 |
34.
איריס גדולה עלינו בכמה מספרים.
ל"ת
ירון זהבי,
24/11/07 19:42
|
|
 |
אתה מתכוון שהיא שמנה ?
ל"ת
מידה 46,
25/11/07 12:07
|
|
 |
33.
אני לומדת קבלה- וזה קורה לי כל יום
ל"ת
ענבל,
22/11/07 20:30
|
|
 |
32.
מקרה - רק מ ה
ל"ת
shlomi,
japan,
22/11/07 14:55
|
|
 |
31.
איפה אפשר להשיג
סקרן,
22/11/07 05:52
|
|
 |
30.
הספר ''הנבואה השמיימית'' מדבר על כך
גיזמו,
ניו-יורק,
22/11/07 02:05
|
על תשומת הלב לצירופי המקרים והסינכרוניזציה בחיינו.. וכמו שאיריס אמרה אלו הם רגעי הקסם בעולם אז למה לא לפתוח את הלב אליהם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
נ.ב.
י,
21/11/07 23:49
|
|
 |
28.
גם ניחוש נכון בלוטו הוא צירוף מקרים
י,
21/11/07 23:47
|
''צירוף מקרים'' הוא מיוחד והוא נדיר. לכן, אין טעם לזכור את אלף הפעמים שחשבתי על מישהו ולא פגשתי אותו, אבל יש ויש באותה הפעם שחשבתי וגם פגשתי. ''צירוף מקרים'' תמיד מפתיע. תמיד מיוחד. קשה לפספס אותו או להתעלם ממנו. טפשי לפסול אותו או להתעקש ולמצוא ''הסבר רציונאלי''. ולא תמיד הוא לטובה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
לאן נעלם שי ?
מושיקו,
21/11/07 22:02
|
אין יותר טורים שבועיים? ואיפה הקישורים לכל 20 הפרקים ??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם זה ממש חשוב לך אז...
ע.,
21/11/07 23:28
|
תקליד בגוגל: nrg שי טובלי
ותמצא את הטורים.
למשל: https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/15/ART1/559/903.html
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
מקסים!
רקפת,
21/11/07 21:25
|
|
 |
25.
מניסיוני בחיי 'כול מקרה תוצאה של מעשים ומחשבה.
dafna57,
רמת-גן,
21/11/07 21:22
|
עכשיו אני יודעת כי חיי ב'ידי', לכן 'לא במקרה' פגשתי 'אחד' מפעם, בעבר ש'במקרה' היה 'כאב' ו'כעס', האמנתי כי זה 'גורלי' ולא תוצאה, לכן למדתי אפילו 'לחשוב' על 'שמחה', ולכן גם 'במקרה-רע' יודעת כי 'הטוב לא מוחלט,וגם הרע לא מוחלט'. בזמן הזה לוקחת מכול 'הצדדים' את החיובי בלבד. להגנתי תמיד יש לי את ה'חרב', ולכן תמיד מגנה אני על 'יהלומי', ולכן לא במקרה אני יודעת זאת. עכשיו סליחה איריס אוסלנדר, 'תקפתי' אותך בתקופה שהייתי פגועה מאוד מהרבה שהיו סביבי,ולכן ה'חרב' המשיך לפעול לאחר 'מקרה' לא קל. תודה לניסים אמון שלימד אותי שכול 'מקרה' אצלי תלוי בידי. ותודה לניל דונאלד וולש ש'חתם' לי כי אין במקרה. דפנה57
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
את מביאה ניתוח רציונלי של למה כדאי
סטודנט,
21/11/07 20:24
|
להיות לא רציונליים?
לא קניתי.
חוצמזה, אם את מסוגלת לעשות את הטריק עם המקומות שוב, יש לך מיליון דולר אצל ראנדי. למה עוד לא לקחת אותם? כי את לא מסוגלת. כי זה מקרי\\שקר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא את זה היא אומרת
מרצה,
21/11/07 21:09
|
היא כותבת שזה לא רציונלי להתעלם מזה שבחיים יש מימד לא רציונלי.....ואם אתה לא מצליחילהבין אותו זה לא אומר שאתה צריך להתעלם ממנו......כי זה ממש לא רציונלי!!!
