 |
26.
מי אוהב כסף?
כלכלן,
05/11/06 23:31
|
על עיתון עלוב וחסידים אבודים
הנה עתה מוציאים ב''ב עיתון עלוב הנקרא קבלה לעם, ושם מפארים ג''כ את דוכין האבוד שמצא לפתע משמעות בחייו ונהפך לאיש אחר.
במקום אחד נאמר שהעיתון מחולק חינם ''בשפה פשוטה לא מגמתית וללא תשלום'', אך הנה מבקשים עליו כסף http://www.kabbalahbooks.co.il/
יוצא ששיקר
בין כך וכך העיתון גרוע, מגמתי ולא מתחיל לגרד את האינטליגנציה של איש פשוט ברחוב. נראה כי ב''ב לא יודעים מה הוא העם שהם יושבים בקרבם, ומדמים הם שכולם בורים כדוכין (שאגב כשרונו עצום כזמר).
עוד יגלו את מהותו של לייטמן כאת פני ש''צ שר''י
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה שיצאת טמבל..חח.חח..
ל"ת
מביט מבצד,
ת''א,
06/11/06 13:43
|
|
 |
נכנסתי ללינק וראיתי שהתשלום הוא עבור המשלוח בלבד. את העיתון אני
הבנת הנקרא,
ראש הנקרה,
06/11/06 07:51
|
|
 |
ועתה, צא וחשב מהי עלות המשלוח
המתמטיקאי,
06/11/06 04:45
|
|
 |
לא מדויק
במקרה שמתי לב,
07/11/06 11:30
|
הקבליסטים מבקשים 105 ש''ח עבור 24 גיליונות, ז''א 4.37 ש''ח למשלוח - הרבה מעבר למה שמשלמים עבור דואר כמותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
רגע של עברית
יאיר,
ת''א,
05/11/06 14:14
|
ארקדי דוכין - שמוכיח שוב שלא כל אמן מוכשר הוא גם חכם גדול - טוען כי ''קבלה היא מדע, נקודה. לא דת ולא פילוסופיה, לא מיסטיקה.''
מר דוכין היקר - מה לעשות, הוא מוזיקאי, לא הוגה דעות - מבלבל בין כמה מושגים:
''מדע'' הוא ידע שיטתי שמאפשר צפיה, גילוי עובדות תקפות, הסקת מסקנות וקביעת חוקים כמותיים ברי הוכחה.
''דת'' היא מקבץ אמונות סוביקטיביות, שאינן ניתנות להוכחה ע''י צפיה או בדיקה, ואשר לעיתים קרובות סותרות את השכל הישר (לידת בתולין, בקיעת ים סוף וכד').
''פילוסופיה'' היא דווקא ענף מדעי מכובד, שמבוסס על הנחת הנחות והפרכתן או אימותן באמצעות לוגיקה מתמטית. אולי מר דוכין מתכוון למילה במשמעותה הסלנגית, יענו ''פלסף'' – ברבורי מילים גבוהות ללא משמעות, כנהוג במדורי הניו אייג' (והקבלה).
וזה מביא אותנו למילה האחרונה, ''מיסטיקה'', שהיא בעצם דומה מאד ל''דת'', רק בלי מוסדות רבי עוצמה מאחוריה.
לדוגמא: המשפט ''בשר חזיר מעלה את הסיכון למחלות לב'' היא אמירה מדעית, שאפשר לאמת או להפריך אותה ע''י בדיקה;
המשפט ''חזיר הוא טמא ומי שאוכל אותו יירש גיהנום'' הוא אמירה דתית, מכיווןש אין כל דרך לאמת או להפריך אותה;
והמשפט ''חתול שחור מביא מזל רע'' הוא מיסטיקה, מכיוון שכל תצפית לא תעלה ממצא סטטיסטי המאמת אותו.
במקרה הזה, קשה מאד להסביר מה ההבדל בין אמונה תפלה לאמונה דתית, חוץ מזה שאחת כתובה בתורה והשניה לא (אולי כי אין חתולים בתנ''ך).
בקיצור, ארקדי היקר – הבא בפנינו אמירה אחת של הרב לייטמן או הרב ברג, אשר עונות על ההגדרה ''מדע'' וניתנות לבחינה אובייקטיבית, לפני שאתה יוצא בהצהרות כה מופרכות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יאיר, גם לך יש עוד מה ללמוד..
