|
|
עד כה: 9 תגובות, ב- 7 דיונים.
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף סגור את כל התגובות
|
הוסף תגובה
|
|
 |
7.
אושר
זלמן מדבר,
30/12/06 21:02
| אושר הוא תרגום נכון של תהיליכים ביו כימיים והולכה של חומרים אלו למרכז הנכון במוח.ובמינון הנכון. בצורה טבעית או בצורה של טבליות, זלמן דיבר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה הביטוי החומרי של האושר, במח
ל"ת
ד''ר אני,
01/01/07 10:33
| |
 |
6.
בכל זאת - להיפך
י,
29/12/06 23:45
| ''כל אדם רוצה להיות מאושר; אבל על מנת להצליח בזה, יש לדעת תחילה מהו האושר''.
לא מסכים.
אפשר לדעת בדיוק מהו האושר. הידיעה הזאת, לא היא שתביא את האושר. היא יכולה לעזור. באותה מידה היא יכולה להכביד ולהקשות.
מצד שני, אפשר להיות מאושר ואפילו לא לדעת שיש דבר כזה - אושר. ככה זה בגן העדן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קראת ? 6 מיליארד אנשים 6 מיליארד תפיסות...
שריתה,
30/12/06 16:42
| של מושג האושר. כל אחד וחוויות, נסיון חייו. כל כך פשוט שאין צורך להתפלסף :-)
בברכת האושר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אושר כתוצר לוואי
אורן אנטין,
כרכור,
29/12/06 22:40
| לפני קצת פחות מעשור, אושר היה משאת לבי העיקרית, וניסיתי ללמוד ולהבין אותו כמה שיותר, כדי לדעת מה אני בעצם רוצה. אחרי תהליך ארוך, כתבתי והוצאת לאור ספר בשם ''בפקולטה ללימודי האושר'' (הוצאת גל ) שמספר על אוניברסיטה דמיונית הממוקמת בדרום תל אביב ובה חוקרים את האושר מכמה כיוונים שונים, פילוסופי, פסיכולוגי, ביולוגי, סוציולוגי וכו. קראתי ולמדתי הרבה, אבל בזוית עיני שמתי לב שעיסוק עצמי ועיסוק באושר אינם דווקא מתכון מוצלח להתקרבות לאושר. למסקנה הסופית שלי בנידון הגעתי רק כמה שנים אחרי שיצא הספר: אני חושב שרדיפת אושר כמטרה עיקרית בחיים רק מרחיקה מהאושר, ודומה מאוד לכלב הרודף אחרי זנבו. אושר כמצב מתמשך יחסית, ולא כהבלחה רגעית שמגיעה בגלל התרחשות חיצונית, יכול להיות בר קיימא רק כתוצאת לוואי של חיים שמגשימים את הוויתו של אדם ואת דרכו בצורה יומיומית. זה גם מסביר מדוע אנשים מאושרים הם לרוב פחות ממוקדים בעצמם וחיים למען מטרה גדולה יותר מקיומם.
המאמר של ריקאר ובכלל הגישה הבודהיסטית לאושר מעניינים ומאתגרים, ולמי שמתעניין בבבודהיזם ובהשלכות הפרקטיות שלו אני ממליץ לקרוא גם את ''הנזיר והפילוסוף'' שריקאר כתב ביחד עם אביו הפילוסוף, ספר שיצא גם הוא בהוצאת חרגול
שבות שלום לכולם, ותודה למערכת אנרג'י ניו אייג' על כל מה שקורה כאן
אורן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
השכלתי מאוד
אחד,
29/12/06 21:14
| והבנתי שהגישה הפילוסופית שעומדת בבסיס המאמר הזה היא המכשול הגדול ביותר לאושרו של החכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מ-ע-ו-ל-ה
ברי,
29/12/06 20:49
| |
 |
2.
