הנכשלים בעבירות שונות. הבעיה אצל העשירים שכל עבירה שלהם מקבלת מימד גדול יותר לכן רבים יכולים להפגע מכך.

    מצד שני , עשירים טובי לב יכולים לעשות מעשים טובים רבים בעלי עוצמה כלכלית חזקה. מעשים אלו בדרך כלל מתייחסים בקרירות וישנם ציניקאנים שאף מתייחסים בבוז באומרם - ''למה הכסף שלו בכלל?''

    אין להתייחס אל האדם העשיר בדעות קדומות , ממש כפי שלא היינו רוצים שיתייחסו אל יהודים מבוססים בחוץ לארץ - ''תראה את היהודונים הנצלנים והגנבים האלה'' .

    יש להתייחס אל כל אדם באשר הוא, ולא להסחף אחר הכללות גסות הפוגעות לא רק באותו אדם (עשיר) מושמץ , אלא פוגעת ערכית באותו אדם המשמיץ בעצמו.

  • 158.

    איזה רדידות - כאילו אין קשר בין הון לשילטון וכו' (ל''ת)

    אוסטרלי, 21/02/06 12:34

  • 157.

    הם אולי משלמים לך משכורת אבל לי לא

    רועי, 21/02/06 10:26

    שימותו כל העשירים
    אננו בישראל צריכים מהפכה בסגנון צרפתי
    וזה ידיע כי זה עיניין של זמן
    חורבןם הבית יגיע שוב מבפנים

  • 156.

    שובה של המהפיכה הצרפתית

    בנדה, 21/02/06 10:12

    הגיע הזמן להפטר משלטון האוליגארכיה אחת ולתמיד! לערוף ראשים!
    הקאפיטליזם החזירי הותיר את רוב העם במצב של אי יציבות וביטחון כלכלי. אלפי קשישים מתחננים לכוס תה, אלפי מובטלים רעבים ללחם, אלפי ילדים לא טעמו טעמו של שוקולד מימיהם, משפחות שלמות מתגוררות בחדרונים צפופים, עבדים זרים גרים במקרר ואת אומרת שהאוליגארכים מטיבים עימנו? באיזו מדינה את חיה? תנו לנו לאכול!!!

  • 155.

    לכתבת - תתפטרי את דפרי''ת סלעים (ל''ת)

    גד, 21/02/06 00:03

  • 154.

    שוב העלו את מחיר הסלולרי למרות הרווחים העצומים!

    אפרים, 20/02/06 22:32

    תחרות עלק...

  • 153.

    את כנראה צריכה ללמוד כמה דברים

    אחת, ישראל, 20/02/06 19:54

    על ה''עשירים'' האלו. קודם כל, תחשבי רגע על המשכורת שלך ועל פוטנציאל הצמיחה שלה. אחר כך תשאלי את עצמך, האם בן אדם יכול להתעשר מעבודה שכירה. אני מניחה שאת לא מספיק מטומטמת כדי לחשוב שהתשובה היא כן. אחר כך, תחשבי איך עשירים שלא נולדו לכסף עושים את כספם. אין אחד מהם שלא הותיר מאחוריו ים של גוויות. אין אחד מהם שלא נבנה על ניצול. והכי גרוע, תחשבי מה קורה, אם יש לך מידה מינימלית של ידע לגבי המציאות, כאשר עשיר רוצה להרחיב את עסקיו ולהתעשר עוד קצת. למי הבנקים נותנים הלוואה, לך או לבורוביץ'? וכשהעסק נכשל, למי הם מוותרים על החוב, לך או לבורוביץ'? וממה הבנקים מתפרנסים? נכון, מלקוחות פרטיים (ז''א, את, לא בורוביץ'). אז מי בעצם אחראי על זה שבורוביץ' עשיר, או לפחות לא מאבד את עושרו כשהוא נופל במשהו? נכון, את מממנת אותו. ועובדי הרשת שלו, אלו שמשתכרים שכר מינימום, נזרקים לכלבים. עוד כמה גוויות לערימה. ואולי נדבר רגע על הגברת אריסון, שנולדה לכסף, ולא חסר לה כסף, אבל כשהיא רוצה להרוויח עוד כסף היא מחליפה עובדים ותיקים ומיומנים בעובדים צעירים וזולים, ופוגעת גם בעובדים וגם בך? או שמא נדבר על האחים עופר, שמקבלים יותר כסף ממה שתרוויחי אי פעם בגלל טעות במשרד האוצר, ומסרבים להחזירו? הכל מדווח. הכל ידוע. אבל כמובן ששנאת עשירים היא ''טרנד''.

    • נהנתי לקרא (ל''ת)

      גולן, 21/02/06 00:02

  • 152.

    כמה עובדות שיעזרו לך לחשוב אחרת

    עורכת כלכלה, 20/02/06 18:22

    גבירתי הנכבדה: האחים עופר, האחים בורוביץ' וכל מיני עשירים לא סוחבים שום דבר על גבם. הם התעשרו מקנייה של נכסי המדינה בנזיד עדשים. כשיש רווחים זה שלהם- כשיש הפסדים הם של המדינה. אם תעשי חשבון כמה כסף קיבלו האחים עופר מהמדינה כאשר איימו לסגור את ''טאואר'' המפסידה או כאשר קנו במחיר מצחיק את ''צים'' תביני שקשר בין הון ושלטון לא אומר שהם סוחבים משהו על גבם. אנו סוחבים אותם על גבינו. דרך אגב, שמעת שנותנים עכשיו 2.5 מליארד ש''ח להקמת אינטל? גם פה סוחבים בעלי המפעל את כולם על גבם, או ההפך?

    • ברציני להוסיף ולשאול מבחינה פופורציה כמה מס הכנסה הם משלמים לאומת (ל''ת)

      חן, 20/02/06 21:06

  • 151.

    לNRG לא פלא שאתם כישלון

    ישראל, 20/02/06 16:39

    זה שהבחורה יפה זו לא סיבה מספיק טובה לתת לה לקשקש ללא סוף.

  • 150.

    על משחק סכום אפס שמעת פעם ?

    שובו של הציני, 20/02/06 16:17

    לעורכת,

    את יודעת למה הם כל כך עשירים ?
    בואי ניכך לדוגמא את בנק פועלים של שרי, האם הרווחים המטורפים של הבנק שלה הם בגלל עבודה קשה שלה ? לא !! זה בגלל עבודה קשה שלי !! כי כל שקל שלה יש, זה אומר שלי (כציבור) יש שקל פחות (דרך אגב - העבודה הקשה שלה ושל מנהלי הבנק מסתכמת בכך שהם מצליחים להעלות עמלות בלי לתת את הדין לאף אחד) וכך יוצא שהכסף שיש לכל בעלי/מנהלי/מנכ''לי הבנקים/חברות הסלולאר/וכו' זה בגלל הכסף הרב שאנחנו (והמדינה) נותנים להם (וגם עוד כמה ג'ובות בעזרת ניצול/פיטור העובדים שלהם).
    ולגבי המיסים שהם משלמים - אל תדאגי להם, אני בטוח שהם שוכרים את הרו''ח/עו''ד/שרים הטובים ביותר שמוצאים להם אחלה בחלה של הטבות ופטורים - כאלה שאנחנו לא יכולים לקבל.

  • 149.

    תלכו לעבוד בטלנים!!!!!!!!!!!

    מושיקו, 20/02/06 16:04

    אז נכון שיש ישנם הרבה מאוד עשירים שנולדו למשפחות עם כסף ולא בנו את עצמם מאפס אבל זה לא אומר שהם אנשים רעים ללא לב.מצדיק במאה אחוז את העורכת הנכבדת שמנתה את תרומתם הרבה לחברה בישראל עם זה בהעסקת עובדים בתשלומי מיסים ובתרומות לנזקקים.

    צר לי לומר זאת אבל יש כל כך הרבה
    קינאה וצרות עין בתגובות העלובות שלכם.במקום לבזבז אנרגיה על לשנוא אחרים תפעילו את הראש תפשילו שרוולים ותחיו ברמה שאתם משתכרים ותהיו הרבה יותר מאושרים.

    ולסיום רק אומר:

    הכלבים נובחים והשיירה עוברת : ) .

    • תסתום את הפה חמור מה אתה מבין?? (ל''ת)

      ., 20/02/06 20:59

  • 148.

    מונופול: משחק יפה, מציאות אכזרית!

    מ. נופול, 20/02/06 12:02

    ממשלת הליכוד העבירה, במחירי סוף העונה את רוב נכסי המדינה ל18 משפחות.
    כל מי ששיחק אי פעם במשחק ''מונופול'' יודע שבסוף המשחק כל הכסף והרכוש עובר למנצח וכל האחרים נשארים בלי כלום.
    כך יקרה גם בישראל אם לא יעצרו את ההפרטה שלוחת הרסן למקורבים.

  • 147.

    אני משלם 50% מס ואני ממש לא עשיר, וכמוני כל המעמד הבינוני

    משה, 20/02/06 02:39

    איזה שאלה מטומטמת זאת מתי בפעם האחרונה שילמתם 50% מס. במדינת ישראל, כמעט כל מי שמרוויח מעל השכר הממוצע במשק מתקרב ל-50% מס. זאת בדיוק הדרך להרוס את המעמד הבינוני ולהישאר עם 1 משפחות עשירות וכל השאר בעוני.

  • 146.

    כיום, כל איש תקשורת

    כתב מעריב רעב, 20/02/06 01:53

    שרוצה להתפרנס בכבוד, מוצא לעצמו איזה ''עשיר מחמד'' להתחתן איתו. אה, לעורכים דווקא משלמים. זה הכתבים שלא משלמים להם, במיוחד במעריב.
    תגידי, ברונסקי, היית מסטולה כשהעלית את הסקופ הדבילי הזה, או שבאנרג'י החליטו שלא משנה מה - העיקר שיהיו תגובות? לרחם עלייך בגלל החוסר מודעות שלך או לשנוא אותך בגלל שאת עשירה? לא התעשרת מ''עבודה קשה'', נכון?

  • 145.

    וואו, אחד המאמרים המביכים (ל''ת)

    איפה הבושה???, 20/02/06 01:39

  • 144.

    האם הם גם משלמים 77% מהמיסים? לא. כלומר - נצלנים (ל''ת)

    יוסף, 19/02/06 19:33

  • 143.

    אף אחד לא שונא את סטף ורטהיימר

    אייל ניראון, 19/02/06 18:46

    או בעלי הון אחרים, שהונם באה מעבודה יוצרת ויזמות - כמו יזמי היי טק, או אלי הורוביץ מטבע.
    אבל פחות מכבדים בעלי הון שהתעשרו על חשבון הציבור ובזכות קשרים עם השלטון, כמו עופר שקנה את צים בגרושים והחליף את כל הישראלים בזרים. חוששים מבעלי הון, ששולטים על כל ענפי התקשורת ומצנזרים תחקירים נגדם.

  • 142.

    לא שונאים ,רק רוצים גם להיות עשירים ולהינות כמותם ! (ל''ת)

    אוהבוביץ', 19/02/06 16:46

  • 141.

    באמצעות ההון שותלים כתבות אוהדות בעיתון

    ששון, 19/02/06 15:38

    לפי דעתי יש לנו כאן דוגמא קלאסית לאפשרות שיחצנים ולוביסטים מטעם בעלי ההון שתלו את המאמר הנ''ל בעיתון
    כשאני קורא את המאמר אני מזהה טקסטים שתואמים להפליא להתנסחויות בהן נוהג להשתמש היחצן רני רהב (שמייצג את רוב המוזכרים)

  • 140.

    פערי כוח קניה

    ניסים, 17/02/06 10:06

    יקירה
    נכון שהם משלמים יותר מס אך זה אך הגיוני וזהו רק מחיר חלקי בלבד של הנזק שהם יוצרים דרך הפרת האיזון של כוח הקניה. כאשר שני אנשים במשק של שניים מרוויחים 10 כ''א אז שניהם משלמים סך זהה תמורת שירותים שונים ואילו כאשר אי השוויון גדל והיתה צמיחה אי שוויונית אז עכשיו אחד מהם ירוויח 11 והשני 15 וכך, מצבו של זה עם 11 החמיר.

  • 139.

    מה מרקס היה אומר

    אנגלס, 17/02/06 01:02

    תראי חגית, העובדה ש- 18 משפחות מרוויחות יחדיו סכום המשתווה ל- 77% מתקציב המדינה הוא מצב חמור ביותר. אותן 18 משפחות הפכו להיות קובעי מדיניות, סדר עדיפויות, מכונני תרבות ושרים כלכליים לכל דבר. הקפיטלזם שבשמו הם פועלים ובשמו את מגנה עליהם בחרוף נפש מבלי להבין שסופו של של תהליך הוא יריה ברגל. הם ימשיכו להוציא את הכסף מדיי הציבור ואז המעמד הנמוך יהיה כ''כ מדוכא ומבוזה שעוד מהפכה תבוא עלינו (ואולי לטובה). האנשים האלה בנו מערכות מתוחכמות שבאמצעותן הם משלשלים לכיסם סכומי עתק מבלי להשיב לציבור העובדים. השיטה הזו שמאפשרת לאנשים לאגור כסף בלי סוף, תביא על החברה חרבון. תחשבי על זה...

  • 138.

