 |
12.
מהו מעשה טוב?
ריקות וקרמה,
14/12/07 03:00
|
מה שמגדיר מעשה, על פי הדרך הבודהיסטית, הוא התוצאה שהוא מניב. ולכן, מעשה טוב (חסד) הינו מעשה אשר מיצר בעולמי תוצאות טובות, מעשה רע הינו מעשה אשר מייצר בעולמי תוצאות רעות, מעשה שאינו טוב ואינו רע (נייטרלי), הוא זה המייצר בעולמי תוצאות שאינן טובות ואינן רעות (נייטרליות)- כלומר אין פה שום גורם חיצוני הקובע זה טוב, זה רע וכו', זה לגמרי תלוי באיזה תוצאה זה מייצר בעולמי, ואם זה מרגיש לי כמו סבל או לא! וכאמור, לתוצאות המעשה, בין אם הוא טוב, רע או נייטרלי יש זמן הבשלה. כך שאין להסיק על אופי המעשה מתוך המאורע המגיע מיד לאחר מעשה- מפני שלרוב הוא אינו התוצאה של המעשה, אלא הבשלה נוספת של קרמה אחרת.
הנושא של קרמה הוא מורכב וראוי להתיחסות רצינית. מאוד חבל לתת לספק לתעתע בנו, ולגרום לנו לבקר ולשלול מבלי לברר היטב וללמוד לעומק. ובכך לחסל לעצמנו דרך עוצמתית להפסקת כל סבל ויצירת כל אושר לנו ולאחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
ל-לאמת מתגובה 10, אני לא חושב שיש טעם שאני אמשיך לענות לך
גב' קארמה,
13/12/07 13:08
|
כל הציניות שלך לא מקדם את השיחה שלנו ובטח לא את ההבנה.
שיהיה חג שמח.
אפשר לפחות להסכים שרובוט או לא רובוט, קארמה או לא קארמה, עדיף לעשות מעשים טובים בעולם ולא מעשים רעים. זה פשוט הדרך הנכונה והמוסרית לחיות את החיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חג שמח גם לך
לאמת,
13/12/07 15:21
|
ואני מסכים עם הדרך הנכונה והמוסרית שציינת.
אבל עדיין אותה שאלה נשארה פתוחה: מה זה מעשה טוב?
ואני חוזר ואומר שהמודעות בזמן המעשה היא שקובעת ולא איך שהמעשה נראה כלפי חוץ.
ואת חוזרת ומתחמקת מתשובות.
תודי שהציניות היא סולם טוב לרדת מהעץ.
בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני את שלי אמרתי, בוא נשמע את שלך
גב' קארמה,
14/12/07 00:00
|
הקארמה נקבעת ברובה (90 אחוז ממנה) ע''פ המוטיבציה.
אם המוטיבציה הייתה להיטיב ולעזור לזולת תרשם לי קארמה שתחזור אליי בצורה שיטיבו איתי ויעזרו לי, אם המוטיבציה הייתה לפגוע בזולת זה מה שיחזור אליי בעתיד - שיפגעו בי.
עכשיו נשמע את טענתך וההסבר שלך, מה הכוונה המודעות בזמן המעשה היא זו שקובעת. מודעות למה בדיוק? גם רופא מנתח וגם רוצח עושים את אותו מעשה של לדקור בן אדם עם סכין, ושניהם מודעים למעשה אותו הם עושים, האם זה אומר שאותה הקארמה נצברת לשניהם?
לגבי שאלתך מה זה מעשה טוב, זוהי שאלה מצויינת, מה מגדיר מעשה טוב ומה מגדיר מעשה רע. התשובה בבודהיזם היא מאד פשוטה. מה שמגדיר אם מעשה הוא טוב או רע זוהי התוצאה שלו. אם עשיתי מעשה X צברתי קארמה כלשהי ואם כתוצאה מהמעשה הזה הקארמה שתבשיל לי בעתיד תגרום לי לחוויה של טוב, שמחה, אושר אזי המעשה שעשיתי בעבר היה טוב. אם כתוצאה ממעשה שעשיתי חוזר אליי בעתיד חוויה של רע, עצב, סבל אזי המעשה היה מעשה רע.
