• 23.

    תרשה לי לחלוק עליך

    עובר אורח, 30/08/09 12:41

    התת-כותרת ''כיצד להשתחרר מאנוכיות'' הי אימרה מתנשאת והרי יסכים איתי ''אור ואהבה'' שהכתבה נועדה ''לפקוח עיניים'' וזה בפני עצמו צעד מתנשא, כמו האמונה שהאמת הודאית ידועה לי... מעבר לזאת אני מוצא את האנלוגיה בין אלוקים לגבר מקוממת, שכן אלוקים הוא איננו גבר כפי שאין הוא אישה, הוא א-מיני ועם זאת רב-מיני ולכן איננו כפוף להגדרה גברית\\אנושית ואיננו חפץ בתאוות השליטה. אלוקים נשגב ממך, אל תתימר להבין אותו מר לובן, שכן, אתה בסך הכול אדם.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    פמיניזם קיצוני + אלוהים כאדם = הסלט הזה

    דובב, 16/01/08 19:08

    שנאת גברקים גם ב''ניו-אייג'''? חבל מאד.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אנוכיות גדלה והולכת...מנצלים ומנוצלים...

    נשמה חושבת, 15/01/08 15:39

    אנוכיות גדלה והולכת בחברה המודרנית. חברה של מנצלים ומנוצלים. כה אומר המורה לפילוסופיה מזרחית.
    על הפילוסופיה בגרוש שאתה מוכר, אין להוסיף. רק שכחת , אדוני המלומד, להזכיר עד כמה אתה שוטף את המוחות של קהילת קרישנה ,שאתה וזוגתך עומדים בראשה ,באנוכיות גדלה והולכת. רק שכחת לספר לנו עד כמה אתה וזוגתך יודעים לנצל את הקומץ הקטן של קהילת קרינה שאתם מנהלים . אתם מגשימים בצורה מושלמת את ה''מנצלים והמנוצלים''. הכל כמובן במצוות הגשמת אהבת האלוהים .
    מי יתן ולא ירבו כמוכם.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    הרי קרישנה

    הרי, 14/01/08 16:23

    הרי קרישנה, הרי קרישנה, קרישנה, קרישנה, הרי, הרי.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    איזו שחצנות!!!

    ''פסיכולוג קליני, 11/01/08 23:26

    מאיפה הידיעה המוחלטת על קיום האל? איך בדיוק הכותב יודע ש''אנחנו האנרגיות ותפקידינו לענגו...''! הכותב מתיימר לדעת את טיבו של האל וכי אנחנו ''דומים לו איכותית אך לא כמותית...'', הרי זו היוהרה הגדולה מכולן!!!
    לא די לכותב ביוהרה זו שהרי הוא מגדיל ומוסיף ביאור לאמיתות האבסולוטיות שלו בדמות אלגוריה שטחית '' אברי הגוף עמלים לספק את צרכי הקיבה...'', שהרי כל תא ותא בגוף האדם, כל עצב וכל נים מטרתם היחידה היא סיפוקו של הכבד?!
    איזו דרך יפה לעשות רדוקציה של המציאות עבורינו ההדיוטות! איזה זילזול באינטלקט של הקוראים!

    הכותב לא מישיר מבט לקוראיו אלא מביט מעליהם, הוא חכם יותר, בעל תובנות עמוקות ונהירות אשר אינם בהישג תפיסתם של ההמונים.
    בכתיבתו טורח הכותב להראות כי השקפת עולמו היא אמת לאמיתה, עובדות שחקוקות בסלע. בכך הוא מיחד את עצמו, מבדיל את עצמו מההמון. הוא ''המבין'', ''המואר'', ''בבעל האמת האבסולוטית''! כל אלה כנראה ממלאים אותו בחשיבות עצמית לה הוא כנראה כל כך זקוק.
    כל העיסוק האובססיבי והפנטסטי באהבה שבין האל לאדם והאדם לאל וכו... כנראה ממלאים את העולם הדימיוני שהכותב יצר לו ולמאמיניו שמתעטפים בו כבטלית של אמת.
    הכותב משתמש בחסידיו כדי למלא את צרכיו הבלתי מסופקים להערכה עצמית.

