 |
27.
הסילקן טייגר משתמשים בשיטות האלה
ל"ת
חסמבה,
06/08/07 20:10
|
|
 |
26.
אין כזה דבר היפנוזה
יניב דויטש,
14/07/07 12:55
|
בדיוק כמו שאין כזה דבר טלפתיה אבל אנשים משוכנעים שכן יש. ''היפנוזה'' היא בסך הכל שם כולל לכל מיני תופעות אשר מתרחשות ב''מצב היפנוטי'' וגם יכולות להתרחש ללא שום ''היפנוזה''. מהפנטים יכולים בסך הכל לעשות תוכניות טלווזיה או הופעות. לא יותר מזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההתנגדות להיפנוזה לא מעלימה אותה
גאיה,
18/07/07 23:19
|
אם אין היפנוזה לדבריך, אז מה זה ה''מצב ההיפנוטי'' שעליו אתה מדבר? איך אפשר להיות במצב היפנוטי אם לא היפנטו אותך?
כל העניין כאן הוא שאתה עלול למצוא את עצמך עושה דברים בניגוד לרצונך האמיתי בגלל שיש אנשים שיודעים לכוון אותך לזה בלי שתהיה מודע לכך.
זה נכון, בין אם אתה מוכן להודות בכך ובין אם לא.
אם תהיה מוכן להודות בכך וגם ללמוד את הדרכים להימנע מכך, אז תעשה לעצמך טובה גדולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זאת בדיוק הסיבה ששמתי את זה במרכאות
יניב דויטש,
19/11/07 23:27
|
כלומר התכוונתי מה שמכונה ''מצב היפנוטי'' אבל הוא לא שונה ממצבים אחרים. בכל מקרה אין שום הוכחה מדעית ש''היפנוזה'' באמת קיימת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
דרן במילותיו הוא
ע,
15/06/07 00:25
|
זה מויקיפדיה:
''In Brown's latest book Tricks of the Mind, he writes 'I am often dishonest in my techniques, but always honest about my dishonesty. As I say in each show, ''I mix magic, suggestion, psychology, misdirection and showmanship''. I happily admit cheating, as it's all part of the game. I hope some of the fun for the viewer comes from not knowing what's real and what isn't. I am an entertainer first and foremost, and I am careful not to cross any moral line that would take me into manipulating people's real-life decisions or belief systems'.''
לאחרי שקראתי את זה, יש לי כבוד אליו. תקראו את זה טוב טוב. במיוחד המשפט הזה:
''I hope some of the fun for the VIEWER comes from not knowing what's real and what isn't''
האיש אינו רמאי ואינו מתחזה למשהוא שהוא אינו. הוא איש בידור מוצהר. .
אני לוקח חזרה כל אימרה בדבר היותו מתחזה שמסתתר מאחורי וילון. הוא לא עוד גורו, סתם איש בידור מוצלח, בערך כמו ''המצלמה הנסתרת'' של יהודה ברקן רק עם טוויסט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
הדיון יצא ממיקוד (מנסה להחזיר לרעיון המקורי-ארוך אבל שווה לקרוא)
מושון,
14/06/07 21:10
|
נעזוב LPN סוג'סציה ומעשי קוסמות.
אחד מהשיטות לריפוי אפילפסיה (חמורה) היא ע''י הפרדת אונות (חיבור הקשר בין צד שמאל של המוח לימני) זה הוביל לכמה מחקרים מהמעניינים ביותר שיש לגבי תודעה/שליטה ומי בכלל נמצא מאחורי ההגה...
הניסוי: ***הערה: צד שמאל של המוח שולט על צד ימין של הגוף ולהיפך, בצד שמאל יש את איזור ''השפה''***
הקרינו שתי תמונות במקביל, אחת לעין שמאל ואחת לעין ימין. עין שמאל ראתה תמונה של תפוז ועין ימין ראתה את המילה ציפור. שאלו את הנבחן לצייר מה שהוא ראה (בין אם תמונה או מילה) עם יד שמאל והוא צייר בצבע כתום עיגול. שאלו אותו מה הוא צייר והוא ענה ***ציפור***, ביקשו ממנו להסביר מדוע הוא צייר משהו אחר, ענה שאין לו כשרון ציור, נתנו לו להמשיך את הציור ביד השניה והוא תיקן את התפוז והוסיף לו מקור וכנפיים...
זו רק דוגמא אחת, אנשים שעברו את ניתוח הזה הרבה פעמים באים לארון לבחור חולצה ולמרות שבחרו חולצה מסוימת נשלחת היד השניה (זאת שמחוברת לצד הימני) ולוקחת חולצה אחרת בעצמה...
אני בטוח שתומר יום אחד יביא גם פירוט נרחב של הניסויים האלה ושל התופעה המוזרה הזו.
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מתאר ניסויים מזעזעים (לבוטומיה) שעברו מן העולם כך אני מקווה.
ל"ת
.,
16/06/07 22:04
|
|
 |
התבלבלת
מושון,
17/06/07 07:58
|
מה שאתה מדבר היא ''כריתת אונה'' (שלפי דעתי לא מבוצעת אלא במקרים של סרטן מוח וכיו''ב)
מה שאני מדבר הוא על ניתוח (קיצוני אגב) חריג שנעשה לפחות עד לא בחולי אפילפסיה חמורים, בניתוח לא מוסר שום חלק מהמוח אלא מופרד הקשר בין האונה השמאלית לימנית, ניתוח הפרדת אונות עוזר לחולים באפילפסיה חריפה ששום טיפול אחר אינו מונע אותה.
הניתוח עצמו אינו ניסוי! הניסויים היחידים שכן הזכרתי היו על אותם חולי אפילפסיה לאחר שעברו את הניתוח והחלו להתלונן על תופעות מוזרות של חוסר שליטה באיברים של צד אחד של הגוף שפעלו בצורה אוטומאטית כאילו יש להם חיות משל עצמם...
לעוד קריאה על הניתוח שעליו אני מדבר:
http://en.wikipedia.org/wiki/Corpus_callosotomy
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שליטה, לא כל הזמן, ולא אף פעם.