פשוט לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק, מה לעשות, גם אני ניסיתי להפטר ממנה
בעלה של קרמה,
13/12/07 17:29
|
1. השאלה של מעשה טוב עדיין פתוחה 2. המודעות היא אמנם גורם חשוב במעשה 3. טרם אנתה לך אשתי, גב' קרמה 4. צריך לרדת מן העץ
5. אני אדבר אתה, ואסביר לה שאתה ילד טוב, ורק התכוונת לרדת מן העץ. הבעייה היא שהיא לא משחקת משחקים, ואף פעם אי אפשר לרמות אותה. תאמין לי, ניסיתי הרבה. אז אם היא עדיין לא עונה, אולי כדאי שאני אחליף אותה? מה אתה אומר?
הבעייה היא שגם זה ניסיתי. לא יכול להפטר ממנה. לא עם ציניות ולא בטיח. אולי תוכל לייעץ לי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
למגיבים מדיון 3
לאמת,
10/12/07 16:52
|
כששאלתי על טבלת הקארמה התכוונתי להיות ציני, מבחינתי שאלתי שאלה טיפשית אבל מסתבר שטיפשות זה דבר יחסי.
הטבלה הזו, בלי לקרא אותה, היא או טיפשית או שאתם לא הבנתם את ההקשר שלה. יש כל כך הרבה משתנים שקשורים לקארמה שאפילו אם שני אנשים יעשו את אותו מעשה התוצאה הקארמטית תהיה שונה.
הדבר היחיד שאפשר להגיד על הקארמה של מישהו אחר זה רק העיקרון שלכול פעולה יש תגובה או תוצאה ובשום פנים אי אפשר לדעת מהיא אותה תוצאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צר לי אך אתה טועה ומטעה, לכל פעולה יש תוצאה ברורה!!
גב' קארמה,
11/12/07 02:30
|
מה שאתה עושה, אומר או חושב כלפי הזולת יחזור אלייך בעתיד.
אם אתה הולך ופוגע בזולת מובטח לך שיפגעו בך בעתיד.
אם אתה הולך ונותן לזולת מובטח לך שיתנו לך בעתיד.
מה שכן אתה לא יודע מתי זה יקרה בעתיד וגם כשזה יקרה לא תדע לקשר בדיוק מתי בעבר שתלת את הזרע הזה אבל אתה יכול להיות בטוח שאם מישהו בא וצועק עלייך זה כי אתה צעקת בעבר ואם אתה קיבלת כסף זה כי אתה בעבר נתת כסף.
כל המציאות שלך עובדת בדיוק ככה לא 50 אחוז ככה, לא 99 אחוז ככה אלא 100 אחוז בדיוק ככה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פשש... 100 אחוז?
לאמת,
11/12/07 17:36
|
מה את אומרת? ואיך את יודעת את זה בדיוק?
הקארמה לא קשורה באופן י-ש-י-ר למעשים, מה שקובע זה מה היתה המודעות שלך בזמן ובקשר לאותם מעשים.
האם ''המעשים'' נעשו בצורה רובוטית או עם מודעות? את יכולה למשל לתת למישהו חפץ או עזרה בצורה רובוטית, כי כך אילפו אותך הורייך, כי קראת או שמעת שזה מביא קארמה טובה וכו'. במקרה כזה את יכולה להיות בטוחה ב100 אחוז שלא תקבלי קארמתית שום דבר בתמורה, מלבד עוד הזדמנות לא להיות רובוטית, לנתינה כזו אין ערך רב.
הקארמה שחוזרת אלינו קשורה לרגשות ולמודעות שהיתה לנו בזמן המעשה, ולכן בעתיד יחזרו אלייך מצבים רגשיים ולאו דווקא מעשים או מקרי מראה, צעקתי - יצעקו עלי.
