 |
7.
מה פתאום תמונה מברזיל??
מאומם כפייתי,
22/10/06 12:45
|
|
 |
ברזיל ממממ נשמע טוב
מוטי,
22/10/06 13:00
|
יקירי המאומם ברזיל נשמעת ממש עשר ולא היתי מתנגד אולם התמונה צולמה בקאניה קומרי בקצה הדרומי של הודו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
איזו מנטרה יש במקום
שרון,
תל אביב,
20/10/06 21:18
|
מעניין מאוד, איזו מנטרה יש למי שכן רוצה להיות מחובר לעולם הזה וכן עסוק בפעילות חומרנית? תודה על ''הארת'' האום...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדיטציה טרנסנדנטלית
דפנה,
ירושלים,
01/11/06 04:58
|
מדיטציה טרנסנדנטלית כפי שמלמד אותה מהרישי מהש יוגי כוללת מנטרות לאנשים החיים בעולם הזה. למרות שמחיר הוא אסטרונומי, הטכניקה עובדת נהדר. חפשי מורה שיאפשר לך לחזור לבידוק (צ''קינג) סדיר כדי לוודא שאת מתרגלת באופן חסר מאמץ, כפי שצריך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מה אנחנו באמת רוצים?
אמתי מגד,
19/10/06 19:14
|
כשהייתי בן תשע, לפני 34 שנים, ההורים שלי למדו קורס במדיטציה טרנסנדנטאלית. עדיין לא היה אפילו מרכז בארץ והקורס התקיים אצלנו בבית. ביקשתי גם אני להשתתף. קיבלתי מנטרה והתחלתי למדוט. מייד נכנסתי למצבים עמוקים מאוד של תודעה. המורים התרשמו מאוד ממני. במשך מספר שנים עסקתי במדיטציה. כשפתחו את המרכז בחיפה, הייתי נוסע לשם כילד וכנער, מקשיב למהרישי ומודט. עם השנים התחלתי להרגיש משהו מאוד מוזר עם המדיטציה שלי. היא הייתה עמוקה מדי. כשמדטטי הייתי נכנס למצבים מיוחדים ועמוקים. אך כשהמדיטציה הייתה מפסיקה הייתי מרגיש מזור ולא שייך. לא היה שום חיבור עבורי בין המצבים העמוקים הללו ובין חיי היום יום. מצאתי שהמדיטציה, נפלאה ככל שהייתה, הפכה להפרעה בחיי היום יום ולא לעזר. אני שמח על המאמר המאיר הזה. לא רק אום מכניסה למצבים עמוקים מאוד אלא עוד מנטרות נוספות, כולל זאת שאני קיבלתי. וכאן נשאלת שאלה גדולה. מה באמת אנחנו מחפשים? מה באמת אנחנו רוצים? האם אני רוצה להיות פרוש? האם אני רוצה להתכנס לתוך עצמי, לתוך האלוהים שבי? האם אני רוצה להתכנס לשם ולהישאר שם? או שאני רוצה לקחת חלק בעולם הזה? אני יודע שאני רוצה להיות שותף בעולם הזה. אין לי כל צורך בעולם ההוא. כשאני אמות אני יודע שאלך לשם ואחגוג יחד עם הברהמן. אבל כאן הסיפור אחר. נולדתי למשהו אחר. אני חושב שארגון המדיטציה הטרנסנדנטלית ואירגונים נוספים המלמדים מדיטציות רבות עוצמה עם מנטרות צריכים להבהיר את הנקודה הזאת לתלמידיהם. מדיטציות עמוקות אכן מתאימות למי שרוצה להיות פרוש. יש צורך במדיטציות מסוגים אחרים לאנשים המעוניינים לפעול ולהגשים את עצמם בעולם הזה. יש צורך במדיטציות אקטיביות יותר. מדיטציות עירניות יותר. מדיטציות שיש בהן חיבור בין הפנים לחוץ. זה-זן לדוגמא, היא מדיטציה כזו. עושים אותה עם עיניים פתוחות. היא מאפשרת כניסה למצבים עמוקים אך היא אינה לוקחת אותך מהעולם. היא משאירה אותך כאן. למעשה היא נותנת לך טעם של העולם ההוא ומאפשרת לטעם לחדור לעולם הזה. זה בעיני כיוון נכון יותר עבור אדם מערבי, עבור אדם שמעוניין להגשים את עצמו. הריקודים המקודשים של גורדייף גם הם מדיטציות בתנועה המחברות את העולם הפנימי העמוק, עם העולם החיצון. הם אינם יוצרים חיץ. הייתי שמח לו היית גם מביא דוגמאות למנטרות שמתאימות לבעלי בתים מהמסורת ההודית. תודה אמתי מגד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
הארת את עיני. אפשר עוד פרוט על ההשפעות של השמוש ב''אום'' לגבי
ל"ת
''אנשים רגילים''?,
19/10/06 08:33
|
|
 |
3.
