 |
30.
למי שכתב את זה: אוי לך ואוי לנפשך , שכולך בעוון וחטא
דב,
03/08/07 02:01
|
אני לא מקנא בך איך העזת לדבר על אדם קדוש וצדיק
מי שכתב מאמר זה הוא בהמה ולא יותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
אוי ואבוי - איך אתם מדברים על צדיק- אתם מרשיעי ברית
גבי,
03/08/07 01:58
|
איך קרה דבר כזה בישראל, אתם תבואו על ענשכם מרשיעי ברית וזדים
ברוך שובר אוייבים ומכניע זדים
מי הרשע שכתב מאמר זה אוי עליו ואבוי לנפשו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
מי הרשע שכתב את הדברים האלה על רבי חיים ויטאל אור העולם
אלעד,
03/08/07 01:56
|
מי הרשע שכתב דברים אלו על צדיק העולם אני מודיע לך מפורשות - מי שכתב את זה- שאם לא תמחוק את דברי השקר שלך ( חס ושלום לדבר על צדיק כזה - שכולו ענווה) אם לא תמחוק את דברי השקר שלך אתה מביא לעצמך ח''ו עיכובים בחיים - על כך שדיברת במקובל גדול מעל כוח שכלך להבינו כנראה וזה עונש מספיק חמור עבורך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למחוק התגובה
א,
16/11/07 01:14
|
|
 |
27.
לדעתי מזלזלים ''מעט'' בהרח''ו - אין לכותב טעם הרגשת רוממות ה'
ואני לא מגזים,
21/01/07 20:58
|
ולכן לא מבין אפילו ברמז על מה הוא מדבר ועם מי הוא מתעסק.
האר''י פרץ פריצת דרך בקבלה והרח''ו היה מקובל גדול בעצמו
מקובלים יש להם חיבור עם מחשבת הבריאה - והם קולטים חכמה שאיננה מהעולם שלנו ...
אי אפשר להבין כלל במה הם מתעסקים - ללא הרגשת רוממות ה' והתבטלות האדם - שזה קשה מאד להסכים לקבל על עצמו
מי שנגוע בשחצנות נפוליאונית ''אני משיח'' לא בדיוק יזכה למדריגות כה גבוהות..
אני יודע שאני בכלל לא מבין במה עסק האר''י עם הרח''ו ומהי בכלל הקבלה באמת - ומה מרגיש אדם שעולה מעל המקום והזמן ....
בקיצור אין מה להגיד על מדריגות אלו.
רק אני בטוח ששרלטנות, שחצנות התפארות עצמית איגואיסטית - וכל הללו אינם נמצאים באנשים אלו ..
אם הכותב יזכה לישועת ה' אולי יבין מעט במה עסקו גדולי ישראל אלו...
הלוואי שיקרב אותך ה' אליו מעט ותכתוב לנו דברי אמת וטעמי תורה ממה שהשגת בעצמך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
למעוניינים
דוד,
18/01/07 04:15
|
פורום עם יושר אינטלקטואלי
http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=988405
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בחלק מהנושאים
דוד,
19/01/07 11:02
|
|
 |
25.
לינק למאמר שקראתי על הרב חיים ויטאל
רונית,
חיפה,
16/01/07 11:51
|
http://www.articles.co.il/article/5766/%D7%94%D7%A8%D7%91%20%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D%20%D7%95%D7%99%D7%98%D7%90%D7%9C%20(1543?1620)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
או!
מלכי,
16/01/07 13:02
|
המאמר בלינק הוא דוגמא מצוינת לכתיבה שהיא כולה שטיפת מוח מלוקקת. שום חקירה אמיתית אלא רק אגדות על ניסים ונפלאות. נהנתי מכל רגע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהי חקירה אמיתית לדידך?
רונית,
חיפה,
16/01/07 14:04
|
ומהי הגדרתך לשטיפת מח?
אני מוצאת את המאמר אינפורמטיבי, עם מובאות מתוך כתביו של הרב יהודה אשלג, שלכל הדעות, שוחה עמוק יותר בחומר מכותב המאמר באתר זה (בלשון המעטה מיקרוסקופית כמובן).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חקירה אמיתית בעיני
מלכי,
16/01/07 15:41
|
היא חקירה עם עיניים פקוחות.
לא כמו במאמר שאת הבאת שכתוב בו: ''הרב חיים ויטאל, כמו האר''י בשעתו, הקדיש את כל חייו להפצת חכמת הקבלה'' כשברור לכל מי שמתעניין ברצינות ברח''ו שהוא הקדיש את כל חייו דווקא להסתרת חכמת הקבלה.
הוא לא נתן לאף אחד לפרסם דבר מדברי האר''י, והוא עצמו שמר גם כן על הכתבים ולא פירסם אותם. רק כשהוא היה חולה הצליחו חכמים ''להשאיל'' ממנו 600 דפים ולהעתיק אותם מהר (ולא כפי שכתוב באותו מאמר הזוי: ''גם כתבי האר''י אפופי מסתורין, ומסופר עליהם כי עוד בחיי הרח''ו נגנבו שש מאות דפים מן הכתבים'' - ברור שהם נגנבו! מרח''ו! ורק כך יכלו להתפרסם!
אוקצור, ללמוד קצת היסטוריה (במקום להמציא אותה) לא יזיק לך ולשכמותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תובנותיך עומדות בסתירה מוחלטת לכתבי הרח''ו (האר''י)
רונית,
חיפה,
17/01/07 07:40
|
בהם הוא כותב השכם וערב על חובת האדם ללמוד קבלה ועל חובת העוסקים בה להפיצה ברבים.
כיצד מקובל שכתב כל כך הרבה כתבים, שהשפיעו ועוד ישפיעו על כלל העולם, ממש מפעל חיים, הקדיש את כל חייו להסתרת חכמת הקבלה...?
כנראה שפירושך למילה מחקר היסטורי הוא הסקת ספקולציות על פי הלך מחשבתך הנחשלת...
אוקצור, ללמוד קצת קבלה (במקום היסטוריה ספקולטיבית וסובייקטיבית), לא יזיק לך ולשכמותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא לא... אני מצטערת... כבר שפכתי יותר מדי דיו וירטואלי בגין כסילותך
רונית,
חיפה,
17/01/07 12:46
|
הבנת הנקרא? תקרא שוב את מעט הסימוכין שהבאתי, כנגד הצהרתך שהרח''ו פעל כל חייו להסתרת חכמת הקבלה.
לרגע טעיתי וחשבתי שיש פה דיון רציני.
שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שיעור בהבנת הנקרא
מלכי,
17/01/07 11:49
|
מה הבאת? ציטוטים על כך שרח''ו חושב שקבלה זה חשוב? פששש.... באמת לא הייתי מאמין שזאת הדעה שלו.
ותראי מה הוא כותב בציטוט האחרון שאת הבאת: ''עד עתה היו דברי חכמת הזוהר נעלמת'' וכולי וכולי.
