|
|
|
עד כה: 22 תגובות, ב- 12 דיונים.
|
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף סגור את כל התגובות
|
הוסף תגובה
|
|
 |
12.
כמו להביא טקסט של שיכור בטרם התפכח
ל"ת
ירון,
פרד"ס,
23/04/08 12:12
| |
 |
11.
תיאוריה לחוד ומציאות לחוד חלק א'
גולן,
ניו יורק,
18/04/08 22:37
| מאוד קל לדבר אבל לפגוע ביצורים חיים זה לא מן הנמנע, המערכת החיסונית שלי מחסלת לא יודע כמה חיידקים מדי יום. כשאני חולה (אפילו לא משהו רציני) אני לוקח תרופה שמחסלת חיידקים. כשאני הולך ברחוב אני לא יודע על כמה זוחלים בטעות דרכתי שלא לדבר על כמה אנשים התעצבנו כשהחליטו שהפרצוף שלי מעצבן או כמה דתיים התעצבנו שאין לי כיפה על הראש או אולי גם עיצבנתי כמה חילוניים בדרכי לבית הכנסת בשבת. אולי גם ה6 מליון שניספו בשואה צריכים להתנצל בפני היטלר על כך שעיצבנו אותו?!
כרגיל, כמו מליון מורים רוחניים, קרישנמורטי לוקח בלעדיות על ההגדרה לאהבה בדיוק כמו שיש דוסים שלוקחים בלעדיות על היהדות ומחליטים מי יהודי טוב ומי יהודי רע. אם אהבה זה אלוהים או אלוהים מקרין אהבה, וואטאבר, אז למה אלוהים יוצר אסונות טבע? למה אלוהים יוצר מחלות? למה יש אנשים ששיחק להם המזל יותר מאשר לאנשים אחרים? למה יש כאלו שנולדים עם כפית של כסף בפה ויש כאלו שנולדים עם מטאטא בפה? למה לעזאזל קרישנמורטי מתעקש שאהבה חייבת להתבטא בהקדשת חיינו לזולת? כמה אנשים נתנו את הנשמה שלהם ונשארו סובלים בלי כלום בגלל שהם נפלו בפח של לתת ללא תנאים?
אז ככה, אין שום דבר רע בלעזור לזולת ואין שום דבר רע בלתת ללא תנאי ואפילו יותר מכך, זה נחוץ בשביל השקט הנפשי שלנו, אבל זה גם מעלה כמה שאלות, מה לתת ללא תנאי? כמה ועד מתי לתת ללא תנאי? והאם העולם שלנו היה מתקיים אם כולם היו נותנים הכל ללא תנאים? האם היו יכולים להיווצר רופאים אם כל יום בדרך לבית ספר לרפואה הם היו צריכים להתעכב בדרך אלף פעם בשביל לעזור לזקנות לחצות את הכביש או האם היו יכולים להיווצר בעלי הון נדיבים כמו רוטשילד או מונטיפיורי אם הם היו באשראם כל היום מקדישים את כל חייהם לעזרה לזולת?
תפקחו את העיניים ותסתכלו סביב על העולם שאנחנו חיים בו, כל מה שאתם רואים אם זה בתים, מכוניות, בגדים, אלקטרוניקה, חנויות, ספרים, בתי ספר או גנים, זה הכל תוצר של אהבה, הדברים הללו לא היו נוצרים אם לא הייתה אהבה בעולם ואם אנשים לא היו מקדישים שעות, ימים, שבועות או שנים בשביל להשיג דברים בחיים אז העולם הזה לא היה נוצר.