אותו מצב רגשי יכול לחזור ולהתקיים בנסיבות שונות. את מה שהרגשת כשצעקת, מה שגרם לך לצעוק, זה מה שיחזור אלייך וזה לא בהכרח יקרה ע''י זה שמישהו אחר יצעק עליך.
אם לא למדת משהו בגלגול אחד, תיווצר לך הזדמנות, יותר קשה, בעתיד ללמוד את השיעור, ויש הרבה יותר דרכים ללמוד מאשר ''שאם מישהו בא וצועק עלייך זה כי אתה צעקת בעבר'' .
הדגש הוא על המצב הרגשי והמודעות, ולא על איך המעשים נראים כלפי חוץ.
הרי לכול פעולה שלנו יש תגובה קארמתית, לא רק לפעולות גדולות כמו צעקה, נתינה וכו'.
האם טבלת הקארמה מגלה לנו למשל מה התגובה הקארמתית לחיטוט באף בזמן טכס הזיכרון לרבין?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מוטיבציית המעשה היא זו שקובעת את הקארמה שנצברת, מסופר בספרות סיפור
שבי,
11/12/07 19:40
|
על נזיר שהולך בדרך ביום גשום וסוער במיוחד ורואה מולו פסל של בודהה. הנזיר רואה איך הפסל של בודהה נרטב בגשם ובגלל הכבוד הרב שהוא רוכש לייצוג הזה של בודהה הוא רוצה לכסות את הפסל שלא יירטב. מעצם היותו נזיר אין לו הרבה רכוש ועל כן הוא מוריד את הסנדלים הבלויות שלו ומניח על ראשו של הפסל כדי להגן עליו במעט מהגשם. שמח ומאושר הוא ממשיך בדרכו. למחרת היום נגמרה הסערה ויצאה השמש. נזיר אחר שעבר באותה הדרך ראה על ראשו של הפסל של בודהה זוג סנדלים בלויות ותהה לעצמו מי האידיוט שככה התנהג ולא כיבד את הפסל של בודהה ושם על ראשו סנדלים בלויות, מיד מיהר והוריד את הסנדלים מהראש של הפסל.
סיפור זה בא להראות איך מעשים הפוכים צוברים את אותה הקארמה בגלל המוטיבציה של המעשה. בשני המקרים המוטיבציה הייתה להגן ולכבד את הבודהה וזוהי הקארמה שנרשמה. ברור שמודעות למעשה והרגשות הנילווים בזמן עשיית המעשה מחזקים את הקארמה אבל הם אינם קובעים את הקארמה שנצברת.
לא חסרים פסיכופטים שרוצחים ונהנים ושמחים ומאושרים מהמעשה, אין זה אומר שהם צברו קארמה טובה.
מה שגב' קארמה כתבה למעלה, הוא דווקא נכון, אם אתה פוגע במישהו אז יחזור אלייך בעתיד שיפגעו בך. כי המוטיבציה שלך היא לפגוע בזולת ולהזיק לו. זה לא משנה מה הייתה המודעות שלך ומה הייתה הרגשתך באותו הרגע. אז הדגש הוא על המוטיבציה ואילו המצב הריגשי והמודעות בזמן המעשה רק עוזרים בקביעת העוצמה של הקארמה.
נתינה במוטיבציה של לעזור לזולת תמיד תצבור קארמה טובה אם הנתינה באה עם מודעות מלאה ורגש עז של שמחה, אושר ופתיחת הלב זה יגביר את עוצמת הקארמה שנרשמת בתודעתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תאר לך שהיה עובר נזיר
לאמת,
12/12/07 22:38
|
כשעדיין יורד גשם והיה חושב: מי זה האידיוט שחושב שנעלים יגנו על הפסל מפני גשם? והאם גשם על הפסל יותר משפיל מנעלים על הראש שלו?
אתה יכול להרוג מתוך מוטיבציה לעזור. אז מה נחשב, המוטיבציה לעזור או ההרג? לשיטתך, אם המוטיבציה היתה לעזור יחזור אליך בעתיד שיעזרו לך.