גורו באבא,
06/11/06 17:47
|
המדע המהולל מוצא קשר נסיבתי(!) בין שתי תופעות, ולא סיבתי. (מן הסתם, אולי יש עוד גורמים שמעורבים בתצפיות שהניסוי לא עלה עליהם..) ובכלל כל קשר בין סיבה ותוצאה היא אקסיומה, שאי אפשת להוכיח - ועליה מתבסס כל המדע.
ועם כל הכבוד, שאל את המדענים האהובים עליך, למשל.. איך נוצרו החיים.. נראה מה יגידו לך..
ואחרון - ''פילוסופיה'' זו אהבת החכמה - מי ש''סתם מתפלסף'' בברבורי מילים - זו לגמרי בעיה שלו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למר יאיר ''רגע של עברית '' היקר
מגי,
תל אביב,
05/11/06 21:33
|
אחרי שאתה טורח כל כך קשה לתקן את אמירתו (הנכונה, דר''א) של מר ארקדי דוכין, אני ממליצה לך בחום רב לפנות למדעים, קרי פיזיקת הקוואנטים, על מנת להבין שהיום המדע נוכח שוב ושוב שאין בידו כלים להוכיח שום דבר בעולם וכי מיקומו של החוקר אינו נפקד בעת המחקר. ואחרי שתשכיל קצת מקריאת ספר אחד או שנים במכניקת הקוואנטים, אתה מוזמן לצפות בסרט המעולה ''בליפ'' וכמו כן לקרוא את ספרו של הרב מיכאל לייטמן ''קבלה מדע ומשמעות החיים'' שבו הוא משתף פעולה עם גדולי ממדעני העולם (אשר מופיעים גם ב''בליפ'') ואז אולי תוכל לשוב ולשפוט את מר דוכין על קביעתו כי ''קבלה היא מדע''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואללה יופי...
יאיר,
ת''א,
06/11/06 10:41
|
מאז שהתגלתה תורת הקוואנטים, קופץ כל אחד להצדיק כל תיאוריה מופרכת ומטופשת באמצעותה, כמובן בלי להבין ממנה דבר וחצי דבר. (מעניין איך הם הסתדרו לפני כן...)
לא שאני מבין את התורה, אבל יש הרבה גדולים ממני שלא הבינו את זה. דבר אחד בטוח - אין לזה שום קשר לקבלה, שרוכים אדומים, ספר הזוהר, סודות האותיות ושאר הבולשיט שמפטמים בו את החסידים השוטים.
ואגב, ראיתי את ''בליפ'' - לא משהו בתור סרט, ובטח לא בתור ''הוכחה מדעית'', והטיפוסים המופיעים בו הם ממש לא ''גדולי המדענים בעולם'' אלא קומץ תמהונים בעלי תואר ד''ר, שכמוהם יש גם אצלנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התשובה בגוף השאלה
מגי,
תל אביב,
06/11/06 15:59
|
אתה בעצמך מודה כי אתה לא מבין את התורה. אז אולי אם תקרא קצת (כמו שכבר המלצתי) תבין קצת יותר לפני שאתה פוסל את ההשוואה בין קבלה לבין מדע. וכנראה אתה גם לא יודע הרבה על קבלה, כי אין קשר בין ''שרויכם אדומים....ושאר הבולשיט ...'' לקבלה אמיתית. בהצלחה לך.:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועדיין אני מחכה לתשובה
יאיר,
ת''א,
07/11/06 10:20
|
בואו נשים את כל הטענות בצד. עדיין אני מחכה לשמוע אמירה אחת של הרב לייטמן שניתן להגדירה כ''מדע''. מישהו מרים את הכפפה? (אה, שכחתי שלפי תורת הקוונטים הכפפה יכולה להיות וגם לא להיות, גם פה וגם שם, ואולי היא בכלל גם כפפה וגם חתול...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כי מעולם לא ניסית להקשיב
ליאיר , מסטודנט,
לפיסיקה,
18/11/06 19:09
|
אתה פוסל את הרב לייטמן , למרות שמעולם לא שמעת מילה ממה שהוא אמר.
הקבלה היא מדע לפחות כמו יתר המדעים , אמפירי לחלוטין ואפשר לבדוק כל שלב ושלב.
אתה דומה לתלמיד כיתה א' , שלפני שלמד שיעור אחד במתמטיקה , צועק שפיסיקה זה דמיון. ובאמת , גילוייו של איינשטיין לגבי תופעות במהירויות גבוהות מאוד לא מובנות להרבה אנשים שההשכלה שלהם גבוהה מכיתה א'.
