• 30.

    שונא יהודים

    מואר, 15/03/09 18:49

    הייתי תלמידו''המסור'' ומתוך קירבה הוא היה אומר איך שליהודים יש ריח מסריח שהוא פשוט בא לאסוף כסף. משפחתו ''טיפלה'' ביהודים בפולין.
    יש לו חבר פרסי שמכשף את מי שהוא מבקש (גר בהוואי). יש לו כח השפעה והוא עושה הכל כדי לנצל. אחרי כל שיעור הוא היה מעביר צחוקים על ''החצי מתים'' ראו הוזהרתם!!!

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    היכן אפשר למצוא את הספר שלו

    אתי בן עמי, 05/03/09 09:04

    הייתי שמחה לדעת איל אפשר למצוא את הספר שלו , או את המדיטציות שלו .
    לא הצלחתי למצוא אותם באינטרנט.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    קישור לראיון ביו טיוב - שם בפרטי הוידאו יש עוד קישורים

    אורן, 02/03/08 01:13

    http://www.youtube.com/watch?v=ekGJC5HFDlE&feature=related

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מישהו יודע איפה אפשר להשיג דברים שלו?

    anatta, 21/10/07 07:18

    חוץ מספרים
    אני מכוון למשהו יותר באינטרנט.


    נשמע מרתק.


    איזה מצחיק לקרוא גם כאן את התגובות שאומרות על האגו הרוחני שלו.

    נשמע אדם מבריק שראה את הלב בתוך כל הזן. איזה יופי

    איזה אימרה נהדרת על יוג'י קרישנמורטי, איזה תותח.


    נשמע כמו אדם שהאמת זוהרת ממנו, כמו אדם שההליכה שלו עד הסוף הביאה אותו למצב כזה שהוא נעלם

    פשוט מעורר השראה כמה שהאדם הזה הולך עד הסוף.
    תגידו מה שאתם רוצים, זה משאיר רק אמת והליכה בלתי מתפרשת אחר האלוהים.


    תודה על כתבה מרעננת
    מרגשת
    עמוקה


    גיא

    הגב לתגובה זו

    • אולי אוכל לעזור

      תלמידה, 22/10/07 20:38

      גיא,
      הרגשת אותו נכון....

      אין חומר של עזיז באנטרנט,
      אבל יש דיסקים בהם הוא מדריך מדיטציות. אם תשאיר מייל או טלפון אני אצור איתך קשר.

      הגב לתגובה זו

      • אנא ממך

        anatta, 04/11/07 13:43

        תודה רבה מראש

        הגב לתגובה זו

  • 26.

    עזיז עצמון ניסים

    ישעיה, 17/10/07 17:54

    כריסטוף וניסים אמון למדו יחד במנזר זן בקוריאה
    כחלק ממשימות החניכה שלהם הם ישבו לקבץ נדבות בעיר, ניסים חזר ארצה והחל ללמד במכללת מדיסין ''תודעה גבוהה'' והזמין את ידידו כריסטוף להתארח בארץ ,כריסטוף החל ללמד בארץ את משנתו והדבר יצר מתח בינו ובין ניסים עד כדי ניתוק הקשר ,
    כריסטוף היה זקוק לאדם בארץ שיזמין אותו ויהיה ערב לו בגלל חוקי ההגירה הנוקשים בארץ וכאן נכנס עצמון המכונה דראשנת, כמי שהיה חניך של כריסטוף בימיו הראשונים בארץ הספקתי להכיר אותו ואת משנתו באופן קרוב [וגם את עצמון ה''מואר'']
    זה נכון שחשוב להתמקד בכיוון שאליו מצביע המורה ולא להתעסק במציצנות תפלה {שכולנו אוהבים} אבל חשוב גם להסתכל למציאות בעיניים חדות ובהירות וגם ביקורתיות ובמיוחד כשזה נוגע לדרך הרוחנית והמורה שאתה בוחר, מי שמתעלם מקרבות האגו שכל ''המוארים'' למניהם מנהלים
    וההשמצות שהם משמיצים האחד את השני סופו גם שלא יביט בנחרצות ובכנות פנימה ,שזהוא המפתח לכל דרך אמתית שנבחר.
    על עצמון אפשר להגיד שהוא פשוט מסכן שנפל קורבן להארה שכריסטוף הפיל עליו,ומאז ועד היום הוא מנסה לתחזק את הדימוי והמעמד הזה.