מה זה אומר? חוכמת *הזוהר* נעלמת וצריך לפרסם אותה נכון? את זה הוא רצה לפרסם בדיוק כמו רמ''ק המורה הראשון שלו. אבל את תורת האר''י הוא לא פירסם וחשב שאסור לפרסם. מצטער :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כנגד צעקות הפתאים, טוב להביא סימוכין
רונית,
חיפה,
17/01/07 11:29
|
''...כי הקורא במשנה ובתלמוד נקרא עבד המשמש את רבו על מנת לקבל פרס, מה שאין כן בחכמת האמת כי הוא מתקן כביכול ונותן כח למעלה למעלה וזהו נקרא עוסק בתורה לשמה בלי ספק ולא עוד אלא שלא נברא האדם אלא כדי ללמוד חכמת הקבלה...'' הרב חיים ויטאל, הקדמת מוהרח''ו זיע''א על שער ההקדמות דף ב'
''...אוי להם לבריות מעלבונה של תורה. כי בלי ספק בהיותם עוסקים בפשטיה ובסיפוריה לבדם, היא לובשת בגדי אלמנותה, ושק הושת כסותה, וכל האומות יאמרו לישראל, מה דודך מדוד, מה תורתכם מתורתינו, הלא גם תורתכם סיפורים בהבלי העולם, אין עלבון תורה גדול מזה. ולכן אוי להם לבריות מעלבונה של תורה. ואינם עוסקים בחכמת הקבלה, שהיא נותנת כבוד לתורה, כי הם מאריכים הגלות, וכל הרעות המתרגשות לבא בעולם...'' הרב חיים ויטאל, כתבי האר''י, עץ חיים ח''א, הקדמת מוהרח''ו זיע''א, י''א - י''ב
''...בהיותו עוסק בחכמת המשנה והתלמוד בבלי ולא יתן חלק גם אל סודות התורה וסתריה כי הרי זה דומה לגוף היושב בחושך בלתי נשמת אדם נר הוי''ה המאירה בתוכה, באופן שהגוף יבש בלתי שואף ממקור חיים אשר זהו ענין אומרו במקום אחר ההוא הנזכר לעיל וזה לשונו: דאלין אינון דעבדע לאורייתא יבשה ולא בעאן לאשתדלא בחכמת הקבלה...'' הרב חיים ויטאל, הקדמת מוהרח''ו זיע''א על שער ההקדמות דף ב'
אחרון חביב במיוחד עבור המקטרגים:
''...הרי מבואר כי עד עתה היו דברי חכמת הזוהר נעלמת ובדרא בתראה תתגלה ותתפרסם חכמה הזאת ויבינו וישכילו ברזי התורה שלא השיגו הקודמים אלינו ובזה נסתלקה השגת הפתאים המקשים ואומרים איכשור דרי אם דורות שלפנינו לא הישיגוה איך נדענה אנחנו, ובזה יסכר פיהם...'' הרב חיים ויטאל, הקדמת מוהרח''ו זיע''א על שער ההקדמות דף ע''ד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז מה אם הוא כתב...
ארטיק,
17/01/07 10:22
|
את עושה כל מה שכתוב? אמר לך מלכי.. ''חקירה אמיתית''.... וזו החקירה היחידה שלא תוכלי לקרוא עליה בשום ספר.. זו החקירה שלך!! איש לא יכול להגיד לך מה יש באמת.. רק את.. כי רק את יוצרת את המציאות שלך.. את העולם... את הכל!!!... הרימי עינייך מהספר ותגלי עולם מופלא מולך... והוא כולו שלך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא כנראה מתכוון לומר שדעת העיתונאי
דוד,
אשדוד,
17/01/07 10:11
|
היא היא החקירה האמיתית.
יש כעין ''עיתונאים'' שספרו את דברים בצורה המעניינת או המתאימה להם או העוברת ברכילות.
כנראה שעבורו זו חקירה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רונית מה יהיה?
מלכי,
17/01/07 09:25
|
אולי הוא כתב הרבה כתבים אבל הוא שמר את כולם אצלו ולא נתן לאף אחד להעתיק אותם. זאת האמת ההיסטורית. את מעדיפה להאמין לאגדות שמספרים לך בבני ברוך. בסדר גמור. אני מציע לך בכל זאת מדי פעם לקרוא את רח''ו עצמו ולא את מה שאומרים עליו כדי לראות שהוא ממש (אבל ממש) לא חשב שמותר להפיץ את הקבלה שהוא למד מהאר''י לכל אחד (אם כבר דווקא רמ''ק, מורו הראשון, חשב שיש להפיץ את הקבלה. אבל זה בטח חדש לגמרי בשבילך, נכון?).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
לידיד העם והאחרים
ת.פ.,
16/01/07 09:31
|
ראשית, יש אמת בדבריכם, מהבחינה הזו שבדמות ענקית כמו ר' חיים ויטאל יש לנהוג בכבוד, ואם מבקרים אותה יש לעשות זאת מעמדה של למדנות רצינית ובאופן זהיר. יכול להיות שלא הקפדתי על כך עד הסוף במאמר הזה, נכון.
לא קראתי כמובן את כל כתבי רח''ו, ואני מוכן להתערב שאף אחד מהמגיבים כאן לא קרא את כולם, משום שהם רבים מספור (או בכל מקרה, מקרוא) לאדם שלא מקדיש לכך את כל חייו. כן קראתי מספיק אותו ועליו כדי לגבש דעה שאני חושב שאני יכול לעמוד מאחוריה. אני חושב שרח''ו חטא בחטא הגאווה. לשמחתי יש לי אילן גבוה להתלות בו: האר''י חשב כך גם.
מי שיקרא את ''ספר החזיונות'' יתקשה מאוד, לדעתי, לא לראות שרח''ו חשב, או רצה מאוד לחשוב, את עצמו למשיח. הוא מצא הוכחות על גבי הוכחות לכך, חלם חלומות על כך שהוא מחזיר את כל העם בתשובה ומסיים את תיקון העולם, וסבל לא מעט מכך שהחברה סביבו לא הכירה בו ככזה (והיה אף רב גדול, ר' יעקב אבולעפיה, שהיה נוהג ללעוג לו תדיר). אגב, נכון שהוא ראה עצמו כמשיח בן יוסף ולא כמשיח בן דוד, אבל גם זה לא תפקיד זניח, בלשון המעטה (ותודה לך אוהד על דבריך. גם אני חשבתי מחשבות דומות).
לכן, לא ''סיכמתי את חייו'' של רח''ו, ובהחלט קטונתי מכך, אבל העליתי שאלות שאני חושב שראוי להעלותם. רח''ו, כמו אברהם אבינו, כמו דוד המלך, כמונו אנו, לא היה כליל השלמות. זה לא מוריד מגאוניותו, אבל זה כן אומר שמותר לקחת אותו, ואת תורתו, מה שנקרא בלע''ז cum grano salis – עם גרגר של מלח. מותר לפקפק מעט באדם שהאר''י עצמו אמר לו שהוא גאוותן מדי. ומותר לחלוק על מסורות של שנים ודורות, גם על הקבלה, בוודאי אם עשו זאת גדולים ממני כרמב''ם או כר' אברהם אבולעפיה. ובוודאי ובוודאי אם המטרה היא לשם שמים. אני מודה שלא תמיד תמיד, אבל לרוב זו מטרתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגבי השאלות
ידיד העם,
16/01/07 19:47
|
שאתה מעלה במאמר זה, ובעיקר בחלקו האחרון : האם ייתכן שהאר''י טעה ח''ו , או שרח''ו לא מימש את שליחותו ותפקידו - ללמד תורה ולהחזיר בתשובה (למרות שאתה עונה על כך בשלילה, ומתעסק יותר בשאלה מדוע לא מימש ) והנה אנו עדים, בעיקר בעשור האחרון, למגמה חזקה של חזרה בתשובה המונית, ולעיסוק הולך וגובר בתורת הקבלה (שהזרם המרכזי בה, כפי שציינת הוא הלוריאני, קרי הכתבים שהותיר לנו רח''ו) לא רק בקרב חוזרים בתשובה, אלא גם בתוך החברה החרדית (גם חרדים יכולים לחזור בתשובה), ואף להתעניינות גדולה מצד ''חילונים''. ואף אחד לא אמר שהתפקיד הגדול של נשמתו חייב לבוא לידי ביטוי מלא בדורו שלו. נמצא אם כן, כי למרות שחלפו כ-400 שנה, יהא זה מעט נמהר לקבוע כי רח''ו לא מימש שליחותו. (אני כמעט בטוח שהוא לא קיבל דד-ליין)
והרי, תומר, אתה מעיד על עצמך כי קראת חלק מכתביו של חיים ויטאל, אז אפשר להגיד שלמדת ממנו תורה, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ידיד (ואור),
ת.פ.,
17/01/07 08:32
|
חזרה בתשובה המונית? כך אתה מכנה את קבלת הפופ של ''המרכז לקבלה'' ושות'? כי רוב הלומדים קבלה בימינו מקיימים מצוות רק בלי כוונה, אם בכלל. אם לדעתך חזרה בתשובה היא כזו שאין בה קיום מצוות ושמירה על ההלכה אז אתה צודק. אישית לי אין שום בעיה אם סוג כזה של חזרה בתשובה, כלומר תשובה שהיא טרנספורמציה נפשית בעיקרה (כל עוד היא אותנטית ועמוקה), אבל לדעתי לרח''ו היתה בעיה קשה עם זה. זו בכל מקרה ל-א החזרה בתשובה שהוא ניסה להחזיר את יהודי דמשק...
