 |
8.
פירגון
מוטי,
ניו יורק,
14/05/07 02:50
|
מפרגן לכתבת לימור גנזבורג על התמצאותה הרחבה בסוגים שונים של רוחניות. אוהב לקרוא את מאמריה, חבל שהיא לא כותבת יותר באתר זה. ובואו נודה, צודקת הכותבת באומרה או ברומזה שעם כל ההבדלים ביננו, עדיין אין לנו ברירה ואנו מסוגלים וחייבים לחיות ולהסתדר ביחד על פיסת ארצנו הקטנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
נכון טעיתי, הוד שבהוד
לימור,
12/05/07 23:55
|
תהרגו אותי וזהו (אבל ממש מוזר שכל כך הרבה עולים לציון של הרשב''י דווקא בל''ג בעומר?(
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
sasa
ל"ת
sasa,
09/05/07 15:51
|
|
 |
5.
אבדת אותי כשאמרת של''ג בעומר זה גבורה שבגבורה..
ל"ת
משה די לאון,
הוד שבהוד..,
09/05/07 15:49
|
|
 |
4.
במחילה, כתבה שיסודה בבורות רבה
אוהד,
08/05/07 10:05
|
הצבעה על כמה ענינים ''קטנים'' שהופכים את הכתבה הזו לבלתי רצינית בעליל:
1. ל''ג בעומר איננו גבורה שבגבורה אלא הוד שבהוד. 2. המחברת עושה צחוק מהשאלה מתי נפטר רשב''י, ובאמת, זה לא מכובד. זה שהלעיטו אותה במידע זול ועממי במכון לחקר הקבלה לא אומר שהמחקר על מה הוא יום פטירתו של רשב''י איננו מעלה מספר סימני שאלה גדולים. פרופ' יהודה ליבס הצביע על כך שככל הנראה מתוך האידרא עצמה הזוהר טוען כי יום פטירתו הוא בחג השבועות. 3. אותו גיכוך האופייני לחוזרים בתשובה המלאים ביוהר ה של יודעי כל קיים ביחס לאפשרות שרשב''י לא כתב את הזוהר. אז נא לא לגחך. הרי גם ראשוני המקובלים לא היו בטוחים בזה כלל, והמחקר מצביע באופן מאד ברור על טביעות אצבעות של כותבים במאה הי''ג. כתבתי על כל זה באופן מפורט אך לא מפורט מידי (כולל על משמעותו הפנימית של לג בעומר כאן http://www.eol.co.il/religion/?areaid=41 )
4. המאמר מתדרדר והולך מבחינתי, לכל עניני הסגולות, ונדמה לי שתטיב הבודהיסטית במקור לנקוט בשתיקה בודהיסטית של כמה שניםשל שתיקה של ענווה תחילה. א.א..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה לשתוק, אוהד ?
א.א.ס,
09/05/07 17:18
|
גם לתלמיד בגן שמגיע הביתה ומספר מה למד, לא אומרים לו לשתוק.
מקבלים בחיוך את מה שיש לו לומר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוהד אנחנו מתחילים בבורות לא?
יעלי,
09/05/07 12:11
|
אוהד יקר לימור לא באה ללמד אלא לספר חוויה אישית שלה. אין ספק שאתה יודע יותר ומי שירצה לדעת יחפש אותך....למסע האישי יש מקום כי הוא תהליך מבורות להתעוררות. הלוואי ונגלה סובלנות לדרך של זולתנו. מה שמזכיר לי שלפני מספר שנים קראתי מאמר שלך בחיים אחרים על בודהיזם ששפע אי דיוקים והבנות לגבי הנאמר אז מה מישהו נפגע מכך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יכולת לתקן אותי
אוהד,
09/05/07 23:50
|
יעלי. אין זו ''תחרות'' על מי יודע יותר,. אלא בקשה לרצינות מסויימת בכתיבה. אדם יכול לדעת יותר או פחות ועדיין לכתוב דברים בעלי טעם.
את טוענת שקראת מאמר שלי בחיים אחרים על בודהיזם שהיו בו אי דיוקים??
א. לא זכור לי שכתבתי אי פעם על בודהיזם (למרות שלמדתי זאת אי אילו שנים, גם ממורים וגם באקדמיה), ואני מאד מאד מקווה שאינך מחליפה אותי עם כותב אחר, שהרבה לפרסם דברים ''דומים'' לשלי, אך הרבה לחטוא לאמת, ולא רק בכתיבה, ודי למבין.
ב. אם אכן כתבתי שטויות - מה שקורה לי כמובן לעתים - יכולת להעמיד אותי על טעותי! ואנא עשי זאת מכאן ולהבא. אני כל הזמן לומד. ואם מידע שחשבתי אותו לנכון ומדוייק איננו כזה - אנא אל תחסכי זאת ממני לעולם. ביקורת היא דבר טוב, ומחלוקת לשם שמיים היא דבר בונה. אינני מעוניין שיחליקו לי על טעויות מבלי לתקן אותי ואינני עושה כך לזולתי. אינני אוחז בדעה שבעולם הרוחני אפשר לכתוב כל דבר, בין אם הוא נכון ובין אם לא כי ''הכל עובר'' .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה קרה אוהד?
שוחרת רשב''י,
08/05/07 14:15
|
לקחו לך את המונופול על הקבלה? מה אתה מתרגז? אפילו שאתה צודק בכל מילה בתגובה שלך. מאמר על הפנים, שזור ביוהרה ובתמימות ניואייג'ית שכבר בלתי נסלחת.
ללימור, כמה עלה לך ליל השימורים הזה במחיצת הרשב''י?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
קבלה ? סחטיין. אבל מה הקשר ליהדות ?
ל"ת
א,
07/05/07 18:17
|
|
 |
2.
קורעת מצחוק
שירה,
07/05/07 17:33
|
|
 |
1.
טור על אהבה?
רנית,
שרון,
07/05/07 11:32
|
חבל שבטור שמטרתו לכוון לחיוב, ישנן התייחסויות שליליות לכל ה''אחרים'' של הכותבת: ''רוחניקים'', דתיים, יהודים
הגב לתגובה זו
|
|