    מי ייתן וכל יצור יזכה לאושר אמתי
    א ניטשה

    הגב לתגובה זו

    • אהבתי את רוח הדברים. (ל''ת)

      OMG, 18/10/07 12:07

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    חזק ואמץ למחפסי אמת

    v, 17/10/07 04:16

    אני מכירה את עזיז היטב אני לא מבינה אך אנישים שלא מכירים אותו או למדו אישית איתו מרשים לעצמם לחוות דעה עלוו על סמך הכתבה השיתחית ואף הזדונית הזו.במשך שנים רבות הייתי מחפסת רוחנית . הייתי במחיצתם של ידועי וגדולי המורים הרוחניים של זמננו. תירגלתי שנים מדיטציות במיסדרים ומסורות עתיקות ועמוקות. אך כשניקרא דרכי בעזיז ומישנתו ידעתי וחשתי ששנים של חיפוס רוחני בילתי מיתפשר הביאו אותי למטמון עצום.מורה רוחני אם יכולת להסביר ולהמחיש באופן ממשי וישיר את מפת הדרכים הפרדוקסלית של הטרנסדנטל פשוט לא יאומן ריטריט אחד אם עזיז עשה לי יותר מ 10 שנים של אלפי שעות מדיטציה .אני לא חושבת שיש מישום כלון או ניגוד בין מישנתו או יושרו של עזיז וחיי המין שלו.עזיז לא מטיף לנזירות או לערכי מוסר חברתיים ולכן אינו מיתחסד או מוגבל על ידם.למיטב ידיעתי כל בנות זוגו רצו בקשר איתו. בני אדם בוגרים עושים את החלתותהם ושיערב להם.
    לגביי ''התלמידה'' מי שלא תהיה .זה די ברור שהיא לא ממש הבינה מה הולך סביבה לפעמים אנשים פשוטים ונעימים נקלעים לדברים מעל לגבול הסגתם .מצביי תודעה בליס ונועם אינם היעדים של מישנה זו.מי שזו חויתו ברור שלא הבין במה דברים אמורים . באמת חבל על הנשמה המיסכנה שקרמה כו לא נעימה באמתחתה.
    חזק ואמץ למחפסי אמת

    הגב לתגובה זו

    • מחפשת ולא מתחפשת למחפסת

      מחפשת, 19/10/07 23:18

      ראשית, מבקשת לתקן את דרכך בשפה העברית- כותבים לחפש, חיפוש, חיפושים ולא כפי שכתבת ב- ס. לגבי עזיז, כמי שהיתה תלמידתו במשך כשנה, זו באמת שאלה גדולה, הסטינג של הריטריטים יוצר תחושה של משהו מאוד אמיתי ומיוחד. יחד עם זאת, האם את באמת בטוחה שהוא אמיתי? משהו שם תמיד השאיר אותי בשאלה לגבי השיטה והדרך, יש איזו תחושה של חוסר נקיון, הצגה וכו'. כשהדברים הם פשוטים ואמיתיים לא צריך כל כך הרבה דרמה מסביב ואצלו היתה המון דרמה. אני באמת לא מוארת ואפילו קצת חשוכה ולא יודעת, רק שואלת ומקווה להבין יום אחד מה באמת היה שם?!!!

      הגב לתגובה זו

    • את לא סדרת מדע בדיוני?

      z, 03/11/07 23:51

      שידרו אותך כשהייתי ילד, אני כמעט לגמרי בטוח.
      אכלו אצלך עכברים, לא?
      או שאני מתבלבל עם מישהי אחרת?

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    מכיר אותו כחבר ולא כמורה

    איתן, 15/10/07 13:48

    אדם נפלא עם רוחניות מאד גבוהה
    לא מתנשא על אף אחד ורק אומר את האמת שלא תמיד מוצאת חן בעיני אנשים
    שחקן שחמט מהטובים שהכרתי

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    מעציב

    ע, 14/10/07 19:42

    מעציב אותי לראות שוב ושוב כמה אנרגיה אנו משקיעים בבית חרושת של שמועות. מה זה משנה מי מכיר את אזיז ואיזה סיפור הוא מספר לעצמו עליו?! נדמה שבחיפוש אחר האמת אנו מתעכבים שוב ושוב על פרטי חייו של המורה והביוגרפיה שלו. במיוחד קל לנו להתייחס למישהו שלא מלמד יותר כך שאפשר ''סוף סוף'' לצייר אותו בכל דרך העולה על רוחנו. האם זה באמת משרת את חיפושנו אחרי השחרור והאמת? האם באמת כל הפרטים על אזיז ורזה וכו' ייקחו אותנו לשם? אני המומה מההתעסקות הרכילותית שקורת במוחנו ומקבלת כאן במה מלאה!