לא רק זה: הרי כיום כמעט שלא לומדים את כתבי רח''ו כפשוטם אלא את הפירושים החסידיים או את אלו של בעל הסולם עליהם. כלומר רח''ו אולי הניח את היסודות, אבל הוא בהחלט לא זה שהפיץ את התורה - לא תורתו היא שנפוצה...
ולא רק זה: לצערי רח''ו עצמו היה באמת בדיכאון לקראת סוף חייו (הנה ציטוט: ''...יש לי טורח גדול להכניע את יצרי. וזה הוא סיבת העצבות והדאגה שיש לי תמיד בעצמי''). ראה גם שאלתו את האר''י במאמר הנ''ל שם הוא מביע ספק אם מה שהובטח לו יתממש, והאר''י אומר לו (דרך פיותיהם של שדים) שרק אם הוא יכניע את גאוותו יתממש הכל. אז כנראה שהוא חש בעצמו את כשלון משימתו. מה אתה אומר?
נ.ב.: אור בן ארי, תודה על תגובתך הראשונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז ככה:
ידיד העם,
17/01/07 17:40
|
א. לא, אני לא מדבר על ''המרכז לקבלה'', (למרות שאם הוא מהווה פתח להיכרות ראשונית ומעבר הלאה, הרי שגם זה לטובה), אבל יש המון מקומות אחרים, ומורים רבים(סיני, ארמוני, גוטליב, לייטמן, שיינברגר, אשרוב ועוד ועוד ) והמגמה רק הולכת ומתגברת משנה לשנה (כמה אנשים למדו קבלה לפני 30 שנה, וכמה לומדים היום)
ב. אני בהחלט מסכים איתך ששינוי פנימי עמוק חשוב יותר מחיצוניות.
ג. אני לא בא, חלילה, להמעיט מערכו וחשיבותו הגדולה של הרב אשלג, הרי גם הוא התבסס על המקורות שהיו בידו, כלומר על הזוהר ועל כתבי רח''ו (ועל חוויותיו האישיות) ובכלל מדובר בחוליות באותה השרשת של העברת חוכמת הקבלה ממשה ועד אלינו. האם אין זה תפקיד גדול להיות חלק משרשרת זו?
לסיכום, נראה לי, כי השאלה החשובה היא האם נצליח בעזרת חוכמה זו להגיע לתיקון?
כן, תיקון העולם (כמו גם השאלה האם מימש רח''ו את תפקידו) תלוי בנו.
שנזכה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ת.פ. היקר, להלן שיעור ראשון בקבלה
ו,
17/01/07 09:31
|
- ''...יש לי טורח גדול להכניע את יצרי. וזה הוא סיבת העצבות והדאגה שיש לי תמיד בעצמי''. פירוש: יצר=אגו. הרח''ו גילה עד כמה אכזר האגו שלו, היצר הרע. במהלך תיקונו של הרצון לקבל הוא מתגלה יותר ויותר, לפעמים תהליך זה קשה מנשוא, המקובל יודע שעליו לממש את מטרת הבריאה, משימה זו קשה מנשוא ולכן שרוי המקובל בדאגה מתמדת לתיקון מידותיו.
- ''ראה גם שאלתו את האר''י במאמר הנ''ל שם הוא מביע ספק אם מה שהובטח לו יתממש, והאר''י אומר לו (דרך פיותיהם של שדים) שרק אם הוא יכניע את גאוותו יתממש הכל.'' פירוש: כולנו לוקים בגאווה. כך נולדנו, עם יצר הרע הטבוע בנו. המקובל המתפתח רוחנית מגלה יותר ויותר במהלך מסעו הרוחני את האגו השולט בו, בין השאר, דרך תכונת הגאווה (הרצון לכבוד). לכן נכון אמר האר''י, אך זהו דבר טבעי ולא חריג, במיוחד לעולים בסולם המדרגות הרוחני.
''מה אתה אומר?'' אני אומר - סייג לחכמה שתיקה. ואם אתה רוצה באמת ללמוד, אז צא ולמד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד!
מלכי,
17/01/07 11:19
|
|
 |
אני מעריך את התגובה שלך לטוקבקים
אור בן ארי,
16/01/07 13:00
|
מותר לטעות, זה אנושי. מי שלא מנסה וטועה טועה. להודות בטעות זה גם להכיר בה וגם לומר תודה, תודה על ההזדמנות ללמוד ולהיות חכם יותר מחר.
אף אחד לא היה או הנו שלם או מושלם למרות שיש כאלה שמשלים את עצמם בכך. כולנו בדרך, כולל אלוהים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מחזק את מסקנותיך
יובל,
16/01/07 12:08
|
אין כזה דבר משיח.. לפחות לא כמו שהתפיסה היהודית מנסה להציג.. משיח זה קונספט... שלב מעבר... והוא קורה לכל מי שמנסה להבין את המציאות... וכן, הוא תמיד מגיע כשהגאווה משתווה לצניעות... אך בכדי להבחין שזה אכן כך יש להיות משיח... איזון... אולי יש מקום לפרספקטיבה שאתה מייצר בתגובה זו ולו רק מהטעם שלכולם יש דעות אומונות ואת כולם יש לכבד... אך בתמצית דבריך תומר אתה צודק.. וכל הכבוד על הכוונה המקורית במאמר.. יובל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ת.פ. אתה עוסק ברכילות ולא במהות
ו,
16/01/07 11:44
|
על פי המאמרים שלך פה כל שאתה מחפש הוא להוכיח ש''אנשי רוח'' כאלה או אחרים (ולהבדיל את מרח''ו הקדוש מכל הבדחנים בהם אתה עוסק תדיר), טועים וכו'. אתה זורע מחלוקת, מדון ושאר מרעין בישין. המרחק בינך לגרגר מלח רוחני (אמיתי) רחוק מלתאר.
דבר אחד טוב יכול לצאת מזה, מתוך כל הבררה שאתה ושכמותך מייצרים, יתבהר ויתגלה במהרה בימינו האור הגדול, איתו היו מרח''ו ושאר המקובלים הגדולים בהשתוות צורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק להפך: זאת המהות
מקובל עלי,
16/01/07 12:59
|
ואם לא יתגלה במהרה בימינו אור גדול אתה חייב לי ארטיק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה ארטיק?