    ...למנוזה עולה יותר

    רוב, 16/02/06 22:44

    ואולי את לא מספיק אינטילגנטית להבין מה קורה למדינה שרק 18 משפחות בה ''מחזיקות אותה בביצים'' וסליחה על הביטוי- עד רמה שהן גם אולי משלמים את אחוזי המיסים הגבוהים ביותר במדינה (ותאמיני לי שלנו זה עולה יותר...!) ואף משלמים לך את המשכורת בשביל להשמיע את הדעות שלך!
    זאת זאת בדיוק הנקודה! אני שואל- למה רק 18? מה קורה לדמוקרטיה כשהיא מרוכזת בידי 18 משפחות בלבד, שמונה עשרה בעלי עוצמה ששולטים על התקשורת, על החברות הגדולות, על הנכסים שלנו, על המשכורות שלנו, על מה שנכניס לפה, על התרופות שניקח- על הכל.
    את מציגה תמונה מאוד מאוד חלקית של המצב, ואני פשוט לא מאמין שאת, כאדם אינטליגנט בעל במה להשמעת דיעותיו, באמת עומדת מאחורי דברייך. לא כל כך אמין בעיני.

  • 137.

    אם את כל כך דואגת להם למה שלא....

    עמחה, 16/02/06 21:59

    תגידי להם שיבואו חודש חאיזה עיר בפריפריה ניתן להם רק 1200 ש''ח שישלמו חשמל, גז ,מים,לא ארנונה לא טלפון יקנו אוכל על בגדים אין מה לדבר גם לא כבלים כלום סיגריות בלי מכס שעולות 6 ש''ח נראה אם הם מוכנים??.יש להם ביצים???בא נראה אתכם גיבורים גדולים!!!!''מה שרואים מכאן לא רואים משם''

  • 136.

    הכותבת צודקת, כמובן, *כמעט* לחלוטין.

    Asaf, 16/02/06 20:33

    למה לא לחלוטין?
    ולו רק בגלל המשפט השגוי ''... ולנזקקים ולאמנים ולכל אלו שהמדינה היתה אמורה לדאוג להם, אך אינה עושה זאת''.

    לא רק שהמדינה כן עושה זאת, ולא רק שהיא באמת ''דואגת להם'' בהשארתם נזקקים ובהעברת כמה שיותר משלמי מסים של 70% (מס ישיר+עקיף) אל מעמד העניים;
    אלא שגם אילו היה צדק חברתי אמיתי בארץ הזו, רוב האנשים לא היו חושבים שהמדינה ''אמורה'' לשלם לעצלן כלשהו הון שנשדד באלימות מאדם אחר, עובד.

    • תפסיק לדבר שטויות ולזין את השכל ...

      האוצר הלאומי, 16/02/06 21:51

      העשירים צריכים להעביר חצי מרווחיהם לעניים!!!!!!

  • 135.

    אילו שטויות!! (ל''ת)

    ירון, 16/02/06 10:58

  • 134.

    אני מוכנה לעזור לסחוב על הגב,

    שמשונה הגבורה, 16/02/06 10:27

    את כלכלת מדינת ישראל ביחד אתכם! שאלתי ביז'ו, השכן שלי, גם הוא הסכים לעזור! והשכנה שלי חיה וחנה, ויסף, ובבר, ונחום, ואברהם, ושושנה ורחל, את כולם שאלתי! את כל השכונה! וכולם מוכנים לעזור לכם! ללא יוצא מין הכלל! כמו שאמרו חכמינו זכרונם לברכה: ''כל ישראל חברים!'' והגדילו לומר, ''כל ישראל ערבים זה לזה!''

  • 133.

    הקטנת העושר של העשיר לא תגרום להקטנת העוני של העני! (ל''ת)

    תמר, 16/02/06 01:00

  • 132.

    נראה כמו חיבור של תלמידה בכיתה ז'

    שרי, 15/02/06 23:51

    מציג צד אחד, לא מנומק, שטחי, ובקיצור - ציון 0.

    • ותרשה לי להוסיף:

      איתן, 16/02/06 03:36

      חסרה בחיבור ראיה ביקורתית,
      וחסרה רשימה ביבליוגרפית (אפילו אם היא כוללת רק מקור אחד: הפמפלטים של רני רהב)

  • 131.

    בלי עשירים יש קומוניזם של עמיר פרץ

    שאר ישוב, 15/02/06 15:01

    אתם סתם תוקפים , העשירים הם בני אדם

    חבל על האנרגיות , בלי עשירים אין כלכלה , יש קומוניזם

    • מה אתה אומר? חכם חלם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      פרץ, 15/02/06 20:08

  • 130.

    חגית ברונסקי משרתת הקפיטליזם

    כלבלבית מחמד, 15/02/06 12:56

    חח...
    כולנו נצחק כשיום אחד כבר לא תהיה צעירה ומסתפקת במועט

  • 129.

    לחגית כנסי !!

    נירה, 15/02/06 11:39

    הנה פורטל במיוחד בשבילך ..
    פורטל לעשירים בלבד כניסה רק מעשירון עליון וצפונה..

    • הלינק

      נירה, 15/02/06 11:58

      http://www.prestige.co.il
      פורטל היוקרה של ישראל

  • 128.

    לא שונאים עשירים בגלל שהם עשירים

    שי, 15/02/06 11:22

    אלא בגלל מה שהם עושים, מי שמנצל ומרמה ועושק אותו שונאים. למה את לא מבינה את הנקודה הפשוטה והכואבת הזו.

    אני מסיק שאת לא מבינה, כי נקודת המבט שלך היא שאת חושבת שאנשים חולמים להיות עשירים, לא אנשים צריכים קודם כל לשרוד.

    • נכון מאוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      ., 15/02/06 13:14

  • 127.

    זה מה שנתניהו אומר , אסור לשכוח את תרומתם

    אורן מראשלצ, 15/02/06 08:51

    אם לא יהיה פה מספיק עשירים , המדינה שלנו תהיה עזה 2
    שלי יחימוביץ סתם משתלחת בהם
    גם אם מצבינו הכלכלי לא טוב
    הוא יכל להיות גרוע יותר

    לא לשכוח את תרומתם למדינה כל השנים , אני תומך בהם מכל הלב , ילדיהם משרתים בצבא כמו כולם , הם ציונים כמו כולנו , תישארו כמו שאתם

    • נחמד לדעת , שיש גם אנשים כמוך (ל''ת)

      עשיר בלב ובנשמה, 15/02/06 14:58

  • 126.

    גילוי נאות: הציצו בלינק ותבינו מי הכותבת

    מגלה את, 15/02/06 04:57

    היא זוגתו של לני רקנאטי ואפילו כתבה כתבה מחמיאה על היקב של המשפחה הנפלאה הזו:
    http://www.feelgood.co.il/feelgood/travel/854AC67DEA044C6FBC44BAF8A6807836.htm
    אגב, המשפחה הנפלאה הזו היא זו שגרמה למפולת המניות בשנות השמונים. היא הורשעה בויסות מניות אחרי שהמוני אנשים הפסידו את כספם וביניהם גם אבי.
    אבל...
    שלא כמו אדם אחר מהישוב, הם לא ישבו בכלא למרות ההרשעה. להם יש עורכי דין מצוינים שהם אפילו ידידים של השופטים.
    גילוי נאות קטנטן במקום הכותבת.

  • 125.

    וזאת עורכת הכלכלה של NRG - עכשיו מבינים

    יוסי, 15/02/06 04:35

    אם זו עורכת הכלכלה של NRG - שמתחנפת לבעלי ההון, אז ברור שהסיקור של עינייני החברה והכלכלה הוא כזה לוקה.
    חבל שאף אחד לא כותב פה על המתנות ש''העשירים'' האלה שאת כותבת שהם תורמים לחיינו מקבלים מהמדינה.
    רק בשבוע שעבר הועברו 670 מיליון ש''ח למשחת עופר. מכסף שלנו. מבתי הזיקוק שהמדינה הכחירה להם, ובמקום שזה יחזור לידי המדינה, זה הגיע לידיים של משפחת עופר - החברה של הפוליטיקאים.
    כמה תרופות מצילות חיים היה אפשר חממן בסכום הזה, אה??
    הם ממש לא תורמים לחיינו, להיפך.

  • 124.

    ומי החבר שלך?

    אלמוני, 15/02/06 00:17

    ומה עם גילוי נאות לגבי מי החבר שלך....

  • 123.

    מגעילה ודוחה כנסו

    רוני, 14/02/06 21:23

    הלב נשבר ממש 1500000 עבדים ואנחנו אמורים להגיד תודה כמה שילמו לך מה שבטוח שלרמה של שלי לא תגיעי לעולם

  • 122.

    18 המושחתים עדיין בארץ???חשבתי...

    יורם, 14/02/06 20:37

    שהם טסו ונעלמו לנו מהעיניים כבר!

  • 121.

    אחיזת עיניים-כדאי לקרוא

    בוננזה, 14/02/06 20:10

    אין לי ספק שלעשירים הללו תרומה נכבדה וחשובה להתפתחות הכלכלה.
    אבל הטענה היא אחרת ולא כלפיהם אלא כלפי מי שאיפשר מצב זה. נכון שהכנסותיהם מסתכמות בכ-77% מהתקציב אולם הפרט החשוב באמת הוא האם המס שהם משלמים על רווחיהם מהווה 77% מסך ההכנסות ואני בטוח שלא.
    עצם העובדה ש-18 משפחות בלבד מכניסות 77 אחוז ( בדומה אולי לברזיל והודו) מהווה תעודת עניות לממשלה וצריכה להציב תמרור אדום להמשך הדרך.
    לצערי בדרך לחשיפת האמת מנסים לא מעט גורמים לזרות חול בעיני האזרח התמים. תקציב המדינה מזה 10 שנה ויותר הנו מעל 200 מיליארד גם לפני שהמשפחות הללו היו כאן ומאין הוא הגיע? חלק ניכר הגיע מהמס ששילמו חברות ממשלתיות אשר נמכרו במשך השנים בעבור נזיד עדשים למשפחות הללו במסגרת הפרטה שאחת ממטרותיה היתה שכלול התחרות. אבל המטרה הוחטאה עקב המעבר משליטה ממשלתית לשליטה פרטית ריכוזית. הפרט אינו נהנה אם כך ממלוא פירות ההפרטה. היה נכון אילו היתה הממשלה נוקטת במדיניות של ביזור השליטה בדומה למה שהממשל האמריקאי ניסה לעשות עם מייקרוסופט והצליח בשלב זה באופן חלקי בלבד.

  • 120.

    איפה אתה גר בניו יורק? (ל''ת)

    בברונסק, 14/02/06 19:38

    • תגיד לי אתה יושן????חכם חלם!!!!!!!! (ל''ת)

      המטיס, 14/02/06 20:36

  • 119.

    איזה פרנסה הם דאגו שיבואו לפריפריה...

    אפרים, 14/02/06 18:38

    ויראו איך אנשים מובטלים ואפילו את דמי קיום מינימלי אין להם .1200 ש''ח איך אפשר לחיות עם זה אה תגידי?????????

  • 118.

    גב?! לפועל ניקיון במפעלי ים המלח הוא נשבר מזמן

    ברייבמן, 14/02/06 17:29

    אוי החמלה, אוי רחמים. על שרי וסמי, נוחי ועופרה. כולם ברי לבב ואמיצים שעושים מדי יום לטובת ההמונים אותם הם אוהבים באופן כה עז עד אשר הם נאלצים לשאת על גבם הכואב את כלכלת המשק.

    מיצי הכיבה שלי גועשים לנוכח הדברים הצבועים והמבישים של עורכת ארוכת לשון.

  • 117.

    חגית ! , מה שלום רקאנטי שלך ? (ל''ת)

    ספי, 14/02/06 16:23

  • 116.

    הגברת מנסה להיתלקק לעשירים, אבל

    עשוק בארצי, 14/02/06 15:46

    תעשי לנו טובה , רוח הדברים אינם נכונים, ועובדתית גם לא נכונים,
    יתכן שההיפך הוא הנכון, אבל טעם להיתווכח עם צבועים.

  • 115.

    **לעורכת החכמה של NRG כלכלה**.המגיבים יודעים לא רק לקרוא,הם...

    מגיב יודע קרוא, 14/02/06 15:25

    הם גם חושבים.
    ''כל אותם מגיבים כנראה לא יודעים לקרוא, או לא מספיק אינטליגנטים כדי להבין מה המשמעות של הטקטס.''
    מה לעשות?היום,בגלובליזציה,הדברים קצת יותר מורכבים.
    אינני יודע אים הכתבה שלך צינית ומרושעת, או פשוט נאיבית ומטופשת.

  • 114.

    העשירים לא נותנים כלום

    חיים, 14/02/06 14:46

    חלק נכבד ממי שהוזכר עשה את הונו בקר בין הון לשלטון - למעשה רובם פושעים ואים היו מתייחסים אליהם כאחד האדם כולם היו בכלא .

    ולכן - הם לא נותנים שום דבר לאף אחד . הם בסך הכל גנבו רכוש ציבורי מפוליטיקאים מושחתים שנתנו להם לגנוב אותו - זה הכל .

  • 113.

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    דני, 14/02/06 14:02

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  • 112.

    אוי, איזה מזל שיש שלי יחימוביץ, וכמה חבל שיש רק אחת כזו (ל''ת)

    ארנה שביט, 14/02/06 13:03

  • 111.

    לא יאומץ כמה מגמתיות יש במאמר הזה (ל''ת)

    רק שלי יחימוביץ, 14/02/06 13:01

  • 110.

    מי שמסרב לעבוד בתנאים מחפירים הוא לא פרזיט - הוא גאון!! (ל''ת)

    אלינור, 14/02/06 13:00

  • 109.

    אז בן אדם שמנצלים אותו עבוד 10 שקל לשעה הוא פרזיט

    קרן, 14/02/06 12:59

    האם הוא פרזיט כי הוא לא מוכן לעבוד 20 שעות בשביל כלום כסף.
    הוא לא פרזיט - הוא פשוט חכם!!