    הראייה המתנשאת ובעיקר חוסר האמפתיה כלפי האנושות ה''עיוורת'' של הכותב משלימים את התמונה, הכותב ככל הנראה סובל מהפרעת אישיות נרקיסיסטית ( תחושה של חשיבות עצמית, יוהרה, היעדר אמפתיה (בעיקר למי שאינו מאמין בתורתו), צורך להיות בשליטה על אנשים אחרים, צורך בהערצה (קהל מאמיניו) ותחושת ייחודיות)

    זו רק דעתי האישית מקריאת הכתבה אך מהיכרות אם נושא הכתות בדרך כלל ראשי כתות סובלים מהפרעה זו!

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנת דבר!

      אור ואהבה, 29/01/08 12:41

      לחתום בתור פסיכולוג זה יפה,
      אך לנסות להעמיק מעט במהות,באהבה ובקיום שמעבר לחומרי גם כדאי...

      אין פה שום אמירה מתנשאת ויהירה להיפך!

      הגב לתגובה זו

      • תרשה\\י לי לחלוק עליך

        עובר אורח, 30/08/09 12:39

        התת-כותרת ''כיצד להשתחרר מאנוכיות'' הי אימרה מתנשאת והרי יסכים איתי ''אור ואהבה'' שהכתבה נועדה ''לפקוח עיניים'' וזה בפני עצמו צעד מתנשא, כמו האמונה שהאמת הודאית ידועה לי... מעבר לזאת אני מוצא את האנלוגיה בין אלוקים לגבר מקוממת, שכן אלוקים הוא איננו גבר כפי שאין הוא אישה, הוא א-מיני ועם זאת רב-מיני ולכן איננו כפוף להגדרה גברית\\אנושית ואיננו חפץ בתאוות השליטה. אלוקים נשגב ממך, אל תתימר להבין אותו מר לובן, שכן, אתה בסך הכול אדם.

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    אוי כמה סטריאוטיפים...

    חדווה הקלפטע, 11/01/08 21:07

    אולי די כבר עם השטויות המגדריות שמבוססות על הגות של כלום בריבוע.

    אין אף אשה עם מנטליות לשרת ולהיות כפופה ואין אף אשה שרוצה לענג יותר מאשר גבר רוצה לענג.
    זה הכל תוצר דפוסי התנהגות נרכשים שהם תלויי תרבות, ותרבות בלבד.

    ככל שהחברה בה הפרט חי, יותר ליברלית ונאורה, כדוגמת מדינות מערביות, יש יותר שיוויון הזדמנויות לשני המינים לממש את עצמם בהמון תחומים של החיים ולכן גם מיטשטשים במדינות כאלו הסטריאוטיפים המטופשים שמוזכרים פה בכתבה זו.
    לטוב ולרע.
    לטוב- כי לנשים יש הזדמנות לחוות ולהיות גם וגם. גם יפות וגם אופות. דהיינו גם ללכת אחר חלומותיהן בתחום ההגשמה העצמית, וגם לא לוותר על הזהות הנשית המודרנית והליברלית ולהיות אמהות ורעיות.
    לרע- כי בכאלו מדינות מספר היושבות בבתי הכלא הולך ודומה למספר היושבים בכלא, דהיינו - האגרסיביות הנשית מנותבת לדרך נלוזה (מתוך הנחה שהרבה מאוד מהפושעים הם פושעי צווארון לבן - כלומר - עבירות כספים ומירמה שהאינטלקט משחק בהן תפקיד מרכזי ולאו דווקא עוצמת האגרוף הפיזי).

    דבר שני -
    החברה המודרנית לא מאופיינת באנוכיות יותר מאשר כל חברה אחרת פרימיטיבית וראשונית.
    נהפוך הוא!
    ככל שחברה פרימיטיבית ובראשיתית יותר כך יחסי הניצול בה הם גדולים יותר.
    שהרי המסכנים שנדונו לחיות בחברות פרימיטיביות לא מקבלים (ולא קיבלו בעבר) השכלה והם תלויים תלות מוחלטת וחד משמעית בראש השבט וברופא האליל שבלי בושה חומסים את נשמותיהם ועושקים את ניצני היחוד האינדיבידואלי שבהם, שלא יבשילו וילבלבו למבוגר חושב ועצמאי עם יכולת שיפוט צלולה ולוגית.

