 |
7.
איך שר יהודה פוליקר?
nuahe,
ישראל,
12/12/06 17:28
|
''...חופשי זה לגמרי לבד...''
זה כיף לא רגיל להיות במסגרת משפחתית. ולמי שמתרגל מדיטציה (טרנסצנדנטלית) המסגרת הזו עוד יותר חמה ונעימה. יחד עם זה, המסגרת הזו מגבילה מאוד.
מי שיש לו ילדים יודע שמתכננים, מתכננים ושוב מתכננים, ובסוף משהו קורה, לילד יש חום, או שהילדה צריכה לשרותים.... וכל התכנון לא מתבצע כמו שיכול היה להתבצע אם אדם היה לבדו.
שמעתי פעם שמהרישי אמר שיש 2 סוגים של מערכות עצבים. של בראהמאצ'ארי - נזיר (כמו שפאטאנג'לי כותב) ומצד שני, של מה שמהרישי קורא לו House Holder - איש משפחה. אדם שהוא נזיר, ינסה לחיות במסגרת של משפחה, דבר שמנוגד לדהארמה שלו, יסבול. למרות שיהיה מאוד חופשי. גם להיפך. איש משפחה שינסה לחיות חיי נזירות, יצבור מתחים בשפע.
כך שאין זו למעשה הבחירה שלנו. (במובן מסויים של דטרמיניזם ורצון חופשי - ודאי שכן). למרות שקל יותר וחופשי יותר להיות לגמרי לבד, זה לא משהו שאנחנו יכולים להחליט עליו ובו בזמן לקבל גם את המקסימום מהחיים שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
סתירה פנימית
פל-קו-נטי,
14/11/06 22:43
|
להתנזר מהנאות כדי להיות מאושר זו סתירה פנימית. הרי הרצון להיות מאושר הוא בהמי וגס יותר מכל תשוקה או הנאה גופנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
עבודה זרה נטו
ל"ת
היה שם,
14/11/06 15:57
|
|
 |
4.
למוטי שפי
חייה פולק,
חיפה,
14/11/06 14:55
|
גם אני לא בעניין של פרובוקציה אבל לאחר קריאת הכתבה העמוסה בהסברים נותרתי עם תחושה שמי שרוצה להגיע לאושר עליון מומלץ לו לחיות לבדו,חיי מדיטציה וסטרליות, בלי מין,אהבה לתת ולקבל,בלי ילדים, הרחק מהציביליזציה, חיי טוהר ופרישות.אני מניחה שמי שבוחר בדרך חיים כזו אכן עשוי להגיע לאושר עליון וזאת מבלי לחיות את החיים שהוא בא לחיות כאן בעולמנו התחתון. האם אתה או המורים שלך סבורים שהיעוד שלנו כאן הוא לחיות באושר עליון? אשמח להבהרה. חייה פולק מאמנת אישית בחיפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין צורך להיות קיצונים
מוטי,
14/11/06 16:11
|
חיה יקרה מציע לך לקרא את הכתבות הקודמות בסידרה. לדעתי פטנג'אלי ממש לא בקטעים קיצוניים הכוללים התנזרויות קשות או הסתלקות מחיי מעשה והתבודדות על פיסגת הר בהימליה. כבר בסוטרה הראשונה הוא טוען שכל אדם שהוא יכול לחוות את מצב היוגה או הסמהדי בלי קשר למצב הנפשי שבו הוא נימצא. גם ביחס לפיתוח מצבי תודעה גבוהים, מוארים רבים במסורת הוודית היו אנשי משפחה והדבר לא הפריע להם להתבסס במצבי תודעה גבוהים. חיים טהורים אינם דורשים בהכרח פרישות והתנזרות. פטנג'אלי עם זאת רוצה להדגיש במושג ברהמצ'ריה שהאנרגיה המינית מאד עוצמתית וחשובה ושיש לשים לב כיצד אנו משתמשים בה. הוא לא מזכיר בשום מקום בסוטרות על כך שהם מיועדות רק לנזירים. בכל אופן הבאגאווד גיטה שמסכמת בצורה יפה את הפילוסופיה של היוגה טוענת שיוגה אינה מיועדת לאנשים קיצוניים ושיש לנהוג בדרך האמצעית בכל תחומי החיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למוטי שפי תודה
חייה פולק,
חיפה,
15/11/06 08:33
|
להתייחסותך ותשובתך. גם אני סבורה שאין צורך להיות קיצוניים,בעולם הזה יש לחיות את החיים שכאן ולחיות באושר. באשר לאושר עליון ואיך להגיע אליו והאם צריך להגיע לאושר עליון בעולם תחתון - זו היתה הנקודה שביקשתי לחדד ולהבהיר. באשר לאנרגיה מינית - ברור לי שהכוונה היא לאוו דווקא פרישות מינית כלומר אין צורך לחיות בפרישות מינית על מנת להגיע לאושר עליון - יחד עם זאת על פי התובנה שלי כאשר אדם מגיע למימוש עצמי והוא מאושר הפעילות המינית אינה מהווה אצלו פעילות מרכזית כל כך או מקור להנאה ואושר משום שהאנרגיות ממילא מתועלות ומשתתפות ב''עשיית'' האושר הפמימי והמימוש העצמי. ותקופה כזו שונה כמובן מחוסר עניין במין כשאדם חווה חסרים או דיכאון. מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי. בכל מקרה נראה לי כי להיות מאושרים בתחומי חיים שונים ולאורך תקופות ארוכות בחיינו - זו שאיפה ועבודה לא קלה - כך שלחיות כאן באושר עליון בהחלט מצריך רצון מתוך בחירה. ושוב, מתבקשת השאלה האם אתה למשל כבר בחרת מתוך רצון לחיות כאן באושר עליון. אז קראתי שוב את הכתבה והעקרונות המצויינים בה בהחלט מורים על בחירה מרצון ושל התנתקות והתעלמות מאפיינים חיוניים רבים של העולם הגשמי היוםיומי. מצטערת הגם שהכתבה שלך מושקעת אני לפחות לא אוכל לאמץ אותה או ליישם אותה עד שלא אגיע כמוך לדרגת הכרה של חיים באושר עליון. בהערכה חייה פולק מאמנת אישית בחיפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברהמצ'ריה
mahadev,
תל אביב,
14/11/06 23:02
|
למיטב ידיעתי במונח זה מדובר על אי שפיכת הזרע, שבו אנרגיית החיים, אלא התמרה של אנרגיה זו למרכזי אנרגיה גבוהים בגוף. לפיכך אין כל רע בפעילות מינית ואפילו ההיפך הוא הנכון, השאלה היא מה מתרחש בפעילות המינית-כמה אהבה יש בתוכה, כמה מודעות יש בתוכה, ובמקום לסיים את החוויה ברגע של פליטה, להעצים את החוויה לממדי אורגזמה קוסמית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אני אשמח לתגובתך לזה.
