 |
15.
אתה מכיר את השטיקים של הקרוק
יגאל כהן,
28/07/04 11:23
|
עליך ועלי קשה לו לעבוד. אך פריירים אף פעם לא חסר, ועל זה בונה האיש המושחת הזה. יסולק הקרוק מקירבה לכסף!!!!!! הצילו!!!!!!!!!!!!!1
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
מחירי הדירות
רונן,
ת''א,
12/07/04 01:10
|
לא רחוק היום שאנשים במדינה יזרקו לרחובות .כי אין כסף המדינה לא שיכת לעשירים בלבד .צריך להפשיר קרקעות ולהציף את השוק בדירות ואם קבלנים לא ירצו לעשות זאת אז המדינה צריכה לקחת לקחת אחריות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
יוסף עסיס נחשפה בורותך
פינצי,
מרכז,
10/07/04 23:50
|
נתניהו רוצה להמריץ את שוק הנדל''ן ע''י הוזלת מחיר הדירות כיום דירה ממוצעת בישראל ממוסה בלמעלה מ350000 ש''ח מיסים ישירים ועקיפיםונתניהו רוצה להמשיך במדיניות הפחתת המיסים ן=וכך ירדו מחירי הנדל''ן ועוד דע לך כי ברוב קרקעות המדינה (93% מחזיקה המדינה את אותן הקרקעות נשחרר למכירה ואז ירד מחיר הקרקעות וכולם יצאו נשכרים העם יוכל לקנות הקבלנים ישארו באותו מתח רווחים כי המחיר יירד מהמיסוי ימהקרקעות והכלכלה תפרח לדאבונך כי יותר לא תוכל להשמיץ את מנוע הצמיחה נתניהו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
עסיס צריך קורס בלוגיקה
ההיפך,
09/07/04 11:40
|
אם מצביעים פוטנציאליים מחזיקיםם נכס נדל''ני אז האינטרס שלהם הוא שמחיר הנכס יעלה ולא להיפך. כנראה יש משהו עסיסי בצורך לתקוף את ביבי, ו''תעזבו אותי מהעובדות ומההגיון'' אומר יוסף עסיס
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא מסכים איתכם
סופוקלס,
09/07/04 19:32
|
לא כל מי שיש לו דירה מעוניין דווקא בעליית מחירי הדירות. הרי את הדירה הוא ימכור בדרך כלל בשביל לקנות דירה אחרת. אם כל מחירי הדירות ירדו ב 50 אחוז (נניח), אז ההוצאה של שידרוג הדירה לדירה יקרה יותר תהיה גם היא נמוכה ב 50 אחוז מאשר לפני הורדת המחירים. כך גם בעלי דירות יוכלו לשפר את המגורים שלהם בעלות יותר נמוכה. תחשבו על זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אל תהיה אידיוט
ירון,
09/07/04 13:38
|
הרדיפה של עם ישראל אחרי דירה היא משהו בסיסי, שהולך אתנו כבר הרבה שנים, ועוד יילך אתנו. 73% הם מדד לגבי ענין הציבור בנדלן. ברור לגמרי שמי שמחזיק דירה היום מעונין בעליית ערכה. אל תהיה אידיוט. אבל האחוז הגדול הזה מלמד על שוק פופולרי. השוק הזה לא נגמר היום. יהיו עוד אלפי עסקאות, ולו בגלל הצורך - הלא מובן - של ישראל ישראלי להחזיק בדירה אם ביבי מבטיח להוריד מחירי נדלן-קהל עצום של קונים יאהב אותו. אבל ממש יאהב אותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
הכותב מנותק מהמציאות
מורה בבית ספר,
כפר סבא,
09/07/04 08:28
|
ובנוסף טועה ומטעה מבסס את טענותיו מטיול קצר (במקרה הטוב) במנהטן (מרכז העצבים של העולם) וטוקיו (על כל 15 מילון תושביה)
מחירי הנדל''ן חייבים לרדת מבחינה מוסרית, חברתית וכן - כלכלית
יום שמח !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה מה שאומר ביבי
בן,
09/07/04 09:33
|
ביבי הוא זה שמשווה מחירים מנהטן וטוקיו. כל טמבל יודע שמחירי הנדלן בניחו יורק הם מהגבוהים בעולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין הגיון בדבריך
ל-בן,
חיפה,
09/07/04 11:12
|
ההשוואה של ביבי במקומה
נכון - ניו יורק וטוקיו הן מהיקרות בעולם ואין סיבה שישראל תיהיה באותה קטגוריה....