    הטבע האנושי ה''מקורי'' הוא בהחלט לא מלא חדווה ולא שום קרוב משפחה דיצתי זה או אחר.
    הטבע האנושי יש לו יסודות התנהגותיים ביולוגיים שמושתתים על התניות התנהגותיות שנבנו בכוחם של הדחפים והאימפולסים.

    החשיבה האנושית ויכולת השיפוט היא שמותירה את האדם לא רק מהבהמה אלא גם מהתחברות לדחפים הראשוניים ללא בקרה.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    גד תפסיקו לשחק ''באבא ואמא''!

    פטוציני, 11/01/08 19:57

    תפסיק את הניצול הציני והמניפולטיבי בחברי הכת שלך ''הרי קרישנה''. אתה וזוגתך משחקים את תפקיד ''אמא ואבא'' הרוחניים והחומריים של ילדכם ה''מאומצים''.
    רק על המישור של ניצול, הטעייה ומניפולציה תודעתית יכולה להתקיים הכת שלך. אתה מתעלם מהיחסים המורכבים שלך עם המציאות!

    הגב לתגובה זו

    • עוד שבוי של כת ''יד לאחים''... (ל''ת)

      ג.מני, 11/01/08 20:39

      הגב לתגובה זו

    • בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאים הבאים:

      אין דין, 11/01/08 21:08

      אין לפרסם באתר nrg תגובות המפירות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות גזעניות, תגובות המוציאות לשון הרע, תגובות בעלות אופי מיני, תגובות המעודדות לביצוע הסתה, תגובות הפוגעות בפרטיות, תגובות הפוגעות ברגשות הציבור ותגובות המפירות זכויות קניין רוחני. למען הסר ספק, הנושא באחריות הבלעדית לתוכן התגובה המפורסמת הוא כותב התגובה, ואתר nrg שומר לעצמו את הזכות שלא לפרסם את התגובה ו/או חלקה ו/או למחוק תגובות שפורסמו וכן למסור את פרטי כותב התגובה בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי של האתר

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    יוגה של ניצול וסבל!

    פטוציני, 11/01/08 19:26

    חברי הרי קרישנה נתונים למרותם של גורויים ומטפלים מניפולטיביים אשר כבר צמחו אל התפקיד שניכסו לעצמם וכנראה שהם באמת מאמינים בהיותם רוחניים ומושיעים של נפשות אבודות בעולם המטריאליסטי. מאד עצוב וכאב לראות את המשפחות השבורות שממתינות לרגע שילדיהם יפקחו את העיניים ויחשבו ברשות עצמם, שינתקו את התלות המוחלטת ב''מטפלים'' הכוזבים שלהם.
    הפילוסופיה הפשטנית וחלולה של גד אינה מצליחה יתר על המידה, הקהילה מונה כ40 נפשות פחות או יותר. אנשים אינטליגנטים ותמימים אשר בשעת משבר הלכו שבי אחרי המשפטים הניו אייגים הפשטניים שלו.
    לגורו אין זכות קיום בלי קהילה שמעריצה אותו ושותה את דבריו בשקיקה, לכן הם נלחמים בכל האמצעים, ניצול ,הטעייה, שינוי תודעתי רדיקלי וזאת כדי שתהיה להם קהילה. גם עם כל זה נבנה על חורבן חייהן וסבלן של משפחות רבות.

    הגב לתגובה זו

    • אתה נתון למרותם של קישקושים

      מטפל מניפולטיבי, 11/01/08 20:16

      אתה נפש תמימה ההולכת שבי אחרי משפטים פשטניים כמו ''גורויים ומטפלים מניפולטיביים'' או ''המשפחות השבורות שממתינות לרגע שילדיהם יפקחו את העיניים ויחשבו ברשות עצמם''
      בתקווה שתתעורר...

