• 42.

    פשוט טימטום

    גד, 16/12/05 07:44

    ת''א עיר גרועה לגור בה. היא עיר שיוצאים לבלות בה. לא ראיתי דירה אחת בטווח מחירים (לא הגיוניים) של 700-800 דולר שלא נראית כמו מ''אסקימו לימון'' אחרי הפצצה. אין נוף, אין אוויר וחרא של אנשים. אז למה?!
    אני עובד ולומד בתל אביב, מחזיק בטוסטוס צנוע שעולה 4000 ש''ח, מגיע לאוניברסיטה ב15 דקות וגר לבד בדירת סטודיו חדשה לגמרי (65 מ''ר) ליד בר אילן. יש לי אוויר, יש לי מקום.
    אה...אולי זה הקטע של ''להיות בסצנה התל אביבית / עאלק ניו-יורקית/מ ג נ י ב ה כזה??...''
    יא דפוקים, תהיו קצת ישראלים אמיתיים וצאו מהגוש האפור והמגעיל הזה. אתם מזכירים לי את סיינפלד - שמעולם לא יצא מגבולות ניו יורק ולא מכיר משהו אחר, רק שפה זה תל אביב ומעורר רחמים

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    הפתרון-בניית דירות להשכרה

    תושב, 15/12/05 16:54

    בעידוד ממשלתי.
    עד מתי ננדוד בין דירות מעופשות כל שנה שנתיים?

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    אני משכירה בתא 3 חדרים 340 $$

    תל אביבית בת 19, 14/12/05 13:40

    בשכונת מונטיפיורי. יש לי בית ענק עם שקט בסוף שבוע... איזה מזל שהחוזה ל3 שנים :)
    ויש עוד מציאות צריך לדעת איפה לחפש.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אני פירסמתי מודעה חינם במטקה

    nav, 13/12/05 21:02

    http://www.matka.co.il
    תנסו, מה יש לכם להפסיד

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    תל אביב-עיר בלי איכות חיים

    חן, 13/12/05 16:11

    לתל אביב באים רק אם רוצים לראות הצגה טובה אם אם רוצים לחפש בגדים בזול באזור שוק בצלאל ורחוב אלנבי,אחרת אין שום סיבה לגור בעיר הזאת גם באזורים שנחשבים יוקרתיים אין טיפת איכות חיים.באזור צפון תל אביב יש את שדה דב,ארובות רידינג,באמת נבצר מבינתי איך אנשים מוכנים לשם סכומים אסרונומיים כדי לגור שם.אני מעדיפה לגור בכפר סבא שהיא עיר עם איכות חיים ובמידת הצורך לנסוע לתל אביב (למרות שאני מנסה להימנע מנסיעה לעיר מזוהמת זאת) ולא לגור שם אפילו שניה מחיי,ראו מאנשים אשר גרים בחו''ל ונוסעים שעות על גבי שעות לעבודה רק כדי לזכות באיכות חיים כאשר הם חוזרים הביתה ובשימי המנוחה שלהם

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    פראיירים! שוחטים אותכם בת''א (ל''ת)

    צעירים וטפשים, 13/12/05 09:41

    הגב לתגובה זו

    • פרייארים לא מתים הם רק מתחלפים (ל''ת)

      רז, 13/12/05 19:02

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    לניר אורנן

    טל, 13/12/05 06:18

    אתה במקרה הבן של אבי?
    אם כן - ד''ש חם מטל שעבדה איתו בחדר לפני 7 שנים...

    הגב לתגובה זו

    • לא (ל''ת)

      ניר, 14/12/05 10:04

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    אל תבואו לרמת-אביב!

    מוישה אופניק, 13/12/05 01:39

    רק זקנות שמאכילות חתולים ושיכונים חירבה משנות ה-50 במחירים מופקעים. בנוסף-אם אין לכם רכב, אכלת אותה. אין מה לעשות פה (וקניון רמ''א לא נקרא מה לעשות). אין פאבים, אין חיי לילה, אין כלום. יבש כמו פיתה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה! הן לא מאכילות חתולים

      דויד, 14/12/05 00:08

      אתה ממש טועה לגבי הזקנות של רמת אביב, הן ממש לא מאכילות חתולים! מה שכן הן מאוד דואגות לעצמן ולא שוכחות ללכת כל יום פעמיים למכולת ועוד פעם לסופר. אחר כך לקניון ועוד כמה טיולים כי מה יש כבר לעשות בבית האבות הזה רמת אביב? לפחות יארגנו להם שם חוגים כמו בכל כפר שנדע שיש תקוה...אתם יודעים, גם אנחנו נהיה פעם זקנים...

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    everest1996@yahoo.com

    Motti, 13/12/05 01:34

    בואו לגור בכפר סבא. פחות כסף, פחוט פיח, יותר חניה, , יותר ירוק, יותר....
    לת''א.הרצליה,נתניה,רחובות-כולן בטווח 30 דקות ופחות ברכבת

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    What is the best area in Haifa

    Wondering, 13/12/05 00:41

    for a single woman to live by herself?

    Someone said Hadar is bad... does anyone know where I should go?

    הגב לתגובה זו

    • תלוי בתקציב ובדרישה

      אליהו, 13/12/05 07:59

      אם את רוצה דירות זולות(300-400) וסבירות, רוממה או קריית אליעזר.

      אם את רוצה דירות יפות וטובות, ואפילו עם נוף, דניה(500-400), יש גם דברים טובים בנשר.

