 |
28.
להמשיך לתהות
o,
07/05/07 15:15
|
כמו ובנוסף למה שנכתב פה כבר.
הארה בעיני זה להמשיך לשאול שאלות ולא לצפות לתשובה אחת, אלא לראות כל תשובה נוספת (וגם שאלה נוספת) כעוד נדבך של יופי החיים.
וגם להמשיך להתרגש, להתבלבל, להטיל ספק, לאבד בטחון, ללמוד דברים חדשים. לחיות את החיים מעמדה של סקרנות מתמדת.
ויחד עם זאת ובניגוד לכך, הארה היא רק מצב רוח, ו stateof mind, וגם היא עולה ושוב חולפת. העניין בשבילי הוא לא להתמכר ולשמור על איזון.
* הדיונים שנוצרים פה נפלאים - אולי נקים פורום פילוסופיית ניו-אייג'?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
אין מה לעשות, יש מה לעשות
שתי האפשרויות,
25/04/07 14:35
|
אני חושבת שיש פילוסופיות, כמו הבודהיזם, בהן אין מה לעשות ויש מה לעשות גם יחד. צריך לתרגל לאורך זמן כדי להגיע להארה, אבל בו-זמנית אין הארה, אין תרגול, אין מטרה, ואין מרחק מהמטרה. אני לא בודהה, אני אפילו לא קרובה לבודהיות - אבל גרעין הבודהיות היה בתוכי מאז ומתמיד; צריך רק לגלות אותו. זו לא סתירה, אלו לא שתי גישות שונות, אלא שתי נקודות-מבט או פרשנויות על בדיוק אותו הדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
מחשבה מנסה להעיר מחשבה
בועז.פ,
20/04/07 10:43
|
חלום מנסה להתעורר מחלום, אפשרי או לא ? האם אפשר להבין דרך אי הבנה ? כשהחלום פוסק לרגע, איך הוא פוסק ? מי הפסיק אותו, זה שחלם או זה שער ? אני חולם שאני לא ער, כשאני ער ההארה היא בחלום. רגע אחד החלום פשוט מתעייף ואני עדיין במקום שתמיד אני נמצא בו, אז איפה בדיוק הייתי ? חלום הוא גם ערות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מילה היא קוץ
רמאנה מהארישי,
20/04/07 12:32
|
אבל לפעמים אפשר להשתמש בקוץ אחד כדי להוציא קוץ שני שנתקע עמוק...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניסית פעם להוציא קוץ בחלום ?
בועז.פ,
20/04/07 13:49
|
|
 |
בועז אחי.
ע.,
20/04/07 17:08
|
הבנת. עכשיו מה שנשאר לך זה רק להתעורר. לפחות גמרת עם הפור-פליי שאליו מכורים רבים. בהצלחה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ע ידידי
בועז.פ,
20/04/07 20:04
|
מצטער לאכזב אותך ידידי, כולם מבינים. להתעורר ? אתה חושב שיש מישהו שאי פעם היה לא ער ? אני רוצה להכיר אותו, זה צריך להיות משהו מיוחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק
בועז.פ,
21/04/07 17:32
|
נפלא ! תודה.לא יכולת לנסח את זה באופן יותר נכון. (לא משנה אם זה נאמר בציניות או לא) יש לי דוגמא קצת מוגבלת אבל בכל זאת....
אם הייתי אומר לך שכל החיים שלי אני מחפש אחר משהו ופתאום מצאתי את את מה שחיפשתי. והיית שואל אותי בשקיקה, ספר, מה מצאת ? ואז הייתי אומר לך שכל החיים שלי אני מחפש את השם שלי ופתאום קלטתי שתמיד ידעתי אותו. לא היית צוחק במבוכה ? הייתי צוחק יחד איתך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כולם מבינים ואפילו משה קצב מבין
א',
21/04/07 13:49
|
|
 |
גם משה קצב
בועז.פ,
21/04/07 11:20
|
גם משה קצב מבין, ואתה גם יכול ללכת הרבה יותר רחוק עם זה. זה לא היה יכול להכאיב לך אם לא היית מבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כולם מבינים?
א',
21/04/07 08:41
|
|
 |
25.