  • 108.

    אז מה חדש אצל השמאל?

    הפראזיטיות היתה, 14/02/06 12:46

    וגם אלה היו טמאים בעיני בריוני ה''ציונות'' - ''... ויושבים מליונרי המלחמה האלה בשטוקהולם, בקופנהאגן, בהולנד והיו מסכימים להסתלק מאומות העולם לפינה שלנו(!), ואפילו היהודים העשירים בגרמניה, אוסטריה והונגריה, חשים את עצמם בחוסר בטחון ונכונים לחפש מחסה. הרדיפות והגזירות מצד אחד, והפחד מפני הבולשביזם מהעבר השני, דוחפים איפא את עשירי ישראל לחפש 'מקלט' בטוח ..... ואולם הציונות של ההון הפרטי נפגשה מצד פועלי ציון שבוועידה בביקורת..... נגד השקפות ישוביות אלו הגנו פועלי ציון על רעיון הישוב העובד, אשר אין בו נותני עבודה ומקבלי עבודה. השאלה העיקרית כרגע היא הלאמת הקרקע, האפשרות לכל פועל להשיג באריסות עולמית שטח אדמה אשר יוכל לעבד בעצמו מבלי להעסיק שכירים....'' (נ. סירקין, קונטרס, א' בסיון תרע''ט, ''מערכות הארגון.....'', דוד ניב).
    כך הם זרעו כבר אז את זרע הפורענות המובנה ביסודות ה''מדינה שהשמאל בנה'', באלימות רעיונית ופיזית!! וחובה לדעת זאת, כדי להבין עד כמה הם פושעים גם בעצם היום הזה. הצדק תמיד אתם, כי ''איש זרוע לו הארץ''. הם רצו לצמצם את העליה לאנשים המחזיקים בדעותיהם, אך התירוץ היה – מיעוט כושר הקליטה של הארץ – ועל כן צימצמו אותו עוד.... זאת, כאשר ברור לכל הדיוט שאין כלכלה בלא משאבי אנוש שייצרו אותה, ואין כלכלה, כשאין למען מי לטפח אותה.
    וכך, מתוך ערלות לב, הפקירו את ארצנו. על אדמותינו השדודות המליכו הבריטים נסיך בידואי אותו הביאו מחג'אז, והוא בידיהם כחומר ביד היוצר.

  • 107.

    ראי, אין שום סיבה שתמשיכו להשקיע

    במדינה פראזיטית, 14/02/06 12:44

    הקבוצים ששיחקו בבורסה, אינם צריכים לשלם, מכולנו, משלמי המסים, גונבים מליארדים, כדי לכסות את חובות הקבוצים. זה הרגל רב שנים של הקבוצים לחיות על קופת הציבור. הם יודעים שכל פאשלה שלהם, תכוסה על ידי ה''מדינה שהשמאל בנה''.
    אבל את העובדים בזיעת אפם ובדם ליבם, גירשו מבתיהם, הרסו את פרנסתם, החריבו את ישוביהם ושולחים אותם לשקם את הקבוצים הפראזיטים.
    אבל כל העדר המגיב כאן, אינו אשם, כך חינכו אותו! להם מגיע, כי הם ''מעמד הפועלים''. מאיפה יגיע מה שמגיע להם, זה ענין שולי. זה לא משנה, כי הרי זה מגיע להם, בכל תנאי.
    והעובדה היא, שלא שלי מממנת את הנהנתנות של החברה הישראלית הלא עובדת, אלא שרי אריסון. אין לי מושג למה האנשים האלה ממשיכים להשקיע במדמנה הזו!

  • 106.

    עכשיו אני מעריך את שלי יחימוביץ! (ל''ת)

    נתנאל, 14/02/06 12:34

  • 105.

    שנאת עשירים

    צביקה, 14/02/06 12:13

    לכל המתלהמים חדורי השנאה אתם רק מקנאים הייתם מתים להיות עשירים ואתם כנראה פשוט לא מספיק מוכשרים או שפשוט אין לכם מספיק שכל לרכוש השכלה שתאפשר לכם להתקדם בחיים.

    • כמה טיפש בן אדם יכול להיות? (ל''ת)

      אחד עשיר, 14/02/06 12:33

      • יחתיכת חרא תסתום את הפה מניאק!!!!! (ל''ת)

        ., 14/02/06 12:55

    • שנאת עניים גרועה ומסוכנת יותר (ל''ת)

      אהוד, 14/02/06 12:34

    • לא כולם חולמים להיות עשירים

      שי, 15/02/06 11:27

      למה אתה חושב שמה שאתה מרגיש כולם מרגישים?
      אתה לא מרכז העולם, יש אנשים שרוצים רק לחיות בכבוד- וזה שווה הרבה יותר ממה שאתה חולם עליו

  • 104.

    האם עורכת הכלכלה מחפשת גובים?

    דלית, 14/02/06 10:59

    התרומות, וכל שאר הדברים, העשירים עושים בזה שימוש ציני רק כדי להאדיר את עצמ ם יותר.
    ממש לא איכפת להם מהעובדים, הם חייבים אותם כדי לקיים את העסק שלהם וזהו.
    עמדה כל כך פשטנית מעורכת כלכלה, פשוט בושה
    את מחפשת אולי גוב אצל אחד מהם?

    • ואת כל כך מטומטמת! אלה צריכים את אלה.

      מדקלמים, 14/02/06 12:51

      אבל העובדים זקוקים למעבידיהם יותר משהמעבידים זקוקים להם. המעבידים יכלו להעביר את מפעליהם לכל מדינה בעולם ולהעסיק כח עבודה זול. אך יש עוד אנשים שמסיבה לא ברורה, אכפת להם מן היהודים היורקים בפניהם.

    • זהירות: שונאת אדם מרקסיסטית

      אורח_יניב, 16/02/06 02:08

      לטענתה, תרומתם של העשירים ''אינה אותנטית'', היא נועד לשרת אותם ולא ''למען האחר''.

      עמדה אלטרואיסטית זו מקבל מעשים רק עם נעשו מתוך *הקרבה עצמית*.
      הערך כאן אינו אהבת האחר אלא הקרבת האני.
      הדרך היחידה של העשירים לזכות בשיפוט מוסרי חיובי משונאת האדם לעיל היא לחלק את כספם לכל, לוותר עליו, להקריב - רק כך הם לא ''מאדירים את עצמם''.

      העובדה שעשירים אלו מממנים את חיי כולנו אינה מטרידה את שונאת-האדם, הדבר היחיד שעיניה שטופות השנאה רואות הוא שהם עלולים ליהנות מזה.

  • 103.

    עוד לקקנית (ל''ת)

    דנה, 14/02/06 10:56

  • 102.

    כדאי ששלי יחימוביץ תלמד אותה כלכלה (ל''ת)

    ולרי, 14/02/06 10:42

    • כדאי ששלי יחימוביץ וכל דומיה, יעופו

      לכל הרוחות., 14/02/06 12:48

      ואז יהיה אפשר, סוף סוף, לחיות בארץ הזו!

      • כדאי שכל מלקקי פנחה יעופו או שיגדלו אישיות עצמאית (ל''ת)

        מירי, 14/02/06 13:02

    • כדאי ששלי תלמד בעצמה כלכלה (ל''ת)

      כלכלה, 15/02/06 11:46

  • 101.

    חבל שיש עיתונאים עם ראיה צרה. צריך עוד שלי יחימוביץים (ל''ת)

    רפי, 14/02/06 10:29

  • 100.

    אוי, כמה ששלי יחימוביץ צודקת זה עצוב (ל''ת)

    קרן, 14/02/06 10:21

  • 99.

    עכשיו אני מעריך את שלי יחימוביץ (ל''ת)

    נתן, 14/02/06 10:21

  • 98.

    הם צריכים לשלם יותר מחמישים אחוזי מס (ל''ת)

    כלכלן, 14/02/06 10:20

  • 97.

    העשירים התעשרו כי נוח להם לנצל עובדים:

    רק יחימוביץ!, 14/02/06 10:13

    לסגור מפעלים לטובת ניצול סיניות בנות 10, להחביא הון במקלטי מס, לאיים על ראשי ממשלות ישראל שהם יעיפו את הכסף שלהם לחוך ועוד

  • 96.

    כדאי ששלי יחימוביץ תגיב לשטויות שנאמרו במאמר (ל''ת)

    גילי, 14/02/06 10:12

  • 95.

    אולי שלי תסביר לך אילו הטבות מקבלים בעלי ההון

    לימור, 14/02/06 10:11

    מחיקת חובות מסופקים, צימצום מס החברות, עידוד השקעות, עצימת עין כשמדובר בזכויות עובדים

  • 94.

    מזל ששלי תהיה בכנסת ולא כותבת המאמר (ל''ת)

    איתמר, 14/02/06 10:09

  • 93.

    מזל שיחימוביץ תהיה בכנסת ולא כותבת המאמר (ל''ת)

    שרון, 14/02/06 10:04

  • 92.

    שלי יחימוביץ תסביר לך איך העשירים עשירים יותר והעניים עניים יותר (ל''ת)

    ריקי, 14/02/06 10:00

  • 91.

    פשוט בושה שאתר רציני מפרסם כתבה שכזאת!!!!!

    יובל, 14/02/06 09:40

    בדרך כלל אני לא כותב תגובות אבל לבחורה הזאת חסר בורג ושהיא תלך ללמוד קצת, אם היא רוצה אני יכולה להמליץ לה על מספר קורסים מעניינים באוניברסיטה שיפתחו לה את העניים

  • 90.

    תשובה לחגית

    חנה, 14/02/06 09:39

    העשירים הם אלה שתורמים לנזקקים, כך את מצטטת. אין צורך לתרום לנזקקים, יש צורך לשלם להם משכורת שיכולה לפרנס אותם בכבוד, ואז לא יצטרכו את התרומות של העשירים, שהם אלה שמעבידים אותם בתנאי ''עבדות'', שכחת שכל עובד בישראל ולא משנה באיזו עבודה מגיעה לו משכורת וזכויות סוציאליות כמו במדינה מערבית, שכן כך אנו מתיימרים להידמות להן למדינות האלה. במקום שתשתלחי על שלי יחימוביץ שאומרת בדיוק אותם הדברים שאני כותבת כאן, תפני לעשירים , ותאמרי להם, אנחנו לא צריכים את התרומות שלכם, לא את בתי-התמחוי שלכם, אנחנו רוצים כבוד אנושי, פרנסה בכבוד, ואז אולי לכם יהיה ממש כיצד פחות, אבל בשבילנו זה יהיה המון.

  • 89.

    מאמר מצחיק ממש... (ל''ת)

    דוד, 14/02/06 08:42

  • 88.

    לצאת במרד נגד העשירים!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    אנליסט, 14/02/06 08:24

  • 87.

    who needs money anyway???

    yosi melamed, 14/02/06 08:11

    jews lived and live for thousands of years without much money in many arab countries.
    half of the money in the world is made for the respect and the ego
    and the other half is for weapons to protect this money.

  • 86.

    הבעיה היא שאנחנו נדמים לארה''ב במקום לאירופה ומוחקים בדרך את המעמד (ל''ת)

    הבינוני, 14/02/06 07:59

  • 85.

    לעשירים-אל תתנצלו אתם לא חייבם כלום לשלי הרעה ולכל הצבועים בוז להם (ל''ת)

    רחל, 14/02/06 07:48

  • 84.

    ...מעבודה קשה של אחרים את מתכוונת

    אור בן שחר, 14/02/06 07:27

    חגית היקרה, או שהנאיביות, או שחוסר הבשלות, או פשוט הלשון הארוכה לבעלים הכשילה אותך, בכל זאת הצלחת להביך את עצמך.
    תתבישי ילדונת.

  • 83.

    חבל שיש כל כך הרבה סתה

    עודד, 14/02/06 07:14

    תקופת בחירותבה הפוליטיקאים מחדדים סיסמאות אינה טובה לדיון הזה. בנוסף ל 18 משפחות יש בישראל עוד עשרות אלפי עשירים גדולים מאוד. רוב האנשים עשו את כספם הרב בעבודה קשה חריצות וחזון ובמקרים רבים תוך סיכון רב. בינו צדיק היה נער מעברות עני שעשה את דרכו בנחישות למעלה וכך עוד עשרות אלפים תעשיה, ניהול, יזמות, השקעות ועבודה קשה. חבל להשמיץ את הכותבת לגופו של אדם במקום לעניין הדברים שנכתבו. יש עניים רעים ועשירים רעים. אני איבדתי בן בתאונת דרכים ותאמינו לי שאחרי כן הכל מתגמד ולא חשוב. צדיק באמונתו יחיה.

  • 82.

    בדיוק להפך

    עמית, 14/02/06 07:11

    המדינה מזרימה כסף לכיסם של העשירים זה שנים. כשמקצצים בבשר החי בעשירונים התחתונים העליונים מרויחים. מדינת ישראל היא גן עדן ל- 18 המשפחות. הן מקבלות יחס אישי משרים חברי כנסת אנשי משטרה, הטבות והקלות מהבנקים המקומיים והשלטונות שלא לדבר על בתי המשפט ועוד...
    כן הם משלמים מס אבל באופן יחסי הרבה פחות ממני וממך - אם תשאלי את מנהלי החשבונות שלהם

  • 81.

    בושה.......

    חיים, 14/02/06 00:34

    אין מילים..........
    נ.ב לצערי איני שייך לאותם עשירים הנאנקים תחת עול העושר ,מרבית העשירים קיבלו את עושרם מהמדינה .

  • 80.

    בדיחה: מדוע המדינה לא דואגת לעניים?

    בדיחות קרש, 14/02/06 00:20

    כי היא דואגת לעשירים....חחחחחחחחחה

    אה? זה לא בדיחה?!