      בישובים הכפריים מדרום לחיפה, המחירים סביריםׁ(500-400) ואת משיגה בית צמוד קרקע

      המחירים בציר מוריה גבוהים(500+), אבל קרובים להכל.

      ובקריות, המחירים ממש נמוכים - ב400 משיגים דירה מעולה, ובעל הבית יעשה הרבה כדי שלא תעזבי

      הגב לתגובה זו

      • כדאי לקחת בחשבון כי הארנונה בכרמל גבוהה משמעותית מאשר בשכונות אחרות (ל''ת)

        אורי, 14/12/05 18:33

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    למי שלא מבין את הקסם התל אביבי

    תמיר, 13/12/05 00:28

    כל מה שאומרים פה על רעש, צפיפות וכו' קיים בכל מטרופולין, אבל חבל שזה מה שאתם בוחרים להגיד על העיר. יש בה הרבה צבע, בילויים , בתי באוהוס מגוונים, בתי קפה, חנויות אחרות ותחושה של חיים בעולם מודרני מסוגנן ולא באיזה שיכון עובדים. לצערי כל המדינה מסביב נראית כשכונה אחת גדולה ומשעממת ולאנשי העולם הגדול קשה לגור מחוצה לה!. אם למרת גן היה מה להציע והייתה דומה באופייה, אז בכיף הייתי עובר לשם. מה שהגיע הזמן לעשות זה להרחיב את המטרופולין לרמת גן גבעתיים ולהתחיל להקים שם איזורי מגורים בסגנון דומה. לרווקים וחולי אירופה זה המקום הכי קרוב בארץ ודרך אגב, עצה אישית קחו אופניים וטיילו בלילה בשד' רוטשילד, פתאם בלילה תל-אביב נראית אחרת !!!

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    שכר רירה בחיפה

    משה, 12/12/05 22:11

    רק עכשיו הצלחתי להשכיר את דירתי בשכונת הדר בחיפה ב180 דולאר לחודש דירת שני חדרים גדולים חצי מרוהטת אחרי שיפוץ לאחר שהיא עמדה ריקה שלושה חודשים ץ

    הגב לתגובה זו

    • הדר בלילה - סכנת נפשות

      רוני, 12/12/05 23:55

      אנשים נדקרים שם, נשים נאנסות, הומלסים משתכרים ומתקוטטים.

      הדר לא פחות גרועה מהארלם בימיה הגרועים.

      הגב לתגובה זו

      • הגזמת בגדול

        חיפאי, 14/12/05 11:27

        לצורך בדיקה, תחשוב לאן אתה מעדיף להקלע בשתיים בלילה בשבת: הדר או הרלם (אפילו היום, עזוב בימיה הרעים)

        הדר עוד מאוד מאוד מאוד רחוקה מהרלם, למרבה המזל.

        הגב לתגובה זו

  • 30.

    זה לא שווה את זה

    fifke, 12/12/05 18:51

    כל הסיבות שנמנו לפני על לגור בת''א ''הנהדרת''- אכן נכונות. משום מה יש לתל אביבים השרופים תחושה שאם הם לא יחיו שם- הם ימותו. שאם הם חיים שם (ובמרכז וצפונה- כמובן) אז הם עשו את זה- ביג סטארים. ומה עם החברים שבאים לבקר בלילה, ומה לעשות, רצה הגורל, אין להם תו חניה איזורי מסריח של ת''א? שיבואו באוטובוס ואז כמו סינדרלה יאלצו לשוב הביתה בחצות עם האוטובוס האחרון? צאו מהעיר המסריחה הזו- היא אולי כיפית לבילויים אבל אל תתנו לבעלי הדירות את התענוג ואת הרווחים המופקעים.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    יניב כשמו עשה חצי עבודה

    יוסי יוגב, 12/12/05 17:58

    והוא מצטרף לדרורמרמור , שטוען בעקביות ששוק הדירות במשבר ואין מה למהר ומה לרוץ כי מחר הדירות תהיינה זולות יותר. גם כאן יניב טוען שהמחסור בדירות להשכרה הוא בגלל הצרפתים. האמת היא שהתשואה על דירות להשכרה היא נמוכה ולכן עדיף לשכור ולא לקנות דירה. אבל, חוקי הכלכלה עובדים. קוראו את שפתי!! בתחילה ימריאו מחירי שכר הדירה , עד שיגיע הדבר לתשואה שנתית נורמלית. אח''כ יגרום הדבר לעליית מחירי הדירות , שוב יגרום הדבר לעליית מחירי שכר הדירה וחוזר חלילה. אנו צפויים לשוק דיור פרוע לפחות עד 2008.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    צאו מבבילון

    רונן, 12/12/05 17:52

    בואו לגור ברמת השרון. פחוט פיח, יותר חניה, פחות כסף, יותר ירוק. יאלה לארוז...

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    דירה נחמדה יש ודוקא לא יקרה

    אילן, 12/12/05 16:37

    לי דוקא יש דירונת חדר חמודה במרכז ואני לא מתכוון לנצל את המצב בשביל לחמוס דיירים. מעדיף סטודנטים שצריכים את המחיר הנוח .

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    לגור בתל-אביב

    אוהד, 12/12/05 16:24

    זה ממש משחרר נפשית
    אנשים נחמדים ומחוייכים סבלניים ופתוחים.
    תל-אביב היא אי זר ונפלא בישראל המכטערת.

