|
|
עד כה: 34 תגובות, ב- 17 דיונים.
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף סגור את כל התגובות
|
הוסף תגובה
|
|
 |
17.
כנסו למי שמחפש את האמת לשם האמת
123,
21/10/07 14:02
| ה' הוא אכן מושלם והנה תשובה לטענות של הכותב:
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1149&msgid=107340325
בעתיד הקרוב העולם יגלה אכזבה משיטות מוטעות כמו השיטה הבודהיסטית ורק אז הוא יגלה את חכמת הקבלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
בבודהיזם אין אלוהים ואין בריאה
אריה,
מבשרת,
21/10/07 13:25
| |
 |
ידע חסר - הבסיס של ''ניפוח השכל''
שמוליק,
ירושלים,
21/10/07 14:23
| קשה באמת ללמוד, להבין ולדעת - הן את היהדות והן את הבודהיזם. לכן - מסיקים מסקנות על בסיס חוסר מידע, או על בסיס מידע חלקי ובונים תלי תילים של השערות הנשמעות טוב ו''נמכרות'' לחלק מהשומעים. אבל המרחק בינהן למציאות הוא אינסופי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אלוהים בצורתו האנושית, למורה נבוכים
יעל,
שרון,
21/10/07 11:52
| יש לי תחושה בקריאת המאמר שהבודהיזים ''נחשב'' ליותר מהתנ''ך. כאילו אם נמצא נקודות השקה בניהם אז זה יתן ערך מוסף לתנ''ך. השוואה בכדי להוכיח מה? יש פה ראיה מענינת של הסיפור התנכי, לא יותר מזה. תקרא את סיפור אברהם 1000 פעמים יפלו לך לפחות אלף אסימונים. לא רק אברהם היה צריך ללמוד את האלוהים, אנחנו מנסים עדיין להבין
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
הרף השיכלי
רונן צוקרמן,
21/10/07 07:19
| הרף השיכלי של המין האנושי הוא פרופסור ליבוביץ מוצארט הרב עובדיה יוסף ואלברט אינשטין המכנה המשותף שלהם הוא מה שאנחנו למדנו להגיד גאון אולם הרף השיכלי הזה ניתן להשגה עם נשכיל ונירצה למעשה נוכל כולם להיות גאונים בכל הנוגע לאלוהים הרף השיכלי של אלוהים מתחיל איפה ששלנו ניגמר לכן יש מי שסולדים מאלוהים מי שמוכנים ללכבד אותו אבל לא יסתירו מוזרות וזרות זו ומי שמעריצים את אלוהים ומאמינים שעל ידי כח האמונה ניתן יהיה להשיג את אותה שלמות שכולנו רוצים אבל לא נוכל להיתמודד עם חשיבה אלוהית גם ככה לכן משא החיים קשה כל כך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
טוב עשית כשכתבת ככה..
ש,
21/10/07 04:46
| ''יבוא מי שיאמר שהוא ברא עולם מושלם, רק שאני איני מבין זאת. אם כך, אני אומר, גם אני אמור להיות מושלם, כי אני ברוא, ואני אמור להבין זאת ולהתענג על הבריאה המושלמת. (ואגב, יש לי גם עוד בעיות חוץ מזה שאני לא רואה שהכל מושלם).''
אז הינה אני אומר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
אלוהים הוא מושלם?
