 |
10.
אהבתי !!
אברהן,
ערד,
28/10/06 18:25
|
אהבתי כל מלה, אך זה לא אומר שלא צריך להתפרנס, אלא כל דבר במידה וחס ושלום שהצורך להשתדל בפרנסה יהפוך לשיגעון, שאז הוא בבחינת עבודה זרה, ושוב יישר כח גדול. אברהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
יישר כח ! מאוד נהנתי
ל"ת
ישי מרצבך,
סוסיא,
25/10/06 22:38
|
|
 |
8.
סיפור אידיוטי וחסר משמעות
יאיר,
ת''א,
25/10/06 10:25
|
רבי נחמן, לא עלינו, היה קשקשן גדול. בחלק מסיפוריו יש משהו, וברובם - רק הבל ושטות. בסיפור שלפנינו, למשל, ברור שהרבי התחיל עם איזו אגדה או משל עתיק, ובמהלך הסיפור איבד את החוט והתחיל לקשקש סתם. להלן הניתוח: נניח ש''הלץ'' מכר לו סוס ששוה 8 זהובים ב-4 בלבד. איך קורה שכל העולם מוכן לשלם על הסוס פי עשר ופי אלף משוויו? איפה ההיגיון ומה המסר? שכולם משוגעים, או שרק אותו אדם משוגע? או שמדובר בסיפור שבו כל כללי ההיגיון והסבירות אינם תקפים? אם כך, מה יש להשליך ממנו לעולמנו שלנו? והסוף עם הפומפה - ברור שהוא מודבק מסיפור אחר , ואינו קשור להתחלה, או לרדיפה אחר הממון. סתם סיפור על אחיזת עיניים והתעללות בסגנון ''פספוסים''. תגידו, אם לכם היו עושים דבר כזה , וגם אם הייתם צדיקים גמורים - לא הייתם משתגעים? אז מה מוסר ההשכל? 1. שלא כל רב יודע להמציא סיפורים; 2. שלפעמים אין כל קשר בין המשל לנמשל; 3. שהתכונה החשובה ביותר לחסידים שוטים היא השעייה מוחלטת של כוח התבונה והביקורת. יום טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדויק. סיפור טיפשי וטרחני.
ל"ת
דורי,
25/10/06 14:05
|
|
 |
7.
סיפור יפה
י,
24/10/06 12:49
|
אבל מה פתאום מרביצים למשוגעים? מה הוא עשה להם? מה זאת האלימות וחוסר הסובלנות הזאת?
ושאלת השאלות - למה בעצם לדבוק בסיפור של הרבי ללא שנוי, ולא לזרוק את הקטעים המכוערים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש סביבה ויש איש בתוך סביבה
אלישבע,
24/10/06 21:12
|
האנשים המכים את האיש עושים לא בסדר. אולי הם חושבים שכך הם יעזרו לאיש להתפכח ולחזור אל עצמו. אולי הם סתם רעים. אולם נושא הסיפור הוא האיש המתמכר לכסף. האיש הזה יכול להיות כל אחד מאיתנו, וכל אחד מאיתנו יכול להגיע לכך שלא יתפכח גם כשהמציאות טופחת על פניו בכל כיוון אפשרי, וגם כשהאנשים הסובבים מנסים בכל כוחם להראות לנו מה נכון ומה לא נכון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וְהִכּוּ אוֹתוֹ הַכֵּה וּפָצוֹעַ, כִּי נִדְמָה לִמְשֻׁגָּע
דוד צרי,
24/10/06 21:44
|
ישר כוח, י' על הרגישות ועל זעקת העוול. תודה, אלישבע, על הארת הדברים.
לצערי, אי אפשר ''לדלג'' או ''לזרוק'' את החלקים הרעים או הקשים של המציאות, ודומני שאת זה משקף הסיפור. מעבר לכך, אולי יש מקום לתוספת ביאור בעניין: ר''נ משתמש בתפיסה הרפואית (!) בת זמנו של ריפוי משוגעים באמצעות מכות. עם זאת, אין הוא בא כלל, להבנתי, להצדיק את נתינת המכות, כי אם, לבטא את ''המציאות הטופחת על פנינו'', כפי שניסחה זאת יפה אלישבע, ''ואנחנו לא לומדים'' (כדברי גששינו). יתכן אפילו לראות כאן בקורת של ר''נ על שיטת הריפוי הזו, ואמירה שהיא חסרת סיכוי. ושוב, יישר כוח ותודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כי זה מציאותי אולי??....
איילת,
24/10/06 14:09
|
תשאל את יוסי פרלשטיין איזה יחס מקבלים לפעמים פגועי נפש מהרחוב ה''שפוי''. תתבונן פעם מה קורה לילד עם פיגור שכלי שהולך לשחק בגן הציבורי השכונתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם ישנו סכוי לשנות את המציאות הזאת במשהו?
י,
24/10/06 19:22
|
|
 |
יש סיכוי !
איילת,
24/10/06 20:16
|
כשאנשים כמוך, ששמים לב לדקויות ושואלים שאלות, יזדעזעו מהתיאור של המכות ויזדעקו בשאלה כמו ששאלת, ומישהו יגיב לך שזה כך גם במציאות, ובזאת תגרמו גם לעוד אחרים לשים לב לנושא הזה.
מין פוטנציאל קטן והתחלתי לשינוי.
(כמובן, זה לא קשור למסר המרכזי של הסיפור. אך אם תתעקש, אני אחפש ואמצא לך קשר, שידגיש איך מבחינה קוסמית, שום דבר לא נמצא במקום שהוא נמצא במקרה או בטעות).
הכול תלוי במה מחפשים בסיפור, וכל אחד נעצר על משהו אחר שבולט לו לעין וללב. כמו שקרה לך עם הסיפור הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מקסים!
ל"ת
מי-טל,
יפו,
24/10/06 10:11
|
|
 |
5.
נדמה לי שהבנתי
אהוד,
ניצן,
24/10/06 09:37
|
|
 |
4.
avi tzanani
ofir,
24/10/06 01:34
|
|
 |
what is shug?
ל"ת
avi tzanani,
hatikva,
24/10/06 23:39
|
|
 |
3.
i allways said about the money:
avi tzanani,
hatikva,
23/10/06 23:05
|
''money is the only thing in the world, which if you don't have - you don't have anything but if you have it - you still have nothing''.
haha, gadol ha?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
i allways said about the money:
avi tzanani,
hatikva,
23/10/06 23:05
|
''money is the only thing in the world, which if you don't have - you don't have anything but if you have it - you still have nothing''.
haha, gadol ha?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
ועל זה נאמר...
עופר,
אי שם,
23/10/06 15:57
|
הכסף משמש 'להשגת' המטרה, ולא,המטרה היא להשיג את הכסף.
עושר לכולם.
הגב לתגובה זו
|
|