• 77.

    יש עובדה מעניינת

    צחי ר., 03/04/08 14:21

    כבוד הרב מציל הנפשות טרח לפרט לנו ממה יש להיזהר. אם מישהו נראה לך ממש טוב, מתיימר להציל את העולם והגורו שלו מושלם - יש להיזהר.
    ומה זה בדיוק תופעת היהדות כפי שהיא היום אם לא זה? הרבי המושלם והטהור - קו הטלפון המאובטח לאלוהים?

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    יש עובדה מעניינת

    צחי ר., 03/04/08 14:21

    כבוד הרב מציל הנפשות טרח לפרט לנו ממה יש להיזהר. אם מישהו נראה לך ממש טוב, מתיימר להציל את העולם והגורו שלו מושלם - יש להיזהר.
    ומה זה בדיוק תופעת היהדות כפי שהיא היום אם לא זה? הרבי המושלם והטהור - קו הטלפון המאובטח לאלוהים?

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    מוזר לשמוע כזה דבר מפי יהודי

    צחי, 16/07/07 13:56

    שמתיימר להיות חרדי. הערכים היפים והאמיתיים ביותר ביהדות נזנחים דווקא ע''י גוף כמו יד לאחים. גוף קיצוני שחבריו מפעילים אלימות מילולית ופיזית כנגד חרדים אחרים. משמרות הצניעות וחטיפות לאור יום של נשים יהודיות הם רק חלק מדרך הפעולה שלהם. סכנה לציבור!!!

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    אכן הפוסל במומו פוסל

    סיינטולוגית גאה, 28/09/06 12:42

    בסיינטולוגיה יש את הכלים לשפר את היחסים בין המשפחה, והיא אכן עושה זאת היא עוזרת לקרב ולהתקרב למשפחה עוד יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    חבורה של פחדנים!

    שירה, 27/09/06 15:15

    הם בהחלט מפחדים.
    הפוסל במומו פוסל!!!!!!!!!
    אדם חכם יקרא את הכתבה ופשוט ימות מצחוק, כמה שטויות!!!

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    חבורה של פרימיטיבים

    יהודית, 18/09/06 06:52

    יד לאחים הם בעצמם חבורה של פרימיטיבים שתפסו בעלות על היהדות. הם כת מסוכנת שמשמיצה כל גישה ששונה במעט מתפיסתם המעוותת את תורת משה הקדושה.
    הפוסל במומו הוא פוסל - היזהרו מיד לאחים כי הם הכת המסוכנת ביותר, כל השאר לפחות לא מפחידים את מאמיניהם מכתות אחרות והם מבססים את הכפיה הדתית שלהם על השמצות.

    הגב לתגובה זו

    • 2 diferent dangerous groups

      Yubal, 18/09/06 12:27

      YadLa Achim came from CHABAD
      Lev La Achim are PONOVITCH

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    לכל התגובות פה...

    nestol420, 17/09/06 20:19

    לכו תעשו קולולוש באוהל עם האינדיאנים!!!
    תנו ליהודים לחיות יא אפיקורסים...

    הגב לתגובה זו

    • אנחנו נותנים לחיות!

      מער, 17/09/06 22:10

      אנחנו לא מכריחים אף חרדי לעשות משהו שהוא לא רוצה. אבל מה לעשות שאותנו כן מכריחים? יד לאחים הוא אירגון שכל מטרתו הוא לא לתת ליחיות לכל מי ששונה מהם. אף אחד לא ניסה להכריח אותם שלא להיות יהודים, הם אלו שמנסים להכריח אחרים להיות יהודים.
      אין לי בעיה עם חרדים או יהודים, יש לי בעיה עם חרדים ויהודים שרוצים לכפות עלי להיות כמוהם.
      ושוב: אני נותן להם ליחיות. כולם פה נותנים להם ליחיות. זה הם שלא מוכנים להשלים עם דרך החיים שלנו, לא להפך.

      הגב לתגובה זו

    • לא כולם יש פה גם כמה חרדים.............. (ל''ת)

      ....חח......., 17/09/06 22:10

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    רק יהדות ותורה...

    nestol420, 17/09/06 20:14

    נותנת מושגים ודרכי אמת להגיע לרוחניות אמיתית!!!
    ורק יהדות לא לוקחת כסףףףףףף!

