• 6.

    ארז אתה 10! קורא אותך ע''ב קבוע (ל''ת)

    א7 מודה לארז, 08/09/05 18:58

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    Erez, You R a real Id--t

    Jehova, 07/09/05 23:02

    Maariv - Shouldn't you stop this joke of reinventing the laws of Physics every other article ?

    NO I do not know how ABS works. However basic common sense and Physics of kindergarten are enough to uncover the b___t of Mr Ben Ari.

    1. יעילות שלהן במניעת תאונות כל כך משמעותית
    The FACT : Statistically in the US (appr 200 million cars) they didn't find any significant difference in accidents of cars with ABS and without . (still they believe it is because drivers of cars with ABS take more risks as they count on the ABS )

    2. ''גלגלים האחוריים אינם משתתפים במשחק ''
    Hello !!!!!! Are you talking about tricycles or cars

    3. חלקו האחורי של הרכב עלול להיזרק קדימה - To the side ! If it was going forward there was no problem
    .

    4. הרכב עלול להסתובב על צירו עשרות פעמים
    Maybe even hundreds and thousands of times :-)

    5. מערכת הזיהוי היא למעשה מחשב משוכלל,
    Basic and most simple PPC controller .

    6. FYI Argon (Ar ) is a noble gas and can not burn nor can make any other checmical material (except Argon) .
    7. No such thing ''chemical material based on Nitrogen'' It must have another element(s)

    8. סוגלת להתרוקן חלקית מהגז הממלא אותה וכך לספוג את עוצמת התנועה
    Bullshit - Even if there were large holes in the air bags, not enough air could get out of them in time.
    What actually absorb the motion of the head/body is the capability of the air inside the bag (like any gas ) can be compressed under the pressure of the drivers body or head and move from one side to another INSIDE the bag.

    7 .

    הגב לתגובה זו

    • תגובת כותב הכתבה

      ארז בן ארי, 08/09/05 11:29

      מכיוון שטרחת להתייחס לכל נקודה ספציפית, אני אגיב לדבריך במלואם, למרות הגסות.

      1. יש הרבה מחקרים, והסטטיסטיקות שונות, אבל העובדות הן שרוב המדינות המערביות מחייבות ABS בכל רכב חדש ויש לזה סיבה טובה. אתה גם מוזמן לקרוא את המחקר הזה:
      http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/vrtc/ca/capubs/lvabstask1_crashdatareport.pdf
      אם יש לך סטטיסטיקות אחרות, אתה מוזמן להציג אותן.

      2. הכוונה לכך שרוב העצירה מתבצעת על ידי הבלמים הקדמיים. במכוניות מסוימות, במיוחד בדגמים ישנים, הבלם האחורי הוא בכלל בלם תוף ולא בלם דיסק וחוסר האיזון בבלימה הוא הסיבה העיקרית לצורך ב - ABS. הגלגלים האחוריים לא בולמים כלל או בולמים פחות וכך הם מאבדים מגע עם הכביש.

      3. צודק - הצידה. אני מתנצל.

      4. במקרים של אספלט ישן ושחוק, או צמיגים בלויים מאוד, ידוע על מקרים שרכב הסתחרר מעל עשרים פעם, וזה עוד בלי לדבר על שלג/שמן/גשם ושאר מרעין בישין. זה ממש לא מצחיק. בהרבה מקרים הרכב יצא בלי שריטה, אבל הסחרור גרם לפציעות נוראיות, כולל מפרקת שבורה בלפחות מקרה אחד שעליו שמעתי אישית.

      5. אל תהיה שחצן. זה לא בדיוק שבב של שעון יד, ויש למחשב הבקרה מהירות שעון דיי רצינית, אפילו בהשוואה לשרת מקצועי.

      6 ו-7. יש כמה סוגים של מערכות מילוי. זו שמבוססת על ארגון משתמשת בשפופרת שבה דחוס הארגון, וההצתה קורעת דיסקה שמשחררת את הארגון הדחוס. הסיבה לשימוש בארגון היא שהוא אינו דליק. סוג אחר מבוסס על אזיד החנקן, שכאשר הוא דולק, הוא מפיק פחמן דו חמצני וחנקן, שהם אלו שממלאים את הכריות.

      8. ככה זה עובד, חביבי. אין מה לעשות. אתה מוזמן לקרוא על זה בעשרות אתרים. למשל:
      http://www.chemistry.wustl.edu/~edudev/LabTutorials/Airbags/airbags.html

      כתבת בעצמך שאתה לא יודע איך עובדת מערכת ה - ABS. אז קודם תבדוק את עצמך עם מומחים, כמו שאני עושה בזמן הכתיבה במידה ואני לא בטוח, ושנית, הקללות לא הופכות אותך ליותר מתמצא או יותר סמכותי - זה פשוט גורם לך להיראות רע יותר כאשר טעותך נחשפת.

      הגב לתגובה זו

      • סתם פלוץ...

        דקל, 11/09/05 00:39

        סתם פלוץ שחושב שהוא יכול לעשות את העבודה שלך יותר טוב ממך. גם בלי התגובה שלך, שבסך הכל העמיקה קצת יותר אל תוך התחום הטכני (למעט צד ההיזרקות, מה שהיה ברור בכל מקרה), אפשר לראות שמדובר בילדון או מבוגר עם מנטליות של צוציק.

        הגב לתגובה זו

      • Few comments

        Jehova, 13/09/05 03:15

        1. The reason car manufacturers and some states' administrattions push the ABS is because the ASSUME (and they have all the reason to do so) the technology is good and had been improved since earlier generations where it cause more trouble . Still (maybe in the last 2 years things changed) there is no real evidance for the effeciency of ABS. Maybe because os misuse like #3 mentioned, people taking more risks counting on ABS or because of the ineffeciency of ABS on snow and ice where regular breaking system is better .