      הגב לתגובה זו

      • העולם החיצון מפחיד את הכת

        פטוציני, 11/01/08 22:33

        מוקפים באשליה של חום ואהבה חברי הכת מתמסרים אט אט בלי לשאול שאלות או להטיל ספק בדבריי הגורויים הרוחניים שהם גם ה''מטפלים הפסיכולוגיים'' שלהם. בצעדים מדודים ומחושבים ראשי הכת מושכים את חבריהם החדשים ומיצרים שינוי תודעתי עמוק במוחם. שינויים בהרגלי התזונה, הרגלי השינה, הרחקה איטית מהסביבה הישנה והמוכרת ,כרי ההורים ומעגל החברים. ההורים מסומנים כגורם המחולל של טראומת ילדות קשה שהמטפלים מצליחים ליצר ולהעצים במוחם של חברי הכת הטריים. בתהליכים של סוגסטיה ואוטוסוגסטיה חברי הכת הטריים משוכנעים שהם חוו דברים קשים במהלך ילדותם. שלב זה של יצירת השבר אצל חבר הכת הוא חיוני לצורך הצלחת בידודו מהעולם שלו והגעתו לחיקם החם של המטפלים והקהילה שתפקידם להושיע את חבר הכת השבור נפשית. חברי הכת פונים להורים ומעלים בפניהם טענות קשות על התנהגות לא ראויה, התעללות נפשית ופיזית בילדותם ''עולים לי דברים קשים מהילדות'', ''אני עוברת תקופה קשה, אבל מאד טובה ורוחנית''. כאשר הם נשאלים ע''י המשפחה על האירועים שלכאורה התרחשו הם זוכים לתשובות מתחמקות ''אנחנו לא נעשה לכם את העבודה'', ''אתם יודעים טוב מאד מה קרה'' וכדומה. את אותם משפטים ניתן למצוא אצל אנשים שונים בכת ,משפטים גנריים שחברי הכת משגרים החוצה בקול הומוגני. בעקבות אירועים אלו מנתקים חברי הכת את הקשר עם ההורים בתחילה ולאחר מכן עם האחים ואחיות אשר לא רואים בעין אחת אתם את המתרחש, ''יש את מה שההורים אומרים ויש את האמת'', באמתלות שונות לכל חבר או בן משפחה הם מרחיקים לבסוף כל גורם שיכול להטיל ספק באמת האבסולוטית שלהם. את אותה אמת מוחלטת הם כמובן שאבו ממוריהם הרוחניים בכת.
        אינני נפש תמימה אלא אדם בעל חשיבה ביקורתית, אין לי כל קשר לארגון כזה או אחר ומעולם לא פגשתי איש מטעמם. חברי הכת סובלים מאמונה דוגמטית ,השאייה וולונטרית של הספקנות לצמיתות. אין כל מקום לספק או לדיון דיאלקטי רציני.
        אני מתעורר כל יום ולא מואר

        הגב לתגובה זו

        • הכרת אותם?

          אלדן, 24/09/08 22:17

          רגע אתה בא להגיד לי שלא פגשת אף אחד מהתנועה? אם כן איך יש לך את כל המידע הזה?

          הגב לתגובה זו

        • נכון

          נמרוד, 24/05/09 11:30

          אחותי ומשפחתנו עברה בדיוק את התהליך שתארת. קשה לתאר את הכאב שאנחנו עוברים יום יום. איננו יודעים מה לעשות ואיך להציל את אחותי מגד ודורית לובן.

          הגב לתגובה זו

    • משפחה

      אלדן, 24/09/08 22:13

      פטוציני- חיי רוח יותר חשובים מחיי משפחה, גם ישו היה ידוע כאחד שהפריד בין משפחות ובדת ההינדית היוגי או כל חותר לנשגב אמור לעזוב את משפחתו בשלב מסוים מאוחר בחייו, חיי משפחה הם לא בהכרח טובים אם הם לא מבוססים על עקרונות רוחניים לכן עדיף לעזוב אותם למען התקדמות רוחנית שתבוא לנו כקרדיט לחיים הבאים שבה במילא נמצא את עצמנו שוב מול משפחה.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    אלוהים

    רונן צוקרמן, 11/01/08 00:18

    בורא העולם מתוקף היותן שונה מבריאת האדם כלל אינו ישות שניתן לדבר עליה במוסגים שלנו האל בבראשית ברא את האדם הראשון דו מיני כדי להשלים זוגות ולהישתמש בו להט החרב המיתהפכת לישמור על דרך עץ החיים ולכן אלוהים חי בתודעה בריאתית והוא למעשה עושה הכל כדי לענג אותנו בני האדם אבל שומה עלינו לכבד אותו ולהבינו דרך גדולי התורה כדי שנשיג שלמות שגם היא יותר הישתלמות כי קשה להגדיר שלמות כלל אחד ואחת רואה את העולם אחרת ואין שני אנשים אותו דבר יש אמונה באותו רעיון וכך האל בוחן את מעשינו ושופט ומחליט אם פלוני מתאים לקיום או לא חוה היא הדומיננטית והישות החזקה בעולם כי היא יכולה לאמלל גם את האדם הראשון וגם את הנחש ולכן המאבק בין שתי האסכולות מטיש אבל לבסוף יהיה טוב וכל מי שעזרו לאלוהים וקידשו אותו יבואו על שכרם ויזכו בחיי נצח