כמובן שיש הישגים שמשרתים יותר את הכלל ויש השגים שפחות משרתים את הכלל אבל זה לא מה שחשוב, מה שחשוב הוא שאף אחד לא בנה דברים והמציא המצאות בשביל לשרת את הכלל, אנשים עשו את זה בשביל עצמם, בשביל ההנאה האישית וההתבטאות העצמית שלהם ומי שבכל זאת חי למען הזולת כי אמרו לו לשרת את הזולת ולשכוח מעצמו נשאר אומלל וממורמר שהוא נותן לכולם כל הזמן ולא מקבל כלום, בקיצור, קורבן ואם תשימו לב, קורבנות תמיד טובים אל אחרים, זה האחרים שאף פעם לא טובים אליהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
תיאוריה לחוד ומציאות לחוד חלק ב'
גולן,
ניו יורק,
18/04/08 22:36
| טוב, אז מה זה בכל זאת נתינה ללא תנאי? נתינה ללא תנאי היא הקרבה עצמית, הקרבה של האגו אבל בכל זאת, אם נקריב את האגו, מי יגיד לנו מה לעשות ואיפה יבוא לידי ביטוי הייחוד שלנו בעולם הזה? אז בואו נגדיר את זה ככה, האגו זה אלוהים, ''אנוכי אדוני אלוהיך'' (שימו לב למילה אנוכי) ועלינו לעשות מה שהאגו שלנו אומר לנו, לא להתבייש, זה הכל אלוהי, אבל עלינו לנקות את האגו מפחדים(להתמיר אותו), לא לנקוט בפעולות בגלל שאנחנו מפחדים שאם לא נבצע אותן אז חיינו לא יהיו מספיק טובים, לדוגמא: ''אני כבר בן 40 ורווק, כל החברים שלי כבר נשואים ואני מרקיב אט אט, איזו בושה, אני לא יכול להסתכל לאנשים בעיניים'' מי שבא בגישה כזאת, מן הסתם מגיע מפחד, מתחרותיות של אני לא מספיק טוב ואני רוצה להיות טוב יותר מאחרים. אבל מצד שני, אפשר גם אחרת, אפשר להגיד: ''אני בן 40, רווק וטוב לי אבל בכל זאת, אני רוצה אישה, מה אני יכול לעשות על מנת למצוא מישהי מתאימה? או במילים אחרות, לבוא ממקום של יצירתיות, ממקום בו אהיה שמח אפילו אם לא אמצא אישה. אני אעשה כל מה שידרש על מנת למצוא מישהי מתאימה אפילו אם זה ידרוש ממני להישאר רווק גם עד גיל 50, לעזאזל מי שאני, לעזאזל הכבוד והתדמית שלי, זה לא חשוב, אני במשימה ואפילו אם אעבור דרך 500 נשים אמשיך בדרכי.
אז הנה, בשתי הדוגמאות אנחנו מחפשים את אותו הדבר אבל בדוגמא השנייה אנחנו מקריבים את עצמינו למען עצמינו, למען השגת המטרה, אנחנו נותנים הכל אפילו שאף אחד לא ערב לנו שנמצא בסוף את מה שאנחנו מחפשים. מי שבא ממקום טוב ובגישה חיובית, תמיד ישאר שמח, תמיד ייצור דברים חדשים ומן הסתם הוא לא ינקוט בפעולות שיתרמו לו עצמו על חשבונם של אחרים. כמובן שזה לא אומר שאנשים אחרים לא עלולים להיפגע אבל זה לעולם לא יעשה בזדון והמניע ישאר טהור לדוגמא, אם הרכבת מגיעה לתחנה בשעת עומס, האינטרס שלי ומן הסתם יש עוד כמוני , הוא לתפוס מקום ישיבה, אם הגעתי למושב פנוי שנייה לפני זה שבא מולי אז מן הסתם הוא עלול להפגע. בהנחה ולא מדובר בקשיש או בנכה אז אין לי מה להרגיש רגשי חרטה, אחרי הכל אין טעם לתת למישהו אחר להיות מאושר אם זה משאיר אותי אומלל. יש אינספור דוגמאות מסובכות יותר ומסובכות פחות אבל בשביל זה יש לכם שיקול דעת ועל מנת שהשיקול דעת שלכם ישאר טהור, עליכם לשכוח מעצמכם לחלוטין ולשכוח מעצמכם זה לשכוח מהתדמית העצמית שאתם מנסים לשמר, אני בן אדם טוב, אני בן אדם רע, אני פראייר, אני לא פראייר, אני חכם, אני טיפש, אני נדיב, אני קמצן. לפעמים עלינו להיות טובים ולפעמים עלינו להיות רעים, לפעמים אנחנו עושים טעויות אבל לפעמים אנחנו מבריקים, לפעמים עלינו לצאת פראיירים ולפעמים עלינו לעמוד על שלנו, לפעמים אנחנו מרגישים שעלינו להתקמצן ולפעמים אנחנו מרגישים פזרנים או בזבזנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
זהו טקסט שקרישנמורטי המבוגר
ניצן מיכאלי,
18/04/08 08:47
| היה מסתייג ממנו ללא ספק. הוא תמיד נהג לומר:The master destroy the deciple and the deciple destroy the master
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
די להביט באיש כבנער כדי להבין שהמקור רחוק מהתרגום כאן, בכל זאת תודה
ל"ת
תוכו כברו,
17/04/08 22:44
| |
 |
7.
מישהו פעם אמר לקרישנמורטי,
נכתב תחת השפעה,
17/04/08 19:37
| היה לך מזל גדול שכילד חינך אותך אדם כמו לידבטר. קרישנמורטי אמר לו, נכון, כל מה שלמדתי נכנס מאוזן אחת שלי ויצא מיד מהאוזן השניה. באמת היה לי מזל גדול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
את הטקסט ''לרגלי האדון'' כתב קרישנמורטי כשהיה בן 14 בלבד, והוא נחשב ע
zubi,
17/04/08 19:37
| את הטקסט ''לרגלי האדון'' כתב קרישנמורטי כשהיה בן 14 בלבד, והוא נחשב עד היום לטקסט תיאוסופי קלאסי - so idiots
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
טקסט מוסרני ולא רוחני
ב',
17/04/08 18:50
| והוא יעיל בערך כמו לאמר למישהו: ''אל תחשוב על פיל לבן''. רק מקריאה בא לי לרכל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כלומר לדעתך אין קשר בין מוסריות לרוחניות....
