 |
16.
רבי יעקב היקר - הוא דיבר אליך!
שי,
תל-אביב,
06/03/07 08:08
|
את חכמתו הרבה אינך מביא לנו. למעשה ציטטת ממנו את הדברים שהיו הכי חזקים לך - בעיקר כי הם כנראה כוונו אליך בלבד. את רעיונותיו האוניברסליים לא חילקת איתנו ואת הרמז העבה שנתן לך בלבד העברת. תודה רבה על העצה החכמה, אבל נראה שעליך לבחור באחד השבילים - לא שווה להשתדל להיות נחמד בשביל העולם ולשכוח לפעמים שאת השביל שלך אתה אולי מפספס ... על כך נאמר בהגדה של פסח:'' צא ולמד ...'' - לפעמים עלינו לצאת החוצה כדי ללמוד על הפנים שלנו.
בהצלחה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
התעשרות
לי,
05/03/07 16:45
|
עם ישראל עדיין יכול להתעשר מאדם שניחן בנשמה גדולה ומעוד אנשים כמותו צריך רק לשמור על פתיחות מחשבתית ורצון .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ליעקוב נגן
עמית,
05/03/07 12:49
|
למה לא כתבתה מה הוא אמר אתה כותב כל כך יפה את החוויה שלך אבל מה אם אברהם לא יכול להיות ששני יהודים נפגשים והפגישה מתומצתת לשני משפטים מקווה שיהיה המשך מאוד מסקרן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
מה הוביל אותך באמת להודו?
אוהד,
05/03/07 10:03
|
באמת יש משהו פולני לחלוטין בכתבה הזו. הכותב לא יוצא מנקודת ההשקפה הידישאית שבסופו של דבר רוצה רק לראות את כל הבנים ה''נידחים'' יושבים סביב שולחן שבת ושרים זמירות יחד. משהו בלב הכותב בודאי הניע אותו לעשות את אותו מאמץ ולנסוע להודו ולפגוש את אותו מורה. אבל על כך, על הלבטים האישיים שלו ועל מה שהוביל אותו באמת להודו הוא לא מספר לנו. הוא גם לא מספר לנו מידע חשוב על המורה שפגש ולא על האם שאותה הוא מחליף (היא ידועה וכתביה מדהימים. יש לי ספר שלה בבית, והיא היתה גם יפה מאד, גם בזקנתה הזוהרת).
יעקב נגן - צא מזה! תשתחרר. תפסיק להתגונן ולהגן על יהדותך. יש לך מה ללמוד מההינדים - צא ולמד. מעוז ובענווה. אין לך מה ללמוד - שב וחבוש את ספסלי הישיבה. העמק בדרך - בסוף אולי אכן תגיע לפסגת ההר המשותף. הר הויה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
יהודים יקרים מפז
יוסף הצדיק,
05/03/07 07:41
|
דבר ראשון יש להזכיר למי שלו יודע שהיהדות קודמת לכול הדתות ושההודים סתם סטלנים? ורק אם תוסיפו את האות - י -להודים יוצא יהודים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוודות קדמו לתנ''ך..
ל"ת
ג''ושין,
הודו,
05/03/07 10:32
|
|
 |
הוודות נכתבו בין 1500 ל-1200 לפנה''ס, כ-200 שנה אחרי יציאת מצרים
ל"ת
ג'ושין אתה בור,
נבער מדעת,
06/03/07 06:07
|
|
 |
על פי המחקר גם התנ''ך ניכתב לאחר מכן.
מדע מול מסורת,
06/03/07 23:47
|
כמובן שעל פי דעת המסורת התנ''ך נכתב לפני 3500 שנה. רק שאם אנחנו מסתמכים על דעת המסורת, הוודות נכתבו לפני 5000 שנה לפחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה יוסף,''אם אפשר לשנות מילה באות,אפשר לשנות חיים''
ל"ת
dafna57,
רמת-גן,
05/03/07 09:06
|
|
 |
11.
