 |
9.
מההה...?
יאיר,
חיפה,
24/11/07 19:41
|
אני לא מצליח להבין איך אתה מגיע למסקנה שהוא הלך מכות עם אלהים? אתה יכול להסיק שאותו האיש הוא אלהים בדיוק באותה מידה שאתה יכול להסיק שהוא מלאך, אדם, שד, או בובספוג.
לפי הטקסט הרבה יותר מובן ש''אותו האיש'' היה מלאך, ולא אלהים בעצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
תענוג צרוף
נסטסייה,
פיליפובנה,
24/11/07 16:20
|
מר שולמן היקר, אני עוקבת כבר זמן מה אחרי כתיבתך, ואני מתמוגגת בכל שבוע מחדש. החיבורים שאתה עושה בין המסורות השונות והעומקים הפילוסופיים-תיאולוגיים שאתה מגיע אליהם בעקבותם מרתקים בעיני. תודה רבה לך וכולי תקווה שעוד רבים נהנים כמוני ושומרים לעצמם את שמחתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
חוסר ידע = שטויות מסוכנות
אריה,
מבשרת,
24/11/07 11:06
|
חבל שהכותב לא באמת בקיא ביהדות ובבודהיזם. ידיעה שיטחית מביאה אותו לכתוב כל מיני דברים שאין בהם ממש. חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדעתי הוא דווקא יודע הרבה
דלאי-ככה,
24/11/07 15:59
|
העיניין הוא שהוא מנסה לכפות על שתיהן משמעויות לא להן. די ברור שהיהדות היא כן אמונה באל מוחלט. די ברור שהאלים המוזכרים בבודהיזם הם לא האל המוחלט, אותו שולל הבודהיזם. אבל תכלס, גם ביהדות היו לא מעט שהכניסו עקרונות זרים ממקורות כמו הפילוסופיה היוונית. הרמב''ם למשל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
כתבה בלי בסיס
רעות,
23/11/07 19:14
|
נשמע שזה שכתב את המאמר כותב וממציא כל מיני דברים מעצמו והופך אותם לאמיתות. וזה סתם פילוסופיה. ופילוסופיה זה דבילי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
No God : no peace. Know God : know peace
Jaqueline 20,
Arad,
23/11/07 17:26
|
לפי דעתי ,אנחנו רואים את אלוהים בכל מקום סביבנו ,רק שלא יודעים לזהות אותו . Would we imagine how the clock of the universe can work without a clockmaker ? . Said Voltaire in one of his essays : ''Dieu est un cercle dont le centre est partout et la circonference nullepart'' i בעברית: אלוהים הינו מעגל אשר מרכזו בכל מקום והיקפו באף מקום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ז'קלין, די להשוויץ
ל"ת
בלון,
24/11/07 22:28
|
|
 |
4.
באתרנו תוכלו לקרוא על מידת זמנו של האלהים ומי יצר
אתר חופש הכנסו,
23/11/07 15:51
|
את מי.כל דבר שיש בו פגמים מעשה ידי אדם הוא ותשאלו את עצמכם שאלה פשוטה והיא: האם האלהים באמת מושלם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
יפה, אבל
נועם,
אפרת,
23/11/07 14:52
|
חבל שעובדת קיומם של אופני התגלות שונים של ה' לא מוכרת לך מהמקורות היהודיים. באמת שאין צורך להתפלמס עם המסורת בנושא הזה. ראה 'מורה הנבוכים' של הרמב''ם, תפילות יום הכיפורים וראש השנה, ו'פתיחת אליהו' בתיקוני זוהר- שם מדובר על לבושיו השונים של ה'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
רוצה לחלוק...
עדי,
ראשל"צ,
23/11/07 14:18
|
זה לא שאלוהים הוא האיש, לא יותר מאנשים אחרים לפחות. אלוהים נמצא באיש, ויעקב הצליח לראות את זה בו, אבל אלוהים נמצא בכולם. בעצם יעקב הצליח לראות דרך האיש את האלוהים, ומכאן קיבל את כל מה שהיה צריך לקבל מהארוע, ולא פירש את זה כסתם איש שבא לריב איתו. בעצם, אלוהים זו הראייה הגבוהה ביותר שאתה יכול לראות בעצמך, באחרים ובכל מה שקורה, זו האהבה בעיצומה שאתה יכול להשיג מכל אירוע ולא משנה מה הצורה שלו. ולאהבה הזו יש פרשנות אחת בלבד עבור כל רגע ורגע, והיא אהבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מעניין מאד.
א,
23/11/07 13:00
|
אני לא מתכוון להכנס לויכוח על המהות, רק לציין שלאורך כל הכתבה לא הבחנתי בשמה של פרשת השבוע, כך שאין יכולת להשוות את ההגיגים עם המקור.
ואולי סתם לא ראיתי טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בסוף החלק הראשון
אריאל,
מכרז,
23/11/07 16:20
|
|