 |
21.
דבורה יקרה, המון תודה על המאמר המעניין והמועיל.
איילת,
פרדס חנה,
04/01/08 14:20
|
|
 |
20.
לורדה מתגובה 18, מי יוצר את המחשבות?
שאלה,
01/01/08 10:18
|
כתבת שאני זה תוצר של המחשבות זחרו על עצמן אין סוף פעמים.
מי יצר את אותן מחשבות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על ידי אותו אחד המותנה והמושלה על ידם....
ל"ת
ורדנון,
01/01/08 13:52
|
|
 |
19.
בן מתגובה 17, אני דווקא כן תלמיד של דבורה, לא אמרתי אחרת
שבי,
30/12/07 17:32
|
כל מה שאמרתי הוא שאני קורא את התגובות שלך לאנשים אחרים, ולא מבין למה הביקורת והשפיטה?
למה לא תתן להם לבדוק וללכת בדרך ולהחליט בעצמם? מדוע אתה כל כך שלילי ופוסל?
ומה שאני מנסה לשאול אותך, וזה באמת מעניין אותי, האם אתה עשית איזה תקופה את יומן ששת הפעמים כמו שמוצע בכתבה? ואם כן האם חייך לא השתנו בכלל ועל כן אתה מסיק שהשיטה דפוקה?
אם כן אשמח לדעת, אם לא, אז על אילו עובדות אתה מבסס את קביעתך כי השיטה דפוקה? מי פה בדיוק הולך בצורה עיוורת אחרי האמונה שלו בלי לבדוק אותה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה רואה
בן,
צפון,
30/12/07 21:21
|
איך אתה מתחמק מהאמת ע''י כך שאתה בורח לדיונים על השיטה?
מצטער שאני דוחק אותך לפינה, אבל אני לא נותן לך להתחמק לשם. איך שאני רואה את זה, יש שתיי אפשרויות בדיון הזה, או שאתה מסיים אותו מתוך הבנה. או שאני מסיים אותו כשאני בטוח שהוא חסר תכלית לחלוטין, מה שקרוב מאוד לקרות.
אנחנו לא מדברים על שיטות, אנחנו לא מדברים על השלכות, אנחנו לא מדברים על קארמה, אנחנו לא מדברים על דבורה ואנחנו לא מדברים בשביל אנשים אחרים. אנחנו מדברים על משהו פשוט מאוד ורק עליו.
אתה שם לב, שבי, שאתה משקר את עצמך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחי איבדתי אותך, אני מצטער לא הצלחתי להבין אותך
שבי,
31/12/07 00:16
|
צר לי אבל קראתי כמה פעמים את התגובה שלך, לא הבנתי מה אתה רוצה...
אם תרצה תסביר.
אני לא מבין מאיזה אמת אני מתחמק? האם אתה יודע מהי האמת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין כאן מה לא להבין.
בן,
צפון,
31/12/07 09:10
|
אני לא דבר על איזה אמת גבוהה או מוחלטת ואני לא מדבר על מושג האמת.
אני מדבר על האמת הפשוטה הביותר. האמת הכי פשוטה שיש, זאת שכל אחד יכול לדעת לגביי עצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והיא?
ל"ת
שבי,
31/12/07 09:53
|
|
 |
וזה השלב
בן,
צפון,
02/01/08 15:49
|
שהדיון מסתיים מזה שהבנתי שהוא חסר תכלית לחלוטין.
שיהיו לך חיים מלאים נטולי סבל עד כמה שאפשר ומלאי תבונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים לגמרי - הרבה יותר טוב לתרגל את פתיחת הלב
ל"ת
עשה טונג לן,
02/01/08 02:15
|
|
 |
התגובה מכוונת אליי?
בן,
צפון,
01/01/08 16:26
|
אני לא רואה שום סיבה לקחת את הדיון הזה לצד התיאורטי עדיין או בכלל, הדיון הזה היה עם שבי לגביי שבי ולא לגביי שום תאורייה, גם אם אתה מציג את זה כעיקרון ברזל מגובה בלוגיקה, זה עדיין נשאר בפן התיאורטי בלבד. עד שלא הבחנת בעצמך בדבר הבסיסי ביותר, לא במנגנון היצירה של האופי שלך עד עכשיו, אלא ביצירה של האופי שלך עכשיו, לא תבין כלום.
כהערת אגב, לפני שאני ממשיך אל הצד התיאורטי שאתה כל כך להוט אחריו, אני מעוניין לציין שלגמריי נמאס לי מכל דיון תיאורטי בנושא ויש לי תחושה שזה הולך להיות הדיון האחרון שלי במדור הזה בפרט ובנושאים האלה בכלל.
