• 16.

    לא נתפשר על זכותנו להתפשר , גם במחיר דם ומאבק ! (ל''ת)

    אופנהיימר, 20/08/07 15:16

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ממש נכוןןןןןןןןןןןן

    חלי, 19/08/07 23:19

    אהבתי מאוד את הכתבה כדאי לקרוא יותר נכון חובה לקרוא!

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מה שמפריע לי בכתבה

    ע. לציון, 19/08/07 22:07

    הוא שצריך ללכת צעד אחד נוסף קדימה; בתור אחד ששינה מקומות עבודה ופרק משפחה. מאוד נכון שאתה צריך להיות שלם עם עצמך, לא לשקר לעצמך כי כשאתה עוצם עיניים כל לילה, אתה נותן לעצמך בלבד דין וחשבון על מי אתה ומה עשית. אבל זו 'חוכמה קטנה' להטיף ל'אל תתפשר', בכל מחיר, זה מזכיר לי את ''השחף'' של ליוינגסטון שקראתי בילדותי שהמוטו שלו קצת הרגיז אותי, כי (למיטב זכרוני) הוא דגל ב''אתה יכול לעשות כל דבר אם אתה מוכן לשלם את המחיר''. בהחלט שזה נכון, העניין הוא להיות בעלי המודעות לכך, לדעת לרצות לשנות, אבל מצד שני להכיר במציאות, לדעת שמצד אחד יש 'להכנע' לה ומצד שני לרצות לשנות אותה. (כמו שהוא מציין בפסקה הראשונה של הקטע ''החדש תמיד מגיע''). ההבדל הוא בכך שלרצות לשנות את המציאות בכוח הוא לפעמים כמו 'לדפוק את הראש בקיר', צריך לדעת מתי הקיר חזק מאיתנו, מתי יש להכיר במציאות, לקבל אותה ולהכיל אותה ובד בבד לנסות לשנות אותה. ועוד עצה - תתייחסו למציאות כמה שיותר כמות שהיא, בלי פרשנויות, בלי עודף מחשבות ורגשות. כל הסבל שלנו מגיע משיפוט של המציאות, מרצון לכפות וליצור מציאות אחרת. מכירים את המשפט שהמקום היחיד שיש בו ציפיות זה בכריות ? הרי זה בדיוק מגיע מאותה הנקודה. תבואו חסרי ביקורת ושיפוט כלפי המציאות. אם אתה רוצה לשנות את המציאות, תשנה את הסתכלותך ואת פרשנותך אליה. האבן תהיה תמיד אותה אבן, השאלה היא מי מסתכל בה ואיך.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    עייצעס! (ל''ת)

    יוכבד, 19/08/07 10:54

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    GO TO http://www.barrylong.org/video-samples.shtml (ל''ת)

    SARA, 19/08/07 07:32

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    למעשה מה שאני הבנתי ממך זה.שמדובר באדם דיכאוני. כנסו.

    מני, 19/08/07 00:27

    אני הייתי מסכים אתך אם באמת האדם הזה הוא דיכאוני. אבל האדם הרגיל. למה שלא ינסה לעזור לזולת. למה ללכת נגד חוקי הטבע? אם ראית אדם עצוב למה לא לשמח אותו? לפי דבריך צריך לברוח ממנו. זאת אומרת להיות ''אני'' איגואיסט! כך לא בונים מדינה.

    הגב לתגובה זו

    • או, הנה מני, התומך של אנסי לשעבר קצב (ל''ת)

      צץ ומקרצץ, 19/08/07 06:46

      הגב לתגובה זו

    • האדם הרגיל, בימינו,

      ניצן, 19/08/07 08:25

      מנהל את חייו במרוץ עכברים מטורף, לוקח פרוזק, ריטלין, ושאר נוגדי דיכאון, והורס את סביבתובקצב שלא היה כמותו מאז תקופת הקרח. אני יודע שאני עושה הכללות, אבל לצערי זהו המצב בגדול.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    עוד קצת קשקושים רוחניים

    אין מוארים, 18/08/07 23:17

    באמת, אותה מכבסת מלים כל הזמן. ואנשים עושים כסף ממכבסות כאלה ומיאוש וצמא של ההמון. עוורים, פקחו עיניים

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק

      חי על הקרקע, 19/08/07 04:58

      אין 100% בטבע. 100% יש רק במתימטיקה, לא בפיזיקה. לכן גם אין 100% מילוי כל משאלות הלב וכל המאוויים. כדי לחיות צריך לדעת להתפשר. זו כל התורה על רגל אחת. מי שמוכר לכם סיפורים שתוכלו להשיג ה-כ-ל, עובד עליכם בעיניים. חכמת החיים האמיתית היא להחליט מהו הדבר החשוב לכם ביותר, ולהיות מוכנים להקריב את השאר עבורו.