    הגב לתגובה זו

    • התגובה הראויה ביותר בינתיים (ל''ת)

      המכתיר ראויים, 01/03/08 19:51

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    כיוון

    תלמידה של עזיז., 14/10/07 14:16

    שלום לכולם. רוב הכתבה הזו והתגובות על עזיז נוגעות לאישיות שלו ולביוגרפיה ה''מסעירה'' שלו. אני מבקשת להתייחס ללימוד שלו. הפגישה עם עזיז מכוונת את התלמיד למקום אחר, לפגישה עם עצמו. בפגישה עם עזיז התלמיד שואל את עצמו ''מי אני?'', והתורה הזו מנחה את התלמיד בדיוק רב אל התשובה שנמצאת במדיטציה, בשקט של המדיטציה, בנוכחות, בהויה, בלב ובכולם ביחד.
    הכרה שכזו באני היא מתנה עצומה ודרמטית ומשנה את תפיסת העולם של התלמיד.
    כשהתלמיד נוכח בתוך עצמו אין לזה קשר עם האישיות של עזיז. רק נוכחותו שלו ממלאת אותו.

    כמו שאומר המשל, המורה הוא האצבע המורה שמכוונת אותך. אז אל תסתכל על האצבע תסתכל על הכיוון עליו היא מורה.
    ובכל זאת, על הכוונה מדויקת כזו אי אפשר שלא להיות מלאה בהכרת תודה ואהבה לאותו אדם שהביא אותי להכרה בעצמי.

    כך שהמלצתי היא שבמקום להתמקד במה שקורה עם עזיז ועם קבוצת תלמידיו וכד' כדאי לכל אחד לשאול את עצמו: ''האם התורה הזו עוזרת לי?'' כי זו הסיבה האמיתית לפגוש מורה כלשהו מלכתחילה. התשובה היא כמובן אינדיבידואלית.

    הגב לתגובה זו

    • מקסים, תודה

      גם תלמידה, 15/10/07 20:01

      מזדהה עם כל מילה

      הגב לתגובה זו

    • אני רוצה בכנות לשאול אותך שאלה:

      נסקתי והתרסקתי, 16/10/07 01:09

      קראתי את הכתבה בשקיקה..
      נדיר שאני נתקלת בגורו שעוד לא שמעתי עליו.. ואני עדיין לא מצאתי את המורה שלי..
      אז קראתי -
      אולי הוא כאן?

      ובאמת - איזה יופי! התרשמתי עמוקות.. אבל איפשהו עם התקדמות העיניניים.. ובאמת לא חשוב אם פרט זה או אחר לא לגמרי מדויקים או לגמרי נכונים.. הרי תוארה כאן השתלשלות שבגבולות כלליים קרתה..
      וכלל שקראתי זה הרגיש לי ירידה...
      נשמע אדם שקצת הסתבך עם עצמו לא?
      לעניות דעתי, כל הרעיון בגורו, במאסטר, במורה...שכמובן שיהיה ארצי ו''פגום'' כאחד האדם, אך ינסה ראשית ללכת בעצמו ורק אז גם ללמד איך לנסות שוב ושוב ושוב ללכת בדרך של טוב כלשהו..
      אבל באמת ובתמים להשתדל להיות בטוב.
      יחסים של מורה ותלמיד צריכים להיות מבוססים על הדדיות כנה - התלמיד מתמסר למורה על מנת ללמוד, ובתמורה ניתנת לו הסכמה שבשתיקה שלא יפגע בו המורה, וישמש אף מגן רוחני בדרך הבלתי נמנעת של ההתמודדות עם ''הרע'' .

      ולכן,
      גורו שלוקח יותר מדי...
      שמנצל את מעמדו...
      שמתעסק בעצמו, במין, בכח...
      איננו אדם שראוי להיות מורה.

      ושימי לב שלא אמרתי לא ראוי להיחשב מורה - כי יתכן ויהיה זה אדם בדרגת התפתחות גבוה בעל הבנה ותובנה, כמו אולי אותו עזיז שאני פגשתי בכתבה...
      אך כל עוד אינו מתמסר לתפקידו ולוקח על עצמו גם את האחריות לרכושם, גופם ונפשם של תלמידיו -
      מוטב שיבלה עוד כמה שנים בחברת המאסטר שלו עצמו...

      ולא- אני לא מסכימה עם הגישה של ''אני אקח ממנו מה שאפשר'' כי מי שמתיימר ללמד אמת מהי, מוטב שיהיה ישר :)

      את לא חושבת?

      לירון, ת''א.

      הגב לתגובה זו

      • הנושא מורכב

        ש., 16/10/07 12:36

        לירון שלום!