ככה זה
1,
18/04/07 21:17
|
http://www.kwanumzen.com/pzc/oldnewsletter/v06n08-1978-august-dssn-q&ainwarsaw.html
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
ככה זה
סוף פסוק,
18/04/07 19:15
|
http://www.kwanumzen.com/pzc/oldnewsletter/v06n08-1978-august-dssn-q&ainwarsaw.html
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
בוררי התגובות (המערכת) כדקדנטים
תגובה,
18/04/07 17:27
|
זה כל פעם מדהים מחדש. מי הם לעזעזל האנשים שיושבים שם גבוה (בערך כיסא אחד לצד אלוהים) ומחליטים איזה תגובות לפרסם ואיזה לא? מה ראוי ומה לא? על פי איזה קריטריונים אתם מסננים? רק השד יודע למה אותו אדם קטן בעל פיצעי הלחץ מהכיסא המשרדי, מחליט לא לפרסם תגובה עניינית המתייחסת לגוף המאמר. ולאומת זאת בו ברגע כן לפרסם תגובות ציניות,עלובות שפה,לפעמים נבזיות,או מתריסות על כותבי הכתבות.
זה,יותר מהכל מעיד על הכישלון והניוון במחוזותינו התיקשורתיים. אחח...אתם הדקדנטים,המלכים העירומים,מחריבי התרבות,שוללי החופש,נטולי החדווה,מהרסי הדעה והפולמוס החופשי.
זה מדור שעוסק בעינייני הרוח. לא בפוליטיקה. על מה הצנזורה? על גישה רוחנית? על מה אתם שומרים כשאתם מצנזרים תגובות ענייניות,ואני מדגיש ענייניות?
ואין שום סיבה שלא תפרסמו את זה (יסלח לי תומר על השימוש בכתבתו) גם אתם,המערכת, ראויים לביקורת כזו או אחרת. הביריונות שלכם באה על חשבון המהות של המדור הזה. אתם סוג של עצירות רוחנית. פילים בחנות חרסינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תכתוב עוד פעם, בבקשה
תגובה,
לתגובה,
19/04/07 10:11
|
לפעמים זה נתקע בדרך ואחרי זה מתפרסם, ולפעמים באמת יש שם כמה חברה שלא מבינים ופוסלים סתם. מה שעושים זה ששומרים בקובץ וורד ואם זה לא עולה מנסים שוב. בד''כ זה עובד. אל יאוש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''בשביל הפרוטוקול''
תגובה,
20/04/07 00:11
|
שלחתי תגובה מאוד עניינית בקשר לנושא הצנזורה... אבל ככל הנראה יש דברים שהמערכת לא יכולה לשאת.
אין חדש תחת השמש, הבריונות תמשיך בשלה. ואיזה כיף שתמיד יהיה אפשר להאשים את ''הגורם הטכני''.
וקרוב לוודאי גם את זה לא יפרסמו. פחדנים עלובים. אילו רק הייתם יכולים להתמודד עם ביקורת עניינית......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
למתענינים:
ק. רישנה,
18/04/07 14:37
|
תמונה של ראדהה http://www.notes.co.il/tomer/user/radhaa.JPG
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
משוואה פשוטה
בן,
צפון,
17/04/07 19:12
|
שנאמרה לי מפי אמריקאית מפתיעה בחכמתה.
מי שאין לו ביטחון עצמי, תמיד יחפש להשיג אותו. למי שיש זה לא איכפת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אושר
ת.,
19/04/07 13:10
|
|
 |
מה זה קשור???
ל"ת
ז.פ.מ,
17/04/07 20:18
|
|
 |
הכל קשור.
בן,
צפון,
17/04/07 21:14
|
Do not be ignorant of me. For I am the first and the last.
Those who are close to me have been ignorant of me, and those who are far away from me are the ones who have known me. .On the day when I am close to you, you are far away from me, and on the day when I am far away from you, I am close to you.
מתוך thunder, perfect mind .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי הסופר?, זה קטע יפה.
ל"ת
א,
18/04/07 17:42
|
|
 |
thunder, perfect mind
בן,
צפון,
18/04/07 18:56
|
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/religion/maps/primary/thunder.html
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה על ההפניה
א,
19/04/07 14:07
|
ואם יורשה לי - כדאי לבדוק את ספר הכמיהה של לאונרד כהן, שיצא עכשיו. כתבת ביקורת על הספר יש במוסף התרבות של אנרג'י.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
תענוג תומר
יוד,
17/04/07 01:05
|
מיפוי מלוטש של יחסי הגומלין של המנטליזם עם ההכרה.
