 |
11.
יעל לי -את כותבת אחל'ה וגם
הילי,
17/03/07 01:32
|
נכנסתי לקישור של האתר שלכם והוא מרתק ומרגש-תודה תודה וכל טוב :) אני אקח משם כמה דברים ואחשוב עליהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
לא כל רגש הוא לגיטימי והוא גם תלוי סיטואציה. את לא חושבת?
ל"ת
??,
16/03/07 14:30
|
|
 |
אני חושבת ש
מאימאי,
16/03/07 17:12
|
כל רגש הוא לגיטימי אבל לא כל התנהגות היא לגיטימית ,אפשר לברר מה עומד מאחורי הרגש עם עצמך או עם סובביך-אבל נראה לי שבגדול רגש הוא דבר כל כך ראשוני ולא מזיק ,וגם אם הוא מאוד קשה או סוחף הוא עדיין פנימי ויש הרבה הבדל בין להרגיש אותו ללבטא אותו-ההבדל הזה הוא כל ההבדל :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באיזה אופן כל רגש הוא לגיטימי, אם לא כל רגש ניתן להחצין?
ל"ת
.,
19/03/07 12:54
|
|
 |
9.
תודה יעל לי
מיכל,
15/03/07 11:48
|
|
 |
8.
תודה רבה על התזכורת :)
עדי,
תל אביב,
14/03/07 13:14
|
לעיתים דיי קרובות אני נוטה לאבד את הביטחון העצמי שלי בשל רגשות מסויימים ובעיקר כאלה שהם תוצאה של דחייה, ובנוסף מלקה את עצמי שעות נוספות על כך שאיני משחררת תחת הכותרת ''פתטית'' או ''פסיכית''. הרגשות שלי הן ההפך הגמור מההתנהגות המתבקשת, לפעמים ההגיון מנחית סימניי שאלה זועקים ואין לי תשובה הולמת, ואז אני מגיבה גם בדיספרופורציה טוטאלית ומתגוננת. תודה על שהזכרת שיש לגיטמציה להרגיש הכל ולא להילחם. תודה על הסדר בראש לעניין ההפרדה בין התנהגות לרגש. ריגשת אותי, הרחבת לי את הלב ושטפת אותי בגל של אהבה. דברייך מקור השראה להשלמה וקבלת העצמי ברגעים שזה קצת מתערער. תודה :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עדי-אני מזדהה איתך
גילה,
15/03/07 02:18
|
וממש מרגישה דומה למה שתיארת שאת ...לפעמים אנחנו צריכים להיות מאוד רכים כלפי עצמנו, גם ככה העולם שלנו כל כך קשה ונוקשה-אני למדתי שברגע שאני לא מתנגדת כל כך למה שאני מרגישה אני סובלת פחות ,ושגם אם אני פשוט מודעת להתנגדות זה כבר עוזר להחליש אותה קצת,בגלל שאני מזדהה איתך אני מחלת לך וגם לי :) שנתחזק ושנדע שיש עוד אנשים שמרגישים כמונו ומבינים-תודה על הכתבה שריגשה גם אותי ותודה על התגובה שלך עדי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
''ומאוד לא פשוט לחכות...''
פר=פרית,
12/03/07 19:39
|
כותבת יעל: כי בניגוד להתנהגויות, מטבען של רגשות שאין להם קיום או מעמד סופי או בלתי הפיך, או תוצאות שגוררות השלכות על חיינו..''. ואע''פ כן, ר ג ש ו ת הם אחד המניעים לתהליכים פיזיולוגיים היוצרים שרשרת נסיבות שעלולה להוביל להפרות איזוניות ולמחלות, כמו גם כמובן ההיפך- לאיזון ובריאות. (כאן ובעברית ''רפואה והחוש השביעי'' של ד''ר בוטו , או מחקר (מאיו ארה''ב) שמצא זהות סימפטומים בין תופעות קרדיולוגיות חמורות למה שמתרחש בגופינו בעת מצב רגשי שאנו קוראים לו ''לב שבור'' או ''אהבה נכזבת'')
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
כתבה נהדרת תודה לך יעל
ל"ת
יעל,
12/03/07 10:21
|
|
 |
תגובה מהממת תודה לך יעל
ל"ת
יעלי,
12/03/07 11:43
|
|
 |
5.
למחוק את ההיגיון...