מאמרים מצויינים!
יוגי ראם,
18/10/06 21:02
|
תודה למר מוטי שפי על המאמרים המעולים האלה. אני רק מצטער שנראה לי שלא כולם יכולים לצלוח אותם. אבל הם ממש מועילים ויש בהם ידע וחכמה רבה. תודה על ההשקעה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
om
מעיין,
ירושלים,
18/10/06 20:53
|
המכשול הגדול ביותר בדרכו של המתרגל הרוחני המתחיל היא ידענים גדולים אשר מחדירים בו פחדים, מטבלים אמת בשקר, וידע אמיתי באמונות תפלות. אום היא מנטרה איתה משתמשים אלפי שנים בעלי בתים כמו גם סניאסים או פרושים. המנטרה אום מקדימה שמות של אלוהויות שונות כמו, אום נמה שיויה, אום שרי רם וכן הלאה..שמות שכל הינדי מצוי מכיר וחוזר עליהם ללא מורא ופחד. אז אל תחכו עם האום, חיי רוח הם חיים מפוכחים ומיועדים לבעלי כוח אבחנה ואומץ אשר אינם מאפשרים לאמונות טפלות להיות מכשול בדרכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרגעי מעיין יש דעות שונות.
דינה,
18/10/06 23:32
|
ממש לא מסכימה איתך מעיין. הדוגמאות שנתת למנטרות שמתחילות באום שונות לחלוטין ממדיטציה הממוקדת במנטרה אום עצמה. וגם אני ניתקלתי בהודו בדברים שמוטי כותב עליהם כלומר שלעתים קרובות מורים רוחניים לא ממליצים לתרגל ג'אפה על המנטרה אום וביחוד לא לנשים. אחד המורים שפגשתי בהודו טען שמנטרה זאת כה עוצמתית שהיא עלולה ''לשרוף'' את מערכת העצבים של האישה ולכן היא מומלצת רק לסאניאסים. בכל אופן לקרא להבחנה שאום הנה מנטרה המיועדת רק לסאניאסים אמונה תפלה זה ממש לא רציני. כפי שיש כאלו שנשבעים באום כמנטרה שטובה לכולם יש דעות הפוכות ובהודו מכבדים את כולן. בכל אופן אני מאד נהנת מהמאמרים של מוטי. ממש טוב לראות מישהו שהולך לעומק ולא מסתפק בדיווחים שיטחיים על חייזרים או על ידעונים חדשים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוגה
מעיין,
ירושלים,
19/10/06 11:04
|
דרך היוגה כפי שמציג אותה פטנג'לי היא דרך לשחרור ולא דרך להגשמת שאיפות חומריות. כאשר מציגים את דרך היוגה יש להבין שמדובר בדרך רדיקלית. זה לחלוטין לא נכון לפי היוגה סוטרה שהאושר של בעלי המשפחה טמון בחומר ובשלווה, דרך היוגה מצביעה על כך שאדם כאדם מטרתו לנתק את הכבלים הקושרים בין חומר לרוח בין פורושה לפרקריטי. המסורת הוודית העתיקה שעסקה בטקסים ופולחנים ובשימור חיי הדהרמה ניסתה למצוא את האושר בחיי העולם הזה (וגם במזמורים הוודים חזרו על המנטרה אום)אבל היוגה כפילוסופיה הינה אולי הדרך המנוגדת לה ביותר ולכן כאשר בהקשר של היוגה סוטרה מזהירים מניתוק מעולם החומר זה כמעט בדיחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין ניגוד בין הגשמת שאיפות לשחרור מבערות
מוטי,
19/10/06 13:38
|
