• 9.

    איך עובד מעבד?

    הצתה מאוחרת, 09/06/09 10:52

    אפשר לראות דוגמה באתר http://sites.google.com/site/simple086 אתר חופשי עם הסברים וקוד פתוח של מעבד 16 ביט שדומה (במידה מסויימת..) למעבד 8086. אמנם לא 64 ביט, אבל נותן קצת כיוון למי שמתעניין יותר בנושא של הכתבה.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לא הבנתי. הרי רובינו לא מפעילים שרתים

    צביקק, 01/01/06 02:32

    ומייןפריימים. אז למה אני , המשתמש הביתי שגולש קצת , וקצת אופיס ושפות תכנות, צריך יכולת כזאת?

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    AMD מול אינטל

    איתי, 10/11/05 13:15

    AMD מתחרה באינטל ''בהצלחה קטנה בלבד''? AMD היא קוץ בבשרה של אינטל. ב-3 השנים 2002-2004 היא גדלה בשיעור 85% בהשוואה ל-27% של אינטל, מגדילה נתח שוק וסוגרת את הפער.

    הגב לתגובה זו

    • יתכן ו...

      ., 23/11/05 19:05

      ''הכותב הוא מהנדס בחברת מיקרוסופט ישראל'', שהיא בעל קשרים עסקיים עם אינטל, לכן יתכן וישנה פה השקפה מעט מוטה...

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    איזה קשקשן

    מוש, 10/11/05 08:51

    ''וכעבור עשור השיקה חברת אינטל קו מעבדים בשם איטניום – מעבד 64 ביט חזק ומהיר. גם מחיר המעבד היה סביר....''
    50000 דולר לשרת איטניום2 זה סביר בעינך?

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    ארז - תמיד היית התלמיד האהוב

    גלי נווה, 10/11/05 07:48

    אתה פשוט מנמ''ר משכמך ומעלה!
    עלה והצלח, ובהצלחה בטיסות!

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    Facts:

    Jehova, 09/11/05 23:16

    1. the first PC introduced by IBM at 1984 had a 8088 processor with 16 bits and not 8 bits.
    Even at that time there was nothing you could right with 8 bits ( calculator maybe) and no commercial software could be written with 256 bytes nor with max int 0f 127 !

    2. AMD has a market value of 10 Billion dollars and can not consider small company. iIt is actually one of the 10 largest semiconductor companies in the wrold !!!!
    From technology perspective AMD compete Intel prety well . Without the illegal help of Microsoft (AKA Wintel ) AMD would have also get a larger market share.

    3. Intel didn't follow AMD in developing 64bit processor, they simply developed one with lausie performance ( and did that before the Athelon) Morover AMD 64 bits are based and compatible to the 64 bits architecture defined by Intel (IA-64) .

    4. Bus can be wide or not regardless of the processor. It's about time you'll learn the differance between processor and computer.

    5. 486 and 586 processors had also 64 and 80 bits registers ( FP registers ) and even had 128bits regs (MMX ) . The groyse glik in 64 bit architecture is the address size.


    הגב לתגובה זו

    • I think the IBM 8086 was 8 Bit (ל''ת)

      Jack, 10/11/05 07:07

      הגב לתגובה זו

      • לא. 8086 הוא 16 ביט. (ל''ת)

        אחד, 10/11/05 08:28

        הגב לתגובה זו

    • The first PC

      ירון, 11/11/05 06:14

      Was the Apple. 8 bit Motorolla 6502. Shortly thereafter, the Sinclair ZX80 with its Zilog microprocessor. Both 8 bit and dating back to 1977.

      IBM at that time thought ''Personal Computers'' was science fiction.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    היגיון?

    ., 09/11/05 15:44

    ברור שלא רחב יותר
    משתמשים ביותר חוטים

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    בלינוקס כבר מזמן תומכים

    מוניקס, 09/11/05 11:54

    בלינוקס כבר מזמן נתמכים מעבדי 64 בצורה מוצלחת מאוד, הכל ברמת הקרנל, השירותים סביבו וכלה באפליקציות.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    שאלה: מצביע במעבד 64 ביט

    מישהו אחר, 09/11/05 10:45

    שאלה בקשר לצריכת הזכרון של תוכנות על מעבדי 64 ביט -

    במעבד 32 ביט, מצביע תופס מקום של מילה בזכרון, ולכן דרושים 32 ביט כדי לשמור אותו.

    האם מצביע במעבד 64 ביט (כאשר הוא פועל במצב 64 ביט) דורש 64 ביט בזכרון?
    אם כן, כיצד זה משפיע על צריכת הזכרון של ישומים?

    הגב לתגובה זו

    • Correct

      Jehova, 09/11/05 21:39

      Same application on 64 would take much more memory because of pointers.

      However the amount of memory you have is many many times larger than the 32-bit p[rocessor .
      Normal 64 bit would come with atleast 16GB .

      הגב לתגובה זו

      • זה נורא יקר

        טל, 10/11/05 09:31

        אתה מציע שנקנה 16G זכרון?

        הגב לתגובה זו

    • כן , באופן טבעי יהיה גם יותר זיכרון

      צבי, 01/01/06 02:30

      הוא מיועד לזה הרי.
      המספרים המדויקים:
      32 ביט מספיק ל-
      4,294,967,296 בתים.
      64 -
      18,446,744,073,709,551,616
      בתים. ותחשבו על זה..

      הגב לתגובה זו