כנראה שאתה סתאם מאלה שתמיד נגד ביבי - מבלי להבין או להתיחס לנושא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
מדינה לא צריכה לקבוע מחירים
אבי,
09/07/04 02:58
|
לא של דירות, לא של לחם ולא של דלק. מפתיע שמי שרוצה להפריט הכל, בצדק, רוצה גם פיקוח על מחירים. כמובן שיש לבטל את כל סוגי המכס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדינה צריכה להוריד מיסים על
קורל,
10/07/04 04:04
|
דירות. אתה צודק שהמדינה לא צריכה לקבוע מחירים אבל היא גם לא צריכה לגבות מסים בשיעור 60% מערך הדירות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מה?
אני,
אין,
09/07/04 02:14
|
שמע ראשית אם ביבי היה מעוניין לתפוס 73% מבעלי הדירות הוא היה עושה בדיוק הפוך מאשר להצהיר על הורדת מחירי דירות משום שבמצב זה הוא הולך ומתרחק מ73 אחוזי מחזיקי הדירות היות והוא מתכנן, בעצם, להוריד את ערך הנכס שלהם...ותחשוב על זה. מחירי הדירות בארץ צריכים להמדד ביחס לשכר הממוצע בשוק - מתוך הנחה אופטימית שמשפחה ממוצעת מסוגלת לחסוך 1000 ש''ח בחודש תעשה לעצמך חישוב פשוט ותראה כמה שנים צריכה משפחה לחסוך על מנת להגיע ל 150 אלף דולר - וזה עוד בראייה אופטימית.(חישוב פשוט מראה על כ 670 חודש שהם כ 56 שנה....כאשר לוקחים הלוואות אזי בעצם מעלים את גובה התשלום(וברוב המקרים יורדים מאד ברמת החיים - בהנחה שמצליחים לעמוד בתשלומים) וממילא מחזירים כמעט פי שתיים מגובה ההלוואה. ובכן טירוף , טירוף, טירוף - המנטליות צריכה להשתנות אנשים צריכים להפסיק לקנות דירות - עדיף לחיות בשכירות כל החיים אם אין לך סכום התחלתי ניכר!
תן לי לנחש...אתה לא מנוי על העשירון המתקשה כלכלית......או לכל הפחות לא ממש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנת
יניב,
09/07/04 09:32
|
ברור שאלו שיש להם כבר דירה לא רוצים שמחירה ירד. אבל 73% זה אינדיקציה לגבי הענין שיש לציבור הישראלי בנדלן! חשוב על הטווח הארוך. מדובר בתהליך ארוך טווח שישפיע על אלפי בתי אב בבואם לקנות דירה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
ביבי רוצה עוד
מינה,
מרכז,
08/07/04 22:24
|
אם רוב הבוחרים בעלי דירות, יכעסו שביבי רוצה להוריד ערך רכושם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
ישראל יותר יקרה מארצות הברית
בהרבה,
08/07/04 20:03
|
בית נאה בפרבר בארצות הברית עולה בערך 50-60 אלף דולר. בארץ אי אפשר לקנות בזה אפילו דירת חדר מצוקמקת. נכון שבמרכז לוס אנג'לס ובברלי הילס מאוד יקר, אבל בית רגיל ונורמלי של משפחה אמריקאית ממוצעת עולה הרבה פחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעית ב 100,000 דולר
אבי,
USA,
08/07/04 20:51
|
למה סתם לרשום שטויות? איפה יש בית ב 50,000 דולר? לגבי מנהטן שוב שטויות, דירת 2BR עולה הרבה יותר מ 200,000 דולר, אפילו חצי מיליון לדירה לא מפוארת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מנהטן זה פרבר?