במקרה של הנזיר אין משמעות למוטיבציה שלו - ''להגן על הפסל''. מה שחשוב זו השאלה האם באותו רגע הנזיר היה מודע שנעלים על הראש של הפסל משפיל. ואז בחר במודע מה שבחר- לשים את הנעלים על הראש של הפסל. או, שהיה רובוט ''לאידיאל המעשה הטוב'' של הגנה על הפסל ובלי בחירה חופשית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למען האמת, אם כבר נכנסים להסבר על קארמה אז 90 אחוז ממה שקובע זה
גב' קארמה,
11/12/07 19:23
|
המוטיבציה בזמן ביצוע המעשה!!! בהחלט יש חשיבות רבה למודעות ולרגשות, כמובן שלהרוג מישהו בכוונה תחילה עם רגשות עזים של כעס ושנאה זה קארמה הרבה יותר קשה מלהרוג מישהו בשוגג.
גם לאובייקט יש חלק מאד חשוב בצבירת הקארמה, אז פגיעה בבן אדם חמורה יותר מפגיעה בנמלה, אבל אפילו הריגת נמלה בלי כוונה צוברת קארמה, אמנם חלשה מאד אבל עדיין נרשמת.
בכל אופן מה שקובע זו המוטיבציה, ולא המודעות או הרגשות למרות שהם משפיעים על עוצמת הקארמה הנצברת, לדוגמא.
בן אדם א' לוקח סכין ודוקר בן אדם ב'.
בן אדם א' במודעות מלאה למעשה. אבל, אם בן אדם א' הוא רוצח והמוטיבציה שלו היא לקחת חיים ולהרוג את בן אדם ב' באמצעות המעשה של דקירת הסכין הוא צובר קארמה רעה אבל אם בן אדם א' הוא רופא אשר המוטיבציה שלו למעשה של הדקירה עם הסכין היא להציל חיים ולהוציא גידול מגופו של בן אדם ב' אז הוא צובר קארמה טובה.
90 אחוז מהקארמה נקבעת מהמוטיבציה של המעשה.
לגבי החיטוט באף בזמן טכס יום הזיכרון לרבין. התשובה תלוייה במוטיבציה, אוקי? אם המוטיבציה של החיטוט באף בזמן הטכס הייתה זילזול וחוסר כבוד אז זו הקארמה שנרשמה לי ובעתיד יחזור אליי שלא יכבדו אותי ויזלזלו בי אם לצורך הדוגמא אני בא ממדינה שבה להכניס אצבע לאף תוך כדי טכס מייצג הבעת כבוד עמוקה וזו הייתה המוטיבציה שלי אז זה מה שנזרע ומה שיבשיל לי בעתיד זה שיכבדו אותי.
אני מקווה שעכשיו זה יותר ברור ומובן אם יש עוד שאלות אשמח לענות
חג שמח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק 90 אחוז? תאמיני לי
לאמת,
12/12/07 06:23
|
לי זה עולה יותר. יש כפל מבצעים?
בטח שתשמחי לענות, במחיר כזה גם אני אשמח לענות.
לא ענית מאיפה את יודעת והאם הטבלה מפרטת את כל המוטיבציות. ועל עוד שאלות.
דרך אגב, מה קורה עם ה10 אחוז הנותרים? הם על חשבון הבית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נראה לי שאינך משאיר לגב' קרמה שום ברירה מלבד להתעלם ממך
ל"ת
חבל,
13/12/07 00:14
|
|
 |
כן, אני רוצה ללמוד
לאמת,
12/12/07 22:22
|
איך לתקן רובוטים כמוך (בגילגול הבא התיקון הקארמטי שלך יהיה להיות תוכי). ציני או לא, לא ענית על אף שאלה. וברור למה, את רק יכולה ללמד לדקלם דיקלומים משומשים ששיננת.
והציניות נועדה לתת לך תירוץ שיצדיק למה את לא עונה לשאלות.
גב' קארמה עאלק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האת את/ה באמת רוצים ללמוד או פשוט להיות ציני?
