• 37.

    סניף נוסף של איקאה

    ענת, 23/05/07 13:15

    האם עומד להיפתח סניף נוסף של איקאה באיזור הצפון?

  • 36.

    קרקס Y המדהיםם

    ויוי.., 28/01/06 21:44

    וואיי איזה הופעה מהממת הייתה באיקאה...עם ספיידרמן ורקדנית כזאתי..הלוואי והם שוב יהיו שם היה ממש יפהה!!!!!תתחילו קצת יותר להשקיע ועם כבר התחלתם אז למה להפסיק?!?!

  • 35.

    באיקיאה צריכים ללמוד לתת שירות

    אבי, 22/10/05 12:39

    אינני נוהג לקנות הרבה באיקיאה אבל, ביכולתי לתת מספר דוגמאות של שירות לקוי. ישנם מקרים רבים בהם יש מוצרים בתצוגה ואינם במלאי המוצג, כאשר פונים לזבן/זבנית (אין רבים כאלו) אינם עושים שום ניסיון לבדוק האם יש במלאי ולהשלים. פריטים במבצע הוזלה: ראיתי לא מעט מקרים במהלך ההמתנה בקופה בה הסתבר לקונה כי המחיר המוצע אינו תואם למחיר בקופה. אני בעצמי רכשתי סט סדינים והסתבר לי בבית כי לא זוכיתי בהנחה. לפני מספר חודשים קניתי סט מדפים בצבע חום ולאחר שפתיתי האריזה בבית, הסתבר כי הנם בצבע אורן לדברי הזבן במחלקה צבע חום הנו הצבע היחידי במלאי. רציתי למלא משוב וכאשר רציתי להכניס המשוב לתיבה הסתבר שהיא מלאה ואין מקום להכניס. פניתי לשירות לקוחות ושאלתי מתי ובאיזו תדירות מרוקנים לודבריהם, מרוקנים 3 פעמים בשבוע וכמו כן, כי ילדים נוהגים לדחוף ניירות לתיבה. שאלתי מדוע אינם מרוקנים פעמיים ליום ו/או מבצעים בדיקה, האיש לא ידע לענות. לדעתי האישית, התיבה נמצאת שם ליופי. חברים, יש לי עוד מה לכתוב אבל, באיקיאה כבר יודעים שאנו הישראלים לא בסדר. למנכ''ל אייקיאה אומר, הלקוח תמיד צודק (גם באירופה) ומי שחושב שהוא יודע הכל שלא יעסוק בשירות, עדיף שיבדוק עצמו וישתפר ועליו נאמר, ה''פוסל במומו פוסל''.

  • 34.

    יורקים לתוך הבור ממנו הם שותים

    אפרת, 09/09/05 17:28

    נחמד היה לשמוע מה דעתו של מנהל החנות על לקוחותיו מסתבר שגם הוא מאוד ישראלי - כמו כל ישראלי טוען שהישראלי הממוצע לא ברמתו ומוצא את מי להאשים בפגמי החנות (המתנה של חצי שעה למוצר ניראת לו הגיונית )אתה יודע מה אייל בואו נהפוך גם אנחנו לארופאים ונפסיק לקנות בחנות שרואה בנו את הצרכן המלוכלך

  • 33.

    יחס תרומה לעלות

    אלדד, 08/09/05 08:37

    אין ספק שאיקאה מוכרים בד''כ מוצרים שלא יחזיקו 15 שנה, זה כול הרעיון שהם.
    במקום לקנות שולחן ב 500 שקל שיחזיק 10 שנים קנה שולחן ב 250 שקל שיחזיק 5 שנים.
    אומנם המחירים שלהם יחסית יקרים אבל אתם חייבים להודות שיש להם מוצרים יפים ,מעוצבים וגם מבחר ענק.

  • 32.

    איקאה

    מיכל, 06/09/05 12:29

    הייתי באיקאה לפני יותר משנה, מקום יפה, מטופח ומעוצב אבל לא התרשמתי מאיכות הרהיטים. בסוף קניתי בשומרת הזורע , יותר יקר אבל יותר איכותי ולא מתבלה .

  • 31.