        Just for example the from first site when searching for ABS in NHTSA website :
        http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/vrtc/ca/lvabs.htm#background

        ''
        A number of statistical analyses of accident databases have been performed during the last three years. These analyses suggest that the introduction of ABS does not seem to have reduced the number of automobile accidents where they were expected to be effective. ''


        2.
        your comment is irrelevant (and had nothing to do with the poor statement you made in the article) The differance between the breaking systems can be can be adjusted by the pressure each put on the drum/diskand is related to the fact the the front wheels (in light vehicles) take most of the car's weight. The ABS doesn't help you with the diff between the wheels (another system called EPS does) further more is the front wheel are locked first the car is stable ! The problems starts when the rear wheels are locked .

        4.
        Noce story but the question here was : can car spin dozens of times as you suggested . I doubt !!
        BTW : in case of snow cars without ABS perform better as the snow is piled up infront of the locked wheel and helps stopping the car.

        5.
        Still not a computer but rather a controller .
        FWI simpler chips works in higher clock as they don't carry complicated logic . So the comparison between the ABS controller and the server CPU is irrelevant

        6 Still no such thing ''chemical based on Nitrogen'' and certainly wrong statement in the article about Argon

        8. OK, I accept

        הגב לתגובה זו

        • OMG...People who live in glass

          SG, 13/09/05 08:38

          houses, should not throw stones
          אלוהים יקר, אם אתה בא לבקר, לפחות תדאג לעשות זאת בלי טעויות גסות של סגנוו וכתיב!!!

          על ה- NTHSA לא הייתי סומך כל כך. כבר ידוע שחלק לא קטן מן הבדיקות והמסקנות שלהם ממומנות ע''י תעשיית הרכב והביטוח האמריקניות והתוצאות, לכן, מוטות קשות.
          אין צורך במחקרי NTHSA, מופרכים ככל שיהיו. מספיק לראות סרטים המתעדים עצירות עם ABS. יכולת שמירת הכיוון של הרכב, בעיקר כל משטחים חלקים, נשמרת! זו החשיבות של ה- ABS. מערכת ה- ABS לא נועדה לקצר מרחקי בלימה אלא למנוע החלקה - זו נובעת במפורש ובהגדרה מנעילת גלגלים!!!

          יציבות כיוונית היא הסיבה לחשיבות הגלגלים הקדמיים. מה לעשות וברוב המכוניות הם אלו המכוונים את המכונית. כאשר ננעל גלגל, מקדם החיכוך בינו לבין הכביש הוא מקדם חיכוך דינמי. זה, קטן בהרבה מזה הסטטי. כתוצאה מכך, הגומי מאבד אחיזה ומסת המכונית תמשיך בכיוון הקודם. ה- ABS מאפשר שינויי כיוון ומניעת תאונות כתוצאה מכך.

          ה- NTHSA משתמשים בשקר הגדול - סטטיסטיקה, בכדי להטות את התוצאות. אחרי הכל, תאונה שנמנעה אינה יכולה להיחשב כתאונה.

          אז נכון שהכתבה פשטנית ואולי אף אינה מדוייקת. זו אינה כתבה מדעית המיועדת למדענים. מצד שני, בתגובותיך, הוכחת שאינך מדען ואף דיוק והבנה אינם הצד החזק שלך.

          קצת צניעות, אלוהים קטן שלי, קצת צניעות.

          הגב לתגובה זו

    • ארז, כל הכבוד -פרטים בפנים.

      shmulik, 12/09/05 18:26

      ארז,
      אני קורא על בסיס קבוע את המאמרים שלך, רובם מחדשים לי וחלקם לא.
      בקורת בונה זה דבר חיובי, אבל בקורת בסגנון של Jehova היא בקורת ילדותית וגסה.

      חזק ואמץ, ואל תתן לכל מיני מתוסכלים להפסיק את עבודתך.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    ממש יופי של כתבה! (ל''ת)

    כמאל, 07/09/05 22:10

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    עוד תוספת קטנה...

    איש ירוק, 07/09/05 22:02

    מותר לציין שהמון אנשים לא מורגלים במערכת ה-ABS וברגע שהם לוחצים על דוושת הבלם בחוזקה ומקבלים ויברציה עקב חלוקת הבלימה הם נרתעים עוזבים את הדוושה ונגרמת תאונה...

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    טעות קטנה

    אחיק, 07/09/05 21:45

    אתה טועה בקשר לגלגלים האחורים . הפוך מהכתוב , נעילת הגלגלים האחורים תך כדי בלימה , תגרום לסבסוב הרכב . היות ואז הם מאבדים את הקשר עם הכביש בעוד הגלגלים הקדמים אוחזים בו .

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    בקשר לABS, חסר 2 דברים

    מר שפן, 07/09/05 11:26

    1. קודם כל למה הגלגלים האחוריים מחוץ למשחק? הם גם משתתפים במלאכת הבלימה, הם גם ננעלים???? למה שרק הקידמיים ינעלו????
    2. חסר פה עוד הסבר למה ABS יותר טוב: הבלימה של המכונית עם ABS תיהיה יותר מהירה בגלל שכשהגלגל מחובר לכביש מקדם החיכוך הוא סטטי והוא יותר גלוד ממקדם החיכוך הקינטי, לכן הוא מפעיל על המכונית כוח בלימה גדול יותר בקצת, אבל עדיין גדול יותר

    הגב לתגובה זו