לא שטויות,
09/07/04 19:28
|
כנס לאתרי נדלן אמריקאיים ותשווה מחירים של בתים בפרברים (לא מנהטן). יש הרבה ישראלים שגרים הפרברים של ערים גדולות (שוב, לא מנהטן, וגם לא בוורלי הילס) ושילמו על הבית 50 או 60 אלף דולר. ברור שמי שרוצה יכול לקנות גם בהרבה יותר, אבל באופן כללי אלה המחירים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מחירי הדירות
רונן,
ר''ג,
08/07/04 17:41
|
ובכן - לא צריך לדבר על מחירי דירות במונחים מוחלטים אלה במונחי שכר ריאלי, אם מסתכלים לפי קריטריון זה, ארצנו יקרה מאוד. ונא לא להשוות את מנהטן שזה מרכז עולמי לת''א הקטנה. מה רע במחירים גבוהים של נדל''ן? ראשית גם אם לא כל הדירות זהות הרי שבכל מקרה הוצאה של יותר משמונה שנות שכר ממוצע לדירה ממוצעת זה דבר מופרע - אם דירתי עולה מאה אלף או מאתיים אלף היא עדיין אותה דירה אולם אני מקריב ע''מ לגור בה (בשכירות או בקניה) הרבה תצרוכת ממוצרים אחרים. מנקודת מבט העסקים - נדל''ן הוא הוצאה קבועה מאוד גדולה. מחירי נדל''ן גבוהים מדי גורמים שהקמת עסקים דורשת השקעה קבועה גדולה מכאן שיהיו פחות עסקים (למשל חנויות) וכתוצאה מכך פחות יצור/שיווק ולכן מחירי המוצרים יהיו יקרים. (נשים לב כי באיזור בו הרבה רשתות שיווק מזון - המזון זול יותר) כך או כך מדובר בפגיעה גדולה ברמת החיים המתבטאת כמובן בצריכה ריאלית. לסיום ע''מ להראות כמה שוק הנדל''ן לקוי ודורש רפורמה - שימו לב כמה שחיתות מעורבת בכל פרויקט נדל''ן דבר הנובע מחסמים אותם צריך לעקוף באמצעות שוחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מחירי הדיור לפני התרסקות
כלכלן בחב' בניה,
08/07/04 17:11
|
להלן הסיבות ללהתרסקות מחירי הדירות:
1. הבנקים ''סוחבים'' חובות גרועים בסכום של כ 40 מיליארד שקל של חב' בניה כושלות, הבנקים חוששו עד היום לממש את הבטחונות כי הם יקבלו הרבה פחות משווי החברה, הבנק הראשון שהחל לאבד את סבלנותו הוא בנק הפועלים שהחל לסגור על חב' הבניה, בארה''ב למשל, הבנק מממש דירות בחצי המחיר, העיקר שיהיה כסף ביד, זה לא מענין את הסבתא שלו. צפו להצגה בקרוב עם שאר הבנקים.
2. על דירה מוטלים כ 60% מיסים, האוצר הבין שזה מטורף והוא מתחיל בהדרגה להוריד מיסים.
3. האוצר והמינהל יתחילו לשווק קרקעות לבניה מתוכננות בקצב מהיר יותר בשנה הקרובה.
4.זוגות צעירים מפסיקים לקנות דירות ולהתחייב למשכנתא של 30 שנה, הם רוצים לחיות כמו כל זוג צעיר בעולם. 5. הביקוש יורד כי אין פועלים מקצועיים, הענף יכנס להקפאה עוד יותר עמוקה.
כל הנימוקים הנ''ל יביאו לירידת מחירים של 30%-40% בשנתיים הקרובות.
מסקנות: מי שחושב לקנות שימתין, הזמן פועל לטובתו. מי שחושב למכור, שימכור עוד היום, המחירים רק ירדו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הלוואי ואתה צודק
סופוקלס,
08/07/04 18:54
|
מחירי הנדלן בישראל הם ללא שום קשר למחירים בעולם (בוודאי כשמשווים להכנסה הממוצעת). לא ייתכן שבית צפוף בפרבר (רעננה, למשל) יעלה שלוש מאות אלף דולר או יותר. זה טירוף מוחלט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק, מחיר דירת 3 חד'
רונן,
08/07/04 17:45
|
במרכז הארץ צריך להיות 80 אלף דולר ולא 200 אלף דולר, אתם ידועים מה, גם 100 אלף דולר הולך. אבל לא הטירוף של היום, יש לשים לזה סוף!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהפה שלך לאוזניים של אלוהים!
ל"ת
מחוסרי דיור,
כל הארץ,
08/07/04 17:24
|
|
 |
4.
