 |
13.
מצוין !
ל"ת
אורי,
26/10/06 09:30
|
|
 |
12.
הפצה (=טלפון) לאנושות
צאלה,
16/10/06 20:29
|
זה בדיוק מה שבני ברוך עושים. הם מפיצים את חכמת הקבלה, את התכלית, בכל הדרכים שעולות בדעתם כי הם לא יכולים להתקשר לכל האנושות. תודה בני ברוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפילו הערב הרב לייטמן נותן הרצאה גדולה
שני,
17/10/06 07:00
|
|
 |
11.
מה יש בהם בחיים שיצדיק את קיומנו עלי אדמות?
אסף,
בר,
14/10/06 23:11
|
מה יש בהם בחיים שיצדיק את קיומנו עלי אדמות? כיצד ניתן להשוות את כמות רגעי האהבה, הנקודות שבהן אנו חשים מלאי סיפוק ואושר, אל מול שנים מייגעות של עשייה מפרכת, מאמץ וקושי? למה יש כל-כך הרבה סבל בעולם? ומעל הכול, האם יש בכלל תכלית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה בטח מכיר את
אור בן ארי,
16/10/06 08:41
|
הבדואי והבן שלו שטיילו במדבר - ''אם לא תשאל איך תדע?''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
מעורר מחשבה
אלה,
פרדס חנה,
14/10/06 09:07
|
|
 |
9.
דווקא הפעם
בן,
צפון,
13/10/06 23:04
|
הצלחת להתעלות מעבר לשטחיות הרגילה שבטור ולהגיע לרמות אחרות, נפלאות ופשוטות של סתמיות שקופה, בנאלית, חסרת מחשבה, דמיון או מעוף.. אם היה לי עוד חשד קל שבקלים שיש קצת חשיבה מאחוריי הטור הזה אז עכשיו הוכחת לי שממש אין..
דוגמא חייה איך בשתיי משפטים מצליחים להפתיע את הקורא.. :)
אני בטוח, שכשמר איקס יושב לו בחופשה עם אשתו (או המאהבת) באיזה חוף קריבי, לוגם שייק פסיפלורה ומסתכל בשלווה אל עבר הגלים הירקרקים של הלגונה הכחולה, עובר לו איזה בחור חולמני חסר שיניים ושיער, עגמומי, מלוכלך ומרופט ומר איקס זורק לו איזה דולר, ש''יהיה לקארמה טובה'', הוא חושב לעצמו..
''אחח.. איזה בחור מסכן, כמה טוב שעבדתי קשה כל הזמן הזה''
תודה..
אגב, זה לא אחד ''הבנאים'', זה ה''בנאי'' :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן ליצן, מתי תגדל קצת?
רווית,
ת''א,
14/10/06 17:43
|
מה כל כך קשה ומוזר לך להבין שעושר, כסף, בית יפה וחופשה בחופי התכלת של הריווירה, ואפילו עם המאהבת, אולי יהפכו את חייו של האדם ליותר נוחים, ייתכן והרבה יותר נוחים, אולם לגבי האושר המיוחל, לגבי מילוי הריקנות, אין ולא היה קשר בין הדברים. בן, החשיבה שלך כל כך אופיינית לסוג של אנשים מאד רדוד, חסר מעוף, קמצן ביכולתו האמפטית להבנת מצבים אנושיים, אנשים הבטוחים שעושר חייב לבוא כעסקת חבילה עם אושר, עד אשר הם מגיעים לשם ומבינים עד כמה שטעו, והאמן לי-הייתי שם... כל טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת. עדיף להיות עני, חולה, מלוכלך, חסר שיניים
חסר מעוף,
15/10/06 20:23
|
בלי עניין בחיים (מקריירה - לא עלינו) , בלי בית, בלי אוכל, בלי משפחה, עם חברים חסרי כל כמוך. העיקר להיות מאושר, כי כידוע עושר לא מביא אושר. עוני רעב ומחלות מביאים לאושר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חסר מעוף זה מה שהבנת מדברי??
