• 15.

    קבוצת פייסבוק פרמהסנה יוגננדה ישראל

    אריק, 01/04/09 10:31

    נפתחה בפייסבוק קבוצה לאוהבי שיעורי היוגה של פרמהנסה יוגננדה.
    חפשו ''יוגננדה'' בפייסבוק.
    ברוכים הבאים!

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ספר חובה! לכל מחפש רוחני מכל דת ואמונה

    רוח אוניברסלית, 01/10/07 16:36

    התפיסה של יוגהאננדה מאחדת את התפיסות של הרבה דתות שונות הוא כותב גם על משה ועל דתות האיסלאם והנצרות בצורה מעמיקה כנה ובעלת משמעות

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מאיפה הבטחון שלך שאתה יודע הכל?

    אילן, 30/09/07 15:19

    לפחות אני מנסה ללמוד. אבל מאחר ואתה מבין גדול גם בקבלה וגם בבודהיזם וגם בעבודה זרה אתה כנראה מבין יותר טוב. אני אחזור ואקרא עוד כמה ספרים ומי יודע אולי בסוף אני אגלה שצדקת

    הגב לתגובה זו

    • הבטחון שלי נובע ממה שלמדתי, אני לא יודע הכל אבל יודע מספיק

      ????, 30/09/07 21:00

      כדי לראות את הבורות שלך.
      מאחל לך הצלחה בהמשך לימודיך ומצרף אזהרה - הדרך ללמוד היא לא מספרים אלא מהחיים. טיולים. עבודה. סקס. סמים. דיבורים. שתיקות, והרבה כסף.
      יאללה, צא לדרך !!!

      הגב לתגובה זו

      • הבורות אצלך

        בן, 01/10/07 12:24

        כי לא משנה כמה חכמת חיים יש לך, אתה עדיין צריך לקרוא ספרים על קבלה ותורות מזרחיות בשביל להגיד אם יש קשר או אין, אז מסתבר שהיגיון פשוט, אין לך, והסיבה שהגבת ככה זה סתם תוצאה של מנגנון הגנה עלוב שגורם לך לפנות לטיעון ''חכמת החיים'' כשנגמרים לך הטיעונים האמיתיים לגבות את הדיעה הצרה שלך.

        הגב לתגובה זו

        • הבורות אצלך, כי אתה לא יודע מה זה ללמוד - ולהתפרק מהלימוד, כדי

          ?!!!!!!!!!, 01/10/07 19:41

          ללמוד מחדש. ואת זה אתה לא יודע כי המוח שלך מפוצץ בספרים ושחצנות, ורק כשתדבר עם האלוהים - או תודעה קצת יותר גבוהה ממך - פנים אל פנים, תבין שהספרים , בסופו של דבר, חסרי ערך (ובגלל זה משה דיבר עם האלוהים לפני ולא אחרי שהוא כתב או ניסה לכתוב, משהו,) .

          הגב לתגובה זו

          • חברים חברים

            נון, 05/10/07 00:53

            שניכם למדתם הרבה מהשכל או מהספרים או מהחיים - אבל מתי תלמדו קצת לפתוח את הלב? מתי? כמה ר ע ל? פויה! ימח שמו יצר הרע!
            חג שמח ושנה טובה ושרק נתעלה ונתעלה ולא משנה איך, ומי צודק או מי היה פה קודם, והיה יותר חכם...או שנון!
            או השד (בעיקר האגו) יודע מה ---יותר.

            הגב לתגובה זו

  • 12.

    כל הנאנדות והקרישנות האלה לא מעניינים אותי בכלל

    קזוארינה, 30/09/07 08:56

    וגם לא הבאבות והג'יאים.

    הגב לתגובה זו

    • נכון.צריך ללכת קדימה. (ל''ת)

      lul, 30/09/07 14:31

      הגב לתגובה זו

    • אז?

      incognito, 08/10/07 21:19

      לא מעניין אותך אז החלטת להודיע לכולנו? לא טוב לך אז שב בשקט.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    קבלה עיונית מול קבלה מעשית

    אילן, 30/09/07 01:27

    השם הרע שיצא לקבלה בישראל מקורו בניצול לרעה מצד ''מקובלים'' בעיני עצמם - קמיעות, כישוף, הגדת עתידות וכו' - כל אלה אסורים בקבלה המקורית (העיונית). אגב כשבודקים לעומק יש דמיון מפתיע בין הקבלה לפילוסופיה המזרחית

    הגב לתגובה זו

    • כשבודקים לעומק יש דמיון מפתיע בין הקבלה לפילוסופיה המזרחית?????

