• 37.

    הכל פה תלוי בהרגשת האדם לדעתי האישית (ל''ת)

    רון, 26/11/07 19:40

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    האם חלום שחולמים גם שייך למציאות מדומה?

    מלכה, 26/11/07 18:03

    הרי חולמים את
    החלומות בעולם הזה
    אז בטח גם
    זה שייך למציאות מדומה

    הגב לתגובה זו

    • לחלומות אין שום משמעות קראתי על זה

      טל, 26/11/07 20:21

      באיזה ספר פסיכולוגיה-
      הכל זה תוצאה של מה שעוברים ביום יום
      ואז חולמים על זה בלילה
      אין לזה כל חשיבות

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    למה בכלל צריך להוולד מלכתחילה עם תכונות הפוכות

    אורה, 26/11/07 16:53

    זה נגד כל
    היגיון בריא

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    כל הזמן אני שואל את עצמי למה העולם הזה נברא ובשביל מה צריך אותו

    אהוד, 26/11/07 16:43

    מכאן אני מבין שיש לנו הרבה מה לעשות פה

    הגב לתגובה זו

    • אני הבנתי.................

      מירי, 26/11/07 18:14

      שזה כדי שנגיע בכוחות עצמנו
      לרמת המציאות השנייה
      שמסבירים עליה כאן

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    באמת הכל הפוך פה בעולם,כל אחד רוצה מה שיש לשני

    חיים, 26/11/07 14:36

    לא מרוצה אף פעם ממה שיש לו

    הגב לתגובה זו

    • וגם הרבה יותר מזה..............

      עידית סימנטוב, 26/11/07 15:41

      לא אכפת לאנשים לדרוך על השני
      אפילו העיקר שישיגו מה שהם רוצים

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    מה קורה עם מישהו שחסר לו חוש אחד או יותר,האם הוא

    רפי, 26/11/07 14:03

    גם יכול לרכוש את כל מה שכתוב פה

    הגב לתגובה זו

    • לרפי לפי מה שכתוב פה אני לא חושב שזה משנה במשהו אם למישהו חסר

      שלמה, 26/11/07 16:16

      לא חושב שזה משפיע על משהו
      או משנה בכלל
      אבל זאת רק דעתי
      קראתי עוד הפעם את המאמר כדי לנסות להבין אחרי שראיתי את השאלה שלך
      והבנתי שזה לא משנה אם אין לנו איזה חוש אחד כדי לרכוש את כל מה שכתוב פה.

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    העולם הוא גדול ורחב ידיים

    זיוה, 26/11/07 13:13

    אוהבת מאוד את העולם
    הכי אוהבת לטוס ממקום למקום
    העולם שלנו הוא יפהפה

    הגב לתגובה זו

    • תלוי איך את מסתכלת עליו,הכל זה מנקודת המבט שלך (ל''ת)

      שרית, 26/11/07 13:39

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מהיכן הכוח הנסתר הזה שנמצא בכתבים מגיע??

    צפרא ריפין, 26/11/07 12:24

    האם מישהו יכול לענות לי על זה??

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    העולם הוא תמיד הפוך ממה שרוצים שיהיה

    דפנה, 26/11/07 11:04

    ככה זה

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    גם ככה אצלי בחיים הכל הולך לי הפוך,רוצה להצליח וכשל תמיד

    שמעון, 26/11/07 09:51

    אבל תמיד
    אין פעם שמצליח לי משהו

    הגב לתגובה זו

    • החיים זה לא גן עדן אחי,צריך להתמודד

      ציון ביטון, 26/11/07 10:38

      החיים............-
      זה מאבק אחד ג...דו...ל ורצוף
      מי כמוני יודע!!

      הגב לתגובה זו

      • אסור להתייאש מכלום בחיים לדעתי (ל''ת)

        אירנה, 26/11/07 11:22

        הגב לתגובה זו

      • אני חושב שהחיים זה כן גן עדן

        מרדכי, 26/11/07 16:10

        יש לך הוכחה שזה לא ככה?

        הגב לתגובה זו

  • 27.

    לא הבנתי-האם אני צריכה להפוך ולשנות את האופי שלי?

    תקוה אמזלג, 26/11/07 09:40

    האם בזה מדובר
    האם המאמר מדבר על שינוי התכונות שלנו?