רווית,
ת''א,
16/10/06 09:39
|
חסר מעוף, עצוב לי שזה גבול ההבנה שלך. ובכל זאת, אנסה לתרום להבנתך מעט יותר. אנסה לדבר בצורה ברורה ולא להשאיר מקום לדמיונות שווא ופירושים מוטעים כשלך. אין מחלוקת שעדיף להיות בריא ובעל שיניים מאשר חולה ,אביון וחסר שיניים. לא על כך המחלוקת. המחלוקת המרכזית הינה האם עושר ובריאות הינם עסקת חבילה המגיעה יחד עם אושר פנימי? האם אושר מביא לאדם שלימות ותכלית חיים מספיק ראוייה, בכדי שיוכל לקום בבוקר ולהרגיש מלא ומסופק? אלו השאלות העומדות בבסיס הסיפור כפי שאני מבינה אותן, וכאמור, כמי שנמצאת במקום דומה למר איקס, התשובה ברורה כשמש...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחח
בן,
צפון,
16/10/06 14:07
|
את פשוט מתנשאת בלי גבולות.. רק חבל שאת לא מצליחה לקרוא בין השורות....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ידידי היקר..
בן,
צפון,
15/10/06 20:44
|
עזוב אותך.. תראה את התגובות שלה.. היא לא הגיבה בשביל להבין.. היא הגיבה בשביל להתנצח..
כנראה הפריע לה שקטלתי את המאמר...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואללה
בן,
צפון,
14/10/06 20:23
|
כל הכבוד..
האח הידד..
כן..... עוד כסיל רוצה לקרוא ולא להבין כלום?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפילו בשביל כסיל אתה די טיפש בן...
ל"ת
רווית,
ת''א,
15/10/06 13:20
|
|
 |
כיפאק
בן,
צפון,
15/10/06 18:53
|
|
 |
כנראה שמעולם לא היית שם כי אחרת לא היית כותב שטויות כאלו
ל"ת
עושר ואושר,
14/10/06 18:56
|
|
 |
8.
הסיפור היה צריך לזכות בתחרות הסיפור הקצר... מקסים
ל"ת
יהורם,
13/10/06 10:05
|
|
 |
7.
סיפור יפה ונכון
א.,
13/10/06 05:28
|
זו האמת של חלק לא מבוטל מאיתנו. חלק כמובן עדיין תקוע באחת התשוקות הלא מסופקות, שמר איקס כבר סיפק, ותולים בזה את כל תקוותם. אנשים מצליחים וקרייריסטים לא יותר מאושרים. וגם אני חותם על זה כקרייריסט בעברי, שמפנים מיום ליום את חוסר המשמעות של כל זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מהות החיים
m,
מרכז,
12/10/06 23:21
|
התחבטתי גם אני בשאלה, מה טעם יש בחיים? ותשובה חלקית קבלתי דווקא במערת הנטיפים. עמדתי מול מחיצה מרשימה העשויה נטיפים וחשבתי , הרי טיפת המים הקטנה כל מה שהיא מוסיפה הוא קרום סידן מיקרוני , אבל אוסף כל הקרומים הללו יוצר עושר בלתי רגיל שאנו עומדים נפעמים מולו, טיפת המים הקטנה אינה מודעת לתוצאה וכמוה אנו בני האדם איננו מודעים לתכלית החיים ,לסיבתיות ,למטרה ולמארג הרחב שלהם אבל במבט לאחור אנו עומדים נפעמים לפני השגי האנושות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דימוי נהדר!!!
אור בן ארי,
13/10/06 23:30
|
אך אני לא בטוח שבמטאפורה הזאת דווקא האנושות יוצאת כמו מערת הנטיפים... יש שיסתכלו עליה ויראו משהו הדומה יותר לאסון ותאונה אקולוגים המכוסים בהרבה מייק-אפ ואפטר-שייב...
מה דעתך על כך שכל אדם ברגעים האחרונים של חייו (או לאחריהם) סוקר את עצמו במבט לאחור ממקום ממנו כבר אי אפשר ואין כל טעם לחמוק, להדחיק או להתחבא ורואה שסך כל המחשבות, הרגשות, התירוצים, הנסיונות, המעשים, ההחלטות, הבחירות ושאר הדברים שהיו מהם בעשרות ומאות מדי יום התגבשו למערת נטיפים ייחודית המספרת את סיפור חייו...