    אם היו מוצאים גנב או משתין

    מ, 05/09/05 00:43

    בקיר, קבל עם ועדה באזיקים מהחנות (כנהוג בארה''ב) אני מבטיחכם שהתופעה הייתה נעלמת במהירות.
    אין דבר משפיל יותר מהופעת ניידת והוצאת הלקוח בצורה זו. מה גם שזוהי עברה פלילית הנכנסת למאגר מידע לאומי!!!

  • 30.

    במחירים של איקאה אולי כדאי לנס

    נחשון הנחשן, 04/09/05 16:08

    במחירים של איקאה אולי כדאי לנסות את הנגריות בדרום ת''א-איכות הרבה יותר טובה ומחיר בדר''כ זהה (אם לא פחות)

  • 29.

    הישראלי המכוער והשתלטן

    דנה, 04/09/05 10:38

    במו עיני ראיתי באחד המוצ''שים כמה אמהות עם תינוקות יושבים על הכורסאות המפנקות ומאכילות את התינוקות בדיסות שהביאו מהבית.
    מראות כאלה לא תראו בשום מקום בעולם, אולי בסעודיה.

    ולענין ההמתנה לספות ולכיסויי ספות למרות שיש קופה בתוך החנות למעלה, עדיין צריך לחכות שעה כדי לקבל את המוצר. היתרון בתשלום למעלה הוא שאפשר להמשיך ולהסתובב בחנות ובסיום הקניות לקבל את המוצר למטה.

    אגב, ביקרתי באיקאה מוסקבה, ואין שם תורים על כן אנשים לא לחוצים שם. המבחר גדול יותר וצבעוני יותר, ופריטים רבים זולים בחצי מחיר מן המחירים בארץ. כמו למשל צלחות מעוטרות יפהפיות שעולות 2 ש''ח לצלחת, או סט של 6 כוסות עם ידיות לשתיה חמה בדולר אחד ועוד ועוד.

    לדעתי אין סניף עמוס מאיקאה ישראל בעולם ואין תורים ארוכים מכאן בשום חנות אחרת וזאת הסיבה לקוצר הרוח של הישראלים ולתלונות. אבל גם הישראלים למדו לעמוד בתור יפה ולהמתין לתורם.

    האם לא הגיע הזמן לפתוח סניף של איקאה בין אשקלון לרחובות, כדי שישרת לקוחות הבאים מדרום הארץ ?

  • 28.

    אל תקנו מטבח באיקה

    עמוס, 04/09/05 09:29

    אני חוזר, אל תקנו מטבח באיקה. הם יבטיחו לכם הבטחות אבל אחרי שתשלמו, לא יקיימו, או לפחות יוציאו לכם את המיץ לפני שתקבלו את כל המטבח.

  • 27.

    איקיאה-בא לי להקיאה

    peeper, 04/09/05 00:57

    איקיאה זה פשוט ג'נק. בארה''ב קוראים לזה ריהוט חד פעמי או ריהוט להשתמש ולזרוק. מעט מאד אנשים שאני מכיר קונים את הריהוט שלהם בארה''ב באיקיאה. זה מתאים ביחוד לזוגות צעירים, סטודנטים, או כאלה שמשכירים דירות לתקופות קצרות. האיכות ירודה, הכל עשוי מעץ סיבית זול, דברים שבירים ובלי פיניש, למרות שפה ושם אפשר למצוא אביזר דקורטיבי מעניין. הישראלים לא מכירים סגנון אחר ולכן נוהרים לאיקיאה. אם היה בארץ רק קומץ מרשתות הריהוט ועיצוב הבית שיש בארה''ב הישראלים היו מדירים רגליהם ממלכת הסיבית. בינתיים תהנו ותוציאו כסף על ג'נק חוץ מזה כדורי הבשר השוודים דווקא לא רעים.

  • 26.

    בסוף נגרש אותם כמו

    אפרים, 03/09/05 22:10

    שגרשנו את מרקס את ספנסר ובסוף נשארנו עם מכנסי וחולצות הזלמן שלנו וכך נשאר בסוף עם רהיטי הסוכנות ומיטות הסוכנות כי כנראה זה מה שמגיע לנו...

  • 25.

