 |
23.
לגבריאל- על ההתעוררות ו''הארה ''
עירית,
תלאביב,
06/01/08 18:21
|
אהבתי מאוד את תחילת המאמר ולא כל כך הבנתי את המשכו- האם מאוסף ציטוטים של מורים רוחניים שונים אני אמורה להבין איך אני אמורה להתעורר? ומה ההבדל בין לקרוא את הציטוטים האלו לבין ללכת לסדנא ? אותה גברת בשינוי אדרת . לצערי, לא הצלחת הסביר את מה שהגדרת בהתחלה . זה נכון שיש איזו שהיא סתירה בסיסית בין ה''הארה '' לבין הדרך שבה אנשים מנסים להגיע אליה . אבל מה הפיתרון? לשבת ולחכות ש''הקפיצה הקוונטית '' תגיע אליך? ועד אז מה ? זה דטרמינזם . ומה זאת בכלל ,הקפיצה הקוונטית?'' היא נשמעת לי בדיוק כמו עד שיטה מתוך כל השיטות .רק שבשבילה- לא צריך לעשות כלום.. מנסיוני באחת מתוך הדרכים אני יכולה לומר שלגבי המילה ''הארה ''- זו סוג מילה גסה כמו ''קבלה '' כל כך הרבה משתמשים במילה .מעטים המוארים . אני לא יודעת איך נהיים ''מוארים'' אין כדור הארה
אבל אני יודעת שאפשר בעבודה רצינית, עם הרבה תשומת לב אפשר להגיע לרגעים בו אתה חווה שקט גדול, אהבה גדולה , חיבור לרצון שלך . הרגעים הללו הם לא רבים, אבל מי שחוה אותם יודע שכל רגע כזה הוא מבורך ומקודש . וששוה בפני עצמו בלי קשר לרגע שאחריו או לפניו רגע כזה שווה זהב - זהו רגע בו אתה אוהב את ההווה בצורה מוחלטת . ואנחנו יכולים ליצור את הרגעים האלה בעצמנו כפי שאמרתי- בעבודה ממוקדת, בתשומת לב רבה . בהתגברות על חלקים בתוכנו שאינם רוצים להמשיך, בהתגברות על חיכוכים. אבל כאשר בעקבות ההתמדה מגיע רגע כזה - זה שווה את זה . אנחנו מייצרים את ''הקפיצה '' היא נגרמת מתוכנו- ומעבודה פנימית . כמובן שהדרך הרוחנית היא לא רק בהליכה לסדנא אלא נמשכת כל יום משעות היממה , ובהתכווננות לאיך אני לוקח אחריות על חיי, על פעולותיי, על הרגשות שלי. אפשר גם לא ללכת לסדנא רוחנית ולא לקרוא ספר כזה אלא פשוט לנסות לחיות את חייך בתשומת לב ובעירנות לעצמך. לחיות בידיעה שאתה בורא את עצמך כל יום מחדש ע''י התכוונות, מעשים מילים והרבה תשומת לב. קשה לרובינו לעשות את זה במהלך היום יום ולכן אנחנו פונים לסדנאות ושיטות שיתנו לנו מרחב ועזרה להתכווננות הזאת, ויעזרו לנו להגיע למקום השקט שלנו. איני יודעת מה רע בזה , הדבר היחיד שמקלקל הכל הוא שמישהו אומר שאני צריכה בסוף גם להגיע ''להארה''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עבודה רצינית ותמידית שמתבצעת כל רגע ורגע
דעה אישית,
07/01/08 07:28
|
תביא לשינוי. זה יקח זמן אבל זו כן הדרך.
מובן שיש הרבה מורים שמטעים ויכולים לגרום לנזק ונסיגה, ולכן יש ללמוד ממורה אמיתי\\ת.
אם אין מורה טוב נגיש אפשר ללמוד מספרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהבתי.
ל"ת
סטודנט,
07/01/08 07:07
|
|
 |
22.
האיש ''חושב'' ניו-אייג'ית ...
אריה,
מבשרת,
04/01/08 18:10
|
פירוש הדבר הוא שאין אפשרות להבין את הדברים ''כמות שהם לעצמם''. ממתי יש לדברים קיום משל עצמם ? לכן - מכאן ואילך - כל הטיעונים שלך הם חסרי הגיון. מלכודת האי חשיבה הניו אייג'ית מפילה חלל נוסף. למה קשה כל כך להפעיל את התאים האפורים ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חושב הוא קיים ?
ש,
04/01/08 20:14
|
יש ממשבטענה שיש מגמה לבטל, למזער ואם ניתן להכחיד את פעילות החשיבה בתרבות הניו אייג. יש פה שאלה בסיסת - למה אדם נברא עם ראש לחשוב ? ולמה בניו אייג רוצים למחוק את המתנה השמימית הזאת ?
