• 54.

    חופשת לידה פעם בשנתיים

    אבגד, 17/05/07 09:06

    זה נכון שאישה חרדית בממוצע (אך ממש לא כולן!) יוצאת לחופשת לידה פעם בשנתיים בערך, (ואגב, זה ממש לא חוקי מבחינת חוק שוויון זכויות בעבודה, להזכיר זאת כאשר מדברים על שכר/ קידום של עובד!!!)
    אך שכחתם, שגברים יוצאים לחודש פעם בשנה למילואים (ובחשבון פשוט: חודשיים בשנתיים)
    נו, ההבדל גדול?????

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    מרקס צדק: ''פועלי כל העולם התאחדו''

    ספקן עובד הייטק, 10/02/07 10:52

    הביקורת היא כאן היא לא על החרדים, אלא ''ההיגיון הכלכלי המגולם בכתבה. הכותבת היא לא יותר מחסידה שוטה בשרותין של ההון הגדול. מכיוון שאני עובד בההיי טק, אז להלן כמה תובנות
    1. המשכורת כאן לא מגלמות את משכורות ההיי טק בישראל, שהנן גבוהות בהרבה, גם ברמות הנמוכות של העובדים. נראה לי שיש כאן או ניצול של הציבור החרדי או שהכתבת משקרת במצח נחושה.
    2. לפי ההיגיוו האמריקאי של לזרוק את העובדים היקרים, לצעיר גם תורה של אסתי בוא יבוא. זה לא רק השכר זו העלות הכוללת, ויוכי מקרה אינטל ירושלים.
    3. העובדים ייזרקו לפי אותו היגיון מהולל של הכתבת, גם כי בהודו יש פחות בעייה לרדת עוד קצת מהשלושים שולר כביכול לשעה - שקר כבר אמרתי - ואחרי זה לרדת עוד קצת, בניגוד לישראל.
    4. כמובן שיש עוד מדינות חוץ מהודו, שאין להם ואף לא תהייה להם שום בעייה, לפי ההיגיון הכלכלי המופרך הזה, לרדת כבר היום או בעתיד הקרוב, ואף בזמן מאוד קצר ,הרבה יותר אל מתחת לשולשים הדולר תוך בלבול מוח של מומחי שיווק וההסבריהם המעמיקים, המוצקים והמדהימים - כולם כמובן גם מאוד מדעיים, בדבר המחירים הזולים.
    5. אגב חלק מאותם מתכנתים ''שנזרקים לרחוב'' הם יהודים, אולי חרדים, אבל כאן מדברים על גזל של סלולר, זה כמובן לא גזל.
    6. דרך אגב 4800 ש''ח - ולפי טעמי הכותבת משקרת - הם גם לא מעט בישראל
    7. ייתכן שהאנשים האלה לא מדברים עדיין, אך אנחנו הרי יודעים שהפחדה וטרור עובד ובמצב הכלכלי היום זה עובד מאין פעם.
    7. הכתבה הזו היא לא יותר משירות חינם של חסידה שוטה של השיטה ופרסום חינם לתלפיות
    8. מה שכן הכתבה בכל זאת חשובה, כי היא מוכיחה שמרקס צדק באמרתו פועלי כל העולם התאחדו. היום נהיר יותר מאי פעם למה המאבקים צריכים להיעשות במשולב. העלאת משכורתו של הפועל בעני הדרום, חשובה באופן ישיר גם לעובד בצפון העשיר
    על החתום,
    עובד היי טק

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לימודי תכנות

    ilan, 20/11/06 08:42

    אני היום בשנות הארבעים
    מנסה לעשות שינוי מקצועי לתחום התכנות כדאי?

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    מעניין מאד.

    תומר, 26/11/05 14:38

    כיסוי מעניין של נושא שמהווה תופעה כלכלית בתחום התכנות. אחלה כתבה

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    מטריקס שוברת שיאי עבדות

    עבד מטריקס, 20/11/05 09:22

    כל הכבוד! לא חשבתי שהחברה המגעילה הזו תצליח לחשוב על מודל עושק יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    מעניין

    מארי, 19/11/05 11:11

    אהבתי את הרפרנס למי הזיז את הגבינה שלי.
    כמו כן, השינוי כבר התחיל, אבל יעברו כמה שנים טובות לפני שבאמת יהיה מהפך. יש זמן להסתגל.

    למרות שחזרת ואמרת שהחשיבה האנליטית, וה'מבריקות' עדיין חשובה, לא חזרת על זה מספיק.
    כוח עבודה זול זה דבר אחד, כוח עבודה זול ומשכיל בצורה יוצאת דופן, זו ליגה אחרת.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    לאן נעלמו חצי מהמילים?!

    שם, 18/11/05 16:29

    איזה קשה היה לקרוא כשחצי מהמילים\משפטים לא נמצאות\חסרים.

    הייתי צריך להשלים את קו המחשבה
    של הכותב.

    אנא ממך כותב יקר,
    נסה לקרוא את הכתבה שלך לפני
    שאתה לוחץ על כפתור ה''שלח''.
    תודה.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    מתכנת בולגרי עולה רבע (כולל על

    ד.א., 17/11/05 16:00

    אני משלם $1,500 בחודש בלבד עבור מתכנת מבולגריה

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    לעשות אופשור לפוליטיקה

    האזרח הקטן, 16/11/05 11:45

    אפשר למשל להעביר את הרשויות המקומיות, הכנסת והממשלה לחברה הודית.
    אני בטוח שזה יהיה הרבה יותר זול וסוף-סוף נקבל שירות ואפילו ברמה גבוהה.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    בולשיט...

