 |
22.
טובל ושרץ בידו !
מושבניק אמיתי,
מושב במרכז,
15/01/05 19:33
|
אבקש נא, מהיועץ המשפטי לממשלה לבדוק את הרווח המדהים שיעשה משה קריף, חבר הקשת הדמוקרטית המזרחית ומראשיה, ממכירת נכס משפחתי במושב חרוצים, מקרקע שניתנה ע''י המנהל להוריו תמורת סכום מגוחך וכעת שוויה מאות אלפי דולרים. ראוי ורצוי להאיר את ה '' מצוקה '' של היורש המתעשר בעודו בא בטענות כנגד המושבניקים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הטעות שלנו
חבר הקשת,
16/01/05 14:26
|
הפעילות שלנו גרמה לאפלית המיזרחים במושבים הנידחים שהקרקע בבעלותם לא שווה אפילו מטר ברישפון. הקשת התארגנה רק נגד שפייים רישפון וכפר שמריהו. ולא נגד חקלאים שהשקיעו את חייהם בחקלאות ונישארו בלי כלום בסוף ללא פנסיה ועבודה וללא אדמה. ככה זה חוק טבע העשירים הופכים לעשירים יותר ועניים הופכים לעניים יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
לעצור את שוד הקרקעות השערוריתי
ברוך ו,
ירושלים,
13/01/05 07:22
|
הקיבוצניקים והמושבניקים הנבלים תאווי הבצע שודדים את אדמות המדינה שהינן רכושו של כל עם ישראל ומתעשרים על חשבון כלנו בעוד ששליש מהיהודים החיים במדינת ישראל חיים בעוני מנוול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ללמוד את העובדות
ניר המסביר,
13/01/05 08:25
|
אני יודע שזה בוודאי קשה לך לקבל את העובדה שיש אנשים שעלו על הקרקע לפני קום המדינה,במרבית המקרים גם שילמו בעבורה ועבדו למעלה משישים שנה בכדי להגיע אל המנוחה והנחלה, ואין פלא על כך משום שעצם הרעיון של עבודה זה דבר המנוגד לטבע שלך. אתה בוודאי נמנה עם אלו המעוניינים ''לדפוק מכה'' - ההתיישבות העובדת תבנה מדינה ואתה תבוא אחרי שיסיימו ותנחס לעצמך את פרי עמלם..... כל כך צפוי, כל כך ברור, כל כך גלותי וכל כך מעורר בחילה...... תחזור למעברה, תשחק שם קלפים, תשתה ערק ותילל שהמושבניקים והקיבוצניקים דופקים אותך. הפלסטינים ואתה ודומיך קיבלתם בשיטה הזאת מדינה מין המוכן, תאמין לי שיחקתם אותה.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נסחפנו קצת,לא? ראה תגובתי ב 13
ל"ת
נשואה למושבניק,
מרכז,
13/01/05 09:44
|
|
 |
20.
שטחי א''י ישראל שייכים לכל העם
איבן אל יהוד,
אל קוץ,
13/01/05 07:13
|
היהודי. לא יתכן שמעוט זעום של קיבוצניקים ומושבניקים ישתלט על מרבית קרקעות המדינה על חשבון כלל העם היהודי בארץ ובתפוצות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא השתלטו קנו בכסף מלא
גדי,
13/01/05 15:03
|
חלק ניכבד מהאנשים הם אנשים פרטיים שקנו את השטחים בכסף מלא. ושילמו את כל המיסים שנידרשו מרשויות המס. לא יתכן שבג''צ יכליל אותם אם הקיבוצים ויש להחזיר לאותם אנשים את הכסף חזרה כי העסקה איתם נעשתם במירמה. גם אתה שילמתה כסף עבור הדירה שלך שהיא על אדמת מינהל. ולכן אין הבדל . אנשים רכשו אדמות מינהל ואמרו להם בפרוש שאין הבדל אם אדמה פרטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
גם בדיקה יסודית אפשר בזמן סביר
שמואל ל,
13/01/05 07:01
|
|
 |
18.