מסכים עם כל מילה!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
שמי+שם חברתיבגימטריה= 'חיים מאושרים' וגם 'אושר נצחי' .צירוף מקרים?
ל"ת
הממממ,
21/11/07 20:01
|
|
 |
22.
חכמים לא חכם בכלל
אני,
21/11/07 20:00
|
כולנו מדברים הרבה אבל אין אחד שלא מבין על מה היא מדברת בכתבה השאלה הנשאלת היא כיצד אנו בוחרים להתייחס לזה.... כל אחד עם עצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
צירוף מקרים שלי : כל פעם שאני פוקח עיניים אני מתעורר
ל"ת
מדהים,
21/11/07 19:54
|
|
 |
20.
והקשר בין הכתבה המוציינת וישבנה החשוף של הדוגמנית הוא?
ל"ת
מה הקשר????????,
21/11/07 19:05
|
|
 |
19.
צירוף מקרים מדהים שתמיד קורה לי:
חנן,
21/11/07 17:55
|
בכל פעם שאני טועה ומגיע בקולנוע למושב שלא שלי, יושב עליו ציון העצבני מבת-ים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
אירציונליזם הוא בריחה מאחראיות
רציו,
21/11/07 17:13
|
אנחנו מעניקים ל''צירופי המקרים'' משמעות שלא היתה להם אלמלא ייחסנו אותה להם. המשמעות שאנחנו מייחסים לצירופי המקרים נובעת מהפנטזיות שלנו והרמיות-העצמיות שלנו שבאות לשרת צריכים פנימיים שלנו. אנחנו ניטה לספר לעצמנו סיפור שישמע לנו נעים ושהאגו שלנו יצא ממנו מוחמה.
כך למשל אמונה בתיאוריות קונספירציה, שנאת זרים, ומגלומניה הם תוצאה של פרשנות של עובדות או צירופי מקרים באופן שמשרת צרכים פסיכולוגים פנימיים שלנו.
הגישה ה''רציונליסטית'' מודעת למגבלות והחולשות הללו של הנפש ולא נגררת אחרי קסמי שווא מיסטיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון אבל גם הפוך..
יוסף.ש.,
צפון,
21/11/07 19:07
|
כמו שהמפנטזים עושים עניין מכל מאורע ונותנים לו משמעות מיסטית, הרציונליסטים מנתחים כל מאורע ולא מאפשרים להנות ממנו. סה''כ מדובר מהדגשת יתר של אחד משני חלקי המוח, המאבק הנצחי בו האומן והמדען, שניהם , במצב הקיצוני אינם חיים כאן ועכשיו ולכן לא מתארים את האמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא.
Rasputin,
21/11/07 17:55
|
מה שסינכרוניסטי באמת מלמד, אם אתה בוחר ללמוד, זה בדיוק המודעות למגבלות האלה.
רק שאת\\ה בחרת לראות בתאוריות קונספירציה (ואני לא מתייחס לדברים האחרים שהם לדעתי באמת מחלות או ליקויים נפשיים) בתור אי ראציונל. ברגע שאתה מודע לזה, אתה מבין שהמשפט ''ההיסטוריה נכתבת על ידי המנצחים'' הוא נכון מכל כך הרבה סיבות. מה שעוד מעניין בתאוריות כאלה זה שהן מראות איך 7 אנשים רואים 7 סצנריו שונים. זה לא אומר שאין מציאות, או שהמציאות היא רק בראש או משהו אחר מהשטויות הניו אייג' של אופרה ווינפרי- זה מראה שהפירושים שלנו של המציאות לקויים. כולנו סכיזופרנים לא מאובחנים (חוץ מהסכיזופרנים הכן מאובחנים).
FNORD! 23! FNORD!
Hail Eris, Hail Discordia!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17:55
T,
22/11/07 05:27
|
The time of your reply...did you make it on purpose?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
דברים דומים קוראים כעמט לכל אדם 3
נ.כהן,
הרצליה,
21/11/07 15:55
|
קראתי ולא יצאתי מדעתי מתדהמה. היות וגם לי קראו סיטואציות דומות שלא יכולתי להסביר. לא פעם נקלעתי למצבים בלתי יאמנו כאילו יד נעלמה כיוונה אותם ואף העמדתי אותם במבחן הזמן. התופעה החוזרת על עצמה היא; בעת הליכה ברחוב את מסובבת את הראש בפתאומיות מבלי לדעת למה! ורואה אדם מוכר שהולך בדיוק באותה רגע אחריך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
הרציונליזם לא אמור להיות הנחות . ההפך. הרציונל הוא הוא הדרך הנכונה
ל"ת
ולא הפנטזיות,
21/11/07 15:14
|
|
 |
15.