    • זו אפילו לא בדיחת קרש. זו בדיחה של

      פראזיטים, 14/02/06 08:44

      מתקשקשים יום תמים על המקלדת, אבל רוצים את מפעלי אריסון. מגיע להם! הם המעמד הבינוני - בינוני מכל הבחינות.

  • 79.

    לכל מיליונר יש ''עורך מחמד''

    אדיסון, 13/02/06 22:18

    שנשוי (נשואה) ללני רקנאטי, וגם הספיקה לכתוב על היקב שלו...

  • 78.

    כל הכבוד !!! (ל''ת)

    שי - שכיר ממוצע, 13/02/06 22:08

  • 77.

    הבצה המקומית

    עשיר כמו קורח, 13/02/06 22:02

    אם תתן למליון עניים אלף שקל לאחד
    זה יסתכם במלירד שקל
    את מלירד השקל הם יבזבזו בשבוע וישלשלו את הכל לביוב
    אם תתן מלירד שקל לעשיר הכל נטו ילך להשקעות ולגדלת מספר מקומות העבודה שבהם יועסקו עניים שישתכרו לשם שנוי פי עשר ממה שהיו רגילים
    אז אל תקלל עשיר גם בחדר משכבך כמו שאמר החכם מכל אדם

    • אתה סאטירה או פארודיה? (ל''ת)

      מה לקחת?, 14/02/06 00:16

      • זהו? זו התשובה העניינית שלך? פרימיטיב!

        פראזיטים תמיד, 14/02/06 08:41

        אני בסך הכל פנסיונרית של שירות המדינה, בתפקיד זוטר. פנסיה שהיא בושה למדינה הנחשבת מפותחת. אבל זו בושה למדינה הנצלנית הזו, שהנהגתה מושחתת עד היסוד ולא של שרי אריסון.
        כולכם מדקלמים את סיסמאות הסוציאליזם הרקוב, שכל מדינה שהיתה נגועה בו, כלכלתה נהרסה ותושביה עניים.
        למה הגיעו כל הגויים מרוסיה, בתירוצים שונים, למדינת ישראל? כי ברוסיה, לפי הבדיחה, נמשך התור לקניית קופסת גפרורים לאורך כמה רחובות.
        אבל בקרוב זה יהיה כך גם פה!
        זה עם שמוכר את ארץ אבותיו כי ''בלי הסיוע של ארה''ב לא היינו קיימים''. עוד דיקלום של פראזיטים, שלא רוצים להתאמץ, רק לקבל, לקבל, לקבל!

        • יפה אמרת

          עמית, 15/02/06 14:09

          צר לי ששנים של צביעות בתקשורת ובחינוך גרמו לקהל המטקבקים כאן לחשוב שלהיות יצרן ומועיל זה נבזות, אבל להיות פרזיט שלוקח מ''המדינה''* זה כבוד גדול, או לפחות זכות שאינה ניתנת לערעור.

          *אין ''מדינה'' - תקלטו את זה כבר ! אין למדינה כסף, יש לה רק את הכסף שהיא גוזלת מאחרים. כל מענק שעובר לעניים מגיע מכספים שהמדינה גזלה מעניים-פחות, ומי שסובל זה בסוף המעמד הבינוני. העשירים תמיד יהיו עשירים ואם אתם רוצים חתיכה מהעוגה אתם צריכים ללמוד פיננסים ועסקים במקום להתבכיין.

    • בדיוק להיפך 8-)

      רק אמת, 14/02/06 09:56

      אם תתן למליון עניים אלף שקל לאחד
      זה יסתכם במלירד שקל
      את מלירד השקל הם יוציאו על צריכה

      והכסף יזרום לעסקים קטנים ובינוניים.
      הגדלת הצריכה תגרום לצורך בעובדים נוספים.

      אם כל עסק קטן או בינוני יוסיף אפילו עובד אחד נוסף, יגדל הביקוש לעובדים בעשרות אלפים.

      אם תתן מלירד שקל לעשיר הכל נטו ילך להשקעות בחו''ל ולהגדלת מספר מקומות העבודה בסין, הודו ירדן ומצרים.

    • פחחח הצחקת את סבתא של סטלין (ל''ת)

      ילד, 16/02/06 01:03

  • 76.

    מזל שיש לנו את שלי יחימוביץ (ל''ת)

    רוני, 13/02/06 21:51

  • 75.

    זה מה שקורה שמשרת עורך יורדת לביבים (ל''ת)

    דותן, 13/02/06 21:35

  • 74.

    שלי יחימוביץ, תעשי משהו! אולי תלמדי אותה קצת כלכלה למוסר (ל''ת)

    דנה, 13/02/06 21:34

    • צודקת. שלי יחימוביץ יכולה ללמד את העורכת דבר או שניים (ל''ת)

      אמנון, 14/02/06 10:43

  • 73.

    איפה מועצת העיתונות? (ל''ת)

    אמנון, 13/02/06 21:32

  • 72.

    את הבת של נימרודי? (ל''ת)

    מה קורה?, 13/02/06 21:32

  • 71.

    מזל שיש את שלי יחימוביץ בשביל השפיות (ל''ת)

    מזל, 13/02/06 21:30

  • 70.

    העשירים בובה באופן יחסי לא נפגעים

    לילוש, 13/02/06 21:27

    מהמיסים כמו מסכני השכבות החלשות. את מאהבת של ביבי או משהו כזה? העשירים, זה טוב ליהודים?

  • 69.

    עשירים לא עובדים יש להם עבדים (ל''ת)

    ליאור, 13/02/06 21:16

  • 68.

    העשירים כבר לא עובדים קשה......

    הפרשן, 13/02/06 21:11

    העשירים עבדו קשה לפני שהתעשרו. עכשיו כאשר הם עשירים, הם כבר לא עובדים קשה. הם רק מעבידים קשה את האחרים ולכן הם כל-כך עשירים.

    מי שעובד קשה לא מתעשר בדרך-כלל. המתעשרים הם אנשים שמצאו את הדרך לחיות טוב על עבודתם של האחרים. כך זה היה תמיד וכך זה גם עכשיו.

    כך זה היה עם הפיאודליזם וכך זה גם היום. אפשר לקרוא למה שקורה היום עם העשירים פיאודליזם מודרני. אנשים כמו נתניהו עוטפים את זה במילים יפות כמו תחרות, עבודה לכולם, שוק חופשי, יצירת מקומות עבודה לעניים וכו'.

    • כל מלה נכונה (ל''ת)

      עוזי,כלכלן, 13/02/06 21:18

  • 67.

    עוד קצת מאותו מאמר

    על עדריות, 13/02/06 20:25


    בקורס פו''ם באנגליה, קנה לו עזר ויצמן ידיד נפש מצרי בשם ג'ימי עפיפי, לאחר שבירת הקרח הראשוני. כאשר נפרדו, בצער, בתום הקורס, אמר עזר לעפיפי: ''טוב ג'ימי, רק שלא ניפגש פעם בגובה של עשרים אלף רגל, מה?!'' וממשיך ויצמן (שם): ''כמה שהיה שתוי ותוך כדי חיבוק אמר: 'לא, לא ניפגש!' – 'יופי' אמרתי – 'לא תהיה עוד מלחמה בינינו?' – 'לא' אמר, 'לא תהיה. לא יהיה צורך, אתם תתמוטטו מבחינה כלכלית'...''.


    מה שקורה כאן היום, אינו מפתיע כלל את הערבים. אצל הערבים החיפזון מן השטן. גם אצל היהודים, אך היהודים אינם יודעים זאת, והערבים כן, לכן הם מנצחים!


    איין ראנד היתה מתעבת בכל יישותה את תכנית ה''התנתקות''!! זה לא נורמלי שהחזק ובעל היכולת ייכנע לחלש ולנבער. זה לא מוסרי שאדם ימסור את מפעל חייו לפראזיטים. זה לא מוסרי שאדם יתרום את פרי עמלו, יזמתו, תושייתו וזיעתו, לחבורת פראזיטים שודדים ורוצחים.

    זה חולני, שאדם, שיש בכוחו להגן על צידקתו, ימעל בה ויפקיר אותה לעוול ולרישעות.

  • 66.

    קטעים ממאמר שכתבתי מזמן

    עדריות הטפילות, 13/02/06 20:24

    איין ראנד, יהודיה, פליטת המשטר הסובייטי, שעשתה חייל בארה''ב, ידעה היטב על מה היא מדברת! בספרה WE THE LIVING – ''אנו החיים'' היא מתארת את האומללות חסרת התוחלת במשטר הסובייטי.

    בספרים ATLAS SHRUGGED (מרד הנפילים) ו- FOUNTAINHEAD (כמעין המתגבר) היא מטיפה לתיקון ולשחרור מאותה אומללות מנוונת ומעוותת.
    איין ראנד יוצאת נגד עדריות המחשבה, שהיא טפילות. היא יוצאת נגד ההישענות על עמלם של אחרים, במחשבה ובמעשה, שזו טפילות. היא מתנגדת להצלחה הנשענת על רמאות ושקרים - שהיא – טפילות! ראנד מתעבת רמיה עצמית והונאת הזולת. הכל חייב להיות מושג ביושר ובטוהר - יגעת ומצאת, תאמין, לא יגעת ומצאת, אל תאמין.


    ראינו לפני זמן לא רב, איך התארגנה התקשורת כולה ואתה גורמים זרים, בבחינת ברוב עם הדרת מלך, ללוות, את המלכה, ויקי כנפו, במסעה להאדרת הטפילות. במקביל היינו עדים להתגייסות אותם גורמים להכפשת שרי אריסון, כי לה דווקא יש כסף, ואפילו יאכטה, רחמנא ליצלן.
    שרי מארחת ביאכטה שלה את האינקויזיטורית החצופה, אילנה דיין. זו מרוויחה את לחמה ב''תעשיות שנאת ישראל, בע''מ''. לא ביושר מרויחה היא את לחמה, אלא בפיברוק עלילות, לצורך המטרה הקדושה של סרסרות ה''שלום'', ואם מתלווה לזה תשלום טוב, אז, בוודאי כדאי!

    אילנה, התרומית הזו, נלחמת את מלחמת המפוטרים בבנק הפועלים, משל היתה שרי ממונה על עבודות יזומות לעלובי החיים ולא אחראית לשגשוגו של בנק, שאם חלילה יפול, יפלו אתו גם אלפי חוסכים קטנים שהשקיעו בו את פרוטות שכר עמלם לפעמים האחרונות. אחרי נפילה כזו, ועוד כמה כאלה, לא תהיה תקומה למשק הישראלי. בלי שרי לא תוכל המדינה לממן את חובות ה''התיישבות העובדת'', ששיחקה בבורסה והפסידה.

    ישראל ''על הפנים'', רוחנית ופיזית, כי היא פראזיטית ומטפחת פראזיטים, כי היא עדרית! אזרחי ישראל איבדו את כושר החשיבה העצמית ; הדרישה לציות עיוור לפקודה, בלא להרהר אחריה ולערער עליה, ובמקרה שלנו – פקודה לביצוע פשע מתועב נגד העם היהודי ונגד האנושות, גם היא פראזיטיות. אמונה, חסרת בסיס, שאם הלכת עם כל העדר, לא תידרש, באופן אישי, לתת את הדין!

    עם ישראל איבד את כושר העבודה, המפרנסת את בעליה. ישראלי לא יפשוט נבלה בשוק, אבל יפשוט יד, ללא בושה, ל''דמי אבטלה''. כל העדר מדקלם את המנטרות בהן נשטף מוחו ע''י ''תעשיות דיין&יבין&גולן בע''מ''.

    בספרו ''לך שמים לך ארץ'' (א''ב באהבת העם והארץ... אז איך נפלו גבורים..) כואב עזר ויצמן -

    ''... רצנו אל האמריקנים, ובכינו על כתפיהם: 'אנא תנו לנו מלקחיים אלקטרוניים להסיר את העניבה, זה חונק'''. האמריקנים תמהו על איבוד התושיה של הצבא הטוב במזרח התיכון, אך ניצלוהו לצרכיהם. אין מתנות חינם. בתמורה לסיוע שישראל יכולה היתה להסתדר בלעדיו, שיעבדה ישראל את מדיניותה לאינטרסים של ארה''ב ואיבדה את עצמאותה.
    כבר בשנת 1951 (15 בינואר) מביא קולונל מיינרצהאגן ביומנו את דעתו של לבנוני עשיר: ''.... הוא לא סמך כלל על עיראק, תימן או ערב הסעודית, אך לבו סמוך ובטוח שירדן, סוריה, לבנון ומצרים תוכלנה להכות את היהודים בעוד חמישים שנה. חיויתי את דעתי, שבעוד חמישים שנה יהיו גם היהודים חזקים הרבה יותר מעכשו. הוא אמר שהם יהיו פושטי רגל, נגועים בקומוניזם ונטולי יציבות כלכלית ומדינית..''.

  • 65.

    ומה יהיה על התחרותיות, יא לקקנית???? (ל''ת)

    חגי דוקסקי, 13/02/06 20:13

  • 64.

    הנה קריבה המהפכה הבאה (ל''ת)

    דנטון, 13/02/06 19:58

  • 63.

    את צודקת אבל צריכה להיות גם הגינות

    טל, 13/02/06 19:55

    ויש לתת לעובדים שעובדים שעות רבות מאד משכורת קצת יותר גבוהה כדי שיוכלו לחיות ממנה...כי אחרת אותו עשיר אולי החל את עושרו בעבודת כפיים אבל מגדילו ע''י ניצול מחפיר של העובד...

  • 62.

    מי בונה תקציב?