ל"ת
ברברה אלה,
14/11/06 16:09
|
|
 |
3.
מאוד מעניין
רחלי,
14/11/06 12:53
|
|
 |
2.
שאלה פרובוקטיבית
דפנה,
14/11/06 03:58
|
מוטי, יש לי שאלה קצת פרובוקטיבית. אני קוראת בעניין רב את סדרת המאמרים שלך, ותוהה כמה מן הידע הנרחב והמעמיק שאתה חולק עמנו למדת ממהרישי מהש יוגי, וכמה ממנו ממורים אחרים? ומי הם? אינני חולקת על אמינותם של מוריך. אני פשוט רוצה לדעת מי אומר מה -- חלק מן הדברים שאתה מספר נשמעים כמעט כציטוט מהרצאות מוקלטות של מהרישי (שגם אני זכיתי לשומען כחלק מלימודי לתואר ב.א. ומ.א. במדע הוודי באוניברסיטה הבינלאומית ע''ש מהרישי בארה''ב). ''הבא דברים בשם אומרם'' הוא חלק חשוב מהפצת ידע. לדעתי. שמא תוכל לעדכן את קוראיך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה פשוטה
מוטי,
14/11/06 06:20
|
דפנה יקירתי שמח שלמדת לב.א ומ.א באוניברסיטה הבינלאומית. מקווה שנהנית ושאת מיישמת את שלמדת בחיי היום יום. בכל אופן לשאלתך (שלדעתי לגיטימית) הרי העידכון שביקשת. כפי שניתן לקרוא בקטע הקצר שמציג אותי בראש המאמר גם אני למדתי באוניברסיטה של מהרישי בהולנד ואיש אינו מסתיר זאת. לפני שנים רבות עוד כשהשתתפתי בקורס מורים למדיטציה שמעתי מספר הרצאות שמהרישי נתן בהמבולט קליפורניה על היוגה סוטרה של פטנגאלי. בהרצאות הללו הוא דן בעיקר בשלושת הסוטרות הראשונות בפרק הראשון ובהיבטים השונים של האשטנגה יוגה. הדרך שבה הוא מפרש את הדברים עומדת בבסיס של פרוש הסוטרות שמופיעות כאן בNRG לא מצאתי לנכון לציין זאת בצורה ברורה אולם מניח שמי שקורא את המבוא עלי כאן ובאתר שלי יכול להבין שהבסיס לידע שאני מעביר הוא ממהרישי. בכל אופן כמו בכל נושא אחר בחיים, יש גם את ההבנה האישית שלי שכמובן תלויה גם בהתנסויות האישיות שיש לי בתרגול מדיטציה ויוגה כך שאני מניח שהתשובה לשאלתך היא גם וגם כלומר סוטרות ממסוימות (שלושת הראשונות בפרק הראשון, אלו שמדברות על איברי היוגה ועוד מספר סוטרות שמהרישי דן בהם במשך השנים) מוסברות בצורה די מדויקת לפי דברי מהרישי ואחרות עליהם לא שמעתי אותו מדבר מוסברות ע'פ הבנתי האישית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
שאלה פרובוקטיבית
דפנה,
14/11/06 03:58
|
מוטי, יש לי שאלה קצת פרובוקטיבית. אני קוראת בעניין רב את סדרת המאמרים שלך, ותוהה כמה מן הידע הנרחב והמעמיק שאתה חולק עמנו למדת ממהרישי מהש יוגי, וכמה ממנו ממורים אחרים? ומי הם? אינני חולקת על אמינותם של מוריך. אני פשוט רוצה לדעת מי אומר מה -- חלק מן הדברים שאתה מספר נשמעים כמעט כציטוט מהרצאות מוקלטות של מהרישי (שגם אני זכיתי לשומען כחלק מלימודי לתואר ב.א. ומ.א. במדע הוודי באוניברסיטה הבינלאומית ע''ש מהרישי בארה''ב). ''הבא דברים בשם אומרם'' הוא חלק חשוב מהפצת ידע. לדעתי. שמא תוכל לעדכן את קוראיך?
הגב לתגובה זו
|
|