      הגב לתגובה זו

      • למה אתה אומר אי אפשר? ניסית?

        איילת, 19/08/07 06:43

        חוצמזה בארי רק מנסה לאזן מצב שבו אנחנו מתפשרים הרבה יותר מדי, ועל דברים החיוניים לחיוניות שלנו. אף אחד לא דיבר על 100% מילוי. אבל שמונים-תשעים אחוז לא יזיקו, ואסור לפחד לבעוט בקשת במה שמזיק לך ומכבה אותך ועושה אותך לא אמיתי. להישאר עם זה זאת פשרה איומה שהורסת לך את החיים.

        הגב לתגובה זו

        • את לא סותרת מה שכתבתי

          חי על הקרקע, 19/08/07 18:30

          למעשה דיברתי על יותר מתשעים אחוז - אם אתה מצליח לזהות נכון מהו הדבר החשוב לך ביותר. אבל מה שבארי לונג מוכר זה אשליות - בדומה למושחת ההוא, אושו. הטקטיקה אותה טקטיקה (רק במילים אחרות, אולי): אמור לקהל היעד שלך *בדיוק* מה שהוא רוצה לשמוע...

          הגב לתגובה זו

          • אין סוף לספקות

            איילת, 19/08/07 21:46

            הבנאדם בסך הכל נותן בעיטת השקמה קטנה למי שתקוע שנים בדברים וביחסים שלא מתאימים לו, שגורמים לו סבל, ושאיבד כבר בחייו תקוה, חיוניות וחלומות. למי שכבר התרגל לסבל היומיומי של ריצוי חיצוני מתמיד, והוא אפילו לא מודע לכך שזה מה שהוא עושה. למי שכבר שכח מה *הוא* רוצה באמת. אחרי זה מתפלאים איך יש כ''כ הרבה מחלות. מי בכלל רוצה לחיות חייים לא אמיתיים כאלה? אני לא רואה איפה האשליות שהוא מוכר.

            הגב לתגובה זו

          • נכון מאוד

            שושנה, 19/08/07 21:50

            מדהים איך אפשר לעשות כל כך הרבה כסף מסתם כיבוס ומיחזור של מילים.

            הגב לתגובה זו

  • 9.

    האמת - האיזון

    אני, 18/08/07 14:05

    אין אדם בעולם שהאמת שלו דומה לאמת של אחר. האמת שלי אינה האמת של הזולת ושנינו דוברי אמת. כל אדם רואה האמת מנסיון חייו שאינו דומה לנסיון חיים של אף אחד אחר בעולם. זו גם הסיבה לכאוס ומלחמות. אדם הפועל על פי האמת שלו ללא כל חשש, מאזן את חייו וזה לא אגואיזים. שימוש באמת האישית הוא הנכון , תמיד חיובי ללא טריקים ומשפיע רק טוב על המעגל המשפחתי והחברי של אותו אדם...משפיע לקבל את מה שבאמת ובכוונה טהורה רוצים לעצמנו בכל תחומי החיים. אדם אשר נכנע למצב שלא נעים לו על מנת למצוא חן ולהיות מקובל אצל הזולת, משקר לעצמו ומביא סבל לחייו המשפיע על גופו הפיזי בכל מיני תחלואים, בשביל מה ? האם זה אגואיזים להכיר עצמך ולאהוב כל חלק שבך ? מכיר משפחות, אחים ואחיות אשר לא מקבלים התנהגויות וחשיבה של אחיהם ובכל זאת שותקים, סובלים, כי לא יפה ולא מקובל כלפי הקהילה שלא להיות בקשר עם משפחתך. מנסיון חיי, ברגע שהייתי אסטרטיבי ובחרתי לא לסבול במשפחתי הקרובה, יש הרמוניה. תחשבו על זה

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    השאלה היא לא איך הדברים אמורים להיות

    ניצן מיכאלי, 18/08/07 08:55

    על פי הרעיונות המוארים שלנו, אלא מה קורה באמת, בשטח. כאשר אנו מתבוננים מסביב קשה מאוד למצוא בני זוג או בודדים ששמחים בחלקם. אנו רואים זוגות שחיים במריבות בלתי פוסקות, בהאשמות הדדיות, ביאוש שקט או בסטאטוס קוו של אני אניח לך ואתה תניח לי. לעיתים נדירות אפשר לפגוש ביחיד או זוג ששמחים בחלקם. ואם כך ההורים איך הילדים? דור של צרכנים שאיבד את הקשר עם האדמה וחי ברובו מול מסכים. אפילו לא מסוגלים לטפס על עץ.בארי בהחלט לא מטיף ל''לא נוח לי אז אני הולך'' אלא ליושר פנימי מעשי לחלוטין שבכוחו להחזיר את החיים לחיינו...