        אני בהחלט מסכימה עם מה שכתבת, לגבי זה שכשאדם מגיע למורה הוא מתמסר לו בדרך מסוימת ונישאר חשוף ולכן מתבקש שהמורה לא ינצל את מעמדו ויפגע בתלמיד. (סיטואציה דומה אני רואה בטיפול נפשי).
        גם אני פגשתי אנשים בעלי עוצמה רוחנית חזקה משלי שלא השכילו להשתמש בעמדה שלהם וכתוצאה מכך נפגעתי ועזבתי. כשזה קורה (גם עם מטפל) אני עדיין עושה את החשבון של האם מתאים לי להיות עם אותו אדם בגלל התרומה שלו להתפתחות שלי או שהפגיעה בי חמורה מידי. כל אדם הוא אנושי ולכן תמיד יש מימד של אגואיסטיות (אנושיות?) של המטפל/מורה בפגישה עם המטופל /תלמיד. להבנתי זה חלק מהחיים וגם יש בזה היגיון שהאדם חייב לשמור על עצמו והאחריות על חייו היא בידיו שלו ולמעשה אין לו אפשרות להפקיד את חייו לחלוטין בידי אדם אחר.

        גם ממה שראיתי פה במדור, אין מורה רוחני בהיסטוריה שהתנהגותו לא נתונה לביקורת (אפילו משה לא ניכנס לארץ:) אז כמו שכתבת צריך להיזהר בחיפוש אחר מושלמות.

        ספציפית, לגבי עזיז, זה לחלוטין לא הייתה החוויה שלי, והרגשתי בטוחה לחלוטין להתמסר לו וללימוד שלו בפגישות שנערכו במשך קרוב ל 3 שנים. החוויה הרוחנית שעברתי בנוכחותו הייתה עוצמתית כמו שכתבתי בתגובה הקודמת ושינתה את חיי. כל אחד יכול לבקר את הדרך בה עזיז בחר לנהל את חייו ואת הריטרטים (כמו שעושים פה בחלק מתגובות) אבל זה מתגמד לעומת ההתפתחות הרוחנית שעברתי ושתיארתי קודם. עם זאת גם עזיז הוא אנושי ויש לקחת זאת בחשבון ולפי דבריו התפתחות היא משהו שקורה כל הזמן וגם הוא משתנה ומתפתח.


        השמועות על עזיז הגיעו אחרי שהפסיק ללמד. ואני לא יודעת איזה בסיס יש להן. את מוזמנת לשפוט לפי הבנתך.

        אני ניסיתי להביא את הצד של הלימוד הרוחני כיון שהרבה יותר קל לקורא להזדהות עם הרכילות על עזיז מאשר עם תורתו ותרומתו.

        נכון לעכשיו, לא ידוע לי שעזיז מלמד. אני מקווה שאם יחזור ללמד יתייחס לדברים.

        בברכה.

        ש.

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    אם הארה היא מצב מסויים מאד ויחיד - למה כל כך הרבה שיטות של מדיטציה?

    ירחית, 13/10/07 20:50

    הרי בטח גם אם בודקים את כל השיטות לבטח הן מאד דומות ולבטח יש שיטה איחת שהיא טובה יותר וקלה וקצרה ונכונה יותר מכולן.
    למה יש כל כך הרבה מורים ושיטות?
    משיו יכול לסביר?
    ואיך בכלל בוחרים? לפי הקריאה במדו הזה עושה רושם שאני צריכה לקרוא עשרות או מאות ספרים להבין את ההבדלים הדקים ואז לבחור את השיטה הנכונה. ולמה קודם לקרוא ולא להתנסות? כי אני לא שפן ניסיונות והתעסקות עם הנשפ צריכה להיות חכמה וזהירה.. אז שמישהו יקח את הנשוא ויכתוב תגובה או מאמר תודה על כל תגובה

    הגב לתגובה זו

    • מנסה לענות.

      תלמידה, 14/10/07 14:06

      השאלות שלך הן מאוד טובות וזה בפני עצמו מראה על הבגרות שלך והניסיון למצוא את הדרך הנכונה בשבילך.
      כל מה שאומר כתבתי מניסיוני וחוויותי בלבד.
      מניסיוני בתור תלמידה אכן אפשר למצוא משותף במסורות השונות והוא מצב של שחרור מהמיינד או ממחשבה בלתי פוסקת והישענות על נקודת עצמי שאינה משתנה ואינה תלויה בדבר. אני זיהיתי את הנקודה הזו לדוגמה ביהדות (רב קוק), באנתרופוסופיה (רודולף שטיינר), אצל רמאנה מהרישי ואצל עזיז.

      ציינתי מצב רוחני מסוים, אך עלייך לדעת שבעולם הרוחני יש עוד דרגות רבות של שחרור ומצבים שונים מחוץ למיינד ואכן גם עולם זה הוא מורכב.

