 |
7.
למה STOP LESS
אזרח-מודאג,
01/11/04 13:49
|
ומן הראוי להזהיר את המשקיעים שפקודה זו בשוק דנמי מהיר עלולה לגרום לך הפסדים גדולים מאוד
אני הייתי ממליץ על מכירת חצי והחצי השני להגן בעזרת אופציות פוט קרובות לכסף כמובן תלוי כמה עלתה המניה אם המניה עלתה קצת אז להמלצה שאני כותב אין שום הגיון אבל בעליה של 10 אחוז בהחלט כדאי ללכת על ההמלצה שלי
כמובן עלכם להיות און ליין עם המסחר ולראות שאם המניה ממשיכה לטפס לנעול רווח וכוליי
אבל אני רוצה להזהיר את כל המשקיעים STOPLESS היא פקודה מסוכנת שעלולה לגרום לכם הפסד לא קטן
ביום הדין זו ההגנה הטובה ביותר
ושום פקודת SELL STOP לא תעזור לך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
No sense in partial sell
Limon Humtsat,
15/10/04 01:43
|
Psychologically it does make sense sell half thinking you gain from all world (got some profit by early exit, and still holding an opportunity for another breakthrough in the stock price)
Being more realistic : this is meaningless
There are 2 ways . Either your technique show there is higher chance for the stock to keep going up or higher chances for going down.
True you can't tell would be next and therefore it's hard making decision. Selling half is just like the half coffee half tea that Levy Eshkol allegedly used to drink. The truth is that you better be more decisive based on where your chances are higher. If as you say chances it would go down you need to sell everything and not only half! .
In your example you could have double your profit by selling everything.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המטרה: משכורת
מאיר ברק,
15/10/04 08:39
|
אני סוחר מקצועי וככזה מטרתי היא פרנסה. אני לא יכול להמר על המשך עליה של המניה - אני צריך לקחת משכורת! תפקידי הוא לנצל את היתרון שיש לי בנקודת הזינוק הראשונית של המניה ולקחת רווח חלקי עם פריצתה. שם אני מנצל את היתרון שיש לי (כמנתח טכני וכסוחר מנוסה) על ההמון שנכנס באיחור. סטטיסטית החצי השני אמור לפעול בכוון הנכון ולהמשיך ולתת תמורה - אך זהו רק הימור. כאן אין לי כל יתרון על ההמון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
עמלה
דוד,
ת''א,
14/10/04 10:13
|
איך ניתן להתקשר מול הברוקר ולחסוך את העמלות המטורפות שמשלמים לבנקים? האם הנתונים מתייחסים למניות שלהן ''אין שוק'' עליהן העמלה גבוהה במיוחד?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עמלות בישראל
מאיר ברק,
15/10/04 08:41
|
מחירי העמלות בישראל מטורפים. גש לאתר שלי: www.daytrade.co.il וראה תחת ''פתיחת חשבון'' כיצד ניתן לחסוך ממון רב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
תודה לכל העונים
ריקי,
11/10/04 22:54
|
|
 |
3.
מאיר לא שמעתה על פקודת
אזרח-מודאג,
11/10/04 01:19
|
TRAIL STOP .?