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    טעות - אלוהים חייב להיות אשה

    זרע וביצית, 10/01/08 12:06

    רק אשה יכולה לברוא ואילו הגבר רק להרוס, אני למשל גבר הרוס נשוי לפולניה שהסבירה לי שהיא האלוהים עלי אדמות - לא אוכל להווכח עם עובדה זו . ודבר נוסף אלוהים לא בחר בעם היהודי כעם סגולה , זו המצאה של אמהות חד הוריות .

    הגב לתגובה זו

    • התבלבלת. העירקית היא הפולניה החדשה. (ל''ת)

      סטיליסימו, 10/01/08 18:46

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    רגע, לא הבנתי,

    איכרה פשוטה, 10/01/08 09:09

    אז אתה אומר שייעודינו הטבעי הוא לשרת גברים?

    הגב לתגובה זו

    • מה הטעם לדבר איתך?

      זוכר, 10/01/08 10:31

      מרגע שקראת את הכותרת גיבשת כבר דעה לגבי התוכן של המאמר ואז השלמת את כל השאר עם הדימיון.

      הגב לתגובה זו

    • לתמוך...לתמוך...בגברים... (ל''ת)

      טייס חללית, 10/01/08 11:13

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    איזה כתבה מעצבנת

    XXX, 10/01/08 07:16

    מוכנה להתערב שגבר כתב אותה (למרות שטיפשות זאת בהחלט לא תכונה ייחודית לגברים).

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    וואי וואי כמה בולשיט!

    ע, 10/01/08 06:47

    אולי די כבר עם החרא הזה של ה''גבריות'' והנשיות''?! זה יצא כבר מכל החורים!

    ואולי הרוחניות האמיתית היא להתייחס אלינו כאל בני אדם? כאל נשמות ולא רק אל גוש הבשר שבין הרגלים שנו?

    הגב לתגובה זו

    • מסכים במאה אחוז!

      הראל, 10/01/08 08:29

      השוביניזם הרוחניקי החדש - במקום להתקדם הלאה ולהגיד שבני אדם הם יצורים הרבה יותר מורכבים מצבע עור או איבר מין - הולכים אחורה! ממשיכים לדבוק (כאילו חיינו תלויים בזה) בסטריאוטיפים הנושנים שנשים הן ''רגישות'', ''עדינות'' ו''מעניקות'' וגברים ההיפך כשהשינוי הפעם הוא הערצת הנשיות (עאלק, אולי רק כמס שפתיים) ונזיפה בגבריות.

      ''נשי'' ו''גברי'' הם מושגים שהומצאו למען אנשים פשוטים עם יכולת מוגבלת ביותר להבין את המציאות. הם לא יכולים להסביר מורכבויות וניואנסים כמו תכונות אופי, מניעים, משקעים, פחדים... רק שחור ולבן, טוב ורע, און ואוף - הכי פשוט שיש - שפה בינארית.
      וככה נוצרים כל מיני ביטויים מצחיקים כמו ''הוא נורא נשי'' או ''היא נוהגת כמו גבר''...

      הגב לתגובה זו

    • יותר מידי אנשים מגיבים בלי לקרוא... (ל''ת)

      זוכר, 10/01/08 10:30

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    איך אפשר לדבר על ''חופש'', ''שלווה'' ו''אהבה''

    נועה, 10/01/08 06:44

    בטקס שכולו תעמולה שוביניסטית הקוראת לכלוא אותנו עוד יותר בתוך גבולות המגדר שלנו.

    תפנימו, אין דבר יותר מדכא משוביניזם (גם לגברים וגם לנשים) ואין כלא יותר שמור מהמגדר.
    כפייה הופכת אנשים למתוסכלים ואלימים. במיוחד אם היא שרירותית כל כך כמו המגדר (ורוד לבנות ותכלת לבנים?!?!? אני בטוחה שהשוביניסטים ימצאו גם לזה את הגן/הורמון).