הסיכום (''הפרדוקסלי'') שלי לסוגיית הגמול של ההדרכה הרוחנית: מוכרחים להקשיב\לקרוא בתכנים שהיא מגישה, אחרת לא נוכל להבין ממנה את מה שהיא לא מנסה לומר לנו.
הכל אחד,אך יחד עם זאת, הכל מותנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
אכן בעיה קשה מאוד
שולץ האיום,
16/04/07 19:21
|
אבל לא אוכל להתפנות לענות עליה עד שלא אצליח לפתור בעיה הרבה יותר סבוכה ממנה שלא נותנת לי מנוח והיא, איך אפשר לאכול מרק עם מזלג.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תקפיא את המרק
מושון,
17/04/07 14:22
|
או שתוסיף לו ג'לטין...
עכשיו אתה פנוי לעסוק בבעיה הקשה הבאה...
אגב, שולץ, אם אתה צריך עוד עזרה אני פה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
יפה
שחר,
16/04/07 14:53
|
|
 |
17.
המסקנה - לתרגל. גם אם זה לא יעזור, זה לא יזיק לפי ההנחה שהכל אחד בל
עוף הקורא,
16/04/07 14:16
|
אם ננקוט בגישה ההלכתית - הרי שעלינו לרגל. אם ננקוט בגישה האני הלכתית - גם אז עלינו לתרגל!
לפי שתי הגישות זה לא מזיק, ולפי אחת מהן זה עשוי לעזור.
לא להתעצל, לתרגל!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
לית אתר פנוי מיניה
ידיד,
16/04/07 12:37
|
מלאה כל הארץ כבודו.
אין עוד מלבדו.
משפטים מוניסטיים רדיקליים של היהדות, שודאי לא ניתן לומר כי איננה הלכתית. (גם קריאת שמע שאומרים פעמיים ביום)
כלומר החלוקה שבמאמר קצת בעייתית, ויש הבדל בין הכרזה סתמית, ואף להבנה שבשכל, לבין שמירה על קשר חוויתי, פנימי, רצוף, הולך ומתגבר, עם התובנה כי הכל אחד.
וודאי שיש מה לעשות לשם כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמע ישראל.
ע.,
16/04/07 13:11
|
''שְׁמַע יִשְׂרָאֵל ה' אֱלֹהֵינוּ ה' אֶחָד''.
אם אחד אזי מה עניין אֱלֹהֵינוּ? כי הרי אֱלֹהֵינוּ משמע שניים, אלוהים ואנחנו. מי שתופס ריבוי בלי לשלול חדות.. מי שתופס צורה מבלי לשלול ריקות,. שירים לי טלפון, אני בא לשבת למרגלותיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמעי את האחד הפירושים היפים
ליאור,
16/04/07 17:45
|
שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד שם השם -אלוקים מיצג את שמו של הבורא כמידת הדין
שם השם - יוד קי וו קי מיצג את שם השם כמידת הרחמים ואחד בגימטריא= 13=אהבה וכשאנו אומרים שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד אנו מקבלי גם את מידת הרחמים וגם את מידת הדין של הבורא באהבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה
ידיד,
16/04/07 15:12
|
אבל הפוך. שהרי 'אחד' מסיים וחותם את המשפט, ועליו הדגש באמירתו.
כלומר יש כאן תזכורת כי אע''פ שלעיתים הדברים נראים ונחווים כנפרדים הם למעשה אינם כך.
וזה העניין: לצאת מבחינת פירוד.
נכון.הרעיון במשפט הזה קשה ומורכב יותר. ולכן רק הזכרתי אותו כדרך אגב, והתמקדתי באחרים.
ועוד דבר אחד: אני די בטוח שהם עסוקים, אז כדאי שתצא לחפש אותם במקום לחכות לטלפון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא סותר את מה שכתוב במאמר
עוף הקורא,
16/04/07 12:53
|
הגישות ההלכתיות אינן כופרות בכך ש'לית אתר פנוי מיניה'. האנטי הלכתיות אומרות שאין מה לעשות כדי להבין ש'לית אתר פנוי מיניה', וההלכתיות אומרות שיש מה לעשות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראשית -
ידיד,
16/04/07 13:32
|
לא באתי לסתור, אלא להצביע על בעיתיות. שנית - המאמר עושה חלוקה בין גישות הלכתיות \ דואליסטיות מצד אחד לבין גישות אנטי הלכתיות \ מוניסטיות מצד שני. לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא מדויק, להבנתי
עוף הקורא,
16/04/07 14:13
|
שתי הגישות שמופיעות במאמר - ההלכתיות והאנטי הלכתיות, מניחות כי בבסיסו העולם הוא אחד. אמנם דואליזם סמוי קיים בגישות ההלכתיות מהגדרתן, אולם ההנחה הבסיסית שלהן היא זהה לשל האנטי הלכתיות - הכל אחד.