רקפת,
15/06/07 19:06
|
אני חושבת לגבי התופעה שפרסיקו מדבר עליה, והתופעה שאתה מדבר עליה כמה דברים: 1. לגבי התופעה שפרסיקו תיאר, שניתן להשפיע על אנשים ולגרום להם לעשות דברים בניגוד להגיון הבריא שלהם ובניגוד לרצונות האותנטיים שלהם ע''י מניפולציה פיזית/ תודעתית, שזה משהו שנעשה בתנאים מבוקרים פחות או יותר. ושלא נעשה באופן יומיומי, או מתוך כוונה של אנשים להשפיע ולעשות מניפולציות לסובבים אותם באופן קבוע. ולכן אם זה לא נעשה כל הזמן, ולא באופן קבוע, אי אפשר לדבר על כך שתמיד אין תחושת שליטה. אני חושבת שבכל זאת יש תחושת ''אני'' שמארגנת את כל החוויות/ תחושות/ מחשבות/ רצונות, גם אם היא לפעמים יוצאת מ''פוקוס'', ושזה מאוד עצוב לאבד אותה, ולא ייתרון. 2. לגבי התופעה שאתה דיברת עליה - גם אם המערכות בגופו של אדם (מערכות מנטליות ופיזיות האמורות לפעול בתיאום) סובלות מחוסר תיאום ביניהן, נראה לי שעדיין אי אפשר לקחת מהאדם את העובדה שיש לו רצונות משלו (אם הוא בחר בחולצה מסויימת, למרות שלקח אחת אחרת). בקשר לניסוי שבו נערכת הקרנה של ציור לעין מסוימת ובקשה לצייר אותו ביד מסוימת, ואז שאלה של מה מצויר המופנית לנבדק, עוד לא מצאתי תשובה שתיראה לי הגיונית לבעייה הזאת, לשאלה של ''מי נמצא מאחורי ההגה''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרקפת
מושון,
17/06/07 08:07
|
תודה על התגובה הרצינית.
רק רציתי להבהיר שאין לי דיעה ממשית בנושא ואני לא רומז על חוסר שליטה טוטאלית, אלא שנורא קשה להסביר לאדם שעבר ניתוח הפרדת אונות (ולא ניתוח הסרת אונות כמו שהמגיב האחר חשב) מדוע הוא מנסה להוציא חולצה לבנה ואילו היד השניה שלו פשוט לא מבצעת את הפעולה ופועלת כאילו בצורה עצמאית.
אומרים שהמדע לא יכול להבין תודעה כי היא משהו סובייקטיבי ושפתרון הבעייה הפסיכופיזית לא תבוא מכיוון המדע ואני באופן כללי מסכים עם הטיעונים מלבד הניסוי המעניין הזה שהוא מקרה נדיר ביותר שכביכול (ואני מדגיש כביכול) מראה שהפרדת המוח לשני חלקים נפרדים גורמת ליצירת שתי ישויות נפרדות במוח אחד (שוב, רק במקרים מסויימים ולא תמיד...).
עוד שאלה מעניינת שבה גם המוח מייצר כמה זהויות נפרדות היא ''פיצול אישיות'' שמקיים בתוכו יישויות נפרדות שלפעמים (לרוב) לא מודעות בכלל האחת לשניה.
כשמדברים על תודעה ונפש צריך לזכור את שתי התופעות הקיצוניות האלה ולזכור שכל הסבר צריך לענות גם על הסיבה להיווצרותם בהקשרים הנ''ל, בין אם ההסבר פיזי או רוחני.
יום טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מושון
רקפת,
17/06/07 15:07
|
אני חושבת שהתודעה האנושית היא נושא מרתק, וקטונתי מלהתחיל להבין איך היא עובדת. מה שכן, מאוד קשה לי עם ההנחה שהתודעה לא מסוגלת לשליטה ולהבנה עצמית אף פעם, ועם ההנחה שאין אני. אני חושבת שאלו הנחות שיש בבסיסן טעות גדולה.
ברוח הפוסט-מודרניזם אנשים חושבים שהאדם לא קובע את גורלו או אחראי לו, (וגם לא קובע את אמונותיו ורצונותיו, שנקבעות ע''י חיים בתקופה/ תרבות מסויימת). חושבים שהחברה והתרבות, והמשפחה וכו' מנתבים את הבחירות שלו ואת מי שהוא. אני חושבת שדרך ההסתכלות הזאת על האדם היא מאוד מעליבה ולא נותנת לו קרדיט נכון ואמיתי. יכול להיות שפשוט כשראינו לאן האנושות הזאת הגיעה (מלחמות עולם, נשק אטומי, השואה, טבח עם, רצח, אלימות, אונס) היה פחות מטריד להסתכל על התופעות האלו כשהסתכלו עליהן דרך המסננת החברתית. מסננת שגם יכולה להיות ניתנת לשינוי חברתי (וכך שהמצב יכול להשתנות) וגם יכולה להיות בלתי ניתנת לשליטת האדם (ולכן אין טעם בלהשקיע מאמצים בשינוי המצב). דרך ההסתכלות הזאת, פשוט הורידה את האחריות מהאדם. היא הורידה את האשמה שאפשר לתלות בו, אבל היא הורידה גם הרבה הרבה דברים יפים שקיימים באדם, בטבע ובתודעה האנושית. דברים כמו אחריות אישית, אומץ, שליטה עצמית, תמיכה, הגנה, רצון טוב, ועוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מסכים לגמרי
מושון,
17/06/07 21:43
|
את יודעת הרי שאני אחד מהכפייתיים האלה בנושאי אחריות בכל תחומי החיים ואני דוחף את זה לכל דיון.
הממצא של הניסויים/מצבים קיצוניים הללו שונים לגמרי ממתן לגיטימציה לחוסר אחריות, זה דומה יותר לתקשורת בעם מסויים, מצד אחד העיתונות היא שיקוף של המציאות, מצד שני היא גם יוצרת אותו, מצד אחד היא קובעת את סדר היום הציבורי מצד שני סדר היום הציבורי משפיע עליה...האם לתקשורת איך ''חופש בחירה''?... (תקשורת היא אנלוגית לתודעה בדוגמא שלי).
