 |
9.
תגובה למאמר
דנה טמסות,
באר שבע,
01/02/07 10:21
|
תודה רבה לך . המאמר פשוט עזר לי ופישט לי את הסוטרות הכתובות בצורה שאינה כ''כ ברורה לכל קורא. במיוחד לי שרק לאחרונה התחלתי להתענין בפילוסופיה של היוגה ולאו דוקא בתרגול. אז שוב ,המון תודות ואשמח לקבל בעתיד כל מידע / פרשנות/ דיעה בנושא היוגה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
כתבה מדהימה בפשטותה עומקה וחשיבותה.תודה
ל"ת
אני,
18/10/06 16:09
|
|
 |
7.
שאלה?האם חווית הסמדהי נדירה?
אני,
18/10/06 16:07
|
האם מישהו יודע כמה נדירה החוויה?ממה שהבנתי עד כה בודדים מגיעים לרמה זו.. ולפי מה שאתה מתאר פה זה נמצא בקרב רבים...
האם לדעתך מדובר במאות בארץ או בודדים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
ברכות על העבודה
סירי סאנטוק,
צפון,
15/09/06 13:38
|
ברכותי מוטי על הכתיבה והעבודה קריא מקיף וכתוב בגובה העיניים. המשך בדרכך זו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
תודה על המאמר. אהבתי את דוגמת הצוף.
ל"ת
נירוויקלפה,
14/09/06 21:14
|
|
 |
4.
כתוב היטב ומכאן סכנתו
אבי,
מרכז,
14/09/06 11:14
|
אפשר לקרא ואולי אפילו להבין אינטלקטואלית ולטעות לחשוב שיודעים. אבל ידיעה אמיתית של יוגה תבוא מתרגול שבמהלכו אפשר גם ללמוד טקסט. אחרת זה יהיה תלמוד שאינו מחובר למעשה ( אפילו של אי עשייה) שאינו מתקיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אז איך זה קורה?
מושיק,
צפון,
14/09/06 10:51
|
תה כותב דברים יפים. איך בפועל מגיעים לסמדהי? איך משקיטים את תנודות המחשבה? מי יכול להגיע להתיחסות עצמית ואיך? בקיצור. אתה (או פטנג'לי אותו אתה מפרש) מדבר על דברים תיאורטיים ולא על משהו מעשי שאדם יכול ממש לחוות או לחיות אותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דרך מדיטציה
מוטי,
14/09/06 12:07
|
משקיטים את תנודות המחשבה באמצעות תרגול מדיטציה ובמצב השקט ביותר של תודעה חווים התיחסות עצמית שלמה. מדיטציה לא ניתן ללמד דרך ספר או דרך האינטרנט אלה בהדרכה אישית ממורה. פטנג'אלי לחלוטין אינו מדבר על דברים תאורטיים הוא מתאר עקרונות שעומדים בבסיס תרגול המדיטציה והיוגה. לאנשים שכבר מתרגלים מדיטציה הדברים יותר ברורים. למי שעדיין לא התנסה בכך הסוטרות של פטנג'אלי יכולות לשמש כקנה מידה לתרגול נכון ויעיל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל סוג של מדיטציה נותנת חוויה
מושיק,
צפון,
14/09/06 13:18
|
|
 |
לא כולם
מוטי,
14/09/06 16:11
|
הספרות הוודית מתארת סוגים שונים של מדיטציות המיועדות לקדם את התפתחותו הרוחנית של האדם. חלק מהטכניקות (כמו אלו המתוארות בוויג'אננה באיוורה) אמורות לאפשר התנסות בסמדהי. אחרות מכוונות ליצור קשר עם חוקי טבע (דוות) שונים באמצעות ג'אפה (חזרה ממוקדת ושקטה על מנטרות המוקדשות לדוות). כיום ניתן ללמוד מדיטציות הנובעות ממסורות שונות שאינן שמות להן למטרה להוביל את המתרגל להתנסות בסמדהי ומתמקדות יותר ביצירת מודעות עצמית גבוהה או בפיתוח תכונות שונות דרך טכניקות של ריכוז והדמיה.
אני מתרגל מזה שנים רבות מדיטציה טרנסנדנטאלית וכן את תוכנית הסידהיס של המדיטציה הטרנסנדנטאלית בה משתמשים בסוטרות של פטנג'אלי כדי להחיות את השקט של סמדהי בתהליך שנקרא סאנימה (המתואר בפרק השלישי של היוגה סוטרה.)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה רבה.
מושיק,
צפון,
15/09/06 10:04
|
האם התנסות בסמדהי לא יוצרת מודעות עצמית גבוהה? לפי מה כתבת, אני מבין שזו המודעות העצמית האמיתית הגבוהה ביותר שיכולה להיות.
האם אתה חושב שריכוז או הדמייה (אני חושב שיש כאלו שקוראים לזה 'התבוננות' או 'עדות') יכולים באמת ליצור מודעות עצמית גבוהה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואו. זה כל כך שונה ממה שהבנתי
מושיק,
צפון,
16/09/06 10:32
|
עד עכשיו בנושא של מדיטציות. נשמע לי גם מאוד הגיוני. תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ריכוז והדמייה לא נחוצים
מוטי,
16/09/06 07:14
|
פטנג'אלי מתאר רמות שונות של התנסות בסמדהי. לדעתו כאשר ההתנסות בסמדהי מתבססת ומלווה אותנו במשך כל היום אנו מבוססים במצב של האהרה או קיווליה. לדעתי ריכוז והדמיה לא בהכרח חיונים ליצירת מודעות עצמית גבוהה. הם עלולים להשאיר את הרוח ממוקדת ברמה גסה ולא לאפשר לה להתעדן בטבעיות, לעבור מעבר לכל פעילות מנטאלית ולחוות את הסמדהי. העדות המוזכרת בספרות הוודית אינה קשורה לתרגול שבו מנסים לישמור עליה ברמה המודעת בשעה שאנו עוסקים בפעילות חיצונית. זהו מצב טבעי שמתפתח כאשר ההתנסות בתודעה הטהורה או הסמדהי נהית עמוקה יותר ומתחילה ללות אותנו גם בשעה שאנו עוסקים בפעילות רגילה. נסיון לשמור על עדות בעת ביצוע פעולה אינו טבעי ויוצר חלוקה פנימית ברוח שאינה תורמת להתפתחות רוחנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אני מעדיף את ה''יוגה סוטול''
ל"ת
באבא באנג,
13/09/06 19:02
|
|
 |
1.
אחרית הימים!
יוגי ראם,
13/09/06 16:04
|
|
 |
הגיע הזמן
נרקיס,
13/09/06 17:49
|
כן הגיע הזמן שבמקום כל מיני שטויות על ריפוי עם חייזרים ועבמים או על שיטות ניו איגיות שונות ומשונות שנילמדו בסדנה של יום וחצי נקרא כאן על ידע ממסורות עתיקות שעמד במבחן של אלפי שנים .
הגב לתגובה זו
|
|