אתה רוצה ליצור דיון? שאנשים יקראו את דבריך ברצינות? תקרא את דברי הרב לייטמן ותחזור בבקשה עם טענה שמבוססת על דבריו. נסה למצוא בהם סתירה. מובטח לך , שלא תצליח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מממ... התשובה בגוף השאלה...
ל"ת
מגי,
תל אביב,
08/11/06 12:42
|
|
 |
רגע של
בן,
צפון,
05/11/06 19:40
|
|
 |
24.
ה' ישמרך מכל רע.
ל"ת
==,
05/11/06 02:22
|
|
 |
23.
איך נפלו גיבורים ברשת לייטמן
אחד,
03/11/06 18:04
|
וואי, לא הגענו, שגם ארקדי, שלכאורה נדמה כאיש רציני, נפל לרשת של אותה הכת. וברור לי כי ארקדי אינו יודע באמת מה מתרחש שם.
יום יבוא ויחשפו פניו התמים והילדותיים של לייטמן לעיני כל העולם, ויכירו וידעו כולם שיש כאן דבר נוראי במסווה של קבלה.
ארקדי תתעורר! לייטמן מנהיג כת שאין לה שום קשר לקבלה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בניגוד אליך ארקדי יודע
רמי,
05/11/06 11:52
|
ארקדי דווקא היה באירועים של בני ברוך והגיע לשיעורי בוקר ונמצא בקשר עם תלמידי הרב לייטמן. הוא יודע במה מדובר אתה זה שלא יודע דבר ולכן קורא לבני ברוך כת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
עוד תתגלה גדלותו - ובגדול!!!!
אביבה,
תל אביב,
03/11/06 16:11
|
לנו יש סבלנות אנשי אמת הם מועטים אבל האמת תמיד מתגלה - ו ב ג ד ו ל ! ! !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
ארכדי גילה שהרב לייטמן איש מיוחד ונדיר
אחת שמתפעלת,
03/11/06 15:14
|
ארכדי, בחכמה שלך ובצניעות ובשקט שלך ,הצלחת להבין זאת מהר. מחכה שתלחין כבר שיר שבאמת ייגע בשמיים.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
כתבה מרגשת
ל"ת
אלי,
03/11/06 14:08
|
|
 |
19.
למה לשים את זה בניו אייג' ולא ביהדות?
ל"ת
ז.פ,
03/11/06 12:54
|
|
 |
18.
ושוב... אני
בן,
צפון,
03/11/06 12:50
|
נכנס להפרדה ברורה בין אופי האיש, לאיכות המוזיקה שלו..
ארקדי הוא בן-אדם מעורער תלוש וחלש מהרמה המנטאלית הבסיסית וזה ניכר בכתיבה שלו יפה מאוד...
''הליצן שהיה כאן קודם, טוב שהוא הלך, התגעגעתי, אז באתי, חסר לכם אדיוט? הפחדן שהיה כאן קודם, טוב שהוא הלך, התגעגעתי אז באתי, עכשיו אני שמח כל כך.''
ארכדי דוכין הוא יוצר מעולה... השירים שלו עמוקים ונוגים, הוא הושפע עמוקות בסגנון הטקסט שלו מהפינק פלוייד, אפשר להגיד שמרגישים את ההזדהות שלו עם כל תו ומילה מלנכולית שהם אי פעם שיחררו לאוויר העולם.
ולי יש רק משפט אחד קולע שייתאר את ההמשך..
but it was only fantasy, the wall wants to hide as you can see, no matter how he tried he could not break free, and the worms were into his brain...
לא, הוא לא חזק מנטאלית.. הוא לא דמות לחיקוי רוחני וזה עצוב שהרב לייטמן עושה בו שימוש פרסומי ומנצל את העובדה שארכדי הוא בן-אדם כאריזמטי שיכול לסחוף אחריו מעריצים רק בשביל לשפר את יחסי הציבור לכת שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן מהצפון גימיק גאוני שיצר הרב לייטמן...
טל מהשפלה,
03/11/06 23:19
|
|
 |
עם כל הכבוד לציניות
בן,
צפון,
04/11/06 03:07
|
זה פשוט מראה על שפלות רוח
חומריות לשמה
זה לא הבן-אדם שהייתי לוקח בתור מורה רוחני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עם כל הכבוד למגיב המתמיד במדור הניו-אייג'...