בקיצור, תודעה היא לחלוטין בשליטתו של האדם, היא מושפעת מהגוף והגוף מושפע ממנה, אין פה שליטה מוחלטת של אף אחד, זה לא עניין בכלל של שליטה, זה עניין של ''תפקידים''...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרקפת
מושון,
18/06/07 08:57
|
ורק בכדי לדייק מעט יותר את האמירה שלי, יש הפרדה בין תודעה לכלל הפעילות במוח כולל פעולות ומחשבות שנראות לנו מודעות לחלוטין ובשליטה מוחלטת שלנו (אם בגלל שתודעה היא חיצונית או שהיא רק תהליך מאוד מסויים במוח ולצורך העניין זה לא משנה לנושא האחריות), תודעה קשורה בשפה ולכן במקרה של פיצול אונות היא נמצאת בצד השמאלי (זה שבו בד''כ מצויה השפה), ההשפעה של התודעה היא מהותית ביותר על כלל המוח, על האופן שבו זיכרונות נשמרים, על האינטרפרטציה של המציאות ועל אופן עיבודה ובכך היא משפיעה כמובן גם על עצמה...כל מה שהמחקר הזה מוכיח לדעתי הוא שהמוח יודע לפעול גם לבד ללא תודעה במצבים שבהם כביכול רק תודעה יכולה לפעול כמו ציור, בחירת חולצה וכד '(אם האשליה של התודעה שכנעה אותנו שלא) ושככל ששולטים יותר בתודעה כך השליטה היא יותר חזקה והיא גורם משמעותי בחייו של אדם, קל מאוד לעבור למצב אוטומאטי בחלקים שאסור שיהיו אוטומאטיים בחברה בריאה אשר שואפת להגיע למקומות טובים יותר, דווקא הידיעה על האפשרות של ''איבוד שליטה'' במצבים בהם כביכול לא יכול להתרחש איבוד שליטה אמורה לדעתי לתת לנו אפשרות לשלוט יותר ולתת לנו יותר בחירה חופשית...ממש כמו באנלוגיה של התקשורת, התקשורת חייבת לדעת שהיא מושפעת ושהיא משפיעה וההחלטה להיות ''כלב השמירה של הדמוקרטיה'' היא החלטה חשובה מאוד מצד של תקשורת שרוצה גם להשפיע ולא רק להיות מושפעת, אותו הכנ''ל לגבי תודעה...
יום טוב ושוב, תודה על הדיון המרתק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
דרן בראון דרן בראון
ע,
12/06/07 21:35
|
הסתכלתי בכמה קטעים שלו ביו טאוב. הוא מאוד טלויזיוני ויש לו כמה טריקים שהם לא סבירים בעליל. לדוגמה: באחד הקטעים הוא משלם במקום בכסף במלבני נייר לבן. הכול עוד אפשרי, עד שהוא קנה טבעת יהלום ב 4500$. הוא נתן למוכר את השטרות הלבנים ליד וזה מבלי להגיד לו (סוגצטיה) מה הסכום הנקוב בכל שטר. המוכר ניראה לכאורה סופר את ''הכסף'' ונותן לדרן ללכת עם הטבעת. מה הסבירות שסוחר רב שנים יתבלבל ככה, אפילו אם הופנט? דבר ראשון שעושה כל סוחר שהוא מקבל שטרות ליד זה לספור את השטרות, לצורך כך צריך לדעת מה הסכום בכל שטר.
אבל אז מצאתי את הוידיאו הזה:
http://www.youtube.com/watch?v=qEuKgEjwi6A
תוך 3-4 שניות הם מתקפלים, ודגש טלויזיוני חזק על רגעי הכישלון שלהם. כמו רוב הקטעים שלו גם קטע זה נותן ביטוי ליצר החטטני שלנו. ועכשיו תראו את אחד המשתתפים כאן:
http://www.youtube.com/watch?v=pEId-hdjerw
הוא השמין והצמיח שיער אבל ללא ספק אותו אחד. הוא אומנם קצת נפוח אבל יש לו ''סקוף'' אדיר (הכול מבוים).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סורי אבל זה ממש לא אותו אחד
סורי,
13/06/07 21:19
|
הבט שוב בסרטונים השווה וראה ממש לא אותו אחד, רק דומה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את האמת...
ז'אן-פול מארה,
13/06/07 01:14
|
היית קונה ממנו מכונית? בעצם עזוב מכונית. עט, היית מוכן לקנות ממנו?
הייתי מצפה שמישהו שרוצה ומוכן להתוודות, ולחשוף תרמית של בראון ישקיע ובעיקר יפרט קצת יותר, ויספר לנו למשל מה בדיוק היה. מי פנה אליו? איך? האם שילמו לו? משהו! אבל לא - הבחור מאוד עסוק, ואין לו זמן.
ואל תבין אותי לא נכון, אני בהחלט חושב שחלק מהתרגילים שבראון עושה הינם בלתי מתקבלים על הדעת, ושלעיתים הקורבן איננו רק זה שעל המסך, אלא גם זה שצופה בו.
אבל ( חחחחח )הטיפוס הזה נראה לי כ''כ שרוט, לא אמין ולא משכנע, שאני לא אתפלא אם בראון עצמו ביקש ממנו לצלם את ה''וידוי'' הזה. הבחור עושה לבראון שירות לא רע: אפשר לראות זאת אפילו בתגובות לקטע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא באמת די דפוק
ע,
13/06/07 21:51
|
אבל זה אינו אומר אם הוא משקר או אומר אמת. דפיקותו ורגשי הנחיתות שלו אינם קשורים בעניין. שני אפשרויות:
1. שהוא משקר, והמניע שלו זה ניסיון להציל פנים. 2. שהוא דובר אמת, והוא התבאס כאשר קרא את התגובות ביו-טאוב בקטע המקורי. בשל דפיקותו רק אז הוא הבין שהעולם כולו לועג לו.
שניהם סיבות שיכולות להסביר מדוע עשה את הוידיאו. למה הוידיאו כל כך עלוב? ובכן... אהממ.. זה בגלל שהאיש קצת דפוק.
והאם כל הדפוקים שקרנים? אבל אף אחד בחיים לא יאמין להם. מחוץ לעניין הייתי מדמיין שאם באמת מגייסים ''לא-שחקנים'' למטרות משחק הרי שיקשרו אותם בחוזה משפטי שיסתום להם את הפה יפה יפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואו אתה גאון!
בדרנית חיילים,
הלילה שלו,
12/06/07 23:10
|
האדם הזה הושפל על ידי בראון, ואחרי זה מסריט את עצמו ואומר שלא, הכל היה הצגה. ואתה מאמין לו. כלומר, אתה מאמין לו שהוא שיקר קודם. כלומר, אתה מאמין לשקרן. כלומר אתה ממש חכם.