מקובל גם עליי,
17/01/07 10:19
|
רגיל... עם צבעי מאכל וכאלה.. או משודרג... עם פצפוצים וקרמל...?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פרסיקו תפסיק להתנצל כמו איזה חנאג'
מלכי,
16/01/07 11:17
|
|
 |
מצטרפת למלכי
איילת,
16/01/07 12:50
|
אולי בלי החנאג' והווס, אבל אין צורך להתנצל. לא קטונת ולא נעליים, מאמר מצוין ואקטואלי, וכיבדת בדיוק במידה שהרגשת צורך לכבד. איזה קטע עם האלו שתמיד מודדים לך כמה אתה מכבד לפי איך שהם מרגישים צורך לכבד ומנסים לכפות עליך להרגיש שטיח דרוס לחשני ומהוסס כלפי כל מיני ''מכובדים''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנחנו לא מרגישים צורך לכבד.
דוד,
אשדוד,
16/01/07 14:06
|
רמת הכבוד המגיעה לו לא באה מתוך הרגשתנו, אלא מתוך שכלנו וידעתנו את תורתו ועוצמתו.
יתכן ואת מרגישה שזה מעצבן אותך, ובאמת אצלך זה נובע מתוך הרגשה. אולי את מרגישה שמנסים לכפות עלייך להרגיש שטיח דרוס והרגשות מפריעות לך שם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוד, אולי אתה יכול לעזור לי
איילת,
16/01/07 18:25
|
אין לי מושג מה זה רמת כבוד שבאה מתוך שכל. אני לא חושבת שחוויתי דבר כזה אי פעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כנראה ''אתם'' לא כאלה טובים כמו שאתה חושב
ל"ת
אלא דיי,
גרועים,
17/01/07 15:41
|
|
 |
אל תעוות
איילת,
17/01/07 12:13
|
לא אמרתי שויטאל דורך עליי, דיברתי על המגיבים שדורשים מתומר לכבד לפי התפיסה שלהם ולהחדיר בו רגשי כבוד יותר ממה שהוא מרגיש. לדעתי, אי אפשר לנטרל מניעים רגשיים מתחושת כבוד ולהחליט מהשכל לכבד מישהו. או שאתה חש כבוד למישהו, או שלא.
ולרונן חן הצפוי והבנאלי - קפוץ לי. מי פנה אליך בכלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בהחלט אעזור לך.
דוד,
אשדוד,
17/01/07 10:09
|
בתור התחלה:
אם ראית כותרת בעיתון, המספרת על שופט שפסק דין הנראה בעינייך מעצבן מאוד, ופוגע בחייך האישיים, ואת ממש מרגישה שהוא מעצבן. את עלולה להוריד מכבודו מחמת הפסק, ובעצם למנוע מלכבד אותו בגלל מניעים רגשיים.
אלא שאם היית בוחנת את הפסק, את הרקע של השופט, את ידיעותיו, ומצליחה אולי להתנתק מהעניין האישי הנוגע לך, יתכן והיית מגלה שהאדם הזה ראוי להערכה עצומה.
הדוגמא קיצונית, אבל אם הרגשת שרבי חיים ויטאל דורך עלייך (למרות שלא נראה לי שהוא עושה זאת), אז סביר להניח שזהו הבור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רבים וטובים ניסו לעזור לך איילת, אך לצער כולנו מדובר במקרה אבוד...
רונן חן,
17/01/07 09:19
|
|
 |
23.
פריסקו האם קראת את ''בשערים חדשים תבואו''
יונינה,
16/01/07 08:26
|
מעניין מאוד ,על הארי הקדוש וגלגולו של תלמידו חיים ויטאל,כמו המשך לכתבה שלך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
ועל שטויותיו של פריסקו כבר נאמר: כשאתה קורא ספר -אתה קורא בספר
ל"ת
קישקשתא,
15/01/07 23:50
|
|
 |
21.
רק רצון ליצור מחלוקת
א.ס,
15/01/07 23:25
|
כל הכתבה בנויה בצורה כזו שתגרום רק מחלוקת, בן מאמין ללא מאמין, בין חילוני לדתי, מטרת הכותב ליצור שוב שנאה . אחיי בני עמי, תמיד יש שונים ומשונים, וכל מי שיש שכל מעט יראה שהכותב לא מבין כלום רק סיפורי דברים בעלמא . אני מקוה שיום יבא והאמת והשלום יגיעו ונפסיק לריב על כל שטות שמישהו כותב . בברכה לכולם א.ס
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
זה בסדר
חמי,
15/01/07 22:26
|
אני בהחלט מבין את כל הדתיים , אכן מאד קשה לחיות בלי דת , ואלוהים זהו מורפיום להמונים , זה מצויין , המשיכו כך בייביס , תטמנו את הראש בחול , תצדיקו כל מאמר , תעקמו כל שכל ישר , אל תחשבו , תדמיינו ספירות ומלאכים , תסבירו כל דיכאון בכפרת עוונות , כל סטייה כחטא בשגגה .. הכל בסדר , תמשיכו כך .. תתעלמו מממצאי המדע , מדברים כתובים , מסתירות בתורה , מהבורות של חז''ל ובכלל מכל היגיון , זה מצויין כי הרי פגשתם את אלוהים בצומת !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה גם בסדר שאתה לא בקיא
אלדד,
16/01/07 00:09
|
מהבורות של חז''ל, כבודו יכול ללמוד, כנראה שאתה לא מודע, אבל רבות מהחוקים (חוקים מדעיים וחוקים משפטיים) מתקיימים בימינו אנו. הרבה ממשפטים ששגורים בפינו לקוחים מדברי חז''ל, הצער הוא שלא מלמדים הרבה על חז''ל, אבל תאמין לי תקרא קצת ואז תוכל באמת להגיב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעניינים שבין אדם לחברו זה נכון...
ארז,
תל אביב,
16/01/07 15:58
|
בעיניינים שבין אדם לחברו היהדות היא מקור נפלא לפתרונות צודקים ולמוסריות יציבה ומוצקה, היא הבסיס למוסר המערבי, ומה שיפה זה שבעיניינים אלה כמעט ולא מערבים את הבורא אלא את השכל הישר. בכל מה שקשור למדע זה פשוט לא נכון - יש המון טעויות בוטות אצל חז''ל, (גם בדברים שהם היו אמורים לדעת כמו ביולוגיה של חיות). כשמגיעים למבנה העולם (במאקרו ובמיקרו) בכלל אין קשר למציאות, אלא אוסף רעיונות שהסתובבו בתקופה באיזור, והם רלוונטיים כמו כל תיאוריה מדעית אחרת בת אלף שנים - כלומר לא רלוונטיים בכלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
מהרח''ו
ברוך,
15/01/07 21:41
|
תמוהים דברי הכותב שמהרח''ו לא השיב רבים מעוון (בתשובה) היום כל כתבי האר''י זל הנלמדים הינם מתוך כתבי מהרח''ו,מהרח''ו מוערך על ידי גדולי המקובלים בכל הדורות עדי ימינו אנו,האר''י בא לעולם בגללו,הרמ''ק נגלה אליו בחלום יחד עם משה רבינו ואהב את דרך החדשה,בכל דור ישנו תדיק שהוא בחינת משיח (פוטנציה). תומר ,תלמד כך תוכל להבין את המרחק בין קריאה ראשונית לקריאה מעמיקה. בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
מהרח''ו לא כתב בשום מקום שהוא משיח ! ! !
יוסי,
15/01/07 21:02
|
בעל המאמר מנסה ליצור ''דרמטיות'' לא במקום. וגם מהרח''ו שכתב הכל וביושר , כולל דברים אישיים , לא כתב על עצמו ''משח'' בשום מקום.
הוא כתב על עצמו שהוא נשמה גדולה , שהוא קשור לנשמת רבי עקיבא , שכל מטרת ביאת האר''י לעולם היתה רק לתיקון שלו , ושהנשמה שלו חשובה מאוד לתיקון העולם ובעלת תפקיד מכריע בכך. וכן הוא כתב שהאר''י אמר לו ''ולמי כל חמדת ישראל הלוא לך ולבית אביך'' ומי שבקיא בכתבי האר''י יודע כי ''בית אביך'' הכוונה היא לגלגולים קודמים ולנשמות שקשורות אליו.