אתה לא תוצר של מחשבות. מחשבות הן תוצר של אופי המפגש שלך עם העולם, העולם החיצוני, העולם הפנימי, היינו הך. אתה תוצר של מחשבות, רק כשאתה לא נפגש עם העולם ישירות אלא עושה זאת מתוך מחשבה, התנייה, דיעה קדומה או כל מילה אחרת שתרצה לקרוא לזה.
כשאתה מחליט החלטה מודעת כביכול כזאת שלעיל, אתה מחליט אותה מתוך מפגש מותנה ממחשבה של מי אתה חושב שאתה צריך להיות עם התנייות מחשבה קודמות בדמות שאתה חושב שאתה המחליט או שיש לך באמת חופש בחירה, שאתה חושב שאתה יכול או צריך להיות עקבי ועם המחשבה שאתה חושב שאתה באמת מודע ומבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי אתה?
ורדה,
01/01/08 09:23
|
אתה תוצר של המחשבות שחזרו על עצמן אין סוף פעמים וייצרו התנייה.
אותן התניות יוצרות כאילו תכונות שיוצרות התנהגויות שיוצרות מעשים שיוצרות כאילו אופי.
תשנה את המחשבות תשנה את ההתניוית תשנה את האופי תשנה את מי שאתה...
לכן מי אתה, מי שאתה מחליט להיות ופועל לגבות זאת בצורת חשיבה עקבית לאורך זמן...
או כשאתה לא מחליט החלטה מודעת כזו שלעיל...ואז יוצא תוצר מבולגן של בליל מחשבות ממקורות שונים... שאינו מודע לאיך ומה ... אבל חושב שהוא כן...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם נראה לך שאני אחזור
בן,
צפון,
31/12/07 16:43
|
שוב ושוב על אותו משפט רק בגלל שאתה לא מבין או מיתמם, אתה טועה.
תסתכל על זה בצורה הכי ראשונית שיש. בלי שום השלכה על המושג האמת. רק לגביי אמת.
לא אמת עליונה, לא אמת מוסרית, לא אמת מטאפיזית, לא אמת תיאולוגית. אמת.
זה דבר פשוט מאוד. או שאתה בא לידי ביטוי מתוך שקר או שאתה בא לידי ביטוי מתוך אמת, חסר יומרות, ללא ניסיון, אפילו אם רק מרומז, למכור את עצמך כמישהו שאתה לא.
זאת האמת שאני מדבר עלייה, שבי. ורק אתה יכול לענות לעצמך לגבייה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
שאלה לגבי עבירת השקר
.,
29/12/07 13:11
|
למה הכוונה ב ''אמירת אמת בכל מצב בתנאי שאמירה זו מועילה''? מה אני אמור לעשות אם למשל חברה שלי שואלת אותי אם היא השמינה והיא באמת השמינה? האם במצב זה אמירת האמת לא מועילה, משום שהיא בסה''כ תפגע בה? ומה בעוד מצבים בהם התועלת היחידה באמירת האמת לאדם השני היא פגיעה בו? האם הרעיון הוא לומר אמת בכל תנאי ואז בהדרגה לא אשליך עצמי במצבים בהם אני נאלץ לומר שקרים לבנים כדי לא לפגוע?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמת, תועלת, ומה שמאחוריהם
ידיד נפש,
31/12/07 04:55
|
ידידי היקר,
הלא אינך מספר על כל תנועה של גזים במעיך ועל כל מולקולה שמתעכלת בבטנך.
ולא משום שאינם אמת - אלא משום שאין בכך תועלת.
כך גם דעות שיש בהן בקורת - אינן בהכרח מועילות, ולעומת זאת - גם אינן בהכרח אמת!!! ואם הן עומדות לפגוע - אז בוודאי אין טעם לאמרן.
מה באשר לשאלה ישירה שתשובה אמיתית עליה עלולה לפגוע?
זה יעזור אם תוכל לראות באדם ששואל את אמך (קרא בפרקים הקודמים בסדרה) או את בתך יחידתך. מה תאמר לה אז?
הרבה פעמים אנחנו משקרים לעצמנו באשר ל''אמירת אמת שעלולה לפגוע''. הרבה פעמים מסתתר שם רגש קל ומוסווה של רצון לפגוע.
ואם אין שום רגש כזה - הסיכוי שמה שיצא מפיך יעצים את השומעת.
הלוואי שיהיו כל דברינו אמת ואהבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גרמת לי להגיע לתובנה לא קטנה
.,
31/12/07 22:40
|
נשמעה חריקה ממעמקי המוח שלי :)ועל כך אני מודה לך מאוד ידיד נפש יקר, אני אבחן את זה אצלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לך ותודה ללאמה הקדושה - הכל הכל בא ממנה
ל"ת
ידיד נפש,
01/01/08 01:22
|
|
 |
ברצוני להוסיף, שלמעשה -
ידיד נפש,
01/01/08 15:44
|
בלי הכרת תודה סוחפת ומעומק הלב, ושרות מכל הלב למי שמלמד אותך דברים קדושים אלו - כל מה שטוב כרגע בעולמך ילך ויפחת, ולבסוף גם יאבד, כפי שתאבד גם אתה, וגם כל אהוביך, כרמש השדה לרוב.