    הגב לתגובה זו

    • אנחנו נולדים עם האופי והתכונות האלה איך נשנה אותם

      מזי, 26/11/07 18:33

      אי אפשר לדעתי
      לשנות תכונות ואופי שנולדים איתם
      הכל זה שינויים פנימיים אני חושבת

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    נשמע מרתק ומגניב כל הנושא הזה (ל''ת)

    גלי, 26/11/07 08:03

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    כולנו פה חיים בנדמה לי?????????????

    שוקי, 25/11/07 23:49

    מה זה פה? משחקים במחבואים?

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    למעשה מהנאמר פה מאיך שאני הבנתי זאת כולנו למעשה

    דלית, 25/11/07 22:32

    לא יודעים מה באמת
    מתרחש בחוץ!
    זה עושה לי הרגשה
    מוזרה כזאת

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    איך אותם המקובלים גילו את כל הדברים שמדובר עליהם פה?

    חנן ימין, 25/11/07 22:04

    האם אותואלוהים שאני מאמין בו שברא פה הכל דיבר עם אותם המקובלים כמו שכתוב בספר התנ''ך על משה שדיבר עם אלוהים ואותם נביאים שדיברו עם אלוהים וגם אברהם אבינו ועוד הרבה
    בגלל שהם דיברו עם אלוהים הם ידעו הכל? קשה לי להבין את זה

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אז מה נמצא מחוץ לנו,למה אי אפשר לקלוט אותו??.?

    יורם בלוך, 25/11/07 20:29

    האם אני יכול להרגיש את הכח העליון שקיים מבחוץ,זאת הבעיה

    הגב לתגובה זו

    • תקרא שוב בבקשה...הוא מסביר היטב נקודה זו

      יהודי אמיתי, 06/04/09 12:30

      מי שדיבר והגה הרבה בנושא זה של תפיסת המציאות מתוך החושים המוגבלים שלנו היה הפילוסוף עמנואל קאנט שדיבר על ''הדבר כשלעצמו'' ותורת הפנומנולוגיה (התופעות) ושלא ניתן בחושים המוגבלים שלנו לתפוס אי פעם את המציאות ''כמות שהיא'' אלא רק תופעות שמתרחשות בתוכנו במענה לגירויים שבאים מבחוץ...וכמה הופתעתי לקרוא שבעצם ספרי המקובלים העתיקים הקדימו אותו מאות שנים ומי שמעיין היטב ולעומק יכול גם לגלות שהם הקדימו גם את פרויד וגם את דארוין.
      מרתק ממש!

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    האם כל מה שאנו רואים מסביבנו בעולם לא קיים בכלל למעשה?

    שי, 25/11/07 19:49

    מאוד מסקרן אותי לדעת אם כל מה שנמצא באמת קיים
    מאוד מסקרן אותי לדעת,נשמע כמו סרט בדיוני כזה.-.-.-.-

    הגב לתגובה זו

    • כל המציאות היא בתוכך (ל''ת)

      דביר, 25/11/07 20:49

      הגב לתגובה זו

      • אם הכל נמצא בתוכי-

        כנרת, 26/11/07 09:15

        האם אני קיימת בכלל?
        אז איפה-אני?בכל העסק הזה פה?

        הגב לתגובה זו

        • כנראה שאת גם לא נמצאת-חה חה חה......... (ל''ת)

          יונת, 26/11/07 14:52

          הגב לתגובה זו

  • 20.

    אולי קצת שואלת באיחור מה אבל רציתי לדעת מה ההבדל בין הרגשת החיים שב

    ניצה בונדר, 25/11/07 19:38

    אם אני מגדירה את זה נכון
    אז מה ההבדל בין שתי הרגשות החיים האלה של עכשיו ושל אלה שביכולתנו להשיג כפי שאומרים פה?
    תודה רבה למי שעונה

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אני כל יום ויום מרגיש שאני חי בתוך עצמי

    אהרון, 25/11/07 17:54

    אני איש ערירי ובודד שחי עם עצמו ,בתוך
    עצמו ומחוץ לעצמו,כי אני בלי משפחה
    אין ברירה חיים את מה שיש וממשיכים הלאה
    רק עכשיו ראיתי את הכתבה הזאת
    היא טובה.

    הגב לתגובה זו

    • אהרון -מאחל לך כל טוב

      ליאור, 25/11/07 18:50

      ליאור

      הגב לתגובה זו

    • לאהרון,לא יודע בן כמה אתה,אתה תמיד יכול למצוא אישה להתחתן ולהקים

      אמיר, 26/11/07 12:32

      תתחתן וככה תהיה לך משפחה
      מה הבעיה?!

