• 6.

    מיישמים גישה אינטגרלית בעם

    amisrael.org, 07/12/06 18:54

    השינוי הוא באחריותנו! ההצטרפות חופשית! חפשו את ''נס ציון''!!!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אני הולכת לקנות את הספר של קן וילבר! מה שתאמרו עליו ויותר. (ל''ת)

    עדיין מרתק., 06/12/06 08:41

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    למה או או? מה רע בגם וגם?

    אורן אנטין, 05/12/06 15:47

    מבט העל שווילבר ה''פטפטן'' מתמחה בו חשוב לא פחות מכל אותן מציאויות קטנות ופשוטות שתיארת. מבט העל אינו מחליף את הדברים הקטנים אלא מעשיר אותם, בדיוק כמו שמיינד או אינטיליגנציה לא קיימת כדי להחליף את העולם הרגשי והרוחני או הפיזי, אלא כמימד חשוב נוסף של הקיום האנושי. אתה אומר שאולי התחושות שלך מוגבלות אבל הניחוש שלי שהעניין טמון פה בה בהשקפה ובחשיבה שלך ולא בתחושות. אנשים עוברים טרנספורמציות כל הזמן, גם בגלל רעיונות כמו הגישה האינטגרלית, אני יכול להעיד שהייתי בכנס של אנשים רציניים מכל העולם שמשתמשים בחומרים האלה כדי להיות טובים יותר בהרבה פרקטיקות שונות, וגם בחייהם הפרטיים. הטיעון שלך שהם מצטרפים לקבוצות כדי לחזק זה את זה הוא נכון, זה נקרא קהילה, וזה דבר בסיסי והכרחי לקיום האנושי ולתהליך הפקת סוגי ידע שונים, הרחבתם והעברתם. העניין כאן הוא לא ''מאגר משתכפל זה של סטיפולציות והגדרות'' כהגדרתך, אלא היכולת להשתמש בים הידע מסביבנו, על סוגיו השונים, באופן שמייצר בהירות ולא בילבול, ועומד במבחן המציאות בכל רגע ורגע. אני מאחל לך (ולעצמי) שתמיד תהיה לך בהירות שכזאת

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    איזה קשקשן

    איציק נ., 05/12/06 05:59

    מזכיר מישהו שטס גבוה גבוה וכמה הארץ נראית יפה ומגוונת ועשירה ומלאה דפוסי צבע, שדות, הרים ועמקים ונהרות, והוא מפטפט ומפטפט בקשר לכל זה, נותן למילים לשטוף אותו כמו מכונת הגדרות על סטרואידים, בטוח שהוא רואה הכל ממרום שבתו, מבין הכל, מסביר הכל, ולמטה, שם בארץ, קורים דברים, דברים אמיתיים, קטנים, לא הפשטות, אנשים מתחחתנים, מצטלמים, מתגרשים, נמלים סוחבות גוויה של מקק, מלחמה מתנהלת, הפיכה צבאית, שמונה מאות שלושים וששה מקרי אונס ביממה, וגם כמה אנשים שמחפשים קיצורי דרך, שמאמינים, או מנסים להאמין, שבמחיר קניית וקריאת ספר או שניים אפשר לקפוץ מדרגה בהבנת החיים, ככה, בצ'יק, וכיוון שזו אמונה טפשית מאוד, רופפת מאוד, הם מתארגנים בחבורות, האנשים האלו, מחזקים זה את אמונתו של זה, כי קל יותר להאמין ביחד בשטויות מגובבות, וככה נוצרות להן אופנות אינטקטואליות, וכך עולה ווילבר למדרגת ''הדבר הבא'', שאויישה כבר בידי פוקו, לפניו, וסארטר, לפני פוקו, כמו גל של מילים, הרבה מילים, גל גדול, ששוטף את מוחות מחפשי קיצורי הדרך ואז, כעבור עשור או שניים, יורד, ומשאיר אחריו את החסידים מבוגרים יותר, מעט נוסטלגיים, בקשר לגל, ולא שונים מהותית משהיו לפניו. זמנו של ווילבר הפטפטן בשמש הגיע. האם מישהו יעבור טרנספורמציה אמיתית, לא אינטלקטואלית, כתוצאה מגלישה על מאגר משתכפל זה של סטיפולציות והגדרות? (שהרי האינטלקט, אשליית ההבנה, הוא מחסום בפני טרנספורמציה המציג עצמו, בעורמה, כזרז שלה) מי יודע. תחושתי האישית היא שלא, אבל אני מודע למגבלות תחושותי. ייתכן בהחלט שהתשובה היא כן. ובמקרה כזה, גם לווילבר, ממטוס העל שלו, תהיה תרומה ממשית לחיים על פני האדמה הבלתי ניתנת, ושאינה צריכה להינתן, להבנה, זו.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    יהדות וניו אייג

    גדי גיידמאק, 03/12/06 22:00

    אני מסכים שהיהדות בבעיקרה ''עולה'' כמו שמציע ווילבר, אבל בקבלה יש שילוב נאה עם התפיסה של העולם היורד, והיו רבנים וגיבורים מקראיים רבים שחייבו גם את היופי והקדושה בחיים היומיומיים, בטבע ובריבוי. הדת היהודית ברוב רובה איננה סגפנית. דרך אגב, נראה לי שהניו אייג' העכשווי הוא מאוד ''יורד'' ברובו הגדול ולא ראיתי התייחסות של ווילבר לזה

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    נו... אפילו אבי התורה האינטגרלית

    בן, 03/12/06 19:42

    לא מחזיק בגישה אינטגרלית... אז למה לי כן?