אבל כל זה עדין לא אומר שהוא משיח.
לדעתי האישית - מהרח''ו התגלגל ברמח''ל שגם אמר על עצמו שהוא שייך לרבי עקיבא , ודברי האר''י על תפקידו המכריע בגאולה מכוונים לאותו ''ספר הזוהר'' שחיבר הרמח''ל (שהגיעו לידינו רק קטעים ממנו בינתיים).
בכל מקרה , נשמת מהרח''ו תשלים את התיקון שלה יהיה איך שיהיה , ודברי האר''י יתקיימו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דברי הבל גמורים
דוד,
ארהב,
15/01/07 22:47
|
איך אנשים בישראל מסוגלים להאמין בערימת ההבלים הזו.?!
אין גלגול נשמות . זהו רעיון עועים שאומץ מאז תקופת הארי מתרבויות אחרות. הרמבם אינו מזכיר גלגול נשמות אפילו ברמז וכן המשנה והתלמוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרמב''ם לא. הרמב''ן כן.
יוסי,
16/01/07 20:51
|
בשם ''ספר הבהיר'' - שהוא מתקופת הגאונים \ תנאים.
היתה לחז''ל מסורת בעל פה של סיתרי תורה כפי שרואים במסכת חגיגה פרק ב'. לכן לא הכל כתוב במשנה ובתלמוד.
בכל מקרה - אם אינך רוצה להאמין בקבלה , אל תאמין. אבל מי שמאמין בקבלה יודע שיש גלגול נשמות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל גם הכותב לא כתב שמהרח''ו כתב שהוא משיח
אפרים,
15/01/07 21:54
|
|
 |
17.
אל תיתפלא אם תקבל בזמן הקרוב איזה בומבה מלמעלה
מי אתה חושבשאתה,
15/01/07 20:37
|
|
 |
יא חמר איבן חמר. יש הרבה שצריכים לקבל בומבות מהאלוהה הדפקט שלך לפני
ל"ת
תומר למשל,
אחמניג'אד,
15/01/07 23:38
|
|
 |
אלהים שאתה מאמין בו הוא כזה ש''נותן בומבות מלמעלה''???
אין אלהים כזה,
15/01/07 20:47
|
אלהים שאתה מאמין בו הוא כזה ש''נותן בומבות מלמעלה''??? אלהים שכזה צריך לעבור סדרת חינוך, ללמוד כמה קורסים על חינוך ילדים, מנהיגות מעצימה ועוד. אבל למזלנו אין אלהים כזה, עם בומבות מלמעלה. יש רק חרדים ושסניקים למיניהם שיצרו להם אליל כזה בשם היהדות. אליל הפחדים, הלובש דמות של אבא שאותה הם מכירים מהבית – אבא שלא מבין כלום בחינוך. שמעיף בומבות מלמעלה, וסטירות מלמטה, שלא מבין לנפש ילדיו ומתנהג כלפיהם בכפייתיות. עד כמה התרחקה היהדות הדתית מאלהים של אמת....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''חוסך שבטו שונא בנו'' - עדיף ילד שמקבל סטירה מילד מת
ל"ת
איש,
15/01/07 21:43
|
|
 |
עזיבת הדת והתקרבות לאלהים
אין אלהים כזה,
16/01/07 07:13
|
אכן עדיף הכל על ילד מת, אבל לא כך זה בחינוך בבית דתי. בבית דתי הילד חוטף סטירה ולכן הוא לא חי! הוא חוטף סטירות בגלל שהוא מעיז לחיות, לחשוב חופשי, לגלות את נפשו ואת עצמו. ואז הוא לומד שהברירה היא: או לדכא את כל מה שחי בתוכי ולקבל את מה שאבא אומר, ולמות מבחינה נפשית, כמוהו, להרדם על הגמרא, ללעוס מסרים נדושים של דתיות אינפנטילית שוב ושוב ולאיים על הילד שלי – כשיגיע – שלא יעיז לחשוב אחרת, כי אחרת אני אכניס לו סטירה והוא גם יחטוף ''בומבה מלמעלה'', או – להתחיל לחיות! לחיות! לחיות! לעצור את הסטירות של אבא שלי, לעזוב את הבית אם צריך, אבל לא לעזוב את החיים שאמיתיים שבתוכי. ותאמין לי – שום בומבות מלמעלה. רק נשיקות גדולות של השכינה על כל צעד של אמת, של עזיבת הדת והתקרבות לאלהים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד טעות של היהדות !
ל"ת
חמי,
15/01/07 22:30
|
|
 |
שום טעות של היהדות.
דוד,
אשדוד,
16/01/07 01:47
|
הייסורים הם דרך לכפר על העוונות, ולשבר את הטומאה שנוצרה בעקבותיהם.
אין מדובר בחינוך, אלא שע''פ הקבלה מדובר בצורך להגיע להשוואת הצורה עם המאציל ולבטל את הרצון לקבל, כלשון בעל הסולם.
על כן עומדות בפניך שתי אפשרויות: האחת; לחזור בתשובה שלמה ולחנך את עצמך. השניה; לקוות שהבומבה תבוא עוד לפני שגופף ונשמתך יפרדו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בניגוד למחשבותיך.
דוד,
אשדוד,
16/01/07 13:28
|
אין לי שום רצון לקבל בומבות, ולא רצון שאתה תקבל בומבות.
כתבתי את הודעותיי אליך מתוך רצון לתת ולהעניק לך קצת חוכמת חיים, סבלנות והבנת המציאות. ואולי כך גם תזכה להתקרב אל האמת.
שיהיה לך רק ברכה והצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בטל את הרצון לקבל ''בובמות''.
אין אלהים כזה,
16/01/07 07:16
|
בטל את הרצון לקבל ''בובמות''. או את הרצון שאחרים יקבלו ותראה כמה תתקרב למאציל העליון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
לכל המוחים ומגלגלי העיניים
מר זוטא,
15/01/07 20:36
|
בניגוד לכל תגובות ה''איך אתה מעז'' (האופייניות, לצערי, לציבור חובשי הכיפות כשהוא מרגיש כאילו פלשו לו לארון הספרים), נראה שכתיבתו של תומר אינה פסקנית ואינה יהירה כלל וכלל, אלא שהוא מביא עובדות ודברים מפי אומרם (הרח''ו עצמו).
קביעתו ''השערורייתית'' של הכותב, בעניין גאוותו של רח''ו, אף היא מובאת בסימן שאלה. ושאר המאמר, העוסקת ביומרותיו של רח''ו להיות למשיח - נראות מבוססות למדי. מלבד זאת פרסיקו חולק כבוד ראוי לנושא כתיבתו.
אז תרגעו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מר זוטא-אנחנו מדברים על צניעות שכנראה לא קיימת אצל מי שהאמונה רחוקה
ד''ר א''י כהן,
חיפה,
15/01/07 21:01
|
|
 |
דוקטור יקר
מר זוטא,
15/01/07 21:39
|
מי שמלעיז על רעהו שהוא חובש כיפה ''לכאורה'', ומחליט מה מידת אמונתו, הוא זה שהצניעות רחוקה ממנו.
שהרי הפוסל וגו'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה אמרת
ל"ת
א,
16/01/07 15:59
|
|
 |
ל"ת
דוד,
16/01/07 13:29
|
|
 |
15.