    מרקו, 14/11/05 23:23

    הרמה של חלק גדול מהן היא בינונית
    מינוס...

    הגב לתגובה זו

    • לא נכון!!!

      מהין, 15/11/05 17:16

      אני מכיר חלק מהעובדות שם

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    עצה שימושית למתכנתים (ואחרים):

    יגאל, 13/11/05 15:02

    אני אומר, ולא על סמך המאמר היפה הזה, שכדאי לכם לחשוב על עתידכם.
    במובן המקצועי כמובן.
    מקצוע התכנות לא יתן תמורה גדולה לעוסק בו בעתיד. מה שקרה ב-lowtech מבחינת הוצאת עבודה למזרח הרחוק, קורה ויקרה ביתר שאת גם ב-hightech. מי שבאמת יכול לשמור על תמורה גבוהה לעבודתו הוא מי שיהיה לו ערך מוסף יחודי. למשל, יכולת ניהול רצינית. למשל, יצירתיות בעיצוב ותכנון של פרוייקט או תוכנה. למשל, התמחות בתשתיות מיחשוב כמו רשת, מערכות הפעלה ובסיסי נתונים. למשל, יכולת ''לתפור'' פתרון יעיל וזול על סמך ידע בכמה נושאים שונים.
    אין לשלול שינוי דרסטי בחיים מבחינה מקצועית וקריירה. אין לחשוש מעבודה עצמאית יחודית ויצירתית. הטכנאים (בין אם אלה מתכנתים, עורכי דין, רואי חשבון וכדומה) יפלו ברמת ההכנסה שלהם.

    הגב לתגובה זו

    • גול עצמי

      ממ, 14/11/05 15:57

      זה נכון רק אם החברות יתנו לכך יד. המשכורות רעב האלו לא מוצדקות במיוחד שזו מלחמה נגד עצמינו!!

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    ''תשעה חודשי הריון+3 חופשת לדה''

    כשבהריון אז, 13/11/05 12:43

    אברהמי היקר, ליבי לאשתך.
    מצד אחד, אתה מציין שהעובדות שלך לא אפקטיביות כי הן ''תשעה חודשים בהריון ו - 3 חודשים בחופשת לידה'' - כאילו בזמן ההריון הן לא עובדות אפקטיביות.
    מצד שני, לאור הניצול של העובדות - אני משערת שאשתך, גם כשהיא בהריון וגם כשהיא בחופשת לידה - לא מקבלת ממך הנחות...
    מקווה שאחרי שנתיים של עבדות העובדות ימצאו משרות מכניסות יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    למה ''בנות''? למה לא עובדות? (ל''ת)

    גם אני הייתי בת, 13/11/05 12:40

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    איך הסקת מהנ''ל שהם לא צדיקים?

    מתעניין, 13/11/05 12:17

    כי הם מתפרנסים?
    לחרדים מותר רק לאסוף צדקה ?
    אני דוקא התרשמתי שמדובר בחברה מה-זה איכותית!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    יופי של כתבה

    יובל מלמד, 13/11/05 10:13

    מעניינת, מחדשת ואנושית. נהנתי

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    סוף סוף כתיבה חכמה עם עומק

    יריב הכהן, 13/11/05 09:28

    מרענן למצוא כתבות שגם מחדשות, גם מעניינות ברמה האנושית וגם כתובות נפלא. כדאי שגם שאר החומר באתר יהיה ברמה דומה, כי בדרך כלל הוא לא!

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    מסתבר שחרדים אינם צדיקים

    רועי, 13/11/05 01:32

    והם יודעים לעשוק ''לא פחות'' מחילונים מושחתים אוכלי טרף.

    הגב לתגובה זו

    • זה נכון, אבל הפעם מדובר בחילונ

      מהין, 15/11/05 17:24

      בחילוני
      כן, מנכ''ל מטריקס מוטי גוטמן הוא חילוני.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    הייתי מתה לעבוד במקום כזה

    א.א., 12/11/05 23:35

    האנגלית שלי מעולה אבל אני בת 55

    הגב לתגובה זו

    • ל-37. לא הכל וורוד מבחוץ

      העובדת, 07/02/08 14:14

      אל תמותי הם מקבלות תנאי רעב ועובדות כמו חמורות

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    הפרשי השכר לא הגיוניים

    אהוד, 12/11/05 23:00

    חבל רק שהמעסיקים בארץ הם רודפי בצע חסרי מצפון ואין שום סיבה להפרשי ההכנסות המופרזים בארץ.
    צריך לקיים בארץ סוציאליזם נוסח סקנדינוויה,
    זה המודל שעובד הכי טוב בינתיים.
    אני לא רואה שום סיבה שאני בתור מהנדס תוכנה ארוויח בשעה מה שרוב האנשים בארץ מרויחים ביום או שמנהל בנק ירוויח פי מאה מפקידה.
    אני מציע שמי שקיבל כישרון מאלוהים שיהיה בן אדם ויעזור למי שלא חונן בכישרון כזה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה יכול תרום את משכורתך

      עובד הייטק, 13/11/05 10:58

      רק אל תבקש משאר האנשים שעובדים בהיי טק ומשלמים משכנתא ומגדלים ילדים שיעשו כמוך.


      אם אתה בכלל עובד בהייטק...
      לפי הדיבורים על סקנדינוויה אתה מגיב סדרתי בתשלום של ארגוני השמאל ועמיר פרץ !