עשה זאת למען חייך!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברכותי על דרכך החדשה, רבת החסד.
ל"ת
ידיד נפש,
01/01/08 18:47
|
|
 |
תודה ידיד נפש
.,
01/01/08 16:18
|
אני רק בתחילת הדרך, ומשתדל להודות ללאמה כמעט בכל יום. זה עדיין לא נובע ממני בצורה סוחפת כמו שתיארת, אבל אני מקווה שעם הזמן והתרגול זה יבוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הגיע הזמן לשנות, שוב שוב ושוב
;,
29/12/07 13:44
|
1. אם החברה השמינה - תחליף אותה. 2. תמשיך לעשות זאת עד שהן מפסיקות להשמין / להתכער / להזדקו / לחלות / לנג'ז / [תוסיף מה שמתאים לך]
3. אם אחרי 20 נסיונות לא הצלחת לשנות מצב אומלל זה - סימן שהבעיה אצלך. סימן שאינך מבין קרמה, וכל דבר טוב בעולמך הולך ופוחת בהדרגה. זהירות! זה כולל גם אותך.
4. זה גם סימן שיש לך כנראה אופי תאוותני (כמו בחטא מס' 8) שם העבודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא קיבלתי ממך תשובה
.,
29/12/07 15:34
|
נתתי בסה''כ דוגמה (אולי לא מוצלחת) כדי להמחיש את השאלה שלי, לא התכוונתי לפגוע ולזלזל באיש אז אני מתנצל אם הובנתי שלא כהלכה. ושוב, למה הכוונה ב ''אמירת אמת בכל מצב בתנאי שאמירה זו מועילה''? לגבי הנדר עצמו, איך אני אמור לפעול במצב בו התועלת היחידה הנראית לי שתצמח באותו הרגע מאמירת האמת תהיה פגיעה באדם השני?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במצבים כאלו הכי טוב זה בעדינות ובמיומנות רבה
00,
30/12/07 10:49
|
להחליף נושא, להגיד שאתה צריך לרגע ללכת לשירותים.
אני אתן דוגמא מחיי הפרטיים כשחברה שלי שואלת אותי אם היא השמינה. (ואגב נושא לשיחה אחרת, למה הם תמיד שואלת אותנו את זה ולמה כל כך הרבה פעמים בחודש?) בכל אופן, אם אני חושב שהיא השמינה ובזה שאני אענה: ''לא מה פתאום'' אני בעצם שומע את עצמי אומר שקר אז אני מנסה לשנות נושא בעדינות ולא לענות לשאלה. אני אומר משפטים כמו: 1. למה את שואלת? את חושבת שהשמנת? 2. מישהו אמר לך משהו? 3. את מי זה מעניין בכלל? 4. למה מה קרה יש איזה בגד שפתאום נראה קטן ולא עולה עלייך? אולי הוא התכווץ בכביסה? 5. תגידי, אם את כבר שואלת, מה לגביי? אני השמנתי?
צריך לכך מיומנויות רבות, ואתה עוד מתאר בעייה יחסית פשוטה.
לאט לאט, ובהדרגה לא תצטרך לשקר, לאט לאט המצבים האלה מהעולם שלך ימעטו ויעלמו.
מקווה שעזרתי במעט.
אם לא אתה מוזמן להמשיך לשאול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא סוג של שקר?
.,
30/12/07 12:11
|
האם להתחמק מאמירת האמת במקרה זה ע''י תמרון האדם השני אינה סוג נסתר של שקר? אני משאיר כאן רושם כוזב, לא? ועוד דבר, מה אם אני נלחץ אל הקיר והצד השני לא מרפה ודורש תשובה בכל מקרה, ואני יודע שהתועלת היחידה שתצמח מכך היא פגיעה ברגשותיו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
עצות חינם לבן צפון
ידיד נפש,
28/12/07 14:13
|
דבריך, כפי שנדבת לנו אותם בדיון מס' 1 מכילים הרבה מן החטאים הרשומים במס' 5, 6 ו-10, דהיינו, יש בדבריך השמצה ונסיון להכפיש, יש בדבריך דבור בוטה ומזלזל, ויש רצון להרע, שלא מפרגן.
בוא נקרא במאמר. לאדם עם דפוסי התנהגות אלה העולם יופיע כ-
חיים של בדידות, אובדן ידידים, חיים באזור של פילוג ומריבות והרבה מהמורות ומכשולים.
צעקות, ביקורת, ודיבור גס שמופנה אליך או אל אחרים בסביבתך, סביבה שבה אנשים מתגרים בך וזה בזה, סביבה שוממת, קוצנית.