גב' קארמה,
12/12/07 12:00
|
|
 |
9.
מדהים!!!תודה רבה רבה לך דבורה!
ל"ת
אורי,
10/12/07 16:03
|
|
 |
8.
למה לא כותבים על מדיטציה יהודית??
ל"ת
זיגי,
כפר עדשים,
10/12/07 15:23
|
|
 |
7.
אם המורים באים מקארמה טהורה, איך זה שיש הרבה מורי שקר?
ל"ת
תוהה,
10/12/07 12:50
|
|
 |
אם יש בעולמך מורי שקר או בכלל אנשים שמשקרים
תשובה,
11/12/07 10:40
|
זה סימן שיש עדיין בתודעתך קארמה של שקר כלפי הזולת.
תפסיק לשקר לזולת ותגיד רק אמת ולאט לאט יתחילו להעלם מעולמך שקרנים...
ואם אתה מתישהו בעברך לימדת אנשים דברים לא נכונים או מסולפים או שיקריים במודע אז היום זה מבשיל לך בצורה שאתה פוגש מורים שמשקרים ומלמדים לא נכון ומסולף
אתה מוזמן לנסות ולבדוק, קח כמה חודשים ותבדוק טוב טוב את עצמך בנוגע לדיבור שלך, השתדל להגיד רק אמת, ולא לשקר, לא חצי אמת, לא שקר לבן ולא הטעייה מכוונת ותראה איך עולמך ישתנה!
מובטח!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
יש כל כך הרבה שמתרגלים את המדיטציות השונות שאלה
פרלקסלנס,
10/12/07 02:30
|
והעולם ממשיך בסבלו, נהפוך הוא. מסקנה - יש טעויות בבודהיזם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה לפרלקסלנס, האם יצא לך לחשוב ולראות מישהו בצורה שונה מאחרים?
שאלה,
10/12/07 10:06
|
האם אתה שונא מישהו ואחרים אוהבים אותו? האם אתה חושב שמישהו נחמד ואחרים לא? האם אתה חושב שמישהו הוא יפה או מכוער ואחרים חושבים ההפך ממך?
אם כן אז זה אומר שלא תמיד מה שאתה רואה וחושב על מישהו זה גם מה שאחרים רואים וחושבים עליו.
אל תסיק מזה שאתה רואה הרבה סובלים שכך גם כולם רואים אותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רגע, רגע - יש כאן לוגיקה שגוייה
ידיד נפש,
10/12/07 08:25
|
הבודהיזם מלמד שכל עולמך הוא השלכה מתוך המיינד שלך. מידת הסבל בעולם ש-ל-ך מעידה על מידת הטוהר של המיינד שלך.
אין לך מושג כיצד נחווה העולם על ידי מי שמתקדם בתרגולו.
להקיש מתוך החווייה שלך על חוויתם של אחרים היא שגיאה לוגית.
הדרך היחידה לבדוק את הדברים היא להתנסות בהם בעצמך. עשה את המדיטציות בקביעות במשך זמן מה, ותראה בעצמך.
ואם לא תנסה - לעולם לא תדע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כנראה שלא קראתם את המאמרים שלה לגבי הסבל
פרלקלנס,
11/12/07 00:51
|
ו''לקיחתו'' מאחרים.
הסבל של האחרים הוא ממשי לגביהם לא פחות שאשליות הנירוונה שלכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל אתה לא יודע איך כל אחד רואה את העולם שלו
אבל..,
11/12/07 10:36
|
אתה מניח שכולם רואים את כל הסבל בעולם בדיוק באותה צורה כמוך
אולי יש כאלו שרואים את כל העולם כגן עדן ואת כולם כמלאכים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נכון - זו ההנחה שלך לגביי
פרלקלנס,
12/12/07 17:21
|
|
 |
ואולי תפרט? מה בדיוק שגוי בבודהיזם ברבדים העמוקים?
נה שגוי?,
13/12/07 13:08
|
|
 |
5.
המון המון תודה על לימוד זה
ת.,
09/12/07 15:53
|
|
 |
4.