את הסיפור על המרצה לסטטיסטיקה
ססטטיסט,
לסטטיסטיקאי,
21/11/07 15:08
|
|
 |
לא!תספר לי אותו בבקשה:)
ל"ת
ניצן,
21/11/07 16:54
|
|
 |
14.
אחלה! אין על הצטרפויות מקרים ועל עולמנו המסתורי :)
איילת,
:),
21/11/07 14:36
|
אנחנו כותבים מראש תסריט חיים לעצמנו, ואחר כך ''מופתעים'' שאנחנו יודעים....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
זה שאת נולדת יהודיה זו גם סיכרוניה מעניינת
רבקה,
כפר סבא,
21/11/07 13:59
|
רק משום שזה מחייב בדיקה אמיצה של העניין, את מתעלמת מהמסכרן העליון ברוך הוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
Synchronised twins
Jaqueline 20,
Arad,
21/11/07 13:40
|
קיים המושג תאומים מתואמי זמן. בהיסטוריה האיתלקית היה מלך :קראו לו :אומברטו ה1 .היה לו כפיל :בעל מסעדה בעיר מונזה אותה הוא פתח ביום הכתרתו של המלך .שניהם נולדו באותו יום ובאותה שעה שניהם היו נשואים לבת דודתם ובאותו שם ( אנה מריה טרזה?) בעל המסעדה מת בדואל ובאותו יום המלך נורה למוות This is a true documented story
הגב לתגובה זו
|
|
 |
E vero !!
R&B,
Monza,
21/11/07 16:31
|
Loro sono nati 1844 e stati assassinati luglio 29, 1900
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעל המסעדה מת בדואל והמלך איך מת...
עעע,
21/11/07 22:03
|
|
 |
11.
התעסקות עם צרופי מקרים מיותרת
יוסף ש.,
צפון,
21/11/07 13:33
|
איריס, צרופי המקרים הם ארועים שקורים לנו ללא שליטתנו (הפתעות). אבל למעשה כל דבר שקורה לנו הוא הפתעה במידה ונשתחרר מהאני שרוצה לשלוט על כל מאורע. צרופי המקרים הוא עוד תרגיל מתוחכם של המיינד שמחפש קצת חוסר שיגרה בחיים מלאי השיגרה שהוא עצמו בנה. אם תוותרי על השליטה בחייך ותחיי כאן ועכשיו, כל רגע יהיה רגע הפתעה ומלא פליאה. התודעה תהיה נקייה לקלוט כל מאורע ללא שיפוט והוא יראה חדש ומעורר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוסף
איריס,
21/11/07 16:18
|
אני מסכימה שכל רגע הא חדש ומעורר. רק למה לוותר על ההתבוננות בצירופי המקרים?אין כאן סתירה.
סינכרוניות אינה מצביעה על שליטה. להפך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההתבוננות היא בלתי נמנעת
יוסף.ש.,
צפון,
21/11/07 19:03
|
אין פה המלצה לא להתבונן בכל מה שקורה כאן ועכשיו, זה בלתי נמנע. אבל ''ההתעסקות'' עם זה היא כבר פעולה של המיינד (האגו) וזה כמו לנסות לתאר את יופי השכינה או טעם האמברוזיה. תמשיכי להתבונן בכל רגע בכייף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה ממש יפה!
ל"ת
מושון,
21/11/07 14:55
|
|
 |
.
ל"ת
וגם מפתיעה,
22/11/07 10:42
|
|
 |
10.