    אם אתם לא מאמינים, תשאלו את האנורקסית ואת החייל שמוכן להקריב עצמו למען המולדת.

    הגב לתגובה זו

    • פסיאודו-פמיניסטיות יקרות

      זוכר, 10/01/08 10:29

      תשתדלו לקרוא את המאמר לפני שאתן מגיבות עליו.

      הגב לתגובה זו

      • רשמנו לפנינו. תודה. (ל''ת)

        פסאודו, 11/01/08 06:02

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    האמת ביאסתם אותי.

    אחת, 10/01/08 06:35

    התחשק לי לקרוא משהו רוחני ומעשיר, לחשוב על משהו חדש, שלא חשבתי עליו קודם, משהו שאולי ישפיע עלי ואני אוכל לקחת איתי. ומה קיבלתי? את אותה תפיסה שוביניסטית, פשטנית, כופה ומכלילה ''נשים מתאימות לבית, גברים לעבודה'' שאני ונשים אחרות שמענו לאורך כל ההיסטוריה המערבית, רק שהפעם היא מגיעה במעטפת של רוחניות מזרחית.

    בא להקיא.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    עוד קשקושים שובניסטיים

    גל, 09/01/08 20:25

    שאפשר למצוא בכל דת.

    הגבר השתמש בכוחו הפיזי ובתקופות ההריון והלידה כדי לכלוא את האשה ואחר כך לפי זה נוצרו סטריאוטיפים. אין לזה שום קשר לאלוהים שהוא לא גבר ולא אשה.

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר לשובניזם?

      זוכר, 09/01/08 23:29

      שובניזם זה הגדרת קבוצה אחרת כנחותה מתוך זילזול.

      הגב לתגובה זו

      • מה אתה לא מבין?

        ירדנה, 10/01/08 08:18

        להגיד לכל אוכלוסיית הנשים (שמהווה 52% מאוכלוסיית העולם) לחזור למטבח, אחרי שנים של מאבקים נגד דעות קדומות, אפלייה ואלימות כלפיהן - זה זילזול. וזה גם זילזול מצידך, אגב, להתמם ככה ולחשוב שהאישה הממוצעת מטומטמת (או במילים עדינות יותר ''דעתה קלה'') מידי בשביל לשים לב לזה.

        הגב לתגובה זו

        • זה מה שכתוב כאן?

          זוכר, 10/01/08 10:28

          נכון שלא קראת את המאמר בכלל?
          כתוב כאן שגברים צריכים לסגל לעצמם את התכונות של הנשים. זה שובניסטי כמו שסימון דה בובאר פמיניסטית. אבל אם את מגבשת דעה בלי ליקרוא אז מה הפלא שהתפיסה שלך לגבי שובניזם היא כה שטחית ומה הפלא שכל מה שמזכיר את המילה אלוהים ישר מתקשר אצלך ל''דתיים האלו''.

          הגב לתגובה זו

          • דווקא קראתי

            ירדנה, 11/01/08 05:42

            אני רואה שהאסטרטגיה שלך בויכוחים פה זה להאשים את כל מי שלא מסכים איתך בזה שהוא לא קרא את הטקסט. לא מתוחכם במיוחד.

            אתה כנראה זה שלא מבין. להגיד שגברים צריכים לסגל תכונות של נשים זה לא פמיניסטי. זה שוביניסטי.
            הפמיניזם טוען לשיוון בין גברים לנשים ולכן ''נשיות'' ו''גבריות'' זה המצאה של בני אדם שאין לה שום בסיס מהותי מלבד הרצון של גברים להכפיף נשים.
            אז כמו שנאמר פה, יש כל מיני מתוחכמים שטוענים שהתכונות ה''נשיות'' הן בעצם עליונות אבל זה לא הופך אותם לפמיניסטיים אלא רק לשוביניסטיים מעצבנים במסווה.

            עכשיו אתה מבין?

            הסיבה היחידה, אגב, שהכנסתי את הרמיזה לדת (נשים דעתן קלה) זה בגלל שנכנסתי ללינק שבכתבה וראיתי בדיוק על מה מדובר. חבורה של פרימיטיבים במעטה רוחניות שמנסים לשכנע אותנו שאין אבולוציה והעולם נוצר בשבעה ימים.