ואם כבר בעניני חשיבה - מהי באמת ?
אני כשלעצמי מוצא יופי, חיים, גילוי והרפתקאות לרוב בשימוש ומברך על המתנה. למה במאה ה 21 היא זוכה לגינוי מקיר אל קיר ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תחשוב כמה שאתה רוצה, אבל...
איסבריו,
05/01/08 11:05
|
האם אתה מסוגל לעצור את החשיבה לאותו הזמן שבו את חושב. אם כן סחה ... אם לא, החשיבה שולטת בך ולא אתה בה ולכן אתה עבד של מחשבות ולא אדון עצמאי...
ושוב, האם אתה מבין שהחשיבה זה רק מכשיר, או שחשיבתך מכתיבה לך את הבנתך מחשבותיך וריגשותיך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעות לוגית ...
אריה,
מבשרת,
06/01/08 08:34
|
חוסר האפשרות לעצור את החשיבה - אינה מביאה למסקנה שהחשיבה שולטת בך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז מה המסקנה מחוסר היכולת לעצור את החשיבה?
ל"ת
סוטדנטית,
שנה א,
06/01/08 09:23
|
|
 |
כשאתה יושן שינה ללא חלימה האם אתה עדיין חושב?
סטודנטית שנה א,
לפסכולוגייה,
06/01/08 13:57
|
ובשינה עם חלום האם החשיבה מתרחשת?
ןגם ''אין משהו שחושב. אלא-יש חושב שהוא משהו.''
האם המשפט השני לא סותר את הראשון?
מקווה שהבין אותך.. אתה קצת מבלבל...אותי עם כל המחשבות האלו....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המסקנה היא- שאין כלום מלבד החשיבה...!
לסטודנטית,
06/01/08 12:38
|
או במילים אחרות:
אין משהו שחושב.
אלא-יש חושב שהוא משהו.
אי אפשר להפסיק לחשוב. כי אי אפשר להפסיק להיות! (כל עוד אנחנו חיים כמובן)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תראה
רוכבת מנוסה,
06/01/08 09:14
|
אתה רוכב על סוס, מכוון אותו ימינה ושמאלה קדימה ואחורה.
לפתע הוא רואה סוסה חמודה בהר ממול ומתחיל לדהור אליה. אתה מנסה לעצור אותו ולא מצליח...
הוא ממשיך בדהרתו...
כעת מי שולט ...
אתה או הסוס.... ותיזהר אתה יכול לעוף ולשבור משהוא...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא דוגמא טובה
כחול העין,
06/01/08 16:37
|
מי אמר שאני רוכב על הסוס בכלל? אולי אני הסוס והרוכב זה היא? אולי אני חושב משמע אני קיים, משמע אין כזה דבר של ''אי-חשיבה''. אנשים נוטים לשגות ולומר ש''הארה'' פירושה ''רגע ללא מחשבה''. זאת טעות. אני עדיין חושבים , רק שעל משהו דמויי כלום, כי הריי אין לנו תפישה בשהו שהוא כלום מוחלט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
קפיצה קוונטית
שמאניזם מעשי,
מרכז,
03/01/08 22:55
|
האנושות אכן נמצאת בזמן חשוב מבחינת שינוי עליו מדברים הצפוי להיות בשנת 2012,מדובר על שינוי קולקטיבי בתודעה האנושית לצד שינויים פיזיים בכדור הארץ,אז נעשה כולנו יחד את הקפיצה הקוונטית... בניגוד למה שחלק הגיבו כאן לא מדובר בקפיצה של קסטנדה בצוקי סונורה המיסטיים... ליל מנוחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בולשיט 2012
ל"ת
יעקב,
04/01/08 18:11
|
|
 |
20.
אכן אתה צודק
גיא, צפון,
03/01/08 22:42
|
שסדנאות, מדיטציות, והספרים למינהן לא יביאו אותנו לאותה ''קפיצה קוונטית''. עולם הניו-איג כבר מלא בזבל ''רוחני'' שבא מכול גורו שכאילו הגיע להארה ואז הוא מעביר את שיטתו שנהפך לזבל ברגע שהאחר מנסה להבין אותו. מסכים איתך שיחידי הסגולה צריכים לשתף פעולה, אבל חלקם הגדול לא מוכן עדייו. את מי מהם האיתה אוסף למיפגש? (שאלה רצינית).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
התמונה זה בכלל לא קרלוס
אורן,
כפר,
03/01/08 22:21
|
מה איתכם... זה הכי בסיסי... קרלוס לא פירסם מעולם תמונה אמיתית שלו ומתנגד לכל נסיון לקבע את המציאות או אותו בתבנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
קפיצה קוונטית - מעבר מחסום
י.ל,
פרדס חנה,
03/01/08 21:52
|
מה שאתה מתאר כקפיצה קוונטית מתואר בספרי הקבלה כ''מעבר מחסום'' שנעשה ע''י הבורא ולא ע''י האדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
תודה רון - מסאי
ל"ת
o,
03/01/08 20:00
|
|
 |
16.