אתה מאמין לשקרן, עוד אחד שיש לו אינטרס ברור לשקר דווקא לך, כדי לנקות את עצמו מההשפלה שהיתה לו. בקיצור, אתה ליצן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המקועקע הנפוח (מהוידיאו)
ע,
13/06/07 21:29
|
אי אפשר לדעת בוודאות אבל זה די ברור שלא ניתן להגיע לתוצאות כמו של דרן מהיפנוזה מקרית נוסח NLP. הרבה מתרגילו הם הגיוניים רק בטונטקסט של היפנוזה עמוקה וסבירותם בקונטסט של ''טראנס קל'' אינה גדולה.
האם דרן בראון מבצע את הבלתי סביר פעם אחרי פעם מול המצלמות? וואו!!! אם דרן באמת כזה גאון הוא בוודאי ידע להתמקח על החוזה עבודה שלו ונתחו בשלל (המפיקים שלו בטח פוחדים ממנו רצח). ודרן אכן מרוויח לא רע. הרי משהוא הוא עושה, אם אמיתי, הוא אחד למיליון. הוא יכול לשלוט על כל אדם בכל סיטואציה (בטח ה MI5 ניסו לגייס או ללמוד ממנו והרוסים מרגלים אחרי הטכנולוגיה הנ''ל).
מבחינתי דרן בראון הוא כמו אורי גלר. זה ''שאו'' וזה הביזנס ששניהם יודעים. יתכן שדרן בראון באמת משתמש בכל מיני כלים פסיכולוגים, אולם מה שהוא טוען להשיג איתם הוא מוגזם בעליל. וה- NLP אינם עומדים בביקורת המדעית.
אבל למעשה הוא טוען בעצמו שתוכניתו היא ערבוב של כל מיני דברים: קוסמות, היפנוזה ו- Showmanship (ממורפיקס: היכולת להציג, כושר-משחק; הפקת מופעים).
הוא גם טוען שאינו משתמש בשחקנים, ואכן המקועקע מהוידיאו טוען שהוא אינו ''שחקן'' .משחק אינו מקצועו ואף על פי כן הוא שיחק בוידיאו הנ''ל (כך הוא טוען). אולי כשדרן אומר ''שחקן'' הוא מתכוון רק ל''שחקנים מקצועיים''? רק אופציה.
יש אנשים שרוצים לאחוז בדמותו של ''דרן בראון'' בדיוק כפי שאחרים אוחזים בגורו. הם לא רוצים לגלות שישקרו להם, שזה בסך הכול תוכנית טלויזיה בידורית ולא יותר. גם דרן לא רוצה בכך: אחרת יאבד מקור פרנסתו.
בסופו של עניין אין אני יודע בוודאות, כפי שגם אתה אינך יודע. זוהי רק דעתי ואני נישאר בה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה שם את הגולל על הסיפור מבחינתי.
ל"ת
ג'אנגו,
12/06/07 22:26
|
|
 |
22.
יפה אבל
ערן,
12/06/07 02:42
|
|
 |
מעניין שרוב אמני החושים כמו דרן בראון לא מאמינים בעל טבעי
ל"ת
ק,
12/06/07 21:33
|
|
 |
העל טבעי הוא בעצם טבעי למי שמבין.
ל"ת
O,
12/06/07 21:50
|
|
 |
בדיוק
ל"ת
ר,
16/06/07 23:25
|
|
 |
הרוחניות היחידה ?
נתיב,
12/06/07 15:04
|
אם זו המסקנה ה''גדולה'' אליה הגעת אחרי לימודים רבים משמע שאולי כדאי שתתחיל ללמוד הכל מהתחלה, שכן דומה לא הבנת דבר...
והמבין יבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן
מושון,
12/06/07 07:59
|
יש הרבה חוכמה בקבלה, הבעיה היא יחסי הציבור שלה...כל מיני רפי-שכל מנסים ''לקדם'' אותה תחת כתבות ניו-אייג' שלא קשורות בכלל לנושא ובכך עושים נזק ומציירים את כל העוסקים בקבלה כאוטומטים חסרי בינה...
בחייאת! זו לא פעם ראשונה שאני מעיר לך, קח הפעם לתשומת ליבך, טוב?
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרוחניות היחידה קיימת בכל
ל"ת
דלית,
עיר הקודש,
12/06/07 19:39
|
|
 |
שככה יהיה לי טוב אתה לא עובר את מבחן טיורינג
ל"ת
מושון,
13/06/07 23:08
|
|
 |
21.
תומר
בן,
צפון,
11/06/07 20:22
|
|
 |
בן,
ת.פ.,
12/06/07 13:46
|
זאת הפעם הראשונה שאני שומע עליו. מסקירה שטחית של האתר שלו וכמה סרטוני יו-טיוב עולה אצלי רושם טוב, אפילו טוב מאוד. יותר מזה אני לא יודע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא מדבר את האמת
בן,
צפון,
11/06/07 21:14
|
אבל מהאמת? אני לא מצליח להחליט. משהו בו כן, משהו בו לא.
http://www.adyashanti.org/index.php?file=writings_inner&writingid=32
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי ואבוי
:-),
12/06/07 02:45
|
|
 |
מה כל כך נורא?
ל"ת
בן,
צפון,
12/06/07 13:30
|
|
 |
הוא לא יהודי
ל"ת
:-),
12/06/07 14:52
|
|
 |
איך אתה יודע?
בן,
צפון,
12/06/07 15:07
|
|
 |
you again ?
ל"ת
D,
12/06/07 00:28
|
|
 |
20.
כתבה יפה. כל הכבוד תומר
ל"ת
שי,
11/06/07 13:32
|
|
 |
19.
מה צריך דרן בראון לעשות לכתב כדי שיבין זה NLP ולא הפנוט?
כמו נמרוד הראל,
11/06/07 08:59
|
ההוכחה הכי טובה שזה NLP (מעין הפנוט ללא שינה) ולא הפנוט מלא זה שנמרוד הראל נהג לעשות אותם דברים בתוכנית עד שהרייטינג הכריח אותו להפוך את התוכנית לתוכנית פעלולים פיזיים.
ואיך יודעים שנמרוד הראל השתמש ב-NLP ולא בהפנוט מלא? כי במדינת ישראל הפנוט מלא (ללא רשיון מהממשלה, שניתן רק לגורמים בטחוניים או רפואיים) הוא עבירה פלילית שהעונש עליה הוא מאסר בפועל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה NLP?