      איזה עומק, 30/09/07 02:51

      אין שום קשר בין הקבלה או היהדות ו''תורות מזרחיות'' , חוץ מזה שהיהדות מחשיבה את תורות המזרח לעבודה זרה. ובצדק

      הגב לתגובה זו

      • ???

        אילן, 30/09/07 07:59

        מניסוח התגובה שלך לא נראה שאתה שואל כי אתה כבר ''יודע'' את התשובה
        הקבלה כמו הבודהיזם עוסקים בהתקרבות לאחדות שמאחורי העולם החומרי. ה''אין סוף'' וה''יחידה'' שבקבלה מזכיר מאוד מושגים מקבילים בבודהיזם.
        עוד משהו - ''עבודה זרה'' קיימת בכל הדתות, כולל אצל יהודים שמשתטחים על קברים של קדושים כדי להשיג מהם ''טובות הנאה''.

        הגב לתגובה זו

        • מניסוח התגובה שלך עולה שאתה לא יודע כלום, אולי קראת כמה ספרים ולא

          ???, 30/09/07 09:00

          הבנת כלום, והמצחיק הוא שאתה משוכנע במה שהסברת לעצמך וחוזר ומספר אותו לעצמך ולאחרים בלי סןף.

          הגב לתגובה זו

    • הבדל בין קבלה לפילוסופיה מזרחית

      גד, 30/09/07 18:54

      במזרח יש שני זרמי פילוסופיה עיקריים (הנקראים דְוֵיְטַה ואַ-דְוֵיְטַה). האחד מאמין באחדות והשני מאמין בדואליות. היהדות המקורית האמינה בדואליות (או בשוני הנצחי בין אלוהים לאדם), בעוד שהקבלה מייצגת זרם שצמח ביוון, הנאו-פלטוניזם, שאומר שבסופו של דבר (כשמבינים שהספירות הן אך אשליה וב''אינסוף'' הכול אחד ונצחי) האדם ואלוהים הם אחד (ראה פרופ' משה אידל בספרו על קבלה - היבטים חדשים). אכן, גם במזרח יש תנועות רוחניות כאלה, שאותן מייצג יוגננדה והבודהיזם, שמאמינות באחדות עם האל. מכל מקום, המסורת ההודית המקורית דוחה בחריפות תפיסות כאלה ורואה בהן כפירה.

      הגב לתגובה זו

      • הקבלה מבוססת על הניאו פלטוניזם???? או על ההתגלות ??? (ל''ת)

        אל תאמין לפרופ', 30/09/07 20:56

        הגב לתגובה זו

        • מקורות הקבלה

          גד, 01/10/07 08:46

          הקבלה היא שילוב פילוסופי בין רעיונות נאו-אפלטוניים (האין או האינסוף, האצלה) לבין מיסטיקה ומגיקה יהודית, חלקה שאוב ממקורות קדומים (ספרות המרכבה, וכו'), חלקה תוצר יהודי ספרד.
          אנא אל תזלזל בחכמה של חתני פרס ישראל (כמו פרופ' משה אידל). יוהרה היא המכשול הרוחני הגבוה ביותר.

          הגב לתגובה זו

      • יוגאננדה לא מאמין באחדות עם האל.

        קיריאננדה, 01/10/07 07:04

        לא לפי הספר שהוא כתב וגם לא לפי מה שכתב פרסיקו. הוא מדבר עם האל ומאמין מקסימום ב''תודעה אלוהית'' אבל לא באחדות איתו.

        הגב לתגובה זו

        • יוגננדה ואחדות

          גד, 01/10/07 07:44

          לפי ויקיפדיה, הפילוסופיה שלו היא בהחלט אחדותית. הרעיון של אחדות הינו שכל עוד היוגי נתון באשליה, אז הוא ג'יוה (נשמה מזערית) והאל נפרד ממנו. אך ברגע שהיוגי השתחרר מאשליה, הוא הופך לאלוהים. אני מצרף את הקטע הרלוונטי מויקיפדיה:
          He said that “self-realization is the knowing in all parts of body, mind, and soul that you are now in possession of the kingdom of God; that you do not have to pray that it come to you; that God’s omnipresence is your omnipresence; and that all that you need to do is improve your knowing.” [4] Therefore knowing yourself is the key to understanding God because God is within. God is within. God is without. God is. God is everywhere in all things, around all things, above and below all things, within and without all things, including oneself which is but a miniature God-head waiting to be discovered and rediscovered and therefore known by each and every soul that repeatedly walks the face of the Earth.

          הגב לתגובה זו

          • יש עדיין הבדל בין זה לבין אחדות.

