• 12.

    פורים משולש פה בי-ם..

    רש''ש, 24/03/08 00:05

    כמעט חצות ועוד לא התאוששתי מהמשתה, יש אנשים שטוענים שכשהם שותים הם רואים צבעים ,רבי שלום מסלונים כותב כמו שציטט ת.פ, אומר שזהו היום בו אפשר להגיע למקור האור העליון ביותר, וכן המשכת החסדים במתיקה לאורך כל השנה, כך מבואר בשפת אמת (פורים תרס''ג)--''ליהודים היתה אורה ושמחה'' אמרו חז''ל אורה זו תורה וכתיב ''היתה אורה'' פרוש--- ה א ו ר ה ג נ ו ז --דכתיב ''יהי אור ויהי אור'' דרשו חז''ל שאור הראשון נגנז, לכן כתיב ''ויהי ''= לשון צרה (וי) שאין האור מתגלה בשלמות בעוה''ז, לכן כתיב בכל הימים''ויהי ערב ויהי בקר'' שלא היה האור בשלמות, וכאן כתיב היתה אורה, והיה לשון שמחה שנתגלה אור הראשון, ואיתא במדרש נמנעה השמחה מן הרשעים- שהוצרך הקב''ה לישב עם בשר ודם בנר. ע''ש פרשת בהעלותך . והיינו דאור הגנוז בו השמחה שלימה באור פני מלך חיים. ובפורים מזה האור ניתן חיים לכל ישראל. ובאמת בשעת מתן תורה היה גלוי מאור הגנוז. וע''י החטא נפלו בני ישראל מדרגא זו. ובפורים נתחדש קבלת התורה ונגלה אור הגנוז. כל חטא מהעגל בא ג''כ ע''י צמלק שקרך בדרך. ולכן בכל מחית עמלק יש מחילת החטא (עמלק בגימטריה=ספק) וכ''כ וחמת המלך שככה. אע''ג דכתיב ביום פקדי שנשאר רושם החטא. מ''מ בעת רצון נמחה זה החטא כמ''ש גם אלה תשכחנה.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    חבל שהתמונה למאמר היפה- לא צנועה,רוחניות אמיתית באה רק בטהרה (ל''ת)

    אריק, 23/03/08 09:07

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    השתיה כמשל

    אחת שיודעת, 22/03/08 22:46

    גם אני שתיתי בעיקר להרים את המצב רוח, להשתיק כאבי לב, להתנתק מהעולם, ולשמוח קצת. היין היה לי כחבר/ה , תמיד נמצא שם אחרי יום עבודה קשה. כמובן שהשמנתי, כי התאבון היה בריא... ורציתי רק לישון . לפעמים גם אמרתי דברים לא יפים, ורוב הזמן העולם לא יכל להתקיים אלא אם כן היה בו יין. היום אני כבר לא נגועה בזה. עדיין זוכרת את הרגעים היפים של שתיית היין, אבל בסך הכל הכי טוב בלי זה. הכבד שלי וגם הלבלב מאוד מרוצים. נדמה לי שכל הדברים האלה, כמו עישון, שתייה, וסמים אחרים הם רק תחליף זול לאהבה. אנחנו עושים אהבה עם אוכל, שתיה וסמים במקום עם האדם הנכון. יבוא יום ואני אפגוש את זה שיעשה לי את זה , ובינתיים אני מתנקה מכל הרעלים.

    הגב לתגובה זו

    • כותב מרפא הב.ש.ם:

      רש''ש, 23/03/08 06:54

      בפסוקי הנביאים ובאמרות חכמי ישראל מצינו שני פנים לשתית היין, מחד, דברי שבח ומעלה בשתית יין, ומאידך דברי גנאי המרחקים ומגנים את היין נמנה להלן חלק קטן מהם: ''יין ישמח חיים'' (קהלת י'),יין ישמח לבב אנוש (תהילים קד), יין ישן דעת זקנים נוחה הימנו'' (מגילה טז ), יין ישן יפה למעיים'' (מועיל לפעולת המעיים) (נדרים סו ) ''כל שאין יין נשפך בתוך ביתו כמים אינו רואה ברכה'' (עירובין סה )''הרגיל ביין אפילו ליבו אטום כבתולה, יין מפקחו (ב''ב יב ).''בראש כל הרפואות אני היין '' ''ב''ב נח). מאידך נראה את החסרונות הרבים שב:''יין גורם לזנות'' (במדבר רבה כ ) , ''יין מביא יללה לעולם'' (יומא עו) ''יין מביא את האדם לידי חטא ולצרה גדולה ולחסרון כיס''(תנחומא שמיני) ''נכנס יין יצא סוד'' (עירובין סה) כיצד יתכנו מעלות כה רבות וחסרונות כה רבות בכפיפה אחת? תלוי איך ותלוי מתי, שותה אדם בעיתות שמחה, בסעודת מרעים, שתיה מבוקרת ומנומסת-ברכה רבה בה, שותה אדם בכל עת, מרבה בשתייה ללא גבול- אסון גדול לו ולמשפחתו. השתיה המרובה יוצרת תלות, הכהל כמוהו כסמים קשים, הדבר מנוון את האדם פיזית ונפשית, ואחריתו חלילה עדי אובד, לפיכך מסכם המחבר: טובה היא השתיה, ברכה רבה בה, לגוף ולנפש כאחד. אבל במדה מבוקרת ולעיתים מזומנות בלבד. ...שנהיה תמיד בשמחה...

      הגב לתגובה זו

      • תודה על תגובה יפה מאוד (ל''ת)

        אחת שיודעת, 23/03/08 22:40

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    אין תשובה על שפיכה לבטלה? (ל''ת)

    ע, 22/03/08 22:14

    הגב לתגובה זו

    • ראה לינק (ל''ת)

      קורא בין השורות, 23/03/08 06:47

      הגב לתגובה זו

    • תשובה רגילה אין, תשובה עילאית(מאהבה) יש, בקר ב'ראש יהודי' (ל''ת)

      אריק, 23/03/08 09:04

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    תודה תומר, תענוג לקרוא את דבריך (ל''ת)

    הנגאובר, 22/03/08 22:06

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אין דרך טובה יותר להרוס לצמיתות כליו העדינים של אדם

    אחד שיודע, 22/03/08 17:29

    משתייה לשוכרה. חג שמייח.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    יהדות ורוחניות

    פרופ' כהן, 22/03/08 10:33

    כל ניסיון בערוץ זה להקביל בין יהדות לרוחניות הוא עקר ופתטי לחלוטין. מספיק עם זה כבר. היהדות היא דת מתה!!!!!!!!!!!!!! דת לא רלוונטית ומסוכנת המורכבת רובה מטקסים הזויים שלא אומרים כלום למי שעושה אותם וכל ניסיון להבין את הטקסים הללו היא החטא עצמו. דת שמהותה היא טקסים אין לה זכות קיום.

    הגב לתגובה זו

    • Toda raba

      Ego, 22/03/08 12:34

      It's in the eye of the beholder. Each tekes may have a deeper meaning and connection to universal powers.

      הגב לתגובה זו

      • tekes = ceremony in english (ל''ת)

        Jaqueline, 22/03/08 12:39

        הגב לתגובה זו

    • אתה לא רלוונטי

      ד, 22/03/08 21:11

      נקודה.

      הגב לתגובה זו

    • כנאה לא זכית לראות את האור- מסכן (ל''ת)

      אריק, 23/03/08 09:05

      הגב לתגובה זו

    • אח יקר !! אוליי תנסה קצת להפחית

      דן, 24/03/08 01:34

      את שעות צפיית הטלויזייה שלך ותפתח את אחד מספריי החסידות ותבין שהיהדות חייה,זורמת ואיין סופית.. תנסה (אם אתה לא מפחד) ללמוד תורה,חסידות ומדיטצייה יהודית. מדברייך ניכר המון כאב וחבל .

      הגב לתגובה זו

    • באמת הרחתי פה משהו מת..