כול טמבל באוניברסיטה, נהיה ידען-כנסו
דר' משה הס,
15/01/07 19:48
|
אני קראתי רבות מכיתבי ר' חיים ויטאל ואין זכר וקמצוץ למשיחיות או גאוותו הגאווה כן נמצאת אצל חוקרים שמנסים לקבל כבוד בינלאומי ע''י מחקרים שיקריים כך זה עם הכחשת השואה,וככה זה עם רבים משונאי ישראל ...''פרוטוקולים של זיקני ציון'' די מספיק עם חולי הגדלות שמחפשים כבוד ותארים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
כול טמבל באוניברסיטה, נהיה ידען-כנסו
דר' משה הס,
15/01/07 19:48
|
אני קראתי רבות מכיתבי ר' חיים ויטאל ואין זכר וקמצוץ למשיחיות או גאוותו הגאווה כן נמצאת אצל חוקרים שמנסים לקבל כבוד בינלאומי ע''י מחקרים שיקריים כך זה עם הכחשת השואה,וככה זה עם רבים משונאי ישראל ...''פרוטוקולים של זיקני ציון'' די מספיק עם חולי הגדלות שמחפשים כבוד ותארים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מסכימה בהחלט!
ל"ת
דנה רקנטי,
19/01/07 13:08
|
|
 |
13.
תומר, הגאווה היא הבעיה העיקרית שלך דווקא
ידיד העם,
15/01/07 19:47
|
גאונים עצומים הקדישו את כל חייהם בהתעמקות בכתביו של חיים ויטל, אבל אתה יכול לסכם את פועלם וחייהם של ענקים תוך דיפדוף מהיר בספר אחד. כשמדובר בכל מיני גורואים ניו אייג'ים, זה לא רציני אמנם אך לא ממש נורא. אבל הפעם התעלית על עצמך.
חבל, אתה בחור מוכשר (בלי ציניות ), אבל אט אט השטחיות הופכת לסימן ההיכר שלך. אני מבין שמדובר בפרנסה, אבל כדאי שתלמד לומר לעיתים, כי אינך בקיא מספיק בנושא מסויים כדי לכתוב עליו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
זה בדיחה?
ד''ר א''י כהן,
חיפה,
15/01/07 19:38
|
עמי הארצות יקרים מה לכם ולזה? בגלל שזה כתוב בעברית? האם גם הייתם עושים אותו דבר (מנסים לפרשן) גם אם היה מדובר בספר מתימטיקה (התחום בו אני עוסק)? למרות שגם שם רשום בעיקר מספרים? מובן שלא! סוד קטן, מתימטיקה אפילו הרבה יותר קל להבין... הוא שאמרנו עמי הארצות, הכותב וחלק מהמגיבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
עפרא לפומך, אני מוחה על כבוד התורה וכבוד מוהרחו' זל.
מוחה,
15/01/07 19:37
|
מי אתה תומר פריסקו? היאך תרהיב עוז בנפשך, לשלח קולמוסך,וממרחק השנים הארוכות, לקבוע כי היה בעל גאוה ח''ו, וכל זאת על סמך ראיות כה קלושות, אשר אין בהם ממשות כלל, לו לעצתי תשמע, קום ועשה תשובה, בטרם תכלה אליך הרעה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
השתכללנו מאז,בדורנו ממליכים מתים ויש אפילו כת עקומ''ים המאמינה
המשיח המנוח,
לובביץ',
15/01/07 19:37
|
שלובביץ' חי וקיים ז''ל הוא המשיח ואם תפגשו חב''דניק לא רציונלי ומנותק מהמציאות ותשאלו אותו הוא מיד ''יוכיח'' לכם באותות ומופתים שהרבי שלו חי וקיים.השתכללנו......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
זה כמו תלמיד כיתה א' שמחווה דעה על מאמר של פרופסור
דוסלי,
מזועזע מהבור,
15/01/07 19:32
|
בלי שום ידע בסיסי בקבלה או ביהדות או במשמעות הגאולה, בדת היהודית. נעמד הכותב מלוא קומתו הגמדית למתוח ביקורת ולפרשן את יומנו של אחד מענקי הרוח בדת היהודית ואבן היסוד בתורת הקבלה עפ''י שיטת האר''י הקדוש. הגאולה היהודית איננה כללית בלבד ואף לא פיזית התלויה בעם או בארץ. התבטאות הגאולה בשיבת העם לארצו היא פועל יוצא של המשמעות האמיתית בגאולה היהודית בעקבות הזיכוך של העולם הזה ע''י עבודה קשה של כלל העם היהודי במשך כל הדורות מבריאת העולם ועד היום. הרמב''ם בהתייחסו לגאולה מציין בפירוש כי כל מאמרי הנביאים בענין השפע הגשמי שיהיה בגאולה העתידה הם משל כדי להמחיש לפשוטי העם את שלמות העולם בתקופת הגאולה. כמו כן האמירה כי אין גאולה פרטית בדת היהודית היא אמירה המצביעה על בורות מוחלטת. כל התורה לא ניתנה אלא להביא את היהודי למצב של גאולה פרטית ולהפיכת הפיזי או בלשון הקבלה ''הגשמי'' למטאפיזי ''רוחני''. או ברמה הנמוכה יותר שהגשמי לא יפריע ליכולת הרוחנית הטמונה ביהודי. רבי יהודה החסיד הוגדר ע''י הרמב''ם כמי שהיה ראוי להיות משיח. וידוע כי היו מספר תקופות בהן היו התגלויות יוצאות דופן של ידע רוחני והיו אלה תקופות מסוגלות להתגלות מלך המשיח. ענין הגאולה בדת היהודית הוא ענין מרכזי שהנסיון המגוכך להתייחס אליו במאמר המתאים אולי לשיעור חיבור בכיתה ו' ללא מראה מקומות או הפניה ולו אחת להמשך העמקה בענין. מבייש את האינטלגנציה של הקוראים. אבל הרדידות היא נחלתינו בעידן התת-תרבות אליה הגיע עמינו. ועל כך אמרו חז''לינו כי לפני ימות המשיח ''פני הדור כפני הכלב'' (כלב על פי קבלה מסמל את יש''ו ותרבותו)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
בדיוק בגלל היומן הזה הוא איש אמת
מקור חיים,
15/01/07 19:32
|
מכוון שקראתי חלק גדול מהספר ובספר הוא גם מדבר חופשי על המגרעות שלו - ובהכרה מלאה לכן הוא איש אמת שלא מכסה על עצמו ומצייר עצמו כפסגת השלמות { כמו כמה מדומיינים שמציירים מציאות שיקרית } יעלה על הדעת שאיש שהבין קבלה לעומק לא ישים לב כשהוא כותב '' כשחטאתי בעוון ... ..והייתי על פני בוכה וכו''
בעם ישראל יש -- אמת גם אם היא חושפת מגרעות של מנהיגים גדולים
ודרך אגב הארי טען שהוא משיח והוא התקשה להאמין לו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
חטא ההיבריס
ו,
15/01/07 17:32
|
בו לוקה הכותב, עולה על כל דמיון.
הוא מספר לנו בשטף בלתי ניתן לעצירה את שהרגיש וחשב מרח''ו על פי עלעול בכתביו או בכתבים שהתיימרו להבין את תפיסת מציאותו של המרח''ו המקובל העצום.
והכל מתוך קטנות השגתו של הכותב, המקבילה במקרה הטוב לחוקר תרבות מתחיל באקדמיה.
עד מתי רשעים יעלוזו? קבלה, מדע החיים והבריאה היא תורת חיים והמקובלים הגדולים לאורך הדורות הם עמודי האש שצועדים לפני האנושות. כל כך נזדקק להכוונתם בעת הקרובה מאד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
עוד הרהורים
אוהד,
15/01/07 16:06
|
מצד אחד - אכן - רח''ו השפיע על ההיסטוריה היהודית בתחום הקבלה כמו שאף אחד אחר מאז ומעולם לא עשה. קבלת האר''י בסגנונו הפכה לגרסה היחידה וה'אמיתית' של הקבלה, בהא הידיעה. היא עמדה גם בבסיס ההתעוררות המשיחית של המאה ה17, כאשר על בסיס תורות אלו קמה וצמחה התורה השבתאית של הנביא השבתאי נתן העזתי. ותנועה זו שינתה את פני ההיסטוריה רבות. גם החסידות נבנתה הרבה על קבלת האר''י, אף כי לא רק עליה.