יוסף.ש.,
צפון,
21/10/07 01:15
| האינטליגנציה האנושית אינה יכולה לתפוס את האלוהות בגלל מבנה החשיבה האנושי שבנוי על ראיה בסדר פעולות לינארי. האלוהות מורכבת מאינסוף פריטים אינטליגנטיים שכל אחד קשור לשני. מערכת מורכבת כזו לא ניתנת לראיה נכונה דרך החשיבה אלא רק כשהחשיבה מפסיקה. כאשר החשיבה מפסיקה , ישנה התבוננות ללא שפיטה, ואז ניתן לראות בדיוק איך האלוהות פועלת, ולמרבה הפלא במצב זה היא נראית פועלת בצורה מושלמת, ללא חיכוך, ללא סבל, בהרמוניה מופלאה. כל עוד המוח ''מיצר מחשבות'', הוא אינו יכול לפעול בצורה טבעית אינטואיטיבית. התרבות בת אלפי שנים אינה נותנת לגיטימיות להרגעת המחשבות, כך שכמעט אין סיכוי להרגיש את האלוהות כמושלמת ולתת בה אמון. ולכן במקום אמון, צמחו האמונות אשר מנסות לתאר את האלוהות לאנשים שלא יחוו אותה בצורה ישירה. ויתור על האמונות, תהליך שיש בו אומץ רב, מוביל לריקנות זמנית ולצמיחת האמון באלוהים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוסף, מאיפה אתה יודע את כל הדברים שאתה כותב כאן?
ל"ת
-א-,
21/10/07 06:01
| |
 |
11.
תודה על הדברים
ל"ת
מעוררי מחשבה,
20/10/07 22:51
| |
 |
10.
מציאות אחרת
גיא,
20/10/07 21:24
| אתה מבין את המציאות אחרת ממני. אני רוצה לשאול אותך מה היא מטרת הבריאה?אני מרגיש שזה שנרצה להרגיש את הבורא ושנרצה להדמות לו. איך מגיעים לזה? אני אומר שרק דרך האי שלמות הזאת צומח הרצון הקטן והחבוי שבתוך כול אחד מאיתנו, שקוראים לו הרצון להטיב לבורא ולהאמין בו. מה היה קורא אם הכול היה מושלם? (חוץ מזה ששלמות היא בלתי אפשרית ככול עוד שאנחנו נימצאים רק ברצון לקבל שזה הפוך מהבורא) אף אחד לא היה מעונין לשמוע עליו..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גיא, בזכות העולם החומרי נוצרים רעיונות חדשים
גולן,
ניו יורק,
21/10/07 01:50
| העולם החומרי יוצר בעיות והפתרונות שלהן הן ביטוי חדש לאהבה.
כאשר אתה משקיף על נוף פסטורלי כשבאמצע עומד בית מעשי ידי אדם אתה יודע ישר את ההבדל אבל בגדול אין הבדל בין הר להר, בין נהר לנהר, בין סוס לסוס או בין בית לבית, המהות זהה רק הביטוי שונה.
כנ''ל לגבי סגנונות בנייה או סגנונות ציור, אתה יכול להבדיל בין סגנון של ואן גוך לבין סגנון של גוגן כמו שאתה יכול להבדיל בין בנייה ויקטוריאנית לבין בנייה ערבית. הכל זהה אך בכל זאת שונה וממה נובע שוני הסגנונות של מוצארט לעומת בטהובן? כל אחד גדל בסביבה שונה ועבר דברים שונים. התכנות היה שונה אם כי המשימה זהה.
אם היינו גדלים ללא העולם החומרי אז בעצם היינו בובות של האל ולא היה נוצר שום דבר חדש, החומר והאגו נתנו לכל אחד עצמאות משלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חומר=עבדות
גיא,
21/10/07 15:22
| אני מסכים איתך שאם היינו גדלים ללא העולם החומרי אז היינו בובות של הבורא (על זה כתבתי) אבל אם אתה אומר שהאגו והחומר נותן לנו עצמאות יחודית אז אני לא יודע מה להגיד לך. הרי עצמאות יחודית אין, משום שבעולם שלנו (עולם החומר) החברה היא שמכתיבה לאדם הכול. אני יודע שכול האינפורמציה שיש בי באה מחוצה לי כולל צורות ההבחנה וכול החבילה בתת מודע פלוס חמשת ה אחוזים העלובים שבנויים מתבניות מוכנות עושות אותי לעבד. וזה המצב לכול מי שנמצא בעולמנו זה אבל בדרגות שונות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יכול לעשות דברים בגלל שאתה חייב או בגלל שאתה רוצה
גולן,
ניו יורק,
21/10/07 20:08
| ופה בדיוק טמון ההבדל, אם אתה עושה משהו בגלל שאתה מרגיש חייב אז אין פלא שתרגיש עבד לדוגמא:
הגוף שלנו חייב אוכל. אני לא יודע מה ההרגלי אכילה שלך אבל בגדול, אנשים, בעיקר כאשר הם עסוקים בדברים אחרים, עבודה למשל, אוכלים על מנת לגמור את האוכל ולחזור לעיסוקם, כשאני לדוגמא ממהר אבל הגיעה שעת הצהריים ואני מרגיש רעב, אני אוכל מהר על מנת לסיים, פה אני מרגיש שאני חייב לאכול והאוכל הוא בגדר מטרד, לפעמים אני אוכל כל כך מהר שאני כמעט נחנק.