אין זאת אומרת, כמובן, שאין בנמצא גישות הלכתיות דואליסטיות למהדרין, המחלקות את מהות העולם לשניים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
שם המשחק
מושון,
16/04/07 11:38
|
אנחנו חיים ביקום בעל חוקים הבנוי כ-''יריעה'' תלת-ממדית של מרחב + ממד זמן.
למרות שמבחינה חיצונית ניתן להביט על היקום הזה (ועזבו כרגע את הסך המוחלט) כיחידה אחת סטטית (מבט חיצוני חסר זמן), ההוויה עצמה היא תלוית זמן, כלומר שמהסתכלות פנימית - מתוך ההוויה שלנו פה אין הרבה ערך לכך שהכל אחד - כי בהוויה שלנו הוא לא! וכל ההויה עצמה מורכבת מהפרדה - זו כל משמעותה! ולעומת זאת מהסתכלות חיצונית חסרת זמן אין שום ערך למושג הוויה ולהפרדה כביכול, הכל הוא אחד...
ההבנה שהכל אחד היא רק סימון מטרה מוסרי/רוחני...וממש כמו שמליוני תאים בעלי הוויה פרטית יוצרים הוויה גדולה יותר כגוף אחד, כך גם אנו יוצרים הוויה אנושית גדולה וזה לא נעצר שם...
זה מסע אינסופי של הישרדות של עבר ועתיד שנפגשים בהווה...
משחקים פילוספיים ורוחניים בראש (הארה) זה נורא נחמד! אבל אין בה כלום, וזה ממש יופי להבין שהכל אחד אבל אחתה עדיין חלק מהפרדה שמבין את זה - וזה טוב! לא רע, הדרך שנעה בין ההפרדה לאיחוד ובחזרה שוב ושוב ומביאה אידיאל גדול אל המעשה היומ-יומי, הרצון להצטרף אל האיחוד מתוך ההפרדה הוא שמניע את הכל...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה מאוד מאוד
ל"ת
שוקי,
18/04/07 18:22
|
|
 |
ועוד מילה
מושון,
16/04/07 14:03
|
תגובה 4 היא התגובה הכי חזקה ונכונה בין כל התגובות פה.
אם הכל אחד אז למה ההפרדה הזאת...
התשובה היא לא שהכל לא אחד והתשובה היא לא שההפרדה היא אשליה התשובה היא השאלה בדבר הקשר בין האחדות להפרדה.
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
לגבי פאפאג'י
רוית,
16/04/07 10:37
|
תומר שלום, למיטב זיכרוני פאפאג'י היה תלמיד של ראמנה (ומוג'י הינו תלמיד של פאפאג'י), אמנם הוא לא הסכים לעזוב את האשרם בימיו האחרונים של ראמנה גם כשמשפחתו הייתה תחת סכנה ממשית כשהחלו הפרעות בצפון הודו, זאת משום שהיה מאוהב במורו. אולם בפירוש פאפאג'י מתועד בספרים (WAKE UP AND ROAR לדוגמא) כמורה שדורש את החקירה ושאלת השאלה ''מי אני?''.
אני חושבת שפאפאג'י לא תמך בגישת ''נוכחות גורו'' מה גם שסירב לכך שתלמידיו יבנו לו מקום קבוע בו יוכל להעביר סטסאנגים.
אחחח..... טירוונאמאלאי..... זיכרונות מתוקים...
אגב, אם אתה מעוניין בדוגמא לגישת ''נוכחות גורו'' הייתי נותנת את שאנטי מאי (תלמידה של המרג' - רישיקש) שבפירוש שמה דגש על כך: www.shantimayi.com
אגב סתם מתוך סקרנות וחשיפה קצרצרה לצערי לראמה קרישנה (ותלמידו ויואקאנדה)- היכן היית ממקם אותו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רוית שלום,
ת.פ.,
16/04/07 11:43
|
כן, פאפג'י דיבר לפעמים על שאילת ''מי אני?'', ואולי באמת אפשר גם להכניס אותו לרובריקה הזאת. הוא גם באמת הדגיש את העצמאות שחייבים לשמור החסידים שלו, זה נכון. מצד שני, אם הוא התנגד שיקימו לו אשרם ויתקבצו ויחיו סביבו הוא לא עשה את זה בתוקף רב מדי, כמסתבר.