    הגב לתגובה זו

    • לבארי לונג היתה אישה? כמה שנים הוא היה נשוי? היו לו ילדים? (ל''ת)

      או שהוא רק, 18/08/07 23:36

      הגב לתגובה זו

      • כן, בלי ספק הוא מדבר מניסיון אישי

        ניצן, 19/08/07 08:20

        בארי עבר בחייו כמה מערכות יחסים עמוקות עם נשים.בראשונה נולדו לו שני ילדים, ובבאות הוא גידל את ילדיהן של הנשים שהיה עמן...הוא חי בזוגיות כמעט כל ימיו. אני עצמי נשוי ואב לילדים ונמשכתי דווקא אליו מכל המורים הרוחניים בגלל שהוא, שלא כמו מורים אחרים, מייחס חשיבות אדירה למערכות יחסים זוגיות וגידול ילדים.

        הגב לתגובה זו

        • בדיוק ! (ל''ת)

          מושון, 19/08/07 11:00

          הגב לתגובה זו

        • אבל היו לו חמש נשים בבת אחת, לא?

          מקנא, 19/08/07 16:18

          ככה שעניין הבלעדיות והמחויבות, שהוא אולי המוקש הרציני ביותר במערכות יחסים, זה משהו שבכלל לא התמודד עמו בתור גורו. לא ככה?

          הגב לתגובה זו

          • אכן, וזה לא סוד....

            ניצן, 19/08/07 21:08

            אבל בניגוד לאחרים המנהלים ''סיפור מהצד'' הוא חי עם ולקח אחריות ומחויבות על כולן (בגיל 65 לערך). בספרו ''מעשה האהבה'' הוא אמר ''האישה למדה לעשות אהבה מגבר שאינו יודע איך לעשות אהבה, זו הסיבה למצב המחריד שבו נתונה האהבה''. בנוסף לכך הוא טען שאם אתה רוצה עוד אישה אז אל תנהל סיפור מהצד, אלא קח גם אותה כאישה, חייה גם איתה ונראה איך תסתדר.... ניתן לקרוא על כך בראיון מרתק עם אנדרו כוהן במגזין What is enlightment שבו אנדרו כוהן מראיין אותו וכמה מהנשים שחיו איתו באותו הזמן.

            הגב לתגובה זו

  • 7.

    קרמטיות

    ע, 18/08/07 08:35

    נכון מאוד מאוד רק שלוקח הרבה זמן להבין את זה יש כאלו שאף פעם לא

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    זה מין טריק כזה של האגו

    מהות, 17/08/07 19:35

    לחשוב שמישהו לא אוהב אותי ולכן עלי ללכת,או שמישהו מנצל אותי וכו' אבל בעיני להיות באמת אמיתי עם עצמי,זה לא לדרוש שום דבר מאף אחד ובטח לא אהבה. למרות שזה מאד קשה והאגו עושה הכל כדי לחסום לנו את ההכרה שאין מישהו אחר ושכל מה שקורה הוא הקרנה של הגישה שלי לעצמי, עדיין לחיות את זה ולקבל שמקור האהבה נמצא בתוכי ואני יכולה להקרין אותו במקום לתבוע אותו מאחרים,זו בעיני יציאה לחופש...

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    בארי לונג טועה ומתעה

    מואר בדימוס, 17/08/07 19:20

    הרצון לחופש ולצדק אינו מנוף לשחרור אמיתי, ראו כמה מלחמות היו מבוססות על הרצון הזה וכמה בעיות נפתרו בעיקבותיהם? רק הרצון למצוא את האמת, שנכונה תמיד בכל מקום ועבור כולם יכול להוביל לשיחרור. למען האמת לא צריך לעזוב מערכת יחסים, לא צריך להפרד כי כולנו אחד. גילוי האמת בתוכנו מביא בצורה טבעית שיפור בכל מערכת יחסים ללא קשר למצבו של הצד השני.

    הגב לתגובה זו

    • ניכרים דברי אמת

      ניאונית, 17/08/07 20:14

      ודבריך הם כאלה...והחופש הוא להיות עצמי ולא האגו שלי,המחפש תדיר סיבות לחוסר השקט המולד שלו...

      הגב לתגובה זו

    • מה זה מואר בדימוס ?

      בדימוס ?, 17/08/07 21:06

      פעם הייתי... עכשיו אני בפנסיה ? :))) או שאתה או שלא. לדימוס יש התפארות בהיסטוריה לא פאר יצירה.

