 |
10.
שאלה לאורי
אשר,
07/03/07 22:31
|
האם ראוי וקיים טעם כלשהו לחשוף את רגשותיי בפני המטפלת שלי, בידיעה שהיא נשואה עם ילדים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עד כמה שזה נשמע קשה
אורי אלישר,
09/03/07 18:39
|
אני מאמין שאם התאהבת במטפלת שלך מוטב שתנתק מגע ותפסיק את הטיפול.
איני מרגיש נוח להמליץ לכאן או לכאן בנוגע להאם לחשוף את רגשותיך בפניה או לא, זה באמת עסק לא פשוט...
בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
למה למתן, אם אפשר להתחתן?
מתבוננת,
23/02/07 21:44
|
מי אמר שההתאהבות במטפל/ת בהכרח מתמתנת ודועכת? שמעתי על אהבה ונישואין בעקבות טיפולים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התאהבות ואלמנט האש
אורי אלישר,
23/02/07 23:20
|
שלום מתבוננת. אלמנט האש מתאפיין בשינוי - אש, כשהיא שורפת ומאכלת משהו, היא משנה את הרכבו הכימי. פחם אינו עץ יותר, הוא פחם.
התאהבות של מטופל/ת במטפל/ת אינה דבר נדיר. לעיתים היא מה שהפסיכולוגים מכנים 'השלכה'. לעיתים היא עשויה להיות אמיתית ומלאה. במקרים כאלה הטיפול מסתיים. אם המצב הדדי, על שני הצדדים להשיל את תפקידיהם כמטופל/ת ומטפל/ת ולחזור להיות שני בני אדם, שפשוט התאהבו זה בזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
טיפוס עץ
דפנה,
ת''א,
22/02/07 21:19
|
הייתכן מעבר הדרגתי של אדם מהיותו טיפוס מסויים לטיפוס אחר (בהתאם לחמשת האלמנטים) עם חלוף השנים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה מצויינת!
אורי אלישר,
23/02/07 09:03
|
(כלומר, שאלה שהתשובה עליה אינה קלה:).
מצד אחד, ישנה סברה שכל אדם מצטיין באלמנט אחד דומיננטי (אישית, אני לא מוצא את הגישה הזו מתאימה תמיד).
מהצד השני, מודל 5 האלמנטים מתאר תהליך, וחיינו הם תהליך. בהחלט מתבקש שכשאנו נעים דרכם, האלמנט הדומיננטי שבנו ישתנה. לדוגמא, התזיזיתיות של העץ המאפיינת את גיל הנעורים, מול הנוקשות וחוסר היכולת לשחרר, הקשורים במתכת, ומאפיינים לעיתים את העשור השביעי/שמיני של החיים.
כל טוב אורי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
כתבה נפלאה
אורנה,
מרכז,
22/02/07 16:47
|
|
 |
6.
עוד פעם השוטים יוצאים להגן על קשקוש מקושקש
קונפוציוס,
21/02/07 05:30
|
הכתבה הזו מלאה בכל כך הרבה שטויות, אי דיוקים, וקשרים מפוקפקים בין רסיסי תיאוריות פסוודו מדעיות שבאמת חבל על הזמן לעבור על כל שטות ולהפריך אותה. הקשר בין הפרשנות המובאת במאמר לחוכמה סינית הוא כל כך מופרך הזוי ותלוש, במידה כזו שלא הייתי טורח להשחית את זמני על תגובה. אלא שהבערות של השיצואיסט בתגובתו ל-2 באמת הקפיצה לי את הפיוז. אז תיקון קטן לשתי קביעות שגויות, א. היוונים האמינו שעולם בנוי מארבע יסודות ולא חמש ב. בתא יש מספר רב של אברונים, האברונים שפורטו בכתבה (גרעין, מיטוכונדריה והאחרים), הם 5 אברונים שהכותב בחר בשרירות מתוך רשימה יותר ארוכה של אברונים, ואנס אותם להתאים לתיאוריה המקושקשת שלו. מעבר לזה אין לי חשק להתעסק עם גיבוב ההבלים ההזוי הזה. כל קשר בינו ובין הפילוסופיה הסינית הוא ספקולטיבי. הפילוסופיות הגדולות של המזרח לא צריכות את הפתאים שנזעקו להגן על הקשקוש הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה קונפוציוס
אורי אלישר,
21/02/07 09:05
|
בוקר טוב ותודה שהקדשת ממרצך וטרחת לכתוב ולהתבטא. הנושאים לפיהם דנת את המאמר כקשקוש, שוליים להבנת המסר שביקשתי להעביר. כדי להרגיע את הרוחות אסכים ואודה שאינם מושחזים לחלוטין: במקום לדבר על 5 האלמנטים של היוונים (אכן הם הדגישו ארבעה) הייתי צריך לקרוא להם אולי חמשת האלמנטים המערביים (אדמה, אש, אויר, מים ואתר). לגביי רכיבי התא, אכן התייחסתי למרכיביו העיקריים, ולא לנוזל או לקרום. בסדר. זו עדיין זכותך להשתמש באוצר מילים מהמם כמו מפוקפק, הזוי, תלוש, גיבוב הבלים, אונס וכו'. ניכר שהנושא קרוב ללבך ואני מברך אותך על כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה אורי
קונפוציוס,
21/02/07 18:38
|
מצטער אם הייתי בוטה. קפצתי כי המשפט הכל כך מטופש כמו ''כשאלוהים שלך עדיין לא התגרד בכיוון של אברהם'' שכתב השיאצואיסט באמת גרם לי לעווית קטנה בבטן. הטיפש אפילו לא יודע שספר קוהלת נכתב כמאתיים שנה לפני הולדת בודהה. לגבי המאמר שלך, איש באמונתו יחייה. תמשיך לכתוב אני אמשיך לקרוא ואגיב לגופו של עניין. ושוב סליחה על ההשתלחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קונפוציוס אגו :העיקר שאתה מבסוט מעצמך !