    שמיל, 13/02/06 19:14

    למה את כותבת מעמר, שאין לך מוסג על מה את כותבת?
    בכל מדינה באולם תקציב בונה שיכבת בניים של אוכלוסיה! לכן כשיש קיצוצים, זה נופל על הכתפיים שלי ואנשים כמוני ולא על אשירי המדינה. אנשים עשירים בנו אימפריות באישור המדינה המושחתת!

  • 61.

    עלי בריקדות נפגש

    רובספייר, 13/02/06 19:11

    נו - זה גם מה שלואי אמר.
    עד היום הוא תופס את הראש (לפחות מנסה...) ולא מבין איך הפלבאים הפרזיטים לא הבינו כמה הוא והאצולה היו כל כך טובים אליהם.....
    ולחשוב שהוא מימן את המחקר של ד''ר גיליוטין.

    ד''ש ממארי אנטואנט. היא אומרת שהמתכון לעוגות ששלחת - יצא משהו חבל''ז....

  • 60.

    או, תודה לכם עשירים שאתם מסכימים לחיות איתנו!!

    אודי, 13/02/06 19:05

    אני לא מוכן להשלים עם התפיסה הקפיטליסטית כאילו מי יש לו הרבה כסף זה מגיע לו, ואנחנו צריכים להשתחוות בפניו.
    אתה עשיר? אני לא אבוא ואקח לך את ההון, חוץ ממס ראוי שיסייע למימון הפעילויות המשותפות לנו כחברה ולצמצום הפערים.
    היה צנוע, חיה בינינו ולא בארמונות פאר מוקפי חומות, ואל תצפה שנגיד לך תודה. היה לך מזל, ולאדם אחר היה פחות מזל (או שהוא עבד במקצוע יותר חשוב לחברה אבל פחות מכניס, כמו מורה או עובד מדינה).
    אל תבקש שעל כל שקל שנתת לחברה ינצנץ שמך באותיות זהב.
    ואל תשלח את אשתך להתבכיין באתר אינטרנט שבבעלות אחד החברים שלך.
    שנאת עשירים? תהיו צנועים, אל תתנהגו כאילו הומלכתם מעלינו, ואז לא נשנא אתכם

  • 59.

    מי יתן לך היום נשיקה גדולה ? אולי גילוי נאות של הכותבת בחסות פראבד (ל''ת)

    דני, 13/02/06 19:03

  • 58.

    זה לא יאומן. איך נתנו לך לפרסם את השטות הזאת??

    מדהים, 13/02/06 18:56

    קחי את 18 המשפחות מבעלי המדינה, ותבדקי כמה מהעובדים שלהם הם מפרנסים באמת, וכמה עובדים דרך עובדי קבלן! אח''כ בין אלה שלא דרך עובדי קבלן, תחשבי בכמה אחוזים הרווח של בעלי הבית היה קטן אם הם היו משלמים שכר מינימום (למי שזוכה אצלם לפחות לזה, ולא מועסק דרך קבלן) גבוה באלף דולר יותר לעובדיהם. את תמצאי שהרווחים שלהם היו קטנים במשהו כמו אחוזים בודדים, כי הם מרווחים מיליארדים. ההפרש ברווחים הוא אגב משולם מכיסי הלקוחות, כי אנחנו לא מקבלים תחרות. אולי כדאי שתשימי לב שעברנו מבעלות המדינה על הבנקים, חברות האנרגיה, הביטוח, התעופה, רשתות השיווק והבריאות, לבעלות של קבוצה של כמה משפחות בודדות. יקירתי, בישראל יש עדיין מונופול. הוא רק עבר מידי המדינה לידי קבוצה ריכוזית שבה לא באמת מתחרים אחד בשני, ולא מורידים לנו מחירים. למען השם, אפילו את עמלות הבנקים הם מתאמים. על מה את מדברת???

  • 57.

    כל מילה נכונה

    כתבה נכונה, 13/02/06 18:55

    אל תשימי לב לתגובות.כולן אחרי שטיפות מוח של העיתונות העוינות את העשירים. זו התוצאה של ארס העיתונות והעיתונאים.
    במדינות שאין בהם עשירים קפיטליסטים- יש שלטון קומוניסטי או עריצות מסוג אחר שאצלם נמצא כל הכסף. האם זה עדיף? תחשבו על זה...

    • כן בהרבה מהמושחתים האלה!!! (ל''ת)

      אל פאצ'ינו, 13/02/06 20:45

  • 56.

    הבעיה היא ההפרטה

    חיים, 13/02/06 18:48

    אין לי באופן אישי שום דבר נגד עשיר שהקים חברה הצליח איתה מאד והיום הוא עשיר .
    הבעיה במדינה מתחילה שהשלטון מחלק בחינם את נכסי המדינה לקרובים לצלחת , רוצה דוגמא מפעלי ים המלח היו מעבירים דבידנד של 800 מליון שקל כל שנה, ומכרו אותם לאחים עופר והיום לא רואים שקל אחד דבידנד , בתי הזיקוק היה חוזה שלאחר 50 שנה הזכיון חוזר למדינה זה נגמר ב 120 מליון דולר פלוס הצמדות מדד לאחים עופר , מדוע הרי לפי החוזה המקורי הם היו אמורים להחזיר למדינה ללא תמורה . הבנקים המדינה הצילה אותם לאחר מפולת המניות במיסים והטלים של כל אזרח באיזה מחיר מגוכח מכרו אותם , זאת הבעיה האמיתית , ולא העשירים עצמם כי הם בסך הכל רוצים עוד .

    • צודק לגמרי (ל''ת)

      ניר, 19/02/06 18:51

  • 55.

    תקראו את 43 ו 32 ותחכימו (ל''ת)

    לני, 13/02/06 18:47

  • 54.

    קיתונות ולא קיטונות.. (ל''ת)

    איפה המגיה?, 13/02/06 18:33

  • 53.

    לעשירים אין ''הון אישי'' אמיתי - הכל נכסי הציבור!

    רעמסס, 13/02/06 18:21

    הבעלות על ההון של העשירים הוא מתוקף נורמה חברתית. ההון שייך לציבור ולא לעשירים. הנורמה החברתית נותנת לעשירים את השלטון על המשאבים האלה.

    רק משאבים לשימוש אישי יכולים להחשב כשייכים באמת לאדם. מדובר על בגדים, ריהוט אישי, מגורים אישיים וכדומה.

    כל רכוש אחר שייך לכלל הציבור. הרכוש הזה משמש לעשיית רווחים ולא לשימושו של העשיר.

    הציבור יכול היה להחליט על מבנה שליטה שונה לגבי הרכוש הלאומי. הוא יכול היה להחליט שמבנה השליטה יהיה דומה לשליטה של העיריה ברכוש עירוני.

    ראש העיר איננו הבעלים של הנכסים העירוניים. הוא שכיר שנבחר לתקופה קצובה ומנהל את העיר תמורת משכורת.

    אם הסדר החברתי היה כזה שהשליטה על כל רכוש שאיננו לשימוש אישי מוגבלת בזמן והתמורה היא שכר סביר בלבד (הקשור להשיגים) - כל ''העשירים'' היו מפסיקים להיות כאלה ושום נזק לא היה נגרם לציבור. אדרבה - חלק גדול יותר מן הרווחים של הנכסים הלאומיים היו משמשים את כלל הציבור ולא את הפרזיטים העשירים.

  • 52.

    אני מעדיף שאנחנו נרוויח 77% מהתקציב ונשלם את המיסים על הסכומים האלו

    דודי קינג, 13/02/06 18:12

    סוד קטנטן - מי שעושה את הרווחים העצומים האלו הם לא העשירים, אלא מאות אלפי העובדים שעומלים בשבילם 10 שעות ביום 5 ימים בשבוע. הבעיה היא לא בעשירים, אלא בחקיקה, שצריכה להיות הרבה פחות ''ליברלית'' ופחות לטובת מי שכבר יש לו הרבה יותר מדי, ויותר לטובת מי שבאמת מייצר את ההון. חקיקה כזו תאפשר חלוקה שוויונית יותר של העושר, בלי לפגוע כהוא זה בהכנסות המדינה. הייצור והצמיחה יהיה זהים - הם לא מתת בני האלים מ-18 המשפחות, הם תוצאה של עבודתם הקשה של כל השאר שעובדים ומפוטרים למען הכיס של אנשים כמו שרי אריסון בשכר רעב. נבואות הזעם האלו לא שוות גרוש - אם אסון טבע ייקח פתאום את המשפחות האלו תראש שהפלא ופלא, שום דבר לא יקרה.

    אל חשש, בניגוד לנבואות הילדותיות של הכותבת עם חקיקה אנטי-מונופוליסטית ופחות הפרטות הייצור לא יקטן באגורה. המפעלים והחברות ימשיכו לייצר והחברה הישראלית כולה לא תפגע כלל, פשוט רווחים יתפזרו בין מי שבאמת מייצר אותם. הם לא ייכנסו ישירות לכיסיהם של העשירים שכל מה שהם עושים הוא להחזיק בבעלות על מקורות הייצור, אלא ייתגמלו גם את העובדים. אגב, גם עם חקיקה כזו אין מה לדאוג למיליארדרים. העשירים עדיין יהיו עשירים - אבל קצת פחות, לטובת כל השאר.

    מי שחושב שיש עם זה בעיה עקרונית שיסתכל בבקשה על נורווגיה, איסלנד, פינלד, שבדיה ודנמרק. לפני 60 שנה נורווגיה הייתה המדינה הענייה ביותר באירופה, ותראו לאן היא הגיעה בלי קמצוץ של ''כלכלת ביבי''. כנראה שמדינת רווחה וכלכלה ממלכתית בכל זאת אינם רעיונות כל כך רעים.

    • לכו תיצרו את ההון בלעדיהם. אידיוט!

      עלובי נפש, 14/02/06 14:17

      שלח את ויקי כנפו לייצר את ההון, בלי מעסיקים!
      עם הכסף שהם מקבלים הם מייצרים את ההון לטובת המדינה, והם לא צריכים לעשות את זה בחינם.
      זה מה שהופך כל משטר סוציאליסטי למושחת ופושט רגל. מי שמוכשר, חרוץ ויוזם, מאבד כל רצון להיות כזה, כי הוא צריך להתחלק בשכר עמלו עם כל הפראזיטים במדינה. הרי הוא עשיר והם עניים.
      לאחר שיצרו את ההון הם משלמים את המסים. ממה תשלם את המסים אם תרויח 77% מן התקציב ותלך לשחק עם זה בקאזינו? מהר יותר משאתה חושב, ייעלם כל ההון הזה שלך, ואז אנחנו, כולנו, אזרחים שפויים, נצטרך לכלכל אותך. גבור!
      אני זוכרת את הפגנת חסרי הבית מול הכנסת. היו שם אנשים שכבר קבלו פעם דיור חינם מן המדינה, אבל הפסידו אותו בגלל ''סיכונים מחושבים'', ואז הם באים אלי שוב, אני שעברתי שבע דירות שכורות עד שהצלחתי לקנות דירה קטנה משלי, ומבקשים שאני אממן להם דיור, כי הם מסכנים, כי יש להם עכשו ילדים חסרי בית, או שהם חיים במכונית.
      לא הם תורמים לכל ארגוני צדקה, אלא השרי אריסונים, וזה בנוסף למסים הגבוהים שהם משלמים.

  • 51.

    זה לא מריח טוב-פראבדה בישראל

    דוידי, 13/02/06 18:12

    אין לי שום דבר נגד העשירים עצמם,אבל כתבה כל כך שטחית ומגמתית לא קראתי מזמן.הנושא הרבה יותר מורכב.

  • 50.

    הבנת הנקרא

    אז שלא, 13/02/06 18:02

    לא היה כתוב שהם מכניסים 77% מתקציב המדינה, היה כתוב שזה מה שהם מרוויחים!!!

  • 49.

    לכתבה כזאת קוראים: היריקה היא ''גשם''

    מלקקת לכסף, 13/02/06 18:02

    הכתבת יורקת לנו רעל של צביעות בחנופה שלה לסחטנים העשירים כאן.

    הכתבה אמורה להיות במדור של פירסום ובודאי לא להיות תחת הכותרת של דעה עיתונאית.

    אם היא כלכלנית, אז אני ראש הממשלה. היא פשוט מתחנפת

  • 48.

    חזרנו לתקופת הברון רוטשילד!

    M, 13/02/06 17:56

    צרכים להגיד תודה לפקידי הברון על שהם מאכילים אותנו!
    תודה 18 משפחות יקרות!
    תודה, תודה ,תודה!
    אני לא יודע מה הינו עושים בלי חסותכם!

  • 47.

    הגבלת שכר בכירי חברות בורסאיות

    כלכלן, 13/02/06 17:52

    כדי שיקומו אוליגרכים בכל מקום (כולל ישראבלוף) צריך לייצר שכבת שכירים מקורבים (להלן מאיון עליון) אותם שכירים מרוויחים את רוב הכסף שבמדינות מערביות הולך לכלל העובדים בפירמה. הקיטוב שנוצר בתוך הפירמות מוריד מוטיבציה ונאמנות וגורם גם להגירה של המוכשרים למקומות בהם יתוגמלו בזכות כישורים ולא קישורים.
    בארץ מדובר ב 25 אלף מוכשרים שבורחים מכאן כל שנה.
    מי שישאר כאן ללא חזרה לרמת קיטוב של שנות השמונים יהיו רק המסכנים.

    3000 משפחות המאיון העליון לקחו מ 300 אלף! שאר המשפחות היצרניות.
    עכשיו בוא נראה פוליטיקאי שמשנה זאת....

  • 46.

    you got it all wrong..