איזה מערת נטיפים הוא מגלה? לאיזה מערת נטיפים כל אחד ואחת מאיתנו נרצה להתגבש בסופו של דבר? (זה בלתי נמנע) מה הם הדרכים והכלים העדכניים לגבש נטיפים בעלי תוכן, משמעות ויופי טבעי בחיינו?
נראה לי שהמאמר בא, בין היתר, להעלות את הנושאים והשאלות האלה לתודעה ולעזור או לעורר אנשים כמו א. מתגובה 7 אשר נראה כעומדים בפני הצומת החשוב של החלטות אמיצות בחיים בנוגע למסלול ההתגבשות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זוית מבט יפה אבל שוב הפרט במרכז
m,
מרכז,
15/10/06 00:08
|
כוונתי היתה אולי יש איזה תבונה חיצונית לנו ( תקרא לה אלוהים או כל שם אחר) שראיתה הרבה יותר רחבה מהראיה הצרה שלנו ,המתמקדת בצרכים שלנו וברווחתנו האישית, אולי אנו חיים למען מטרה מסויימת שאינה נגלת לנו? ,בדיוק כמו טיפת המים בנטיף...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עץ הדעת לדעת טוב או רע נאמר בבראשית
m,,
מרכז,,
15/10/06 19:10
|
'' ותקח מפריו ותאכל ותתן גם לאישה עמה ויאכל ותפקחנה עיני שניהם וידעו כי ערומים הם''...בראשית פרק ג' האם גם אנו בני האדם חיינו וחווינו רק את חיי הרגע ללא שאלות על מהות החיים עד שאדם וחוה אכלו מעץ הדעת? ואם כן מה המסר לגבנו ? האם אנו צריכים כמו שאמרתה להיות מודעים לכל שלב בחיינו ולצמתים הקריטים בהם כי יש בנו את התבונה האלוהית? ואולי חסר לנו עדיין את עץ החיים שנותן את פרספקטיבת הזמן כדי להעריך את מפעל חיינו? כמו הסטוריון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלות טובות
ל"ת
אור בן ארי,
16/10/06 09:39
|
|
 |
כן, אני מסכים וגם חושב כך.
אור בן ארי,
15/10/06 10:40
|
כל הדתות והנסיונות הדתיים לאורך ההיסטוריה מדברים על זה בדרך זו או אחרת...
ונראה לי שהתהליך המיוחד אשר מתרחש במערות נטיפים מכיל הרבה מאוד ידע ורמזים על איך זה יכול ואמור להיות הן ברמה האישית והן ברמה הכללית. אולי בשל כך זה כל כך מרשים אותנו.
המגן הדוד, למשל, ממש נראה כנטיף וזקיף שהתאחדו והתמזגו למשהו חדש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עץ הדעת ועץ החיים
m,
מרכז,
15/10/06 22:11
|
האם לפני שחוה ואדם אכלו מעץ הדעת הם חיו וחוו את הרגע בלבד ללא מחשבות ותהיות על מהות החיים והאכילה מעץ הדעת גרמה להם להיות מודעים למעשהם לחפש סיבה ומסובב . אולי חבר לנו עדיין את פרי עץ החיים שייתן לנו פרספקטיבה של זמן להעריך תוצאות של מעשים ותהליכים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את מאוד אמיצה
אור בן ארי,
17/10/06 10:12
|
לצאת בהצהרה כזאת בעוד רוב האנשים בעולם מעדיפים להדחיק את מה שהם לא יכולים להבין או להתמודד איתו. זה אפילו נראה כמילים של אדם אחר, לא של m, מרכז.
פחד וכאב הם דברים מובנים בעיצוב האנושי אחרת למה שלא נעביר את החיים בשינה? למה שנרצה להתפתח ולגדול?