גולשששש,
22/02/07 01:09
|
נשמח לקרוא משהו שטרחת וכתבת מבית היוצר שלך , נשמור לעצמינו את הזכות להגיב.... בטוח שזה יהיה בלשון מעודנת יותר עם פחות רעשים !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גולשששש יקר, מי ביקש ממך להגיב
ק.,
22/02/07 08:18
|
כותרת התגובה שלך ''כתבה חזקה מאוד'' דייה להרתיע כל בר דעת מלקרא אותה. לפנים משורת הדין ובנסיון להבין מה למדת מהטור של אורי, פתחתי את תגובתך וניסיתי לקרא אותה. אני מוכרח להודות שלא הצלחתי לרדת לסוף דעתך. המשפט'' מימד נוסף להתבוננות בתהליכי החיים בהדגמה על התהליך הטיפולי'' הוא מופת לכתיבה סתומה וחסרת פשר. חוץ מזה מה אתה מתערב בויכוח הקטן שהיה לי עם אורי. תגובתך הנבערת לא מוסיפה לו כבוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ג. אין לך מה להגיד, אז תשתוק,תנסה אתה מסוגל
ל"ת
ק.,
23/02/07 07:06
|
|
 |
ששש.... שלש נשימות עמוקות וקדימה תרגע.תנסה.אתה יכול ומסוגל
ל"ת
גולשששש,
22/02/07 15:19
|
|
 |
5.
כתבה חזקה מאד !
גולששששש,
20/02/07 07:13
|
חד , ברור , מקורי ומענין . מבחינתי כקורא -המאמר מציע כאן מימד נוסף להתבוננות בתהליכי החיים בהדגמה על התהליך הטפולי . ממתין למאמר הבא שלך !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
ניתוח מעניין
חמדה,
19/02/07 23:54
|
|
 |
3.
מאמר מעניין
רוני,
19/02/07 15:57
|
|
 |
לטעמי אפשר להשליך על כל תהליך,
אורי אלישר,
19/02/07 17:38
|
|
 |
2.
זאת כת מסוכנת!
יואב,
19/02/07 15:56
|
|
 |
עוד פעם אתה ?? יא נודניק
ל"ת
לך למקום אחר,
20/02/07 04:06
|
|
 |
אלוהים אדירים.
שיאצואיסט,
חסר סובלנות,
20/02/07 00:41
|
מה יש לך להאשים את הפילוסופיה הסינית שהיא כת, רק לך פתרונים. היא פותחה ויושמה כשאלוהים שלך עדיין לא התגרד בכיוון של אברהם, ומייצגת מערכת מקיפה של חוכמה ותובנות מעשיות בדבר עולם שאינך גם חוט שערה בתוכו. אין פה פוליטיקה, אין כאן עוינות משום סוג לשום דבר, הפילוסופיה הסינית משקפת את עולמנו פה ומאפשרת לנו לראות אותו טוב יותר בדיוק כפי שהיא עושה זאת עבור סיני. אפשר להיות יהודי טוב, לפי עולם המושגים שלך, שעוסק ברפואה סינית. (ואכן, יש די הרבה כאלה.) אני מאחל לך שדעתך תתרחב, ותוכל להכיל עוד קצת יופי - אפילו משל זרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כת?
ל"ת
אורי אלישר,
19/02/07 17:37
|
|
 |
1.
תודה אורי
חיים,
השרון,
19/02/07 15:39
|
|