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    מציאות

    אלדן, 01/11/07 20:37

    המציאות היא אמיתית כי החומר הוא אמיתי, כמו שהחושים שלנו הם אמיתיים אבל מוגבלים גם המציאות מחוץ לחושים שלנו היא אמיתית בגלל שהמציאות החיצונית מורכבת מחומר דומה שיש לחושים שלנו, ההבדל הוא שהחושים שלנו מוגבלים לראות ולהבין את כל המציאות החומרית החיצונית והמציאות היא יותר רחבת-אופקים מהחושים שלנו לכן לפעמים אנחנו לא קולטים את המציאות עם החושים שלנו, מה שנכון שאפשר להגיד על המציאות היא שהיא זמנית בדיוק כמו החושים שבגוף שלנו ולכן אין טעם להתייחס אליה ככל מכל כי כאשר נמות ניפטר מהמציאות שאנחנו קולטים עכשיו ונעבור למציאות חדשה בהתאם לתודעתינו בעת המוות זאת אולי תהיה מציאות חומרית אבל החושים שלנו ישתנו ונקלוט באופן שונה את המציאות הזאת אבל הסיבה שהמציאות היא זמנית היא בגלל שיש בה תכונות קבועות של חולי, זקנה, מוות ולידה שאלו הם לא התכונות של המציאות הרוחנית התכונות של החומר הם זמניות ביחס לעולם הרוחני כי בעולם הרוחני דברים לא חוזרים על עצמם בדפוס של הדינמיקה בין עצמנו לבין הסביבה(האחרים) ופה במציאות הזאת כל הזמן יש את הדפוס של ארבעת הבעיות האלו ובסופו של דבר זאת מציאות זמנית שחולפת דרך ארבעת הבעיות של החיים על ידי הזמן, הזמניות של כל דבר טוב בעולם זה מראה על כך שזה עולם מוגבל, לכמה זמן אנחנו נהנים ואז אין את זה יותר זה נלקח על ידי הזמן הזמני ואז מרגישים חוסר סיפוק כי רוצים עוד מההנאה הזאת, כמו שאומרים שום דבר טוב לא ממשיך לתמיד דברים טובים תמיד נגמרים מהר,אז כל זה זה בגלל שהעולם הזה מוגבל ע''י חומר זמני שמתכלה, והחכם לא מוצא שום עונג בחומר המתכלה הזה כי החכם מבין שזה לא מביא אושר וסיפוק זה לא שהחומר הוא אנרגיה רעה אלא רק שיש חוקים שמפעילים אותו ובגלל החוקים האלה אנחנו נהנים לכמה זמן ואחר כך כמידת ההשתוקקות שלנו להנאה אנחנו סובלים כי נקשרנו להנאה הזמנית הזאת, אז המציאות החומרית היא זמנית אבל המציאות הרוחנית היא נצחית היא לא נגמרת ולא מפעילים אותה חוקים של הנאה וסבל וכל הדואליות הזאת אלא החוקים היחידים שם זה הנאה וחדווה מוחלטת אז למה לא לא ללכת לשם ולהמשיך להתנסות בהנאות הזמניות של המציאות הזאת?ההנאות שבמציאות הזאת הם כמו ללעוס את זה שנלעס, כלומר כבר לעסנו את הטעם הזה ואנחנו ממשיכים למרות שהוא כבר איבד את הטעם בגלל שהטעם לא משתנה אלא בעל אותה איכות זמנית, אז הצעתי היא להתחבר למציאות הרוחנית ולא להתקשר למציאות הזמנית החולפת הזאת.

    הגב לתגובה זו

    • האם ניתן להוכיח שהמודעות לא מתה עם הגוף?

      ורד, 02/11/07 08:06

      הגישה שלך מרתקת ואפילו יכולה לשכנע, הבעיה היא שקודם כל צריך להוכיח שקיימת מודעות כל שהיא לאחר המוות.
      שאלתי: איך נדע שהמודעות שלנו לא מתה יחד איתנו ומה שנשאר הוא רק חומר מתכלה?

      הגב לתגובה זו

      • הפנייה לשאלתך

        אלדן, 13/11/07 12:16

        אני מצטער, אני כתבתי לך תגובה והמערכת משום מה לא פירסמה את זה, אז אני פשוט מציע שכדי לקבל מענה לשאלתך ולהבין את נושא זה של תודעה וגוף, תיכנסי לאתר הבא ותקראי את המאמרים ההולמים וגם יש שם הורדת ספרים שאפשר לקרוא על נושא זה:
        בהצלחה. yogaoflove.org

        הגב לתגובה זו

  • 17.