מצד שני, אם אני מודע לעצמי, אני אתכנן את הזמן שלי כאשר אני משאיר חלון לארוחת צהריים ותוך כדי האכילה אני יאכל בצורה מדיטטיבית, אני ירגיש כל לעיסה, כל בליעה, כל עיכול, אני ירגיש את הטעם של האוכל, אני יהנה ממנו יותר כך שאני אלמד להנות מאכילה ולא לאכול כי אני מרגיש חייב אלה כי אני רוצה, זה חלק מהמהות שלי בעולם החומרי ואני עושה זאת בשבילי, לא בשביל העבודה או המטרה הסופית שלי.
כנ''ל לגבי ההשפעות של החברה עלינו, מה לעשות גיא, המציאות היא שהאישיות שלך התעצבה בזכות הוריך, בזכות החברה, כל הנטיות שלך והסלידות שלך מדברים קרו בזכותם, אם לא היתה חברה אז כולנו היינו אותו הדבר, יוצרים ובוראים ללא חוקים, ללא מטרה, ללא הגדרה, כאוס, שום דבר חדש לא היה נוצר ולא היו סגנונות שונים לדברים.
אז כאן אתה יכול לבחור, לאהוב את עצמך כמו שנוצרת ולהנות ממה שהחיים נותנים לך או להרגיש כעבד, האגדה מספרת שהנשמה בחרה את הורינו ואת הסביבה בה גדלנו על מנת שמהותינו תוכל לבוא לידי ביטוי בעולם החומרי, מעין תיכנות של הגוף ושל המיינד כדי שיתאים לצרכים של הנשמה. מהיכן הצרכים של הנשמה הגיעו? מהיצרים, היצרים שגורמים לנשמה כל פעם מחדש לחזור לעולם החומרי. אז בגדול, כל מה שאתה אוהב או לא אוהב, מגיע מבחירה. לפעמים החיים דורשים ממך לעשות משהו שאתה לא אוהב אבל אם אתה יודע שגם מה שאתה לא אוהב לעשות אתה בעצם עושה בשבילך, בשביל המהות שלך בעולם אז אתה לא מרגיש כעבד ולעשות זאת אתה יכול רק כאשר אתה משיל את האגו או אולי להשיל זו לא מילה כל כך טובה, האגו על כל נטיותיו תמיד יהיה שם להנחות אותנו אבל תנסה לשחרר ממנו כל שפיטה שהיא בגדר חיובית או שלילית, שום דבר לא טוב או רע ואפילו אם אתה לא מצליח להגשים את יעודך, אתה יכול להמשיך לנסות ולהנות מהיצירתיות שבדבר, אחרי הכל המשמעות היא באהבה, ביצירה, לא ביעד הסופי והחיים אינסופיים מכדי שיהיה להם סוף.