כשלוקחים חצי ומשאירים חצי נתן לנעול רווח מסויים אני בטוח שתסביר לגולשים כאן על פקודות אלו
בברכה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
TRAILING STOP
סוחר עוד יותר מ,
11/10/04 10:58
|
זו פקודה אוטומאטית שפועלת לפי מרחק קבוע בנקודות או אחוזים ולכן לא מתאימה בכלל למסחר יומי בו משחקים את המשחק הטכני הנכון עבור המנייה. מנייה שפורצת יפה ולוקחים עליה פרטיאל, בדרך כלל בוחנת מחדש את נקודת הפריצה (משמע היא תרד קרוב ל10-20 סנט חזרה) לפני שתשוב לעלות (הרבה מעל ל -20 סנט) לכן אתה תעוף כמעט כל פעם בפקודת ה - TRAILING STOP וכך תפסיד פריצות חזקות של מניות. סטטיסטית אתה תרויח פחות לאורך זמן, אם לא תתן לחצי השני שלך לשחק משחק טכני נכון (דהיינו להציב STOP LOSS סנט או שניים מתחת לנקודת תמיכה- במקרה שלנו זה בדיוק סנט או שניים מתחת לנקודת הפריצה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא יכולתי לכתוב את זה יותר טוב
מאיר ברק,
11/10/04 22:53
|
מסכים עם כל מילה. המקרה היחידי בו אני משתמש ב - Trailing הוא כאשר אני מרוויח מספיק בכדי שאוכל לכוון את ההוראה כך שתופעל עקב ירידה של 50 סנט לפחות וזאת רק כאשר אני נאלץ לעזוב את הבית ולהשאיר את הפוזיציה פתוחה עד חזרתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים אתך אבל כאן מדובר בעליה
אזרח-מודאג,
11/10/04 15:15
|
של 15 אחוז דבר נדיר במסחר יומי
מדוע לא לשים טרייל על 7 אחוז מה רע ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התנהגות מניות
מאיר ברק,
15/10/04 08:44
|
במניות קטנות, תנודה של 7 אחוז יכולה להתרחש תוך שניות או דקות מספר ולכן לשים Stop של 7 אחוז עשוי, בהרבה מקרים, לגרום לך לעוף החוצה כאשר אינך באמת רוצה לצאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
TMTA
בוב,
10/10/04 19:38
|
אפשר לדעת מה היה כל כך מיוחד ב-1.79POINT .אני לא מוצא בנק' זו שום נק' תמיכה או תבנית המובילה לנקודה זו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לחיצת שורטים כנראה
אזרח-מודאג,
11/10/04 01:24
|
שבועיים לפני כן לחצו שורטים את המנייה מ1,5 ל1.2
כנראה שהשורטים שמו פקודת STOP BUY בשער הזה
אם תשים לב המרחק מ1.5 ל1.2 הוא כמו המרחק ל1.8
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תעבור לגרף יומי
מאיר ברק,
11/10/04 00:08
|
ותבדוק את נקודת ה - High של ה - 21 ביולי. בדיוק 1.79$
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21/7 ?
Bill Gates,
15/10/04 01:51
|
|
 |
21 ביולי
מאיר ברק,
15/10/04 08:45
|
מעבר מעבר ל - High עשוי לגרום ל''לחיצת שורטיסטים'' ולכן לעליית מחיר המניה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מה הכמות הנכונה?
ריקי,
10/10/04 13:23
|
אשמח אם תסביר מהי הכמות הנכונה לכניסה. כיצד מחשבים אותה בהתחשב במחיר המניה?
תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכמות תמיד קבועה
מאיר ברק,
11/10/04 00:17
|
בכל מניה בה אני סוחר תמיד אסחור באותה הכמות. אחד החוקים במסחר יומי אומר שאנו סוחרים ב - Points ולא באחוזים. מניה של 1$ יכולה להתנהג כמו מניה של 20$ וזה הוכח היטב במניה זו. אין מדובר כאן ב''השקעה'' ולכן איני מסכים עם אחת ההערות. כאשר עובדים עם Stop Loss ממוחשב במניה בעלת מחזור גדול - הסיכון קטן ולכן השאלה עבורך היא כמה את מוכנה להפסיד? אם תעריכי את הסיכון במניה זו בהפסד אפשרי של 10 סנט (הגיוני) הרי שאם את מוכנה להפסיד 100$ תקני 1,000 מניות. לכל אדם יש את הכמות המתאימה לו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תלוי גם על פי מה נקבע הסטופ