    הגב לתגובה זו

    • וחממה לכותבים בשגיאות כתיב... (ל''ת)

      יויו, 12/12/05 17:07

      הגב לתגובה זו

      • חחחח גדווולללל

        תמיר, 12/12/05 23:34

        גדולללללללללל

        הגב לתגובה זו

  • 25.

    ביבי צודק יצאנו מהמיתון

    אריה, 12/12/05 16:05

    נגמר המיתון בישראל ובייים לא היה מיתון
    סופגניות שבעה שקלים ועומדים בתור
    אין מקומות בבת י מלון בישראל
    אין מקומות לטיסות בחול
    בחיים מצב כלכלי לא היה כול כך טוב

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    מציע לכם לחפש בפ''ת

    רועי, 12/12/05 16:02

    ניתן למצוא שם דירות משופצות במחירים נוחים מאוד.
    אני מצאתי אחת כזאת ב-Homeless.

    בהצלחה!

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    מציע לסטודנטים לשכור בבת-ים

    סטודנט, 12/12/05 15:45

    1) מחירי השכירות והארנונה נמוכים.
    2) מבת-ים קיימת תחבורה ציבורית נוחה מאוד, עם הרבה מאוד קוים גם של אגד וגם של דן שמגיעים לכל מקום בתל-אביב והסביבה.
    3) עם התחבורה הציבורית, אפשר להגיע תוך כחצי שעה מבת-ים למרכז ת''א ותוך כ50 דקות, לאוניברסיטה.
    4) למי שיש רכב, אין בעיות חניה.
    5) לחיאני, ראש העיר, שיפר את פני העיר ללא הכר. הכבישים, המדרכות ורצועת החוף המדהימה, זה לא מה שהיה פעם.
    6) חוף הים, במרחק הליכה.
    7) פשע? אחוזי הפשיעה בבת-ים נמוכים מאחוזי הפשיעה בערים אחרות. אפשר לבדוק זאת בנתוני המשטרה.
    8) סטיגמה? זו רק מילה מטופשת. אתם יודעים איפה אני דוחף את המילה הזאת. לא מעונין להשתמש במילים גסות.

    צאו מהקיבעון המחשבתי.
    אני לא מחפש להיות IN. נוח לי וטוב לי לגור בבת-ים. רק יתרונות.

    הגב לתגובה זו

    • אבל אין סושי טוב בבת- ים (ל''ת)

      רני, 12/12/05 16:14

      הגב לתגובה זו

    • בת-ים = בוא תרד יש מכות (ל''ת)

      אלדד, 12/12/05 16:20

      הגב לתגובה זו

    • 50 דקות לאוניברסיטה באוטובוס?

      אלמוג, 12/12/05 17:09

      ממש כמו מאשדוד לאוניברסיטה. איפה פה היתרון?

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    מטומטמים - בואו לר''ג!!!!!!!!!!

    שפוי והגיוני, 12/12/05 15:23

    אני שוכר דירה ברמת גן, דקה נסיעה מתל אביב (לא שיש בשביל להיכנס לעיר הזאת כל יום, אבל בכל זאת קרוב...). הדירה ענקית, ממוזגת, מרווחת, במחיר שבו בתל אביב הייתי מקבל כוך קטן ועלוב (450 דולר, אם שאלתם). אני גם לא צריך לחפש חניה כל לילה במשך שעה - החניה הכי רחוקה שמצאתי, בעת ''משבר'', הייתה אחרי שתי דקות חיפוש....
    אבל למי שמתעקש - שימשיך לשלם הון תועפות עבור נכס מעורר רחמים, רק כדי שיהיה לו את הקפה שלו ליד הבית (וזה באמת שווה את זה?)

    הגב לתגובה זו

    • להגיוני-אתה צודק

      ראובן, 12/12/05 16:33

      גם אני גרתי בעבר בר''ג בשכירות,ממש בזול,והיה לא רע בכלל.אבל לך תסביר את זה לכל מיני שחשוב להם להיות ''אין'' ולגור במרכז העולם,ולא להתפשר קצת ולחסוך המון.

      הגב לתגובה זו

    • אבל זו עיר מדעילה ! (ל''ת)

      תמיר, 13/12/05 00:17

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    הרבהבניינים חדשים בצלילי חנינא

    מיכל, 12/12/05 15:06

    באיזור רחוב צלילי חנינא - הרבה בניינים חדשים (4-6 שנים), וכן בששת הימים. המחירים סבירים בהחלט. גרה שם ומרוצה.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    סבירות בדרך לוד\מח''ל

    עומרי, 12/12/05 14:59

    יש דירות סבירות בהחלט ולא יקרות
    באזור דרך לוד , סרלין, ברבור, מח''ל,
    לא מוכרות לציבור מרחוק ולכן עדיין המחיר סביר.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    יש דירות טובות בד. טייסים\

    איילת, 12/12/05 14:47

    באיזור הדרום מזרחי של ת''א - יש דירות טובות להשכרה , פחות ישנות ויותר זולות.
    למשל, איזור דרך הטייסים \ מעפילי אגוז וכו.
    בתחילה גרתי באיזור כסטודנטית עם חברי. וכעת , בדירה גדולה יותר -גם עם ילד קטן ומעלית.