מושון,
11/06/07 14:15
|
אני מתכוון לאיך זה בדיוק עובד? האם לא מדובר במסרים על סף ההכרה? (ולא משנה מאיזה סוג)
יום טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
להגדרה הרחבה
:-),
11/06/07 16:03
|
ראה כאן:
http://wiki.operationlp.com/wiki/index.php?title=NLP
אבל בגירסת הבידור מתכוונים פשוט להשאה/סוגסטיה מרומזת שמבוצעת באמצעות מילים שנאמרות בדרך אגב, באמצעות מילים ששובשו במכוון, באמצעות שימוש מודע ומכוון בשפת הגוף, או במבט, או בטון הדיבור וכו' וכו'.
אם תביט מעבר לכתפו של מישהו שעומד מולך ותהנהן לאוויר הריק, תגרום לו להסתובב. אם תתופף עם האצבעות בקצב של שלוש ותבקש ממישהו לבחור מספר מאחת עד עשר, הוא יבחר בשלוש, וכו' וכו'.
אם אמא ''פולניה'' אומרת לבן שלה, זה בסדר, אין לי שום בעיה להיות לבד בחג, היא עושה לו ניתוב לשוני עצבי כי היא מעבירה לו מסר תוכני שהוא הופכי למלל שבו היא משתמשת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובמה זה נוגד
מושון,
11/06/07 18:03
|
|
 |
זה לא נוגד.
:-),
11/06/07 20:42
|
|
 |
זה לא אני שרשמתי את זה.
ל"ת
:-),
12/06/07 02:41
|
|
 |
אז למה רשמת
מושון,
11/06/07 21:03
|
קרם השיזוף זה מן הסתם תירוץ דבילי לצופים בבית (שנותנים לו קרדיט על כך שהוא ''חשף'' את הטריק). הטריק האמיתי זה NLP (מה שדרן עושה).
אם הריח יכול בקלות להעלות זכרונות של ים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין מצב
ג'אנגו,
11/06/07 16:41
|
זה לא המקרה וכל אלו שמתימרים להיות מסוגלים לשתול מסרים תת הכרתיים פשוט משקרים. מדובר בתחבולות קוסמים בלי שום מקום לטעות פאר-אקסלנס.
שתילת מסרים תת הכרתיים זה לא עסק ודאי, תמיד יש מקום לטעויות ולזה שמה שאתה רוצה שיקלט לא יקלט. קרא את ההסבר שלי מלמטה לטריק עם אופני הBMX ותבין שכל ההצגה של השימוש בחלקי מילים ויעני העברה של מסרים תת הכרתיים זה בסך הכל תרגיל כדי לגרום לך להאמין שזה עובד. כאשר בפועל מדובר ברמאות מבוקרת לחלוטין.
בקיצור, למישהו יש אינטרס שתאמין שאפשר לשתול לך רצונות כך סתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאיפה אתה כל כך בטוח?
עו''ד פלילי,
11/06/07 18:47
|
|
 |
צ'מע...
מושון,
11/06/07 18:05
|
קוסם שכזה (במקום העבודה שלי) ביקש ממני לחשוב על מספר, רשם משהו על פתק ושם לי אותו ביד שלי...
חשבתי על מספר והמספר בפתק אותו מספר בדיוק...הקיצר ביצע השאה...סוג'סציה...
יום טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא היו מגבלות
מושון,
12/06/07 12:19
|
אבל עזוב...זה לא משנה את העובדה שניתן לשתול מסרים תת הכרתיים - זה בדוק מדעית ובאותם ניסויים דוקא ראיתי דברים מדהימים בהרבה שמעלים שאלות הרבה יותר עקרוניות, לדוגמא הניסויים על מפוצלי מוח...(ארחיב אם אתבקש)
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הערה קטנה
ז'אן-פול מארה,
12/06/07 11:53
|
בחירה חופשית של מספר בין 1-100 אכן נשמע מוזר (אתה בטוח שלא היו שום הגבלות או הנחיות נוספות? או שאולי בחרת במספר שקשור ליום ההולדת שלך או של אחד מקרובייך?)
בקטע של נמרוד הראל למשל, הצופים התבקשו לבחור מספר בעל שתי ספרות בין 1-50 ששתי הספרות אי זוגיות ושונות זו מזו (יש בעצם רק 8 אפשרויות) נוסיף לכך את העובדה כי מבחינה סטטיסטית רוב האנשים נוטים לבחור מהאמצע, ולא מהקצוות (יותר 3,5,7 ופחות 1 ו-9) והתרגיל כבר הרבה פחות מרשים.
במילים אחרות יש אכן קסמים שמתבססים על אילוץ בחירה (בטכניקות כאלו ואחרות), אך הבחירה מראש די מצומצמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יופי
ל"ת
ג'אנגו,
12/06/07 08:29
|
|
 |
הגבתי, משום מה זה לא מופיע עדיין
מושון,
12/06/07 06:09
|
העניין הוא שאותו קוסם נתן לי לבחור מספר בין 1 ל-100, שום תרגיל מתמטי (אני לא עד כדי כך דביל).
ונמרוד הראל עשה את אותו הדבר עם בחור שעבר מאחוריו בעודו מדבר ועל חולצתו מספר ועובדה ש-90% ממי שאני מכיר ושראו את אותו הפרק בחרו במספר שהופיע על החולצה של אותו בחור (מה הטריק פה?)
הקיצר, החדרת מסרים על סף ההכרה היא שיטה בדוקה מדעית, ראיתי את זה פועל באלף ואחד ניסויים מדעיים ולא במופעי קוסמים למינהם, זה נכון שיש גם הרבה טריקים (אני מכיר אגב אחד נורא טוב), אבל יש גם סוג'סציה והיא בודקת (עשיתי בעצמי דברים בסגנון).
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בחיאת
מושון,
11/06/07 21:02
|
מה זה נתן לי תרגיל - מה אתה חושב אני בכיתה ב'? עוד מעט תשאל אם הוא הוציא לי מטבע מהאוזן...
הוא ביקש ממני לבחור מספר מ-1 עד מאה...זה הכל!
וכמו שאמרתי אדון נמרוד הראל עשה זאת בשיטה דומה (עם שימוש בבחור שעבר מאחוריו עם כיתוב של המספר על החולצה).
אין לי מושג מה הקטע שלך, החדרת מסרים על סף ההכרה או בתת הכרה הם דבר בדוק מבחינה מחקרית, ראיתי אלף ואחד ניסויים כאלה בערוץ 8 וכולם מובילים חד משמעית להשפעה שכזו...