מקווה שהנקודה שלי יותר בהירה הפעם ואשמח לענות על עוד שאלות אם יש לך. גולן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עבדות
גיא,
21/10/07 22:26
| הייתי רוצה שתבין על מה אני מדבר גולן, אז הינה לינק: http://www.articles.co.il/article/7450/%D7%94%D7%92%D7%93%D7%94%20%D7%A9%D7%9C%20%D7%A4%D7%A1%D7%97%20%D7%91%D7%90%D7%95%D7%A8%20%D7%94%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%94
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוקיי, עכשיו תן לי רק לשאול אותך גיא
גולן,
ניו יורק,
24/10/07 02:41
| בשבילך, מהי רוחניות? מה אתה עושה על מנת שההנאה שלך תבוא לידי ביטוי?
בשבילי להיות נוכח ברגע של העשייה, בלי לחשוב מה היה ומה יהיה זה רוחניות ואתה כול לבטא את זה בכל דרך שרק אפשרית, מקריאת ספר ועד הסתערות חמושה על חוליית מחבלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנחנו הגלים
גיא,
23/10/07 17:24
| אני מבין אותך גולן אבל אנחנו פשוט רואים את אותו הדבר רק מזוויות אחרות וזה בסדר גמור. פשוט אני עושה הפרדה מוחלטת בין הרוחניות והגשמיות, למשל אים בא לי לאכול ארוחת מלכים ולפנק את עצמי או שבא לי להחליף את האוטו, אז אני עושה אותם ( מחליף כול כמה שנים). המעשה לא חשוב אלא רק הכוונה. אדם הוא רצון שדורש הנאה, נקודה, פשוט שהנאה גשמית מתבטלת זמן קצר אחרי קבלתה, לכן הריצה אחריה היא בלי תכלית לכן את ההנאה האמיתית תמצא רק ברוחניות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גיא, קראתי את המאמר
גולן,
ניו יורק,
23/10/07 08:29
| והאמת שזו לא פעם ראשונה שאני נתקל בדברים דומים.
כל העניין הזה שקבליסטים מתעקשים עליו, שהעולם זקוק לתיקון, לא ממש מובן לי, אני לא שולל את זה, אולי זה יתבהר לי יותר בעתיד אבל כרגע זה נשמע לי יותר כמו אידיאל אישי של מישהו שהעביר את זה לאורך השנים.
אני יותר בקטע של תעשה מה שהלב אומר לך ותפקידך הוא ללמוד להבדיל בין האגו לבין הלב, זה דבר שתלוי רק בך ואני לא חושב שמישהו מסוגל לשפוט אותך על פי מעשיך, המניע שלך שמור עימך וזה עניינך האישי בלבד.
לגבי עבדות, שום דבר לא רע בלאכול במסעדה יוקרתית או לנסוע ברכב פאר אבל הבעייה מתחילה שאתה מרגיש שאתה חייב לעשות דברים אלו בכל מחיר, אם זה יקרה,מצויין, לבריאות שיהיה לך ואם לא אז תוכל להנות לא פחות אם תאכל פלאפל באיזה דוכן או תנהג בסובארו מודל 75.
אם אתה יודע להנות בכל מה שאתה עושה אז לא תהיה עבד של כלום וכלום לא יוכל עליך, אתה תהיה שמח ובלתי פגיע בכל מקום ובכל זמן.
אם הקבלה מדברת על איחוד ואהבת אחים אז למה היא מתעקשת לתקן את כולם? האם אתה אוהב שמישהו מנסה לתקן אותך? כל העניין זה לקבל את הכל, לקבל את האחר אפילו אם האינטרסים שלו מתנגשים בשלך, אפשר לדעת לוותר שצריך, להיות חכם ולא צודק ואם אתה חי את חייך כך, זה ממש לא ישנה לך מי השכנים שלך ואיף העולם הזה נראה.
אנחנו על אותו גל הפעם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין עולם חומרי - זו רק אשליה
ל"ת
מציאות,
21/10/07 03:01
| |
 |
9.