האם מה שנאמר פה בא מחוויה אישית של הכותבת ?
ל"ת
בועז.פ,
09/12/07 15:49
|
|
 |
אולי זה ישמש כתשובה
תלמיד,
09/12/07 17:40
|
מעולם לא פגשתי מישהו שעבר שינוי כה מהיר כמו מחברת מאמר זה, וזאת על סמך הכרות עמה של מספר שנים.
מעולם לא פגשתי מורה כה מרשימה בעומק הידע שלה, ביכולת העברתו, במידת מסירותה ואהבתה, במאמץ הבלתי פוסק והבלתי נלאה שלה למען אחרים, ובמופת האישי שהיא מציגה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המורה הנוכחי של דבורה - גשה מייקל רואץ' סיפר על החוויה הזאת בארץ
Arya,
09/12/07 17:10
|
בביקורו בארץ מלפני כמה שנים הוא סיפר ותיאר את החוויה שלו של ראיית ריקות ישירות.
אם השאלה הבאה שלך האם בעקבות החוויה וההבנה העמוקה שלו הוא באמת הצליח לשנות ולהתמיר את עולמו אז התשובה היא חד משמעית כן! יש המון דוגמאות לכך!!
אני באופן אישי חושב שגם דבורה חוותה חוויות אישיות מאד מתקדמות מבחינה רוחנית, תבוא לשיעור ותראה בעצמך :)
היום ב-19:00 יש הרצאה על חדוות המאמץ בבית הצנחן ברמת גן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקטע שאתם עונים בשם המורה ? זה קצת סממן של כת לא ?!
ל"ת
בועז.פ,
10/12/07 16:53
|
|
 |
ריקות החוויות כמו גם ריקות המורה/הכותבת
שאלתיאל,
11/12/07 02:26
|
חשוב מאד להבין ריקות ועל מה היא מדברת כי גם הבודהה וגם דבורה ריקים מקיום עצמי והם כולם השלכה שלך ואם הם יגידו שהם מוארים ואתה לא רואה זאת בהם אז זה חסר משמעות עבורך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
לריקה יקרה, הבהרה מאד חשובה
מי שהורג ייפגע,
09/12/07 15:34
|
יש לסלק אי הבנה: דווקא משום שהכל ריק, כל מה שתוכלי אי פעם לחוות בא מהשלכה, וזו באה מקארמה.
לכן קארמה של הריגה תביא לפגיעה בחיי ההורג: מחלות, תאונות, מלחמות, מוות בטרם עת.
מי שמבין ריקות וקארמה יימנע מכל הרג וכל פגיעה, הרבה יות מכל אדם אחר, ואפילו בשעת מבחן קשה!!!!
בגלל שהכל ריק, כל מה שתעשי יחזור אלייך!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלי יושר פנימי ובלי חוש מפותח
לאמת,
09/12/07 20:17
|
הרי כל ''הידע'' שלך על קארמה מבוסס על על אמון שיש לך במורים מסויימים ולא מתוך התנסות מודעת.
''כל מה שתעשי יחזור אלייך! ''
האם יש לך טבלת קארמה? טבלה שמציינת מה יחזור לאיזה מעשה, באיזה זמן ולאדם מסויים? וכו'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טבלה של מעשים ותוצאותיהם
קרמה,
10/12/07 01:50
|
תוכל למצוא בקורס 5 של ACI באתר של קליסיקה בודהיסטית. אומנם הדברים כתובים באופן כללי, שכן רק מי שהשיג מיינד של בודהה יכול להגיד בפירוש איזה מעשה בדיוק נתן איזה תוצאה, אך ניתן להבין בצורה מאוד ברורה ומספקת את הכיוון. באשר לנושא זמני ההבשלה של קרמות, התשובה נמצאת גם היא בקורס 5.
בהצלחה רבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הטבלה של הקארמה מאד פשוטה
שבי,
10/12/07 00:48
|
כל מה שאני עושה, אומר או חושב משאיר חותם או זרע קארמי בתודעתי, בעתיד כשהוא יבשיל יחזור אליי אותו הדבר.
