• 34.

    אם יש לי ייסורים סימן שאני בשינוי צורה מהיוצר!לא כל כך מקבל את זה

    רענן, 26/11/07 21:53

    קשה לי מאוד לקבל את זה

    הגב לתגובה זו

    • במקום לא לקבל את זה תעשה מה שנקרא ''הסטכלות פנימית''

      שי סבג, 14/01/09 01:03

      במקום לא לקבל את זה פשוט תעשה כל הזמן השוואה בין אם אתה בתכונת הבורא והאם באותו הרגע אתה מרוכז בלקבל או בלהנות לאחרים.. זו האינדיקציה היחידה.. בשביל לראות אינסוף הסברים וסרטים היכנס לwww.kab.tv

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    האם האדם ממשיך לחיות בעולם פה באותה צורה אחרי שהוא משתווה לאותו כוח

    חן, 26/11/07 21:03

    מסקרן אותי לדעת אם ההתנהגות שלו
    וכל מה שהיה לו קודם נשאר אותו דבר
    והאם מבחינים עליו שהוא אחר כזה

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    יש אמרה שאומרת

    זאב, 26/11/07 18:18

    היכן שמחשבותיך נמצאות-שם אתה

    הגב לתגובה זו

    • אמרה מקסימה (ל''ת)

      נעמי, 26/11/07 20:18

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    האם כולנו מקבלים את האור מקיף שמוזכר פה?

    יגאל, 26/11/07 17:57

    לא כל כך ברור לי החלק הזה עם האור מקיף

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    לא חייבים להיות בבית הכנסת לדעתי כדי להתפלל המקום הפיסי הוא לא חשוב

    ירון, 26/11/07 15:50

    העיקר זה הכוונה של האדם
    למה הוא מכוון כל דבר שהוא עושה
    לדעתי זה הדבר הנכון ביותר לעשות בתפילה

    הגב לתגובה זו

    • אני איתך אתה צודק לחלוטין

      ישראל, 26/11/07 16:37

      המקום לא חשוב בכלל
      אנחנו באותו ראש

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    היום אין יחס לשום דבר

    ברכה שמילוביץ', 26/11/07 15:16

    גם לא ביחס של אחד לשני בתוך המשפחה
    וחבל מאוד שזה ככה
    פעם היה זמן טוב יותר

    הגב לתגובה זו

    • למה שיהיה יחס אנחנו הרי אגואיסטים כתוב פה,לא?

      רות, 28/11/07 12:05

      מעניין מתי הכל בעולם ישתנה לטוב
      נחכה ונמתין

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    על ידי תפילה יוצרים קשר עם הקדוש ברוך הוא (ל''ת)

    אריה, 26/11/07 14:56

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    צריך לצעוק ולהתפלל שתגיע כבר הגאולה (ל''ת)

    נועה, 26/11/07 13:06

    הגב לתגובה זו

    • שנזכה לזה (ל''ת)

      קרן, 26/11/07 13:33

      הגב לתגובה זו

    • צעקות אף פעם לא עזרו לאף אחד,תעמדו ותצעקו עד מחר

      מאיר, 26/11/07 14:45

      כלום לא יעזור ואף פעם לא עזר

      הגב לתגובה זו

    • צריך לצעוק ולהתפלל שנוכל לקלוט את אהבת הכוח העליון

      זמירה, 26/11/07 20:14

      הכוח הזה שברא אותנו
      רוצה לתת לנו רק אהבה ואנחנו צריכים לקלוט את זה
      כמו שכתוב פה
      אני מסכימה עם זה

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    תמיד הרגשתי עמוק בלב שתפילה זה דבר פנימי

    גבי שמש, 26/11/07 11:54

    אני מתפלל מהלב שלי כל הזמן
    ומוצא את הזמן להיות עם עצמי בתפילה האישית שלי
    זאת ה-תפילה לדעתי

    הגב לתגובה זו

    • נכון,לא מספיק רק מצוות חיצוניות צריך גם מהלב שלנו

      יניב, 26/11/07 12:39

      דברים יפים אמרת גם אני
      חושב כמוך

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    אומרים שאדם הוא עולם קטן בתוך עולם גדול (ל''ת)