    תודה לכם על המאמרים היפים שיש לכם פה באתר

    אביתר, 29/10/07 12:00

    אני כל הזמן עוקב אחרי המאמרים פה
    ואוהב לקרוא אותם כל פעם אתם כותבים על נושא אחר וכל פעם אני מסתקרן מחדש לראות על איזה נושא
    חדש תכתבו
    אני לא יודע למה אבל כשאני קורא את המאמרים פה
    אני כזה רגוע אחר כך ויש לי חשק אחר כך יותר לצאת לעבוד במשק ובאמת שהעבודה שלי היא קשה מבחינה פיזית.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אם הבנתי נכון את המאמר הזה אז כל אחד מאיתנו רואה שונה את העולם

    חיים, 29/10/07 08:12

    אם אנחנו תופסים את העולם כל אחד בצורה שונה,אז איך שאני רואה ומבין את העולם זה שונה מאיך שמישהו אחר יראה אותו -זה מה שהבנתי פה

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    האם מישהו יכול להסביר אולי את ההבדל בין החיים האלה?

    קתרין, 28/10/07 23:20

    האם מישהו יכול להסביר או לתת לי אפשרות או פתח מסויים להבדל בין החיים שאנחנו מרגישים עכשיו לבין החיים שאנחנו יכולים להשיג על סמך מה שכתוב פה במאמר,איך בדיוק משיגים את זה,האם אנחנו הופכים להיות אנשים טובים יותר
    מצפה לתשובה ממישהו שלומד או יודע
    תודה
    קתרין מחיפה

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    שתי רמות שך מציאות

    or, 28/10/07 23:11

    הכל באחדת הכל יוכל וכללםיחד

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מציאות מציאותית

    נריה, 28/10/07 13:14

    ונגיד שהמציאות זה מה שאני תופס. אז מה.. אני חי שבעים שנה בערך ומת. אז איך לעזאזל עושים עם זה משהו?? אני רוצה שיהיה לי טוב עכשיו, רוצה להבין איך חיים ולמה.

    הגב לתגובה זו

    • אני חושב שקיבלת תשובה

      תלמיד, 28/10/07 16:04

      די מפורטת וברורה בכתבה

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    זול, מסטי,מגמתי וחבל...

    יוסף ארגמן, 28/10/07 12:31

    חבל כי הקבלה היא באמת דבר נפלא אבל הפן המדעי שאתם מעניקים לקבלה בכתבות האלו הוא מעט על גבול השרלטנות לדעתי, כי למרות שהקבלה היא מדעית לחלוטין, הדרך שבה אתם מציגים את הקבלה כמדע היא שגויה ולא רצינית ואדם שיש לו קצת שכל בקודקודו יזלזל בגללכם בקבלה מאוד מהר. אתם כותבים כאילו רדוד כדי שמי שקורא יבין. חושבים שתזרקו לו את המילה מציאות ותפישה וכבר הוא יגיד ''וואו איזה חכמים, הקבלה היא מדע''... הזלזול שלכם בקוראים מראה עד כמה אתם בעצם מזלזלים בקבלה למרות שלדעתי אתם לא מזלזלים בה אלא פשוט לא ממש יודעים מהי, איך היא באמת מתקבלת כמדע ובעצם אתם לא ממש יודעים לכתוב בתחכום כדי לכבוש את ליבו של הקורא הממוצע, כי אתם חושבים שהוא רואה רק כוכב נולד אבל דעו שהוא גם רואה ערוץ 8.

    הגב לתגובה זו

    • אני דווקא לא מסכימה

      ענבל, 28/10/07 17:00

      אני לא רואה את עצמי כמישהי רדודה, דווקא ההפך.
      והיום אני לוקחת קורסים ב''קבלה לעם''. וכל זה התחיל מכמה כתבות שקראתי כאן.
      אז אולי אתה לא מצליח להרגיש משהו שמעבר למילים. אולי.