    הגב לתגובה זו

    • איחס, אזור נורא

      חנה, 12/12/05 14:59

      גרתי שם תקופה מסויימת מטעמי חיסכון, אנשים מגעילים, פקקים בדרך לעיר (גם עם קטנוע),שונאי כלבים, סלאמס אמיתי- לא שווה את אחוזי החיסכון- בעיקר אם מחשבים את התעבורה העירה....

      הגב לתגובה זו

      • האיזור כן טוב!

        דויד, 14/12/05 00:01

        האיזור לא פחות טוב מהרבה מקומות בתל אביב מה גם שיש קוי אוטובוס ישירים לדיזנגוף, אלנבי,ת''מ, רמת גן, ועוד.
        גרתי שם עשר שנים וגידלתי שם שני ילדים. כעת אני משכיר דירה גדולה של 4 חדרים ב 600$ והשוכרים ממש נהנים. נא לא להשמיץ אם לא יודעים!

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    הפתרון: מס לשוכרי חו''ל

    לא לשכונות, 12/12/05 14:43

    לא יתכן שבגל יהודים עשירים מהגולה נצטרך לשלם עשרות אחוזים יותר. גם לעיריה אין אינטרס שזה יהיה המצב, אחרת יהיו כאן שכונות רפאים - כמו שיש בירושלים!

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    עכשיו יעלו לי את שכר הדירה! (ל''ת)

    קיבינימט, 12/12/05 14:42

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    טיפשו של סטודנטים

    מרדכיובביץ, 12/12/05 14:38

    ניתם להשכיר דירה בק. אליעזר ב400$ ולנסוע כ50 דקות ברכבת לת''א, עדיין זול מדירה בת''א ב800$

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    כל העיר מדיפה צחנת כלבים!

    מגעיל אותי, 12/12/05 14:25

    בסוף עסקנים ייקנו את המזבלה הגדולה וישכירו אותה לאותם צעירים מתלהבים הלומי טמטום. טוב גם אני נפלתי בפח, נקווה שיצאו משם מהר, אחרי שנה מגלים את הסירחון.

    הגב לתגובה זו

    • נכון,תל אביב מריחה משתן כלבים!

      גליה, 12/12/05 17:24

      בדיוק היום בבוקר כשהלכתי בשדרות בן גוריון וריח שתן חריף הגיע לאפי חשבתי כמה העיר הזו מזוהמת ומסריחה , לצערי.
      ובנוסף אני רואה כמעט מדי יום גברים שעומדים בצידי הכביש ומשתינים . בעיקר נהגי מוניות מתחת לכיכר דיזינגוף.(בצד ,ליד הצמחים)

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    freaking scary please help...

    Ben, 12/12/05 14:16

    Scary…..indeed….

    I am actually planning to come back to Israel after 10 years in Europe (im31), I am offering my house here for sale and planning to rent in Tel Aviv, after reading this article I was a bit shocked.
    Not only I’ll have to start looking for a job, now I also have to straggle for a proper apartment…

    I just hope it is not going to be hell, since I REALLDY DO want to go back already…

    Is the picture really that black? Should I rent out my apartment here in London instead of selling it? I wouldn’t like to think of the option of failure in Israel and returning to the UK.

    Somebody help!!! Is it really that bad??

    הגב לתגובה זו

    • Don't be scared

      Ron, 12/12/05 16:25

      do you think that 800$ for 2-3 rooms apt is a lot? how much do you pay in Europe (I suppose you don't live in Romania). I understand that it is not change money, but let's face it, we are talking about supply and demand here. I lived in Tel Aviv for 4 years. I payed 680$ for 2.5 rooms apt 65 square meters which was really nice and fun. I did fight to get it first but its only natural. I love Tel aviv and advise you to come over, the atmosphere is really nice

      הגב לתגובה זו

    • Ben, Ben...

      Liza, 12/12/05 20:49

      Yes, it's really that bad. I tried to do what you are thinking of doing...and the thought of living in Tel Aviv after living in Toronto (or London) is not worth it. The drop in your qulity of life is staggering. There is no quality of life in Tel Aviv, no green spaces, lots of garbage and pollution. But the restaurants are good. I wouldn't sell if I were you. You can get a lot of money for your apartment that will give you a breathing space in Israel, and a place to go back to just in case you leave Israel again. I wouldn't live in Tel Aviv. I would live in Haifa personally. Tel Aviv is overrated, disgusting place.

      הגב לתגובה זו

      • and now?

        Ben, 13/12/05 01:15

        thanks Liza, i see the picture. where do you actually live now? it sounds to me like you gave israel a seconed chance and then went back to Toronto, is that tghe case? please let me know...

        הגב לתגובה זו

        • To Ben

          Liza, 13/12/05 05:32

          I live in Toronto now, and will probably not come back to Israel for a few more years, mainly because I need to save up a lot more money in order to live in Israel comfortably. In my current situation, in Israel I will only make minimum wage and will not be able to support myself. For you it might be different, for me it won't... Also, the security problems (Iran mainly) is making me very worried, so I am staying away for now, although I do miss Israel and come to visit often. I came to see Israel and snooped around to see my options, and was very disillusioned by the situation. For more info, you can e-mail me, before I bore everyone on nrg to tears with my stories. I say you should go for it, because I believe people should not live with regret and always strive for closure, but do it with maximum security nets. Make sure you are not idealizing Israel, it's very easy to do for us ex patriates. We remember the way it WAS...but the way it IS now is quite different. 10 years is a long time in Israeli time...a lot has changed. Not for the better.