    שמעונה מדימונה, 13/02/06 17:52

    אני אסביר לך. אני חושבת שזאת דמגוגיה זולה לקחת את זה למקום של שנאת עשירים. ובכלל אני לא אוהבת את המושג שנאה. אבל אזרום איתך בשפה שלך. אין פה שנאת עשירים. מה שיש פה זה שנאת העוני. המגיבים פה שונאים את המצב שקרוי עוני. אני לא מבינה מה את והדומים לך בדעותיהם לא מבינים בדיוק. לקחת את העניינים למקום של ''שונאים אותי'' זאת למעשה מגננה, מגננה ממה? את בטח שואלת.. מגננה מהידיעה הפנימית הטהורה ביותר שמשהו כאן דפוק. לכן הצורך במגננה. אף אחד לא שונא עשירים. את יודעת מה. אני רוצה להפגיש אותך עם אישה אחת שאני מכירה. עובדת קבלן. עובדת משש בבוקר ועד ארבע כל יום. ביום שישי היא עובדת משמונה עד 12. והיא עניה. למה? כי היא מרוויחה משכורת מינימום. היא לא פרזיטית והיא לא טפילה. היא משלמת מס הכנסה. היא בת ארבעים וחמש, נראית כמו בת חמישים וחמש. בגדיה בלויים. והיא אוספת את השאריות שנשאר בחדר האוכל בחברה בה היא עובדת כמנקה כעובדת קבלן. היא לא שונאת אותך. היא שונאת את האילוץ הזה להיות עניה. ואת יודעת מה הקטע? היא מקבלת את הדין הזה שהחברה מכתיבה לה.. כשהיא סיפרה לי שאין לה קרן פנסיה, זעמתי נורא והיא לא.. אמרתי לה שתתלונן! והיא השיבה שאם היא תעשה זאת יפטרו אותה ולא תהיה לה עבודה...והמשיכה לנקות. הא לך סיפור אמיתי מהחיים. אז על מה נגיד תודה לעשירים? על מה? על זה שהם משלמים משכורת מינימום? ואחר כך תורמים? הצחקת אותי. ואני רצינית, בואי איתי, אני אקח אותך, אאסוף אותך מהבית, ניסע ביחד לדרום, ואחזיר אותך עד הביית בחזרה. נלך ונשתה עם האישה הזאת כוס קפה. ואולי תביני על מה כולם מדברים. ותזכרי אותה טוב טוב, כי עוד עשרים שנה כשתראי חדשות תוכלי לזהות אותה בטלוויזיה אוספת אוכל מהריצפה של שוק הכרמל כי אין לה פנסיה ותוכלי לצעוק בסלון המפואר שלך: ''אני מכירה אותה! אני מכירה אותה!'' ואז תסעי עם חבורת צלמים לשוק הכרמל ויצלמו אותך נותנת לה כסף וכל המדינה תתרגש מהסיפור על האישה העשירה שזיהתה את האישה העניה בטלוויזיה ונחלצה לעזרתה!
    היהדות אומרת, שאם אתה רוצה לעזור לאדם עני, אז עדיף שתעשה את זה בדרך שמשאירה לו את כבודו. נדבה לצורך העניין זה בסדר, אבל אם יש באפשרותך לספק לו עבודה שממנה יוכל להתפרנס בכבוד זאת הדרך שהיהדות מעדיפה.

    • וואו....

      צ'וצ'ה, 13/02/06 19:08

      תגובה שממש ריגשה אותי,
      ממש הזלתי דמעה....

    • התגובה הכי טובה שקראתי אי פעם. (ל''ת)

      אין מילים., 14/02/06 00:42

    • כל הכבוד! תגובה ברמה ונוגעת.

      דניאל, 15/02/06 23:42

      מהתגובות הטובות ביותר שקראתי.

  • 45.

    תראו- בעלי ההון מינו להם את עושי דברם כעורכים כלכליים ''אובייקטיבים''

    חדווה של בורות, 13/02/06 17:47

    עצם קיומך (העלוב) מדגים את הסכנה שבריכוזיות הון
    אני מניחה כי הסיבה היחידה שמינו אותך (הואיל וזה הטור הכלכלי הכי ירוד שקראתי מעודי) הוא הסכמתך עם האידיאולוגיה השולטת

  • 44.

    דמגוגיה נוסח ריאן אנד! קל יותר להכניס גמל בחור של מחת מעשיר לגן-עדן

    האליל המודרני, 13/02/06 17:40

    העשיר הוא בעצם תחליף לאל, כי הוא מחיה אותנו ואת כל העולם כולו, בלעדיו לא היינו מצליחים לקשור את חוטי נעלינו, הם גאונים, הם מבריקים, הם דבר שמעל לטבע!

    וההפך השני דברי הסוציאליסטים שאומר שהמדינה היא האל והיא תספק ותחיה אותנו.

    והאמת היא ששניהם עובדי אלילים באותה מידה.

    • התכוונת איאן ראנד ?

      עמית, 13/02/06 18:06

      נכון שיש כאן מידה רבה של ''אובייקטיביזם'' אבל כל מי שמתבכיין על העשירים הוא דמגוג. כי אם באמת מפריע לך שהם עשירים ואתה עני - אז תנסה להבין איפה טעית ואיפה הם צדקו, ואולי גם אתה תוכל לחתוך פרוסה מהעוגה.

      יושבים כמה אנשים שמנים על עוגה, זוללים ומתפטמים, וכל הרזים עומדים מסביב ומתעצבנים - אל תתעצבנו, תקחו כפית, יש לכולם !

    • אתה צודק שהכסף הוא האל המודרני

      הערה קטנה, 13/02/06 18:06

      אבל הסוציאליסטים טוענים שהמדינה עבור האזרחים.

      ראה מדינות סוציאליסטיות, במובן המודרני, כמו נורבגיה, שבדיה וכו'. לא היית רוצה שככה יהיה כאן?

  • 43.

    מה עם גילוי נאות - בן זוגך לחיים ?

    לויקי, 13/02/06 17:28

    חגית ברונסקי,
    ראוי לך להזכיר כאן את בן זוגך,
    היות והוא אחד מאותם עשירים עליהם את מגוננת.

    פעם היה גילוי נאות בעיתונות.

    • מה הקשר? בדיוק בגלל זה היא חשה

      זה לא פשע הלואי, 13/02/06 17:51

      על בשרה את שנאת החינם לעשירים! כל עוד הם לא גנבו את עשרם, כמו שרון, למשל, יש להם הזכות המלאה להיות עשירים וגם מליונרים!
      בין אם ירשו את הונם מהוריהם, בין שנתמזל מזלם בעסקיהם ובין שעבדו קשה ובחכמה בצבירת הונם. לשום פראזיט אין הזכות להתעלק עליהם ולשנוא אותם רק משום שהכסף אצלם ואל אצל הפראזיט.
      מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת, גם מי שהוריו טרחו.
      אחרים צריכים להסתדר במה שיש להם, שגם זה בזכות העשירים!

  • 42.

    Arison and Israel

    Arison, 13/02/06 17:27

    Shery Arison came to Israel after her father's death to avoid paying taxes in the US on the money she inherited because there is no tax in Israel on money you inherit. SO yes she pays her dues in income tax to Israel but Israel also gave her over a BILION (1000*milion)in tax shelter

  • 41.

    היא כמובן צודקת בכל מלה!

    ותכף אצטט לכם, 13/02/06 17:26

    בשעתה, הצדקת אילנה דיין, ראיינה את שרי אריסון, כאילו שרי קבלה ממנה משכורת בעבודות יזומות.
    דיין, למשל, עושה את כל הכסף שלה בתכניות לשנאת ישראל ובפיברוק עלילות דם.
    שרי ירשה מאביה הון רב. היא לא רצה לשחק עם זה בבתי הקאזינו בעולם, אלא היא אשה העובדת קשה מאד, שולטת באחריות עצומה על ממלכה שלימה.
    שרי קשקשה על מפוטרי בנק הפועלים. כאילו בנק הוא בית חרושת אתא או קבוץ, שיכל להתנהל בחוסר אחריות, להפסיד ובלבד שיפרנס מובטלים.
    בנק חייב להיות ריווחי, לבנק אסור ליפול, כי הרבה מאד ''עמך'' ושכירים ועובדים קשה חוסכים בבנק את פרוטותיהם, פרוטה לפרוטה במשך שנים, אם הבנק יהפוך ל''קרן הקיימת לישראל'' היוזמת נטיעות כדי לספק פרנסה למסכנים, יהפכו עוד רבים מאד למסכנים.
    אילולא שרי אריסון ודומיה, המדינה ה''סוציאליסטית'' הזו היתה מזמן מתמוטטת. מה שלא ברור הוא, למה שרי ממשיכה להשקיע במדינה היורקת בפניה, אלא אם אכפת לה מאד מן היהודים היושבים בה.

    • צודקת בכלום מה צודקת ? אלה עשירים

      עו''ד של עניים!, 14/02/06 08:28

      שלא תורמים לעניים !!במידה והיו תורמים לא ניו עניים!

    • באותה שנה שבה פיטרו עובדים

      ניר, 19/02/06 18:54

      לבנק היו רווחים של מיליארדים וההנהלה הבכירה משכה בונוסים של מאות אלפים.

  • 40.

    הו, הטפשות האינסופית

    מרקס, 13/02/06 17:24

    זו ההוכחה הסופית להדרדרות העתונות עקב ירידת משכורות, ובעיקר במעריב.
    טורים עלובים ורדודים יש למכביר, הבעייה היא שמדובר בעורכת של מדור הכלכלה. וזה כבר מביך עד כאב. כל הספינים המופרכים של רני רהב קובצו ובטור אחד, בלי שום חשיבה ביקורתית, בלי שום ניתוח של סיבה ומסובב, בלי להבין אפילו ''מי נגד מי''. לכי תבדקי מותק מאיפה כל ההכנסות האלו, ותביני למה אי אפשר ''לעבור לחו''ל''. ההכנסות של בנק הפועלים של אריסון הן מעמלות מופרזות שאנחנו משלמים. ההכנסות של סלקום של דנקנר הן מדמי שימוש מופרזים שאנחנו משלמים. ההכנסות של מפעלי ים המלח הן מאוצרות המדינה שלנו. אם שרי ויולי יברחו לחו''ל, הם עדיין ישלמו מס בארץ.
    המס שמשלמים העובדים שפרץ מייצג (במיוחד כמובן הועדים הגדולים והחזקים) עולה על המס ששרי אריסון משלמת. אם עוד לא הבנת, לעובדים האלה אין רו''ח ועו''ד שמסבירים שהם בכלל לא תושבי ישראל כדי להתחמק ממס.
    50% ? שכחת שהעשירים משלמים מס חברות שהוא נמוך הרבה יותר, והם מנכים הוצאות ופחת וכיו''ב תרגילים, ואף פעם לא מגיעים לשיעור מס של 50%. וזה כמובן כשהם לא פועלים באמעות חברות אוף שור (מוכר לך המונח או שצריך להסביר?).
    ואם 50% מס נראה לך הרבה, תבררי כמה מס משלמים במדינות נאורות כמו שבדיה, ותביני לבד.
    נמרודי ודנקנר חופרים בתחתית החבית? מי שהולך לישון עם ילדים יקום רטוב.

    • אויי... העשיר יברח, ולאן יברח? ולאן ילך? הזבובים יאכלו אותו. (ל''ת)

      מחמוד, 13/02/06 17:44

    • מרקס - תגובה מצויינת

      די לעיתונאים, 13/02/06 17:54

      אני לא מבינה בכלכלה, אבל ברור שהכתבת לא חכמה ושוטפת אותנו בקלישאות שיקריות
      ''הם עובדים קשה'' - ומה? אנחנו מתבטלים? ממתי בקפיטליזם ''עבודה קשה'' ראויה למשכורות ורווחים ענקיים? עובד ניקיון ופועל בבית חרושת לא עובד קשה?
      וקלישאה נוספת - ''מתנפלים על העשירים כי הם חיים טוב'' - איזה שטות והבל. מתנפלים עליהם כי הם סוחטים את העובדים שלהם, כי הם מקבלים מתנות מהמדינה על חשבון משלמי המיסים, מתחת לשולחן. השחיתות בארץ חוגגת - והכתבת בצביעות אופיינית לעשירים - מתעלמת ממנה.
      אז כתבת לא חכמה וטובה - אני שמה לב שהעובדות של המציאות ממש לא הקטע שלך.

    • תשובה מצויינת (ל''ת)

      אביגדור, 13/02/06 18:22

    • יופי של תגובה - (ל''ת)

      מופרט, 13/02/06 19:18

    • מבריק! (ל''ת)

      יפה., 15/02/06 00:06

  • 39.

    הגזענות נמשכת!!!

    קורא, 13/02/06 17:21

    מדוע בין 18 משפחות הפשע (סליחה, משפחות הכסף), אין אף ערבי? מדינת ישראל נוקטת באפרטהייד כלכלי.

    • רק זה מה שחסר מה זה פה דובאי??? (ל''ת)

      מדינת היהודים, 13/02/06 18:42

  • 38.

    דמגוגיה במיטבה

    איל, 13/02/06 17:18

    אין לי שום בעיה שהעשיר יהיה עשיר. ממש לא מטריד אותי איזה מכונית/יאכטה/וילה יש לו.
    מה שמטריד אותי, אלו המשמעויות של של הנתונים:

    1. התפיסה של מרבית עשירי הארץ (למעט בודדים, כמו מנהלי ''טבע'') היא ניצול חסר תקנה של עובדיהם ומתן שכר נמוך. על כך הם ''מכפרים'' בתרומות גדולות, כמו נסיון התרומה למוזיאון ת''א. לא היו לי טענות רבות לאנשים האלו, אם היו מנהיגים כאן נורמות ראויות של יחסי עבודה. אבל הם מנהיגים נורמות פסולות וחמורות, שמביאים את ישראל לעברי פי פחת.