    באירופה יש במלאי פריטי קטלוג

    מהתחום, 03/09/05 15:17

    אם יגיע צרפתי או גרמני או דני לחנות ויראה שיש קטלוג ואין במלאי וזמן האספקה ארוך לטעמו, הוא לא יחזור לחנות זו במשך שנים. כך הם האירופאים - לא פריירים. אצלנו הפריירים עומדים בתור כדי להתחלף. זה ההבדל. ואם זמר באירופה היה משתין ליד קופה הוא היה מבלה בתא המעצר והטלויזיה היתה מקרינה תוכנית של שעה על רמת הטמטום שלו והיו מוחקים אותו מעולם הבידור.

    • ....

      מור, 20/07/11 14:02

      נכון את ממש צודקת הישראלים באמת צריכים לקחת דוגמא מהאירופאים.

  • 24.

    באוטובוסים אניחנו שבדים .

    יוסי מירושלים, 03/09/05 13:18

    נשגב מבינתי,שבאיקאה,בטיולים מאורגנים בחו''ל,בכביש,בבתי מלון באשר הם ויש עוד דוגמאות יש ישראלים שעושים לי בושות כישראלי בכך שהם חסרי סבלנות,לא מאמינים ורוטנים בצעקות,אבל שנהג של אגד,למשל,לא שם מזגן באוטובוס או שם אותו בחוזק של ''פו'' שעושים כדי לקרר מרק פתאום כל אלו הופכים לשבדים-אירופאים ושותקים.ואין פוצה פה.

    • לך תתעסק עם נהגי אוטובוסים

      אורלי, 04/09/05 10:45

      אלו לא השחקנים היפים והאדיבים שהפרסומת של אגד מראה לנו . יש תופעה שהולכת ומעצימה שנהגי אוטובוס שומעים את המוסיקה שלהם מהבית בפול ווליום. וכשמעירים להם הם עושים פרצוף של רצח, עושים תנועה כאילו הם מנמיכים כשלמעשה הם לא, ואם הם באמת מנמיכים אחרי 2 דקות מינימום הם מעלים שוב את הווליום.
      נהג אחד בקו ירושלים תל אביב שלח אותי לחלק האחורי של האוטובוס אבל לא הסכים להנמיך.
      אותו הדבר בענין המזגן. יש נהגים שלא פותחים מזגן והם טוענים שהדבר גורם להם להצטנן והם רגישים ולא מעניין אותם ש-50 איש מזיעים כמו פילים באוטובוס צפוף ומחניק, או להיפך הם מקפיאים את האוטובוס וכשמבקשים מהם להעלות את הטמפרטורה הם אומרים שהם לא יכולים להיענות לכל גחמה של נוסע זה או אחר . על כן, הישראלי המנוסה, טוב יעשה אם יחרוק שיניים ויחכה שהסיוט של הנסיעה יסתיים מהר ובא לציון גועל.

  • 23.

    מליון פריטים בשקל

    גג, 03/09/05 11:13

    כן, כן, גם אני קניתי פנס בשקל ועוד כמה דברים, הקפדתי להשאיר חלק ליד הקופות, אבל מה שהפריע לי זה שלא היה מקום לשבת ליד האוכל סמוך לקופות. היה מן שולחן עגול זעיר מוגבה שניתן לעמוד לידו. אחרי שיטוט ארוך... הרגלים שלך..
    וכן, אנחנו הצרכן הישראלי חסר סבלנות וחסר אימון. זה מה יש - תנהג בהתאם. אני באתי בחופש הגדול עם ילדים אבל לא ידעתי שיש הפעלה.. יופי מכאן ועד להגיד שהפכת למתנ''ס... הלא כולנו יודעים שאין ארוחות חינם גם אם הן ב-9 שקלים.
    ועוד דבר יש יותר מידי קצף בקפה שלכם. העובדים נחמדים אבל קשה למצוא אותם לפעמים, המסלול ארוך מידי בפרט שרוצים להגיע ישר למטה, צריך להכיר דרכי קיצור ולא להסתבך.
    אני אגב רציתי שולחן כתיבה וראיתי כאלה ממש בהתחלת המסלול, הכל סיבית, מלמעלה זה נראה יפה אבל היה לי ברור שזה לא יחייה יותר מידי זמן .

  • 22.

    המחזור היומי של איקאה...