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    לכל הסוציאליסטים השמחים לעיד

    עובד הייטק, 12/11/05 14:25

    אני מציע שתמחקו את החיוך מהפרצוף:
    קודם כל ,לא יעבור זמן עד שאסתי וחברותיה לא יסכימו להיות פרייריות ואחרי שיצברו נסיון בחברת העבדים מטריקס יצאו לשוק וירויחו משכורת נורמלית.

    אבל מעבר לזה:
    אם אנחנו עובדי ההי טק נרד במשכורת משמעותית, אנחנו נקטין את הצריכה שלנו - ההתל''ג ירד והמשק יכנס למיתון, הכנסות המדינה ממסים ירדו ומי ישלם את המחיר:

    1. מקבלי הקצבאות שהממשלה פושטת הרגל תקצץ להם בקצבאות
    2. כל עובדי הממשלה השמחים לעיד - הם יהיו מראשוני המקוצצים.

    אז תתפללו טוב טוב שאנחנו נמשיך להרויח משכורות גבוהות !!!

    הגב לתגובה זו

    • האמת על משכורות ואנשי ההייטק

      ראול, 12/11/05 22:56

      הדבר היחידי שעובדי היי-טק תורמים לחברה זה מיליונים לכיסי בעלי המניות וראשי החברות
      . כן כן. נראה שקצת ביקורת מוציאה אותך מהכלים..
      קשה לך לקבל את העובדה שאתה מנוצל. אחרי הסיפורים שמפמפמים לך בעבודה או בתקשורת.
      כל משכורות ה''העתק'' של עובדי ההיטק (
      שלאחר 55% מס - לא נשאר הרבה ממנה, יחסית לממצוע במשק) הן רק כיסוי לכך שאת הרווחים האמיתיים עושים (אולי בעתיד) בעלי המניות המרכזיים בחברה (האופציות זה כסף קטן.. חלומות בצורת פינטס לפועלים..).
      אגב בניגוד לשכיר הקטן שלו הורדת המיסים היא אוטומטית, החברות מוצאות את הפיתרונות של חיסכון ממס (על ידי חברות קש למשל או רישומן בחו''ל).
      אגב - אני מקווה שאיפה שאתה עובד ובכלל אתה לא מתנפח ומנפנף באנשים כמו בתגובות שלך פה. כי אם זה כך - רחמים עליך.
      שיהיה לך שבוע מצויין.

      הגב לתגובה זו

      • תקשיב קומוניסט קטן

        עובד הייטק, 13/11/05 10:53

        למה אתה חושב שמפריע לנו שבעלי המניות מרויחים ? הם משקיעים כסף ומייצרים מקומות עבודה.
        המיסים הרבים שאנחנו משלמים הולכים כדי לממן את המשכורות של צרי עין קומוניסטים כמוך.

        תחזור למסע הבחירות של פרץ....

        הגב לתגובה זו

        • אני מרחם עליך, ''עובד הייטק''

          דוד, 17/11/05 10:08

          כשהגלובליזציה תדפוק לך בדלת בצורת מכתב פיטורין והעברת משרתך לאי שם, פתאום תבין, בבת אחת, שגם אתה בסך הכול לא יותר מפועל שכיר בשירות בעלי ההון. המשכורת שאתה מקבל קרובה יותר לזו של המנקה מאשר לזו של איש דירקטוריון או בעל מניות.

          הגב לתגובה זו

          • תשמור את הרחמים לעצמך

            עובד הייטק, 17/11/05 14:23

            בודאי שאני ''פועל של בעלי ההון''. כמו כל אדם שעובד בשוק העסקי.
            אבל בעלי ההון האלה מפרנסים את המשפחה שלי ועוד רבבות משפחות.
            וברור שהמשכורת שלי נמוכה יחסית לחבר דירקטוריון. אז מה ?

            מה אתה חושב שכל מי שלא עובד בשביל הממשלה או חי על קצבאות הוא מנוצל ??
            אתה בטוח שהמשרה שלך כעובד ציבורי היא בטוחה ? כמו שיכולים לפטר אותי יכולים לפטר עובדי ציבור רבים.

            תתבגר. הקומוניזם מת.

            הגב לתגובה זו

      • נכון

        יגאל, 13/11/05 14:33

        המשכורות בהייטק לא מי יודע מה בשמיים ואם בוחנים אותן יחסית להשקעה הנדרשת ומשכורות בתחומים אחרים אז זה לא מי יודע מה.

        אבל, עובד ההיטק (גם אני) צודק. משכורות נמוכות יותר = פחות צריכה = מישהו יפגע מחוסר הכנסות והציבור כולו מפחות מיסים.

        הגב לתגובה זו

  • 34.

    המדינה נותנת 1000 שקל ?למה? (ל''ת)

    jz, 12/11/05 10:09

    הגב לתגובה זו

    • בשביל שלא יברחו

      צבי האביון, 12/11/05 10:56

      וימצאו עבדים זולים ומשכילים יותר
      בהודו

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    שוק העבודה החרדי

    הגדי, 12/11/05 08:08

    לפני מספר שנים כבר עבדתי עם גוף חרדי גדול (מעל 150 מתכנתות מתכנתים ועובדי ייצור) אשר קיים בארץ כבר מעל 8 שנים.

    ביקרתי אותם במפעל והיו לי מגעים עם המנהלים ועם העובדים והעובדות והתפעלתי משיטות העבודה שלהם.

    אינני רוצה להתייחס לשכרן אבל כיום שם המשחק הוא :
    השרדות עיסקית
    =============

    וברור שהדבר משפיע על כולם.

    גם בהודו וגם בסין השכר עדיין נמוך יחסית לארץ אבל גם שם רמת החיים עולה ובעתיד השכר יעלה אף הוא.