דוגמאות: אם פגעתי במישהו היום בעתיד יפגעו בי, אם שיקרתי למישהו אז בעתיד ישקרו לי אם נתתי למישהו יתנו לי בעתיד, אם עזרתי יעזרו לי וכן הלאה וכן הלאה.
אל לנו להאמין לדרך מסויימת רק כי מורה כזה או אחר אמר זאת, עלינו לבדוק את זה על עצמנו ורק כך נאמין שזה נכון. ואפשר לבדוק את הקארמה וחובה לבדוק אותה כי רק ככה נאמין שזה נכון.
אז איך בודקים? נורא פשוט: מתחילים לנהל יומן, כל שעתיים-שעתיים וחצי פותחים את היומן ועוקבים אחרי המיינד שלנו, אחרי המחשבות, הדיבור והמעשים שלנו.
אם בחיים שלי יש הרבה שקרים אז שש פעמים ביום (כל שעתיים וחצי) אני פותח יומן ובודק האם שיקרתי בשעתיים וחצי האחרונות, האם אמרתי חצי אמת, שקר לבן, לא דייקתי במה שאמרתי, השארתי במודע רושם מוטעה על אחרים. אני דואג להתחיל לתקן את זה, לתקן את עצמי מבפנים, להתחיל לדבר אמת ולא לשקר יותר ולאט לאט עולמי יתחיל להשתנות ואני אחווה פחות שקרים בחיים שלי, פחות אנשים ישקרו לי
צריך לתת לזה זמן, הזרעים נשתלים אבל לא מיד אחרי כמה ימים יש עץ . אחרי כמה חודשים יהיה אפשר כבר לראות את ההבדל בחיים שלך.
ואם אני רואה שזה עובד אז אני מתחיל לאט לאט להאמין ולשמור על היומן ולעקוב אחרי מה שאני עושה, אומר וחושב, ולאט לאט בהדרגה בהדרגה עולמי יתחיל להשתנות ויתחילו לקרות ניסים!!
ואני אומר את זה מניסיון אישי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הכל ריק, אבל אולי כדאי להימנע מהשאיפה ''להרוג'' שתי צפרים במכה אחת
ריקה,
09/12/07 13:32
|
או שתיים או בכלל. אולי כדאי לשים לב גם למטפורות שלנו ולראות כי גם הדיבורים האלה יוצרים קארמה עדינה אך עוצמתית המובילה להשלמה עם הרג סתמי של חיים של אחרים?
וזאת - גם אם אנחנו והצפורים והמטפורות - הכל ריק.
שהרי הכל ריק ובכל זאת מתפללים לאריכות ימי המורה, אעפ''י שהוא, כדברי הכותבת ממש לא צריך את זה בכלל והתלמידים הם שזקוקים לו. יפה. הבה נשמור ונתפלל לאריכות ימי כל היצורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד ריקה על תשומת הלב לניואנסים
מלאה במקומות,
הנכונים,
10/12/07 04:31
|
|
 |
זהו רק ביטוי מדוע את הבנת שהכוונה היא להרוג יצור חי?
ביטוי,
09/12/07 15:59
|
אני באופן אישי הבנתי את זה אחרת ולא פירשתי זאת כהרג של ציפורים.
אם יותר נוח לך תפרשי את זה כלהצליח לעשות שני דברים בבת אחת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן. דיברתי אך ורק על ה''ביטוי''. גם ה''ביטוי'' מחלחל, נטמן כזרע
תלות הדדית,
09/12/07 17:07
|
לא מורגש בעמקי התודעה וטווה שם ה ת י י ח ס ו ת כלפי בעלי חיים.
אפשר ורצוי להשתמש בדימויים אחרים; בדיוק כמו שלא תרצה/י להשתמש בביטוי ''להרוג במכה אחת שלושה בני אדם'' כשתחפוץ/י לתאר פעולה אחת שמשיגה מטרות אחדות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
תודה על הלימוד המדהים
.,
09/12/07 13:21
|
|