 |
19.
קרישנמורטי
גנדהי אל מוהנדס,
24/11/06 18:44
|
|
 |
18.
למען ה...
בן,
צפון,
22/11/06 07:51
|
|
 |
חחח...
ביז'ו,
24/11/06 23:44
|
מתאמן על שחרור מההגדרות הקבועות ? תתחיל בדברים יותר פשוטים. אל תרגיז את אלוהים על הצעד הראשון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
למה נדמה לי ש....?
?,
21/11/06 22:36
|
למה נדמה לי שכל הניו-אייג' תר אחר מטרה אחת ויחידה - לשוב להיות כמו ילדים, כמו תינוקות ?
למה נדמה לי שהמטרה הזו בלתי ניתנת להשגה ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל היא כן...
י,
22/11/06 17:12
|
|
 |
16.
אני רוצה להוסיף שלפעמים אנחנו כן זקוקים לשמות
נכון,
20/11/06 13:24
|
אני לפעמים זקוקים לשמות כדי שנוכל לדבר אחד עם השני על דברים.. אנחנו צריכים שמות כדי שנוכל ליצור בסיס משותף לשיחה.
אם נבחן את הפנג שויי לדוג' בבסיסו הוא לקח מושגים שמוכרים לכולנו ונתן להם תגית והמשיך משם , במה שונה היינג והיאנג מהתשתית של הספר ''נשים מנוגה גברים ממאדים'' וממה שאנחנו מכירים יומיום רק לא יודעים לתת לזה תגית משותפת
הפנג שווי והספר נתנו שפה משותפת כדי לדבר ולעבד דברים.. לכן לפעמים כן צריכים לתת שם (אפילו לנו נותנים שם - לבני האדם) כדי שנדע שקוראים לנו...
מצד שני אני מסכימה עם המאמר לגבי זה שצריכים לפעמים להשתיק הכל כדי להגיע לאמת של עצמך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה גם ל-14
קובי,
תל אביב,
24/11/06 13:30
|
אני מניח שקרישנמורטי לא חושב שאין חשיבות למילים כדרך לתקשורת. הוא רק מצביע על הסכנה שתווית ,שכל תפקידה היא יצוג המציאות לשם תקשורת,הופכת לבלי משים לב למהות הדבר עצמו. המילים הם בסך הכל קונבנציה, מוסכמה לשם תקשורת, אבל אנחנו הפכנו אותם לישויות חיות בפני עצמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אחחחחח
רגשני,
20/11/06 05:05
|
|
 |
14.
למילים יש חשיבות אדירה.
תמוז,
20/11/06 02:59
|
לכנות דברים בשמות זה לא לשים עליהם תווית. אנחנו אכן מכנים משהו בשם כדי שיהיה אפשר לדבר עליו. כדי ליצור תקשורת בינינו. המילים הן תווך.
אבל אני לא רואה איך זה קשור לתווית או להבנה של המושא אותו כינינו בשם.
השמת תווית - היא קיטלוג ותיוק שנובע מדעות קדומות ושיפוט על סמך סטיגמות שלא תמיד יש להן ביסוס עובדתי. הדבקת תווית היא הוצאה מפרופורצייה של הכוונה המקורית. ואז באמת כינוי פשוט כמו : אמריקאי, או נוצרי, חרד או קיבוצניק מקבל משמעות שונה מהמקור. אבל זה בגלל ההקצנה של המשמעות המקורית בעקבות הטענת דעות קדומות על משהו פשוט ויפה כמו המילה המקורית.
הבנה - הוא תהליך של עיבוד נתונים. של סינתזה של האינפורמצייה.
הכינוי בשמות הוא טכני לחלוטין, כדי ליצור שפה ויכולת תקשורת.
ולכן אני לא מבינה איך כינוי בשם הוא השמת תווית או הבנה של מושא הכינוי.
יש גם הרבה מינים של חיות שמתקשרות באמצעות קולות, וקולות מאוד מדוייקים (מילים?). והן לא שמות תוויות על מושא התקשורת שלהן. הקולות פועלים כמו מילים (מחזקות את הזיכרון) כדי להתריע על סכנה או בכלל כדי להעביר מידע. אבל זה לא קשור להבנה ולתיוג.
ואיך בדיוק אנשים כמוני שאין להם יכולת תקשור טלפתית יתקשרו אם אין להם מילים ככלי לתקשורת ?
אני גם לא בטוחה שרק כאשר אנחנו נותנים שמות לרגשות אנחנו נותנים להם כוח.
הרגשות הם אינסטינקט טבעי שמוטבע בנו. הם יצר מולד. פחד, כעס, אהבה, שנאה, חיבה, קינאה - הן תחושות טבעיות מוחשיות. הם דחפים. ללא קשר לכינוי שאנחנו נותנים להם או ליכולת ההמשגה והליהטוט המילולי שאנחנו לעתים משתמשים בהם בנוסף לתחושה המוחשית היצרית המולדת.