תודה
חנה,
משגב,
03/01/08 19:30
|
גבי, אהבתי כל מלה שלך במאמר זה. תודה לך על הכתיבה הבהירה והחכמה. אשמח להרחבות על קפיצות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אכן כתבה מעניינת - אין ספק שקפיצה ''קוונטית'' מחוייבת המציאות
חן כהן,
דרום ת"א,
03/01/08 19:17
|
שכן שהתנהלות ''נורמטיבית'' לכאורה אין אפשרות להשיג השגים רוחניים או פריצות דרך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
כתבה אמיתית ובכל זאת....
הצופה,
רמת גן,
03/01/08 19:07
|
עושים את הדבר כי זה הדבר הנכון לעשות ולא בגלל הפירות שלו ''קרישנמורטי''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
קשקשת שמצדיקה את הרעיון ששפע חומרי הוא רוחני. זו הצדקה של העוולות ה
Y,
03/01/08 18:42
|
חברתיות שהעשירים יוצרים במרדף החזירי שלהם אחרי הכסף, בהותירם את רוב האנושות עניים על לא עוול בכפם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
כרגיל...
הג'דיי,
כוכב המוות,
03/01/08 18:15
|
כל ''המורים הרוחניים'' , מלעיטים אותנו שוב ושוב מן הקישקושים חסרי התועלת. קל לזרוק אימרות חסרות שחר, אך תוכיחו לי אותן, מורים רוחניים.
והמאמר הזה עולה על כולם. כי המורה הרוחני התורן פעל בעורמה ומראש ביסס את משנתו על אי- נתינותה להוכחה.
כלומר, אין דרך להוכיח את הדבר. אלא, אתה צריך את הדבר כדי להוכיח את הדרך. וחוזר בלופ מחזורי עד הרב-מכר הבא. כשל לוגי ברור שמנוסה להיתרץ במסווה של מילים רייקניות.
הבל הבלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מסאי, תודה על התזכורת
ל"ת
תארה,
03/01/08 17:56
|
|
 |
10.
מסאי,
רון,
תל אביב,
03/01/08 17:21
|
הוויה קיימת איננה דבר, למעט חוסר הקיום הקבוע שלה. המקום שאתה מדבר עליו קיים רק כמצב של התהוות אינסופית, הוא אינו קיים כמצב נתון שבו ניתן להיות שרויים. ברגע שנהיית שרוי במצב תודעה מסויים הוא מיידית מפסיק את השתנותו והופך למסכה של מצב, ולכן לא נית ןלשהות באושר או בכל מצב תודעתי אחר, ניתן רק לחוות את מעברם דרכינו, שהוא אגב, תמיד מקרי וחולף ומותנה בכוחות שלאדם, גם הער אין שליטה מוחלטת עליהם.
מצב ההוויה היחידי היכול להביא לעשייה ולצריכה בעקבותיו הוא המצב שניתן לכנות כ ''חלל פנוי'', חלל הווייתי שבו עדיין אין בריאה של מחשבה, של רגש ושל תודעה, המצב שרוב בני האדם יזהו כ''אובדן עצות וסערה ריגשית'' - אם זאת, דווקא תחושת הנוחות במקום זה תביא לתפיסה האמיתית שלו- בו הכל מצוי בו זמנית ובעוצמות, היציאה ממנו בדרך הצימצום היא היא זאת שמתחילה כל תהליך של יצירה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
כתבה מדהימה
פרי,
כל מקום,
03/01/08 15:24
|
קצרה וקולעת, ולגמרי נכונה הכל מתחיל מבפנים מכוונה שהופכת להוויה שהופכת לכל מה שאנחנו עושים ולמחשבות שלנו ביומיום..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
בבודהיזם
בודהיסט,
03/01/08 15:00
|
מלמדים כמה דברים בנושא אני כמובן מתמצת לימוד של שנים לכמה משפטים שאולי יענו לכתבה.
1. אתה חייב מורה שהלך את הדרך כדי שיעזור לך ללכת בדרך. אתה לבד לא תצליח, הבודהה אמר שאתה חייב מורה כדי להגיע להארה וכל ישות מאז ועד היום שהגיע להארה עשתה זאת עם מורה 2. בכולנו מוטבע ''טבע הבודהה'', לכולנו מובטח להגיע להארה, רק שלכל אחד זה יקח זמן אחר 3. הלימוד על הריקות בבודהיזם הוא מאד חשוב והוא הולך מערב להעדר אני או עצמי, הרבה מעבר לכך.