    כולם זוכרים איך יפן היתה זולה ורואים מה קורה שם כיום.

    בינתיים כל גוף שיכול להוציא עבודה החוצה מוציא ומרויח וכל הכבוד למר רפאלוביץ שאותו אני מכיר שעלה על רעיון להעסיק נשים חרדיות וגם להתחרות בסינים ובהודים.

    בעבר נאסר על נשים חרדיות לצאת מהבית לעבודה אבל עקב העוני והמצוקה חלק מהרבנים החליפו דיסקט בראש ובלית ברירה מאפשרים להן לעבוד.

    הזמן יעשה את שלו וחלקן תעבורנה לגופי הייטק או ליחידות מחשב או לחברות חילוניות ומשכורתן תעלה כי תצבורנה נסיון בתיכנות ובפיתוח יישומים ומוצרים.

    הגב לתגובה זו

    • יציאה לעבודה, היכרות עם הסביבה

      יגאל, 13/11/05 14:34

      אח''כ כבר אולי תפחת, אי''ה, השפעתם ההרסנית והטוטאליטרית של הרבנים על חיים של אנשים.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    30$ לשעה מתרגם ל-4800 ש''ח???

    אחד, 12/11/05 00:29

    הסתירות בין הנתונים פה רק מראים שהדתיים ממשיכים בניצול בכל תחום.

    כתוב שבנות תלפיות עולות 30$ בשעה, מה שמסתכם לכ-24000 ש''ח בחודש, וזה זול מאוד לחברות המזמינות. אם הן מרוויחות 4800, מענין מי לוקח את השאר...

    הגב לתגובה זו

    • תפסיק כבר עם השנאה!!

      רוני גודמן, 12/11/05 18:14

      גועל נפש!!!
      מה החרדים מנצלים ?
      שנאה שנאה שנאה..

      אני עבדתי איתם !!במשרד רו''ח..
      אין כמוהם יישרי לב וצנועים ישרים עד טרוף ..ולעולם לא ינצלו אדם..
      כחילוני איני יכול לסבול את השנאה הזאת ...משגע אותי

      הגב לתגובה זו

      • לרוני - אל תתרגש יותר מידי

        שוש, 12/11/05 23:02

        בטח מי ששונא את החרדים הוא איזה יאפי תלאביבי שעובד לו בהרצליה פיתוח וששונא כל דבר ששונה ממנו.

        הגב לתגובה זו

      • נעים לעבוד בחברת חרדים

        יגאל, 13/11/05 14:40

        אני עובד היי טק בחברה שרובה חרדים ודתיים. אני יכול רק להצדיע לאנושיות ולמידות הטובות של עמיתי לעבודה כולל המנהל הישיר שלי.

        סבלנות, עוד כמה ערכים חוץ מלייצר כסף, שעות עבודה נסבלות ולא דאווין של עבודה לתך הלילה ועוד ועוד.

        לא חסרה לי ביקורת על חרדים ודתיים אבל זה מגעיל להפוך אותם לשדים.

        הגב לתגובה זו

    • טעות בהבנה. הלקוח משלם 30$

      הלגה, 13/11/05 10:11

      לשעה. מתוכם, מקבלת המתכנתת ''קצת'' פחות

      הגב לתגובה זו

    • את ההפרשים מרויח גוטמן-החילוני (ל''ת)

      דודי, 13/11/05 12:21

      הגב לתגובה זו

    • התכוונת לכתוב שהדתיים מנוצלים

      תתת, 28/11/05 14:11

      התכוונת לכתוב שהדתיים מנוצלים

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    שטיפת מוח גאונית.

    שושה141, 11/11/05 23:41

    ''כל הכבוד'' למנהיגי הדת שהצליחו לשכנע אישה מדהימה שהיא טובה רק בשטיפת רצפות וניגוב ישבני ילדים, ושהגברים בהכרח טובים יותר בתחומים מסוימים רק מפני שנולדו גברים.
    במשטרים האפלים ביותר לא היו מצליחים טוב יותר בשטיפת מוח כזו.

    הגב לתגובה זו

    • שום שטיפה ושום גאונית

      השוש414, 12/11/05 11:22

      אף אחד לא ''שכנע'' נשים חרדיות שהן טובות רק בשטיפת רצפות, שאחרת הן לא היו יוצאות לעבוד.

      ועם כל הכבוד, אין שום דבר ''מדהים'' באישה הזו שעושה מה שכל ילד בחטיבת ביניים יכול ללמוד לעשות בלימוד עצמי תוך שבועיים.

      הגב לתגובה זו

    • ומה את בסה''כ רוקדת!!נו

      להסתכל במראה, 12/11/05 18:16

      בשביל זה באת לעולם???
      בשביל זה יש נשמה לאדם ..
      להקפיץ באוויר 50 ק''ג בשר...

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    התבלבלת בין תכנות להי-טק.

    אחד משם, 11/11/05 21:35

    הכותב מתבלבל קצת בין התכנות הרוטיני שהזכיר, ואותו אפשר להעביר להודו או כל מתכנת אחר שלמד לתכנת מתוך קריאת המנואל, לבין עבודת פיתוח אמיתית שדורשת רקע מתמטי (DSP, קריפטולוגיה...), פיתוח חומרה, והכשרה הנדסית.

    למזלנו, יש בארץ גם הרבה הי-טק אמיתי, וכשילדים שכבר בגיל 16 ידעו לבנות מערכת בג'אווה הולכים לטכניון ל4-6 שנים, הם בכל זאת יוצאים משם עם משהו שאין לכל בוגרת סמינר שעברה קורס הסבה.