    2. מדינה נורמלית היא מדינה בה המשאבים מפוזרים, ברמה כזו או אחרת, בין העשירונים השונים. בישראל, יש פערים עצומים, וכמעט כל הנכסים נמצאים בידי האלפיון העליון. זה יותר מצב לא בריא - פוליטית וכלכלית.

    2. ריכוז כל הנכסים בידי אותן משפחות מביא להשפעה חסרת תקנה של אותם גורמים פרטיים על החלטות כלכליות במדינה. לא בכדי, הכסף ממשיך לזרום אליהם, כמו גם נכסי המדינה. במצב כזה, השפעת אנשים כמו עופר או אריסון, יותר גדולה מהממשלה פעמים רבות.

  • 37.

    ולזה באמת קרא מארקס ''תודעה כוזבת''

    עמית, 13/02/06 17:18

    גב' ברונסקי מצפה שניתן לבעלי ההון לעשות את הונם על גבינו ואף נוקיר להם תודה על כך. אז הנה לך כמה נקודות למחשבה (זוכרת מה זה?):
    1. אותם עשירים שמכניסים למדינה כ''כ הרבה כסף גם מקבלים מענקי עתק מהמדינה על הזכות שנפלה בחלקנו בכך שהם עושים עסקיהם כאן. לא במקרה הם בחרו בפובליקת הבננות ישראל. הם מרוויחים כאן יפה מאד ובאמת תודה רבה שהם גם משלמים מיסים.
    2. שרי אריסון לא עובדת קשה. העובדים שלה עובדים קשה בשביל הרווחים שלה (ביניהם אותם 900 עובדים שזרקה לרחוב).
    3. העשירים לא מספקים עבודה לעובדים. הם משתמשים בעבודה הקשה של העובדים בשביל להרוויח הרבה יותר ממה שהם משלמים.
    4. התרומות שלהם נועדו בעיקר ליחסי ציבור ולא מתוך פילנטרופיה.
    לסיכום גב' ברונסקי, הגיע הזמן שתרחיבי קצת את השכלתך, מומלץ בחוג לסוציולוגיה.

  • 36.

    כמות השנאה שיש פה לא תאמן! אולי זה אותו אדם?

    אלי, 13/02/06 17:17

    כולם מקנאים

    • רק היום אתה יודע שהשמאל הפראזיטי

      עלובי נפש!, 13/02/06 17:29

      אכול שנאה? למה החריבו את גוש קטיף? כי היצוא החקלאי מישראל, בא ברובו מגוש קטיף. ומי שעובד באמת ומרויח את לחמו ביושר, בלי נדבות וקצבאות וכיוצ''ב, שנוא על השמאל!
      כל האפסים האלה לא היו יכולים לכתוב פה, אילולא אנשים כמו שרי אריסון, המחזיקים את המדינה הזו, בשינים ממש!

      • לא היה מתפרנס אמיתי 1 בגוש קטיף!

        מהנדס מצביע פרץ, 13/02/06 17:39

        רובם היו אנשי המגזר הציבורי (כ80%)
        אפילו החקלאים קיבלו מים מסובסדים (על חשבוני) העסיקו ערבים או תאילנדים כמעט בחינם והצבא שמר עליהם (על חשבוני וגופי) מפני אותם ערבים שעבדו אצלם

        ממהנדס תכנה אשכנזי שמאלני גאה שיצביע לפרץ ולעבודה

        • ל''מהנדס'' עלק

          שלומי נתניה, 13/02/06 18:19

          אתה לא שמואלני ולא מהנדס ולא נעלים אתה מובטל צ''חצח שאין לו כסף ליקנות סיגריות ומהמיסים שאתה לא משלם אי אפשר להאכיל זבוב שמואלני יודע לפחות לחשוב אתה אפילו לחשוב לא יודע אז תעשה טובה לך לקפה השכונתי ותישתה קפה חזק ואל תאמין למה שאתה רואה בטלויזיה .

          • צר לי לאכזב אותך

            רק פרץ, 14/02/06 09:00

            אבל הכל אמת
            יש לך ביצים להיפגש איתי?

            • למהנדס הגאה שמעלי

              מהנדס תואר שני, 14/02/06 13:33

              האם היית פעם בגוש קטיף?

              מאיפה הנתונים שלך? לא אסתכן לומר שקיבלת אותם מידיו של בעל עניין כזה או אחר.

              כמה מקבלת החברה שלך מהמדינה על חשבונם של אזרחי המדינה במסגרת תקציב המו''פ של המדען הראשי או במסגרת שיפוי מעסיקים?

              כמה עלו לך הלימודים וכמה היו צריכים לעלות לך אילולא סיבסדה לך אותם מדינת ישראל עם המיסים של גוש קטיף?

              לדעתי כל ישראל אמורים להיות באמת ערבים זה לזה - ולא רק בסיסמאות של פרץ ושלך.

              מהנדס אלקטרוניקה - תואר שני , אשכנזי, שיצביע לאיחוד הלאומי.

            • גם אתה אחי וגם אתה אחי

              ניר, 19/02/06 18:56

              והעיקר שלא תצביעו לקדימה, אלא לאחת המפלגות שיש לה מצע ועקרונות.

  • 35.

    ''עורכת מחמד'' רמה רדודה של התחנפות! (ל''ת)

    יהונתן, 13/02/06 17:09

  • 34.

    כמו בקוריאה הצפונית (ל''ת)

    עוז, 13/02/06 17:08

  • 33.

    שופר בידי בעלי ההון ולא יודעת זאת,כמה עצוב!!

    י, 13/02/06 17:02

    איזה מזל שיש לנו את לבייב-אחרת מי היה בונה את כביש חוצה ישראל,את הכלא הפרטי הראשון?,איזה מזל!
    איזה מזל שיש לנו את משפ' עופר,אחרת מי היה קונה את בתי הזיקוק?איזה מזל שיש את סבן, אחרת מי היה קונה את בזק?
    סלחי לי גברתי אך חוכמה היא לא הצד החזק שבך, צאי למדי קצת על מדעי החברה ותביני שבתי הקברות מלאים באנשים שחשבו שאין להם תחליף. המשק צריך להיות בידיים פרטיות זה נכון אך לא ידיים מועטות, יש לחלק את מוקדי הכוח בכמה שיותר ידיים ולא ב18 משפחות.
    לסיכום אומר טור זה מלמד על רמת ההשכלה של אותה עורכת ועל מקצועיתו של מדור הכלכלה במעריב.

  • 32.

    הכתבת לא מזכירה שהיא נשואה ללני רקנאטי

    רזי, 13/02/06 16:59

    גילוי נאות, מה שנקרא.

    איפה וולווט?

    חוץ מזה, באמת אריסון הביאה כסף למדינה. אבל רוב האנשים לקחו כסף מהמדינה דרך כקשריהם עם פוליטיקאים.
    זה הולך ככה: נותנים לפוליטקאי כסף בפריימריז. הפוליטקאי בתמורה מארגן הפרטה של נכס ציבורי בזול. בעל העסקים משתלט על העסק. מפטר עובדים ומשיג הקלות מהמדינה דרך הפוליטיקאי והפוליטקאים חבריו שגם להם הוא עזר. העסק מרוויח. בעל העסק מוכר את העסק וחוזר חלילה.
    ואחר כך הם רוצים שהציבור יגיד תודה.

  • 31.

    יש להם משכורות אדירות שנלקחות מהעוגה הכללית

    קצת הבנה, 13/02/06 16:56

    אם לחברה יש הכנסה של 1,000,000 ש''ח והסכום שהיא מקדישה למשכורות הוא 500,000 ש''ח על כל 50 עובדיה, אדם ממוצע היה מעניק לכל עובד משכורת של 9,200 ש''ח ולמנכ''ל המהולל 50,000 ש''ח.

    בפועל החלוקה שמתבצעת היא:
    49 עובדים - 3200 ש''ח כל אחד.
    מנכ''ל אחד - 343,200 ש''ח.

    אם המנכ''ל לוקח כל כך הרבה מהעוגה, כנראה שמגיע לו להחזיר את זה לציבור עובדיו בדרכים עקיפות.

    • ואם העושר שלי בא מאופציות בנאסדק? (ל''ת)

      קצת יותר הבנה, 13/02/06 17:11

      • אז אתה עושה כסף שבאופן מפתיע נקי ממיסים

        עוד יותר הבנה, 13/02/06 17:42

        ולכן מומלץ לתתרום משהו לחברה הישראלית. כשאתה תהיה חולה ותצטרך את סל התרופות - הכסף הזה יעזור לך.
        גם את הסיוע שתקבל, במידה וטיל יפול על ביתך, יממנו באמצעות כספי המיסים.

        כספי מיסים משמשים לבזבוזים של הרשויות המושחתות, אבל אחוז ניכר מהם מופנה למטרות חשובות.

  • 30.

    עבודה קשה?

    רינה, 13/02/06 16:49

    ''מתי בפעם האחרונה אתם שילמתם יותר מ-50 אחוז מס על ההכנסות שלכם, שהרווחתם בעבודה קשה?''

    זאת באמת עבודה קשה לשחד פוליטיקאים, כדי לקבל במתנה חברות מופרטות

  • 29.

    You are right!

    ymc, 13/02/06 16:45

    Every word you said in this article is absolutly true. People should think how they can be better economicaly and otherwise, and should not hate , or is it envy?? the rich.i

  • 28.

    אותם עשירים עשו את הונם ע''י מתן משכורות רעב לעובדיהם.

    קרל מרכס, 13/02/06 16:45

    ברגע שיצטרכו לשלם לעובדים שכר שאפשר להתקיים ממנו בכבוד הם ימהרו להעביר את עסקיהם לירדן ,סין וכו.

    • נכון, כתבה שטחית ומניפולטיבית

      עובד עבודה קשה, 13/02/06 17:07

      העשירים מחזירים במיסים שלהם חלק קטנטן, קטן מידי מהרווחים העצומים שלהם. רווחים הם לא כסף שעושים בעבודה קשה, אלא על גבם של אלה שעובדים עבודה קשה, ללא שכר כמעט, אין מה לשנוא אותם, אבל גם אין צורך לדאוג להם ולהוסיף להם מתנות על אושרם. הכתבה, מטופשת, ומסיתה ואין בה עובדות בסיסיות, כמו מאיפה הכסף שלהם.

  • 27.

    את חנפנית

    יעל, 13/02/06 16:45

    אם לא שמת לב נאמר גם שההפרטה
    הגבירה את הריכוזיות.
    כלומר רוב הנכסים במדינה שייכים לאותן 18 משפחות.
    את הנכסים הללו המדינה מכרה במחיר הפסד.
    כך שאותן המשפחות חייבות לנו הרבה יותר מהמיסים שהם משלמות.

  • 26.

    שקרנית בתשלום כנראה....

    אליהו הנביא, 13/02/06 16:45

    המדינה - השלטון לא מקבל גרוש בחינם מהעושר שהמליונרים עושים.
    הכסף שהם עושים - נכנס רק לכיס הפרטי של עצמם. הכסף היחידי שנכנס לקופת ''המדינה'' אם אפשר לקורא כך לאותו חלק של השלטון ששולט במערכות השלטון הוא רק על מנת לשחד את הפקידים המסוימים שצריך לשחד על מנת להעביר ''החלטות פרלמנטריות נכונות'' למען אותם משפחות של ממון.

    ומה שיותר מעניין זה כמה שילמו לך בשביל לכתוב את השקרים האלה בכתבה הזאת.

  • 25.

    תודה לעשירים שמאפשרים לי לחיות (ל''ת)

    עני, 13/02/06 16:45

  • 24.

    צודקת 100% יש למכור להם הכל, מיד, ובמחירי הפסד (ל''ת)

    הפרטה מלאה, 13/02/06 16:41

  • 23.

    כולם משלמים מסים

    אורה, 13/02/06 16:41

    לא רק העשירים משלמים מיסים.
    תפסיקו עם השטויות הללו.
    מעמד הביניים הוא זה שתמיד החזיק
    ותמיד יחזיק כלכלות דמוקרטיות וישרות.

  • 22.

    זה רק לי נידמה ?

    ערן, 13/02/06 16:41

    שלכותבת הטור אין מושג בכלכלה.
    היית נישארת באוניברסיטה, שם כולם מבינים...

  • 21.

    גם ביתי בת ה12 מחפשת משרה כעורכת כלכלית

    לידעת מחלקת כ''א, 13/02/06 16:39

    והיא הרבה פחות נאיבית ומצומצמת ראייה מהערוכת הנוכחית.

  • 20.

    נגד ריכוזיות - נקודה

    דן חסכן, 13/02/06 16:37

    כפי שיש להוקיע את ידיהם של וועדיי העובדים על השלטר כך יש להזהר מריכוזיות יתר של המשפחות העשירות.

    הכתבה מציגה חצי אמת והשאלות הן:

    1. האם המפעלים שלהם לא מקבלים הון עתק של הקלות מס.

    2. האם כאשר המפעלים שלהם כושלים - רק העובדים משלמים את המחיר והדרג המנהל חוגג על פיצויים דימיוניים?

    3. האם הם לא ממנים את הבכירים בבנקים שנותנים להם הלוואות לא סביות ואח''כ אנחנו משלמים עמלות כדי לכסות על חובות מסופקים?

    4. האם הם לא מחוברים במידה כזאת לשלטון כך שהשם יכולים למנוע מהשלטון פתיחת תחרותיות ושוק חפשי?