איזה טימטום
יעקב,
13/01/05 01:14
|
הקשת המזרחית ניסו כמובן לדפוק את אנשיי רישפון וכפר ויתקין אבל למושבים הללו זה לא ממש משנה. לעומת זאת בישוביי התענ''ך,במושבים על גבול הצפון,בחבל עדולם ובחבל הבשור ששם הרוב הם חקלאים יוצאיי עדות מזרח,הם נדפקים מכל הכיוונים החקלאות מזמן גוססת והאדמה לא שווה כלום!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עובדות
ניר המסביר,
13/01/05 08:33
|
לרישפון וכפר ותקין כמו גם לכלל ישובי התיישבות האלף, מעשי הקשת המזרחית אינם משנים דבר משום שתושבים אלו עלו על הקרקע לפני קום המדינה ושילמו מכספם בעבורה. הדרך בה נירשמה הקרקע וכיצד הגיע הדבר לכך שהתושבים נשדדו על ידי הממסד שרשם קרקעות אלו כאילו הן בבעלות המדינה - זהו נושא שנידון כבר בעבר בבתי המשפט, ומנהל מקרקעי ישראל היה מאוד מאוד נבוך ממה שנאמר שם.... לגבי מצב מושבי העולים - אתה צודק במליון אחוז וזה נכון לגבי החקלאות כולה. עצם השיטה של ''קרקעות בבעלות המדינה'' היא שיטה קומוניסטית דיקטטורית המציגה אותנו באור מאוד מאוד אומלל....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה
מושבניק,
13/01/05 14:31
|
בכפר ויתקין, רישפון וישובים אחרים אולי רכשו את חלק מקרקעות הישוב, חלקים אחרים ניקנו ע''י קק''ל, לאחר הקמת המדינה העבירו המושבניקים את הבעלות על הקרקעות שהם קנו למדינה. למעשה כל המושבניקים שעלו על הקרקע לפני קום המדינה יושבים היום על קרקעות מינהל בגלל התמימות של המייסדים, הם ראו לנגד עיניהם רק את האינטרס של מדינת ישראל ולא חשבו שיום אחד הקרקע תהיה שייכת לגוף מושחת כמו מינהל מקרקעי ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כאילו שמשהו רוצה לשכור שם
ל"ת
א,
13/01/05 08:12
|
|
 |
17.
לא ''מכה למושבים''
אבינועם,
13/01/05 00:56
|
מושבים רבים התנגדו להחלטה ואף העבירו החלטה בועד המושב לפיה לא יאפשרו לחברים להקים עסקים בחצר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
הקשת דפקה את המיזרחים
דנה,
13/01/05 00:31
|
רוב המושבים בהם עברו לתעשיה ומיסחר במשקים הם מושבים של בני עדות המיזרח שהוקמו בשנות ה 50. במושבים של האשכנזים הוותיקים יותר במילא הוועד מנע מהחברים להקים עסקים בחצרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צדק חלוקתי
צארלי,
דרום,
13/01/05 15:30
|
הרעיון המרכזי היה של הקשת המיזרחית. זה לקחת מהאשכנזים העשירים ברשפון שפיים וכפר שמריהו את הרכוש ולחלק למיזרחיים העניים . קראו לזה צדק חלוקתי. מה שקרה זה גרם לפעולה נוראית בג''צ פסק והמיזרחים נידפקו הם בסוף יצתרכו להתחלק עם האשכנזים ברכושם . שעליו עמלו כל השנים . הרי רוב המושבים בפריפריה הם יוצאי עדות המיזרח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק יותר מצודק
א.ב,
מושבני מזרחי,
13/01/05 08:50
|
הקשת המזרחית הדמוקרטית בפרוטוקול מייסדה לא הייתה נגד כל נושא הקרקעות אלא דגלה בשיויון בין האזרחים (הם רצו את דירות העמידר ) ואין לי התנגדות. אבל כמו כל דבר טוב יש אוסף של קיצונים רדיקלים אשר יכולים לקחת כל דפר יפה ולהרוס אותו, ואותם מטומטמים דפקו את אלו שהם אמורים ליצג המזרחים, אותם מושבניקים שעלו מצפון אפריקה וניזרקו לכל מיני מושבים שהיו בטוחים שלא יחזיקו מעמד (וכנגד כל הסכויים והקשיים שהקיבוצים העמידו הם הצליחו) אותם הם דופקים אני בז להם ולמאבקם שיעשו רביזיה בחשיבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
חלק גדול מהמושבניקים נגד 979
שי,
מושבניק,
13/01/05 00:29
|
חלק גדול מהמושבניקים בעיקר במרכז הארץ התנגדו לתוכנית לפי החלטה 979, אין לנו עניין להפוך את המושבים לאיזורי תעשיה מכוערים. הפיתרון הזה מתאים אולי למושבים בדרום או בצפון שם אין תעסוקה, אבל לרוב מושבי המרכז זה לא מתאים, הללו צריכים לעבור לבנייה רוויה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
יותר טוב ככה
מושבניק,
מושב,
12/01/05 23:16
|