לא ראיתי את הקטע הספציפי הזה, אבל אני מכיר ''קטעים'' דומים שנעשו בתנאי מעבדה, מובן אגב שחלק מהקטעים הם באמת החלפות של פתקים ועוד טריקים נלוזים מעיין אלה (אני מכיר אגב אחד נורא טוב), אבל חלק הם פשוט דחיפת מסר...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי מושון
ג'אנגו,
11/06/07 19:03
|
ואני חשבתי שאתה בחור רציני.
האם הוא נתן לך איזה תרגיל חישוב קודם? האם חזרתם על התרגיל מספר פעמים ועל מספר אנשים כדי לבדוק את התוצאות מבחינה סטטיסטית?
ויש עוד רשימה ארוכה של שאלות שנראה לי שאתה גם יכול לחשוב עליהן בעצמך.
אני לא יודע מה עשה לך הבחור ההוא אבל בכל מקרה הסוגסטיות האלו פועלות ברובד שטחי מאוד של ההכרה ובהרבה מקרים הן עובדות על עקרונות של דפוסי מחשבה ואסוציאציה כלליים. אז נכון, אם אומר למישהו את המילה 'ים' ואבקש ממנו לחשוב על צבע סביר להניח שהוא יחשוב על כחול. אז מה? !
זה לא המקרה בסרטון של דארן בראון. שם מדובר על שתילה כביכול של רצון ממשי - חלום ילדות, ושכחה כביכול של דבר שהוא עשה יום קודם לכן...עטופה בכאילו תהליך מתוחכם ביותר של מה שאתה קורא לו 'השאה'.
כל דבר משפיע על הרבדים השטחיים של ההכרה של האדם (מטבע הדברים הרבדים האלו הם רבדים אוטומאטיים ותגובתיים), והאנושות בימנו מופצצת בהשפעות שניתן בהחלט לשייך אותם לקטגוריות כגון פרופגנדה ומיינד קונטרול בשרות מגוון רחב מאוד של אינטרסים חבויים (יותר או פחות)...ואלו חדשות ישנות מאוד.
הדבר החיובי היחיד בכל הסיפור הזה הוא שניתן לרצות להתנגד לכל ה''אנרכיה'' הזאת וללכת בכיוון של מודעות עצמית והתעוררות. וגם החדשה הזו, ישנה לפחות כמו הקודמות.
:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
אתר מצויין על היפנוזה
גדי,
11/06/07 07:16
|
|
 |
17.
כל הכבוד תומר
משה מהגרעין,
11/06/07 03:57
|
|
 |
16.
יש לו כוחות כמו שסוס יכול לשחק שח-מת
קובי,
11/06/07 01:53
|
או במילים אחרות- הוא סתם נוכל קטן, מושתן, וחסר כל יכולת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הייתי משלם כסף כדי ש-1) הוא יטפל בך. 2) תלמד עברית.
ל"ת
קובה,
11/06/07 09:17
|
|
 |
15.
מצחיק
רקפת,
10/06/07 20:59
|
אז אני אמורה לדעת שהידיעה שאני יודעת (מי אני, מה אני רוצה) היא בעצם חוסר דעת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ממש מעניין
ל"ת
עמית,
תל אביב,
10/06/07 20:05
|
|
 |
13.
הקשר שבין יד שמאל ליד ימין
יעל,
שרון,
10/06/07 18:10
|
כבר הרב קוק חשב על הקיום והיקום כולו כמערכת ''אורגנית'' שלמה שאין בה בני אדם אינדבידואלים בעלי מודעות או חסרי מודעות.זה שאדם מסוים מפתח את רמת המודעות של עצמו גורם לכל האורגניזים להיות מודע יותר. מה אני אומרת שאם הוא יכול גם אני ואתה ואת יכולים רק צריך ליראות את זה ולהבין שזה שלנו בדיוק כמו שזה שלו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
הוא מזכיר קצת את ג'קו אייזנברג
ל"ת
מורן,
10/06/07 15:41
|
|
 |
11.
אחלה כתבה , אהבתי...
אור לוי,
10/06/07 14:45
|
המקביל לרבוטים במופעלים ע''י תוכנה,מה שיפה הוא שלאותם רובוטים יש גם השפעה על התוכנה, רק להבין מה המשפיעים...
ימים מופלאים ומוצלחים, ימים של אהבה והשתחררות, אור לוי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
על קרחונים ושמים
שלמה,
10/06/07 14:32
|
התודעה האנושית היא קצה הקרחון, בולטת מפני המים רואה את השמים. מתחת המים שרוי באפלת עולמים רוב רובו של הקרחון אותו חלק שאותו אנו מכנים הגוף הפיזי. התודעה האנושית חופשיה מול השמים הכחולים כעקרון, אך מטבע הדברים קיומה ומצבה מושפע מאותו חלק השרוי מתחת פני המים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
תומר, אחלה כתבה, רק מה
דא קלקי,
10/06/07 14:20
|
הצצתי בווידיאו הראשון ואני מוכן להתערב שמדובר ברמאות - לא היפנוזה ולא נעליים. לכל היותר ניסיון מטופש להפנט את הצופים בבית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא ראיתי את הוידאו, אבל
מושון,
10/06/07 18:46
|
מכיוון שראיתי כמה טריקים נחמדים לאללא אצל הראל נמרוד, אני יודע שיש משהו בנושא הנ''ל.
לדוגמא: נמרוד הראל באחד מהפרקים מנחש שוב ושוב שהדבר הראשון שעולה לכולם בראש הוא ים (''סקר'' אקראי בקניון)...מתברר שנמרוד הראל שם מעט קרם שיזוף על הידיים שלו והריח כבר הטה את רוב הנשאלים לכיוון המיוחל ללא שהם מודעים לכך!...
מכיוון שרוב הקלט החושי עובר ברמה הלא מודעת ולמרות זאת משפיע ברור שניתן להשפיע על אדם ללא שהוא מודע על זה, ניסויים מפורסמים נעשו בנושא בנוגע לגירויים על סף ההכרה והדבר כבר בדוק מחקרית (זה למה אסור ע,פ חוק לשתול פריימים בודדים בפרסומות...).
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נמרוד הראל (ולא ההפך) אוהב להשתמש בתירוצים בשביל לתת הרגשה של חשיפה
ועדיין לא לגלות,
11/06/07 09:15
|
קרם השיזוף זה מן הסתם תירוץ דבילי לצופים בבית (שנותנים לו קרדיט על כך שהוא ''חשף'' את הטריק). הטריק האמיתי זה NLP (מה שדרן עושה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה NLP?
מושון,
11/06/07 14:18
|
איך זה בדיוק עובד? האם אלו לא מסרים על סף ההכרה?