    ברוך השם אני חוזר בתשובה כן... אבל כל זה אחרי מדיטציות, אסטרולוגיה, סנטולויגיה, וכו'... אפילו בעוונותי הרבים... הארי קרישנה...
    אמרו לי שם למישהו שהוא היה גמל בגלגול הקודם חחחח!

    הגב לתגובה זו

    • ולך יש סכוי טוב להיות עז בגלגול הבא.. (ל''ת)

      איך שגלגל מסתוב, 17/09/06 22:11

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    כל הכבוד יד לאחים!!!

    nestol420, 17/09/06 20:10

    אתם עושים עבודת קודש!!!
    הלוואי ותצילו את כול היהודים המתבוללים שבאים להכפיש בזמן שהאיבר שלהם מראה על מה שהם...
    שובו בנים...

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    בן צפון והמלומד --נא לעשות סדר בראש!

    Matrix, 15/09/06 16:32

    זה כמו שעוד 1000 שנה יגלו את הפפירוסים במצריים שתעדו את כמה מעשרת המכות וויחסו אותה לספור אחר כלל,
    ראשית, האבות ידעו וקיימו את התורה כולה לפני שנתנה לעם ,ומכאן הסיפורים על שמירת השבת ומזמורי תהילים שקבלו צורות עלילה שונות, אך כמאמין כמובן בהשגחה פרשית ספר בראשית,
    למרות היותו מגיליות מגילות הוא נכתב ע''י הא-ל בעזרת משה והוא הגרסה האמיתית לכל כרונולגית בראשית הספר הקדמון ביותר המתאר את נס הבריאה ,לספר זה לא תוכלו ליחס שום מקור קדום יותר, לצערי הנכם ניזונים מאגדות זולות.

    הגב לתגובה זו

    • צר לי. אתה טועה.

      מלומד, 16/09/06 13:54

      הנושא של הפפירוסים במצריים שכביכול מתעדים את עשרת המכות הוא דמגוגיה זולה. כשקוראים את הטקסט המלא של אותו הפפירוס רואים שאין שום קשר. הייתי רוצה שהמחזירים בתשובה יפסיקו להשתמש בטיעון הזה כבר.
      האבות לא ידעו וקיימו את התורה, רק כתוב שהם היו כאלו. הסיפורים על אותם אבות הומצאו מאוחר יותר.
      ובכלל, חלק מהעובדות שהוזכרו, על סיפורים ומנהגים שקדמו לתורה, מקורם בתקופות שבהן על פי התורה העולם לא ניברא עדיין. זאת הבעיה המרכזית בטיעונים שלך.

      הגב לתגובה זו

      • צר לי.. אך כבודו הוא...הטועה..

        עובר אורח, 16/09/06 16:53

        סיפורי הפפירוסים אינם דמגוגיה להחזרה בתשובה, אלא עובדה היסטורית, כמו שמצאו שרידי מרכבות מצריים במצולות ים סוף (תשאל את בו מהצפון..)
        האבות ידעו וקיימו את כל התורה, וזאת כל בר דעת יוכל לספר לך.

        הגב לתגובה זו

        • לצערי

          בן, 16/09/06 20:15

          כל עוד אין אף מרכבה מצרית במוזיאון מפורסם שכתוב על המסגרת שהיא נמצאה בים סוף ותוארכה בעזרת פחמן לאותם שנים, אני מתייחס לעניין הזה כאל אנקדוטה מסקרנת בחיים..לא כאל עובדה קיימת. כזה יהיה, אני הראשון שיכרע ברך ישא תפילה לשמיים ויאכל את הכובע....

          לגביי הפפירוסים.. זה בעייתי, מצד אחד יציאת מצרים זה בכלל אקט רוחני, מה קשור פתאום מכות גשמיות? צריכים לדבוק בגירסא אחת.. או רוחני ואז לא צריך הוכחה, או אקט היסטורי ואז כן צריך הוכחה... והיא עדיין לא נמצאה..