          הגב לתגובה זו

          • My e-mail

            Liza, 13/12/05 07:45

            forgot to include it

            הגב לתגובה זו

    • Ben & Liza

      Ari, 14/12/05 11:16

      London, Toronto & Tel Aviv are quite different from each other, and choosing one place over the other is a very personal choice - so the fact one person prefers Toronto to Tel Aviv doesn't really mean much for another.

      I personally know people who lived great cities like Paris or NYC and fell in love with TA - the beach, the ''neighbourhood'' feel, the 24hr culture - so don't be discouraged.

      Rent isn't cheap now, but it's not really that horrible. It's still much easier than most big cities in the World, it's just that we're spoiled here... that said, I recommend coming for a visit, deciding where you want to live and checking the prices, so that you feel comfortable with your decision. Good Luck!

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    אז שיקנו ולא ישכרו

    גרגמל, 12/12/05 14:12

    מי אמר שצריך לשכור דירה עד גיל מאה? באיזשהו שלב כדאי לקחת משכנתא: יותר זול משכר-דירה. שיקול כלכלי פשוט.
    וחוץ מזה - באמת לא חייבים לגור בתל-אביב. יש יופי של מקומות במרחק לא גדול (מודיעין, שוהם וכו').

    הגב לתגובה זו

    • שוהם זה חוררררר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      אני, 14/12/05 17:57

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    בואו לדרום העיר והתקווה

    michael, 12/12/05 13:52

    יש בדרום העיר ושכונות שפירא והתקווה היצע יפה של דירות להשכרה. זה קרוב למרכז ואפשר למצוא דירות אנושיות.
    למי שאין ילדים, אין מה לחשוב. טירוף לחפש דירה בצפון/מרכז העיר במחירים האלה..

    הגב לתגובה זו

    • לא נעים לנשים בלילה בשפירא ובה (ל''ת)

      רונית, 12/12/05 14:50

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    תל אביב עיר הכי מגעילה שיש !!!

    יוסי, 12/12/05 13:50

    אני באמת שלא מצליח להבין אנשים ששוכרים דירה בת''א ...למה ????
    מה מושך אותכם ??
    1. המחיר היקר שמשלמים כל חודש ?
    2. חוסר החנייה והתשלום לחניון ?
    3. הפקקים ?
    4. הותק של הדירות הישנות שם ?
    5. הקנסות על חנייה ?
    6. השכנים הזקנים ?

    תסבירו לי אני רוצה להבין ? או שאין הסבר בגלל זה IN ....

    הגב לתגובה זו

    • רצית הסבר? כנס

      יוסי, 12/12/05 14:26

      1. צודק
      2. לא צריך אוטו בת''א (בהנחה שעובדים בעיר כמובן) טוסטוס או אופניים מעל ומעבר
      3. ראה 2
      4. צודק
      5. ראה 2
      6. דוקא יתרון - מבחינתי זהו סיוט לגור בבית עם משפחות ו(ירחם השם) עם בני נוער

      המחיר היקר (שימותו בעלי הבתים) מתקזז עם זמן הנסיעה לעבודה (לי לוקח 7 דקות לעבודה בטוסטוס וחמש דקות לים (!!) ברגל - תענוג כפול- ואני לא מזכיר את שאר היתרונות (עיר בלי הפסקה - לא קלישאה- זה נכון)
      ולגבי ההערה האחרונה - על ה*ין שלי מה IN ומה לא- אני כבר הרבה מעבר לגיל הזה

      הגב לתגובה זו

    • תשובות לפי נקודות

      מתיסיהו, 12/12/05 15:35

      2.אין לי אוטו ובגלל זה הכי טוב לגור בתל אביב
      3.בשביל זה יש אופניים ותחבורה ציבורית.
      5.אמרתי לך כבר שאין לי אוטו

      הגב לתגובה זו

    • מסכים עם יוסי מיהוד

      דני, 12/12/05 15:52

      היום יש כל כך הרבה אפשרויות לגור בסביבה,עם הרכבת ותחבורה טובה.מרחובות חצי שעה-ואתם באוניברסיטה,וחוסכים המון על שכירות ופחות לחץ ועצבים.לא חייבים לגור בתל אביב,אפשר ברדיוס של 30 ק''מ.אנשים בעולם,לעתים בתוך ערים ענקיות,נוסעים כל יום 1.5 שעות לכל כיוון לעבודה.לא מתים מזה.

      הגב לתגובה זו

    • יהוד טובה יותר???ערסלנד (ל''ת)

      noa, 12/12/05 18:15

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    שיתחילו לבנות בניני צעירים

    בני, 12/12/05 13:27

    למה לבנות רק מגדלים מפוארים ודירות 5 חדרים????

    שיקימו בניני צעירים - מגדלים עם דירות בנות חדר + מרווח ובתנאים נוחים וישכירות לפי תנאים מסויימים על מנת שזה לא יהפוך למשכנות עוני.

    בניין אחד פותר 90% מהלחץ!

    הגב לתגובה זו

    • ואז על כל דירת חדר ירצו 900$ (ל''ת)

      שיר, 12/12/05 13:35

      הגב לתגובה זו

    • זה נעשה ביפו, אבל

      רעיון מעולה, 12/12/05 14:47

      מי רוצה לגור ביפו כשהיא כ''כ רחוקה מהאוניברסיטה בפקקים של הבוקר? גם בפלורנטין יש, אבל זו אותה הבעיה + לא בא לי על שכונת הג'יפה הזאת.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    פסיכים! למה לשלם כ''כ הרבה ??