    סטודנט, 03/09/05 09:57

    עשיתי עבודה מקיפה על איקאה ודרך השיווק שלה. כמובן שקיבלתי 100...
    המחזור הימי הממוצע של איקאה הוא 960 אלף שקל. כולל שבתות, נכון לשנת 2004. הרווח של הרשת ב2004 עמד על 36 מליון שקל.
    עכשיו ספרו לי בבקשה, כל אלו מכם שמשמיצים את איכות המוצרים, מדוע זה קורה? ההסבר שלי: המוצרים אכן באיכות נמוכה יחסית, המחיר הגבוהה הוא על העיצוב והתדמית. הצרכן הישראלי, שהורגל לא לחשוב רחוק מידי הרי מחר נמות, קונה משהו יפה, שאפשר להשוויץ לשכנים, ומקווה שיום אחד יהיה טוב יותר... אז למה לא?
    השוודי שעלה על השיטה התחיל את הקריירה שלו ממכירת גפרורים בעיר המחוז שבו הוא נולד. משמעו- מי שמשקיע ומתאמץ, מצליח להבין את השיטה. הצרכן ההמוני לא מחפש איכות גבוהה, רק חזות יפה, ראו מקרה ווינדוס, מקדונלדס, ומכוניות קוראניות.

    אני סטודנט, רווק, מרוויח יפה, ורוצה דברים יפים בעיינים.
    אצלי הכל איקאה. מתוך מודעות מלאה.

    • אבל הם סגורים בשבת (ל''ת)

      נחשון הנחשן, 04/09/05 16:06

  • 21.

    בעל נסיון איקאה באירופה

    אורן, 03/09/05 06:34

    כמי שמכיר את איקאה כבר למעלה מ-25 שנה, נחשבת הרשת כמקור למוצרים בעלי מחיר גבוה ביחס לערכם האמיתי בידיעה שאלו מוצרים חד פעמיים.
    מרבית מוצרי איקאה מיועדים לאוכלוסיות בעלות כח רכישה נמוך המחפשות פתרון לכאורה עד שיהיה מספיק כסף כדי לקנות את המוצר האמיתי.
    בישראל קיימת בעייה חמורה של חוסר אימון תרבותי של הצרכן.
    הדבר נובע בעיקר מכך שחלק מן הספקים בישראל אינם מתאמצים להציג על המדף תכולה ההולמת את תדמית המוצר שלא לדבר על איכותו.
    הישראלי בודק כל דבר מסיבה פשוטה- הוא פשוט רווי מאירועים של להיות ולהרגיש פרייאר.

  • 20.

    אם לא מוצא חן בעיניהם...

    ויש להם עוד את, 03/09/05 01:20

    שיכחו את המרכולת שלהם עם כל המקדונלד וייתר הגזלנים הגלובלים שהופכים בשם חופש ודמוקרטיה את כל העולם לעבדים,

    ויתעופפו קביני-מט.

  • 19.

    בקרתי באיקאה בשוודיה-זול יותר

    הדסה, 03/09/05 00:30

    א. בשוודיה, מדינה יקרה לכל הדעות, המוצרים באיקאה זולים יותר ממחירם בארץ. הבאתי את הקטלוג שלהם והשוויתי. האמת - הופתעתי - ציפיתי לתוצאה הפוכה.
    ב. ברכישת מספר מוצרים להרכבה עצמית כל המוצרים ללא יוצא מן הכלל היו פגומים ודרשו החלפה! מי משלם עבור ההרכבה, הפירוק, נסיעה חזרה לאיקאה והרכבה חוזרת?!

    • נכון מאוד

      אחד, 03/09/05 11:57

      איקאה בשבדיה היא רשת זולה לצעירים.
      המחיר הממוצע של פריט באיקאה שבדיה הוא 60% מהמחיר בישראל.

      • גם בארץ

        המחדש חדשות, 04/09/05 10:38

        סוסיתא היתה עולה פחות מאשר בחו''ל.

        ושמלות יפניות ביפן נמכרות במחיר זול יותר מאשר כאן.

        ושוקולד בלגי זול יותר בבלגיה מאשר בארץ.


        ולעוד חדשות מסמרות שיער:

        - מקדונלדס זה משמין.

        - סיגריות מסוכנות לבריאות.