ראמאקרישנה הוא מקרה מעניין. הייתי בסופו של דבר אומר שהוא ''הלכתי'': הוא בהחלט חשב שיש מה לעשות ולאן להגיע. הגישה שלו היתה יותר כזו של דבקות (יענו ''בהקטי'') אבל הוא נתן הוראות מהוראות שונות, למשל הרבה מאוד לדבר על ההתרחקות מענייני כסף ונשים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
אנחנו במערב קשה לנו עם פרדוקסים
סבסטיאן,
השרון,
16/04/07 10:24
|
לכן אנחנו כל הזמן מתחבטים בשאלה הזו של המאמץ, של הדואליזם, של יש אלוהים/ אין אלוהים, יש דרך/אין דרך.
בפועל
עץ הבודהי, למעשה, נעלם ואין שום ראי זוהר כי כל דבר אינו קיים ואין מקום לאבק להצטבר
אין פירוש השיר שאין צורך בתירגול או במאמץ. ההתעוררות היא מרגע לרגע. התירגול הוא מרגע לרגע. אין התעוררות ללא תירגול ואין תירגול ללא התעוררות. אין בינהם הבדל. לכן דוגן תמיד משתמש בביטוי תירגול/התעוררות יחדיו.
ואף-על-פי-כן הם לא יותר מרעיון. סמסרה ונירוונה הם לא יותר מרעיון.
http://www.bendowa.net
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
שיר של בוקר
אור בן ארי,
16/04/07 07:06
|
האם יש מצב לעשייה בלא אי עשייה האם יש מצב לאי עשייה בלא עשייה ויותר חשוב מכך למה יש עולם מה הם החיים למה בכלל יש בני אדם והחיים שניתנו לי איזה תשובה הם נותנים ואיזה תשובה הם מהווים
ולאלה החושבים שהחיים הם רק אשליה יש לי מספר מתכונים אשר יכולים לברר את העניין, למי שמעוניין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה אכן בערך מה שאני עובר כל בוקר
o,
07/05/07 15:27
|
ואם בוקר אחד לא עברתי את זה, אז זה יתקוף מתישהו במהלך היום :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
ראמנה מהרישי עונה:
ע,
15/04/07 20:32
|
שאלה : מהם המיכשולים המעכבים את מימוש העצמיות ? תשובה : אלו הם הרגלי ההכרה (ואסאנות). שאלה : איך להתגבר על ההרגלים המנטליים ? תשובה :על ידי מימוש העצמיות.
לא מוצא חן בעינכם? תגישו ערעור!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יופי !
ידיד של שרהל'ה,
15/04/07 21:00
|
|
 |
10.
ככה זה הולך:
מלכי,
15/04/07 19:43
|
לפני:
יש צורך בשינוי יש מה להשיג יש צורך במאמץ ותרגול כדי להגיע אליו הארה בוא תבוא
אחרי:
הכל מושלם כפי שהוא אין מה להשיג ברור שאין צורך במאמץ ובתרגול אתה כבר מואר, כאן ועכשיו
באמצע:
לחם מלא פעמיים קוטג' קילו מלפפון זיתים סורים
בתיאבון וחלומות פז
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד אבל -
אור בן ארי,
16/04/07 11:26
|
|
 |
9.
עצלנות או ביזבוז זמן
יעל,
שרון,
15/04/07 17:36
|
אני הגעתי למסקנה חד משמעית לגבי עצמי לפחות בשלב זה בחיי שמדיטציה היא בזבוז זמן. לפחות עבורי זה לא מתאים. ''עבודה רוחנית'', מה זה? לשם מה?. חווית הויפסאנה אותה חויתי הייתה מדהימה אבל לקום כל יום בארבע בבוקר למדוט זה לא העינין מבחינתי. פיתוח היכולת להביט למרחקים. פיתוח החמלה אהבה בחיי היום יום .מה שחשוב זה מה אנו עושים לא במה אנחנו מהרהרים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן ולא
אור בן ארי,
16/04/07 10:45
|
נקודה למחשבה: המעשים שלנו נובעים מהתוכנה והחומרה שבפנים. מחשבות, הרהורים ותהליכים פנימיים אחרים משפיעים על התוכנה ומכאן על החומרה ובסופו של דבר על מה שאנו עושים בחיים ועל האיכות שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
הצעה...