אור,
12/03/07 08:57
|
שלום לך כותבת נכבדה ,שלום לכולם, שלום בעולם. שתי הקולות הקיימים הם שתי קולות שקשורים למוח , קול ההיגיון וקול הנשמה, הם היו מביעים את דעתם והעדפותיהם, וכמו שרבו...מי מהם הוא הנכון והצודק... ישנם אופציות נוספות אך הנטיה של המוח הוא לצמצם את האפשריות רק לשתיים,הקול הנוסף הוא קול המגיע מקליטת המחשבות (מעגל הקליטה) אך נשאיר זאת כרגע בצד..למרות החשיבות הגדולה שלו..מה שמסביר את הטלפטיה הקיימת בין כולנו. הרי אתם העצמכם קוראים לזה: מודע ,לא מודע,ותת מודע... בחירה של הכינויים רק מראה כמה אתם מבינים על המוח האנושי.. כמו להיות אנוש...(נואש) ולתת שמות וכינויים בלי להבין. מודע=מעגל ההיגיון לא מודע=מעגל קליטת מחשבות תת מודע=מעגל האלוהות(קול הנשמה/הקול הפנימי)
אלו ששתי הקולות ב''כוחות'' שווים הם אלו שאכלו סרטים בעניין בחירות בחיים שלהם...היה להם קשה להחליט לעזוב קשר,להזמין במסעדה,להחליט אם לנסוע..וכו'... כמובן שאצל כל אחד העוצמה של כל קול שונה מאחר ...במידות שונות.
אלו שמחוברים יותר לקול ההיגיון הם אלו שפועלים ומקבלים החלטות מאוד הגיוניות וברורות ,קל להם להיות החלטיים מכוון שהכל הגיוני וברור , זה עדיף לי...זה שווה יותר... זה מהיר יותר..זה כלכלי יותר...ובלה..בלה...בלה...
אלו שמחוברים יותר לקול הנשמה.. פשוט מקשיבים לקולה...ועושים בלי יותר מידי מחשבות נוספות של ההיגיון..בלי התלבטויות ,כמו האדם ההגיוני פשוט ממעגל חבוי יותר ושונה ממה שרוב בני האדם עבדו עליו.
אני מסכים לגמרי בעניין המחיקה... למחוק את ההיגיון שהוא בעצם כל מה שלימדו אותנו , כל מה שאמרו לנו.. כל מה שחווינו מתוך עיוורון , וקשור בצורה ישירה לDNA המעביר דפוסי התנהגות ,חשיבה אסטרטגית וכל מה שאנו בעצם.
התרגלות לדפוס חדש , הסתגלות לדרך אחרת מעבירה אותנו שינוי, שינוי ב DNA ,כמו לקייל תדר חדש. מכוון שהDNA הוא סליל הצפנה של תדרים..אחראי על איזה תדר אנו קולטים ופועלים לפיו.
הרגל ניתן לשנות אחרי 40 יום של התמדה...התרגלות לדפוס אחר..
ולהתחיל ולקבל את כוונותינו מבלי קשר למעגלי חשיבה (למרות שיש קשר) החליפו את המילים הבאות: חייב/צריך/רוצה/לא/אף/מחפש
השתמשו במקומן במילים: בוחר/מעדיף/מתכוון/מוצא/יש ותראו לבד שכל מה שתגידו ותחשבו באמצעות אותם מילים פשוט יבוא ובקלות לאחר מספר ימים..(בדרך כלל עד שבוע שבועים).
אגב , לעניין הגנטי...יש גם פתרון מרענן ויעיל נפלאות. אימרו שלוש פעמים ביום מול המראה את המשפטים הבאים: אני אוהב את עצמי,אני משחרר את העבר,אני פתוח לשינוי,אני ניזון מאהבה,הכל שלם ומושלם העולמי, הוסיפו כל דבר המתאים לחייכם, לדוגמא:אני מצליח,אני בריא,אני רזה, אני רצוי,אני מאמין בעצמי יש לי כסף וכו..
המשך ימים נפלאים חמימים ובהירים, אור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגבי המילים שעליהן המלצת, מה בנוגע למילה מבקש/ת.
ל"ת
אפשרי גם?,
16/03/07 16:27
|
|
 |
תודה! אני בכל אופן אנסה את ההמלצה.
ל"ת
.,
16/03/07 14:43
|
|
 |
בלבולי מח, יחצ''ן אגו פלצן!?
ל"ת
פלח,
12/03/07 16:49
|
|
 |
מה אתה מנסה להגיד?
ל"ת
גלית,
12/03/07 12:29
|
|
 |
מי זה ההזוי הזה? האם יתכן שזה אור זוהר? לא אתפלא
ל"ת
חושך,
12/03/07 10:45
|
|
 |
4.