לא צריך טובות,לא בוער שום דבר. ערך הקרקעות במרכז רק יכול לעלות. יועץ בא יועץ הולך,יבוא היועץ שיהפוך אותי למיליונר,חיכנו 56 שנה,נחכה עוד 10 שנים,לא בוער הזמן פועל לטובתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
החלטה אומללה
מקורב,
12/01/05 22:29
|
העובדה שמושבים וקיבוצים מחזיקים מאגר אדמות ענק, אינה הופכת אותם לעשירים ובטח לא למיליונרים. להפך רוב החקלאים הם עניים. אין זה אשמת החקלאים שמחירי המים והתשומות הפכו את רוב הגידולים החקלאיים לבלתי אפשריים כמו גם העובדה שבישראל פשוט אין מספיק מים בשביל לעבד את כל הקרקע. אל תחשדו בנתניהו שלפתע נעשה חובב החקלאים המושבים והקיבוצים. האפשרות להסב מעט מקרקעות אלו למסחר ומגורים הייתה מאפשרת להניע מהלך שמצד אחד החקלאים יוכלו להתפרנס ממסחר ושירותים ומצד שני המדינה תהנה מתשלום המיסים וכן הפניית קרקעות שאינן מניבות לרכוש מניב לטובת המדינה. הקפאת המצב ע''י היוע''מ תקפיא את נמצב לרעת כל הציבור. חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אומללה?
מקורב למקורב,
אי שם,
12/01/05 23:49
|
מדוע לא לתת לחקלאים לבנות יחידת דיור אחת, כאשר עוד ארבע יחידות דיור יחולקו בין חיילים משוחררים, עולים חדשים, תושבי הפריפריה ומדינת ישראל? הרי הקרקע היא של המינהל ושנים רבות התפרנסתם ממנה. אם אינכם מסוגלים להתפרנס ממנה, החזירו אותה למינהל ומיצאו עבודות אחרות....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רעיון מצויין
ניר המסביר,
13/01/05 08:42
|
למה לא תסתפק בחדר אחד בבית ועד ארבעה תחלק לחיילים משוחררים ולמובטלים. למה לא תפנה למנהל מקרקעי ישראל ותבקש לקבל משק חקלאי בנגב, תעבוד 20 שנה(לא חמישים או שישים כמו מרבית ההתישבות העובדת), תצביע כל ארבע שני רק למפלגה לתקפיד להשקיע הפיתוח הארץ ולא בפיתוח ההתנחליות, ובתום פרק הזמן הזה גם האדמה שלך תהיה שווה כמו אדמות רשפון. אבל על מה אני מדבר... אתה תלך לעבוד ולהשקיע.... אין סיכוי......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על מי אתה חושב שאתה עובד???
נשואה למושבניק,
מרכז,
13/01/05 09:41
|
המושבניקים כבר מזמן לא מתפרנסים מחקלאות, הם הקימו להם בתים לתפארת וקיבלו עוד נחלה או שתיים בשביל ילדיהם וגם עליהם בנו בתים מדהימים... אז הסבא קיבל 20 דונם בשביל עבודת כפיים (והוא צריך להודות ע''כ למדינה ולא היא לו) ואם לא מתחשק עכשיו לנכדים שלו לעבוד בעבודת כפיים, שיחזירו בבקשה את האדמות למדינת ישראל וילכו לחפש להם בית נחמד באזור... ואל תעוות לי את ההיסטוריה, כשאנשים כאן אספו פרוטה לפרוטה בכדי לקנות בית קטן, סבא שלך קיבל קרקע בחינם, הוא ממש לא היה מסכן, כולם עבדו בעבודות כפים, אחד חלב פרה והשני תיקן נעלים או בנה בתים... כולם הקימו את המדינה הזו יחד ולא רק בזכות המלפפונים או העגבניות של סבא שלך יש לנו מדינה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
כמו כרגיל
החקלאי,
12/01/05 22:18
|
דופקים את המגזרים החלשים - החקלאים. מישהו - מזוז החליט להכריז מלחמה על החקלאים.(כמובן בעזרתה של הקשת המזרחית - מי זה ?) האם יש למישהו מושג מה זה אומר ? לא נכון !! אז שידע כל אחד במדינה - חקלאות הסתיימה אין חקלאות אף אחד לא אוהב להפסיד כסף בחקלאות בדרך כלל זה הכי בטוח, בכל העולם המערבי ישנה תמיכה נכבדת בחקלאים בישראל - שנאה לחקלאים.קנאה צרות עין והעיקר לדפוק אותם. ולקשת המזרחית זה שדפקו אותכם זה לא אומר שאתם צריכים לדפוק אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צביעות
ניר המסביר,
13/01/05 08:46
|
מספיק אם הסיפור המצוץ מהאצבע על ''המזרחי הדפוק'' אמנם יש מפלגות שעשו משיטה זו הון רב, אבל בכדי לשמור על רמה מינימלית של הגינות אינטלקטואלית כדאי לרדת מהטיעון הזה מאחר ועובדתית זה חסר כל ביסוס. (לראיה- לך תשאל את זקני נהלל, כפר ויתקין ורשפון באילו תנאים הם חיו שם בעשר השנים הראשונות)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
ביבי לא ירפה מהיועץ עוד תשמעו!