אם כולנו נלך בדרך האל ותורתו אז נראה אור http://moreletora.com/
מורה לתורה,
בישראל,
29/12/06 14:56
| ספר ישעיה פרק נח
(א) קְרָא בְגָרוֹן אַל תַּחְשׂךְ כַּשּׁוֹפָר הָרֵם קוֹלֶךָ וְהַגֵּד לְעַמִּי פִּשְׁעָם וּלְבֵית יַעֲקֹב חַטֹּאתָם:
(ב) וְאוֹתִי יוֹם יוֹם יִדְרֹשׁוּן וְדַעַת דְּרָכַי יֶחְפָּצוּן כְּגוֹי אֲשֶׁר צְדָקָה עָשָׂה וּמִשְׁפַּט אֱלֹהָיו לֹא עָזָב יִשְׁאָלוּנִי מִשְׁפְּטֵי צֶדֶק קִרְבַת אֱלֹהִים יֶחְפָּצוּן:
(ג) לָמָּה צַּמְנוּ וְלֹא רָאִיתָ עִנִּינוּ נַפְשֵׁנוּ וְלֹא תֵדָע הֵן בְּיוֹם צֹמְכֶם תִּמְצְאוּ חֵפֶץ וְכָל עַצְּבֵיכֶם תִּנְגֹּשׂוּ:
(ד) הֵן לְרִיב וּמַצָּה תָּצוּמוּ וּלְהַכּוֹת בְּאֶגְרֹף רֶשַׁע לֹא תָצוּמוּ כַיּוֹם לְהַשְׁמִיעַ בַּמָּרוֹם קוֹלְכֶם:
(ה) הֲכָזֶה יִהְיֶה צוֹם אֶבְחָרֵהוּ יוֹם עַנּוֹת אָדָם נַפְשׁוֹ הֲלָכֹף כְּאַגְמֹן רֹאשׁוֹ וְשַׂק וָאֵפֶר יַצִּיעַ הֲלָזֶה תִּקְרָא צוֹם וְיוֹם רָצוֹן לַיהֹוָה:
(ו) הֲלוֹא זֶה צוֹם אֶבְחָרֵהוּ פַּתֵּחַ חַרְצֻבּוֹת רֶשַׁע הַתֵּר אֲגֻדּוֹת מוֹטָה וְשַׁלַּח רְצוּצִים חָפְשִׁים וְכָל מוֹטָה תְּנַתֵּקוּ:
(ז) הֲלוֹא פָרֹס לָרָעֵב לַחְמֶךָ וַעֲנִיִּים מְרוּדִים תָּבִיא בָיִת כִּי תִרְאֶה עָרֹם וְכִסִּיתוֹ וּמִבְּשָׂרְךָ לֹא תִתְעַלָּם:
(ח) אָז יִבָּקַע כַּשַּׁחַר אוֹרֶךָ וַאֲרֻכָתְךָ מְהֵרָה תִצְמָח וְהָלַךְ לְפָנֶיךָ צִדְקֶךָ כְּבוֹד יְהֹוָה יַאַסְפֶךָ:
(ט) אָז תִּקְרָא וַיהֹוָה יַעֲנֶה תְּשַׁוַּע וְיֹאמַר הִנֵּנִי אִם תָּסִיר מִתּוֹכְךָ מוֹטָה שְׁלַח אֶצְבַּע וְדַבֶּר אָוֶן:
(י) וְתָפֵק לָרָעֵב נַפְשֶׁךָ וְנֶפֶשׁ נַעֲנָה תַּשְׂבִּיעַ וְזָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹרֶךָ וַאֲפֵלָתְךָ כַּצָּהֳרָיִם:
(יא) וְנָחֲךָ יְהֹוָה תָּמִיד וְהִשְׂבִּיעַ בְּצַחְצָחוֹת נַפְשֶׁךָ וְעַצְמֹתֶיךָ יַחֲלִיץ וְהָיִיתָ כְּגַן רָוֶה וּכְמוֹצָא מַיִם אֲשֶׁר לֹא יְכַזְּבוּ מֵימָיו:
(יב) וּבָנוּ מִמְּךָ חָרְבוֹת עוֹלָם מוֹסְדֵי דוֹר וָדוֹר תְּקוֹמֵם וְקֹרָא לְךָ גֹּדֵר פֶּרֶץ מְשׁוֹבֵב נְתִיבוֹת לָשָׁבֶת:
(יג) אִם תָּשִׁיב מִשַּׁבָּת רַגְלֶךָ עֲשׂוֹת חֲפָצֶיךָ בְּיוֹם קָדְשִׁי וְקָרָאתָ לַשַּׁבָּת עֹנֶג לִקְדוֹשׁ יְהֹוָה מְכֻבָּד וְכִבַּדְתּוֹ מֵעֲשׂוֹת דְּרָכֶיךָ מִמְּצוֹא חֶפְצְךָ וְדַבֵּר דָּבָר:
(יד) אָז תִּתְעַנַּג עַל יְהֹוָה וְהִרְכַּבְתִּיךָ עַל בָּמֳותֵי {בָּמֳתֵי} אָרֶץ וְהַאֲכַלְתִּיךָ נַחֲלַת יַעֲקֹב אָבִיךָ כִּי פִּי יְהֹוָה דִּבֵּר:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
כל הכבוד
רון,
אשדוד,
29/12/06 13:03
| אחד המאמרים הכי טובים שקראתי השנה :)
אם ככה כל הספר, אז זה בהכרח אחד הספרים הכי טובים.
הביא לי את השלווה בכוח :)
ישר כוח!
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|