        - חגורת בטיחות מצילה חיים.

        - רוב הערבים לא טרוריסטים אבל רוב הטרוריסטים ערבים.


        עוד גילויים?

      • ....

        מור, 20/07/11 14:08

        לידע הכללי יקאה בארץ יותר יקרה מבכול שאר העולם

    • בשבדיה המע''מ זול יותר (ל''ת)

      אני, 04/09/05 10:48

  • 18.

    מתלונן על לקוחות - בא נבדוק

    דוד, 03/09/05 00:21

    ''...בגלל שמגיעים לחנות הרבה מאוד ילדים, החלטנו להוזיל את ארוחות הילדים. לתת להורים תחושה טובה, שלא יחשבו שאני לוקח מהם הרבה כסף על אוכל רק מפני שהם קהל שבוי. אז החלטנו להרכיב ארוחת ילדים בתשעה שקלים, ובכל זאת היו הורים שבאו והתלוננו על גודל המנה: 'מה, זה כל מה שאתם נותנים?''' סוף ציטוט
    קרא את מה שאמרת . האם הוזלת את מחיר הארוחה לילדים ? מה פתאום . הקטנתם את המנה ולכן המחיר ירד .
    ואתה מתפלא למה הצרכן חשדן ?!?!

  • 17.

    הניהול נהדר..המוצרים חרא!!

    איל .י., 03/09/05 00:08

    באמת כל הכבוד על הניהול מר סלוק.
    על מנת למכור כל כך הרבה מוצרים באיכות ירודה באמת דרוש כשרון. בהחלט מגיע לך פרס.
    אתה גם צודק בכך שיש לנו עם דפוק. כי רק עם דפוק היה קונה כל כך הרבה זבל במחיר לא כל כך זול כשבתוספת קטנה ניתן היה לקנות מוצר איכותי בהרבה.

    • 100%

      100%, 03/09/05 00:42

      100%

  • 16.

    עץ מלא נוסח איקאה

    תמרי הנגר, 02/09/05 23:38

    לידיעתכם, המונח ''עץ מלא'' באיקאה מתייחס לעץ שנכרת ביערות ''תעשייתיים'' (העצים גדלים מהר, בגלל השקייה ודישון וצפיפות הסיבים נמוכה) עץ מלא מהסוג הזה לא שווה יותר מידיי ובטח לא טוב יותר מעץ מעובד תעשייתי.

  • 15.

    מענות וטענות מכאן ועד שבדיה

    המחלקה הסגורה, 02/09/05 23:24

    חשבנו יהיו קיטורים ומחמאות חצי חצי, בסוף יצאה כתבה חמוצה ומלאת טרוניות ועוד שני משפטים וחצי של מחמאות על אלה שמחזיקים את החנות השוודית הזו בחיים.

  • 14.

    Ikea is the WORST quality of a

    Ilan, 02/09/05 23:05

    Anyone who buys the crap that IKEA sells, deserves it. It fits greatly the poor taste and the average quality of the israeli consumer.All of their stuff is of the poorest quality, fake and cheap. None of it lasts very long, not to menton that the founder of this company is an officially ex-registered NAZI member

  • 13.

    שמפניה במחיר סודה

    המחלקה הסגורה, 02/09/05 23:05

    קבלן המשנה המעסיק אותנו ביישור בננות, דורש מאיתנו תפוקה של עובדים אמריקאים במחיר של עובדים ממצרים.

  • 12.

    לאן הוא עוזב-מישהו יודע? (ל''ת)

    רון, 02/09/05 23:03

  • 11.

    כתבה מעניינת וכל כך נכונה..... (ל''ת)

    Hagit, 02/09/05 22:20

    • i think you got the wrong

      100%, 03/09/05 00:46

      message



      Do you know to read hebrew

  • 10.

    סטטיסטיקה...כנסו!

    סלוק פרובינצילי, 02/09/05 22:18

    סלוק - אתה מתנשא.
    אם תעשה חישוב כמה לקוחות עברו סה''כ בשנה ומתוכם -
    מה אחוז עושי הצרכים/גנבים/צועקים
    תגלה ש...אפסי!
    נורא נחמד לתת פיקנטריה...

    למה שלא תאמר שהלקוח הישראלי לימד את איקאה העולמית?!