            קיריאננדה, 01/10/07 09:30

            יוגאננדה אינו אדוויטיסט. הוא מאמין בנשמה נפרדת של האדם, ג'יוה כפי שאמרת, והוא מאמין שהנשמה הזאת, אצל היוגי שהגיע לדרגת פרמהאנסה, לא ממשיכה להתגלגל אחרי מותו אלא מתקיימת באופן נצחי ב''תודעת אלוהים'', לצד אלוהים - אבל בנפרד מאלוהים! זה נכון שהוא גם אומר שהכל אלוהים, אבל הוא יותר פאנאנתאיסט מפנתאיסט, כלומר הוא שומר על מימד טרנסנדנטי של האל, שאותו אי אפשר אף פעם להשיג.

            הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא צריך לחפש רחוק

    הילל בן שחר, 29/09/07 23:39

    לטיול יצאנו. כלנית מצאנו. על גבעת הדשא במערב. אל ההר עלינו. את הים ראינו. ומשם ירדנו בדהרה.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    זו ממש לא קלסיקה ובפרט לא של כל הזמנים

    ארז, 29/09/07 15:57

    ספר טרחני ודי רדוד אם תשאלו אותי, אפילו דוגמטי. רק מהודו יש ספרים רוחניים בני זמננו שעולים על הגיבוב הזה עשרות מונים כמו ''אני זה'' של ניסרגדתא מהרג' שלא לדבר על קלסיקות כמו הבגהווד גיטה.

    הגב לתגובה זו

    • lo shoEl u (ל''ת)

      aba shimOn, 29/09/07 20:33

      הגב לתגובה זו

    • נכון, לא תורם התפתחותית

      שירה, 29/09/07 21:37

      תכלס הספר הזה והתיאורים בו של כל הסידהים (מעשי כישוף) לא דוחפים אף אחד מילימטר בהתפתחות רוחנית. ספר נחמד אבל לא אפקטיבי.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    האם יכול מישהו לתת לי הגדרה שלמה, כוללת ומדויקת של המושג?

    תודה, 29/09/07 12:16

    או שמא זה שם כולל לכל מי שמחפש ''רוחניות'' אצל עמים אחרים (וחס וחלילה שלא יהיה קשר לעם שלו עצמו)?

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    Why did not Hinduism hold foot in America ?

    Jaqueline 20, 29/09/07 10:04

    To fully and rightly understand Hinduism, one should master Sanskrit language , for , all the holy texts are in Sanskrit. Much of the Hindi culture is embedded in Hindi etymology and connotations .
    The Americans are rebel to foreign languages and probably cannot embark on such .Can you fully understand
    הרוח היהודית בלי לדעת עברית
    או להבין המיתולוגיה היוונית והרוח היוונית (תו הלניקו פנאומה) בלי לדעת יוונית ? (ארכיאה הלניקה)

    הגב לתגובה זו

    • כמה הודים דובריט סנסקריט?

      שיעור בלשון, 30/09/07 14:43

      סנסקריט היא שפה מתה. היא לא שפת האם של אף אחד. כמה הודים יש בימינו שדוברים סנסקריט? כמה בודהיסטים יש שדוברים פאלי, שפת הסוטרות הבודהיסטיות? איזה אחוז מבין הנוצרים בעולם הם דוברי יוונית ועברית עתיקה, שפות התנ''ך והברית החדשה? ושאלת השאלות: מה רע בתרגום?

      הגב לתגובה זו

      • A propos

        Jaqueline, 01/10/07 09:01

        השאלה היא: מדוע הינדואיסם לא תופס שורשים באמריקה
        סנסקרית היא שפה ליתורגית בהיכלי דת .כמו לטינית בכנסיה הקתולית , יוונית עתיקה באורתודוקסית , וארמית בחקר התלמוד .
        מעט מאוד אמריקאים נותנים דעתם בחקר אתימולוגי ולכן גישתי שמי שטוען להעמיק בכל אחת מהדיסציפלינות לעיל ''חייב'' להעמיק בשפת השורש .סבי ומורי בעל אוטוריתה סנסקריטית ואני סוגדת לו
        האמריקאים הם עם מאד עני עם המון כסף . אני עדיין עולה חדשה ולכן קל לי יותר לכתוב בשפות אחרות
        But nevertheless , I try

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    האמריקאים רשמו פטנט על היוגה

    שרון, 28/09/07 13:32

    עכשיו כל מי שרוצה לתרגל יוגה צריך לשלם להם......

    הגב לתגובה זו

    • מגיבים מסויימים רשמו פטנט על הבולשיט

      שרון, 29/09/07 10:51

      עכשיו כל מי שרוצה לבלבל את המוח חייב לבקש מהם רשות.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    כמו תמיד - מלהיב לקרוא את תומר

    אופיר-לא-פה, 28/09/07 13:14

    אתה מורה רוחני בעצמך!