מחירי הנדלן ???
pini,
08/07/04 15:51
|
מחירי הדירות בארץ הגבוהים בעולם, ולזה יש סיבה. והיא הבנקים. שמחזיקים בהרבה מאד דירות, שנתפסו, ונלקחו מחייבים, שהסתבכו עם רכישת דירות חלקם יוקרתיות, יותר. וחלקם פחות. באמצעות קבלת משכנתאות. והבנקים מחזיקים, במחירים גבוהים מאד, על הדירות שבחזקתם, שמה הם לא ישאו בהפסד כל שהוא. וקבלנים שלקחו הלוואות מהבנקים בכדי לבנות. לא יורידו מחירים על דירותיהם, בכדי לסגור ריביות של הבנקים, בין יתר הוצאותהם. וכך אין תקוה שהמחירים ירדו אי פעם. וביבי צודק. יש להוריד ממחירי הדירות, מיד......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
צריך להפיל מחירי דירות מגורים
שמחה,
08/07/04 15:41
|
אם דירת 4 חדרים היתה עולה 100,000$ במקום 180,000 (ולא רק בתל אביב) אז היה לי יותר כסף להוציא על מכונית, ריהוט, אוכל, חוגים ועוד.. ואז הכסף היה מתחלק בין הרבה אנשים ולא הולך רק לקבלן אחד. גם המדינה היתה מרוויחה כי אם אני מוציא כסף אז מיד יש מע''מ ומיסים מזה שמקבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דירת 2 החדרים שלי עולה 180 אלף
קרנפי,
ת''א,
10/07/04 09:28
|
והיא צפופה כמו צינוק. אין מספיק מקום לשני אנשים, שלא לדבר על תוספת של ילד. רק בגלל שהיא במרכז ת''א ופונה לגינה שקטה וירוקה היא עולה ב 15% יותר מכל דירה אחרת בגודל דומה. בלי קשר, בזמן האחרון אני רואה המון אילתורים של חברה צעירים שקונים קומות נטושות בבנייני תעשייה מתפוררים באיזורי תעשיה דוחים, ומשפצים אותם למגורים בהמון מחשבה, השקעה ודמיון. וככה במחיר של 100,000 דולר לקומה + עוד 50,000 דולר לשיפוץ איבזור וריהוט הם מקבלים דירות לופט ע נ ק י ו ת ומפנקות בת''א.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הלוואי
מחפשת דירות,
08/07/04 16:04
|
הלוואי ודירת 4 חדרים היתה עולה 180,000. אולי בדימונה או קריית גת. עזבי ת''א - לכי לראות כמה עולה דירה כזאת בכל מקום צפונה מהרצליה עד חיפה - כולל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
ביב צודק
מחפשת דירות,
מאדים,
08/07/04 14:59
|
תראו מה $200,000 'קונים' באזור המרכז - כולל השרון. ובכן, בן זוגי ואני - שאנו לא זוג צעיר, מחפשים דירה סבירה בסכום הנ''ל. על תל-אביב אנו מוותרים מראש - אולי ניתן לקנות שירותים או מטבח בסכום זה, אך לא משהו מעבר.....
החלטנו לעבור לאזור השרון. ופה המצב מדכא עוד יותרת בדיוק משום שהאזור לא מתימר להיות ת''א. רעננה - מקום נחמד לכל הדעות - סגורה בפנינו, כי המחיר זהים לאלה של ת''א וידינו, כאמור, אינה משגת. לכן אנו מחפשים בכ''ס. פה אולי נצליח למצוא דירת 4 חדרים סבירה - חלילה לא מפוארת.
אנו לא שכבות מצוקה אלא מעמד ביניים משכיל. ועדיין הכסף שלנו לא קונה הרבה במדינת ישראל. אני שומעת על כך שהנדל'ן התרסק, אולם כשמחפשת בעצמי עכשיו מרגישה כמו ענייה שאין היכולתה להבטיח שכונת מגורים טובה לילדיה.
הכל יחסי בחיים. אם היה לי מיליון לשים על נכס, אני מניחה שחיי היו יותר קלים. הלוואי.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיליון דולר
עודד,
צפון,
09/07/04 01:22
|
גם אם היה לך מיליון דולר לשים אותם על דירה זו שטות. ברגע שאנשים לא יקנו המחירים ירדו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מנותק מהמציאות
רמי,
תל אביב,
08/07/04 12:55
|
ביבי רוצה להוריד את מחירי הנדל''ן דרך הורדת מחירי הקרקע (אדמות מדינה}, אין אדמות מדינה באזורי הביקוש ובשאר האזורים מחירי הדירות ''על הפנים'' ולכן דבריו חסרי שחר!!!
הגב לתגובה זו
|
|