    ניר, 26/11/07 09:18

    הגב לתגובה זו

    • כל העולם כולו הוא כמו כפר קטן לדעתי

      שלומי, 26/11/07 10:42

      היום מגיעים צי'ק צ'ק לכל מקום בעולם
      פעם היו צריכים גמלים וחמורים וללכת ברגל,היום הכל לידך קרוב
      אבל האמת שיש בעולם צפיפות אוכלוסין גדולה

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    הלוואי שאני אזכה לדעת את העתיד שלי לפחות לדעת לקראת מה ללכת בחיים ה

    עזרא, 26/11/07 08:07

    כל יום הוא אותו דבר כמו הקודם בשבילי לפחות אולי יהיה ככה משהו שונה

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    תפילה = חיבור (''התופל כלי חרס'') (ל''ת)

    ערן, 15/11/07 23:52

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    למה זה מופיע תחת שי טובלי??? (ל''ת)

    למה, 14/11/07 14:55

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אהבתי

    יעל, 06/11/07 08:24

    כי זה נותן תקווה. זה אחר, חדש וגם מאוד ישן. תודה לך

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    דרך המאמרים היפים שלכם פה הגעתי ללמוד בקמפוס קבלה

    יאיר, 05/11/07 13:18

    כייף לי לקרוא את המאמרים האלה שלכם
    אני לא יודע למה אבל כל פעם שאני קורא אותם,מרוב שאני מתרגש זולגות לי דמעות
    לא נעים לי להגיד את זה כי אני גבר
    ולא זולגות לי דמעות בשום מצב אחר
    אבל משום מה כשאני קורא פה הדמעות זולגות לבד.
    דרך המאמרים גם הגעתי ללמוד בקמפוס קבלה שיש אצלכם
    THANKS GUYS YOU ARE GREAT
    נהנה מכל רגע שם
    תמשיכו לכתוב פה יותר שכולם ידעו שאתם קיימים
    מוריד בפניכם את הכובע
    יאיר

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מהי אותה השפעה עליה מדובר פה במאמר?

    ניסים, 05/11/07 08:35

    לא הבנתי בדיוק מה זה השפעה ואיך צריך להשפיע ל בדיוק לאחרים
    והאם צריך להתייחס לכל האנשים
    אותו הדבר,כלומר גם עם אלה
    שאינני מכיר.

    הגב לתגובה זו

    • ההשפעה היא הרצון לתת

      שי סבג, 14/01/09 01:05

      ההשפעה היא הרצון לתת.. המצב שבו יהיה לך תענוג בזכות זה שהצלחתה לגרום לאחר אושר.. שנתתה לו את מה שהוא צריך בדיוק ובכך הסבתה לו רושר (ולא את מה שאתה רוצה) אם הצלחתה להרגיש עונג ואושר מפעולה זו אז הרגשת את תחושת הבורא ואת הרוחניות! :)

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    איך משנים הרגשה פנימית?

    חנה, 04/11/07 23:54

    לא הבנתי מה עליי לעשות כדי לשנות הרגשה פנימית.

    הגב לתגובה זו

    • לחנה ע''י לימוד ,תרגול ועזרה מקבוצת לומדים (ל''ת)

      אבי, 05/11/07 03:59

      הגב לתגובה זו

    • הכל תלוי ברצון שלך

      בלה, 05/11/07 10:07

      כשתרצי חזק ובאמת, תפני לכוח עליון והוא יעזור לך לשנות את ההרגשה הפנימית.
      לא נראה לי שזו עבודה כל כך קלה..אבל את מוזמנת לנסות...