סיפור סופי
רני,
20/10/07 15:31
| באחת מהדרגות(בתי המדרש הסופיים) שבתורכיה השיייח שאל את הנזירים :'' אם הייתם יכולים לשנות את העולם מה הייתם משנים? אחד אמר: שלא יהיו עניים בעולם. אחר אמר שלא יהיו מסכנים בעולם. אחר אמר שלא יהיו גנבים בעולם, ועוד ועוד רק דרוייש אחד שהגיע בבוקר למנזר אמר :לא הייתי משנה כלום כי אם היה מה לשנות אלוהים לא היה יוצר אותו.'' האותו רגע עמד השייח נפעם נתן את מפתחות הדרגה לדרוייש החדש ואמר לו:''מהיום אתה ''שייח מרכז'', לקח את חפציו והלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה לגבי שינוי עצמי?
גולן,
ניו יורק,
20/10/07 20:59
| אני לא מדבר על שינוי המהות אלה על שינוי הגישה, מגישת הישרדות לגישת האהבה.
אולי בגלל זה הדלאי לאמה אמר פעם שעלינו להיות השינוי אותו אנחנו רוצים לשנות בעולם. כלומר, אם אתה רוצה שלא יהיו עניים בעולם אז תפסיק להרגיש עני בעצמך או אם אתה רוצה שלא יהיו מסכנים בעולם אז תפסיק להרגיש מסכן בעצמך.
אחרי הכל בעולם קיימים עשירים שמרגישים עניים ומסכנים כך שזה לא משנה כמה כסף יש לך או מה מצבך הפיזי, זה הכל תלוי באיך שאתה מרגיש עם עצמך.
אהבה כבר אמרתי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כך, השואל היה טפש, והמשיב יהיר וחסר חמלה.
Y,
20/10/07 19:58
| היהדות מבוססת על האקטיביות שלנו בעולם. למעשה אנחנו מצווים לשנות, לשפר, דווקא כי הכל כל כך לוקה בחסר. אחרת אין צורך בדת, לשם מה? ועובדה, ראו מי משנה את העולם? מי משפר אותו? היהודים. כמה פרסי נובל שמורים ליהודים? שליש. האם היהודים מהווים שליש מאוכלוסיית העולם? לא. רק 0.2 אחוז. כלומר 150 פעם פחות מחלקם בתרומה לקידום העולם, הבריאות, הרפואה, הארכת החיים, מניעת הסבל, השלום, המחשבה, הטכנולוגיה.
עד כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Y, אתה מתמקד בהשגים של אחיך אבל האם אתה מתמקד בהישגים שלך?
גולן,
ניו יורק,
21/10/07 02:27
| אינשטיין לא היה דתי מאמין, אם כי הוא היה ציוני.
אינשטיין תרם רבות לפיתוח הנשק הגרעיני. בזכות מחקרים שהוא ביצע ומכתב שהוא כתב לנשיא רוזוולט החלה ארה''ב בפיתוח הפצצה הגרעינית הראשונה כך שכמו שהוא תרם לעולם כך הוא גם גרע ממנו.
אני לא אומר שיש משהו רע במחקרים אבל כמו שהם מוסיפים הם גם יכולים לגרוע, פרסי נובל הם אחוז קטן מכלל ההישגים שמדענים מכל רחבי העולם מגיעים מדי יום ביומו, האם מישהו קיבל פרס נובל על המצאת הגלגל למשל? אני לא יודע אם את הגלגל המציא יהודי. מה לגבי ממציאי המכוניות, המטוסים, המחשבים שלא לדבר על ספורטאים ושיאני עולם, כמה יהודים יש בתוכם? מה לגבי כוכבי קולנוע, במאים, ציירים, מוסיקאים, פסלים? מה אחוז היהודים שבתוכם? מה שווה העולם האקדמי כאשר אין מי שמספק את הבידור? את האומנות? האם אינשטיין היה מגיע להישגים שלו ללא המחקרים של קודמו, אייזיק ניוטון? כמה אומנים ומדענים בעלי הישגים חלפו מן העולם בלי שזכו בהכרה? אם זכית בפרסום אז זה בגלל שהיית במקום הנכון בזמן הנכון, טובים ורבים אחרים לא תמיד מתוזמנים כך.