טלי,
04/11/06 19:14
|
זה לא הבן-אדם שהייתי לוקחת בתור יועץ לחיים (או בכלל למשהו...)
:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עם כל הכבוד לעצמי..
בן,
צפון,
04/11/06 20:08
|
|
 |
זה פשוט זה, שימו לב כמה הוא לחוץ מהגילוי..
טל מהשפלה,
04/11/06 08:59
|
הרב לייטמן אדם מרתק. הוא יוצר פסיבדונים מאתגרים, גם הבינוניות הכללית של בן, יותר דגש על הפרובקציה פחות על התוכן, זה משרת את מה שהרב מנסה להדגים. והוכחה סופית ואחרונה תראו כמה פעמים הוא נכנס לאתר לתגובות, 5 דק' אחרי שמגיבים הוא כבר עונה, הוא מחובר אונליין לכתבות של בני ברוך.. נו למישהו יש ספק?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחח
בן,
צפון,
04/11/06 13:42
|
אתה כסיל אה?
13:00 - 3:00
חמש דקות אה?
וחמוד, אם היית קצת מעבר לרדוד.. אפילו אם היית טיפה שואף לבינוניות.. היית שם לב שהתגובה למעלה מלאה בתוכן משמעותי..
הרב לייטמן אינטרסנט והוא מנצל אנשים חלשים מנטאלית בשביל רווח אישי
תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בתור מישהו שמכירה אישית את הרב קשה לי להאמין ש...
תותי פרוטי,
מנשיה,
09/11/06 17:58
|
הוא יבזה את עצמו בצורה כזאת, אתה צודק בגדול לגביי רמת התגובות של בן הפופוליזם הזול וזה שהוא מייצג ארכיטיפוס של המגיב האינטרנטי המצוי יותר תגובה פחות תוכן, אבל התאוריה שלך מופרכת מיסודה, לרב אין את הזמן להתעסק בזוטות מסוגו, לא עכשיו ואני מקווה מאוד שגם לא בעתיד..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן מבני ברק צא מהארון..
טל מהשפלה,
שפל ה',
04/11/06 15:56
|
מצא לך פסיבדון אחר לעבוד איתו, ותשאף הפעם להעלות את הרמה הכללית, הקהל שלך דורש איתגור מחשבתי..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה סתמית ומיותרת,בן.
ל"ת
מושב ליצים,
03/11/06 19:58
|
|
 |
נכון, נכון ונכון.
ל"ת
מאוד,
03/11/06 15:29
|
|
 |
17.
ארכדי אתה גבר!
ענת,
03/11/06 11:59
|
|
 |
16.
הרב לייטמן טועה.
יוסף,
03/11/06 10:44
|
הרב לייטמן אדם טוב שמאמין במה שהוא עושה ולא בכסף (להבדיל מברג).
אבל הקבלה הזאת היא לא קבלה.
קבלה היא ''פנימיות התורה''. ההסבר העמוק לחיצוניות התורה.
חיצוניות התורה אלו המצוות ה''רגילות'' - קריאת שמע , שבת , טהרת המשפחה , תפילין וכו'.
אי אפשר להפריד חיצוניות מפנימיות.
מי שעושה כך , או מלמד שזה ''לא נורא'' לעשות כך , לא הגיע לשום דבר אמיתי.
אדרבא - הפרדת חיצוניות מפנימיות היא הפרדת גוף מנשמה. במילים אחרות - זהו מוות.
לכן הרב לייטמן טועה.
מי שרוצה להגיע אל הקבלה באמת , צריך ללכת בדרך בה הלכו המקובלים. החל מרבי שמעון בר יוחאי , האר''י הקדוש , הרמח''ל , הבעש''ט וכו' - לאחוז בחיצוניות ובפנימיות.
זו הדרך ואין אחרת.
שבת שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרב לייטמן מקובל ענק. יחיד בדורו
אלי,
בחור דתי,
05/11/06 10:55
|
אני מציע לך להקשיב לשיעורים שלו ולבדוק בעצמך: http://www.kabbalahmedia.info/index_heb.html תקשיב להקדמה לתע''ס, מאמרי שמעתי ותראה שאי אפשר להתווכח, הוא מסביר את כתבי בעל הסולם ורב''ש כמו שרק מקובל שנמצא בהשגה רוחנית גבוהה מאוד יכול לעשות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה, כי אתה לא מכיר ויודע.