השאלה שאני שואל את עצמי היא האם אני מצליח להתמיר את הפחד לדחף, דחף המביא תוצאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אור אני מסכימה עם כל מילה אבל הפחד משתק
ל"ת
m,
מרכז,
16/10/06 16:23
|
|
 |
יכול מאוד להיות
אור בן ארי,
16/10/06 08:09
|
...בכל מקרה הם כבר לא בין החיים לספר לנו מה ואיך היה.
כן, אני חושב שזמן (וגם סבלנות) הוא מצרך חשוב ויקר עד מאוד אך הזמן יכול להיגמר עבורך היום, מחר או בעוד שבוע... וגם אם יש לך עד גיל תשעים אני מניח שלא היית רוצה להגיע לשם ולמצוא שבעצם החמצת את ההזדמנות הבלתי חוזרת שהזמן העניק לך.
אולי אחד המפתחות לגן עדן במה שאמרת הוא- מהם אותם פירות הדעת אשר יכולים להעניק לי חיים מלאים? וכאשר אביט על העבר אדע שיש לי עתיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מגן דוד
בן,
צפוןם,
15/10/06 20:57
|
אם מסתכלים על העובדה הפשוטה שד' היתה כתובה בזמנו של דוד כמשולש (כמו הדלתא) אז ניתן להסיק שבעצם מגן דוד, הוא שני דלתים הפוכים שיוצרים את חותמו (שמו) של המלך..
פשוט והגיוני.. אבל לצערנו, לא כל כך רוחני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק
ל"ת
אור בן ארי,
16/10/06 16:37
|
|
 |
אור?
בן,
צפון,
16/10/06 14:14
|
מה אכפת לך מהזמן והיכולות שלי?
ומאיפה לך מה נראה לי ולא נראה בנושא הרוחניות?
ואם אני לוקח ברצינות דברים וחושב שלהעריץ את המגן דוד זה סטייה חמורה מתורתו הרוחנית של משה?
לך תדע..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל אתה יודע מה-
אור בן ארי,
15/10/06 22:13
|
אם לא נראה לך נושא הרוחניות ואפשרויות של ידע נשכח או משמעות עמוקה לקיום האנושי אז עזוב, למה לך לבזבז ולכלות את זמנך ויכולותיך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון וזה לא הסוף
אור בן ארי,
15/10/06 21:59
|
דבר ראשון, דוד לא המציא את מגן הדוד. סמל זה הוא עתיק מאוד ויובא ליהדות בתקופה מאוחרת יותר (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%92%D7%9F_%D7%93%D7%95%D7%93) ויש לו משמעויות רבות הן ברוח והן בחומר (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%A9%D7%94)
בכל מקרה ההסבר שנתת הוא מעניין ביותר וכמובן שיש לו צדדים רוחניים כמו לכל אות בשפה או לכל דמות בתנ''ך.
העולם הוא לא רק חומר כמו שהוא לא רק רוח (אנרגיה) והסמל, כמו היהדות ודתות אחרות מדברות לא מעט על החיזור והחיבור ביניהם באופנים ודרכים רבות... גלויות ונסתרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה...(:
ל"ת
רז,
קצרין,
13/10/06 01:24
|
|
 |
5.
בנאלי ביותר
ל"ת
דן,
12/10/06 16:17
|
|
 |
4.
סיפור דבילי ברמות!!
ל"ת
שרון,
12/10/06 13:45
|
|
 |
אתה כותב את זה כמבקר ספרות או כאידיוט?
א.ב.,
יהושוע,
12/10/06 16:51
|
|
 |
3.
תתקינו רמקולים ענקיים מסביב לכדור הארץ
סאונדמן,
סוף העולם,
12/10/06 13:20
|
ותתחילו להטיף את הדברים הרגילים לקבל כדי לתת מאגואיזם לאלטרואיזם וכו' וכו' תוך 2 דקות עידן הקאלי יקבל תאוצה העולם ייחרב ויגמר הסיפור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מרגש. תודה.
ל"ת
גל,
12/10/06 13:14
|
|
 |
1.
סיפור מרגש...
אגי,
רחובות,
12/10/06 12:45
|
|