יפה ומוכר
רחל,
חיפה,
21/11/07 13:01
|
איריס, גם התחומים המדעיים פרופר פותחו על בסיס של תיאוריות שונות, המופרכות או מקבלות משנה תוקף חדשות לבקרים. כך, תחום התודעה אשר אינו שונה מכל תחום מדעי אחר במובן שכל עוד אין מי שיפריך את טענותיך, הרי שהן בעלות משקל ומשמעות הראויים להתייחסות רצינית. לגופו של עניין, נושא הכתבה ידוע, מוכר ומובן, וודאי שלמי שחווה את הדברים ברבדים תודעתיים דומים, כאלה ואחרים. ולמה הדבר דומה? לסוג של פאזל שמרכיב את תמונת חיינו המפותלת. החלקים קשורים זה בזה ברמת התיזמון, הנסיבתיות וההגיון הלוגי מובהק. השאלה הרלוונטית היא האם אנו יכולים או מסוגלים לנתח את האירועים הפרטניים באופן עמוק ואנליטי ובו בזמן להתבונן ולתפוס את המכלול המתאגד ליצירה אחת שלמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
אנליטיקאי אינו רציונלי
מישהו,
ישראל,
21/11/07 12:50
|
מי שמדבר על התת מודע לא יכול להיות רציונלי היות שהלא מודע בעצמו הרי אינו מוכח. או שבלבלת במושגים, או שלא יזיק ללמוד שלא כל פסכולוג הוא שמרן שלא מקבל הימצאות של תבונה נשגבת מבינתנו.
בכל מקרה כתיבה מעולה ואני מסכים עם כל מילה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
כל כך נכון...רגעי קסם קטנים ביום יום...
שרה,
21/11/07 12:45
|
הכל מסונכרן...מחשבה יוצרת מציאות...גישה חיובית ופתוחה מביאה למקומות הנכונים....ברגע שהתחלתי להיות טיפונת יותר מודעת לצירופי המקרים, קרו לי דברים מדהימים, כל כך מדהימים שכאשר אני מוצאת את עצמי חולקת חוויות אלו, אני מלאת פליאה על הדיוק...מצד שני...אני לא מופתעת-ורק מחייכת חיוך קטן לעצמי....
יום מלא קסם לכולם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
אכן קימים צרופי מקרים מופלאים
יה-לי,
21/11/07 12:40
|
קרה לי דבר דומה ביותר עם ישיבה במושבים בקולנוע במקומות שבחרתי כי חשבתי שהכרטיסים לא מסומנים. כשהבנתי שהם כן מסומנים , ראיתי שאכן ישבנו במקומות שלנו . הייתי עם בני בן ה13 שנבהל מהגילוי. נסתרות דרכי המיסטיקה. העולם הרבה יותר מענין אם שמים לב לסינכרון .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
לזה ניטשה התכוון כשהוא אמר:
יוד,
21/11/07 12:17
|
שהמלאכה הקלה היא ''להרוג'' את אלוהים. הקושי יהיה ''להרוג'' את הצל שלו....
גם האדם החילוני מתקשה להשתחרר מ''הצל של אלוהים''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה נכון. מאיזה ספר שלו זה? ...ובכל זאת...
Rasputin,
21/11/07 17:48
|
סינכרוניסטי זה פשוט מעניין בטירוף. אני ממליץ כאן גם על הספרים של רוברט אנטון וילסון (המד''ב והעיוניים) וגם על פיליפ דיק שכתבה עליו הייתה פה לא מזמן, כדי לראות כמה מעניין זה. כמה הכל קשור.
אבל הטריק הוא לראות את הכינכרוניסטי בכל פעולה- תחשבו על זה ככה: מה היה קורה אם השמש הייתה רחוקה רק קצת מכדור הארץ? או קרובה אליו? איך זה שממיליוני זרעים אחד הצליח?
23! FNORD!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניטשה, 'המדע העליז' סעיף 108:
פרידריך,
23/11/07 03:03
|
''... אלוהים מת: אך אם לדון לפי אופיו של האדם, ייתכן ועוד אלפי שנים תהיינה מצויות מערות, בהן יהיו מראים את צילו. ואנחנו - אנחנו מצווים לגבור גם על צילו!''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה ''פרידריך'' : )
יוד,
23/11/07 11:19
|
איזה ספר נהדר זה ''המדע העליז'', והוא כרוך יחד עם ''הולדת הטרגדיה'' -- שיש בו את אחת ההקדמות המרהיבות שנכתבו אי פעם לספר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רספוטין יקירי
יוד,
22/11/07 11:51
|
קשה לשים את האצבע על האמירה הזו. אני לא זוכר אותה מספר ספציפי, אלא כמוטיב מרכזי (אם לא המרכזי ביותר) של הגות ניטשה.
