 |
8.
והיה העקב למישור
תמר ושמעון,
04/08/07 20:36
|
בפסוק ב דברים פרק ח מבקש משה לזכר את הסיבות לתהליכי המדבר למען ענתך לא עינוי אלא הענות כלומר מתן תשובות לכן השאלות הבלתי פתורות של הקיום שלנו למעו ההתקשרות והחיבור. הענות היא תגובה שפוקחת את ההבנה שלנו. הענות היא כמו העין הרואה, כשהעין רואה הנשמה רואה. לנסתך לנס אותך כלמר להראות את כל הנסים והפלאות המעוררים את התודעה הכל יודעת שלנו כי רק הנס הבלתי ניתן לגבולות והסברים הוא נצח ופתח. זוהי הדלת להתפתחות תודעתית הרי הכל יחסי לאדם ורק לאדם ולאלוהים פתרונים. לא על הלחם לבדו יחיה האדם כי על מוצא פי ה יחיה האדם על פתחיו על הפתחים שפותחים לנו יחיה האדם אותם פתחים של תודעה וניסים והדיאלוג אותה הענות ותגובה האם האלוהים חי? ברור שאם אנחנו חיים האלוהים חי. האלוהים אינה ישות הכלואה באותיות ובמשפטים ובאיזו תודעה היסטורית תרבותית קולקטיבית. היא מבקשת לחיות בתוכנו היא מבקשת שנכיר בכך מבלי שניתן לה שם ופנים וצורה. האלוהות מפתחת בנו את כוח התפיסה המופשטת
אך מה בעצם היא דורשת האלוהות? היא תורשת נקיון והזדככות תודעתית. היא דורשת להרחיב את החוויה אל ההוויה, הברכה היא התמקדות של התודעה בתוספת של הודיה ההודיה היא פעולה של התעצמות אנרגתית חיובית וחידושו של אותו גירוי חוזר. יום יום אנחנו אוכלים את אותה ארוחת הבוקר שותים את אותו הקפה יום יום אנחנו מתעוררים לאותה המציאות הנוחה והמחשבות והרגשות מסתעפים כענפים סבוכים במהירות האור ויוצרים לנו את תמונה המציאות היום יומית שלנו הברכה היא פסק זמן קצרצר מהתבניות הקבועות של ההתנהלות ההתנהגותית האוטומטית שלנו. הברכה עוזרת לנו לא להיות עבדים לאוטמט. הזמן הוא מימד גמיש כשאנחנו לוקחים את הזמן להתמקד במה שאני קוראת לו ההענות וההתבוננות בנס שהוא עצם הקיום שלנו ההענות היא הזמן שלנו לשאול שאלות ולקבל תשובות.
האם האמונה היא זו היוצרת מציאות או האלוהיות יוצרת מציאות? המציאות שלנו היא חוויתית נחוות דרך החושים אותם חלונות מתווכים המעבירים ומתרגמים בזרימה בלתי פוסקת את העולם אל תוכנו ומתוכנו החוצה. אנחנו מעבדים ומפרשים מפענחים מתבוננים מסיקים מסקנות נושמים ושואפים את המראות והאויר גם במטפורה וגם בפועל. למי אנחנו שייכים? לזכור לשמור את הברית והחסד. בפרשה הזו אלוהים מצווה עלינו לראות את הנוכחות וחיות וההתחדשות שלו בתודעה שלנו, החזרה לזכרון הבסיסי יציאת מצרים כי חולשתו של הזיכרון האנושי היא בעצם מוגבלותו לחוות אך ורק את הנחווה. בעצם החזרה אל היסודות מנקה אותנו מהשחיקה של ההרגל וכל העייפויות המתלוות. המוח שלנו צמא לגרויים חדשים וזו החולשה, אנחנו ממהרים להפטר מהאיכויות שלנו למען גרויים מהסוג הרועש והמכאיב הגרויים השלילים הם היכלים של תודעה המנתקת אותנו מיסודות השפע כוחו של עץ החיים נוכח בנעלם הקיים מסביבנו והמקיים אותנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
ררררררווווווווביניו!