    מתכנת עם משכורת 17000 זה באמת קצת מוגזם, אבל המהנדסים עם משכורת 25000 עדיין לא צריכים לחשוש מרחל ולאה.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    הכתבה הייתה ב-YNET

    ויותר טובה, 11/11/05 21:31

    וגם בהארץ

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לאנשי ההייטק - העמלים קשה

    דרור, 11/11/05 21:16

    אתם מזדעקים מהתייחסותם של מגיבים לקשקשת שבכתבה הזו כפינוק מבחיל וממהרים לציין שקרעתם ת'תחת באוניברסיטה ושאתם ''עובדים קשה'' בשביל המעמד וההטבות.

    חברה': דחיל רבאק - לו הייתם משקיעים בעבודה עצמה רבע מהזמן שאתם משקיעים בלהשוות ולהתרברב ביניכם ובין חבריכם על הרכבים הצמודים (אוטומטי או ידני, מעניין לי ת'ת-ח-ת), הפלאפונים, המחשבים, הטיסות חסרות הטעם לחו''ל, השופינג על חשבון האש''ל ויתר השחיתויות שאתם מוצצים ממקום העבודה, הייתי מוכן להשתעשע לרגע ברעיון שאתם באמת עמלים קשה בשביל כל זה.

    בתור אחד שהיה שם והשתחרר תודה לאל מכלוב הזהב של קרית עתידים, אני יכול לאמר לכם בשקט - get a life, a--holes.

    הגב לתגובה זו

    • אני מבין עכשיו למה פיטרו אותך

      עובד הייטק, 12/11/05 15:26

      אם עבורך עבודה בהייטק זה להתרברב ולהשוות תנאים עם החברים ולא לעשות כלום - אז ברור לחלוטין למה פיטרו אותך.
      מי שבאמת שווה - גם נותן תפוקה שמצדיקה את המשכורת וגם לא מתרברב כמו שאתה מתאר.

      הגב לתגובה זו

      • הרוב לא מצדיקים את המשכורת

        ארז, 12/11/05 23:06

        המצחיק הוא שדווקא אלו שאין להם תואר אקדמי בכלל (יש כאלה שהם אפילו ראשי צוות ללא תואר) עובדים יותר ונותנים תפוקה טובה הרבה יותר גבוהה מכל מיני בוגרים בינוניים של אוניברסיטת ת''א או באר שבע.
        במילא הבועה הזו תתפוצת שוב וכל מי שלא מתאים יפלט החוצה.
        ככמה זה קורה עם עו''ד וככה גם יקרה עם ההייטק.

        הגב לתגובה זו

    • אין לך מושג כמה עצבים יש בתכנו

      סטודנט, 12/11/05 19:54

      אחרי שתקרע תתחת בטכניון כמה שנים, תעביר איזה לילה דבאגינג, קיץ שלם למידה למועדי ב'.
      אחרי זה תגלה שזה הולך להיות המקצוע שלך, אז בכלל!
      מטוסים פלאפונים... אולי אתה מבלבל תכנות עם עסקי אופנה.

      הגב לתגובה זו

      • אתה כנראה חי בעולם שונה משלי

        דן, 12/11/05 22:51

        כי בעולם בו אני חי יש כל מיני טמבלים שעובדים בהיי-טק ומקבלים תנאים כאלה מבלי שהם עשו את כל מה שאתה מתאר.

        אתה סתם ממציא פה שטויות לקוראים שלא מבינים.

        הגב לתגובה זו

  • 27.

    לכל מי שמצדיק את משכורות ההייט

    דנה, 11/11/05 21:11

    קחו לדוגמה אנשים שהלכו לים בזמן שאתם אנשי ההייטק ''נרדמתם על הספרים''- הרופאים. לכו תוציאו 800 בפסיכומטרי, ''תבלו'' 6 שנים באוניברסיטה, שנה סטאז' ו4 שנות התמחות, תעבדו משמרות של 24, 36 (כן, יש כזה דבר) שעות (ולא 10 שעות של גלישה באינטרנט +הפסקת צהרים במסעדה), תחטפו מכות מחולים ותרוויחו פחות מהמשכורת הממוצעת במשק. זה לא שאתם יותר טובים. פשוט אין לזה הצדקה.

    להייטק אגב, אפשר להגיע היום גם ללא תואר אקדמי (מה שאי אפשר להגיד על תחום הרפואה).

    כל סטודנט בינוני מאוניברסיטת ת''א (ואנחנו יודעים שרמת לימודי ''מדעי המחשב, שם רחוקה שנות אור מזו של הטכניון) מצליח בקלות להכנס להייטק גם ללא ניסיון.
    שלא נדבר על כל מיני מכללות שאף אחד לא שמע עליהם.

    הגב לתגובה זו

    • אז תפתחי בסטה בשוק

      אבי, 12/11/05 19:22

      צריך רק חוכמת חיים, ואפשר לעשות יותר כסף מ20 עבדי הייטק.

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    הבועה הפלצנית של ההייטק בסוף ת

    דני, 11/11/05 21:07

    קודם כל, אני בדיוק בדיוק כמה אתם מרוויחים באינטל אז אל תתרברבו יותר מדי.

    חוץ מזה, כדאי שאתם תרדו מהעץ הגבוה שעליו אתם יושבים.

    זה שתסיים תואר ראשון בטכניון ב''הנדסת חשמל'' עוד לא מבטיח לך שתקבל תנאים כאלה.