לגבי שאלתך, כל בעייה שנפתרת בעולם הזה יוצרת בעייה חדשה, חיסון חדש לשפעת גורם לוירוס לעבור מוטציה כך שנוצרת בעייה אחרת וגם כשהעולם יעבור לאנרגיה חשמלית יצוצו בעיות אחרות. אין מה לשפר אבל בהחלט יש מה ליצור או לברוא ואין לזה סוף. אני בטוח שהגעת להישגים מסויימים בחייך, רעיונות מקוריים או משהו דומה, אתה לא חייב לזכות בפרס נובל בשביל זה אבל האם אתה זוקף זאת להיותך יהודי? הרי כל ילד גוי יוצר דברים חדשים בעולם הזה, האם אתה מבין את המשמעות של הדת? האם אנחנו חייבים להיות משה רבינו על מנת לתקשר עם אלוהים? האם כאשר התמודדת עם בעייה מסויימת בחייך ומצאת פיתרון יצירתי ומקורי, האם זה היית אתה? האם זה בא מהמוח שלך?
אז זהו שלא, זה בא מאלוהים ואלוהים קיים בכל אחד ואחד מאיתנו ללא הבדלי תרבות, מין ודת. להיות אותנטי, מקורי וחדש זה להיות דתי, חוקים, פולחן וריטואלים שייכים לעבר בדיוק כמו המוח שלנו שכל מה שהוא מסוגל זה לשלוף עובדות מתרחישים שקרו בעבר(זיכרונות) או לעשות קומבינציות ביניהן ולנסות לחזות את העתיד, להיות דתי זה להיות נוכח ברגע, קשוב לסביבה בין אם אתה שחקן קולנוע, ספורטאי, ארכיטקט, איש רוח או מדען כך שכמה שזה נשמע אירוני, ניוטון היה דתי, אינשטיין היה דתי ובדרך שלו, גם דיאגו ארמנדו מראדונה היה דתי. להיות דתי זה לתת לאלוהים שבך להתבטא בלי שום קשר אם אתה ראש הממשלה או או אם אתה משחק מחבואים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אלוהים אחש ומאוחד
זאבון,
20/10/07 12:59
| תסביר קודם מה זה מושלם ??? ואז אולי תסביר למה הוא האלוהים לא מושלם בעינך? אלוהים הוא אחד ומאוחד והוא מאחד את הכל (תנסו להבין את המושג הכל) הוא הכל. זה שהוא ממשיך להתפתח, שהכל ממשיך להתפתח, לא אומר שהוא לא שלם שהוא לא אחד שהוא לא מאחד ומאוחד ההתפתחות והאבולציה היא הדרך קדימה או לעומק לאן שתרצו והיא רק מוסיפה לשמלמות. אז השאלה היא מה זה שלם בעינך??? מה זאת שלמולת??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
I once read James Watson :grand/father of the DNA
Zoe Alfasya,
M.Klita,
20/10/07 11:08
| ומה הוא אומר ? יום יבוא ואפשר יהיה דרך שינוי הקוד הגנטי שכל הבחורות תהיינה ''יפות'' ואז העולם יאבד הרבה משיווי משקל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלום זואה ! התקדמת יפה בעברית ! ד''ש ל יפית
Jaqueline 20,
Arad,
20/10/07 12:12
| Lately we discussed just this topic : Do U remember when I mentioned that only G'd is perfect and I quoted Savador Dali ''Nunca tenga miedo de la perfeccion ,usted nunca la alcanzara porque esto es la imagen verdadera del mas alto אל תפחד לעולם מלחפש את השלמות כי במילא לא תוכל להשיג אותה ,כי היא דמותו הבלעדית של ה''עליון''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מה שלא מושלם לא יכול ליצור מושלם לפיכן ברור שאת האלהים יצר האדם
דקרט שרעבי,
20/10/07 10:55
| |
 |
5.
על דרך הצגתו של האלהים ביהדות ועוד תוכלו לקרוא
אתר חופש הכנסו,
20/10/07 09:39
| |
 |
4.