      הגב לתגובה זו

    • חבל

      גיא, 28/10/07 21:44

      לפי דבריך אפשר להבין שאתה מכיר את הקבלה האמיתית? אבל אני יודע שלפי דבריך אתה לא יודע כלום. את חוכמת הקבלה צריך להסביר לאנשים בצורה הפשוטה ביותר, אבל לא על מנת להפוך אותם למקובלים אינסטים אלא רק ע''מ לספק מידע לאלו שמוכנים ולסקרן את אלו שלא עדיין ואני חושב שהם עושים עבודה טובה. אים יש לך בסיס לדבריך אז בבקשה

      הגב לתגובה זו

    • באמת חבל שככה חושבים מפסידים הרבה

      אורן, 28/10/07 22:02

      אני דווקא הגעתי ללמוד קבלה דרך ספר שקניתי לפני ארבע שנים בחנות ספרים הוא נקרא ''בעקבות הלב''
      ואז דרך הספר הגעתי ללמוד גם דרך האינטרנט בwww.kabbakah.info
      אני נהנה מכל רגע
      מצאתי את עצמי בעולם הזה.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    לדעתי קיימת רק מציאות אחת

    שמעון, 28/10/07 12:27

    יש רק מציאות אחת לדעתי-----וזה העולם הזה שלנו-----
    אין שום דבר אחר חוץ מזה
    כל היתר זה סתם דימיונות שווא!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • לשמעון אני לא מסכימה איתך יש גם את העולם הבא אחרי שמתים

      ריקי, 28/10/07 18:04

      שמעון אתה לא צודק
      יש גם את העולם הבא אחרי שמתים
      לאן הולכים אחרי שמתים כולם ,לא לשמה?בטח שלשמה,כולנו לאותו מקום מאיפה שהגענו גם ,ככה זה בסוף

      הגב לתגובה זו

    • שמעון..... ומתי התחילה המציאות הזאת שאתה מדבר עליה? בשבילך? מתי?

      שאלות שאלות, 01/11/07 03:27

      אתה זוכר אולי?

      ואם לא, אז עוד שתי שאלות,
      איך אתה מבדיל בין חלום למציאות?

      ואיך אתה מסביר פעמים בהם אתה מצליח להרגיש אדם אחר?
      קרה לך פעם?
      קרה לך פעם שהרגישו אותך?
      איך זה קרה לדעתך?

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    עולם הפוך ראיתי

    שרון, 28/10/07 11:33

    כשפתחתי אתמול את הפירוט של הכרטיס אשראי... איך נהניתי לבזבז את כל הכסף הזה ואיזה סיוט זה להיות תקועה עכשיו עם המינוס ועם מיליון דברים שהאמת שאני לא ממש צריכה. בהתחלה זה כיף אחר כך זה ריק ומגעיל... אבל השאלה אם יש פיתרון לבעיות היומיומיות של כולנו או שהכל פה ברומו של עולם

    הגב לתגובה זו

    • הנאה ותחושת ריקנות

      אלדן, 01/11/07 20:03

      אני לא יודע מה התשובה של הקבלה לזה אבל אפשר להבין שמה שאת חווה נקרא תחושת ההנאה הזמנית, את נהנית מדברים זמניים שנגמרים ולכן אחר כך תחושת הריקנות, הפתרון זה להשתמש בחומר המוגבל למען חווית האושר הנצחי, כלומר את הכסף את יכולה לתרום למטרה רוחנית כלשהי או לעצמך אבל בשביל שתוכלי להתחבר לחווית האושר הנצחי, מעשית אני לא יכול להגיד לך מה לעשות ספציפית אבל הפתרון הכללי זה להשתמש בכסף בצורה הנכונה שמכניסה אותך לחווית האושר הנצחי ומקדמת אותך לחוות יותר ויותר מזה.שיהיה לך בהצלחה כל טוב.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אני ראיתי באילת סרט של מציאות מדומה

    דניאל, 28/10/07 10:58

    אני ראיתי באילת סרט בתלת מימד של מציאות מדומה בפעם הראשונה.שיקשקתי מפחד כי ממש מרגישים שהכל נמצא לידינו במציאות.היו שם גלים כאלה גבוהים בסרט ונדמה לך שממש הגלים לידך ותכף אתה טובע בתוכם,זה היה גדול!
    מאז אני מכור לסרטי תלת מימד,איפה שיש אני הולך לראות

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אהבתי את הכותרת, נשמע כמו שם של סרט מדע בדיוני :) (ל''ת)

    גבי, 28/10/07 10:57

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    המשפט האחרון פה קצת קשה לי להבנה

    תומר, 28/10/07 10:25

    המשפט האחרון פה אומר:
    השגת המציאות האמיתית היא מימוש הפוטנציאל שטמון בנו כבני אדם
    וכל אחד מאיתנו צריך ויכול להגיע לכך
    במהלך חייו בעולם הזה.
    ומה אם לא הגעתי לזה ואני בכלל לא מרגיש את הפוטנציאל הזה שטמון בי
    כי באמת אני לא מרגיש את זה?