            הרבה מאוד פעמים הקשבתי להטפות של אנשים דתיים עד הסוף ומעט מאוד פעמים מתוכן יצא לי להיות מופתעת לטובה (זה הסבר ללמה אנשים חילונים נוטים אולי לא להקשיב לכם עד הסוף).

            הגב לתגובה זו

            • כל מה שאמרת לא נכון

              זוכר, 11/01/08 19:29

              קודם כל, בשום מקום במאמר לא נאמר שום דבר על עולם שניברא ב7 ימים. זאת המצאה שלך וזה מוכיח שהתגובות שלך לא ממש מבוססות על הכתוב.
              לומר שיש הבדל בין נשים לגברים זה שובניזם? מאיפה הבאת את זה? שובניזם זה לומר קבוצה אחת היא נחותה מהשניה.

              הגב לתגובה זו

  • 7.

    טוב שלא אמרתם שהוא ..... גויאבה (ל''ת)

    אולד אייג', 09/01/08 17:07

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    Would God be our mistake or maybe we are his mistake

    Jaqueline, 09/01/08 16:03

    אמר אריסטוטליס:
    Δεν ξέρω εάν ο Θεός υπάρχει αλλά πώς ο κόσμος είναι, είναι
    καλύτερο για τη φήμη του να δηλώσει ότι δεν υπάρχει

    איני יודע אם יש אלוהים ,אבל כפי שהעולם נראה ,יותר טוב למען שמו הטוב שיודיע שהוא לא קיים

    אישית , טוב לי להאמין שהוא קיים אבל אני ''משוכנעת'' שהאדם המציא את כל חבלי האמונות והעליל זאת עליו

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    האנוכיות אינה תוצר של המודרנה; היא נולדה עם בריאת האדם. קרא היסטורי (ל''ת)

    ט, 09/01/08 15:01

    הגב לתגובה זו

    • ככל שתלך אחורה בהיסטוריה

      זוכר, 09/01/08 17:03

      כך תראה אנשים פחות ופחות אנוכיים. אבל בשום תקופה לא תראה אנשים אנוכיים כמו בימינו.

      הגב לתגובה זו

      • קין? (ל''ת)

        בן, 09/01/08 20:21

        הגב לתגובה זו

        • יופי. ועכשיו ברצינות. (ל''ת)

          זוכר, 10/01/08 10:32

          הגב לתגובה זו

          • רוצה תשובה רצינית?

            בן, 10/01/08 16:24

            אז בשיא הכנות והרצינות - אתה קשקשן.

            אי אפשר לדעת על סמך ספרי ההיסטורייה עד כמה האנושות היתה או לא היתה אנוכית בזמנים עברו.

            אם אתה חושב שאני זה שקשקשן, קדימה - תן דוגמא שתוכיח את זה.

            הגב לתגובה זו

            • יופי. אז אתה חוזר בך מטענתך המקורית. (ל''ת)

              זוכר, 10/01/08 18:38

              הגב לתגובה זו

            • איזה טענה מקורית?

              בן, 10/01/08 23:51

              הטענה המקורית שלי היא שאתה קשקשן, ממנה אני לא חוזר.

              הגב לתגובה זו

            • הנה הטענה המקורית

              זוכר, 11/01/08 19:30

              ''האנוכיות אינה תוצר של המודרנה; היא נולדה עם בריאת האדם. קרא היסטורי''
              אז אתה מודה שזה לא ככה. יופי.

              הגב לתגובה זו

            • טוב, לפחות אתה מבין

              בן, 11/01/08 20:52

              שהטענה הזאת לא שלי בכלל.

              נכון שאתה מבין את זה? תגיד לי בבקשה שלפחות את הדבר הפשוט הזה אתה מבין....?

              רק כדיי שלא תחשוב שאני מנסה לסתום את הדיון האינטליגנטי הזה, הרי לך טענות מקוריות משלי:

              1 - אתה קשקשן.

              2 - האנוכיות אינה תוצר של המודרניזציה, היא היתה קיימת בכל רגע נתון שבו בני אדם התהלכו וקישקשו את עצמם לדעת על פני האדמה. והיא גם לא נולדה עם בריאת האדם, אם היתה בכלל בריאה כזאת, משום שאין היא בהכרח תוצר שבלעדי לאדם.