    • גדול! (ל''ת)

      ואדי סלוקי, 05/09/05 23:34

  • 9.

    מנהל דפוק - מורגש בחנות

    תטיף לחברים שלך, 02/09/05 21:58

    אני קניתי ספה ב איקאה לפני שבוע
    אחרי שקניתי בחנות שעתיים ובסוף הלכתי לקופה לשלם על הספה ואז הודיעו לי - זה יקח שעה לקבל אותה זה לא שכל של שוודים זה פשוט טימטום וכל אלו שצרחו צדקו ב 100%עכשיו אני מבין שזה בגלל שהמנהל מטומטם - כמו שהוא מתקשר עם הלקוחות שלו עם שלטים - תחזור לכיתן או לגולף - מתאים לך - אין לך מושג איך לתת שרות לאנשים אז אל תטיף

    • typical Israeli arrogance

      Doug, 03/09/05 00:48

      shut up

      • מה ניו יורקי עושה פה?!

        מישהו.., 28/01/06 21:48

        מה הניו יורקי הזה עושה פה??
        ואיך הוא בכלל יכול להעביר חוות דעת עם הוא בכלל חיי בניו יורק והוא בטח ולא יודע כלום כמעט על ישראל ולא היה פה בכלל אז מה הוא מדבר?..מאיפה הוא צץ!?

    • אין כמו איקאה (ל''ת)

      טים, 15/05/07 23:33

  • 8.

    חובה להיכנס

    שחם, 02/09/05 21:51

    ''יש גם פרלמנט נוסף של נשים תל אביביות, שבאות גם הן פעם בשבוע, אבל הן באמת באות לראות מה חדש''.

    מה כבר יש לחדש?
    הכל בקטלוג לכל השנה..
    יפה שאתה מנסה לקדם את החנות גם בכתבה אבל לפחות הגינות

    מעבר לזה שהמוצרים הם רק 'בסדר' מבחינת האיכות...!!
    ותחשבו על זה

  • 7.

    אבל מה הפליאה

    רונן, 02/09/05 21:46

    לאורך כל ההיסטוריה תרבויות פרמיטיביות התקשו לקבל תפיסות או טכנולוגיות חדשות.
    ככה זה כשמנסים להתאים תפיסת עולם אירופית לחברה שהיא ערבית ביסודה.

    • צודק, מאאאאאאאאאאאאאאתים

      המחלקה הסגורה, 03/09/05 00:38

      תראה את התגובה של עם ישראל למיצג האמנותי מלפני שנתיים. במקום להעריך את הפלא האסטטי יללנו כמו כלב שמי מוכה כלבת.

  • 6.

    הישראלים פראיירים שקונים ברשת

    אורן, 02/09/05 21:37

    שהמייסד שלה הוא ניאו-נאצי
    להחרים את איקאה!!!

  • 5.

    נו ברור שהוא יהיה זמר מזרחי... (ל''ת)

    חח, 02/09/05 20:39

    • איך תמיד צצים הגזענים?

      לירז, 03/09/05 01:04

      קשה לשמור את הגזענות בבטן?
      מרחמת אליך.

  • 4.

    נכון בהחלט

    חגי, 02/09/05 20:09

    אבל גם נכון שאין באיקאה הרבה מוצרים שמופיעם בקטלוג או בתצוגה
    והם אומרים אזל המלאי.
    ועוד עובדה:
    מישהו ראה פעם מוצר באיקאה שכתוב עליו מייד אין סווידן?
    על כל המוצרים כתוב מייד ין צ'ינה או וויטנאם.אז מה החוצפה והפוזה לקרוא לרשת הזו רשת שוודית אם הם מנצלים את הפועלים בעולם השלישי?

    • צודק (ל''ת)

      שם, 02/09/05 22:04

    • ''מנצלים את העולם השלישי?''