אתה נוטה בקלות לכעוס, מתקשה למצוא עזרה, נוטה לפגוע ולהיפגע בקלות, חי בעולם רע שמתנכל לך
צא ובדוק אם כל זה נכון בחייך.
אם לא - אז כל מה שכתוב פה זה שטויות.
אם כן - הרי שסבלך בוודאי רב, בין אם תודה בכך או לא.
והמאמר מציע לך דרך פשוטה ובדוקה לשנות מצב עניינים עגום זה.
זה לא אינסטנט - ייקח כמה חדשים או שנה (אם תעשה את העבודה), ואז - ישתנה עולמך.
נקווה שתחזור לספר לנו.
בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ידידי היקר
בן,
צפון,
28/12/07 16:36
|
שוב לא הבנת, אתה לא מבין גם עכשיו כשאתה קורא את התגובה הזאת ולא תבין גם מחר.
ולא משנה כמה תשנן לעצמך דבורה דבורה דבורה בודהה בודהה בודהה יומן ששת הפעמים יומן ששת הפעמים קארמה קארמה קארמה.
אתה לא מבין וזהו.
והסיבה היחידה לזה היא שאתה משקר לעצמך. ורק לעצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן יקר, אני קראתי את ההתכתבויות ועדיין לא הבנתי, אולי תסביר
שבי,
29/12/07 13:01
|
מהי בדיוק כוונתך?
ומדוע אתה מרגיש צורך לבקר ולשפוט אנשים אשר מנסים דרכים אחרות שכנראה שונות משלך.
מאיפה הביטחון שלך שדרך זו אינה נכונה ? האם ניסית אותה? האם מילאת יומן 6 פעמים ביום במשך כמה חודשים טובים ולא קרו לך דברים טובים אלא רק יותר סבל? מאיפה המסקנות שלך?
לא כתוב בשום מקום בכתבות של דבורה שצריך להגיד את שמה הרבה פעמים, גם לא את שמו של בודהה ובטח לא יעזור אם תצעק קארמה כל היום.
צריך לעשות יומן שש פעמים ביום!
נסה ותווכח, עד אז אין לך שום הוכחה שזה לא עובד.
אני מאחל לך הצלחה בכל דרך שתבחר ותביא אותך ליותר אושר ופחות סבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שבי שבי
בן,
צפון,
30/12/07 17:19
|
שוב אתה לא מבין.
אתה עובד ר-ק על עצמך.
אתה יכול להמשיך לשחק אותה קורא אובייקטיבי שפשוט קרא מהצד את ההתכתבויות עם ''בודק'' עד מחר, אתה יכול לשחק אותה אדם שפתאום גילה את החכמה של הבודהיזם ואתה יכול לשחק אותה אדם רוחני מנומס אדיב ואינטליגנט שכבר עבר הכל בחיים, שלל הכל ורק עכשיו גילה את האור.
אבל העובדה הפשוטה היא - אתה רק ממשיך לגרום לעצמך סבל ככה!
וזה מיותר כי גם ככה אף אחד לא קונה את זה.
שוב, אתה עובד רק על עצמך. ואתה לא הולך להבין את זה מהתגובה הזאת, אתה אפילו עלול להגיב כאן בתור בודק ולטעון שאתם לא אותו אדם. אין לי בעייה עם זה, אפילו אם המערכת תפרסם את האיי פי שלך ששונה משל בודק, אני עדיין לא יקנה את זה.
אתה הולך להמשיך לעטות מסיכה רוחנית אצילה, אתה הולך להמשיך לחשוב שאני סתם מנסה להרע לך או לדבורה בתגובות ואתה הולך להמשיך לחשוב שאתה לא חסיד עיוור של שיטה.
ואין לי מושג למה אני אומר לך את זה. באמת שאין לי מושג, זה חסר טעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן..במה אתה עוסק...?
ל"ת
סתם סקרנות,
29/12/07 09:56
|
|
 |
אכן אכן אכן
ל"ת
כן כן כן,
28/12/07 20:07
|
|
 |
הייתי אומר: חבל, הבל, הבל
ל"ת
חבל,
29/12/07 13:35
|
|
 |
16.
מושון יקר, תשובה לשאלתך מתגובה 4.
שבי,
27/12/07 14:37
|
אתה לא מכיר את השיחות סרק האלו שיש לך לפעמים עם חברים על עינייני פוליטיקה או ספורט או כל דבר שאין ביכולתך לשנות כרגע ואתה שורף על השיחות המון המון זמן, ובעוד שעה אתה גם לא תזכור שום פרט מהשיחה, בטח לא מחר או מחרתיים.
כרגע בזמן ההווה, האם יש טעם לדבר שעות על איך פולטיקאי כזה או אחר התנהג? האם יש טעם לדבר שעות בלדבר האם המאמן העלה את ההרכב הנכון למשחק?