ומכל מקום, זה כבר זמן רב שאני תוהה אם ועד כמה ניתן למצוא גם את זרעי הניוון של היהדות הקבלית, את זרעי החרדה של החרדיות ואת זרעי הגאווה של העולם הדתי כולו ביחס לעולם שסביבו בקוים מסויימים מאופיו של רח''ו, שהעביר אלינו את ''התורה הקבלית''. תודה תומר על הדברים אוהד אזרחי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשמע אוהד.
יוסי,
15/01/07 21:27
|
אולי יש לך ''מעטפת'' של קבלה , אבל אתה יודע בדיוק כמוני מה יש בתוכה.
הסוד שבסוד הוא שכאשר לוקחים אותו ללא יראת שמיים - נשארת ביד רק העטיפה , ואסתר טובלת ויושבת בחיקו של מרדכי.
אתה יכול להיות חמור נושא ספרים , אך ''סוד ה' ליראיו ובריתו להודיעם''.
בסופו של דבר , כל הקבלה היא ניצוץ אחד. או שהוא קיים או שהוא לא קיים.
זה לא משנה כמה ספרים למדת , ואפילו לא אם תדע את כל כתבי האר''י בעל פה.
אם אתה לא נכנס לתוך ''חווית האמונה'' וטובל בה את כל הגוף בלי שנשארת שום שערה בחוץ , אתה לא יכול להבין כלום. אתה יכול להיות ''חוקר'' מצויין. לא יותר מכך. מה שלא הבנת בעבר , היה ''עולמות הספק'' שלך. ועכשיו אפשוט לך אותו :
אמונה היא בחירה. אין שום דבר בעולם שיכריח אותך להאמין , ולא משנה כמה גדול וצדיק תהיה. אין שום הכרח שכלי לכאן או לכאן. הבחירה הזו קיימת בכל רגע וכל הזמן. בסופו של דבר , מה שקובע האם תאמין או לא זה רק הרצון שלך.
בכל רגע יש בחירה מחדש , ''לרגעים תבחננו'' , וכאשר אתה בוחר להאמין - אתה ממשיך אליך אור. אור שהוא איחוד של ה''אני'' עם הקב''ה.
כדי לבחור להאמין אתה צריך מסירות נפש. דהיינו : לעזוב את קרקע הוודאות המוצקה , ופשוט לבחור.
ואז ברגע שאתה בוחר להאמין - אתה נטהר. ''מקווה ישראל ה'''.
אז אתה יכול להבין קבלה מהי.
כל לימוד קבלה לפני השלב הזה - הינו לימוד של משפטים ריקים מתוכן , והלומד כך לא נכנס לתוך השער , כי הוא לא יכול לחוות כלום.
והלוואי ומשהו ישתנה אצלך . . .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קראת את ''עולמות הספק''? אני בספק. כי לא הבנת
ל"ת
O,
16/01/07 07:34
|
|
 |
תשמע יוסי, לך דחוף קרדל! יא מסיונר בגרוש!
ל"ת
נמאס מהטימטום,
ששולט בעולם,
15/01/07 23:31
|
|
 |
אתה מוכר מצויין !
חמי,
15/01/07 22:28
|
כך בדיוק מוכרים המסיונרים את הנצרות , וזו גם הפתיחה לכל סדנת דת בעולם .. יופי מחיאות כפיים ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא לא מכר כלום
דוד,
אשדוד,
16/01/07 01:43
|
הוא סה''כ אמר את האמת.
הפרדת הקבלה מהיהדות לא ניתנת. הקבלה מתארת את השתלשלות העולמות, השתלשלות הנשמה, את תפקיד האדם מבחינה רוחנית, ואף מבחינה מעשית.
אווירת לימוד הקבלה המודרנית מכהה על הצורך לקיים את המצוות למעשה, וכך מייצרת תלמידים שעליהם אמר הזוהר. ''הנוטל ט' ספירות בלי מלכות, הוא כופר בעיקר''
ואמרו חז''ל: ''האוחז ספר תורה ערום נקבר ערו''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא יכול להבין מי שלומד קבלה ללא אמונה
יעקב,
16/01/07 14:37
|
זה לא מחזיק - מערכת ההנחות היסודית שצריך לקבל כל כך מופרכת, שלא לומר מעשיות ותחושות סובייקטיביות מוגשות במעטפת מילים מאגית... אם מישהו מאמין ורוצה להעמיק לתוך ה''שיטה'' האמונית אפשר עוד להבין. למי שלא - תעשו לעצמכם טובה ולכו ללמוד פיסיקה, נכון שזה הרבה יותר קשה ובטוח פחות מתגמל ריגשית, אבל לפחות זה אמיתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אך, כמה טוב זה מרגיש
אוהד,
16/01/07 07:32
|
''אמר רבי יוחנן כל האוחז ספר תורה ערום נקבר ערום'' (מסכת סופרים פרק שלישי) אך, כמה טוב זה מרגיש, לאחוז עירום בספר תורה עירום. ללא לבושין המסתירים ומעלימים על האמת העירומה, כפי שהיא, אני ואת – תורה – עירומים באמת, ללא מחיצות, ללא פחדים. וכך, לבוא אל חיק האדמה, עירום כביום היוולדי, אל הרגבים, לתת לגוף להתמוסס אל המקור, אל אמא אדמה, אל השכינה שבעפר, ללא מחיצות. מגע קרוב, העור והבשר שבים אל העפר, ללא לבוש, והנפש שבה אל האלהים אשר נתנה – ללא לבוש, ישיר, פשוט, אוהב. אמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יודע את הגימטריה
אורח חיים,
17/01/07 13:44
|
נחש בגימטריה משיח. ואם אמרת על אוהד שהוא ערום כמו הנחש מה בעצם אמרת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם הנחש היה ערום וגם אדם וחווה היו ערומים.
יוסי,
16/01/07 21:21
|
|
 |
אולי זה ''מרגיש טוב''
דוד,
אשדוד,
16/01/07 13:25
|
גם אדם שעובר על גילוי עריות מרגיש טוב.
האחיזה בספר התורה כשהוא ערום מאפשרת לבהמיות, לטומאה ולרצון של האדם ''לקבל'' לעקם את התורה ואת האמת, וכך הוא בעצם מעלים את האמת בעצמו.
לעומתו, אדם שחי את התורה עם הלבוש, עם התורה והמצוות, אוחז בתורה מעוגנת היטב כפי שעיגן אותה הבורא בעצמו, ובעצם כפי שהיא בעצמה מלמדת אותנו איך להחזיק בה.
הנשמה אכן שבה אל הבורא בלי לבוש, אלא שעצם היותה כאן בתוך לבוש, לא מאפשר לה לקלוט את האמת מבלי שהלבוש שלה (הגוף והתאוות) יעקמו את האמת. על כן הבורא הלביש גם את התורה, כך שנוכל אנחנו להלביש את לבוש התורה על לבושנו, ואז לאט לאט לחתור אל האמת, אל האמת האמיתית שתחלחל אל תוך הפנימיות שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה אמרת. אמן ואמן.
ל"ת
T,
16/01/07 07:54
|
|
 |
5.