    בשביל לנשום קצת, 12/12/05 13:22

    צודקים המשכירים! שוק חופשי! מי שרוצה זבל יקר - שישלם. בעיה שלו. עד שיבינו שלא שווה לגור שם ויש עוד מקומות בעולם!!

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מה רע בהרצליה?

    דרור, 12/12/05 13:16

    מה רע ברמת גן?
    אפשר לחשוב שכל השוכרים הם רואי חשבון בכירים שרוצים לגור קרוב לסיטי.
    האנשים רוצים בסה''כ לגור קרוב למקום הבילוי שלהם בערב. ולא אכפת להם שאין בכלל מקום חניה.
    בעיה שלהם!
    אני גר עם שותפים בווילה בהרצליה.
    יש ים חניה ואני נוסע 10רק דקות לעבודה.


    הגב לתגובה זו

    • גבר גבר יש לך וילה

      אליקו, 12/12/05 13:26

      אתה בטח מוצלח ויפה בקיצור גבר גבר

      הגב לתגובה זו

      • אתה ערס ממוצע וסתום דיקט (ל''ת)

        שחר, 12/12/05 13:52

        הגב לתגובה זו

    • הרצליה? לא רע בכלל

      אוהד, 12/12/05 20:44

      אני אחרי הצבא עברתי להרצליה, השכרתי שם דירה ושם הכרתי את אהבת חיי שאיתה התחתנתי.
      הרצליה זאת עיר בחורות מדהימות לא פחות מת''א(אשתי תהרוג אותי חחח) רמת חיים טובה לא פחות מת''א לא חסר שם מקומות בילויי אין בעיות חנייה בכלל(יש שם שני קניונים עם חנייה בחינם ובשפע לא כמו בת''א שלוקחים בחניון עזריאלי 10 ש''ח לשעה) ובלי להגזים העיר אולי הכי יפה בשרון(אולי רעננה יכולה רק להיות טובה יותר מהרצליה).
      אה ושכחתי היא לא רחוקה מת''א בכלל גם למי שאין אוטו.
      בקיצור זה לא גרוע לגור בהרצליה ואפילו כדאי מאד.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    צעירים טיפשים

    דני, 12/12/05 13:11

    תחסכו את הכסף .
    מאיפה לעזעזל יש לכם כסף ?

    הגב לתגובה זו

    • אנו גרים בת''א עובדים ומרוויחים

      חנה, 12/12/05 15:06

      זו התשובה! כאחת שהגיע מהפריפרייה הלא כל כך רחוקה- כאן בשביל אותה עבודה, אנו מרוויחים הרבה יותר, נכון אנו משלמים יותר ומבזבזים יותר- אך מי אמר שזול לחיות???
      אז הכסף מעבודה קשה לא מעזעזל

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    תבואו לחיפה!!מצב שוק הדירות על

    תבואו לחיפה בה, 12/12/05 13:07

    בחיפה אין ביקוש לא להשכיר ולא
    למכור!! ענף נדל''ן נמצא במצוקה
    ברכבת אתם תוך שעה בתל אביב
    אז במקום שישפילו אתכם
    תבואו לחיפה ומחירי השכירות
    מצחיקים ישאר לכם עודף!!
    ואפילו אם לא חשבתם לקנות
    אז תהיה לכם הפתעה!! נותנים לך תיקח מרביצים לך תיברח!!

    הגב לתגובה זו

    • בחיפה גם אין עבודה (ל''ת)

      רוני, 12/12/05 23:57

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    הרבה אנשים לא רוצים לשלם תיווך

    מישהי, 12/12/05 13:01

    לפני משהו כמו שלוש שנים אי אפשר היה להשיג דירה כלשהי בתל-אביב בלי לשלם תיווך בסכום מופקע, אפילו על דירה מזעזעת.
    היום יש הומלס ואנשים שלא רוצים לשלם תיווך פונים למי שמפרסם שם. אלה לא רוצים להראות את הדירה אלף פעם ולרוץ - אז הם עושים כמה שעות של הצגת הבית ואז כולם באים ביחד. אז נראה שיש מלחמה על הדירות ונוצר מצב של היסטריה. אני רק מקווה שבברדק הזה בעלי הדירות לא מתבלבלים ויכולים לבחור דיירים אמינים שיעמדו בשכ''ד, ישמרו על הנכס ולא יעלמו ויהפכו את חייהם לגיהינום. בדרך-כלל גם מדובר בבעלי בתים שתיווכים לא מוכנים להתעסק איתם. כמו אלו שהיו מפרסמים לבד בעידן החזק של משרדי התיווך. בקשר לדיירים - לרוב גם מדובר במחפשי מציאות. הסיפורים האלו עוברים מפה לאוזן ונוצרת היסטריה שרק הולכת ומתעבה.
    אני לא יודעת אם כל השוכרים בתל-אביב יכולים לחפש חודשים כשנגמר להם חוזה. אני גם לא יודעת אם הם יכולים לחזור להורים.
    אולי העיתון יפרסם כתבות יותר אובייקטיביות, גם על שוכרים יותר מבוגרים עם משפחות וכד'.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    איכס. מה יש לחפש בתל אביב?