ערן,
ניו יורק,
11/10/04 03:41
|
לפי דעתי האומנות בכל העניין הזה מתבטאת ביכולת שלנו כסוחרים לעבוד לפי נוסחה קבועה של ניהול כספים כאשר הסטופים שהנוסחה קובעת לנו הם גם הגיוניים לפי גרף המניה והם תמיד יפלו מתחת לרמות תמיכה. זו הסיבה שאני סבור שרצוי לשנות את כמות המניות בהתאם למה שהגרף אומר לדוגמא, אם תכננו לקנות 1000מניות של חברה X במחיר 10 והגרף אומר סטופ כ10 סנט מתחת, ב$9.90 אבל משום מה השוק רץ או לא הספקנו לקנות את המניה ב10 ויש אפשרות לקנות אותה עדיין ב$10.10 אז כל עוד היעד עדיין נמצא בגבול היחס סיכון סיכוי של 1:2 לפחות אז אפשר פשוט לקנות במחיר גבוה יותר רק חצי מהכמות דהיינו, לקנות 500 מניות במחיר של $10.10 כך שרמת הנוחות שלנו לא משתנה, בשני המקרים הסיכון הוא $100 בלי שנוותר על העסקה אם כי במחיר של רווח סופי נמוך יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכמות משתנה בהתאם לגודל התיק
ערן,
ניו יורק,
10/10/04 19:20
|
ובהתאם להפסד שאת מוכנה לספוג פסיכולוגית, ישנן נוסחאות ניהול כספים רבות אבל באופן כללי אומר לך את גבול הסיכון המקובל בסביבה שאני בא ממנה: אם גודל התיק שלך הוא $100000 את לא אמורה לסכן יותר מחצי אחוז על כל עסקה ובמקרה הנ''ל של TMTA כאשר היעד ההתחלתי של העסקה היה כ20 סנט, הטריגר לכניסה היה $1.8 והסטופ לוס אמור להגיע לא מתחת ל$1.7(שימי לב, לשמור לפחות על יחס סיכון סיכוי של 1 ל2) אז צריך לחלק $250(חצי אחוז של מאה אלף) ב$0.1(הסיכון בסנטים שאנחנו לוקחים על העסקה) מה שנותן לנו כמות כניסה של 2500 מניות, היה והמניה עלתה 20 סנט אז הרווחנו $500 אבל אם הטרייד לא עבד והמניה ירדה אז הפסדנו כ$250, בכל אופן, ניתן להיות יותר קונסרבטיביים ולחפש את העסקאות עם יחס סיכון סיכוי של 1 ל3 או 1 ל4 שמבטיחים שרידות בטווח הארוך יותר, בעיקר לסוחר המתחיל. כמו כן חשוב לדעת שהמספרים הנ''ל הם תיאורטיים, במציאות לא תמיד נוכל לצאת ב$1.7 ולעיתים נשלם פרמיה שנקראת SLIPPAGE שאינה קבועה והינה משתנה בהתאם לנזילות בנכס וזה נכון גם לגבי הכניסה, במקרה שהובא בכתבה אני לא רואה איך הכותב הצליח להכנס בעת הפריצה במחיר של$1.8, המקורות שלי מראים שלא נעשו עסקאות בעת הפריצה במחירים של בין$1.73 ל$1.85 אז או שהכותב קנה לפני הפריצה(לפעמים ניתן ל''הריח'' שקורה משהו על ידי הצטברות קונים רבים בעמודת הBID) או שהקנייה נעשתה אחרי הפריצה ובמקרה הזה הכניסה נעשתה במחיר של $1.85 מה שאמור לשנות את יחס הסיכון סיכוי לחלוטין ודורש להציב סטופים צמודים יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תיקון טעות מהתגובה הקודמת שלי
ערן,
ניו יורק,
10/10/04 19:59
|
המספרים שציינתי הינם נכונים לתיק של $50000 ולא $100000 כמו שנכתב במקור, הרי $250 זה חצי אחוז של $50000 ולא $100000
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תחליף את המקורות שלך
סוחר,
10/10/04 20:48
|
אם תסתכל על המנייה בגרף תוך יומי של נרות של 1 דקה תראה שנסחרו מעל 357000 מניות בדקה אחת בשעה 11:57 שעון ניו-יורק בין המחירים 1.73 ל 1.85 כיון שלא ניתן לראות גרף נרות ברזולוצייה גבוהה יותר מנר לדקה קשה להבין מאיפה הגעת למסקנה שלא היה מסחר במחיר 1.80. יותר מזה בהתחשב בנזילות הגבוהה של המנייה (יחסית) לא הגיוני שבדקה זו לא היה ניתן להיכנס ב - 1.80 -- לפחות לא לזריזים שביננו.