      הגב לתגובה זו

    • פשוט מאוד.. תראי מישהו מאושר ממשהו שנתת

      שי סבג, 14/01/09 01:08

      פשוט מאוד.. תראי מישהו מאושר ממשהו שנתת לו :)

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    או או... סוף סוף מישהו מדגיש

    יוני, 04/11/07 20:24

    את ההבדל בין אדם דתי לאדם חושב לאדם טוב ובין כל אלא לקשר בין אדם למי שהוא מאמין שהוא אלוהים שלו!
    דת זאת המצאה - אבל אלוהים לא!
    ומי שרוצה ממש להכיר - מסוגל ויכול - ורק פאנט חסר שכל בעליל יפנה לאמונה! שימחתם אותי שגם במקורות שלי (סבא שלי דתי טילים) יש קצת ריזון. יפה לנו:)

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    עדיין לא הבנתי אם דת זה קבלה (ל''ת)

    עידו, 04/11/07 14:50

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אני מאוד מתחברת לזה

    שירלי, 04/11/07 14:31

    לפעמים אני קוראת דברים כאלו וזה נשמע לי כל כך הגיוני כאילו כבר ידעתי את זה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אני בטוח בהשתוות עם זה שממנו נבראתי

    יואב, 04/11/07 13:27

    אני נותן ואוהב כל הזמן,אלה הם התכונות שלי
    אז אני כבר בהשתוות כזאת

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    קבלה

    חנוך, 04/11/07 13:14

    מה שלא ניסיתי לשנות בחיים לא עזר. את אחרים לא יכול לשנות, פשוט כלום. יום אחד הבנתי שמה שאני צריך לשנות זה את עצמי..
    והדברים האלה התלבשו לי על הכתוב

    הגב לתגובה זו

    • אשריך (ל''ת)

      RP, 04/11/07 23:26

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    תפילה זהו דבר פנימי שבא מעומק הלב

    יוסי, 04/11/07 12:50

    בתפילה מתחברים עם זה שברא ויצר אותנו ומודים לו גם על הכל..............

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אין לי מה להתפלל לכלום

    אריק, 04/11/07 12:09

    החיים שלי אף פעם לא היו טובים,תמיד היה לי רע בחיים עד עכשיו
    כמה שאני רוצה שיהיו טובים
    הם הופכים לגרועים יותר אז בשביל מה בכלל לרצות להתקדם לאיזה מקום.חיים,מתים וזהו זה כל אחד עם החבילה שנתנו לו ואני החבילה שלי כנראה היתה צריכה להיות מלאה בייסורים

    הגב לתגובה זו

    • עם כל הלב, הלואי שתזכה לחיים טוביים ומאושרים

      RP, 04/11/07 23:23

      בכל ליבי הנני מאחל ומתפלל שיוקל לך, ושתזכה לבשורות טובות.

      הגב לתגובה זו

    • לאריק - חבל לאמץ גישה תבוסתנית כזו

      אבי, 05/11/07 04:06

      אתה עדיין צעיר ואתה עם עזרה, לימוד החוכמה ויגיעה יכול לשנות הכל.

      האדם מחפש הרגשה, אך ראוי לחפש הרגשה של אדם ולא הרגשה של בהמה, שאחרת האדם שבך יזעק חמס בתוכך, עד שבלית ברירה תמאס אתה עצמך, בעצמי שבנית, בעצמי החיצוני. אז תבקש נפשך את האתמול, שכבר לא יכול לשוב ואם עדיין לא תשוב לפנימיותך, תבקש נפשך לזרז את המחר האחרון שלך.יהודי יקר, אדם נעלה, האמת מוגשת לפתחנו, אל לנו לרדוף אחר התענוגות המידיים, החיצוניים. נבקש את האדם, הנמצא בתוכנו, כי אינו מגולה לעיניים החיצוניות, או אז נמצא כף זהב מלאה קטורת. נהיה בני אדם, נהיה יהודים. במבט כזה האדם צריך ללמוד, לקרוא, לחשוב, לחיות. אז בעיניים אחרות יהיה מבקש, בעיניים אחרות גם יהיה מוצא. כי כאשר אדם מוצא גם אז אינו בטוח, שזה מה שרצה. לעיתים אינו יודע אפילו מה לחפש.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    מה זה בדיוק השתוות הצורה?