      (לא פרופ') עדית, 17/11/08 13:07

      ..אבל זה היה מוחך המרקיב :) לא יודעת מאיפה חשבת להדביק לעצמך את הכינוי פרופ' אבל זה היה נחמד.. ממש מתאים למוסדות ההשכלה הניכרים בבורותם האינסופית.. קודם תלמד קצת יהדות ואז תוכל לצייץ במעט. טקסים הם חלק שולי אך הכרחי להבנת עומקה וחכמתה של תורת ישראל שנתנה לנו ישירות מהקב''ה. ואם הם אינם מובנים לך זה רק משום שלא ניסית לחקור ולהבין, ואולי מפני כך שאתה חושש מן האמת המחייבת (עדיף להיות קוף נכון..?) בינתיים המסוכנים נמצאים בקרב אלו המתנגדים ליהדות. תפתח איזה ספר- אולי תחכים (אם עוד ישנה תקנה למוחך הרופף) בהצלחה.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    יפה מאוד

    Nir, 21/03/08 22:15

    המאמרים האחרונים שלך, ובפרט אלו שעוסקים ביהדות מרנינים את נפשי תומר, תודה לך... :) מקווה שתמשיך את הקו הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    יפה

    רש''ש, 21/03/08 17:08

    רבי שלום מסלונים הנו אחד מגדולי הפרשנים לדעתי, אם תעיין בספרו ''בראשית'' , על הנושא האחרון שכתבת (שבני ישראל השתמשו בסמים כביכול), ראה את האנלוגיה שלו לאברהם אבינו, שכאשר היה בכבשן נשרפה ממנו כל חומריותו ונשאר רק עם הרוח ,דהיינו נשמתו שקיימה את תרי''ג מצוות כמו לפי ''דיסקט,'' כך הוא אומר, למעלה זו הגיעו בני ישראל בחנותם מול הר סיני כל חומריותם נעלמה ופסקה זוהמתם ואמרו נעשה ונשמע והיו אבריהם מקימים את המצוות. שבת שלום ופורים שמח.

    הגב לתגובה זו

    • חג שמח לך רש''ש

      מושון, 21/03/08 19:06

      ותודה לך על מה שאתה מביא לטוקבקיה! יום טוב

      הגב לתגובה זו

      • חג שמח גם לך ובני ביתך.

        רש''ש, 22/03/08 18:55

        ותודה על היותך לי בר-פלוגתא חריף ושנון ונעים הליכות כאחד , החכמתני לא אחת. שבוע טוב

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    עד-דלא-ידע בין ''ארור המן'' ובין ''ברוך מרדכי''

    Jaqueline, 21/03/08 13:05

    ב''מגילה'' :(הספר היחידי שלא מוזכר שם האלוהים) המן השתעשע בהטלת פור (פורים) על איזה יום יבצע השמדת העם הזה. בזמן המן כ 500 שנה לפני הספירה ,נהגה נכון אתונה לחגוג את חג ההוללות (דינוסיה תה מגלה) העם התחפש ,שתה, ''קרוס-דרסינג'' היה מקובל ויכל העם לבקר חופשי השלטון בחסינות. אפשר להשוות היום חגיגות פורים בעולם הנוצרי ל :Mardi gras קרנבל הוללות למני Ash wednesday יום א לתחילת צום 40 יום לפסחא A propos , I remember i read people saying that Monika Levinsky was the Esther of today ,planted in the white house with the aim to free J.Pollack . Likewise , we need now a modern day Esther or Mordekhaii to save us from הטלת פור הרשע הפרסי :אחמדינייג''ד

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    תודה רבה תומר!! (ל''ת)

    אורי, 21/03/08 12:08

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    לרצון אמרת ובהיגיון לב הגית.

    יהודי, 21/03/08 10:57

    במאמר של אדמור הזקן הוא כותב כי יש שלוש יודין (מתוך הניתוח שלו לשם הכיסא), והלאה בביאור אומר כי ישנה היחד החזקה, וישנה היד הגדולה וישנה יד רמה. אם לא הייתי הדיוט הייתי מסוגל לכוון לכל עניין ולמקמו בתורה, אבל לא כך היא. אז רק אקצר ואחרתוך ומביני העניין יבינו שבפורים נגלית היד רמה, שם אין האות ה' המעידה על התרחבות ועשייה אלא ישירות אל מעל טעם ודעת, ישירות לירושה מאברהם אבינו מסותרת שבלב. ששם קיבלו את אשר החלו לעשות במ''ת. כל כך מתוקה היא תורתינו. דבש.

    הגב לתגובה זו