 |
17.
beautiful :)
funny,
29/09/07 18:36
|
lets see the humanity survive with no gudjmental thoughts... will it stand to it or fall apart ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
לחם של חצץ!
ל"ת
קיבה רגישה,
11/09/07 06:23
|
|
 |
15.
יואל יואל ויתפעל
רן,
מרכז,
09/09/07 01:03
|
כג'ושו מזמזם ההר דומם כשהפרח פורח הצוף ניגר על הסנטר של הדבורה אין דם
ואם כל זה לא נכון? אז מה?! זן בודהיזם שווה הפלצה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
היי, אין פה מספר 5!!!
Rasputin,
08/09/07 01:01
|
אני דורש לאכול מקל במבוק עצבני בראש על חוסר הריכוז וההטפלות לפרטים תפלים וחסרי משמעות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
בחוץ חם
אנקת האווזים,
05/09/07 17:34
|
|
 |
12.
איזה יופי
מרב,
04/09/07 22:38
|
|
 |
11.
דברי חוכמה במדור.
ל"ת
א.,
מ.,
04/09/07 12:13
|
|
 |
10.
יותר מדי מילים
דודי ויצמן,
04/09/07 07:44
|
למה אף אחד לא מבין? כל פעולה שלנו נובעת מגורם ותוצאה. מאחר ואנו לא מסוגלים לשקלל את כל הגורמים אנו חיים בתחושה של בחירה חופשית שלמעשה לא קיימת. כל גורם הכי קטן מביא לתוצאות המשכיות מרחיקות לכת-כולל כוס הקפה ששתית בבוקר או כלב רחוב שליטפת. כולנו לכודים בגורם ותוצאה מכאן הסרט שאנו חווים מכאן שאין טוב ורע אין לאן לברוח ואין ממה לברוח. אולי רק לשאול מיהו הצופה המוחלט שמתבונן מעיניהם של כל בעלי התודעה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היי, הודי ויצמן, הרשה לי לאתגר אותך
אדם,
מרכז,
07/09/07 14:29
|
אתה מניח שהכל, הוא מכאני (כך אתאר זאת), במובן שאם היה שד קסום שמסוגל לשקלל את כל הגורמים, הוא היה יכול לדעת שמחר, בשעה 14:07 ועשרים ושלוש שניות, אתה תרים את יד ימין ותגרד את הגבה.
בהנחה שלך מסתתרת הנחה סמוייה נוספת, אתה חושב שלאותו אוסף מוחלט של גורמים תמיד תהיה תוצאה זהה לחלוטין.
אתה מאוד חכם ומאוד מעמיק וחשיבתך כמו של גדולים ורבים לפניך שאינני מזלזל בהם אך אאיר את עיינך בכך שאומר לך שזוהי ראיית העולם של הפיסיקה הקלאסית.
ידוע כבר שנים רבות שלא כך פועל העולם, אם תרצה לעיין, חפש את ניוסי שני הסדקים עבור אלקטרון בודד, כמו כן תקרא קצת על פרדוקס הEPR (איינשטיין, פודלסקי, רוזן).
על רגל אחת, המסקנות הן אין תוצאה אחת אפשרית, ישנם תוצאות רבות והסתברות לכל אחת, לא ניתן לחזות איזה מהן תתממש כל פעם.
כאן תחשוב שזה כמובן בגלל בורותינו, והמגבלות שלנו למדוד באופן מוחלט, ואתה באמת חכם, וכך חשב גם איינשטיין וחבריו פודלסקי ורוזן, והם גם כתבו על זה והתנגדו וזה התמשך, והמשיכו לפתח, וזה הגיע לניסויים מאוד ספציפיים (שמתמקדים במה שקורה בקריסה קוונטית של פונקציית גל) והתברר שהם טועים. וזה לא שאנחנו לא יודעים מה יקרה אבל האלקטרון או הפוטון ''יודעים''.
אין מוחלטות כמו שאתה חושב.
וכאן יכולה להכנס וגם נכנסת לדעתי התודעה והבחירה.
מחכה לתגובתך אנונימי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדויק! מסכים עם כל מילה ועם המסקנה!
ל"ת
מושון,
09/09/07 16:14
|
|
 |
אוקיי אז העולם הוא מכונה ענקית
manipulon,
04/09/07 13:50
|
הפועלת על פי חוקים משל עצמה ויכולתנו להשפיע אפסית. עדיין יש לנו את חופש הבחירה אם לראות את הדברים מנקודת המבט של הבורג הקטן ואז אנחנו כלום או מנקודת המבט של הארכיטקט הגדול ואז אנחנו הכל.. השאלה היא לא איזה כוח שי לי בתור אדם אלא איך נפטרים מהאשליה שאני אדם נפרד, שלא מסוגל לחוות את היופי שבהתמזגות עם האחדות הגדולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התוכל לומר,
הולך בטל,,
04/09/07 10:11
|
|
 |
הגורם הראשון
דודי ויצמן,
04/09/07 12:47
|
הגורם הראשון הוא זה שקופי האדם הורגים בשמו ואינם יודעים אותו. מאיפה לי לדעת את האחרון. גם אני קוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ויצ-מאן...
עצמאי בשטח,,
04/09/07 15:20
|
האם גורם ותוצאה הם דברים נפרדים השונים זה מזה? יכול להיות כי גורם הוא בעצם תוצאה של התרחשות קודמת? ותוצאה של התרחשות עכשוית הופכת להיות גורם להתרחשות הבאה? איפה ההתחלה ואיפה הסוף,מי קודם למי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קרוב לוודאי...