פשוט איזה קוסם נחמד בעבודה שלי הראה לי איך לעזאזל הוא ניחש שחשבתי על המספר 72 (התבקשתי לבחור מספר מ-1 עד 100)... הקיצר הוא ''שתל'' בצורה נחמדה את המספר בהכרה שלי. אגב, גם נמרוד עשה בול אותו דבר והסביר את זה באותה צורה (עבר בחור בפריים לרגע קט עם המספר המושתל על גב חולצתו)... לזה אתה מתכוון ב-NPL?
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בהחלט רמאות
ג'אנגו,
10/06/07 16:27
|
אבל מתוחכמת.
הסרטון השני עם אופני הBMX) יותר חזק אבל העקרון הוא פשוט... לא נראה לי סביר בעליל שניתן להפנט באופן שמוצג בסרט(!) להאמין בצורה כה חזקה שהוא ביקש משהו שונה מיזה שהוא ביקש ורשם על פתק יום קודם לכן...להלן ההסבר שלי לסרטון:
''המהופנט'' אכן ביקש אופני BMX וזה מה שהוא רשם על הפתק יום קודם (ניתן אפילו לראות את ההפתעה על הפנים שלו כשהוא ראה את גודל הקופסה שהכינו לו ויכל כבר לנחש שהם ידעו שהוא ביקש אופני BMX והביאו לו אותם)
כל מה שה''מהפנט'' היה צריך לעשות (וזה כמובן נעשה ביום הקודם שלא לעיני המצלמה) הוא לגנוב את הפתק שרשום עליו ''אופני BMX'' ולשתול במקומו פתק שרשום עליו ''מעיל עור'' וזה טריק פופולאי מאוד שכל קוסם בינוני שולט בו (מדובר במעטפה מיוחדת שיש לה פתח ''חד פעמי'' באחד הצדדים שלה ומיד אחרי שהמהופנט מכניס אליה את הפתק שלו הקוסם ''שם עליה את היד שלו'' ומחליף את הפתק המקורי בפתק יזום) בעצם מה שקרה הוא שהמהופנט הלך הביתה אחרי היום הראשון כשהוא בטוח שבארנק שלו יש מעטפה עם פתק שכתוב עליו אופני BMX כשלמעשה כבר היה בה פתק שכתוב עליו - מעיל עור. ברגע שפתק הBMX היה בידי המהפנט הוא כמובן גילה שזה מה שרצה הבחור המסכן ודאג שיביאו לצילומים למחרת את האופניים... כל ההצגה שנעשתה למחרת מטרתה היחידה הייתה לערער את הבטחון של המהופנט באשר לכך שאופני BMX היה הדבר שהוא באמת ביקש...וגם של הצופים. :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסבר מעניין. אבל יש בעיה אחת קטנה...
ז'אן-פול מארה,
11/06/07 19:53
|
זה לא מסביר איך זה שהבחור מזהה את הפתק (מעיל עור) ככתב ידו.
כמובן שייתכן שהוא התבקש לכתוב זאת עוד קודם לכן, אבל במקרה כזה היה אמור לזכור זאת.
...אולי הוא התבקש (מבעוד מועד) לכתוב כמה משפטים, ולפיהם זייפו פתק שנראה ככתב ידו...
יש לך הסבר ל''תרגיל הרוסי''?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החברה האלה מקצוענים
ג'אנגו,
12/06/07 01:24
|
רמאים מקצוענים (ואני מודה שיש לי חיבה מיוחדת אליהם:) ובטח יש כל מיני דרכים שהם יכלו לזייף מבעוד מועד את כתב היד של הבחור. מה שחשוב להבין (במקרה הזה!) שכל הסיפור מתוכנן מא' עד ת' ומטרתו (כולל הכביכול הסברים של דארן בעצמו ואולי אף במיוחד הם) לשכנע שלפחות לדארן עצמו יש יכולת ''תמרון'' של בני אדם ברמות קיצוניות (!). יכול להיות שמדובר בבסיסו בתרגיל שיווקי לתחום ה NLP או פרסום אישי לקידום הקרייה המופעית של הקוסם דארן (או גם וגם) בכל אופן תרגילים מהסוג הזה בדיוק עשו גם כמעט כל המתחרים על תואר היורש של אורי גלר. בקיצור המסר שלי הוא שבמקרים הללו הסוגסטיה היחידה שמתרחשת היא שע''י רמאות פרופר גורמים לתמימים להאמין שאיזה להטוטן עם דלקת באגו יש יכולות ''שליטה'' יוצאות דופן. מה שנקא גניבת דעת לשמה. אוסיף וארחיב עוד קצת ואומר שלעניות דעתי לתופעה הזו יש כמה אספקטים שליליים ומשחיתים באמת, בעיקר בכיוון של הרחקת האדם מהתקרבות והליכה בדרך רוחנית אמיתית (שאמנם יכולה להביא אותו לכדי ''הישגים'' שהטריקים של דארן יראו מגוכחים לידם אבל אין לה דבר וחצי דבר עם כל מה שהוא מייצג ובכלל זה NLP ואחיותיה).
מה זה התרגיל הרוסי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התרגיל הרוסי
ז'אן-פול מארה,
12/06/07 11:21
|
או ההונאה הרוסית זה הכינוי של הקטע בו דארן ''משכנע'' את האיש ברחוב לתת לו את מפתחות הבית, הארנק וכו' (בלינק ''הסרט הקצר הזה'')
לגבי האספקטים השליליים שציינת, יש בזה אכן קצת נזק, אך מצד שני יש בזה גם לא מעט תועלת, שכן אם, למשל, אדם מתחיל להאמין בבורא רק מכיוון שמישהו גרם לו ליפול לאחור (כפי שקורה בקטע בו בראון ממיר אתאיסטים), ובמילים אחרות אם אמונתו של אדם מתבססת על שטויות - לא בטוח שזה כ''כ שלילי להראות לו שזה אכן שטויות. וגם ההיפך נכון: אפילו אם לאדם יש אי אילו כוחות, זה ממש לא אומר שמן הראוי להאמין לו או, חלילה, בו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין לי הסבר לתרמית
ג'אנגו,
12/06/07 14:45
|
במקרה הזה ואני לא פוסל על הסף שמדובר בתמרון אותנטי של עובר אורח תמים (במיוחד:)
מה שמתוחכם כאן , בכל העסק הזה, הוא שיש הליכה על התפר של מה שאמיתי ומה שמזוייף בשביל להאדיר ולהעצים תופעה אמיתית ולהרחיב את הטווח שלה אל גבולות שהיא לא מגיעה אליהם באמת. המציג עושה סדרה של תרגילים, חלקם אמיתיים וחלקם מזוייפים, חלקם מעורבים. כך שהגבול בין האמיתי למזוייף מטשטש עד מאוד ומישהו כמובן גוזר על כך קופון. והקופון הרבה פעמים לא מומר באופן ישיר למצלצלים, לפעמים דעת הקהל (כמו במקרה תיאורית האבולוציה) חשובה לא פחות.