    הגב לתגובה זו

    • אז תתגלגל עוד פעם

      נואית, 28/10/07 13:27

      עד שבסוף תרגיש את זה
      זוהי מטרת החיים וכולם יגיעו לזה בסוף

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מעניין שבסרט ''בליפ'' אומרים

    קרן, 28/10/07 09:57

    את אותם הדברים כמעט. האמת ? לפני הסרט הקריאה במאמר הזה הייתה משאירה אותי עדיין סקפטית . אבל אחרי שרואים שם בסרט את כל המדענים בתחום הפיסיקה הקוונטית עם כל הגילויים שלהם...כנראה שאנחנו באמת חיים בחלום .
    מסקרן לגלות מציאות אמיתית
    מישהו שם גילה כבר?? שיענה !!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    העולם שלי זה רק העבודה שלי

    רמי, 28/10/07 09:42

    לי כל בוקר קשה לצאת מהמיטה
    כי אני מתחיל את העבודה ב5:30 בבוקר ואפילו לא מספיק לשתות משהו
    אצלי העולם שאני רואה זה רק עבודה ועבודה מהבוקר עד הערב,זה העולם שלי וזאת המציאות שלי
    מה לעשות חייבים לפרנס את המשפחה
    אני לא יכול לדעת אם יש משהו אחר
    כי לא ראיתי אני רואה רק מה שאני יכול לראות .יש כזה פתגם שסבא שלי עליו השלום היה אומר לי הרבה
    פעמים-אין לו לדיין אלא את שעיניו רואות.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ל-5 לרמי-גם אצלי זה ככה אחי,רק עבודה ועבודה

      יובל, 28/10/07 13:23

      אחי, גם המציאות שלי זה רק עבודה ועבודה,נמאס לי כבר
      רוצה כבר לצאת מהעבדות הזאת לחירות,אני מרגיש ממש כמו עבד של העבודה,מזלי שבינתיים אני רק מפרנס את עצמי,רוצה לצאת לחופש
      מזה לגמרי לגמרי לראות משהו אחר גם בעולם הזה

      הגב לתגובה זו

    • אגב

      תלמיד, 28/10/07 16:02

      המשפט שנתת הוא משפט מהמקורות
      משפט קבלי שהוא עיקרון רוחני חשוב ביותר....

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    חוכמת הקבלה היא מעיין חיים למי שמתעמק בה

    רואי, 27/10/07 09:54

    אני לומד כבר שנתיים וזה ''מסדר לך את הראש'' ונותן לך תמונה כוללת על העולם , מטרתו , המשבר הפוקד אותו ובכלל לאן מוביל אותנו הטבע או הבורא בצורה מדהימה.

    חייבים ללמד את הדור המבולבל הזה קבלה כדי שיפקח עיניים ומהר, אם לא הדור הבא יהייה עוד יותר במשבר.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    שלום בן, רואים שלא ינקת מהשד של אמא שלך (ל''ת)

    גורן, 26/10/07 16:48

    הגב לתגובה זו

    • מאוד בוגר (ל''ת)

      בן, 26/10/07 23:02

      הגב לתגובה זו

    • בן התגובות שלך יותר ''בוגרות''

      חחחח, 26/10/07 23:30

      לא

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    תגיד, אתה רציני?

    בן, 25/10/07 21:31

    הקבלה מדברת בפירוש על השתלשלות עולמות.

    אין כאן שום עניין של פרספקטיבה שונה לאותו עולם, יש כאן עניין של ראייה של עולם אחר.

    בגלל זה מדובר על ''השגת עולמות עליונים''.

    זה אחד, שתיים, לא משנה כמה יפה תכתוב וכמה תעתיק, עדיין, המשפט ''לא ההבנה משפיעה על שינוי תכונותיו, אומרים המקובלים. אפילו אם האדם אינו מבין את מה שהוא קורא, הכוח שנסתר בכתבים ''פועל עליו'', מקדם אותו לעבר המצב המושלם, ומשנה את חייו לטובה.''
    מראה שאתה סתם כסיל שמסוכן לציבור.