              ואם אפשר להעמיק את הדיון בטענה המקורית שלי, '' אתה קשקשן'', אני אשמח מאוד.

              הגב לתגובה זו

  • 4.

    מי שכח שהוא יהודי??????? (ל''ת)

    בן דוד, 09/01/08 14:45

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    גד לובן שמדבר הרבה על אלוהים, שומר שבת? (ל''ת)

    י, 09/01/08 13:56

    הגב לתגובה זו

    • האפיפיור, שמדבר כל כך הרבה על אלוהים, שומר שבת?

      יוחנן פאולוס, 09/01/08 14:59

      מה ההיגיון במה שאמרת?

      הגב לתגובה זו

      • הוא שומר יום א' (ל''ת)

        -, 09/01/08 17:08

        הגב לתגובה זו

      • ההגיון הוא:

        י, 09/01/08 17:23

        רציתי לדעת אם יהודי שכל כך מדבר ארוכות על אלוהים, מקיים לפחות את המצווה הכי חשובה שלו.
        האפיפיור לא יהודי אז אי אפשר לדון בו לצורך העניין.

        הגב לתגובה זו

        • למה?

          יוחנן פאולוס, 09/01/08 19:41

          למה לדעתך זה כל כך לא ניתפס שהוא יגיע למסקנות לגבי האלוהים שהן שונות מאלו של הסבא של הסבא של הסבא שלו?

          הגב לתגובה זו

  • 2.

    ה' ישמור אתכם (ל''ת)

    טל, 09/01/08 13:15

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אלוהים כבעל מכה

    דפנה, 09/01/08 12:20

    אלוהם כפי שהוא מתואר בתנ''ך, למשל, הוא לא סתם גבר אלא גבר מכה. ועם ישראל, אישתו, הוא אישה מוכה. הוא קנאי קיצוני, חושד כל הזמן ומאשים את עם ישראל בבגידה ומעניש באכזריות ובלי כל פרופורציה. אחר כך אומר שהוא סולח, וחוזר חלילה.

    הגב לתגובה זו

    • יותר כמו אבא מעניש.

      זוכר, 09/01/08 14:03

      כשאבא מעניש אותנו זה ביטוי של אהבה, לא?

      הגב לתגובה זו

      • לאו דווקא. זה רק תירוץ

        דפנה, 09/01/08 15:39

        בהרבה מקרים זה רק ביטוי לכעס, ולאובדן שליטה. אבל אם לוקחים את היחס בין אלוהים לעם ישראל כדימוי ליחסים בין בעל לאישה אז אלוהים עונה על הרבה מאפיינים של גבר מכה.

        הגב לתגובה זו

        • זאת רק הוכחה שהוא אוהב אותו.

          זוכר, 09/01/08 17:02

          אבא מעשיו השליליים של הילד לא מטרידים אותו, כניראה שלא אוהב אותו. תנסי לגדל ילד בלי להעניש אותו ותראי איזה מבוגר יצא לך.

          הגב לתגובה זו

          • הגיון מקסים

            א, 09/01/08 20:59

            להרביץ כדי להראות אהבה. אני מניחה שרצח זה הביטוי העליון והאולטימטיבי.

            הגב לתגובה זו

            • מי דיבר על להרביץ?

              זוכר, 09/01/08 23:27

              אמרתנו לכעוס,
              אמרנו להעניש,
              לא אמרנו שום דבר על להרביץ.
              דימיון מפותח יש לך.

              הגב לתגובה זו

          • ילדים? לא בבית ספרי. (ל''ת)

            דפנה, 10/01/08 05:38

            הגב לתגובה זו

        • נו טוב. חצי מהזמן האישה מבלה בשלישיה עם הבעל והאשרה (ל''ת)

          למה שלא יתעצבן, 09/01/08 17:11

          הגב לתגובה זו

    • דפנה, אין מצב שאלוהים יכה בחורה מצחיקה כמוך

      פרסומאי, 09/01/08 15:37

      רואים שאת מצחיקה ואינטליגנטית. גם הבנת את הכוונה וגם הבנו את הכוונה שלך. לכי על זה, תהיי קופירייטרית

      הגב לתגובה זו