ההתמודדות עם ''צלו של אלוהים'' וההתגברות עליו, מיוחסת כתנאי להופעתו של ''העל-אדם'', וכאבן בוחן להתגברות העצמית, שנעדרת כל זיקה שהיא לאלוהים ולצלליו.
ניטשה חזה בהגותו, שהאל לא יסתלק במהרה, ושחותמו יישאר עוד תקופה ארוכה גם אצל ה''חילוני'' החדש.
כל העיסוק המיסטי של העידן החדש (והמאמר הזה לדוגמה) נובע מהקושי להתנתק לגמרי מהיצר הפנטסטי של התבונה. (מהיסוד המיסטי).
תודה על המלצות הספרים, ואם מעניין אותך לקרוא פרשנות מצויינת של הגות ניטשה, אני ממליץ על ''הפיתוי לעוצמה'' -של יעקב גולומב.
צהריים טובים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה דעתך על סדרת ''הפילוסופים הגדולים''?
Rasputin,
22/11/07 18:23
|
אני מסכים שעיסוק במיסטיקה עיוורת (דהיינו כל השטויות של מימד שביעי בתוך מימד שביעי) חסרת משמעות פראקטית- זה טימטום. אולם היום יש הרבה מאוד שיטות מעניינות לבדוק מה התודעה מסוגלת לעשות- דהיינו מצבי תודעה משתנים. בעבר קראו לזה חוויות מיסטיות, היום- altered states
ואם אנשים אומרים שאחרי שהם לקחו פטריה הם ראו שהכל מחובר- שיהיה להם לבריאות, אולי זה באמת נכון, ואולי לא. כל עוד הם לא מייסדים כת שתפקידה להפיץ את ''האמת'', שיהנו :) מה שבטוח זה שהיום התחום הרבה יותר פתוח לחקירה, דבר שיוביל הן למדע והן לסוג החוויתי של המיסטיקה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סדרת
יוד,
23/11/07 11:49
|
הפילוסופים הגדולים? אם אתה מתכוון לסיפרונים הקטנים שנותנים את המבנה הכללי של הגותם של הפילוסופים.... אז קראתי על שפינוזה, ניטשה והגל, והאמת היא שיחסית למעט הדיו... זה נותן סקירה לא רעה. אם כי קצת אקדמית.
לגבי המיסטיקה..... היא יקרה מאוד לליבי. והיא גם שלב הכרחי בהתפתחותו הרוחנית של אדם. העניין הוא שצריך לשים לה גבולות. אני מאמין שהרבה מהחשיבה הראציונלית שלנו (המחול הנפשי שלנו) עדיין עומד על פיגומים מיסטיים. כל אדם מוציא את עצמו מפעם לפעם לטיול''ברקיע השביעי'' : )
כתבת ''מצבי תודעה שונים''.... לטעמי אין שום דבר מלבד מצבי תודעה שונים. הם מרכיבים את הספקטרום שאנחנו קוראים לו ''הכרה''. או בלשון ניטשאנית: ''פרספקטיוויזם''.
אם יש לך פרטים מעניינים על מה שהתודעה מסוגלת לעשות... אשמח לקרוא על כך.
שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדוגמא:
Rasputin,
24/11/07 17:56
|
חלימה צלולה.
אנחנו לא ממש שמים לב לחלומות בחברה שלנוף אבל ברגע שאתה מגלה שהמוח יכול לבנות סביבה אולטרה-מציאותית וחיה, עם כל הפרטים הקטנים, זה גורם לך לחשוב לא רק על נפלאות התודעה, אלא עד כמה המוח מעורב ביצירת המציאות ביום יום. כבר ידוע שהוא כן ''משלים'' אזורים ויזואלים שנחשבים מתים כי במקומות הללו בעין עוברים כלי דם- אבל אנחנו לא רואים אותם כי הם מצונזרים מהראייה.