    הגב לתגובה זו

    • אכן כיף לקרוא את תומר אבל עדיין הוא

      גלית, 30/09/07 08:41

      לא מורה רוחני, ראיתי שהוא חוקר ללא חת ומתוך כך גם השיג הבנה בתהליכי ההתעוררות, אבל מורגש שלא חווה אותם והשכל (ויש לו הרבה ממושג זה) שופט ומבקר תהליכים שאחרים עוברים, ללא קבלת העובדה הפשוטה שגם מה שאינו ידוע לו ייתכן ואפשרי.

      בכל אופן תומר, תודה על הכתבה הזו, הספר מחכה בביתי על המדף, עכשיו גם הכנסת מוטיבציה.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    תודה (ל''ת)

    שוחרת, 28/09/07 12:43

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מדוע הירידה בפופולריות של ההינדואיזם באמריקה?

    רמיקרישנה, 28/09/07 12:21

    אולי משום שנוכחו לדעת שמשם לא תצמח הישועה (מציאת האמת) ולכן משנים עכשיו כיוון אל הקבלה (וגם שם לא ימצאו כלום)?

    הגב לתגובה זו

    • הירידה נובעת מהתגברות האגו

      דוד, 28/09/07 16:36

      דווקא בקבלה כן ימצאו את האמת, יקח עוד כמה שנים אולי אבל זה יהיה בלתי נמנע

      הגב לתגובה זו

      • גם הגל של הקבלה יעבור..

        יוסף.ש., 29/09/07 11:06

        האמריקאים מתלהבים מכל שיטה רטחנית אך מעטים ממשיכים בעקביות בשיטה אחת. הם פשוט אוהבים גיוון.
        הקבלה כפי שמלמדים אותה היום היא שיטה מיסטית יותר מרוחנית ולכן תמיד יהיה קהל מאד מצומצם שילמד אותה לעומק לא רק באמריקה אלא בכל מקום.
        בכלל המיסטיקה בירידה והרוחניות בעליה, לחיות כאן ועכשיו זה הטרנד..

        הגב לתגובה זו

        • האמריקאים לא מתלהבים משום דבר, הם עם חכם וגדול

          אבי צנעני, 30/09/07 00:20

          שיודע בדיוק מאיפה משתין הדג,
          ו''לומדי הקבלה'' שעושים מהם הרבה רעש הם בסך הכל קבוצה קטנה ובטלה בשישים
          (חוץ ממדונה וחברותיה, שגם הן מעט מאוד לעומת השיטות הרוחניות הנפוצות בקרב כוכבי הולליווד האחרים : ריצ'רד גיר בודהיסט, טום קרוז סיינטולוגיסט, ועוד, ועוד).

          הגב לתגובה זו

  • 2.

    ספר מדהים

    A, 28/09/07 11:17

    מומלץ ביותר.....

    הגב לתגובה זו

    • ספר מדהים

      יוחנן, 05/10/07 19:09

      אכן אני מסכים עם כל מילה.אחד הספרים המשמעותיים שקראתי .אם אפשר להמליץ בחוםאגב גם התקדשות היה לא רע בכלל

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא חבל ללכת רחוק אנשים? הזהב נמצא מתחת לאף תפנו למקורות שלכם.

    ליאת, 28/09/07 10:59

    אל תנסו להתכחש מהמהות שלכם כל אחד יודע ממה הוא מתעלם בחייו ומה הוא לא בדק לעומק ונשען על דברים שנאמרו לו בצורה שיטחית.
    תחזרו למקורות אנשים שם הזהב לחיים שלכם

    הגב לתגובה זו

    • מוטב מעיין צלול שיש להרחיק למענו מצינור ביוב ליד הבית. (ל''ת)

      מקור חסיד, 28/09/07 11:45

      הגב לתגובה זו

      • חזק!!! (ל''ת)

        Rasputin, 28/09/07 14:24

        הגב לתגובה זו

    • זה הכול המקורות שלנו..

      שמואל, 28/09/07 11:55

      ברמת האגו זה נכון.
      ברמת ההויה זה הכול המקורות שלנו.
      מהכול אפשר ללמוד.
      זה הכול חלק מהאמת.

      הגב לתגובה זו

    • אני מעדיף ללכת על משהו מבוסס

      שכל, 28/09/07 15:15

      ולא על אמונה.

      הגב לתגובה זו

    • ככל שהתעמקתי בתורת המזרח

      שירי, 29/09/07 15:47

      ככה התקרבתי יותר לבורא עולם...

      אבל היוגה והבודהיזם קירבו אותי לשם.

      הגב לתגובה זו