    תמיר, 04/11/07 10:49

    לא הבנתי מה זה בדיוק השתוות הצורה עליה מדובר כאן-
    כולנו הגענו מאותו מקום
    ולדעתי זה שברא אותנו
    ידע איך לברוא אותנו
    אם לא הוא היה בורא אותנו
    בצורה שונה
    הוא יודע ב-ד-י-ן-ק מה הוא עושה
    אני מתפלל אליו כל הזמן
    והוא תמיד נותן לי
    מה שאני מבקש.

    הגב לתגובה זו

    • תקראי מאות ה

      גיא, 04/11/07 12:03

      http://209.85.135.104/search?q=cache:Rb3equkvNVwJ:www.kabbalah.info/hebkab/pticha/intro_pticha_rav_laitman.htm+%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%95%D7%95%D7%AA+%D7%94%D7%A6%D7%95%D7%A8%D7%94&hl=fi&ct=clnk&cd=1&gl=fi

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    קראתי את המאמר והיה לי מוזר לקרוא ש...

    קרן, 04/11/07 10:20

    קראתי את המאמר והיה לי מוזר לקרוא שהתפילה היחידה שנענים לה זה רק כשמבקשים לשנות את התכונות שלנו האגואיסטיות,אז מה עם כל הדברים שאני מתפללת ומבקשת שיהיו לי,האם זה סתם,האם זה כאילו אני מבקשת מעצמי,זה לא מסתדר לי בראש

    הגב לתגובה זו

    • פשוט מאוד קרן.. תבדקי

      שי סבג, 14/01/09 01:09

      פשוט מאוד.. תבדקי אם הדברים שאת מבקשת הם לצורך השתוות הצורה או להשתנות הצורה :)

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    הרבה מושגים חדשים..

    עדי, 04/11/07 10:05

    שמובילים לכיוונים מאוד מעניינים...במיוחד ההבדל בין דת לקבלה.אבל איך נדע מול מה נבדוק את עצמינו?מול מה היא השתוות הצורה?

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מהי ''מהות הדת ומטרתה''?

    עידו, 04/11/07 09:06

    לא ממש הבנתי מה ההבדל בין דת לקבלה.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אני לא יודע למה אבל תמיד כשאני קורא את המאמרים במדור הזה אני מתרגש (ל''ת)

    דביר, 04/11/07 07:26

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    לדעתי

    o, 02/11/07 09:08

    יש לשים לב למידתיות הפנימית שלי עצמי ורק אז להיעזר בכלים חיצוניים כמו הקבלה.

    לדוגמא : איזה אדם הייתי כל חיי?
    אם הייתי אדם שידע רק לתת מעצמו ולצאת מגידרו למען אחרים - מוטב שאלמד לומר לא, ומוטב שאלמד לדאוג לעצמי ולהיעזר באחרים לטובתי.

    הנאמנות של האדם לעצמו ומידת הרחמים והאהבה בה הוא נוהג בעצמו היא לטעמי ראשונה לכל התובנות.
    לכן יש לבחון את עצמי לפני שאני עובד עם כלים חיצוניים כדי לדעת כיצד ואם להשתמש בהם.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    ועל זה נאמר : ''הצדיק מצדיק את ה', בעוד שהרשע - מרשיע.''

    אבי צנעני, 01/11/07 21:21

    (מספרו של המקובל הגאון מורי חיים סינואני ''תורת חכם'').

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ועל זה נאמר : ''הצדיק מצדיק את ה', בעוד שהרשע - מרשיע.''

    אבי צנעני, 01/11/07 21:21

    (מספרו של המקובל הגאון מורי חיים סינואני ''תורת חכם'').

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    קבלה

    אלדן, 01/11/07 19:44

    מאמר יפה, אין ספק שהקבלה היא דרגה גבוהה של יהדות למרות שלא הסכמתי עם כל פרטיו של המאמר, אבל יש בו מידה של אמת וזה דבר מבורך, הרבה יותר מתקדם מהיהדות המוכרת היום לעולם.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    תודה על הכתבה העמוקה (ל''ת)

    דנה, 01/11/07 14:08

    הגב לתגובה זו