בקיצור...אל תאמין למה שלא התנסית בו. ובמיוחד אל תאמין למה שכן שהתנסית בו. אל תאמין...תתפתח!
:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסבר טוב, אבל לי יש הסבר עוד יותר טוב:
עובד כאיש ביון,
מחה''ע הכי 2,
10/06/07 17:26
|
דארן בראון שילם לאיש 10 ליש''ט כדי שיאמר שהוא רצה מעיל עור ושעכשיו הוא משוכנע שהוא רוצה אופניים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם היצ'קוק
ג'אנגו,
10/06/07 19:36
|
כשרצה שהשחקנית שלו תצרח מכל הלב, התיז עליה מי קרח מה שנקרא...כל שקר טוב מבוסס על הרבה אמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
These tricks are hoax
Derren Brown,
London,
10/06/07 12:39
|
And the people participating are very much concious actors but thanks anyways :) oh and by the way - you are now a bagle
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
אחלא כתבה, כרגיל...
ל"ת
מושון,
10/06/07 12:39
|
|
 |
6.
תומר ידידי ורעי,סאלם עליכום.
אמיר,
מרכז,
10/06/07 12:10
|
נדמה לי שהמאמר שבוי בקונספציה של הייגל - האדון והעבד הפתרון=שליטה שווה לא עליונה ולא תחתונה
כולם שווים בעיניי הבורא - כולנו נושמים את אותו אוויר..
בשפה ברורה יותר מושא הכתבה עוסק במאגיה שחורה האסורה עפ''י היהדות..
הרעיון הוא לתכנת את המיינד מחדש התסריט של בלייד ראנר יכול להוות השראה וכפועל יוצא את האישיות וע''י כך ללמוד את המיינד בכול מצבי הרוח..
המילה בריאות טומנת בחובה לב+ריאות..
שורה תחתונה אין הבדל בין אורי גלר נמרוד הראל ודארן בראון
עם קשר ובלי קשר מוטב שנרכז את הכוונות שלנו בכדור הארץ שלום הוא הדרך היחידה
עתיד האנושות תלוי בי בך ובקוראי המאמר
ובנימה אישית - אני בדרך לקרוא את ראיה בהירה - התבוננות עפ''י כתבי הרב קוק
נעשה ונשמע נחיה ונראה
שיהיה לכולנו שבוע טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבחןר שהיה לפני התבלבל
ג''ושין,
גוש דאנס,
11/06/07 11:19
|
הכוונה הייתה לשופנהאור הרצון העמוק ביותר שלי הוא לפגוש את באקלפ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בקיצור נמרץ מזכיר את שפינוזה
ל"ת
רונן מנור,
ראשון לציון,
11/06/07 11:15
|
|
 |
5.
Big brother is watching you!
Rasputin,
10/06/07 11:44
|
ראיתי את הDVD של בראון, ויש שם כמה דברים מרשימים מאוד. לדוגמא הוא אומר לצופה לבחור קלף, והוא מתאר לו מה יכול להיות על הקלף על ידי תנועות באוויר- ותוך כדי הוא מסמל את המספר שהוא רוצה על הקלף ואת הצורה. וזה הצליח!
שמעתי דבר נוסף בקשר אליו- אומרים שההסברים של איך זה עובד, שהוא מספק הם שגויים ומטעים בכוונה. אסור אף פעם לשלול את האפשרות שזו הצגה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
תומר, תענוג לקרוא אותך כל פעם מחדש..
ל"ת
אספ,
שנה הבאה בים,
10/06/07 11:39
|
|
 |
3.
לא צריך להיות אומן היפנוזה, כדי לשלוט על אנשים. ההסטוריה מלאה
אין חדש תחת ה..,
10/06/07 11:28
|
בדוגמאות של מנהיגים ששלטו בהמונים בדרך זו, או אחרת: היטלר, מוסוליני, סטלין ואחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מקווה שאתה עושה את עצמך. הרי סוגסטיה המונית זה בדיוק מה שהם עשו
ראית נאום שלהם?,
11/06/07 09:10
|
תראה פעם נאום של היטלר שבו הוא עומד במרפסת ומדבר אל עשרות אלפי אנשים שנראים מהופנטים.
באחד מהסרטים על גרמניה הנאצית, שממוחזר בערוץ ההסטוריה, יש יהודי שמספר איך לפני שלטון הנאצים הוא התגנב למצעד שלהם בשביל לראות מי המטורפים האלה. הוא עמד איתם ושמע נאום של היטלר והיה בהלם מעצמו כשהתחיל להרגיש נלהב. הוא תיאר את זה כאילו עבר הפנוט.
אחרי מלחמת העולם השנייה הרבה גרמנים הרגישו כאילו התעוררו מטראנס.
אולי זו הסיבה שהימין (גם בארץ) מרבה לנצח את השמאל. יש בהתלהבות המשיחית של הימין איזו אנרגיה שקשה לעמוד בה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרבה יותר קל למכור חלומות
סטודנט,
11/07/07 02:35
|
|
 |
2.
תת-מודע ולא-מודע הם לא היינו הך?
ל"ת
?,
10/06/07 11:25
|
|
 |
1.
האם רוחניות *היא* היפנוזה
יוגה ויסטה,
קוראן,
10/06/07 10:26
|
האם הרוחניות **מחזקת** את הפתיחות לסוגסטיה?
האם *כל תירגול רוחני* יוצר מצב מנותק, ''דיסותיאטיבי'' מהמציאות?
והאם זה תמיד רע?/ הכרחי? / תורם תחת תנאים מסויימים?
גילי,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה מעניינת
מושון,
12/06/07 14:12
|
|
 |
רוחניות היא ההתנתקות מהפנוזות והתניות למציאות נקייה ואמיתית יותר
ל"ת
קאלי,
12/06/07 19:43
|
|
 |
לא ניתן לקבוע!
מושון,
12/06/07 21:19
|
|