אביר,
חדרה,
04/09/07 12:18
|
הגורם הראשון לידתך, והתוצאה מותך.(שתחיה עד מאה ועשרים-כמו ג'ושו).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
וואלה ג'ושו אתה צודק באמא ש'ך
וואלה,
גבעות הגלבוע,
04/09/07 02:37
|
DO WHAT YOU WANNA DOO גם אני חושב שללכת בדרך העצמית זה חשוב מכל רק אם אפשר פחות להשתעמם NEXT TIME ועל זה שלמי תודה או אפילו תודה רבה אושו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
סוף סוף בא יואל!
איריס,
תל אביב,
04/09/07 02:14
|
הנה כתיבה מעניינת, מעוררת מחשבה! אני משוגעת על הספרים שלך! הלוואי שעוד יצא לי ללמוד אצלך... אתה פשוט נפלא. אך ג'ושו ודאי היה סותר לי ואומר שאין נפלא ואין עלוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
then go to see him
to iris,
29/09/07 18:37
|
nowhere can be too far if you really want to learn... don't wait for it to be easy for you, make a step :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
מאמר יפה- רק בירור קטן:
manipulon,
04/09/07 01:34
|
לדעתי ההימנעות מהפרדה והגדרה של דברים לא נובעת מההכרה שהמשמעות האמיתית של הדברים היא המשמעות החיצונית הפשוטה אלא מתוך הבנה שמצב האושר שהוא טבענו לא יכול להופיע כשהתודעה עוסקת בקשקשת האינסופית של מיון, הגדרה ושיפוט. הדברים הם פשוטים מאד וחסרי משמעות נסתרת אבל באותה מידה הם גם מאד מורכבים ומלאי משמעויות. הטרגדיה של המין האנושי היא התמכרותנו לשימוש בשכל המבחין ואובדן היכולת לשלוט בו ולהפעילו רק כשהוא נחוץ. לשימוש ביכולת הניתוח וההבחנה של השכל/כשל יש יתרונות אבולוציוניים רבים וביטול ההתניה לסמוך עליו בעיניים עצומות ובאופן אוטומטי היא לדעתי ביסודה של כל עבודה רוחנית. אחדות או פילוג- שני המצבים קיימים ואמיתיים באותה מידה. הבחירה באחדות לא נובעת מהיותה יותר נכונה או אמיתית אלא מתוך היותה יותר נעימה והחיים מתוכה מקבלים משמעות מעצם העלמות השאיפה למשמעות- כלומר ביטול החסך במקום מילוי הצורך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רוצה לקבל תשובה?
בול סונג,
07/09/07 00:40
|
|
 |
אם ג'ושו מכה את הנזיר אז כנראה
manipulon,
09/09/07 01:36
|
שזהו הפתרון תמיד הא? אולי פשוט נכה כולנו אחד את השני ונבנה פה עולם זני מושלם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מעגל אימה.
ברונו,
09/09/07 09:02
|
זה מה שקורה בעצם כאן ועכשיו. כולם מכים את כולם. בשם הדת, בשם הרוח, בשם החינוך, כל אחד מוצא צידוק כזה או אחר לאלימות שמציפה אותו. ( כי גם הוא מוכה ...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
ג'ושו
lau tze,
03/09/07 21:15
|
|
 |
תופעות.
ל"ת
(),
04/09/07 00:22
|
|
 |
טוקבקים
ל"ת
:-),
03/09/07 23:38
|
|
 |
לול
),
04/09/07 04:35
|
|
 |
מה יש?
יוסף.ש.,
צפון,
03/09/07 23:30
|
כל אחד יכול להבחין בן ''טוב'' (מביא הנאה) לבין ''רע'' (מביא סבל). אף אחד לא יכול למנוע סבל ע''י מלחמה בו, הטוב והרע באים בזוגות ולא בנפרד. ההגדרות יוצרות הפרדה בן טוב לרע, המציאות היא שאין הפרדה כזו וגם לא נחוצה. האם אנחנו יכולים באמת לברוח מהרע, האם יש לנו שליטה במחשבות שלנו שבאים משום מקום? התבוננות שקטה בטוב וברע מעלימה בבת אחת את שניהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוסף ש.
lau tze,
04/09/07 21:49
|
|
 |
5.
תודה!
אורית אור,
03/09/07 16:35
|
|
 |
כן
ל"ת
סופאלה,
05/09/07 15:56
|
|
 |
4.
יואל יקר, תודה וגעגועים.
ל"ת
ניסים אמון,
יוון,
03/09/07 16:28
|
|
 |
3.
כתבה מופלאה
רותיקה,
03/09/07 14:20
|
|
 |
2.
ההההההה....
ל"ת
אנחת רווחה.,
03/09/07 13:13
|
|
 |
1.
לזה דווקא התחברתי! תודה!
ל"ת
מושון,
03/09/07 12:11
|
|
 |
''ג'ושו נשאר עם ננסן למשך ארבעים שנה. ''
ל"ת
יש להתמסר למורה,
03/09/07 20:26
|
|
 |
גם לי יש מורים...מורות...קטנות, בלי בצע כסף (רק עם ''בצע במבה'')....
ל"ת
מושון,
04/09/07 06:37
|
|
 |
שמחת זקנתי! על לא דבר!
יואל,
03/09/07 12:55
|
מה זה ה''דווקא'' הזה? איזה מן אדם חי ב''דווקא'' כל הזמן? איזו אומללות איומה אתה מציג במלה הקטנה האחת הזאת.. חבל''ז..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה חבל''ז?.... :)
ל"ת
מושון,
03/09/07 13:25
|
|
 |
ובמיוחד בשבילך מושמוש, הנה התרגום
יואל,
03/09/07 16:42
|
|
 |
:)
ל"ת
מושון,
03/09/07 18:12
|
|