    הבועה הפלנצית של הייטק הישראלי עוד תתפוצץ ובגדול ואז אתה ורבים ומפונקים כמוך יתחילו להתפכח.

    אם אתה לומד כל כך קשה רק בשביל הכסף והפינוקים , זאת בעיה שלך.
    יש אנשים שלומדים ועובדים בשביל הסיפוק והעניין ולא בשביל מכונית, חדר כושר ועוד כל מיני הטבות.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אל תקנאו בעבדי ההייטק

    מנחם, 11/11/05 21:01

    אל תקנאו בעבדי ההי טק שעובדים 15 שעות ביום והעינים יוצאות להם מהחורים בגלל האור המרצד. הם חוזרים שפוכים הביתה עם האוטו , ורק בוויק אנד הם קורעים אותו . ראיתי אותם איך הם עפו באלפיהם במשבר, ואיך קבטים קשוחים לקחו להם את המכוניות כשהגג נעול שלא יקפצו, אז עזבו אתכם מזה ,אל תקנאו בהם, אין להם לאן לנסוע רחוק והם לא אנשי היי טק בגרמניה שהכל פתוח. כולה אילת והצפון וזה גם לא תענוג גדול עם כל הברברים על הכביש.

    הגב לתגובה זו

    • תעזוב..מה לא שמעת?

      דוד, 12/11/05 07:30

      בעיתון כתוב שהם רק גולשים ואוכלים כל היום.. בעיתון קראתי אז זה בטח נכון..

      הגב לתגובה זו

      • אני אומר את זה מניסיון

        מנחם., 12/11/05 23:07

        ולא מקריאה בעיתונים.

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    אין כל חדש תחת השמש.

    חסוי, 11/11/05 19:19

    קודם כל, חשבתי שנגמרו הימים של קורסי ההסבה שמכשירים מתכנתים תוך חודש.
    סליחה ? תוך חודש מתכנתים ?
    חלילה לא שאני טוען שהם לא מוכשרות. ייתכן שמאוד מוכשרות.
    אבל בשכר של 30 שקל לשעה, רמת המתכנתים שתקבל היא של סטודנט שנה ראשונה.
    אנשים שהם ברמה גבוהה יותר יידעו לדרוש יותר.
    ורוצים לדעת למה ?
    כי מה שהם , ואנחנו אנשי ההיטק, מוכרים, זה לא רק את העבודה שלנו, אלא גם את הידע שצברנו.
    ומשלמים לנו גם על ידע ונסיון.

    אז, מה שאני אומר, בבסיסו של דבר, זה שאותן נשים יקרות וטובות (באמת!) בהצלחה לכן, ורק אם אתן באמת טובות אל תתנו למעסיקים לנצל אתכן. מגיע לכם הרבה יותר מ 30 שקל לשעה.

    (לא שאני בעד המשכורות המוטרפות של 30,000 לחודש, אבל 30 שקל לשעה זה עושק ולא משנה באיזה צבעים תצבעו את זה).

    ואגב, המשכורת משולמת לפי יוקר המחייה במדינת היעד.
    לכן, בארה''ב יוקר המחייה לא נמוך מידי, ולכן המשכורת בהתאם.
    אותו דבר לגבי ישראל, וההסבר תקף גם לגבי הודו.

    ודבר אחרון.
    תשאלו אנשים בתחום אם הם מעדיפים מתכנתים ישראליים, הודים, או אמריקנים. ואז תשאלו אותם למה.

    הגב לתגובה זו

    • אני לא בא מהתחום

      דני, 11/11/05 19:51

      איזה מתכנת עדיף ולמה ?

      הגב לתגובה זו

    • נסיון של סטודנט שנה ראשונה????

      מירי, 12/11/05 23:28

      הבנות החרדיות המתוארות בכתבה למדו במשך 3 שנים לפחות תכנות מחשבים בסמינרים החרדים ברמה גבוה ביותר . בתלפיות הן רק מקבלות הכשרה ספציפית !

      הגב לתגובה זו

    • ישנם כמה סמינרים ומכונים חרדים

      ח, 13/11/05 15:26

      שבהם ניתן לקבל תואר הנדסאי

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    הכותב מכיר שפת בשם דוט נט?

    אנילא, 11/11/05 17:33

    כי אני לא שמעתי על שפת תיכנות בשם דוט נט. יש שפה כזאת?

    דוט נט זו טכנולוגיה, זאת לא שפה.

    בפעם הבאה שהכותב מתיימר לכתוב על משהו שהוא מבין בו, תיכנות למשל, מן הראוי קודם שידע מושגים בסיסיים.

    אין שפת תיכנות בשם דוט נט. דוט נט היא טכנולוגיה, סביבת עבודה, שבה ניתן לתכנת במספר שפות ידועות.

    חבל שאני צריך לתקן את הכותב.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    ניצול של החרדיות - אל תוותרו

    ido, 11/11/05 17:20

    אל תוותרו על המשכורת , תגידו שאם במרכז מרוויחים 10 ברוטו אז אנחנו רוצות לפחות 8 ברוטו , בהתחלה...

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    טוב לראות עיתונות אמיתית

    ברוך הרמן, 11/11/05 16:55

    כמו תמיד, כתובתיו של שדמי מרתקות.
    נהנתי לראות את הזווית האנשוית של הכתבה, שעל פניה נראית כלכלית גרידא. נהנתי גם מהאמירה החברתית בסוף. שבת שלום.

    הגב לתגובה זו

    • בעיני זו כתיבה ילדותית של ילד

      עורך, 11/11/05 17:31

      מהתיכון. כתיבה בסגנון עיתון נוער.