    חה, 12/12/05 12:56

    אה נכון. צפיפות, רעש, פקקים וטינופת. נזכרתי.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    התמונה המלאה

    דני, 12/12/05 12:44

    זה נכון שיש עליית מחירים כתוצאה מהיצע מוגבל, אבל צריך לזכור שלקבל 900 $ ויותר על דירת 3 חדרים זה הרבה, אבל לקנות דירה בסכום שלמעלה מ 200,000$ על אותה דירה זה הרבה באותו היחס. כלומר בעלי דירה שרכשו דירה ומשכירים אותה אינם עושקים אף אחד - דירתם הינה יקרה לקניה ויקרה להשכרה
    ולכן מחצית השכירות ישולמו על נכסים במקומות בהם עלות הנכסים הינה מחצית גם כן.

    הגב לתגובה זו

    • דני צודק

      המצדיק, 12/12/05 13:27

      ראשית אני רוצה לומר שאין לי דירה להשכרה וגם שאני זוכר טוב מאוד איזה תענוג מפוקפק זה היה לגור בשכירות 13 שנים....
      אבל, בעל נכס (דירה להשכרה במקרה זה) קנה את הדירה בכסף רב ורוצה לקבל תשואה על כספו. התשואה על דירות חייבת להתחרות בתשואות אותן ניתן לקבל בשוק ההון (בנקים, בורסה וכ'ו....) ומכאן ''תאוות הבצע'' של המשכירים.
      אם דירה עלתה 200,00 $ בקניה כמה צריכה להיות התשואה ? לדעתי מינימום 800 $. (9600 $ בשנה), שזה לא איזה תשואה מדהימה על הכסף.

      הגב לתגובה זו

      • קצת דמיוני לצפות שסטודנטים

        אייל, 12/12/05 13:39

        וחיילים משוחררים ישלמו כזה מחיר,, לא

        הגב לתגובה זו

        • לכן הם גרים עם שותפים.

          המצדיק, 12/12/05 13:51

          בבניין בו אני גר ישנן 4 דירות כאלו עם סטודנטים/חיילים משוחררים/צעירים.

          הגב לתגובה זו

        • תגובה לתגובות

          דני, 12/12/05 13:59

          ראשית תודה למצדיק
          שנית החישובים אינם מצחיקים אלא תולדה של הגיון בריא ומחשבה כלכלית
          ושלישית מי שיש לו שישכור מי שאין לא שיצא מת''א או ירד ברמת החיים, ואם לכולם אין אז מחירי הדירות היו יורדים מכוח השוק, רף המחירים מלמד שיש כאלה שיש להם, אבל זה כבר דיון אחר....

          הגב לתגובה זו

        • צר לי לאכזבכם-אך אני בעלת דירה

          מישהי, 12/12/05 14:21

          אני מאוד שמחה על ניחום האבלים של המצדיק. אך יקירי השתול - נושא קולם או כליהם של בעלי אינטרסים מנותקים מהמציאות - גם אני מאוד רוצה לחשב תשואות רצויות ולהשכיר את הדירות שאני משכירה בתשואה של נאמר 3%. אבל מה לעשות שלא תמיד נותנים לי את זה, לפעמים הדירות עומדות ריקות. לפעמים הדיירים מתעללים בהן ויש הרבה נזקים. ואתה יודע מה - אם תחשב את התשואה על הדירות שלי שבפריפריה - תקבל באחוזים - תשואה הרבהיותר גבוהה ביחס לתשואה על דירות יקרות לקנייה בתל-אביב. אז אם כבר אתה נהיה לי יועץ השקעות - למה אתה לא ממליץ לאנשים לקנות בפריפריה במחירים זולים - של נגיד 50,000 ולקבל 300$ בחודש. זה לא תשואה יותר טובה?

          הגב לתגובה זו

          • מישהי יקרה, כנסי נא...

            המצדיק, 12/12/05 15:48

            לפי מה קבעת שאני שתול/מושתל של בעלי אינטרסים ? את מכירה אותי ? פגשת אותי פעם ? לא,,, נכון ?! אז למה לטחון במוח סתם ?
            לגבי השאר , כבר איחלתי לך המשך יום מקסים (ואגב, אפילו שתגובותיך לצנינים בעיני) אני עדיין מתכוון לזה.


            אל תשכחי להפריש מעשר מרווחייך על דירותייך בפריפרייה לטובת מטרה נאצלת כלשהיא (כמובן לפי בחירתך...). יש רבים (רבים מידי) שמזלם לא שפר עליהם כמוך.

            הגב לתגובה זו

            • מצדיק יקר - הרבה בריאות

              מישהי, 12/12/05 17:01

              כמובן שאני לא מכירה אותך ולכן לא התייחסתי לאישיותך - למרות שהוכחת כעת שהיא לוקה בחסר.
              חבל שאתה הופך דיון על נושא עקרוני להתנגחות אישית.
              לא נשאר לי אלא לאחל לך כל טוב, הלוואי ולא תדע יותר קנאה, צרות עין, אשליות, מרירות וצביעות. כן וקצת מציאותיות לא תזיק

              הגב לתגובה זו

          • למישהי הפנטזיונרית

            דני צור, 12/12/05 18:31

            אינך מדברת כמי שמבינה ולו קמצוץ בשוק הדירות ובוודאי שאינך משכירה דירות. יתכן שיש לך דירה להשכרה באופקים שקיבלת בירושה מהסבתא...