אלו רק כמה נקודות קלות למחשבה. השאלה היא מה אתה מציע במקום? איך אני כן יכול להגיע להארה אם אני עכשיו לא מואר (אגב, אני לא מואר עכשיו)
מה עושים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא נכון
א,
04/01/08 15:22
|
|
 |
הנה מה עושים:
Y,
03/01/08 18:45
|
מפסיקים לשאול אנשים אחרים מה לעשות ומפסיקים להתנהג כמו ילדים קטנים שמחפשים אבא. אבא לא קיים, אין אבא, נגמר, יאללה, מספיק לגרור את הילדות כמו סרח עודף מצחין של יד נמקה. תתבגר מותק, ותתחילן לעזור לאחרים לעשות אותו דבר. קח משהו לעשות ועשה אותו הכי טוב שאתה יכול, והעיקר תהיה נחמד לאחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו ו... מה אז? לא סובלים? רק מאושרים?
למות,
03/01/08 22:58
|
|
 |
לא מאושרים - אבל מקטינים את הסבל ...
אריה,
מבשרת,
04/01/08 12:11
|
ואם אתה בודהיסט - אז אתה גם צובר קארמה חיובית לחייך בעולם הזה ובעולם הבא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
= כדי להתעורר =
שי אברהמוף,
03/01/08 14:52
|
|
 |
6.
אבל אותו קסטנדה אמר...
א.ב.,
03/01/08 13:23
|
''אבל איך אידע בבטחון שדברים מסויימים מגלים סודות'' שאלתי... ''הדרך היחידה לדעת זאת בבטחון היא על ידי מילוי כל ההרואות שנתתי לך, למן היום הראשון שבו באת לבקרני'', אמר. ''כדי לקנות עוצמה עליך לחיות עם העוצמה''. (מסע לאיכטלאן, עמ' 136 ). ובדרך היהודית אומרים :'' אחרי המעשים נמשכים הלבבות''. קפיצות ועליות מדרגה אפשריות רק עם עושים, עם פותחים להם מקום, אם תביא עצמך לידי ביטוי. אם תיתן לדברים גם להתממש בתוכך. כך גם בשפת הקבלה - המעבר מספירת יסוד וכל הספירות משעליה, לספירת מלכות היא המימוש, ההוצאה לפועל של הדברים.
לחכות לקפיצות קוונטיות זה כמו לחכות לזכיה בלוטו. זה פנטזיה. זה לא ''לחיות עוצמה''. והחי יתן אל ליבו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ראמנה מהרשי אומר שהשאלה
רוית,
03/01/08 13:19
|
who is in משום מה עושה שם משהו בדרך נס לא מוסברת
שווה לנסות לא?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא מה שאמר
מהרשי,
03/01/08 13:51
|
who am i ? מי אני? זו השאלה שראמנה הציע להגות בה עד שתבוא תשובה לא מהשכל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה לך שדייקת את דברי, צודק
ל"ת
רוית,
04/01/08 17:25
|
|
 |
4.
JUST DO IT / JUST BE IT
ל"ת
תימ,
תא,
03/01/08 11:55
|
|
 |
3.
לדעתי אומנות החלימה וכוח השקט ומתנת הנשר
קרלוס קסטנדה,
הקסם עצמו,
03/01/08 11:01
|
והאש שמבפנים והטבעת השנייה של העוצמה והצד האקטיבי של האין סוף, משמועתיים לא פחות ממציאות נפרדת. מקווה שקראת אותם ואם לא רוץ לקרוא במיוחד את האחרון, בעצם את כולם.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
כתבה טובה ומענינת
לביאה,
03/01/08 10:55
|
הגם שהספתח בה יכול לשמש לדיון בפני עצמו-האם מדיטציה,תפילה, לימוד קבלה או תחום אחר,ספרים או מורים יכולים לעזור ל''הארה'' או לקפיצה. העיקרון של קסטנדה וגם של הכתבה אם הבנתי אותה נכון - כאשר אתה קופץ אתה בוודאות יודע שקפצת. אם כי מעטים האנשים ש''קפיצה'' אחת הופכת אותם ל''מוארים'' לחלוטין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהות הלימוד
זיגי,
כפר עדשים,
03/01/08 14:48
|
גם קסטנדה למד מפי דון חואן להבדיל גם לימוד הקבלה או כל חוכמה אחרת לא גורם לך להיות. סתם ידע הוא ידע אך את הקפיצה האמיתית ניתן לעשות שכהידע הופך לדרך חיים במילים אחרות הידע הוא רק המצע שגורם לקפיצה להיות הוא הענן שגורם לברק! זו אולי הבעיה עם העולמ היהודי שהיהדות הפכה לנושא אקדמאי במסגרת אקדמאית (ישיבות וכו) ידע קליני ולא מעשי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מאמר נפלא
ל"ת
תמר,
03/01/08 10:07
|
|