    5. האם הם לא מחוברים במידה כזאת שהם יכתיבו את חוקי איכות הסביבה?

    6. האם משכורת המינימום הנוכחית בעמת הכרחית על מנת להשאיר את מפעליהם רווחיים? והאם ה''אני אשקיע בחול'' לא מהלך עלינו אימים לחינם? - הרי הם יכולים כבר היום להשקיע במפעלים בהם עלות השכר היא דולר ליום?

    ויש עוד הרבה ואם....

    במילים אחרות: אל-על, שטראוס, סטימצקי, שופר-סל הם כמעט מונופולים כמו חברת החשמל ולכן הם לא פחות בעייתיתם.

    ו... זה לא יפה לזלזל ביכולת הקריאה שלי...

    • יפה, אבל תיקון קטן

      י, 15/02/06 14:33

      עם תנובה בשטח - לא יפה לקרוא לשטראוס מונופול.

    • אחלה תגובה, צודק לגמרי (ל''ת)

      ניר, 19/02/06 18:57

  • 19.

    its my money.............. (ל''ת)

    aric, 13/02/06 16:32

  • 18.

    לא רק עשירים

    חי, 13/02/06 16:27

    שונאים כאן כל אדם שמצליח.
    הצפרדעים בביצה שלנו מקרקרות מקינאה עד כי גרונן נצרד.
    לדאבוני אחת התכונות המכוערות ביותר שלנו היא חוסר פירגון.
    קינאה, שנאה וצרות עין.
    אנחנו זקוקים להלל זקן שיזכיר לנו את '' ואהבת לרעך כמוך.

  • 17.

    טעות - הם השתלטו כעל הכלכה ועכשיו הם חונקים אותה

    ישראלי מצוי, 13/02/06 16:27

    פרט לאריסון שהביאה את ההון למדינה מארה''ב רובם פשוט השתלטו עליה וגרמו, בגלל הדורסנות שלהם, לאלפי אנשים לאבד את העבודה שלהם.

  • 16.

    בושה למעריב שמעסיק עובדים כאלה

    בועז, 13/02/06 16:27

    תלמדו ממדורים אחרים בעיתונות מהי האמת ומהו ניתוח כלכלי נכון..

  • 15.

    זאת בדיוק הבעיה

    יואב, 13/02/06 16:27

    עורכת יקרה,
    הבעיה נעוצה בדיוק בכך, שכל ההון והנכסים במדינת ישראל הופקדו בידיהן של קומץ משפחות. מלה של נוחי דנקנר ואין יותר אוכל בסופר.

    חרפה גדולה היא ליושר האינטלקטואלי שלך להיתלות בעניין המיסים שמשלמים אותם האנשים (הרבה פחות מהראוי, דרך אגב). את עצם הסכנה בריכוז הכוח בידיהם של אוליגרכים, והרעל הנמסך בכל תשתיות המדינה כתוצאה מהכוח שלהם הרי קשה בכלל לשער. גם מאמר רדוד ומתחסד כגון זה הוא עוד הוכחה לחומרת הבעיה.

    אין מדינה מערבית בעולם שבה הפער החברתי כל-כך גדול כמו אצלנו. אין מדינת חוק שפתחה כך את רגליה בפני בעלי הון פרטיים ונתנה להם חזקה על התקשורת, התשתיות, הפוליטיקה וסדר היום הלאומי. זה מסוכן לדמוקרטיה ולשלטון החוק, ורצוי היה שתדברי על זה, כי הקולגות הרציניים שלך בעיתונים אחרים כבר עושים את זה מזמן

  • 14.

    הכסף של העשירים מנשים לנו את ......

    ., 13/02/06 16:25

    הביצים מנשים עאלק !הכסף שלהם שידחפו אותו לתחת שלהם באבו אבו!

  • 13.

    כתבה מגוחכת

    יש גבול לצביעות, 13/02/06 16:24

    אני לא שונאת עשירים, דווקא ההיפך. מאוד הייתי רוצה להיות עשירה. אבל לחשוב שאני צריכה לנשק ידיהם של עשירי המדינה כי הם חיים פה, הרי זה מגוחך. עשירים אלו יכולים לחיות בכל מקום אחר בעולם - זה נכון. והעובדה שהם חיים פה רק אומרת שפה! הם מרוויחים הרבה כסף. זה הכל משחק של אינטרסים. וכל השאר שטויות. המדינה, להזכירך, מוכרת נכסיה בנזיד עדשים לחבורה מצליחנית זו. נכסים שמניבים להם עשרות מיליונים שקלים בשנה...אז אני לא מרגישה שאני חייבת משהו למי מהם. אני גם לא שונאת אותם. ואולי, רק אולי, אם המדינה היתה מרויחה קצת יותר ממיסים שחבורה זו היתה משלמת, הרי שלא היתה נזקקת לתרומותיהם הנדיבות לרווחת אזרחי ישראל. אין אמת מוחלטת בעניין זה ורק צריך להיות מציאותיים יקירתי.

  • 12.

    הכסף של העשירים דופק אותנו את זה....

    הנביא, 13/02/06 16:20

    אתם לא יודעם אינעל רבאק איתם!

  • 11.

    אז הצלת את הפרסומות בNRG?

    אסף, 13/02/06 16:19

    הבוס שלך בוודאי גאה בך

    • חגית ברונסקי - מדוע אינה אובייקטיבית

      עופר, 14/02/06 17:16

      חגית ברונסקי, רווקה מאושרת, הייתה עד לאחרונה עיתונאית לתחום הפירסום בגלובס. חגית, אשה בהירת שיער שמקרינה נינוחות פגשה את לני רקאנטי, גבר שרמנטי ממשפחת רקאנטי הידועה. לני רקאנטי היה זה שעמד למשל בראש יקב רקאנטי. הוא נידלק על חגית ברונסקי ועזב את רעייתו לורי, בלונדינית זוהרת. חגית, שלדבריה ביקשה לאחרונה להקטין לחצים, עברה לכתוב ברשת העיתונות של יובל סיגלר.

  • 10.

    Perspective

    Joe Anaaref, 13/02/06 16:17

    In the past, 100% of the budget came from the noble people but as is the case today, most of it camee back to them and the ordinary person had just nothing.
    The country was practically divided between the noble men and the rest of the people had little, if any, rgights and often were considered as property too.
    To change it cost us, ordinary peole, rivers of blood and oceans of swet and sorrw.
    Nowadays, we are selling all of what we have earned just for nothing because of a very short memory and TV overdose.
    Our kids will have to earn freedom again, again by paying with their blood.
    Read my lipstic, mark my words, hell is coming. If you think that there is a limit to the apetite of rich people, you are you are dead wrong.
    Yoav

    • read your lipstic?? lol great English, you can be my PA

      anon, 17/02/06 00:08

      and i will give you min wage, a mazda 3, and a bonus @ the end of the year if you promise that Hell doesnt come and you learn some english, or just get a computer with hebrew font. jeeeez, lets not over do it- the Arabs will bring us hell not our billionairs

    • ps, what the ''hell'' is noble people

      anon, 17/02/06 00:12

      do you mean rich, or king arthur. sorry got to run, someone told me hell is coming.

  • 9.

    את פתטית

    אבי, 13/02/06 16:17

    מי ביקר את העובדה שהם משלמים?
    רק החלוקה היא הבעייתית.
    גם האוליגרכים ברוסיה, וסדאם חוסיין משלמים משכורות להרבה אנשים.
    אולי כדאי שתלכי לגור במדינה שלהם, ותשאירי לנו את המדינה (וסיקור הכלכלה בצורה הוגנת)

  • 8.

    kל-6 בשיטה שלך כולם הופכים עניים

    גכדגכד, 13/02/06 16:16

    וכך אין פערים

  • 7.

    דמגוגיה זולה

    ששון, 13/02/06 16:16

    תפסיקו לסנגר על העשירים הנ''ל
    א. עם כל הכבוד הם אף פעם לא משלמים את המס האמיתי שהם צריכים לשלם על רווחיהם האדירים. כי הם שולחים את העו''ד ורו''ח (בעלי השם) שמיצגים אותם להתווקח עם פקידי השומה (שמקבלים הוראות ולחצים מלמעלה) ובסופו של דבר הסכומים לתשלום נקבעים בפשרה והם נמוכים בהרבה מהסכום המקורי

  • 6.

    נו באמת

    באמת מוזר, 13/02/06 16:09

    הטור שלך מתחסד . השנאה כפי שאת קוראת לה היא ביטוי לפערים הכלכליים בין העוני לעושר . ישראל היא אחת המדינות שהפער הכלכלי בה הוא מהגדולים בעולם . העשירים לא מתחזקים פה מפעלים כי הם פילנתרופים . הם מחזיקים פה מפעלים כי המדינה מתקצבת אותם וכי הם מודעים להון האנושי וליכולות שלו ולכישוריו . המדינה נותנת להם הקלות במס ומאפשרת לשכבה מצומצמת בחברה לשלוט במשאבים .
    אבל מה שבאמת מפחיד הוא שאת מודעת לכל זה לבטח ובכל זאת לא מרשה לעצמך לתת ביטוי לכל הנזכר לעיל .

  • 5.

    כתבה רדודה ''מטעם''

    עופר, 13/02/06 16:09

    ראי נא התייחסות בעיתונים רציניים כמו הארץ או גלובס ולימדי

  • 4.

    חגית, יופי של דעה. גם נכון וגם כתוב טוב (ל''ת)

    פועלת שחורה, 13/02/06 16:06

  • 3.

    הם לא משלמים 50% מההכנסה

    אלוהים אדירים, 13/02/06 16:05

    למס הכנסה.
    יותר נכון, באחוזים, הם משלמים הרבה פחות ממי שמרוויח, נגיד, 10000 ש''ח.

  • 2.

    הכסף של המדינה מנשים את העשירים (ל''ת)

    שוקי, 13/02/06 15:55

    • מנשים את קרניבל קרוז? משם כספי

      שרי אריסון, 13/02/06 16:09

      איזה ליצנים יש בטוקבקים, כל העשירים יכולים לעבור לחו''ל בלי לשים לב בכלל. וישארו פה רק העניים שלא משלמים מיסים , ותראו איזה רמת שרותים תהיה פה, כמו בעזה.

      • אני מוכן לממן את הכרטיס

        אלוהים אדירים, 13/02/06 16:22

        לאחד מה-18. יותר מזה אין לי. אין בעייה שיעזבו.

        • אז שלח לי בבקשה את הכסף לכתובת בפנים

          שרי אריסון, 13/02/06 16:48

          קרניבל קרוז בע''מ. מיאמי. ארה''ב.

          עוד קשקשן שלא ישלח. אני כן שלחתי כסף לאנשים.

          • אינעל רבאק חסר לך כסף ילא תעופי ....

            פלוצקר, 13/02/06 18:38

            לפני שיעיפו אותךבכח!ואל תדאגי לבנק הפועלים אנחנו נחלק לעם ולנו מה שיש שם! את יכולה לישון בשקט!

      • רוב הכסף של אריסון הוא מחו''ל אבל ....

        יקיר, 13/02/06 16:23

        כאן בארץ היא ויולי וסמי עופר עושקים את המדינה על ידי נכסים שקנו כאן בזול מאוד מהמדינה (בנק פועלים, בתי הזיקוק,....) והם גם מקבלים תנאים של מונופול מושחת ושל תיאום מחירים עבור עיסקיהם.
        כולל את תיאום המחירים בסלולר, את תיאום המחירים בבנקים. את עמלות ההפצה המושחתות (שביבי הוריד ואולמרט החזיר להם). את הסרת חובת סימון המחירים.
        את מכירת בנק לאומי בגרושים למיליארדרים במקום למכור לציבור בבורסה (כמו שביבי רצה)
        את הזיכיון המושחת במפעלי ים המלח. את הקרטל של חברות הגז.

        יש איש אחד שאחראי לכך יותר מכולם:
        אהוד אולמרט המושחת.

        לכן כנופיית העשירים ששולטת בתקשורת, מסייעת ככל יכולתה לקדימה , המפלגה המושחתת בהיסטוריה של מדינת ישראל.

        • אם זול,למה אתה לא קנית את בנק הפועלים?

          שרי אריסון, 13/02/06 16:46

          האם ניסית בכלל? האם יש לך כסף בכלל? האם זה מה שבאמת מרגיז אותך?

      • יותר טוב שרי אריסון ילא את מוזמנת.....

        פלוצקר, 13/02/06 16:27

        היום בלילה עם 17 המשפחות הנוספות !הטיסה על חשבון העם רק תלכו !תעופו לנו מהעינים כבר חולרות!

      • טד אריסון עבר לישראל

        ניר, 19/02/06 18:59

        כדי לחמוק ממס הירושה האמריקני.

        כן, זאת למשל עובדה שהועלמה מהכתבה: בארה''ב הקפיטליסטית יש מס ירושה. כאן בגן-העדן למיליונרים אין.

  • 1.

    היכן היתה שלי קומונוביץ

    אבישג השונמית, 13/02/06 15:38

    כשפרץ וברוורמן הציגו את התכנית הכלכלית של האֲבוּדה ? מדוע מחביאים אותה ?

    • תתעוררי גברתי השנונה

      דויד ה., 13/02/06 16:49

      העבודה היא היחידה מבין ה3 שהציגה מצע מסודר, ברור, ולא מעורפל. עם מטרות ודרכים להשגתן, במיוחד בתחום הכלכלי.
      אולי את היא האבודה בזמן ומגיבה מן העבר.

      • עני רוצה בסה אוכל.לא מפריע לו עושרו של האחר.אבל פערים גורמים להקטנת (ל''ת)

        י-קניה של חלש,, 13/02/06 21:32