      את יכולה לראות שלכל אחת מהמסורות והמורים האלו גישה שונה לחיים ודגשים אחרים. כל תורה רוחנית מדברת בשפה משלה ועונה על צרכים אחרים. אביא מספר דוגמאות שטחיות: יהדות מביאה בנוסף דגשים על סדר, מוסר, קהילה ושייכות. אנתרופוסופיה עונה על מכלול רחב של חיי יומיום רוחניים ולאו דווקא ממוקדת מדיטציה, רמאנה עוסק הרבה בשאלת השחרור ועזיז מביא מדיטציה מדויקת ואינו מתמקד בחיי הנפש.
      אז איך את יכולה לבחור? את קוראת, מרחרחת, בודקת לומדת ומשהו תופס את ליבך. מין קריאה שכזו למקום הנכון. גם תפילה תעזור: מהו הדבר שנשמתי זקוקה לו למען התפתחותה?

      מובן שכל אחד נמצא במקום אחר בהתפתחותו וזקוק להנחיה אחרת. למה את זקוקה?
      מה את מבקשת?

      ואסיים במשפט זן: ''כשהתלמיד מוכן המורה מופיע''.
      בהצלחה.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    מכיר אותו, מכיר אותו

    יודע דבר, 12/10/07 18:26

    הייתי בכמה שעורים שלו לפני הרבה שנים. בהחלט מורה מרשים עם השפעה מדיטטיבית חזקה. למרבה הצער היתה לו גישה מתנשאת כלפי כל השיטות האחרות, מה שפגם בעניין. אז עוד היה איתו תלמיד בשם עצמון, שאח''כ שינה שמו לרזה, והיה עוד תלמיד קרוב אחד, ושני אלה היו משום מה עויינים אחד לשני. מה שמראה שמדיטציה עמוקה לא באמת פותרת בעיות אנושיות בסיסיות. מסתבר שמה שקורה בכל הכתות היה חייב לקרות גם כאן - ניצול מיני, דיכוי של תלמידים שמקבלים כח משל עצמם, ולבסוף פרישה של המורה לפני שהעסק מתפוצץ.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    בחיאת דינק - מכירה אותו

    קרני, 12/10/07 09:19

    עוד מטייל אבוד שמחפש את עצמו וטוען שזכה בהארה. הבנאדם הסתובב שנים בהודו, הכיר ישראליות ולא מפסיק לנסות להשכיב אותן...
    יש כמוהו אלף, ועוד מאות אלפים שמאמינים לשטויות האלה.
    חתיך כן, מואר - ממש לא

    הגב לתגובה זו

    • וואללה? חתיך? (ל''ת)

      נשמע מעניין.., 03/11/07 23:53

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    אום נאמו שיוויה (ל''ת)

    נמסטה, 12/10/07 01:26

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    עוד מידע על מה שקרה בסאנגה

    מ., 11/10/07 23:38

    הייתי תלמידה של עזיז כמה שנים, והוא ללא ספק מורה מדהים ומבריק עם נוכחות חזקה מאוד עם לימוד מדוייק ומותאם לנשמה של כל תלמיד. לא הייתי בקבוצה בתחילת הדרך אבל שמעתי שעם השנים התחילו סיפורים על התערבבות וסקס עם תלמידות שלו, למרות שהיתה לו בת זוג קבועה ,שקראו לה סיטה, ישראלית שמארגנת את כל הפעילות של הסאנגה, אבל על פני השטח זה לא מנע מאיתנו בקבוצה להרגיש ברי מזל. החיים שלנו היו סובבים סביב עבודה וחסכון של כסף בכדי לנסוע לעוד עונת ריטריטים בהודו עם עזיז. התלמיד הכי בכיר שלו שהיה איתו איזה 10 שנים והתמונה שלו מופיעה בספר של עזיז וזכה ממנו להארה מוחלטת לפי עזיז, נקרא רזה שפרש לפני כמה שנים מעזיז. אף אחד בקבוצה לא יודע בדיוק למה התלמיד הכי בכיר שכבר לימד מספר שנים את המדיטציה של עזיז, והיה מאוד קרוב אליו, אבל היו שמועות שוב על חילוקי דעות על נשים ומחלוקות אישיות בינהם שגרמו לרזה להתנתק ולהעלם. אחרי כמה חודשים עזיז שאגב נקרא על ידינו אנאדי לבקשתו לפני הפרישה שלו, שלח מכתב מאוד קשה על התנהגותו של רזה וטען שהוא דמות מסוכנת משום שיש לו אגו רוחני מסוכן והזהיר מללכת ללמוד עם רזה מדיטציה. הכל הריח מסריח לגמרי והקבוצה היתה קצת מבולבלת מהנושא, כי רזה היה נשמה עוצמתית מדהימה בעצמו שחנך הרבה מהתלמידים של אנאדי והיה פעיל בבנייה והארגון של הפעילות בישראל. אחרי שרזה פרש מהקבוצה החליף אותו אנאנדה, נשמה טובה אבל בעוצמה והתפתחות שונה מזו של רזה. בקיצור, היום הרבה תלמידים מחכים שאנאדי יחזור ללמד.
    אנאדי היה מורה מדהים על אף כל המגבלות האנושיות שלו, עם קבוצת תלמידים מיוחדת שדי קצת התפרקה וכל אחד הלך לחיים שלו עם תחושת החמצה וקצת כעס על זה שנשארנו באויר אחרי שאנאדי החליט שהספיק לו. כולנו קרענו את עצמינו כדי להגיע לריטריטים הקצת יקרים שלו בהודו וכעת נותרנו קצת ערומים. אבל זה היה לפני איזה 4 שנים ורובינו כבר מאוזנים. חלק מאיתנו עובר לחיות בהודו בקומונה בדרום הודו. ממה שאני יודעת הרבה מהקבוצה התנתקו והתרחקו מרזה בהמלצת אנאדי,
    שמעתי מחברים שרזה תקופה קצרה לפני כמה שנים עוד פגש קבוצות, אבל נעלם לפני כמה שנים גם כן להודו. ולפעמים חי בארץ. אני ממליצה בחום רב לעקוב אחרי מה שיקרה ובהחלט להגיע למפגשים עם אנאדי אם יגיע לארץ או אם אתם בהודו. חוויה מאוד שונה ודרך מיוחדת.