    אני חושב שצריך לאסור מיידית על חברים מהכת שלך להמשיך ולכתוב במדור הקבלה כאן, אתם פשוט מסלפים לחלוטין את כל התורה הזאת בצורה פופוליסטית וזולה.

    הגב לתגובה זו

    • לבן אתה מגלה את חוסר הבנתך , אז לפחות תעשה זו בענווה ראויה

      אבי, 26/10/07 00:15

      אין פה עולם אחר כפי שאתה כותב ! ישנה רק מציאות אחת, עולם אחד , תשאל אז למה מדברים על השתלשלות עולמות וכו .
      תשובה: ה''עולמות השונים'' נראים כ''שונים בגלל שהכלי או אם תרצה התודעה שתופסת אותם שונה. לדוגמא כשאתה חולם ורואה ''עולם אחר'', מציאות שונה זה לא ביגלל שבאמת קיימת מציאות שונה וניפרדת אלא ביגלל שאתה נימצא במודעות שונה, במודעות של חלום במקרה הזה.

      לסיום בן, אל עך שאנו רגילים בניבולי הפה שלך ובבורות המוגנת שלך במדור וכבר לא מתרגשים מכסילותך בה אתה מנפנף בה בכל מאמר ומאמר בנושאים המגוונים שפה.

      החלמה מהירה.

      נ.ב. מילא אם הייתה מציע את תפיסתך ''הנכונה'' אבל רק היסתפקתה בניבולי פה.

      הגב לתגובה זו

      • על מה אתה מתבסס

        בן, 26/10/07 14:49

        כשאתה אומר שאין עולמות אחרים על פי הקבלה?

        כמה דברים לסיום - א', תלמד לדבר עברית תקנית. ב' אין פה נושאים מגוונים במאמרים, את המאמר הזה לדוגמא, אני קורא כל שלושה חודשים בערך.

        הגב לתגובה זו

        • אני מתבסס על כיתבי בעל הסולם

          אבי, 26/10/07 23:29

          וגם מקורות הודיים עתיקים כמו וודנטה שבעצם אומרים אותו דבר.

          ואתה על מה אתה מתבסס חוץ מאשר על בורותך??

          א. אני מניח שאין לך תשובה אז מצאתה איזה TYPO כדי להקניט.
          ב. אם אתה קורא אותו דבר שלושה חודשים ועדיין לא קולט , אולי זה סימן שאתה צריך להפסיק לקרא ולהפגין את כסילותך.

          הגב לתגובה זו

          • קולט דווקא יופי

            בן, 27/10/07 04:24

            בני ברוך הם לא יותר מפופוליזם לא מקורי.

            מה זה וודנטה? איזה וודנטה?

            הגב לתגובה זו

            • בינתים תשובה אחת עיניינית לא ראינו ממך

              אבי, 27/10/07 07:13

              אבל זה לא מפתיע אותי, חוץ מסיסמאות וניבולי פה אין לך במה לתרום.

              הגב לתגובה זו

            • מה יש להתייחס עניינית?

              בן, 27/10/07 11:34

              בטור הקבלה סותרים מושגי יסוד בקבלה.

              ואתה לא זורק סיסמאות? מה זה מקורות הודיים עתיקיים כמו הוודנטה שאומרים אותו דבר? איזה וודנטה?

              הגב לתגובה זו

            • לא ברור לך למה צריל להיתייחס עינינית? אתה ממש הזוי

              אבי, 27/10/07 14:28

              א. הסתירה למושגי יסוד נימצאת בהבנתך אותם, ראה הסבר שלי לעיל.

              ב. האסכולה האחרונה של הוודנטה - ראה ספריו שלויקננדה סוואמי

              הגב לתגובה זו

            • א' - לא,

              בן, 27/10/07 19:10

              הסתירה במושגי יסוד נעוצה בפרשנות מוטעית של הקבלה הקדומה יותר, מכיוון שאני חש שזאת טעות מכוונת, אין טעם להגיב עניינית ולהוכיח זאת, כי גם ככה מדובר פה באנשים שטופי מוח.

              ב - או, עכשיו אתה אומר לי מה זה וודנטה, יפה שלקחת את ויקננדה סוואמי, אם תקרא את התגובה שלי בתגובה מס' 17 שבקישור הבא תראה למה לקחת את האדם הלא נכון בשביל לגבות את השקפת עולמך, אם לא תצליח להבין, רק תגיד, את זה אני דווקא אשמח להסביר.

              https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/15/ART1/614/791.html

              מה קורה עם כל הטעויות כתיב? הלחץ מבלבל אותך?