ל"ת
לוין,
12/01/05 22:11
|
|
 |
10.
האם מני מזוז שכח מאין הגיע?
חלקאי עייף,
דרום,
12/01/05 22:01
|
בתור תושב נתיבות לשעבר, מזוז אמור להכיר את היסטוריה של המושבים באזור הבית שלו. מושבים שנאבקים על קיום יומיומי מחקלאות, לאחר שהוקצבו להם מכסות מעטות של העובדים הזרים. איך מזוז עוד מעז לפגוע באחד מנקודות האור היחידות שיש לחקלאים היחדים שעוד נותרו בארץ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא מזוז אלא חוקיה של המדינה
אריק123,
12/01/05 22:59
|
מדינה בולשביקית שחוקיה נקבעו ע''י אנשים שחונכו שגוש הבולשביקי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
החלטה מצויינת
נמאס מ''רפורמות'',
12/01/05 21:43
|
ששמה את טובת הכלל לפני האינטרסים המגזריים ותאוות הבצע של המושבניקים. אזורים כפריים וחקלאיים צריכים להשאר כאלה ולו לטובת הדורות הבאים, אחרת תהיה הארץ כולה גוש בטון אחד גדול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אדמות ללא זכויות
יוסוף,
12/01/05 20:59
|
המושבניקים הגיע הזמן תילמדו מהבדואים. פשוט לא לשלם דמי חכירה ולבנות לא חוקי אף אחד לא יצליח לפנות אותכם. הבדואים עושים את זה עשרות שנים ונכון להיום מעמדם בקרקע יותר יציב ובטוח משלכם. אפילו בג''צ בצד שלהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
כל הכבוד למזוז צדק צדק תירדוף
שאול,
השרון,
12/01/05 20:35
|
זה התחיל עם חלוקת אדמות המדינה למושבים כי לבן של שרון יש משק למה לא לחלק לעירונים דירות גם להם יש בנים ממשיכים .וזה ממשיך עם בניה בלתי חוקית של סככות ומבנים ללא היתרים ללא תשלומי אגרות ומיסים שנבנו במושבים עם עצימת עיין של השילטונות והמינהל .האם זה בסדר איפה שילטון החוק האם החוק מיועד רק לחלק של העם .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
הצדק נעשה
לוי,
12/01/05 19:56
|
היתה אפליה בבפסיקת בג''צ נגד הבעלים הפרטיים של אדמות מינהל שרכשו בכסף מלא את אדמתם . ובסוף יתברר להם ששמו כספם על קרן הצבי . ולמעשה מצבם גרוע מאשר המושבניקים שקיבלו פיצוי באחוזי בניה בנחלה הצמודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
בדיחה
ציון,
12/01/05 19:48
|
חברי הקשת המיזרחית ניסו לדפוק את האשכנזים העשירים בכפר שמריהו ורישפון. ובסוף דפקו את אחיהם המיזרחים שגרים במושבים המוזנחים בפריפריה.. הרי השטחים האלו לא שוים כלום . ולעומת זאת שטחי העשירים מחירם נשאר בשמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא רק זה
גיא,
13/01/05 00:34
|
גם במרכז וסביב לערים הגדולות, תופעת העסקים בחצרות נפוצה יותר במושבים שהקימו המיזרחים, אצל האשכנזים ברוב המקרים לא איפשרו להכניס עסקים לחצרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
מזרחי,
12/01/05 23:57
|
נתנו לקשת המזרחית להוביל והם יודעים רק לעשות תנועה מזרחית ולכן זו התוצאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
די עם המתנות למושבים ולקיבוצים
ל"ת
החלטה טובה,
די עם המתנות,
12/01/05 19:42
|
|
 |
כמה שאת/ה דפוק/ה !