    הגב לתגובה זו

    • נשמע כמו כל כת מצויה...

      טל, 12/10/07 00:38

      יצא לי להתקל במורים ''חזקים'' שכאלה... בהתחלה הכל היה יפה, האנרגיות בקבוצה היו חזקות מאוד והשיעורים היו חזקים ... ואז החלו להשמע סיפורים על סקס ופתאום לא הכל היה יפה וטוב... וגם בפעולות של מורה נמצא דופי... ובסוף המורה ברח (או נעלם לאן שהוא) והקבוצה התפרקה...

      וטוב שכך...

      הגב לתגובה זו

    • לא מכירה את עזיז אבל כן מכירה קצת את רזה

      תלמידה, 12/10/07 17:18

      קראתי את הכתבה ואינני מכירה את עזיז כי נחשפתי למדיטציה שלו כנראה אחרי שפרש מהקרירה של גורו. אבל אני כן מכירה את רזה ממפגשים פרטיים איתו בחודשים האחרונים.

      לקח לי ולבן זוגי יותר מחצי שנה לשכנע אותו להפגש איתנו באופן פרטי, בן זוגי קרא ספרים של עזיז בהודו וקבל המלצות מתלמידים לשעבר של עזיז. מישהו מהם שפגשנו בטירוונאמלאי גם סיפר לנו שיש בישראל מישהו בשם רזה שמלמד את אותו לימוד ברמה גבוהה מאוד.

      היום אנחנו אחרי מספר מפגשים איתו ואני יכולה לומר בבירור שהמרחק בינו לבין ההגדרה ''בעל אגו רוחני מסוכן'' כהגדרתך או כהגדרתו של עזיז לתלמידיו ,הוא בערך כמו לקרוא לישו ''בעל נטיות איסלמיות בולטות''. לא פגשתי אדם בעל בהירות ,אינטלגנציה ,ורגישות לתלמיד, שכל כך נמנע מכל פוזה או תואר או רשמיות כזו או אחרת, כמו שפגשתי במפגשים עם רזה. אדם יפה ונדיר. עבורי הוא גם מורה דרך מופלא אבל כל אחד וטעמיו.

      אינני יודעת מה היה הסיפור שלו עם עזיז ולמה הוא החליט לעזוב את הקבוצה של עזיז, כי הוא לא מדבר על עצמו ועל עבר כלשהו, אבל הייתי חייבת להגיב לחלק הזה בתגובה שלך.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    די די נמאס כבר - כל מה

    מיקה, 11/10/07 14:39

    שמריח ממנו תחכום חוכמה שמות מפוצצים עבר דרמתי לא לא לא מעיד על הדבר הגדול הבא,
    אמת צריכה להיות פשוטה נגישה ולא רעש וצלצולים די די די סרי אדום ישיבת לוטוס מספיק עם החרטה

    נמאסתם גורויים שמורויים

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מידע על תודעת אלוהים

    אלדן, 11/10/07 07:53

    www.backtohome.com

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    גורו נולד... בקושי

    גרנדיוזי, 11/10/07 00:26

    ועוד מהמשותף לעזיז ולשי טובלי: ילדות קשה, של בידוד ונחיתות, ואישיות המבוססת על מנגנון הגנה מפני מצב זה.
    והתגובה ההגנתית לנחיתות: גרנדיוזיות. מה יותר נעלה מלהיות המואר האולטימטיבי?