אפשר לסיים שיחות כאלו בכמה דקות, הפולטיקאי ההוא הולך בדרך לא טובה, המאמן העלה הרכב שגוי והיה צריך לשחק אחרת וזהו.. נגמר הסיפור... לא צריך לשרוף שעות על דיבור שלא מקדם לשום מקום ו... ''אין לך שליטה עליו'', המאמן לא ישנה את ההרכב או הפוליטקאי לא ישנה את החלטתו גם אם תשב כל היום ותדבר על זה עם חבר שלך.
אני מקווה שעכשיו זה יותר מובן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שבי..אל תדאג..הוא כבר ימצא איזה שטות אחרת
כי הוא חושב,
שהוא חכם...,
29/12/07 09:16
|
|
 |
15.
למושון מדיון 4: שאלה טובה שמובילה להבחנה חשובה
ידיד נפש,
27/12/07 12:45
|
אחריות:
''אתה אחראי לכל פסיק ופסיק במציאותך ...'' - כלומר אתה יצרת אותם במו ידיך, או ליתר דיוק, במו מעשיך. מעשיך צברו קרמה, וזו כעת יוצרת את עולמך וכו'. ואם נמשיך, מעשיך בהווה יוצרים את המציאות העתידית שלך, כך שאתה לגמרי אחראי גם עליה.
וביחס לשליטה
זה סיפור שונה לחלוטין. עד כמה יש לך היום שליטה במעשיך? ואולי נחדד: כמה שליטה יש לך בכל מחשבה ומחשבה החולפת בתודעתך? והרי קרמה נקבעת בעיקר על ידי המחשבה! ככה שאתה אמנם יוצר את עולמך (ועל כן אחראי עליו) אלא שאתה עושה זאת כמעט ללא שליטה. כמו נהג שיכור לחלוטין שמחליט לעשות טיול על הכביש המהיר.
אז זה כל העניין.
יצרנו את עולמנו ללא שום שליטה, ולכן הוא נראה כפי שהוא נראה, ועד שלא נשיג שליטה, הוא ימשיך להיות מטורף וסובל.
כל הקטע של הבודהיזם, והדרך המוצעת של שמירת ''עשרת כללי החופש'' שכאן במאמר, ועוד הרבה שהלימוד הבודהיסטי מציע, היא דרך להשיג שליטה. ולא ניתן לעשות זאת עד שלא מבינים איך המנגנון עובד: את השילוב של קרמה וריקות, וכיצ דאלה יוצרים את כל עולמך. ואחרי שרכשת הבנה בגדול - אזי יש להתחיל לשמור יומן, בקפידה.
בלי זה נמשיך להתנהל בחיים כמו נהג שיכור באוטוסטרדה.
וגם צריך לתרגל מדיטציה, להשתלט קצת על המיינד הפרוע.
אז מה בעניין הדיוניים הפוליטיים בסלון? זה החלק שלמרות שאתה יצרת, הוא גולם שקם עליך ושכרגע אין לך בו שום שליטה. כי את זה כבר עשית, בעלפון שכרותך בעבר.
מה שיכול להתחיל להחזיר את השליטה זה להודות באמת זו, ולהתחיל להפעיל את הנוגדנים, למשל כפי שאלו מוצגים בצורה מתציתית במאמר זה.
פשוט וגאוני, כפי שאמר מישהו למטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
קרמה טובה/רעה?!
נדנייאל,
ירושלים,
26/12/07 21:05
|
להגיד שיש קרמה טובה ויש קרמה רעה, זה כמו להגיד שיש כולסטרול ''טוב'' ושיש כולוסטרול ''רע''. כשם שכולוסטרול הוא כולוסטרול ולו יש את הפונקצייה שלו בטבע ובמערכת, כך גם לקרמה, שהיא למעשה מנגנון, או חוקיות הטבועה ביקום, יש את הפונקציה המיועדת לה. החלוקה של הקרמה ל''טובה'' או ''רעה'' היא תפיסה פרמיטיבית ונושנה שטרם קיבלה את תיקונה הראוי בימיינו. קרמה היא קרמה, וכל תכליתה לטובתו(האולטימטיבית) של האדם, היצור, היקום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קרמה טובה/רעה?!
מסכים,
26/12/07 21:42
|
מסכיםת הקרמה אינה טובה או רעה מצידה היא. אני חושב שהכוונה במילים ''קרמה רעה'' היא שאיננו מרוצים כאשר אנו חווים הבשלה של הזרעים הקרמיים, שנזרעו בזמן יצירת הקרמה. אבל לאחרים אותה הבשלה יכולנ להיות משהו רצוי, כלומר בשבילם זוהי הבשלה של זרעים אחרים, שגורמת להופעה חיצונית דומה, אבל חוויה אחרת לגמרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה עם מסכים, טובה או רעה בעצם מייצג
גב' קארמה,
26/12/07 23:24
|
את התוצאה, האם התוצאה הביאה לי סבל (קארמה רעה) או שהתוצאה הביאה לי אושר (קארמה טובה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
למה ה''דלאי למה'' אוכל בשר?