אוריאן,
03/11/06 16:03
|
הקבלה של הרב לייטמן היא בדיוק הקבלה שאתה מדבר עליה. חבל שאתה מדבר סתם, בלי לדעת. הרב לייטמן איש דתי מאוד וחי ממש לפי הקבלה. העניין הוא שהוא מלמד אותה ברמה אקדמית גבוהה, ואז נראה לאנשים שזה לא קבלה. וכאן הטעות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עניין טקטי...
ז.פ,
03/11/06 12:52
|
לייטמן, כך נדמה לי, מנסה לקרב את החילונים ועל כן אומר את מה שהוא אומר על המצוות (הפעולות החיצוניות) אך בפועל אלו שלומדים אצלו ברצינות דווקא כן מתחילים לשמור. חבל שארקדי לא נשאל על כך - שהרי הוא לומד כבר כמה שנים, ומעניין לדעת אם הוא מניח תפילין למשל או שומר שבת. עד כמה שידוע לי דמידוב וותיקים אחרים כן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא כל יהודי חייב לשמור שבת
חגי,
03/11/06 11:48
|
|
 |
לפי הקבלה והתורה בוודאי שכן.
יוסף,
03/11/06 12:20
|
אתה רוצה שאביא לך כמה וכמה מאמרי זוהר שמדברים על השבת , על קדושתה , וכמה נורא לחלל אותה ? ? ?
אתה יכול לא לשמור שבת , אנחנו חיים במדינה דמוקרטית , אבל אי אפשר להגיד שזה לפי ה''קבלה''.
כי אין הבדל בין קבלה לבין שאר התורה במהות. ההבדל היחידי הוא ששאר התורה היא חיצוניות וזו פנימיות.
לתורה יש ''גוף'' - אלו המצוות והחוקים , ויש ''נשמה'' - זוהי הקבלה.
הפרדת גוף מנשמה , חיצוניות מפנימיות - זוהי בדיוק ההגדרה של ''מוות''.
אור צריך ''כלים''. אור בלי כלים פשוט ''עף למעלה''. מצוות התורה הן כלים.
לכן ברור שכל השיטה הזו של הרב לייטמן היא טעות. והיא לא קבלה.
תעבור אחד אחד על כל המקובלים הגדולים - ותגיד לי : האם הם לא שמרו שבת ?
ההיפך הוא הנכון - חלק גדול מהמקובלים אפילו היו מחמירים יותר מהרבנים ה''רגילים'' - למשל ה''בן איש חי'' (שממשיכו היום הוא הרב מרדכי אליהו וגם הוא מקובל גדול ויחסית מחמיר בפסיקותיו).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההפך הוא הנכון. ידוע שמקובלים ''חיפפו'' בקיום המצוות המעשיות כי היה
חמי,
03/11/06 19:42
|
להם קשה להתמקד בדבר חיצוני כאשר השקיעו את כל האנרגיה שלהם בפנימיות... ראה סיפורים על הרבי מקוצק שהיה מקובל ענק, יחיד בדורו ועוד רבים אחרים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליוסף
רחמים,
צפון,
03/11/06 14:04
|
היופי שביהדות הוא שבמשך אלפי שנים היהדות ידעה להתפתח ולהשתנות, תלמד קצת הסטוריה יהודית מתוך המקורות שלך ותראה כמה דברים יסתדרו לך במחשבה. שבת שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שבוע טוב.
יוסף,
04/11/06 18:17
|
אני ברוך ה' למדתי קצת הסטוריה יהודית.
ואני יודע שבהסטוריה היהודית רואים שביהדות יש איזשהו קו אדום שאסור לחצות אותו.
זה ההבדל בין יהדות לבין : צדוקים , ביתוסים , שבתאים , פרנקיסטים וכו' וכו'. אתה יכול אפילו להכניס גם את הנצרות בפנים.
מי שחוצה את הקו הזה - בסופו של דבר יוצא מהיהדות. ולא משנה איזו תורה מיסטית נפלאה יש לו.
הקו הזה הוא - המצוות המעשיות.
אם אדם לא מקיים אותם כי לא בא לו - זכותו. מדינה דמוקרטית.
אבל מי שלא מקיים אותם כי הוא טוען שזה מה שהיהדות אומרת - יוצא מעם ישראל בסופו של דבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינך מתקן כלום באמצעות פעולות פיזיות. התיקון הוא פנימי.