ל"ת
רוחניות קשורה,
למוסר,
17/04/08 22:30
| |
 |
חחח...
ל"ת
טו-אוב,
17/04/08 19:39
| |
 |
4.
כל כך רחוק ממני עד ניתוק
חיים,
17/04/08 18:12
| ההטפה הרוחנית הזאת כבר לא עושה לי את זה, זה כל כך רחוק מהאני הפשוט שאני, מהרגש שעולה ומהמחשבה הזורמת
אני לא מזלזל באדם או במילותיו רק מביע את תחושת המרחק שאני חש מהאידיליה שהוא מתאר
הלוואי שהייתי יכול לא לפגוע באף יצור חי אבל אני פוגע כל כך הרבה בעצמי ובקרובי לי בלי שום כוונה, מעצם היותי פשוט כל כך ורחוק כל כך מהאידליה המוצגת כאן
אני לא שופע אהבה כל הזמן, יש לי קשת רחבה של רגשות שמתחזקים ונחלשים כל הזמן
יש לי תת-מודע שמשפיע על כל אספקט בחיי
יש לי רצונות, צרכים וחלומות שמתגשים עם האידליה הזאת ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין כאן כל הטפה רוחנית. יש פה דברי חוכמה שכדאי לך ללמוד מהם.
ל"ת
קרוב עד מגע,
17/04/08 22:29
| |
 |
3.
קירש והרמבם
זיגי,
כפר עדשים,
17/04/08 16:24
| יש המון דמיון בדעות בין תפיסת השולם של הרמבם לגבי מהותו של האדם וזו של קרישנמורטי . חבל מאד שאצלנו לא לומדים ומלמדים את הרמבם כמורה רוחני (במיוחד בחוגי הדת שמתימרת להיות פחות חומרנית ) גם קריש צריך יותר לימוד במוסדות החינוך במיוחד –חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק, לכן הדברים כאן ניראים כו''כ פשטניים.
ל"ת
לעומת...,
17/04/08 19:38
| |
 |
2.
Krishnamorti :What radiant,smart eyes!!
Jaqueline,
17/04/08 12:33
| יש בזה משהו ! רכילות ,אכזריות ו דעות קדומות,,,,,,,,מקור כל רע !! שמתי לב למשל שכל מי שבא לרכל אלי , מאוחר יותר מרכל גם נגדי כתב כליל ג''בראן בספרו :''הנביא'' : אם תגלה סודותיך לרוח , אל תתפלא שהרוח תמסור אותם לעצים !!
For Cruelty and superstition ,both come from FEAR and conquering fear is the very begining of wisdom
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ריכולים זה סוג של תקשורת..
מישהו,
כדור הארץ,
17/04/08 20:34
| בכל חברה שהיא לא פתוחה מטבעה יש מקום כלן (זה אחד מהארכיטיפים הראשיים). תפקידם להעביר אינפורמציה לא נעימה כדי שידעו.
חגביך ג'קלין, חשוב שתבדקי למה הרכלנים באים אליך לרכל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Yet,in religion, a mixture of vanity and superstition
ל"ת
Zoe Alfasya,
מ.קליטה,
17/04/08 12:55
| |
 |
1.
פשטני למדי. לא ברור ולא מפורט, כך שכל אחד יכול לקחת את הדברים לסייג
ל"ת
ולהרחיב כרצונו.,
17/04/08 12:13
| |
 |
זו בדיוק הבעיה שלכם, הדתיים
גור,
18/04/08 07:27
| לא סתם קוראים לדת הממוסדת ''רוחניות לעצלנים''.
[ההתפתחות הרוחנית שלך לא תבוא מזה שיגישו לך את הכל על צלחת, ההתפתחות לא תבוא משינון ופילפול אינטלקטואלים, ההתפתחות הרוחנית לא תבוא מריטואלים חיצוניים.
מצא את הרווח שמעבר למה שאתה קורה מופשט מידי, ותתחיל במסע האמיתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו לא התורה אלא תרגום של הגילגול של הגילגול שלה שלה
ל"ת
לך תמיד למקור,
17/04/08 22:41
| |
 |
להוראות הפעלה מדויקות , נא קנה מכונת כביסה
ל"ת
חג שמח,
17/04/08 14:42
| |
 |
מדליק וחכם-פ' מצורע...
ל"ת
אכן חג שמח,
17/04/08 23:11
| |
|
|
|
|
|
|