          לגביי הסיפורים שקדמו לתורה.. אפשר לבוא ולהגיד שהשומרים בכלל העתיקו מהיהודים, אבל זה יהיה בעייתי לסדר את זה כרונולוגית.. וכרגע, הרבה מבראשית נמצא בוריאציות קלות גם אצל השומרים...

          אגב, בגלל שאין שום בעייה להודות שהתנ''ך נאסף למקור אחד בתקופה אחת אז זה מטיל ספק רב בכל מה שקשור אפילו ביום לפני אותה עריכה..

          הגב לתגובה זו

          • בן צפון

            Matrix, 16/09/06 22:13

            לצערי באם אתה מתיחס ליציאת מצריים כאקט רוחני, אנו לא משדרים על אותו הגל.
            You are missleaded

            הגב לתגובה זו

            • :)

              בן, 17/09/06 13:03

              אני מתייחס ליציאת מצרים כאל מיתוס... ואנחנו לא משדרים על אותו גל כי אתה מאמין שבשמירת מצוות אתה מתקרב לאלוהים ואני לא.

              הגב לתגובה זו

            • בו צפון

              Matrix, 17/09/06 22:07

              אין פה שום קשר לאמונה בשמירת מצוות וההתקרבות לאלוקים (אגב זה לא מדויק, שמירת מצוות שכרן לעולם הבא) ,כשאמרתי שאנו לא משדרים על אותו גל, התכוונתי שאמנם יש לך אמונה באלוהים אבל לא כ''כ בתורה, בלשון המעטה, ואתה נוטה לקבל סיפורים כיציאת מצרים כאקט רוחני בלבד, זהו אמנם רובד חזק, ואשריך שאתה מאמין בו, אבל אתה נותן את הרושם שהתורה אינה ספר מדויק והיא עשויה טלאים טלאים, ובכן הרשה לי לומר לך שספר התורה הנו כ''כ מדויק עד קוצו של י' ברמה מעבר למחשב, יש בה גאוניות איך הדברים מסתתרים בפשט, דרש, רמז, סוד,
              גם כאשר כתוב הוא וצריך לקרוא היא,
              יש לזה סיבה, הצןפן התנכ''י ,שהנו יותר מורכב ומשוכלל מהצופן הגנטי.

              הגב לתגובה זו

        • אתה הוא זה שטועה.

          מלומד, 17/09/06 04:11

          הפפירוסים הם עובדה, אבל מה כתוב בהם?
          קרא בבקשה את הגירסא המלאה ולא את הקטעים שמוצגים באתרי ההחזרה בתשובה. מה אתה רואה? איפה המכות? מה כתוב שם?

          הגב לתגובה זו

  • 67.

    2 organizations anti goyyiim

    Ronex, 14/09/06 11:23

    Lev La Achim and Yad La Achim are 2 organizations who figth goiiyymm beliefs, in other words ANTI-ABODA ZARA or idolatri.

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    various ways

    Sammy, 13/09/06 11:22

    Yad Le'Achim is a semi-governmental organisation, dedicated to combating what its leaders describe as ''the mission'' and its emissaries, ''the missionaries'', which are buzz words for the evangelical church in Israel, and for evangelical Christians, be they Jewish or otherwise.

    Yad Le'Achim has sought various ways in order to intimidate, harass and obstruct evangelical life in the country, with a particular concern for evangelical witness. Most of the means it employs are ludicrous, and evoke nothing more than a dismissive smile. But some bode ill for the future, particularly with reference to Israel's commitment to democracy

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    a great diference

    Atto, 13/09/06 11:10

    Yad La Achim = CHABAD

    Lev La Achim = PONOVITCH

    הגב לתגובה זו

    • מרשים...

      בן, 13/09/06 14:54

      בדרך כלל אני לא מצליח להבדיל בין פינגווין שחור לפינגווין שחור עם גרביים לבנות... בד''כ אני לא נוטה לעשות את ההפרדות האלו.. כולם מסכנים שבאמת זקוקים לאיזה משיח שיציל אותם מהאשלייה..

      הגב לתגובה זו

      • ואילו אתה בני זקוק למשהו שיוציא אותך מהשממון האיום (ל''ת)

        אליו נקלעת!!!, 13/09/06 23:13

        הגב לתגובה זו

  • 64.