ל"ת
ברזילרו,
04/08/07 00:27
|
|
 |
6.
טמבל
שלומי,
03/08/07 17:35
|
הברכה על ענב היא בורא פרי העץ .... אז לפני שאתה מנסה ללמד אחרים קבלה או..... תעשה שעורי בית .....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה ''טמבל'', חמוד?! טעות סופר - מכיר דבר כזה?
ל"ת
YY,
11/08/07 08:46
|
|
 |
סמנטיקה של טעויות
תום לב,
04/08/07 01:13
|
שלומי......כידוע הענב מוצאו מהגפן. נכון שאולי טעה המחבר ואולי מה משנה בכלל הרי בין המתח בין נוסח הקבוע והנכון ובין כוונה פנימית מהותית חיה שמקורה בטעות.....נולדת היצירה מתרחבת התודעה. האלוהות מחייכת אלינו מהטעויות. שם בטעות אין לנו ''הנכונים'' שליטה. ובמקום של אי שליטה נולד משהו חדש. כל מה שביקש המחבר הוא להרחיב את שדה התודעה החוויתית שלנו. להוציא את התודה מהתודעה הכרת התודה לנעלם היא התחדשות.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
הכי טוב זה לא לעבוד אף אחד אבל מה לעשות שרוב האנושות מורכבת מנכים
הכי טוב,
03/08/07 17:17
|
שצריכים את קבי הדת כדי ללכת בדרך החיים.רק מתי מספר חזקים השייכים לשבט עילי והם האתאיסטים אשר הם אמיצים ויודעים ללכת בדרך החיים מבלי להזדקק לקבי הדת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחח אמיצים. אז תן\ח לי בבקשה הזדמנות
Rasputin,
03/08/07 22:57
|
להכיר לך חלק מהאמיצים האלה, ולהראות לך שהם משוחדים, נכים מנטאלית ואטומים בדיוק כמו רוב הדתיים בימינו. כל כך עצוב שאת\ה חי באשליות שאתאיזם זה מה שיביא את הנאורות לעולם כי: א. הדת לא אשמה בכל דבר רע. ב. אם ריצ'ארד דוקינס אומר דברים נכונים בקשר לאבולוציה, זה לא אומר שהגישה המפגרת שלו (המשקפת את גישת הנוצרים איתם הוא משוחח) נכונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בטוח י''ה ברא האדם ,אלא שהאדם ברא הדת
ל"ת
Jaqueline,
Arad,
03/08/07 18:40
|
|
 |
גקלין כתוב ''בראשית ברא האדם את האלהים ואת הדתות''
ל"ת
כתוב בספר,
בראשית,
03/08/07 23:54
|
|
 |
4.
מה זה לעבוד אלוהים אחרים?
ל"ת
ברברה אלה,
03/08/07 16:56
|
|
 |
3.
קבלה או הפרדה
יוסף.ש.,
צפון,
03/08/07 16:23
|
בגלל הרצון העז להסביר איך עובדת הקבלה ומה היא אומרת, מוצגת הפרדה שהיא הניגוד לקבלה. לפרק את הקבלה לגורמים ולשכבות אינה מובילה להתנסות במוחלט, באחד במה שבאמת ישנו. בכלל, השכל לא יכול להסביר את הדבר האמיתי הסמוי מהעין. ביקורת עצמית, וחיטוט עצמי מרחיקים אותנו מהשלם. רק ויתור על הוירוס שנקרא מיינד/אגו/... שמנסה להסביר לנו כל דבר, ויתור על ה''דעת'' יחזיר אותנו למצב הטבעי של גן העדן פה על האדמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הברכה על ענב היא בורא פרי העץ ועל יין בורא פרי הגפן
ל"ת
תיקוני זוהר,
03/08/07 14:36
|
|
 |
1.
זה קבליסט זה?
ל"ת
גורנישט,
03/08/07 13:12
|
|