רח''ו לא היה הראשון
אוהד,
15/01/07 16:02
|
רח''ו לא היה הראשון שכתב יומן אישי. היו עוד לפניו, אלא שאכן כתיבת יונים שכאלו לא הייתה ז'אנר נפוץ. יש קטע יומני מאד חשוב בספר שערי צדק מהמאה הי''ג. משולב אמנם בתוך דברי קבלה, אבל בכל זאת עדות אישית מרשימה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
שרלטנים
איתי,
מרכז,
15/01/07 15:50
|
אם הוא היה מי שחשב שהיה (יעני משיח), האפיפיור היה מחפש אותו בכדי להתגייר ולא הוא את האפיפיור. אם הוא היה שלם עם אמונתו - בשביל מה חיפש לשכנע אחרים ? קבלה? זבלה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שתוק כבר כמה תגובות
קישתא,
15/01/07 20:20
|
|
 |
סתום ת'פה קישתא
ל"ת
קש,
15/01/07 20:31
|
|
 |
סתום אתה תפה קש
ל"ת
מכוער,
15/01/07 23:16
|
|
 |
3.
שרלטנים
איתי,
מרכז,
15/01/07 15:44
|
אלו כולם שרלטנים שמטעים ומסבכים את החיים למאות אלפי אנשים, ואף מיליונים ברחבי העולם. ומתוך האספסוף שמשתרך אחריהם , קמים גזלנים שעושקים את העם. ואם מישהו יגיד עליהם מילה - אוי לראשו ! מרבית עמנו מוטעה. השכל מתנוון, אנשים הפסיקו לחשוב, מקבלים מה שאומר להם ''מקובל'' זה או אחר. כך אנו גם שופטים לטוב או רע אנשים אחרים יום יום מבלי לבדוק! פשוט בגלל ש- ''סחבק המקובל'' אמר. גועל נפש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
תומר פרסיקו היקר
אור בן ארי,
15/01/07 13:58
|
אתה כותב באופן כשרוני ומלא עניין ולרוב אני קורא שוב ושוב את המאמרים שלך על מנת להבין אותם לעומק. עם זאת ישנו דבר מאוד בולט בכתיבה שלך שיוצר חיץ בין הקורא לכתוב, לפחות לגבי.
באופן ציורי זה קצת כמו לפתוח חלון רחב לנופים מיוחדים מזוויות חדשות ומרתקות אך במקום לתת לקורא להתקרב ולטבול עוד ועוד בנוף הכותב עובר אט אט למרכז החלון, בעוד הקורא נשאר מאחור ומתחיל לספר לו על הנוף שהוא עצמו רואה ומוסיף על כך את חוות דעתו.
בהערכה, אור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
נורא ואיום. תומר חוקר דת?
דוד,
אשדוד,
15/01/07 13:38
|
הוא נראה כמו פרשן מדומיין.
חבל שאתה מתבטא בלשון כה זולה על אחד מצדיקי הדורות, ועוד כשאתה נסמך אך ורק על פרשנויותיך, ואולי בעצם על דעות קדומות.
חבל שאינך מסוגל להעביר לקוראים את ההבדל שבין הוצאת זרע לבטלה לבין בחינה דקה של פגם הברית.
חבל שאינך מסוגל להעביר לקוראים שלך ההבדל בין אדם שחי, נושם ופועל למען הגאווה, לבין אדם צדיק שאולי היתה בו בחינה דקה מן דקה של גאווה, שספק אם יש לנו יכולת לקלוט במה בדיוק היא התבטאה.
חבל שאינך מבדיל בין אדם שרדף כבוד וסבל משגעון גדלות עד כדי רצון להיות משיח, לבין צדיק שהיה מודע לכוחו, ורצה סה''כ למלא את תפקידו ולעזור לעולם להגיע אל תיקונו.
חבל שאינך מסוגל לערוך מחקר. הפכת את דעותיך ורעיונותיך לסיפור, והצגת אותו כתוצאה של מחקר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והרי ברור שאתה מכיר את האמת...
יעקב,
16/01/07 14:46
|
תחשוב רגע על שרשרת המתווכים שעומדים בינך לבין רח''ו - דורות של סופרים, משכתבים, פרשנים, בכתב ובע''פ, כל אחד ואחד בעל דעה ועמדה משלו. ואחרי כל זה ממרחק מאות שנים אתה מתיימר לדעת אם היה אדם שחי למען הגאווה או ש''התקיימה בו בחינה דקה מן דקה של כזו''... הרי אין ויכוח לגבי מה שכתב - כולנו יכולים לקרוא. אבל באיזה אופן הפרשנות שלך את אישיותו טובה משל תומר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האמת לא נסתרת.
דוד,
אשדוד,
16/01/07 18:27
|
שום דבר לא עומד ביני לבין המרח''ו. אני קראתי את כתביו בדיוק כמו שתומר קרא את כתביו.
אלא שתומר גם מוסיף לספר לנו בתגובתו החדשה שהוא יודע עליו ממה שקרא ''עליו'' , מעניין איפה...אבל לא כ''כ משנה.
בכתביו של רבי חיים ויטאל אין שום ביטוי לגאווה. גם העובדה שהוא טען שרמזו ואמרו לו שיש לו נשמה גדולה ותפקיד נעלה, לא מעידה על גאווה או שגעון גדלות, אלא מעידה על אדם בעל פוטנציאל לעזור לאנשי העולם, שנודע לו מאותו פוטנציאל, והוא סה''כ רצה לעזור, להשפיע, לפעול, ולתקן ולהוציא את כוחותיו לפועל. הוא לא רצה זאת מתוך תאווה לגדול ולהתגאות, והשאיפה שלו לתקן את העולם היתה טהורה. (שכן בכתביו האחרים ניתן לראות כמה הוא מואס באלו הפועלים לשם הגאווה באופן מודע)
לקשר את הדברים לגאווה זו פרשנות שכבר לא כתובה, זו המצאה של תומר, שכלל לא מתאימה לאישיותו של הצדיק רבי חיים ויטאל.
וגם אם היתה לו בחינה דקה של גאווה, כפי שכתבתי, ספק אם הא הצליח לזהות היכן היא, וברור שלנו אין מושג במה התבטאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הנה דוגמא מדעית ממש כיצד התכונה ''כל הפוסל במומו פוסל'' עובדת
ט,
17/01/07 07:47
|
והרי הגאוותן ימצא גאווה בכל פרט בו יחזה, כי הרי כל הפוסל במומו פוסל. ואם הרח''ו הבין שיש לו נשמה מיוחדת שיכולה לעזור לכלל האנושות (כמו גם בעל הסולם ושאר המקובלים), זוהי גדולתו של המקובל שמתבטל לפני בורא עולם ומשרת עבורו את כל הבריאה. אך הגאוותן (שחושב שיש בעצמו מן הרוחניות אך טועה הוא ובגדול), מוצא במילים אלה טעם לפגם... נו כמו שאומרים בניו אייג' - ''מראה''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מספר בדיחה וקורא לה מדעית?
דוד,
אשדוד,
17/01/07 10:05
|
כשאדם מצביע על אחר בטענה שיש בו מום, עליו נאמר ''כל הפוסל וכו' ''.
אך כשאדם בא לסייע ולתקן ומצביע על הדברים שצריכים תיקון - ורבי חיים ויטאל הצביע כמעט על כל מצוות התורה (וכמו שאמרתי בעניין חשיבות הלבוש באחת התגובות כאן למעלה).
לטעון על הדרכתו כ''פוסל במום'' - זו פרשנות חסרת אונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יישר כח דוד ענית תשובה כהלכה
ל"ת
יהודי,
15/01/07 19:51
|
|
 |
צודק, דוד. ת. פרסיקו עוד חצוף ניו אייג'. כותב בגאוותנות ובהחלטיות
חיים משה,
15/01/07 19:37
|
|