טל,
07/11/06 07:45
|
זה שאתה חושב שאתה מבין מה כתוב בזוהר, לא אומר שאתה מבין מה כתוב בו. ספר הזוהר נכתב לאנשים שכבר נמצאים בהשגה רוחנית והטקסטים בו מוצפנים תחת עשרות שכבות של הסתרה. פרה אדומה, חמור לבן וכו' הם לא חיות מוזרות שכאלה אלא תכונות פנימיות (לפני או אחרי תיקון) בנשמת האדם.
לא יודע מה למדת, מקובל אתה לא, ומקובלים אמיתיים אמרו וכתבו לכל אורך ההסטוריה שהפנימיות עולה אלפי מונים על החיצוניות. ובהגבלות שאתה ושכמותך מנסים להציב בפני הציבור הצמא למעט רוח, אתם מרחיקים את העולם מלתקן את עצמו. אתה ושכמותך מעכבים את תיקון העולם.
שמעת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא נכון.
יוסף,
06/11/06 18:19
|
הרבי מקוצק - זה סיפורים שהמציאו עליו מתנגדיו. ועצה אישית - קבל כל ''סיפור'' בערבון מוגבל.
אני לא יודע על איזה קבלה אתה מדבר.
תפתח זוהר , תפתח כתבי האר''י - תראה מה כתוב שם !
אצל האר''י - ''תיקונים'' חמורים שבחמורים אפילו לחטאים קטנים. עיין כל זה בשער רוח הקודש. עשרות כוונות לכל מצווה ומצווה.
בזוהר - הכל כנ''ל. אני יכול לצטט לך כאן חצי מהזוהר שמתאר כמה אוי ואבוי לו למי שלא שומר על המצוות.
וכנ''ל אצל כל שאר המקובלים - וברוך ה' למדתי קצת.
היהדות היא שלימות אחת - תורה אחת.
יש תורה ''חיצונית'' - המצוות , ויש תורה ''פנימית''.
התורה הפנימית - הקבלה היא נשמה לתורה החיצונית שהיא גוף.
הפרדה בין פנימיות לחיצוניות - הפרדה בין גוף לנשמה - משמעותה מוות.
וכל מי שלומד ''קבלה'' כזאת , לא רק שאינו מתקן כלום - הוא פוגם והורס את נשמתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה בדיוק העניין. למדת הסטוריה יהודית. נראה שלא למדת קבלה
חמי,
05/11/06 12:38
|
אם היית חווה מעט מפנימיות התורה (בתוך הלב ולא כאותיות על דף נייר), היית מביט על הדברים בצורה שונה, ומבדיל בין מה שחשוב פחות למה שחשוב יותר.
המצוות המעשיות, כבודן במקומן מונח אך הן לבדן ממש לא מובילות אדם לעולם הרוחני. זה כל מה שמנסה המקובל לומר. אין פסול במצוות הגשמיות אך המקיים אותן מגרסה דינקותא או מתוך הרגל בלבד, לא מתקדם לאף מקום. זאת אמרו מקובלים לאורך כל ההסטוריה.
שבוע טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
KAMA KESEF LEITMAN ASA ALECHA
NATATA KIBALTA,
GZELA / ZNUT,
03/11/06 09:04
|
|
 |
הפוסל במומו פוסל
רונית,
תל אביב,
03/11/06 17:01
|
הקבלה נסתרת ולא פלא שמעטים רק יכולים לזכות בה. ואתה עדיין בענייני כסף ולא מסוגל לקלוט מעשה של מקובל. קודם חקור את הדברים ורק אח''כ הבע דיעה, וכל הדרך התפלל שתזכה גם כן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ארקדי - הדתיים קוראים לכם ''סלבים'' ואתם לומדים את הספרים שלהם
ל"ת
לתשומת לבך,
03/11/06 07:29
|
|
 |
13.
לייטמן דוחף נון סטופ את
אחת שמכירה,
מבפנים,
03/11/06 06:09
|
דוכין ואת סשה דמידוב לתקשורת כנציגיו כמו איזה יחצ''ן פשוט, מתגאה בהם ומטפח אותם. תלמידים אחרים לא מקבלים אותו יחס. מתכסה תחת מפורסמים ומטפטף בגאווה תחת כל עץ רענן שמות מדענים מהעולם שהוא פוגש בכנסים. בדיוק כמו שברג מייחצן עצמו באמצעות מדונה והסיינטולוגיה באמצעות תום קרוז. חולים על מפורסמים, מנהלי הכתות האלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
רצה לשיר תמורת כסף
ל"ת
ארקדי,
רודף בצע,
03/11/06 02:37
|
|
 |
11.