      רחוקמלהיות משהו שראוי לפרסום

      הגב לתגובה זו

      • כתבה מעולה ! (ל''ת)

        רפי, 11/11/05 21:07

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    הערה בונה

    יוסי, 11/11/05 16:52

    בסיפור מעניין כמו זה - מיותרים כל ההתפלספויות וההומור התיכוניסטי המתאמץ. וותר עליהם וכולנו נצא נשכרים

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ההודים...

    ד4, 11/11/05 16:44

    ההודים מתכנתים מתוך מרתף
    ומקבלים אוכל בצינורות כמו מכרסמים
    כל 15 שעה 4 כפות אורז מבושל וחצי כוס מים עכורים מגיעים לכל מתכנת

    זה טוב ככה
    למה שמתכנת ממעמד הביינים שלמד באוניברסיטה יקבל 10000 שח לחודש
    כשאפשר שבוס שכל החיים שלו זה ניצול עובדים יקבל את הכסף הזה
    לא חבל???

    מזל שיש דוסיות(מכונות לייצור תינוקות) שאפשר לנצל

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הכתבה כבר הופיעה בהארץ (ל''ת)

    עדי, 11/11/05 16:35

    הגב לתגובה זו

    • כן, מאוד לא מקורי לכתוב על משה

      שמש, 11/11/05 22:47

      שכבר פורסם במקום אחר

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    כתבה מצויינת ומעניינת

    קובי, 11/11/05 16:33

    נגמר הזמן בו אנשים עשו מליונים ע''ח כלום מעתה מי שלא יעבוד לא ירוויח.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    עדיף להיות פקיד/ה..

    נבו, 11/11/05 16:22

    רווח של 1000 שקל מעל משכורת סטנדרטית של פקידה לא מצדיק כניסה לעולם המטורף של ההיטק.
    עדיף לבוא ב8, להשאר עד 5, ולקבל 1000 שקל פחות.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    גלובאליזציה קפיטליסטית טובה

    אזרח, 11/11/05 16:11

    והיא מקטינה את האבטלה והעוני בישראל, הודו, רומניה ומדינות אחרות.
    הקפיטליזם זו השיטה הטובה ביותר מאז גורשו אדם וחווה מגן עדן, ויש להמשיך להשתלב בגלובאליזציה הקפיטליסטית וליישם רפורמות קפיטליסטיות נוספות כמו שנתניהו עשה.
    זה הפתרון האמיתי להגדלת השכר ורמת החיים והקטנת העוני.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    זה ניצול ולא משנה איך זה נקרא

    מהנדס חומרה, 11/11/05 16:04

    הוא מקבל על כל שעת עבודה של מתכנתת 30 דולר ומשלם לה פחות מ-30 שקל לשעה.
    לא צריך להתפעל מזה. אנחנו לא רוצים להיות שוק העבדים של העולם כמו הודו וסין

    הגב לתגובה זו

    • די לשחצנות

      חיים, 11/11/05 21:20

      כן, גם אני למדתי 4 שנים באוניברסיטה, קרעתי את התחת בלימודים וגם אני עובד 12 שעות ביום (ותאמין לי, העבודה שלי ''קצת'' יותר קשה ושוחקת משל עובד היי-טק) אבל מה, אני לא מקבל מעבודה רכב-פלאפון-קרן השתלמות-חדר כושר-ארוחות-נופש , אבל, וזה ההבדל בינינו- אתה עובד אך ורק בשביל הדברים האלה, אני עובד גם בשלביל סיפוק אישי ודברים אחרים...
      אם אתה תוהה מה עיסוקי, אני פיזיותרפיסט במכון פיזיותרפי, עובד מבוקר עד לילה , מטפל בממוצע ב- 25 מטופלים ביום!! בשביל חצי מהמשכורת שאתה מקבל (ובלי רכב צמוד!) הרבה פעמים אני נשאר 30-45 יותר בעבודה (בלי לקבל כסף כמוך) אף אחד לא מכריח אותי אבל כאשר ילד שעבר ניתוח לאיחוי עצמות כף הרגל עם טווח תנועה כמעט אפסי בקרסול אומר לך שעוד שבועיים הוא חייב לצאת לטיול, אתה נשאר לטפל בו גם אם זה גוזל ממך 30 שעה ואתה לא מקבל כסף, אבל אתה משיג עוד 20 מעלות תנועה בקרסול וחיוך של ילד בן 9 שגם אחרי 200 שנות עבודה ב''חדר הסגור'' בהיי-טק ואם המכונית-פלאפון הכי יפים בעולם אתה לא תחווה בחיים.
      וזה עצוב.
      נ.ב: לכל האלה ש''מרחמים'' על עובדי ההיי-טק, לא הכל בחיים כסף, רבים מהם מגיעים אליי (רובם עם בעיות של דלקות גידים בשורש כך היד עקב ההקלדה המרובה) ותאמינו לי שאין מה לרחם עליהם.הם בסך הכל אנשים מנופחים, משועבדים לדברים חסרי ערך.

      הגב לתגובה זו

      • שחצן עלוב, אתה כל כך משוכנע

        אבי, 12/11/05 19:26

        שאין סיפוק והנאה בהיטק, מעבר לכסף?
        תחשוב שכל מכשיר טכנולוגי שאתה משתמש בו בעבודתך או ביום-יום שלך, פותח על ידי אנשי טכנולוגיה. נראה לך שאין בזה נתינה ומתן שרות? כל העבודה של הייטקיסט זה מתן שרות.