    הייתי במפגש עם עזיז, והוא הדיף ריח עז של הכחשה, והתנשאות. בעודו מדבר ומנתח את ''התעוררות הלב'', תהיתי כיצד זה שליבו של האיש עצמו, כה נסתר.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מעניין

    נירית, 10/10/07 20:45

    יופי של כתבה

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    בעייתי קצת

    בועז.פ, 10/10/07 18:57

    מעולם לא פגשתי אותו אבל מסיפורים של אחרים ומדברים שכתב יש תחושה של משהו קצת בעייתי. האובססיה שלו להגיע ל''מצבים רוחניים שונים'', לנתח אותם ולתאר אותם כמו מדען מעידה על הזדהות מסויימת עם האינטלקט שמייצר אותם. בהחלט מזכיר את שי טובלי במשהו.

    הגב לתגובה זו

    • שי טובלי אכן קרא את כתביו של עזיז

      דג מטיאס, 10/10/07 19:13

      והדבר ניכר בחלוקות שהוא עצמו עורך.

      הגב לתגובה זו

    • הדמיון בין שי לעזיז

      אמתי מגד, 11/10/07 07:41

      כדרך אגב, שני אלה הם טיפוסי 5 לפי האניאגרם.
      מכאן הדמיון בינהם. שניהם אוהבים להתבודד ונטו לעשות כך מילדות.
      שניהם מבריקים.
      שניהם מעדיפים ספרים על אנשים.
      שניהם מעדיפים מצבי תודעה גבוהים על פשוט להחיות.
      שניהם מפוחדים מרגשות ומיחסים.
      הכלא של שניהם הוא העובדה שלשניהם, הפוך משאר בני האדם והטיפוסים, קל יותר שלא להזדהות מאשר כן להזדהות. הנטייה המכאנית שלהם היא לחוסר הזדהות.
      וכפי שרובנו צריכים ללמוד להפסיק להזדהות, במיוחד עם הרגשות, טיפוסי 5 וטובלי ועזיז בינהם, חייבים לראות, לשם ההתפתחות שלהם, שהם מאוד מזוהים עם אי ההזדהות. והם צריכים להפסיק להיות מזוהים עם זה, אם הם רוצים באמת להשתחרר מעצמם.
      אמתי

      הגב לתגובה זו

      • אתה מכיר אותו אישית?

        מושון, 11/10/07 12:57

        היית תלמיד שלו?

        הגב לתגובה זו

        • לא הייתי תלמיד שלו

          אמתי מגד, 11/10/07 21:42

          אני קורא אותו.
          הוא מרתק. הוא אומר הרבה דברי חוכמה. יש לו הבנה דומה לשלי, או שלי יש הבנה דומה לשלו, בנוגע לתפקידו וחשיבותו של האגו. יש לו גם הבנה מעמיקה בנוגע למהות.
          המדיטציות שלו מעוררות השראה. הוא באמת מסוגל להביא אנשים, דרך ההוראות שלו, למצבי תודעה גבוהים שאצלך מורים אחרים רק ניתן לשמוע עליהם.
          אבל עם זאת הוא שחצן. אפשר להרגיש זאת בכתיבה שלו. ואת כל השאר שמעתי עליו מאנשים שמכירים אותו.
          אמתי

          הגב לתגובה זו

          • דברתי על טובלי (ל''ת)

            מושון, 12/10/07 13:50

            הגב לתגובה זו

            • כן

              אמתי מגד, 12/10/07 15:57

              כן מושון
              הייתי תלמיד של טובלי במשך שנה וחצי, עד לפני שנתיים. למדתי ממנו מספר דברים חשובים מאוד, כמו להישאר עם שאלה ולהקשיב. אני חושב שהבחור נוגע במשהו, אבל אני חושב שהוא רחוק מאוד מאוד מלהיות בשל להיות מורה. אני חושב שלבחור יש הרבה עניינים רגשיים בלתי פתורים שאין לו אפילו צל של מושג שקיימים בו.
              ויותר מכך, אני חושב שהיכולת, הדי מדהימה שלו, אני חייב להודות, שלא להזדהות, היא גם המכשלה הכי גדולה שלו, כטיפוס מספר 5.

              הגב לתגובה זו

  • 11.