      א', 02/09/05 23:37

      תגיד לי, אתה חי בסרט? או שאתה סתם קומוניסט מבית מדרשו של עמיר פרץ?
      הטיעון של ''ניצול העולם השלישי'' כבר מזמן ירד מהפרק, במיוחד לאור הצמיחה חסרת התקדים של סין ושל הודו, שהמנוע העיקרי שלה הוא ''ניצול העולם השלישי''.
      ''ניצול העולם השלישי'' הוא בעצם יצוא המביא לעליית התוצר במדינה ה''מנוצלת''. תנאי העבודה של חברות מערביות בדרך כלל גבוהות משל חברות מקומיות, לאור המחאות שהיו בעבר נגד נייקו ואחרות.
      אם הכל היה ''מייד אין סווידן'', לאותם פועלים קשיי יום בסין או בויאטנאם לא היתה עבודה בכלל - זה עדיף מבחינתך?

      • אל תתמם

        חגי, 03/09/05 09:48

        הרבה מדינות באסיה צומחות רק בגלל שמדינות המערב מעבירות אליהן את הייצור תוך יצירת אבטלה
        הניצול הוא בכך שאתה נהנה ממוצרים זולים שמיוצרים במדינות עניות בעלות משטרים דיקטטוריים
        תוך תשלום זעום לאוכלסיה המקומית
        זה למעשה כח עבדים שיוצר מיקור החוץ.אל תתממם!

    • לחגי

      ראובן, 03/09/05 09:47

      כל מוצר שני בעולם היום מיוצר במזרח הרחוק.כולל מוצרים הנמכרים בישראל (כמו הדגלים שחולקו עם עיתון מקומי ביום העצמאות האחרון).הרשת היא שוודית אך אין פירושו ששם מיוצרים מוצריה.כמו שמוצרי ''סימנס'' לא מיוצרים תמיד באירופה אלא בטאיוון עם ידע אירופי ועבודה מקומית זולה.

  • 3.

    הישראלים חיים במעגל של אי אמון

    קרנפי, 02/09/05 19:54

    זה מקרה קלאסי של ביצה ותרנגולת שהתנפח למימדים מפלצתיים, זה מתחיל באנשים חצופים שמרשים לעצמם לרמות ולשקר אחרים במצח נחושה. אחר כך זה מתגלגל לאנשים ישרים ש''נדפקו'' פעם או פעמיים ופיתחו רגישות יתר לאפשרות שידפקו אותם. ובסוף זה מגיע לאנשים ישרים (בבסיסם) שמרשים לעצמם לרמות אחרים כי הם חיים תחת התחושה שגם ככה כולם עושים את זה.
    אנחנו חיים בתחושה האיומה והחמוצה הזאת כל חיינו במדינה הזאת ואפילו לא שמים לב.
    הרגע היחיד שבו האווירה החמוצה בולטת לעין הוא כשחוזרים מחו''ל ועולים על מטוס אל על מלא בישראלים. זה כמו מכת מגבת רטובה בפנים, עד לפני חמש דקות היינו מוקפים באנשים חייכנים ונותני אמון וברגע אחד אנחנו שוב מביטים בפרצופים החמוצים חסרי הפירגון וחסרי האמון.
    אני כשלעצמי מקיף את עצמי באנשים אדיבים, ישרים,מפרגנים ונותני אמון שאני אוהב. אני יודע במאה אחוז שאני והחברים שלי ננהג לאחרים בדיוק כמו שהיינו רוצים שינהגו כלפינו (נחזיר כסף אם נתנו לנו יותר מידי עודף, נתקן מוכר שכמעט מכר לנו מוצר במחיר זול ממה שכתוב, ונדאג לא ''לדפוק'' אף אחד אחר בשום מקרה.)
    כך שלמרות שאנחנו חיים במדינה הזאת יש לנו אי קטן משלנו של אמון הדדי.

    • i totally agree with you (ל''ת)

      john paul jones, 02/09/05 22:23

  • 2.

    באיקאה בקליפורניה לקוחה החזירה

    די עם הירידות, 02/09/05 19:09

    עציץ שהתייבש. חיכיתי אחריה בתור ולא האמנתי למראה עיני. בלי להניד עפעף האשה ביקשה להחזיר את העציץ כי קנתה אותו שבועיים לפני והוא התייבש.
    נכון שהרבה ישראלים מדברים באגרסיביות אבל ההכללות בכתבה פוגעות לדעתי באיקאה ישראל.

    אם רובם של 9 מליון הלקוחות היו מתנהגים כמו שאייל סלוק מתאר אותם איקאה בישראל היתה כבר נסגרת מזמן.