        הגב לתגובה זו

        • בשורה תחתונה

          חיים, 12/11/05 23:08

          הרוב הולכים להייטק בגלל הכסף ולא בגלל העניין.

          הגב לתגובה זו

          • אתה באמת מסכן

            מהנדס חומרה, 13/11/05 02:59

            אם היית באמת כל כך מסופק מהעבודה, לא היית מקנא בתנאים של מישהו אחר. זה נוח לחיות עם האשליה שבהיי טק אין סיפוק. אחרת, איך תחיה בשלום עם התנאים בעבודה שלך?

            הגב לתגובה זו

  • 13.

    כאחד שעבד בתקופה שהתפוצצה הבוע

    ערן, 11/11/05 15:20

    אני רק יכול לומר לכם שלא דובים ולא יער, אל תתנו להם להפחיד אתכם.
    תמיד תהיה דרישה במשכורות שלנו בגלל שמה לעשות , החרדית מתלפיות לא תישאר 14 שעות שיש פרודקשיין ואין מה לדבר על שישי ושבת.
    מה שכן נכון, הוא ,שההיטק של היום היה קיים גם פעם ,בתעשיה ובחקלאות ובחיפוש אחרי זהב, כל דור וההיטק שלו.
    השפעות הן גלובליות ואם הן יתפסו אז כולם יפסידו , כמו לדוגמא חברת מטריקס שהיום המנכל שלה לוקח הבייתה 3 מליון שקל בשנה.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ביקורת בונה

    שניים סינים, 11/11/05 15:01

    כתבה מאוד מעניינת.
    אבל, הייתי מוריד את כל הקטעים של ''כמה החרדיות יפיפיות'' כי זה מעורר חשד שזו כתבה אינטרסנטית...

    תצמדו לעובדות וזהו!

    הגב לתגובה זו

    • ל

      קשה, 13/11/05 23:18

      נכון,
      אבל תודה שלחרדיות יש איזה חן מיוחד של טוהר

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    אני תוהה אם הממשלה מתייחסת

    ניץ נץ, 11/11/05 15:00

    לזה ומפסיקה לתת לחרדים מענק פרזיטיות...

    הגב לתגובה זו

    • ל

      קשה, 13/11/05 23:17

      סליחה?
      לעולם לא תוכלו לשמוע מילה טובה על החרדים???

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    אופשור- ליד חוף-הים (ל''ת)

    התירגום של, 11/11/05 15:00

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    ב 6$ שעה אני שוכר אחלה הודים (ל''ת)

    אחד שבתחום, 11/11/05 14:53

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    כמה מידע שגוי ולא נכון. אלוהים

    רוני, 11/11/05 14:34

    ישמור

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    כתבה טובה - אבל מייגעת (ל''ת)

    ברווז במטבח, 11/11/05 14:02

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    רק עניין של זמן

    יעקב, 11/11/05 12:41

    עד שאסתי תבין שהיא לא כל כך קטנה קטנה קטנה.

    ואז היא תפסיק להסתפק ב-4,800 עלובים ונצלניים.

    הגב לתגובה זו

    • או עד שיפתח סניף איי.בי.אם

      מישהו אחר, 11/11/05 13:52

      או עד שיפתח סניף איי.בי.אם שכונתי שישלם להן משכורות קצת יותר גבוהות.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    חרדיות

    דני, 11/11/05 12:39

    בתכלס הם לא אקדמאיות ומצד שני הן לא חיות באזור שצורך משכורת גבוהה .
    ובנוסף אין להן ניסיון.
    מה שכן זה אמור להפחיד את המתכנים האקדמאיים כי תיווצר ככה תחרות ולאט לאט המשכורות יירדו .

    הגב לתגובה זו

    • ל

      קשה, 13/11/05 23:15

      מה משנה איפה הן למדו משנה מה שהן יודעות

      לגבי הסביבה , תזכור שלבטח לכל אחת יש יותר ילדים [בנתיים ] ממה שיהיה לך גם אחרי נישואים שלישיים

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    ניצול נורא בחסות הדת. (ל''ת)

    ישראלי, 11/11/05 11:52

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    פרייארים לא מתים...

    ארז, 11/11/05 11:21

    הם רק מתחלפים.
    די לניצול ולשוק העבדים, שלמו לבחורות החרדיות כראוי.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    איזה נצלן מסריח

    לא מבין, 11/11/05 11:18

    מרוויח על הגב שלהן וומשלם 5000 ש''ח. משום מה זה משהו שלא מענין את המשגיחים ה''רוחניים''....

    הגב לתגובה זו

    • גם ''המשגיחים'' מרויחים

      גל, 18/11/05 11:28

      כולנו הרי יודעים שרוב מערכות ה''כשרות'' הן למטרות רווח.
      י
      ש כאן הרבה טפילים שמרוויחים ע''ח הניצול של העובדות:
      הבעלים ה''תלמידים'', הרבנים ה''משגיחים'', בעלי החברה הנצלנים, הלקוחות החמדנים ואפילו המדינה.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    I need network progremers

    haim, 11/11/05 10:28

    please if sombody know this talpiot comp let me know

    הגב לתגובה זו

    • contact me

      kobi, 11/11/05 12:17

      I know them

      contact me

      kobifr@global-TIM.com

      הגב לתגובה זו

    • אם אתה צריך ממר''מניקים

      ממר''ם, 11/11/05 12:38

      אם אתה צריך ממר''מניקים גם אז תשאיר את הכתובת של החברה שלך

      הגב לתגובה זו

      • my larrytors@yahoo.com (ל''ת)

        Haim Holland, 12/11/05 18:43

        הגב לתגובה זו