צמחוני,
26/12/07 20:06
|
וגם מרבית הבודיסטים הטיבטים אוכלים בשר. ועבור מנזר גדול שוחטים כמה בעלי חיים ביום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדלאי לאמה היה צמחוני שנים רבות ולאחר שהרגיש לא טוב
צמחוני,
26/12/07 23:22
|
רופאיו המליצו לו על אכילת בשר, אבל היום הוא כבר אינו אוכל בשר ויש לו תחליפים אחרים שהרופאים שלו המליצו לו עליהם.
כמו כן, בזמנו, בטיבט, היה קשה לגדל אוכל מזין (מדובר על מקום מאד מאד גבוהה) , היה קשה לגדל ירקות, ולהביא לשם אוכל מזין אחר והם אכן אכלו בשר, בכל אופן הדלאי לאמה הוציא הוראה שלא להגיש בשר באירועים גדולים וחגיגות כדי למנוע הרג רב של חיות.
היום בהודו, כשאפשר להשיג תחליפים ראויים לבשר הם יורדים אט אט מלצרוך בשר בהוראת הדלאי לאמה (הם עושים זאת בהדרגה) ואני חושב שהיום במנזרים כבר לא מגישים בשר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה ה''דלאי למה'' אוכל בשר
לא צמחוני,
26/12/07 21:48
|
שלום חבר. הדלאי למה אוכל בשר מסיבות בריאות, ואמר שהיה מעדיף להיות צמחוני, וניסה שנתיים עד שהתחילו בעיות. אם אין לך בעיות עם הצמחונות - תהנה. אבל לא כדאי להשתמש בצמחונית כאמצעי לנגח אחרים, שאז יוצא שכרו בהפסדו. במיוחד עם אדם קדוש כמו הדלאי למה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
לפי זה אני לא מבין איך בבתי המשפט עדיין יש עדיין עובדים חיים ?
ל"ת
1,
26/12/07 19:15
|
|
 |
11.
יש מי שיכול לספר מנסיונו? מישהו שמנהל יומן? מה קרה?
ל"ת
מעניין לשמוע,
26/12/07 16:57
|
|
 |
כן אשמח לשתף
שהשין,
30/12/07 12:11
|
אני עושה יומן, ואני חייבת לציין שהרבה דברים השתנו בחיי. בינתיים לא גרנדיוזיים, אבל אני לא עושה יומן הרבה מדיי זמן. הרבה דברים שהלכו לי בצורה קשה, שהלכו לא חלק, כמו מערכות יחסים, בעיקר עם משפחה, הפכו להיות הרבה יותר חלקים והרבה יותר נעימים. תקשורת יותר חלקה, יותר הבנה. ככה גם בעבודה, בלימודים. פשוט בכלליות דברים הולכים הרבה יותר נעים. גם מאוד השתפרתי בלהיות מודעת לעצמי - אתה קולט שאתה הולך לעשות משהו כמו להתעצבן, או לרכל, ואתה פשוט מפסיק את עצמך באמצע או לפני, כי אתה יודע שזה ייכנס ליומן.. גם היכולת שלי להזדהות עם אנשים ולחוש כלפיהם אמפתיה השתפרה. אני חושבת שזה שילוב גם של היומן, וגם של הלימוד. כמו שהכותבת אומרת, אפשר להגיד שאולי זה היה קורה אלמלא התרגול, אבל עובדה שזה לא. אני בכל אופן ממשיכה לעשות את היומן. מעבר ללחכות לדברים שישתנו, זה פשוט הרבה יותר נעים לעשות ניטור על המיינד ושלא ישתולל לכל הכיוונים, וזה הרבה יותר נעים להיות יותר נעים לסביבה שלך..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עושה, גם עושה, 6 פעמים ביום ולא מפספס
6 פעמים ביום,
27/12/07 17:35
|
והרבה דברים השתנו, קצת קשה לספר על כל הדברים המדהימים שעוברים עליי בתקופה האחרונה אבל בקצרה אני יכול לספר על שינויים ברמת המודעות שלי מה שמביא לשינויים ביחס שלי אל הסביבה מה שבסופו של דבר גורם לי יותר אושר בסוף היום והרבה פחות סבל.
אני חושב שבסופו של דבר מה שקובע זה האם אתה יותר מאושר והאם הסביבה שלך יותר מאושרת. אני בכל אופן רואה זאת קורה מיום ליום בעקבות מילוי היומן.
מציע לך להתחיל, תנסה כמה חודשים ותראה בעצמך, מבטיח לך עולם שלא הכרת!