      הגב לתגובה זו

      • זה כמו שמאלני לשעבר (ל''ת)

        יוסוף גלאי, 19/08/07 05:51

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    עזבתיקשר לא בריא, מחכה לטוב

    גוליה, 17/08/07 17:32

    האם הוא יבוא.כבר הרבה זמן אני מחכה ולא רואה את השינוי המיוחל

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    לפי ההגיון הזה כל הזוגות צריכים להפרד כל זמן מה

    אבי צנעני, 17/08/07 17:07

    כי אנשים משתנים וגדלים. וזה באמת מה שקורה בעולם האנגלי - חצי מהזוגות מתגרשים תוך כמה שנים. חצי מהילדים באנגליה חיים עם הורה אחד בלבד - ורבים לא יודעים מיהו השני. וכל זה לא קשור ל''החיים'' ולהיות אמיתי עם עצמך'' - אלא רק לאנוכיות קטנונית. כי רוב הילדים האלה היו מעדיפים שני הורים. אז גם פה צודקים החרדים - לא מתגרשים כל כך בקלות. החיים הרבה יותר גדולים ממה שנדמה לך או לבארי שורט סל.

    הגב לתגובה זו

    • בעולם הרוחני של ימינו הכל זה אני....

      mnb, 17/08/07 18:16

      מסכימה איתך, בעולם הרוחני של ימינו העיסוק העיקרי הוא באני,האני תמיד במרכז ואחר -כך הכל.אגואיזים... אך לא כך הם החיים... אך מהו האיזון? ? ?

      הגב לתגובה זו

    • זה שזוגות נפרדים זה לא בגלל מה שבארי לונג מדבר עליו

      גולן, 18/08/07 06:26

      הרבה פעמים זוגות נפרדים בגלל שהם חושבים שיהיה להם טוב יותר עם מישהו אחר. כל הדפוס התנהגות הזה של יהיה לי יותר טוב הוא אשלייה והוא הבסיס ללימוד הרוחני, טוב זה עכשיו ובארי לונג מציין, צריך להיות שמחים עם מה שיש. אין צורך רוחני בזוגיות או בילדים, צורך הוא דבר ארצי וכשיש שני הורים אז זה מפחית את הנטל של גידול הילד. בארי לונג לא אומר לך להתגרש, אלה ללמוד לאהוב את מה שיש ולקחת אחריות על האומללות שלך. אם אתה לא מצליח לעשות את זה אז אין טעם שתשאר איפה שאתה, רק שינוי או שינויים בסוף ילמדו אותך כי כמו שאומרים, פעם אומלל, תמיד אומלל, אם תהיה אומלל עם אישה אחת אז תהיה אומלל עם כל הנשים. כמובן שאתה לא צריך להתחתן עם כל אחת. אבל אם חיית עם מישהי כמה שנים והכל היה טוב ויפה, אין שום צורך להתגרש בגלל שאתה מרגיש שיהיה לך טוב יותר עם מישהי אחרת. יכול להיות שאתה בכלל לא צריך להתחתן או להביא ילדים אבל זה כבר סיפור אחר, לכל אחד יש ייעוד אחר בחיים ולפעמים גידול ילדים מתנגש עם ייעוד זה. אם התחתנת והבאת ילדים מלחץ של הסביבה או מפחד להשאר לבד אז פה חטאת, התפשרת. זה נכון גם בכיוון ההפוך, אם אתה רוצה ילדים אבל מפחד משינוי אז גם פה אתה חוטא. בכל אופן, הרבה אנשים עושים את הטעות של הבאת ילדים כשהם לא רוצים או לא מוכנים, לא צריך להתרגש מזה אבל אם כבר עשית את הטעות אז תיקח אחריות ואל תאשים את האישה או הילד, אתה בחרת את זה. כמובן שזה לא אומר שאתה חייב להשאר במצב זה, אתה יכול להתחיל בסדרת פעולות כדי לצאת מהמצב אבל זה לא צריך לבוא מפחד, לקום ולעזוב הכל עלול להביא עליך עוד צרות מה גם שאתה מתחמק מאחריות כלפי האישה והילד, אתה יודע שעזיבתך תגרום לכאב ואתה מתעלם מכאב האחר, לפעמים האישה לא מסוגלת לגדל ילד בעצמה ללא עזרת האב ופה אתה נחוץ. בכל אופן, כל עוד אתה במצב שאתה לא רוצה להיות בו, אתה חייב להשאר שמח ולשכוח מהכל עד שהתנאים יאפשרו לך לצאת מהמצב, אל תתלונן ואל תרגיש אומלל, טוב זה עכשיו ובאף נקודה בעתיד לא יהיה יותר טוב ובטח לא היה לך יותר טוב בעבר, האמת היא עכשיו ומה שמקדימה או מאחורה הוא אשלייה של המיינד.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    יפה. אהבתי. (ל''ת)

    יוסף, 17/08/07 16:22

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    barry long

    ofir, 17/08/07 10:48

    למרות שאני לא מסכים עם כל מה שהוא אומר הכתבה הזאת באה לי בול! הכל אמת ויציב!

    הגב לתגובה זו