ל"ת
בן גוריון,
12/01/05 20:24
|
|
 |
אתם לא מבינים!!!
איציק קלו,
ת''א,
12/01/05 22:09
|
לכל צרי העין שלום! חשוב לי שתבינו שעל כל מושבניק שגר למזלו במרכז הארץ ומסוגל בפוטנציה למכור את אדמתו במיליוני דולרים יש כמה מאות מושבניקים בעלי משקים בפריפריות שבמקרה הטוב שווים 200,000$ .אלו אנשים טובים,שהשקיעו את מיטב שנותיהם,מיטב כספם ובנו בתים ומשקים לתפארת,גידלו ילדים ושלחו אותם לשרת במיטב היחידות בצה''ל ביחס הרבה יותר גבוה ממספרם היחסי בחברה.אותם אנשים טובים עומדים כבר עשור ורואים כיצד עמל שנותיהם יורד לטימיון בחלום ההיי-טק שאחז בעם.לאנשים אלו אין פנסיה ולרובם חסכונות מדולדלים.קרן האור היחידה שהיתה להם בשנות דעיכת ענף החקלאות היתה נושא הקרקעות.רצון הדור המתעשר החדש לצאת מהעיר ולחיות בחיי מושב מדהימים רגועים וערכיים שאותם אנשים טובים יצרו במשך שנים יאפשר לרבים מהם להמשיך את חייהם וחיי ילדיהם עם תקווה כבוד וכוחות מחודשים. כן חזירי נד''לן יש ותמיד יהיו אך הרוב המכריע הם אנשים טובים שבעזרת מכורתם יכולים לתרום עוד הרבה לארצנו הקטנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתם שודדי נדל''ן תאווי בצע
אילנה ג,
תל אביב,
13/01/05 07:41
|
אדמות המדינה שייכות לכל עם ישראל. בעבר הוצאתם את לחמכם בכבוד ובניתם לכם בתים מפוארים מאדמות המדינה שהושאלו לכם לצורכי חקלאות ולא לצורכי סחר מכר. בעשרים וחמש השנים האחרונות בחרתם לחיות חיי שחיתות במקום לחסוך לפנסיה - זו בעייה שלכם ולא של כל עם ישראל. חוץ מזה, שירות ילדיכם בצבא לא מקנה לכם זכויות יתר על פני אזרחי המדינה שחיים באיזורי צפיפות גבוהה. ודרך אגב, בני מושבים וקיבוצים המתגייסים לצבא כבר מזמן אינם מהווים אחוז גבוה יותר מאחוזם באוכלוסיה אלא להיפך. ולסיכום, אתם לא יצרתם את מרחבי הטבע ולא בשלכם רוצים אנשי העיר לעבור לאיזורי טבע פתוחים וירוקים. מדינת ישראל הקטנטנה ענייה מאד בקרקעות ולא יתכן שמיעוט מבוטל של מושבניקים וקיבוצניקים שמהווים כ-3% מאוכלוסיית המדינה ישתלט על חלקים ניכרים מקרקעות המדינה השייכים לעם כלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז לאחר שהסברת לנו-מה דעתך
דובי,
הרצליה,
13/01/05 00:03
|
שיאפשרו לחקלאי הפריפריה ה''מסכנים'' לעסוק במסחר ומגורים על אדמתם אך לא יאפשרו זאת לאלה שבמרכז ושווים מיליוני דולרים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מזוז חבר בקשת
ל"ת
יוסי רון,
12/01/05 19:25
|
|
 |
2.
הם כבר לא יהיו מליונרים חחח
היועץ,
12/01/05 17:33
|
הם רצו לעשות בוכטות על חשבון קרקעות המדינה והם לא יעשו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
כל הכבוד
ל"ת
ישראל,
12/01/05 17:24
|
|