אנחנו במערב, ניסינו כבר הרבה דברים ואנחנו עדיין לא מאושרים באמת, אז בוא ננסה את חוכמת המזרח, אולי הם יודעים על מה הם מדברים. מה זה להשקיע כמה דקות כל יום במשך כמה חודשים לראות אם זה עובד, לעומת שנים רבות שאנחנו כבר סובלים ולא מוצאים אושר אמיתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
שימו לב! המספר הקובע פה זה 6 ולא 10
ל"ת
שש פעמים ביום,
26/12/07 14:59
|
|
 |
9.
תודה רבה על הלימוד
ל"ת
.,
26/12/07 14:30
|
|
 |
8.
10 מתוך 10
עידן,
26/12/07 14:22
|
|
 |
נחפזת, עידן, ויש סיכוי טוב שאתה מייפה דברים לעצמך
שש פעמים ביום,
26/12/07 16:51
|
אינך יכול לדעת עד שלא תנהל יומן במשך כמה שבועות לפחות, ותתבונן בתודעתך, 6 פעמים ביום. בלי זה אין לך מושג אילו מחשבות חולפות בלבך בכל רגע.
קח זמן להסתכל. לדעתי תהיה מופתע ביותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
כל כך פשוט וכל כך גאוני! מדהים
אסיר תודה,
26/12/07 13:35
|
לנקות את עצמי ואת תודעתי באמצעות היומן, 6 פעמים ביום
ולנקות אחרים באמצעות המדיטציה, ובכך שוב לחסל אצלי את כל הקרמות שגורמות את הסבל.
תודה רבה לך, דבורה, על העברת לימוד זה. אנא המשיכי ללמדנו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן גאוני. יש עצות איך להתמיד בתרגול?
מצטרף בהערצה,
26/12/07 17:16
|
אם הדברים נכונים, הרי שאת עושה עמנו חסד עצום!
כמובן שצריך משמעת ומוטיבציה כדי להתמיד 6 פעמים ביום. אשמח לשמוע עצות בנושא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
אם יש לי 10 מ 10 אני מקבל פרס ?
ל"ת
שאלון,
26/12/07 13:21
|
|
 |
5.
watching sport?!?
eco,
26/12/07 13:16
|
ahem, maybe reading her dumb article is a waste of time as well? watching sport is a well documented release of stress in a form of catharsis.
why only sport? movies, theatre, music concerts, listening to your ipod and anything u do - BAD!
oh, and writing talkbacks as well...
where was karma at ww2 and the holocaust?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפעמים ספורט או סרט בקולנוע הוא דווקא דבר מאד מבורך
ספורטאי צמרת,
26/12/07 15:01
|
אבל השאלה האם כל היום אתה מבלה בלראות ספורט ולצפות בסרטים או שאתה גם מקדיש זמן לעזור לזולת?
אם אתה צריך לעשות הפסקה בחיים כדי להרגע ולנוח אז ספורט או סרט בקולנוע יכול להיות דבר טוב. אבל כשגמרת לנוח אז תחזור שוב לפעול למען אושרך ואושרו של הזולת. אל תמשיך להתבטל ולבזבז את זמנך בסרק.
מה שדבורה מתכוונת הוא שלא לבלות את כל זמננו או את מירב זמננו בלצפות כל היום בספורט ולראות כל היום טלויזיה (וכולנו יודעים שיש המון אנשים שככה חיים את החיים שלהם).
בקיצור אל תעוות את מה שכתוב בכתבה, לא אומרים לא לעשות כלום ולהיות צמח! אלא מדובר על דרך שמציעה איך להנות מהחיים הרבה יותר, כמה שזה אולי נשמע לך לא הגיוני יש אושר יותר גדול מלראות כל היום ספורט או ללכת לסרטים בקולנוע, למרות שמותר ויש זמן שמתאים לעשות גם את זה כמו שכתבתי למעלה.
לגבי השאלה האחרונה שלך זה נושא ארוך ויהיה קשה לענות לך דרך תגובה אבל בקצרה אני אומר שאם פגעו בך אז בהכרח פגעת במישהו בעבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
שאלה
מושון,
26/12/07 12:23
|
איך האיסור על: ''...עיסוק ...בנושאים שמחוץ לשליטתנו'' מסתדר עם: ''...שאינה מבינה שאנו אחראים במעשינו לכל פסיק ופסיק בחיינו ובחיי הסובבים אותנו''.
אם אנחנו אחראיים על כל פסיק ופסיק הרי שאין נושאים שהם מחוץ לשליטתנו.
לא ברור
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
הוא שכח עוד תכונה...כרס גדולה למנהיג של מליוני רעבים
ל"ת
חיימק'ה,
26/12/07 11:59
|
|
 |
אהבתי
ל"ת
roby,
26/12/07 13:18
|
|
 |
2.