    הגב לתגובה זו

    • בן אתה שוב לא בין

      נרי בר-און, 03/12/06 21:10

      מה להערתך ולטקסט? איני רואה איכן ניתן להסיק שוילבר לא מציג גישה אינטגרלית?

      הגב לתגובה זו

      • או

        בן, 03/12/06 22:50

        טוב ששאלת.. הגישה האינטגרלית אמורה להוות גשר אובייקטיבי בין כל האסכולות... אין טוב ורע, אין נכון ולא נכון.. אם כך הוא הדבר.. קצת מטריד שווילבר לא מצליח להסתיר את סלידתו מזרמים מסויימים של הניו אייג'... סליחה... היום זה ניו אייג'..אבל הם התמסדו לכדי תורות שלמות הרבה לפני שאפלטון התעקש לא להצליח להבין את אריסטו....

        הגב לתגובה זו

        • סליחה, אבל

          ., 04/12/06 09:01

          אריסטו בא אחרי אפלטון.

          הגב לתגובה זו

        • אפלטון ניסה להבין את אריסטו?!

          תאלס, 04/12/06 09:56

          עד כמה שאני מנסה להפעיל את זכרוני, לא זכור לי דבר כזה.

          הגב לתגובה זו

          • נכון

            בן, 04/12/06 17:51

            התכוונתי כמובן לסוקרטס.

            הגב לתגובה זו

          • אם אף אחד לא טועה ב100% אולי אפלטון ניסה להבין את אריסטו

            נרי בר-און, 07/12/06 08:58

            האמת זה מאוד מפתה להציג את הטעות בסדר של בן. אבל אולי נשתמש בזה. 1) היה אפלטון והיה אריסטו, מבחינת אז אין 100% טעות. 2) ברור שכוונת בן היא להציג משהו על היחסים במישור הפרשני, כך שהסיפור ההסטורי פחות חשוב. 3) כמובן יש כאלה שרואים את כל הפילוסופיה האנושית (כולל וילבר) כהערות שוליים לאפלטון. אני מניח שווילבר יהיה מוכן לקבל את זה (בהתחשבות ב''רמה'' הפילוסופית הגבוהה יותר שלנו מול היוונים. לאריסטו לא היה היידגר,הגל, שפינוזה,וויטהד ואחרים ) 4) עמדתו של כל פילוסוף היא להבין את הפילוסופים כולם, כי אם מקבלים את הזוית של ה''אנחנו/WE'' הרי כל הפילוסופים מעבדים את אותו מרחב תודעה של החשיבה הפילוסופית. הם לא מבטלים זה את זה, אלה מרכיבים יחד גישה פילוסופית למציאות המשותפת לכולנו.

            הגב לתגובה זו

            • וגם הגישה הזו היא חלקית (ל''ת)

              שי, 07/12/06 19:18

              הגב לתגובה זו

        • ''אין טוב ורע, אין נכון ולא נכון..''

          אורן אנטין, 04/12/06 11:26

          אם את זה הבנת ממה שקראת על גישה אינטגרלית, סימן שעשינו ממש עבודה גרועה, או שיש לך בעייה בהבנת הנקרא, או שילוב של שניהם. לתשומת ליבי... ההיפך הוא הנכון, גישה אינטגרלית יוצאת נגד גישה פוסט מודרנית קיצונית שאין לה יכולת לעשות הבחנות בין טוב ורע משום ש ''לי יש את האמת שלי, ולשי טובלי יש את האמת שלו'' - ומראה שיש סולמות שונים של הבחנות בין גישות, טוב ורע בסולם הערכי, ונכון יותר ונכון פחות במישור היותר אובייקטיבי, וכו, מה שאולי בילבל אותך זה אולי הצד השני של הגישה הזאת שאומר שאף אחד הוא לא מספיק מושלם ואינטיליגנטי לייצר 100 % טעות, ולכן לבחור צד אחד באופן מוחלט תוך שלילה מוחלטת של גישה אחרת זה לעיתים קרובות מזיק. בכל אופן, אני מבסוט שאתה עוד קורא ומגיב, ואם אי פעם יתחשק לך ללמוד יותר על תאוריה אינטגרלית, אנ י מציע לך להניח בצד דברים שקשקשנים כמוני ןכמו נרי כותבים, ולקרוא את קיצור תולדות הכל

          הגב לתגובה זו