    'יד לאחים' = כת של יהודונים

    עוד צדיק, 13/09/06 10:00

    כדי להסתיר את ערוותם, אימצו להם חברי הכת 'יד לאחים' אסטרטגיה שאיתה יזכו לתשומת לב.
    מי שמם לקבוע לי מה לעשות?
    ואם בא לי להצטרף לכת - מה אכפת להם?
    שיסתובבו קצת בבני ברק ויראו כמה כתות יש שם?
    ואיך אלא עם הכובע מפרווה שונאים (בשם הדת כמובן) את אלא עם הגרבים על המכנסים, שחושבים שאלו שיש להם כיפה צבעונית הם כופרים, ושאים להם בכלל כיפה הם סתם בהמות.
    איחפה תמצא יותר סגידה מאשר אצל הנדבקים לרבנים בבני ברק
    איך בחורים צעירים הורסים לעצמם את החיים ונתקעים חיים שלמים בתוך ישיבה, עושים 100 ילדים, חיים על חשבון החברה, משמ שים את רבם בהדיקות. מקיימים כל מיני טקסי וודו של תרנולת שחוטה מעל הראש. ואת מעט הכסף שהם מקבלים מביטוח לאומי - מוצאים על לימון עם בולבול הכי יקר שיש.
    אין יותר עבודת אלילים מזה!
    בגלל המודעות בקרב הכת יד לאחים למצב העגום, וזה שהם יודעים שלא נשאר רוחניות בבתי הכנסת שלהם אלא הכל ''מסחרה ופוליטיקה - הם יורים על כל דיעה אחרת. פשוט מ-פ-ח-ד-י-ם.
    אם תסכלו מקרוב על היד של האחים תמצאו שם הרבה כסף של כאלו שנוח להם לשמר את השיטה. יהדות זה עסק מאוד משתלם - אל תפריעו, אל תגרמו לנו לחשוב אולי תגלו את האמת וחס וחלילה תלכו לבדוק מה קורה במקומות אחרים ואולי יש משהו בעולם שמדבר אליכם יותר.
    כל יהודי רשום שווה לאחים הרבה כסף
    אם תלכו - לא יהיה לנו מאיפה לשנורר כסף
    לא נוכל לחיות על חשבונכם ולהפחיד אתם יותר.
    אולי אפילו נצטרך לצאת לעבודה... אמא'לה.

    הגב לתגובה זו

    • GREAT MONEY $$$$$$

      Mr. Money, 13/09/06 11:12

      There is great great great money in all this La Achim (YAD LA ACHIM AND LEV LA ACHIM) bussines, believe me ...
      GREAT GREAT GREAT DONATIONS FROM RICH JEWISH FROM ALL OVER THE WORLD IN ORDER TO SAVE POOR JEWISH FROM ABODA ZARA !
      $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

      הגב לתגובה זו

      • אתה מתכוון..

        בן, 13/09/06 14:52

        poor מסכנים, או poor עניים?

        כי אם בקטע של עניים אז עבודה זרה זה איזה מונח שמתקשר לעבודה פיזית..? מה, מלצרות? קייטרניג? שליחויות? עבודת שדה? עבודת כפיים? אשכרה לממן את עצמך בעבודה?? מה?? מה זה עבודה זרה לכם?

        אם בקטע של מסכנים (כן.. כן, ידוע)
        אז אתה צריך לשנות מ SAVE לSLAVE ..

        ד''ש ללולה מקופה קבנה.

        הגב לתגובה זו

        • עבודה=זרה (ל''ת)

          פירוש ראשי, 14/09/06 09:43

          הגב לתגובה זו

  • 63.

    יד לאחים...אןלי תפסיקו לכתוב לעצמכם תגובות מעודדות! (ל''ת)

    שם רגל לאחים.., 13/09/06 07:53

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    כל הכבוד לארגון יד לאחים. תודה לכם על שמירת הדת היהודית האמיתית (ל''ת)

    בנימין, 13/09/06 00:31

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד לארגון יד לאחים!!!