            הגב לתגובה זו

            • דני החכם בעולם - בחלם אולי

              מישהי, 13/12/05 11:47

              המצדיק- דני שלום
              אני גרה בתל-אביב. אני מכירה את שוק הדירות בתל-אביב. אני גם די בקיאה בכלכלה ולכן כל שנותר לי הוא להבין שא. אתה פשוט בן-אדם מיזוגוניסט או חולה רוח שחייב להרגיש צודק ב. אתה שתול מלבה דיוני שווא בשם בעלי אינטרסים אלה או אחרים. דרך אגב, בהצלחה בלימודי הכלכלה.... הבנתי שאתה סטודנט מצטיין וכן, מצטערת שאני הורסת לך את התיאוריה של הדוקטורט אבל מה לעשות יש מציאות. לא כל מי שמעמת אותך עם המציאות (או לא מסכים איתך) צריך להיות יעד להתייחסויות נאצה. אין לך מה לעשות בחיים?

              הגב לתגובה זו

      • דירה זו לא תוכנית חיסכון בבנק

        מישהי, 12/12/05 13:44

        אתה לא יכול לצפות לתשואה קבועה, כמו תוכנית חיסכון בבנק. לרוב באמת התשואה על נדל''ן גבוהה מהתשואה שמקבלים בבנק, אבל בנדל''ן יש סיכונים של הכפפה לתנאי השוק - לפעמים יש גם מצב של מיתון שאי אפשר להשכיר דירות תקופות ארוכות.
        אי אפשר לקבוע את שכר הדירה לפי כמה שאתה רוצה אלא לפי כמה שיתנו לך. אם יש הרבה ביקוש - תקבל תשואה ענקית. אם אין - לא תקבל כלום. אתם ממש מצחיקים עם החישובים האלו...

        הגב לתגובה זו

        • אין צורך להתרגז

          המצדיק, 12/12/05 14:00

          את טועה בהנחה שלך, אך היות ולא תופסים אדם בכעסו לא אבלבל לך את המוח עם כסף, או איך כסף צריך להתנהג וכ'ו.
          שיהיה לך המשך יום מקסים.

          הגב לתגובה זו

  • 2.

    כ''כ נכון. (ל''ת)

    אלה, 12/12/05 12:37

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מוכרחים לגור בתל אביב ?

    המשתאה, 12/12/05 12:37

    חסרות עוד ערים בגוש דן ? מחלקים כסף לתושבי ת''א ? ממש נשגב מבינתי. מצד שני, מי שמזוכיסט - סובל.

    הגב לתגובה זו

    • ברור שחסרות ערים. ת''א היא...

      יהושפט, 12/12/05 13:09

      העיר היחידה במדינה הזו. כל היתר שיכונים.

      הגב לתגובה זו

      • ירושלים לא פחות עיר מת''א

        אבי, 14/12/05 11:31

        אפילו יותר - יותר תרבות (איכותית) והרבה יותר בינלאומית. ואני לא ירושלמי.

        הגב לתגובה זו

    • ומי שאנרכיסט - חוגג. (ל''ת)

      איתן, 12/12/05 13:11

      הגב לתגובה זו

    • ברור שמוכרחים - מה האלטרנטיבה? (ל''ת)

      שליט הגלקסיה, 12/12/05 13:14

      הגב לתגובה זו

    • אין כמו ת''א

      תל אביבית, 12/12/05 13:22

      אין מה להשוות בין חוויית מגורים עבור צעירים בת''א לעומת ר''ג או גבעתיים. זה עולם אחר לגמרי, הכל מתחת לבית, נגיש, זורם. אני כ''כ שמחה שלא התפשרתי על דירה מחוץ לת''א

      הגב לתגובה זו

      • לתל אביבית

        דני, 12/12/05 16:30

        מרמת גן לת''א זה עניין של דקות!
        נו טוב,העיקר שהכל נגיש וזורם...גם שכר הדירה לבעל הדירה.
        שיהיה לך לבריאות.

        הגב לתגובה זו

    • אולי בגלל שאין תחבורה ציבורית

      גיא, 12/12/05 13:25

      אני עובד ולומד בתל אביב - אם אני מגיע עם הרכב - אני לא מוצא חניה, עומד שעות בפקקים.

      אם צריך להתבסס על תחבורה ציבורית - עדיף כבר לוותר על הלימודים והעבודה. הם לא מגיעים בזמן, לא בכל מקום ובטח אי אפשר לחזור בערב (אני גר בהוד השרון אין אפילו אוטובוס ישיר מהאזור שלי).

      מה האלטרנטיבה????

      הגב לתגובה זו

      • אפשר ללמוד ולעבוד במקום אחר

        אני, 12/12/05 14:24

        זו האלטרנטיבה

        הגב לתגובה זו

      • אלטרנטיבה לגיא

        מיקי, 12/12/05 16:00

        מעבר מהוד השרון למקום אחר-לא ת''א-ממנו יש נגישות תחבורתית קלה לת''א.הרצליה,נתניה,רחובות-כולן בטווח 30 דקות ופחות ברכבת.אלפים רבים נוסעים ממקומות אלו מדי יום הלוך ושוב.
        מקווה שעזרתי.

        הגב לתגובה זו

    • לא מוכרחים לגור בתל אביב

      אבי, 12/12/05 19:13

      אני עובד בתל אביב , לומד בתל אביב וגר בבפתח תקוה. איך זה?
      אני מאושר שאני גר בפ''ת עיר נהדרת. אני לא מבין מה כ''כ מלחיץ אנשים לגור בת''א? כנראה שאנשים מפגרים ומטומטמים.

      הגב לתגובה זו