    • לא להאמין!

      שימון, 03/09/05 01:04

      זו את היית?
      זו אימי שהחזירה העציץ,כחה היא עושה תמיד,והיו לנו פרחים נון סטופ בעלות אפסית, מה שאני עוד זוכר ששאלת את הזבן אם אפשר לקחת העציץ ברבע מחיר,וואלה,עם של סוחרים.

    • שומו שמים...החזירה לחנות עציץ

      peeper, 04/09/05 01:20

      החזירה עציץ שהתייבש..... אז מה? ברשת הום דיפוט מקבלים חזרה עציץ יבש עד 60 יום מיום הקניה ונותנים את הכסף ואחרי זה עד חצי שנה מקבלים שובר קניה בחנות. אלה הכללים ואלה הנוהלים. מה את מתפלאה????

  • 1.

    הישראלים-לא מציאה גדולה

    רון, 02/09/05 15:37

    וזאת בלשון המעטה..מה שאנחנו מרשים לעצמנו כאן (להשתין בחנות כי אתה זמר מחורבן,ולא משנה מי אתה) ממחיש את זה.בשום מקום חוץ ממדינות פרימיטיביות אין התנהגות כל כך מכוערת.הכל לחוץ,דחוף,חייב להיות כרגע.תמות אם תקבל מחר את הפאקינג רהיט שלך?
    פלא ששונאים אותנו בעולם?

    • ישראלים

      ישראלה, 02/09/05 16:43

      זה כל כך נכון שזה נורא. וזה כך על הכביש, במטוס, בבית מלון, במסעדה, בחו''ל. מקפידים לא להיות פריירים בכל מחיר. לא להיות פרייר זה לא להיות אדיב ולתת לרכב שמבקש לעבור אותך, חס וחלילה, וכן זו תמונת הישראלי הממוצע. לא מחונך וחצוף ברמות גבוהות, כואב אבל שום דבר לא ישנה זאת. מי שלא יקבל זאת כנראה חי רק בין היי סוסיאטי.

      • לישראלה

        רון, 02/09/05 17:39

        אנו מסכימים על חוסר החינוך של הישראלי אבל טעות בידך לגבי ה''היי סוסאיטי''.הרבה זה עניין של חינוך מקטנות וההורים קובעים המון.זה מתחיל בגיל אפס.ילד הרואה את הוריו מתנהגים כך יאמץ את הנורמות -לחיוב ושלילה.יש רבים בינינו המכבדים את זולתם אבל הם לא בולטים.לצערנו,הבולטים הם הקולניים,האגרסיביים ובעלי המרפקים.

        • שבת שלום

          דו חי, 03/09/05 00:55

          בחוף הים לידי אנשים באים לבלות בזבל,רובצים בין שאריות אוכל וחיתולים משומשים,צועדים עם נעליים כדי לא לעלות על שיברי בקבוקים,זה לא ישתנה מחר כי זה לא איכפת,ומי שמתרגל לכך השמיים הם הגבול .להגיד :הורים , חינוך,זה פשטני, אנכרוניסטי,למה לא לומר:'מצב מוחי' [למשל] לקורה בחוף וגם על היבשה?

    • תירגע, דוד

      אלכס מהכרמל, 02/09/05 16:55

      עוד סמולני דפוק שחושב שמישהו בעולם מתעניין בנו בכלל. לכל אחד יש את הצרות שלו ואנחנו מעניינים להם את התחת.

      • צריך להרגע

        שרוליק מהדר, 03/09/05 00:40

        סמולני סמולני סמולני ימני ימני ימני שמאל ימין שמאל ימני שמאלי אה אה אהה אהההההה זהו גמרתי להיום

    • איזה יופי, נפתח פה דיון

      המחלקה הסגורה, 02/09/05 23:09

      של מקהלת ''תמיד חרא פה''.
      והאף הגדול שלנו, הישראלים, מסתיר לכם את השמש, נכון?

    • יציאה גדולה

      פרימיטיבי, 03/09/05 00:33

      כל זמן שלא נקרא : ' לחרבן בחנות כי אתה זמר מושתן ' -לא נורא.

    • why beeing bitter? (ל''ת)

      dana, 04/09/05 10:54