      כל הכבוד, 13/09/06 04:12

      כל הכבוד לארגון יד לאחים!!!
      בכח !!!!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

      • פשיסטים (ל''ת)

        רן, 13/09/06 12:08

        הגב לתגובה זו

    • ''כל הכבוד''

      ירמוק, 13/09/06 13:58

      כל הכבוד על ההפגנות האלימות,
      כל הכבוד על שריפת בתים,
      כל הכבוד על הכאת ילדים,
      כל הכבוד על גרימת פיטורין מהעבודה לאנשים חפים מפשע,
      כל הכבוד על ההתנכלות הברבארית לרפורמים וקונסרבטיבים,
      כל הכבוד על הוצאת שם רע ליהדות,
      כל הכבוד על נתינת תירוץ לאנטישמים לישנוא יהודים.

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    אם לא במח -אז בכח !!!

    יד לאחים, 12/09/06 23:56

    אתם תחזרו ליהדות-אם לא במח -אז בכח !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    יד לאחים

    הגב לתגובה זו

    • פשיסטים (ל''ת)

      רן, 13/09/06 12:08

      הגב לתגובה זו

    • חבוב

      בן, 13/09/06 14:56

      אם משה החביב היה פה.. הוא היה מעדיף אותי עלייך בכל מי שקשור להבנה של התורה הרוחנית שלו..

      עדר של פינגווינים כסילים..

      הגב לתגובה זו

      • אינך לוקח בחשבון שסתם פרובוקטיב מנסה (ל''ת)

        להבעיר פה מדורה, 13/09/06 23:15

        הגב לתגובה זו

  • 60.

    היהודות שיד לאחים מציעים מלאה טקסים פאגנים ! (ל''ת)

    ארז, 12/09/06 20:48

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    אתם תחזרו ליהדות-אם לא במח -אז בכח המלחמות שהקב''ה יביא עליכם (ל''ת)

    רוי, 12/09/06 15:45

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    Ugla ugla primitives

    John, 12/09/06 05:34

    Organizations like that are a proube that The Midle East is still a primitive and barbarian place and there is not such great diference between Muslims and Jews, both are the same.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    מה זו הכותרת הזו?

    בני, 12/09/06 02:29

    ''לא מוותרים על אף יהודי''. מחובתי למחות על כך: לא יתכן שימשיכו לזהות יהודים על פי האף שלהם. ליהודים אין אף יחודי ושונה מזה של יתר בני האדם. זו סתם עלילה נבזית.

    הגב לתגובה זו

    • זו אינה הדרך המדוייקת לזיהוי יהודי

      תוהה, 12/09/06 10:09

      שכחת את הזקן הנצחי.
      והרי ידוע כי רק ליהודים יש זקן,
      וגם לאלו שאין זקן - הם תמיד יכולים לגדלו.

      אין עוד אף עם אחר שיש לו זקן.
      אלו עובדות ידועות בכל העולם,
      או במילים אחרות - ''זה מדעי''.

      יום טוב.

      הגב לתגובה זו

      • קבל תיקון

        נו, שוין, 12/09/06 11:08

        כאשר אומרים ''לא מוותרים על אף יהודי'' הכוונה היא לא ל''אף'' הנמצא באמצע הפנים, אלא לאיבר אחר, סימן הזיהוי המובהק של היהודי, שלמרבה הצער מוחבא במכנסיים. לכן אומרים בלשון נקייה, ''אף''.
        אלא מאי, שהאף היהודי - גדול; ואילו ה--- היהודי - אפעס...
        נו, שוין.
        מזל שלפחות מביאים כושים לשחק במכבי.

        הגב לתגובה זו

      • why the jews has big nose? - cause the air is free.

        avi tzanani, 12/09/06 14:55

        and why israeli salad is cut so small? - cause vegetables are expensive...
        no, no, just kiddin'

        הגב לתגובה זו

    • יש כאן רמז סמוי

      נעמי, 12/09/06 10:48

      שכוונת יד לאחים היא גזענית בנכונותה בדיוק כמו אף יהודי. וזה ממש לא נכון כי כל דת כת אחרת היא נגזרת או חיקוי עלוב של המקור הקדום ביותר - התורה .