מה שבודהה אומר כתוב בקבלה שנכתבה קצת לפניו
ל"ת
בדיוק,
26/12/07 11:49
|
|
 |
אתה צודק ....וטועה
לוקה,
26/12/07 12:36
|
כן זה הבסיס של היהדות.אבל הקבלה נכתבה מאוחר יותר חביבי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נגיד שאתה צודק - אז אתה עושה משהו ?
אריה,
מבשרת,
26/12/07 12:27
|
דרך התירגול והבקרה המוצעים - אפשר באמת לשנות קווי אופי ופעולה אצלנו. התרגול הוא רק לגבי מי אנחנו וכיצד אנחנו פועלים. זה שזה כתוב באיזשהו מקום - מוקדם יותר או מאוחר יותר - לא עוזר בכלום. רק התרגול מקדם אותנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
דרך פרקטית שאני יכול לבדוק ביום יום, ואז נראה אם יש פה משהו או לא
הבודק,
26/12/07 09:30
|
עכשיו אני יכול לבדוק זאת ולראות אם זה עובד או לא. ואני הולך לבדוק טוב טוב אם חיי משתנים או לא.
אני באמת יתחיל לעשות זאת ולראות אם זה עושה משהו ואז נראה אם יש משהו בבודהיזם ובקארמה הזאת או שלא וזה סתם עוד משהו ניו אייג'י שמדבר בסיסמאות שתעשה ככה וככה ויהיה טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תן לי לחסוך לך....
ל"ת
זה בזבוז זמן,
26/12/07 12:53
|
|
 |
אתה אומר זאת מניסיון?
ל"ת
ניסית?,
26/12/07 15:32
|
|
 |
תודה על הדאגה אבל אני מעדיף לבדוק בעצמי כי אולי זה יעבוד לי
הבודק,
26/12/07 15:08
|
|
 |
בדיקת מציאות.
בן,
צפון,
27/12/07 20:59
|
תסתכל במראה ותנסה לא להתחמק מהעובדה שזה שאתה משחק אותה כאילו אתה לא תלמיד של דבורה, או לפחות חסיד של הבודהיזם שהיא מייצגת גורם לך להרבה יותר סבל מסתם לאכול פרה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא קורא לזה חסיד אני קורא לזה מתעניין או מסתקרן או מנסה לברר
הבודק,
27/12/07 23:03
|
אבל זה שאני עכשיו לומד את זה מדבורה שכותבת את הכתבות האלו לא אומר כלום.
בעברי למדתי הרבה דברים אחרים (אין מספיק מקום פה לתאר מה ואיפה למדתי) התעניינתי בדברים אחרים והייתי תלמיד של מורים רבים אבל עד כה לא ניתקלתי בדרך פרקטית לבדוק את עצמי והאם עולמי משתנה ולכן אני הולך לבדוק באמת את הדרך שמוצעת בעזרת יומן ששת הפעמים.
לר הבנתי מה רע בזה שאני לומד מה שדבורה כותבת ואז מנסה ליישם זאת ולבדוק את זה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואיך זה בדיוק, אני הולך ובודק כל דבר
הבודק,
29/12/07 12:55
|
אתה זה שלא עושה כלום עם חייך חוץ מלהכנס ולהגיב לאנשים בתגובות ולהעביר עליהם ביקורת על מה שהם עושים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה לא קולט אה
בן,
צפון,
28/12/07 13:01
|
|
 |
אני לא מאמין לאף אחד, לשום בן אדם, לשום תורה ושום דרך
הבודק,
28/12/07 11:36
|
אני מאמין רק לעצמי ולחוויות שלי.
אם יש דרך שמציעה לי אפשרות לבדוק אותה ולראות אם היא נכונה לגבי אז אני הולך ובודק.
אם אתה בעד ללכת אמונה עיוורת אחרי דרכים אחרות, תהנה.
כל אחד מה שמתאים לו, לי מתאימה דרך שמציעה לי לבדוק אותה.
תהנה ומי יתן ותהיה מאושר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למדת הרבה דברים אחרים במהלך חייך?
בן,
צפון,
28/12/07 02:13
|
איזה איש חכם! ואין פה מספיק מקום לתאר מה ואיפה? איזה איש העולם הגדול!. ויומן ששת הפעמים הולך לשנות לך את החיים? ממש איש המעשה!
חלאס בן אדם, אתה לא עושה עליי רושם, אתה סתם מרקיב את עצמך מבפנים עם הצביעות האינפנטילית הזאת, תתבגר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד על הגישה האקספרימנטאלית.
Rasputin,
26/12/07 22:52
|
אם יותר אנשים היו נוהגים ככה (ואני בינהם) הייתה נחסכת מאיתנו הסקפטיות העצלנית והאמונה הלא ביקורתית, 2 צדדים שאופפים את הניו אייג' נכון להיום.
הגב לתגובה זו
|
|