גם כל הדיווחים על חוויות חוץ גופניות. אני לא יודע עד כמה הן ''אקסטרניות'' או אינטרניות כמו חלומות, אבל זה עדיין מעניין. יש ספר של רוברט פיטרסון שבו הוא מתאר איך פתאום החוויות האלו קרו לו וכל מיני דברים שקרו בעקבותן כמו סינכרוניסיטי. והאיש הוא לא קשקשן בכלל! הוא היה בחור רגיל, סטודנט למדעי המחשב (חנון של לינוקס וקוד פתוח), ראציונלי והכל, ופתאום *זה*. הנה האתר שלו http://www.robertpeterson.org/
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
צירוף מרים הוא צירוף מקרים
סיסו,
21/11/07 12:14
|
תיכנסי 100 פעמים לאולם עם 100 מקומות ריקים, ובאמת פעם אחת בממוצע תשבי בדיוק בכיסא שלך. זה לא צירוף מקרים אלא סטטיסטיקה. תנסי להיזכר כמה פעמים קרה שלא ישבת בכיסא שלך...
אותו דבר עם אחותך, שנים את הולכת ויוצאת מכל מיני מקומות ולא פגשת שם במקרה את אחותך, אבל פעם אחת זה כן קרה. סטטיסטיקה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדוק את עצמך
ישראלי,
תל אביב,
21/11/07 13:25
|
כמי שמאמין רק בסטטיסטיקה אני מזמין אותך לבדוק את נכונות אמונתך באופן הבא: תן למישהו לבחור בכל פעם שני מספרים בין 0 ל 100 ונסה לנחש אותם. לפי שיטתך הרי פעם אחת מתוך 100 אתה תצליח במשימה. אני מבטיח לך שלא תצליח גם אם תנסה מאות פעמים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חוסר הבנה סטטיסטי...
רוני,
21/11/07 15:13
|
כי מבחינה סטטיסטית לחזור על אותם שני מספרים בין 1 ל - 100 - זה יחס מאוד גבוה של משהו כמו 1 לעשרת אלפים...
בקיצור סיסו צודק וישראלי טועה :)
אגב, יש מקדמים נוספים שמצמצמים את הסטטיסטיקה - כמו, ששני אנשים שלא נפגשו שנים שומעים שיר משותף ואז נזכרים אחד בשני ופועלים בהתאם לזכרונות, זו לא מקריות, זה טבע האדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סטטיסטיקה זה המדע הכי מדוייק בעולם
סיסו,
21/11/07 14:22
|
לא רק שאני אצליח, אלא שאם אני אעשה את הניסוי הזה 100,000 פעמים, אני אצליח קרוב ל-1,000 הצלחות.
אם היית חי 100,000 שנה, ושולח טוספ לוטו כל שבוע, היית זוכה בסבירות גבוהה מאוד (ולרוב יותר מפעם אחת).
אני בטוח שבחיים שלך פגשת במקרה את אחיך באיזשהו מקום בלי שתכננת. וואו, איזה צירוף מקרים מדהים, איזו קארמה...
סטטיסטיקה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיחה
מושון,
25/11/07 10:51
|
מספרים על סטטיסטיקאי שטבע באגם שגובהו הממוצע 10 סנטימטר...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סיסו
איריס,
21/11/07 16:14
|
כשאני פודשת את אחותי בהמקרה ברחוב או במקום אחר, זו אינה בהכרח סיגכרוניות. לא על כך כתבתי. כשאני פוגשת אותה, במקרה- או שלא- והמחשבים שלנו משקפים כמעט במדוייק בעייה ביחסינו האישיים, זה קצת מפליא. לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השאלה היא
מושון,
25/11/07 10:53
|
האם גם אחותך רואה את הקורולציה בין מצבי המחשבים המקולקלים ליחסים שלכם, או שהיא מפרשת את המציאות בצורה שונה בתכלית...
או בקצרה: האם את זו שמשליכה את הקשר?
ובקשר לסטטיסטיקה ולסיכויים...אני מפנה אותך לבדיחה שכתבתי לסיסו על סטטיסטיקה... אשרי המופתע
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
צירופי מקרים הם צירופי מקרים!
יוד,
ראציונליסט,
21/11/07 12:04
|
למה לבלבל את הציבור?
העולם קסום והתודעה שלנו היא עוד בחיתוליה--כי היא החוש האחרון שהתפתח.