              הגב לתגובה זו

            • ל בן חוץ משגיאות הכתיב שלך יש לך בעיה רצינית בהבנת הנקרא

              יגאל, 27/10/07 23:38

              כנראה שאתה מובטל ומשועמם ומקרין את הבעיות הנפשיות שלך לסביבה.

              הגב לתגובה זו

            • בן , הטעות היא בהבנה שלך את המקובלים ולא במה שהם כתבו

              אבי, 28/10/07 00:33

              וכבר הוכחתה בעיות בהבנת הנקרא מהתגובה הראשונה שלך.

              אשר ללינק ששלך הוא בכלל לא קשור לעיניין,
              אבל זה לא מפליא אותי.

              הגב לתגובה זו

            • יגאל ואבי

              בן, 28/10/07 02:55

              יגאל - היתה לי אוליי שגיאת כתיב אחת, אני לא מובטל והבעיות הנפשיות הן כנראה שלך, כבר אמרו חכמינו - הפוסל במומו פוסל.

              אבי - בטח שקשור לעניין, א' - ויקננדה, כפי שהראתי, הוא לא יותר מפנטזיונר שוטה, ב' - הוא שולל מיסטיקה בהקשר של התפתחות רוחנית.

              אז איך אתה רותם אדם כזה לעזרת הקבלה, שהיא, כידוע, תורה מיסטית שכביכול משקפת אמת?

              מה גם שהוודנטה כפי שויקננדה מתאר בכלל לא תואמת לעקרונות הקבלה, אבל זה עניין אחר לגמריי שקשור לעובדות, שאתכם, שטופי המוח, כנראה לא באמת מעניינות.

              הגב לתגובה זו

            • לבן הטעויות שלך הן לא רק טעויות כתיב

              אבי, 28/10/07 06:05

              אתה ניחן בפלצנות יתרה .

              אשר לויקננדה, אני לא צריך לרתום אף אחד לעזרת הקבלה כי הקבלה לא צריכה עזרה, זה הייה להראות לך דוגמא לעקרונות דומים בקשר לתפיסת המציאות.
              אותה תפיסת המציאות שמהתגובה הראשונה שלך לא הבנתה ואני מסופק אם תצליח להתעלות מעל הפלצנות שלך לדרגה של הבנה.

              הגב לתגובה זו

            • בקיצור

              בן, 28/10/07 19:39

              אז תגיד שאין לך מושג על מה אתה מדבר ותחסוך לשנינו אנרגייה, לא עדיף?

              הגב לתגובה זו

            • בקיצור בן אין לך מושג על מה אתה מדבר

              אבי, 28/10/07 22:24

              וראינו זאת מהתגובה הראשונה שלך.

              הגב לתגובה זו

      • מה ענינים אבי?

        גולן, 29/10/07 01:25

        תגיד למה אתה עדיין מתבסס על מה שאתה קורא בחוץ? כל הזמן זה וודנטה וכתבי בעל הסולם אצלך, הבנה נטו.

        האם המאמר לא אמר מפורשות ש''לא ההבנה משפיעה על שינוי תכונותיו של האדם''?

        הכוח שמופעל עליך הוא לאו דווקא מהכתבים, זה הכוח שפועל עליך עם כל התנסות חדשה שאתה עובר, יש אנשים שהגיעו לגמר תיקון או הארה רק משחייה באיזו בריכה או בגלל שתפוח נפל להם על הראש כך שהעניין הוא לא להתקבע על משהו אחד אלה לקבל את הכל וכשאתה פתוח לכל או משלשל עולמות לפי הקבלה, רק אז אתה מבין שהכל הבל הבלים וכולנו בעצם כחולמים.

        נתת לבן תשובה לעניין אבל למה תקפת אותו בסוף? אתה גם נוקט בניבולי פה ובגלל שאתה נוקט בניבולי פה אז כל כך נפגעת שאמרתי לך בכתבה קודמת שאתה נוקט במסיונריות, הרגשת שאני מקניט אותך, השלכת את התודעה שלך על הקיום שלי.

        מקווה שלא תיפגע הפעם
        גולן

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    מרתק! אין ספק שהמודעות שלי עלתה...

    יסמין, 25/10/07 18:42

    באמת אין ספק. כולי מחוייכת...

    הגב לתגובה זו