אין ניגוד בין שחרור להגשמת שאיפות חומריות. ההבדל היחידי הוא שאדם משוחרר פועל מבלי להיות מוצל על ידי פעילותו. עדיין יש לו שאיפות בכל תחומי החיים אולם הן מונעות על ידי הרצון לעזור לאנושות ועל ידי סאטווה (טוהר). במצב זה הניגוד שקיים לכאורה בין שאיפות חומריות לרוחניות פנימית מפסיק להתקיים. ניתוק הכבלים בין פורושה לפרקריטי אינו מחייב מצב שבו אדם הופך לצנון חסר שאיפות. בבאגאווד גיטה שאמורה לסכם את תורת היוגה קרישנה אומר לארגו'נה בפרק השני פסוק 48 ''היה מבוסס ביוגה ואז בצע פעולה'' כלומר הרעיון הוא לפעול ולשאוף כאשר הנך מבוסס במצב הקבוע של יוגה (או תודעה טהורה או סמאדהי) וממצב זה כל שאיפותיו של האדם, כולל שאיפותיו החומריות תהינה בתאום עם חוקי הטבע ולא תגרומנה ליצירת סאמסקרות ולשעבוד לעולם החומרי. היוגה איננה מנוגדת למסורת הוודית שעוסקת בטכסים ובדהרמה, היא משלימה אותה. היא מהווה חלק מ6 השיטות של הפילוסופיה הוודית או אופנגות שנחשבות לחלק מהותי מהספרות הוודית הקלאסית. נכון אמנם שאדם מואר לחלוטין עובר מעבר לוודה ומעבר לציווים שונים אולם הרעיון הוא שכל ההיבטים של הספרות הוודית יכולים לסייע לאדם להגיע למצב של האהרה . כלומר בנוסף לתרגול היוגה חשוב לדאוג לבריאותינו באמצעות איור וודה, לנטרל קארמה שלילית דרך ביצוע יאגיות (טכסים וודים עתיקים) או לנסות להתאים את מקום המגורים שלנו לעקרונות של הסטאפאטיה וודה (ארכיטקטורה וודית).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוגה
מעיין,
20/10/06 09:47
|
נכון שהיוגה כאחת מששת הדרשנות מקבלת את הוודה כהתגלות אבל בין ששת הדרשנות לבין עצמן מתקיימים ויכוחים פילוסופים מרים כבר מאות בשנים. הודו היא מגוון ענק של אמונות ודעות בנוגע לחיים, לשחרור, למוחלט ולדרך אליו. לכן הייתי מצפה ממי שמכיר כל כך יפה את הודו ואת דרכיה לא להביא סימוכין מדבריו של מורה בבית ספר וודי קטן בקרנטקה שאמר מה שאמר לתלמידיו ועל סמך דברים אלה לפסול את השימוש במנטרה אום לשימושם של ההולכים בדרך היוגה. פטנג'לי לא נתו את הכותרת 'לא לבעלי משפחה' ואף לא ויאסה או כל מפרש קלאסי אחר, ההברה אום מציינת את האל אישוורה, אומרת הסוטרה ולכן על ידי החזרה על מנטרה זו מציע פטנג'לי, ניתן להתקרב אל מטרת היוגה, אל הקאיוליה אל השחרור וזה נכון עבור כולם. כל אלה ההולכים בדרך היוגה, דרך אשר כן מחייבת ויתור על ההיצמדות לחיי החומר וזה מופיע לכל אורך היוגה סוטרה הן בחלק הפילוסופי והן בהמלצות לתרגול כמו בימה החמישית אפריגרהה(אי רכושנות) .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אני לא מבינה על מה אתה מפטפט. בחומריות ושפיכות דמים דווקא הצלחתי.
ל"ת
אום ג'יהאד,
18/10/06 11:01
|
|
 |
וגם כן במוסיקה פופולרית זה עבד יופי.
אום כולתום,
22/10/06 12:47
|
|