ליאור,
15/04/07 16:46
|
אם אתם רוצים יש הרבה הרצאות מאוד מענינות חוכמת היהדות מול חוכמות המיזרח מומלץ http://www.hidabroot.org/Site/ProDetile.asp?id=714
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
תודה. קראתי. הבנתי משהו אני מקווה. איני הולך להתפלל מנחה. גם אתם
א.ב.,
15/04/07 15:26
|
|
 |
6.
סינטזה עתיקה
ידיד,
15/04/07 14:29
|
הכל מושלם כפי שהוא - יש צורך בשינוי (פנימי) כדי להפנים ולראות זאת. יש מה להשיג - את ההבנה שאין מה להשיג. אתה כבר מואר - צריך הארה כדי לקלוט את זה. ''ברור שאין צורך במאמץ''?? - סתם טכניקת הפצה מסחרית, שמתאימה לתרבות האינסטנט (אכן עצלנות, ואף גאוותנות חסרת כיסוי והונאה. ועוד כהנה וכהנה מידות רעות) ומובילה לסטגנציה אינפנטילית. אישה חכמה ראדהה.
יש גישה מוניסטית שנותנת הוראות הפעלה, ואפילו לא צריך ללכת רחוק כדי להגיע אליה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה מאמץ צריך לעשות?
ל"ת
איזה?,
15/04/07 22:42
|
|
 |
מצטער
ידיד,
16/04/07 00:44
|
אבל גם אני ממש לא מואר (למרות שזכיתי פה ושם להבזקי בהירות חולפים) ולא חושב שאני יכול לומר למישהו (ודאי לא לאדם שאינני מכיר) מה עליו לעשות.
אבל אפשר להגיד שאנשים שלא עשו כלום,(שום מאמץ שהוא) וזכו להארה שלמה ומתמשכת, יש מעט מאוד. וגם המעט הזה מורכב ברובו משרלטנים, או סתם הוזים. אינני חושב שאלו הגורסים בכנות כי אין שום דבר שאדם יכול לעשות על מנת להתקדם מבחינה רוחנית, רשאים או ראויים להיות מורים, ואם הם בכל זאת בוחרים להיות מורים אני תמהה על העדרו של דיסוננס קוגניטיבי, ומפקפק ביושרם ובמוארותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
שאלות טובות
בועז.פ,
15/04/07 13:49
|
} if שאלה, אם הייתה ביכולתך לשאול כל האחד מהמורים שציינת בכל הזרמים, אם הגישה שלהם מייצגת אמת מוחלטת, מה הייתה תשובתם ? הרבה מורים שנשמעים אמינים (לפחות בעיני) אומרים שכל מורה ותורה רוחנית שמכילים סדר והגיון פנימי כלשהו יש לחשוד בהם. והרי אותה ההזדהות עם הגיון היא מה שכובל אותנו. } else {
או שלא. }
שוב. אחלה חומר למחשבה, כרגיל תומר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
ציטוט של יואל הופמן
א.,
15/04/07 13:04
|
|
 |
וואלה, כמה קצר ככה קולע
אור בן ארי,
16/04/07 11:49
|
ומהדהד בפנים.
אני בטוח שמי שיחפש באמת תשובות לשאלה המצויינת של יואל יגלה שיותר ויותר אור מתחיל להתלוות לחייו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מה כן אפשר לעשות?
יוסף.ש.,
צפון,
15/04/07 12:00
|
כל מי שמחפש ''לעשות'' משהו בשביל להגיע למצב הארה, יש מה ''לעשות'' זה פשוט להפסיק לעשות! לא כל הזמן אלא לכמה דקות ביום להיות לגמרי בשקט,, להיות בהקשבה לעצמך, גם מדיטציה עוזרת אבל המדיטציה הכי טבעית היא פשוט להרשות לעצמך להיות בשקט, להרגיע קצת את המחשבות ולטעום לרגע את טעם ההארה. אין סיבה לא לשבת עם מורה, מורה שמלמד אותך להגיע בעצמך למצב הזה, בלי תרגול במסגרת, רק עם מודעות, כי אנחנו למעשה רק מודעות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מצויין - מאמר שובה לב ומבריק בניקיונו
ל"ת
אחד העם,
here now,
15/04/07 12:00
|
|
 |
1.
NRG
ל"ת
ברוכים הבאים,
לממלכת,
15/04/07 11:13
|
|