יהודים יצירה ויוצרים
אסתר (מדונה),
03/11/06 00:08
|
שנים מהיוצרים היותר עמוקים ומרתקים במוסיקה הישראלית דוכין ואהוד בנאי שותים מהבאר, האין סופית בעומקה, של היהדות, כן ירבו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וגם אריאל זילבר
ל"ת
אחשורוש,
16/11/06 22:48
|
|
 |
10.
אינסטנט קבלה
ל"ת
בן 40,
02/11/06 23:54
|
|
 |
9.
כמה צפוי שהוא שר בסוף שיר של שיטרית
ארי,
באר שבע,
02/11/06 23:50
|
|
 |
8.
ארקדי איש יקר
דוד,
02/11/06 23:18
|
תמיד הערצתי אותך . מהרגע הראשון ששמעתי אותך וכל הזמן היית איש צנוע .ואהבת את רעך .המשך בדרך זו אתה בדרך הנכונה ממני דוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
כל כך מתאים לארכדי , לעסוק בקבלה ....
נוגה,
02/11/06 22:53
|
ארכדי יוצר מאד מיוחד...
המוזיקה שלו נוגעת עמוק עמוק בפנים.
מחכה לדיסק הבא (מובטח שיפתיע).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
ניתן לחיות לנצח
עב שמות.,
02/11/06 22:42
|
למה אתה מדבר על מוות. הכנס לאתר המרכזי של ברג ותקבל מודעות נכונה יותר.אני ממליץ לך על הספר התחדשות חיי הנצח על פי הקבלה, של ברג. כתוב קבלה בגוגל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
סחתיין על ארקדי. נשמה נדירה בעצמו.
ל"ת
אספ,
רבליתב,
02/11/06 22:22
|
|
 |
4.
הרב לייטמן איש מיוחד במינו, ונדיר.
אוריאן,
אחת שמכירה,
02/11/06 22:21
|
צודק ארקדי בדבריו. הרב לייטמן בשונה מהרב ברג ,הוא אדם ללא כוונות רווח מהקבלה. לכן אם רוצים להתחיל ללמוד קבלה, אז להתחיל ממנו עם בסיס מדהים. אני ממליצה לקרוא את ספריו, לעולם לא תחזרו להיות כפי שהייתם. בכל מקרה, בכל זאת מדובר בכתות, לכן יש לקחת רק ואך ורק, את הידע ולא להכנס לאורח החיים שמתאים לבודדים בלבד. בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוריאן מה הקשר?
רחמים,
צפון,
03/11/06 14:01
|
לרב ברג פתאום? האם כדי להדגיש את ייחודך את חייבת לנדות ייחוד של אחר? חבל...שבת שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סליחה, אפשר לחשוב מה כבר אמרתי?
אוריאן,
03/11/06 15:55
|
הבנת הנקרא, זה מה שנדרש ממך מר רחמים המדופלם. מי דיבר על נידוי? ועל איזה ייחוד שלי אתה מדבר?
אתה יכול להרגע, אני למדתי גם אצל הרב ברג וגם אצל הרב לייטמן. ואני יודעת להבדיל, וממש לא רוצה ללכלך.
אל תתיימר לענות ,אם אתה לא מבין את הכתוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
איש יקר
ל"ת
תמר,
02/11/06 19:53
|
|
 |
2.
לדעת לתת- התפתחות אנושית ן
יוכי ארצי,
גורגיה ארהב,
02/11/06 17:34
|
כתבה מחממת את הלב התפתחות יפה ועליה בסולם האנושיות כולנו עוברים דרך ארוכה ולא קלה עד שמגיעים למודעות ''לתת,'' ''לחשוב על הזולת'' בדיוק באותה מידה שאנו חושבים על עצמנו ואולי יותר. הכל נמצא בתורת האנושיות, בקבלה, בבודהיזם, בתורה, ועוד אוהבים אותך ארקדי, את המוזיקה שלך, ואת ההתפתחות שלך, ממאזינה בארהב יוכי ארצי וגם א
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
יישר כח!
ל"ת
אהוד,
02/11/06 15:48
|
|