גם לחיות יש רגשות. הן לא צריכות לכנות בשם את רגשות הכעס, או הפחד, או החיבה שהן חשות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המקובלת בימינו,
אכן מילים זאת,
דרך התקשורת,
22/11/06 04:16
|
אך כוונתו של יידו לא היתה למחוק את כל המילים מהזכרון, אלה לתת דגש לעובדה שהחשיבה היא תהליך מילולי והיא מתחרשת בראשו של האדם בצורה ממושכת, גם אם הוא לא יודע את הדבר. משמעות וכוח הם דברים שמשתנים מאדם לאדם, ולכל אדם עולם אסוציאציות משלו. כאשר למילים עצמן אין משמעות. מילה היא סמל שמייצג משהו אחר חוץ מעצמו.
את החיות לא ניתן להשוות אלינו מבחינת צורת ההויה, מכיוון שלנו יש ''מוח נוסף'' והחיים שלנו מתרחשים במימד קיום שונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מורטי הוא אומן החשיבה האנושית יצירות למחשבה.לא תורות מסיני
אריק,
20/11/06 05:06
|
הוא יוצר יצירות מחשבתיות מעוררות מפרות ומאתגרות זה הכל. ניסיון לא מחייב לחשוב אחרת.. להציע לך ,כמו באומנות,זווית מחשבה שונה,סתם הצעה,אבל יפה ומגרה . מה שמצחיק שהוא עושה הכל חוץ מלהשקיט את המיינד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה על האבחנה
אביב,
20/11/06 13:18
|
אכן לא הכרחי שנשתמש במילים ו'ניפול' לדיעות מוקדמות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון.
תמוז,
20/11/06 06:37
|
רק שיצירות מחשבתיות מעוררות מפרות ומאתגרות, זה בכלל לא - זה הכל.
זה עולם ומלואו.
זה המון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
כדיי להיות משוחרר מהגדרות
אתה מוכרח,
להגדיר,
19/11/06 20:18
|
|
 |
12.
שגיאת כתיב מהותית
יוחנן,
קיראון,
19/11/06 18:30
|
אני מעריך שהכוונה ניפתר ב-ט, אלא אם הכוונה לפתרון הבעיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו אז מה אז הוא דיסלקט
רואי,
19/11/06 23:31
|
אנשים מאוד מוכשרים דיסלקטים ...אז מה אם עשה שגיעת כתיב מה אתה באמת מנסה להגיד ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
חצי עבודה
מיכאל אנטליס,
חיפה,
19/11/06 18:24
|
גם כש''המיינד'' שקט מבחינה מילולית עדיין יש התניות הרגשיות והאינסטינקטיביות, ז''א עדיין יש זהות, מרכז מסוים שהוא מעבר לזכרון הפסיכי. ולרבים החלל השקט הזה נראה כ''המהות'' או ''המוחלט''. אם כבר החלטנו לנוון את הזהות/הזיכרון אז כדאי שנעשה את העבודה עד הסוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
איך תדבר בלי מילים ? ? ?...
doron,
19/11/06 18:24
|
|
 |
9.
לה הוא צליל בתוך מילה
בועז,
19/11/06 16:51
|
אפשר גם לפרק את המילה עצמה מתוך ההתבוננות בה.גם למילה יש חיים משלה, היא לא נהפכת לבעיה עד שלא שוכחים את המקור שלה. למשל, קחו את המילה ''אגרטל''.כמה פעמים השתמשנו במילה מבלי לפרק אותה למשמעות המקורית שלה: אגר - טל יש הרבה יופי בשפה אם מחיים אותה כפי שעושים משוררים.זה לא שונה ממה שקרישנמורטי עושה לפרח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בועז היקר
ל"ת
ברוך,
שובך,
19/11/06 20:19
|
|
 |
פול כל הכבוד ונכון מאד.
ל"ת
תודה,
19/11/06 20:07
|
|
 |
8.
תודה נועה
ג. כ.,
19/11/06 16:28
|
למה אנחנו מכנים את טיקולסקר בשם טיקולסקר?
הרי כך אנו מונעים מעצמנו להביט בה, לבחון את יופיה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
מאמר מעולה
ברק,
19/11/06 15:41
|
ל-NRG : תמשיכו להביא יותר איכות (כמו זה) ופחות זבל ניו אייג'י. כן, אני נצמד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
נכון לא צריך לתת שמות
פול זרח הזורח,
19/11/06 15:33
|
|
 |
תגיד איך לדעתך נחשפת?
מירים נתן,
19/11/06 18:54
|
|
 |
5.
זה פשוט לא יאמן..!!!!!
ל"ת
מוריס,
19/11/06 15:26
|
|
 |
4.
language = perception, i give wards = i have the worlds
ל"ת
avi tzanani,
hatikva,
19/11/06 14:46
|
|
 |
3.
באמת? תגידו? תתעוררו??? תלכו לים תאכלו סטייק טוב תרגעו!
בן,
צפון,
19/11/06 14:44
|
|
 |
2.
אה... דברי חוכמה!
קרישנמורטי,
לשלטון!,
19/11/06 13:06
|
|
 |
1.
נהדר!מאמר חשוב ביותר..
ל"ת
תתעוררו אנשים,,
פקחו עיניים,
19/11/06 12:27
|
|