אני מכיר היטב את עניין צירופי המקרים, ואני מוכרח לציין שכאשר האמנתי שישנו משהו אחר מעבר למיקריות, זה גרם לריבוי המקרים ולפליאה שהלכה והתגברה. ולאומת זאת כעבור תקופה,כשחדלתי להאמין שישנו משהו... המקרים פחתו משמעותית. ומה שנותר מהדינמיקה המופלאה של התודעה עם ההוויה, הוא צירופי מקרים שלא תמיד מוכרח להיות להם הסבר כמו שהאנליטיקאי מהכתבה חיפש... אלא פשוט פוקסים'!
צירופי מיקרים הם תקלות פסיכולוגיות שנוצרות כאשר התודעה אינה מסוגלת להבחין בלוגיקה שמסתתרת מאחורי הארועים. או כשהארועים אינם מחייבים הסבר לוגי, ואז ההסתברות הקטנה גורמת לנו לפליאה גדולה.
או אם לסכם את זה במשפט אחד:
אין ניסים בנמצא! אבל בהחלט יש נפלאות...
: )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
או ש...
אביר,
חדרה,
21/11/07 14:07
|
צירופי מקרים, הינם תקלות לוגיות שנוצרות כאשר התודעה אינה מסוגלת להבחין בנס. ואז זה הופך ל''פוקס''. או שויתור על מונחים שמוחנו מונחה לבצע, מרחיב את הספקטרום שלנו לקלוט מיידעים,שברגיל סתומים לחלוטין בפנינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טרם ניתקלתי בחיי בתקלות לוגיות.
יוד,
22/11/07 12:26
|
|
 |
תקלה לוגית...
אביר,
חדרה,
23/11/07 18:20
|
היא סטיות מהדיוק המירבי או המיטבי שנוצר רק ברגע שאנחנו חווים אי אהחזות מוחלטת בכל מה שמוחנו החשיב כמוחלט ושנובע מהקיבעון לפרק או להבין באופן לוגי את מה שמובן מאליו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה.די לבלשט.
ל"ת
בר,
21/11/07 13:38
|
|
 |
3.
יש על מי לסמוך
קיליפ,
21/11/07 11:46
|
אולי משהו יסביר לי מדוע הפלאפון מצלצל בדיוק בדיוק אחרי שאני נזכר להדליק את הדיבורית? וזה קורה לפחות פעמיים בשבוע?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תנסה לחשוב כמה פעמים זה לא קורה בשבוע
לקיליפ,
22/11/07 12:36
|
אסור לבודד את המיקרים המוצלחים!
זו ראשיתה של האשלייה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כי אתה מואר מבחינה סלולרית : )
לקיליפ,
22/11/07 12:33
|
יש לי בן דוד שכל פעם אחרי שהוא פותח ת'מקרר, משהו נכנס לו לפה : )
ועכשיו ברצינות... שיחות טלפון הם לא דוגמה טובה, כי הן רבות מידי. צריך משהו עם מידת נדירות גבוהה יותר. נגיד אם היית אומר שלך ולאחיך התקלקל המחשב באותו יום...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא מצלצל גם לפני שאתה מדליק אותה?
ל"ת
דנה,
21/11/07 15:10
|
|
 |
כן (אני לא תמיד מקשיב ל''ביפר הפנימי'')
קיליפ,
22/11/07 10:58
|
לא ערכתי רישום סטטיסטי מדוייק (בזמן נהיגה זה טיפה מסוכן) אבל להערכתי, בלפחות פעם אחת מכל שלוש הפלאפון מצלצל תוך פחות מדקה אחרי שנזכרתי להדליק את הדיבורית. (המדגם לא כולל את המקרים בהם הדלקתי אותה בתחילת הנסיעה).
המשמעות הסטטיסטית היא שיש מתאם בין זמן ההדלקה לזמן הצילצול, לעומת זמן הנסיעה הכולל.
עדיין אין מספיק דגימות כדי שתהיה לתופעה משמעות סטטיסטית - בשלב זה מדובר עדיין בקוריוז נחמד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
תודה על הסיפור
אחת,
21/11/07 11:29
|
|
 |
1.
נפלא
נורית,
ירושלים,
21/11/07 09:53
|
היי איריס נהניתי ונהנית לקרוא. איזה יופי. תודה. נורית
הגב לתגובה זו
|
|