לגבי SLIPPAGE אם תעבוד בהוראת LIMIT לא יהיה SLIPPGE
לגבי יעד התחלתי הוא לא היה 20 סנט בנקודה זו ניתן לקחת פרטיאל, ולקוות שהחצי השני ימשיך ליעד (שגבוה בהרבה), אם היעד היה 20 סנט הוא היה מוכר הכל בנקודה זו!! יחס הסיכון צריך להיות מחושב לפי היעד האמיתי ולא לפי 20 סנט כמו שציינת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תראה, אף אחד לא מוסמך לקבוע
ערן,
ניו יורק,
11/10/04 03:11
|
מה הדרך הנכונה לעבוד היות ולא מדובר במדע מדוייק כך שמה שנותר לחלוק עליו זה רק על עובדות שלפעמים לא נכונות, ציינתי כבר שישנן נוסחאות ניהול כספים רבות וכל עוד משהו עובד בשבילך לאורך זמן אז אני לא חושב שיש נושא לויכוח, בסך הכל ניסיתי לענות לריקי על השאלה על ידי נתינת דוגמא אישית וקווים מנחים לשיטת ניהול כספים שעובדת לי באופן קבוע כבר שנתיים. אבל אם כבר הזכרת SLIPPAGE אז לא ידוע לי על אף אחד ששם סטופ לוס לימיט, ישנם מקרים שמנייה שוברת תמיכה מסויימת ולא מפסיקה להתמוטט אחרי זה כך שסטופ לוס לימיט יכול לחורר לך חור ענק בכיס וSLIPPAGE הוא פשוט בלתי נמנע בעולם האמיתי אם כי אפשר למזער אותו בכניסה לפוזיציה ואם הסטופ לימיט בכניסה לא תפס אז מקסימום הלכה העסקה, אבל לא הפסדנו כסף. הייתי אומר שהביקורת שלך היא לא ממש בונה ומעידה על חוסר נסיון פרקטי למרות שבהחלט יתכן ויש לך ידע ושליטה בחומר. עכשיו לגבי המקורות, טוב אז המקורות שלי בבית בגרף של הדקה מראים נר צר שהגבוה והנמוך שלו הם $1.85 והמחזור מסחר הוא 357000 מניות, מחר אעיף מבט במערכת שיש לי במשרד(ESIGNAL PRO) כדי להסיר כל צל של ספק אבל במקרה הזה בהחלט יכול להיות שאתה צודק והנתונים שלי בבית לא נכונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניתן גם ניתן
אזרח-מודאג,
11/10/04 01:29
|
הכל תלוי מה הכלים שעומדים לרשותך אני עובד עם תחנה של טרדסטיישיין ואני יכול לדעת בדיוק על כל עיסקה ועיסקה ולא רק נרות של דקה אחת
לא רק זאת אני למשל מצליח לתפוס כמה בלוקים היו בBID וכמה היו ASK כך אני יודע האם יש מוסדות שמוכרים או קונים
יש עוד המון סודות אפלים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה יח נחשב לבלוק?
ל"ת
אבירון,
24/10/04 00:27
|
|
 |
האם קיבלת תשובה לשאלה זו?
יובל,
19/10/04 19:16
|
לאזרח המודאג: האם אתה רואה את כל הטיקים 10 שנים אחורה בגלל שהתוכנה מותקנת אצלך 10 שנים? או שמסד הנתונים נמצא על השרתים של החברה ואתה מושכך משם א הנתונים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאזרח-מודאג טריידסטיישן אינפו.
אבי,
14/10/04 21:41
|
הסתכלתי באתר www.tradestation.com אני מניח שמשם הטריידסטיישן שלך. הייתי מעוניין בחוות דעתך לגבי הכלי מבחינה טכנית ולגבי הברוקר עצמו: האם הוא אמין, האם יש לו משרד בישראל ? האם השתמשת בו גם למטבעות (ראיתי שיש לו FX). כתוב לי בבקשה ל AVI_RR@YAHOO.COM תודה, אבי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צדקת לגבי נכונות העסקאות ב$1.8
ערן,
ניו יורק,
13/10/04 05:32
|
והסליחה עם כל מי שההודעה שלי מלפני כמה ימים הצליחה להטעות אותו. אכן לפי הגרף שבדקתי שוב בESIGNAL התבצעו עסקאות בין המחירים $1.73 ל$1.85 ולא כמו שטענתי מקודם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן טריידסטיישן מספקת את
אזרח-מודאג,
11/10/04 15:17
|
המדע על כל טיק וטיק
אני יכול לראות את כל העסקאות עד 10 שנים אחורה!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם אתה רואה נתונים אלו
סוחר,
11/10/04 10:40
|
גם יום או יומיים אחרי ? או שרק בזמן אמת
ברור שאם יש לך מערכת LEVEL 2 אתה רואה כל עיסקה ועיסקה שבוצעה ומה היתה הכמות השאלה היא האם יש לך מידע זה גם לאחר יום המסחר(כלומר אתה שומר היסטורייה -- נראה לי שלא)
התגובות פה היו על יום מסחר שקדם ולכן לא ניתן לראות נתונים אלו בזמן אמת!!
הגב לתגובה זו
|
|