יעל, אולי את מבינה בפסיכולוגיה, אבל במחשבים את לא מבינה כלום
טיורינג,
בלצ'לי פארק,
11/03/07 22:32
|
1. המחשב לא קם בצלם מוחו של האדם. האדם חושב בצורה היוריסטית ואינטואיטיבת ,המחשב בצורה אלגוריתמית 2. מה הקשר בין רדוקציה לעובדה שהמחשב מנהל את חישוביו באפס ואחד (כן,לא בשפתיך) 3. מה הקשר בין המוח האנושי לרדוקציה? רדוקציה היא תרגום בעיה לבעיות אחרות ולא עונים עליה בכן ולא. משתמשים ברדוקציה לפתרון בעיות מורכבות ע''י פירוקן לבעיות קטנות יותר ופשוטות יותר שאותן קל לפתור או שכבר קיים עבורן פתרון ידוע . מה הקשר בין זה לשאלות ''האם'' ?
על היתר אני לא מגיב שכן רובו בתחום הפסיכולוגיה ואני מניח שאת יודעת יותר טוב ממני על מה את מדברת. בשורה התחתונה כל ההשואות בין מחשבים למוח האנושי הן מופרכות לחלוטין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דיכוטומיה
עדי,
תל אביב,
14/03/07 13:52
|
שלום לך אדם תבוני ונכבד, חשיבה דיכוטומית היא חשיבה שיש בה שתי אופציות הפוכות בלבד. המחברת עשתה אנלוגיה יפה בין התנהלות דיכוטומית לבין השפה שהמחשב מבין, 0 או 1, אין באמצע כל מה שבאמצע לא קיים. זו בסה''כ אנלוגיה לטעמי היא מתאימה (למרות שאם המחשב היה קורא -1 במקום 0 זה היה מתאים יותר) ואין כל קשר לתפקוד האלוגריתמי של המחשב. היה נחמד אם היית מסביר חשיבה אלוגריתמית כך שהיינו משכילים כבדרך אגב :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלגוריתם
תואם י.ב.מ.,
16/03/07 21:35
|
אלף, טענתי שהמח האנושי לא חושב בצורה דיכוטומית (אפס אחד), אנחנו שופטים דברים בהרבה מאוד הקשרים, כדאי-לא כדאי,הוא רק אחד מהם (ולא הנפוץ ביותר, שכן עפ''ר ההחלטות שלנו רגשניות\לא רציונליות). אלגוריתם הוא דרך שיטתית (כלומר כזו שצעדיה מוגדרים היטב) לביצועה של משימה מסוימת במספר סופי של צעדים. אנחנו לא חושבים באלגוריתמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפחות את הכתבה הבנתי-את התגובה שלך פחות
מה אתה סח?,
12/03/07 02:15
|
|
 |
בעברית פשוטה, אין מה להשוות מחשב למוח האדם, ואנחנו לא חושבים בצורה
מה שאתה שומע,
12/03/07 02:45
|
רדוקטיבית. אנחנו לא מחשבים, לא תמיד מפרקים בעייה גדולה לבעיות קטנות ופתירות. אלא חושבים בצורה אינטואיטיבית, רגשנית ולא תמיד רציונלית. על יתר ההיבטים הפסיכולוגיים אני נמנע מלהעיר אף שלחלקן אני לא מסכים, אני מכבד את הכותבת ויוצא מנקודת מוצא שהיא מבינה בזה יותר ממני,זכות בסיסית שמנעת ממני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עדי פשוט שבוי/ה בקסמי הכותבת ולכן זו עוד הוכחה לכך שדרך חשיבתו אינה
ל"ת
רציונאלית-טהורה,
19/03/07 12:50
|
|
 |
3.
התמונה למעלה וזו שלמטה של אותה יעל?
ל"ת
כד,
11/03/07 18:31
|
|
 |
2.
איילת טוב שאת מתרכזת בעיקר
ל"ת
ככה מתקדמים,
מתפקסים,
11/03/07 15:05
|
|
 |
וטוב שגם את/ה מתרכז/ת בעיקר
ל"ת
ככה יוצאים,
אידיוט/ית,
11/03/07 16:30
|
|
 |
1.
ממתי רגש הוא נקבה וזכר גם יחד?
ל"ת
איילת,
11/03/07 13:19
|
|
 |
איפה ראית שרגש נקבה?
ל"ת
גילה,
11/03/07 17:28
|
|
 |
כאן
איילת,
11/03/07 18:01
|
''מטבען של רגשות שאין להן מעמד סופי....'' (כותרת ביניים וגם בגוף הטקסט אותו דבר)
יש נטייה להתבלבל עם המלה הרגשות.
הגב לתגובה זו
|
|