טוב שלא האמנתי רק בזה אחרת הייתי נשארת ב''חושך''
dafna57,
רמת-גן,
05/03/07 06:59
|
מהיהדות למדתי איך לא להיות ב''דיכי''. גם לא היה לי זמן להיות בדיכאון, כי היה עלי התחיבות בגידול ילדיי, אבל לילה לילה ,הייתי מחפשת ''אושר''. ביום שפגשתי את ה''מאסטר'' שלי אמר לי :''בלי חופש אין אושר''. עכשיו לאחר הלמידה שלי בודהיזם ו''זן'' מאושרת כל רגע בחיי, גם שיש לי עצב וכאב גם אין ''באסה'', כי כבר את ה''בוץ'' שהיה לי מה''עבר'' כבר מתחת ל''בטון'' , ואת ה''יהלומים'' חזרתי אלי, הלמידה של הדברים מה''מזרח'' זה פסיכולוגיה שהיה חסר לנו, גם הפסיכולגיה של המערב לא מספיק, גם כבר לא רואה חוסר הצלחה במה שלא הצלחתי במעשיי, עכשיו כבר יודעת לא לראות ''כישלון'' במה שלא הצלחתי,אלא עוד לימוד, ואז זה לא ''הפסד'' ,אלא ''ניסיון''. דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
מקסים - תודה על הספור ועל הפרשנות
ל"ת
הורדוס,
05/03/07 02:18
|
|
 |
9.
זאת כת מסוכנת!
ארז,
05/03/07 01:40
|
|
 |
8.
זאת כת מסוכנת!
ארז,
05/03/07 01:40
|
|
 |
7.
זאת כת מסוכנת!
ארז,
05/03/07 01:40
|
|
 |
אתה זהיר משהו...
ל"ת
פחדני,
05/03/07 08:55
|
|
 |
6.
כמו סבתא פולניה
דני,
חדרה,
04/03/07 22:20
|
בשביל מה נסעת להודו? בשביל מה נפגשת איתו? בשביל רוחניות ברמה של שמחה רז (עם כל הכבוד לו)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אכן חשוב לדבוק בדרך אחת
ל"ת
תמר,
04/03/07 21:19
|
|
 |
4.
נוגע ללב. הגיע הזמן שאתן לך טוקבק חיובי פעם אחת . . .
ל"ת
יוסף,
04/03/07 16:23
|
|
 |
3.
מקסים
ל"ת
מאיה,
04/03/07 14:48
|
|
 |
2.
זה הכל?
קשת,
04/03/07 13:47
|
זה כל מה שיש לך לומר על מפגש עם אדם שיכול ללמד את כולנו המון? למה הבאת רק שורה וחצי של תיאור דבריו...? האם מה שחשוב באמת ממפגש עם אדם מיוחד כזה, הוא מה הוא לא עשה (''האם בכך הביע צער על הדרך שבה לא בחר? היום הוא מכיר בכך כי אותן תפיסות רוחניות שהביאו אותו להודו נמצאות גם ביהדות, בעיקר במסורת הקבלית-חסידית''). האם מה שחשוב באמת ממפגש כזה, זה איך אתה מאמין שהוא היה צריך לחיות (''לפתע אני מדמיין את מה שהיה יכול להיות – האדמו''ר אברהם יצחק, מוקף נכדים ותלמידים, שאור תורתו מנחה רבבות בעם ישראל'' ). אם הוא אדם ''שניחן בנשמה גדולה'', איפה דבריו החכמים? למה אתה מביא את דבריך, הרהוריך וציפיותך ממנו, במקום להביא אותו?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
I agree
Iris,
04/03/07 21:30
|
You are right on keshet..so shallow... Nagan you are too full of yourself.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי היה צריך דגש אחר במאמר
הובס,
05/03/07 09:10
|
אבל כנראה שאתה לא מכיר את הר' יעקב, כי אחרת היית מבין שזה פשוט לא נכון לומר עליו שהוא ''מלא בעצמו''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
יפיפה...
ל"ת
נ.,
04/03/07 13:11
|
|