    בהירות רוחנית

    A, 10/10/07 15:11

    למדתי אצל אזיז במשך מעל לשנה, עד שפרש, והשתתפתי ברטריטים שלו בהודו. הוא היה מורה מדהים, שתיאר בבהירות מדהימה, ובצורה מדוייקת סטייטים רוחניים עמוקים שמתוארים בצורה מעורפלת במסורות אחרות. ייחודו שהצליח לנתח אותם ולהפוך אותם לנגישים יותר למתחילים באמצעות הטכניקות שלו. הבעיה שהלימוד היה גבוה, ולא עסק כמו במסורות האחרות (טיבטים, יוגה) בטיהור רגשי ומנטלי ראשוני לפני ששוקעים בעומק המדיטטיבי, מה שבסופו של דבר יוצר חוסר איזון מסויים אצל חלק מהאנשים. אין ספק שלאזיז היה אגו מפותח, אך הוא גרם לנו תלמידיו להבין מה באמת חשוב לנו בחיים, וזרע בנו את הרצון לחפש את האמת מעבר לאשליה, ועל כך אודה לו תמיד.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אוהו! האיש והאגדה!

    מבין עניין, 10/10/07 15:09

    בכפרי דרום הודו מסופר על החכם המואר שנודד ממקום למקום ולא מוכן להוציא מילת הוראה מפיו. וזה אחרי שכתב ספרים ונתן סאטסאנגים למכביר. והנה הוא הגיע לכאן. כבוד...

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    לא אדויטה

    יוסף.ש., 10/10/07 14:47

    לא מכיר את עזיז
    אבל לפי מה שקראתי הוא בהחלט לא מיצג את הגישה לא דואלית.

    נראה לי שהוא עושה קצת סלט מכל השיטות.
    אבל לכל מורה יש את התלמידים שלו. וכרגע שהוא פרש ואין לו תלמידים אולי זה אומר משהו.

    אין ספק שהוא מבריק ונקוה שיחזור עם יכולות חדשות.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    עוד כתבה על איזה קוקו (ל''ת)

    ישראלי, 10/10/07 14:06

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    המורה הרוחני הברור ביותר שפגשתי

    פ, 10/10/07 13:29

    הייתי רק במספר קטן של מפגשים וריטריט אחד, אבל הוא גרם לי להבין ולראות בבירור דברים שאצל אחרים נשמעו כמו סיפורים בלבד.

    המורה הטוב ביותר שפגשתי...

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    בחיים לא הייתי שוכבת עם מישהו שקוראים לו עזיז (ל''ת)

    הו עזיז, 10/10/07 13:20

    הגב לתגובה זו

    • מצד שני, בלי ספק היית שוכבת עם מישהו שקוראים לו הו.

      אז תסתובבי!, 04/11/07 00:01

      הו לא!
      לא!
      הו!

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    הוא היה מתחיל עם בנות בג'רמן בייקרי בפונה..חניכות היה מציע להם דייט (ל''ת)

    יובל, 10/10/07 12:46

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    זבל וטומאה (ל''ת)

    עבודה זרה, 10/10/07 12:41

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הוא חזר ! קוראים לו עכשיו - שי טובלי! (ל''ת)

    taw, 10/10/07 12:08

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    יש לי רעיון

    מושון, 10/10/07 11:20

    אם זה כבר כזה רדוד, למה לא להפוך את כל עניין הגורואים לתוכנית ריאלטי? משהו בגנון "גורו נולד"

    נשים כמה קבוצות של רוחניקים תחת הנהגתם של המתמודדים שלנו, כל אחד מהם ינהיג את קבוצתו לשיטתו.

    שמים את דבורה, את אמיתי ואת תומר כשופטים הנחמדים והמצחיקים שדופקים דאחקות על חשבון הגורואים (בצורה רוחנית כמובן).
    שמים את רפיק (מיני-הארה) בתפקיד של צביקה הדר...
    בשידור הישיר עולה כל גורו ומצבע תקשור או מציג את היוגה החדשה שלו או סתם גורם לתלמיד להגיע להארה וחונך אותו לקול מחיאותיהם של תלמידיו המחייכים והתעלפות המעריצות

    ואנחנו שולחים SMS-ים מי הולך הבייתה

    ובסוף נותנים לזוכה המאושר חוזה לספר רוחני על חשבון קשת.

    (אני ממליץ לקשת לפנות אליי בנוגע לקניית הפורמט)

    יום טוב

    הגב לתגובה זו

    • רעיון גדול! (ל''ת)

      ש. קשת, 10/10/07 12:22

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    המנוי אינו פנוי להארה

    ע., 10/10/07 09:48

    תודה על הכתבה!

    הגב לתגובה זו