לצערי בגלל פילוסופים שמדברים על אלוהות ורוחניות מבלי שבכלל תהייה
אבי,
שבת שלום,
20/10/07 00:11
| להם השגה רוחנית כלשהיא. היו בלבולים רבים במשך הרבה מאוד זמן ואין צורך להכביר עליהם.
אם כל הכבוד מר שולמן באופן לא מודע ממשיך את הבלבול וההטעיה.
מר שולמן אם אין לך השגה ממשית מלאה בדברים שאתה מדבא עליהם ובמיוחד בתורה שאותה אתה מ''פרשן'' מתוך הבודהיזם רק יוצר הטעיות ונוטע רעיונות שגויים נוספים.
חדל לך ממשחקיך האינטלקטואלים בדברים שאין לך בהם השגה. התורה זה לא בודהיזם ולהפך, אין צורך לערבב מין שאינו במינו.
הנאיביים ימשיכו להטעות לצערי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק - אלף פעמים - צודק !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ל"ת
יעקב,
ירושלים,
21/10/07 13:27
| |
 |
3.
מושלם ושלמות
גד,
19/10/07 21:46
| הפטיש הינו מושלם אם הוא ממלא את הפונקציה הפטישית שלו. הוא מושלם למרות שאין הוא יודע את מקורו. זו הגדרה אחרת לשלמות. בפילוסופיה של היוגה יש מושג של מושלם, יותר מושלם והכי מושלם. זו הגדרה אחרת של שלמות. באופן דומה, אלוהים מושלם ואתה מושלם, אך שניכם במעמד שלמות שונה. ממש כמו השמש וקרני השמש. השמש, בדוגמא שלנו, הינה משולמת, וקרני השמש הינן מושלמות. זה לא אומר שהשמש וקרני השמש הינן במעמד זהה. העולם הזה הינו מושלם. אפילו הסבל שבעולמנו הינו מושלם - הוא מהווה שיעור חשוב לנשמות הכלואות בו ומעורר אותן לחיים רוחניים. האם אתה לא כלוא בהגדרות ואקסיומות לא מושלמות שיצרת, תוצר המוח האנושי המוגבל, ומגיע לכן למסקנות מוגבלות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
ואתה קורא לעצמך פילוסוף?
אביגיל אשת חיל,
19/10/07 15:49
| אם אף אחד לא מושלם, אפילו לא ה''אלוהים'' ?איך יודעים מי כן מושלם, הלא ללא קנה מידה להשוואה אי אפשר להבדיל דבר אחד ממשנהו. משמע שלמות היא מילה , מושג ריק מתוכן, אין שלמות אבל אין גם אי-שלמות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התשובה כתובה בכתבה...(ריק מקיום עצמי)
לאביגיל היקרה,
19/10/07 18:01
| לא ריק מתוכן, כי אם ריק מקיום עצמי.
גואת צודקת כשאת אומר שגם המושג שלמות ריק מקיום עצמי. גם אברהם כמו גם אלוהים ריקים מקיום עצמי, ושלא תתבלבלי ותחשבי חס וחלילה שיש פה איזו דרך מועדפת או עליונה גם הבודהיזם ריק מקיום עצמי וגם בודהה עצמו כמו גם כל הלימוד שלו ריקים מקיום עצמי.
על זה בדיוק מדברת הכתבה וזוהי בדיוק דרך האמצע
שבת שלום ומבורך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלמות ואי-שלמות
ירחמיאל איש נבך,
19/10/07 17:51
| אם אנחנו מגדירים שדבר הוא בעל שלמות אם אנחנו לא יכולים לחשוב על שינוי תכונה של הדבר שתשפר אותו, אז לא צריכה להיות שום בעיה בעקרון לחשוב על כל הדברים בעולם ולהגיע למסקנה שהם לא מושלמים. לא צריך קנה מידה של משהו קיים להשוואה. מספיק להשוות למשהו דימיוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מעניין מאד , תודה רבה
ש.,
19/10/07 13:19
| |
|
|
|
|
|