      הגב לתגובה זו

      • ''המקור הקדום ביותר'' אלק...

        פחחח..., 13/09/06 00:43

        התורה היא אוסף של ניגזרות וחיקויים עלובים לכל מיני תורות ומיתולוגיות שרווחו במזרח הקדום, ביניהן חוקי חמורבי ועלילות גילגמש והאלים הבבליים.

        הגב לתגובה זו

        • אם אתה כבר מדבר לפחות תדבר בטעם..

          בן, 13/09/06 14:48

          נכון, הרבה מסיפורי התורה המוקדמים הועתקו ממיתולוגיות שקדמו להם.. אבל מכאן ולהגיד שזה חיקוי עלוב? לדעתי דווקא התורה שיפרה אותם בעומק הרוחני שמאחורי התיאורים הציוריים..

          אבל זה לא סותר את העובדה שיד לאחים הם אחת הבדיחות היותר עצובות באיראן... אה סליחה.. ישראל.

          הגב לתגובה זו

          • איזה ספורי תורה התפתחו מתורות עתיקות יותר? (ל''ת)

            ידידי המלומד???, 13/09/06 23:18

            הגב לתגובה זו

            • הו, יש הרבה.

              מלומד, 14/09/06 09:18

              יש את סיפור יוסף שמקורו באגדת שני האחים המצרית, יש את סיפור נוח והמבול שמקורו בעלילות גילגמש, רבים מחוקי התורה מקורם בחוקי חמורבי, שמירת השבת מקורה בפולחן בבלי שקשור לאסטרולוגיה ובמסגרתו כל יום שביעי נימנעו מעבודה ונהרו למקדש מפחד האלים, ישנם אפילו מזמורי תהילים וקטעים מספר משלי שמקורם במזמורים לאלי מיצריים.

              הגב לתגובה זו

            • בראשית

              בן, 14/09/06 09:52

              אם אתה באמת רוצה לראות את הדמיון אין לי בעייה לתת לך פה הרבה דוגמאות של חיקוי כמעט אחד לאחד..

              הגב לתגובה זו

            • Impossible !!!

              Matrix, 14/09/06 11:57

              ספר בראשית הנו ספר בריאת העולם והאדם ,
              ''ומשה אמר לפני הקב''ה.. נטלתי ספר בראשית וקראתי בו וראיתי מעשיהן של דור המבול... ומעשה דור הפלגה. של סדומיים וכו (מהרז''ו :משמע שספר בראשית היה כתוב כבר כולו''
              וספר בראשית ערוך וכתוב מגילות מגילות ,והמגילות היו כל דברי ספר בראשית, מגילות של ספורי אדם ונח והמבול והפלגה וספורי האבות וכל הנבואות ווהבטחות שנתנו.
              כרונולוגית אי אפשר לערבב את תאריכי הארועים ולכן גם אין שום הגיון שתרבויות לואי כבר שמרו שבת (למלומד!)ובכלל שהן וריאציות של ספר בראשית.

              הגב לתגובה זו

            • נו, מה לעשות?

              מלומד, 15/09/06 01:55

              מה לעשות שידוע לנו חד משמעית על גירסאות קודמות לסיפורים הללו שהיו הרבה לפני כתיבת התנ''ך?
              ספר בראשית, כמו כל שאר ספרי התנ''ך, מורכב ממקורות שונים שניתפרו זה לזה. למה אי אפשר לערבב את תאריכי האירועים? זה הכי קל שיכול להיות!

              הגב לתגובה זו

            • אם

              בן, 15/09/06 13:30

              יש כמה גירסאת של התנך.. זה רק מראה שהוא נכתב בידי אדם ונערך בצורה פוליטית... אין טעם להראות את הדמיון הרב לאגדות קדומות יותר אם הצד השני לא פתוח לעובדה הפשוטה הזאת...

              שמיים בתורה, או תורה מן השמיים?

              הגב לתגובה זו

            • לא נאמר גירסאות לתנ''ך ,אלא ספר בראשית (ל''ת)

              שהיה במגילות, 15/09/06 16:04

              הגב לתגובה זו

    • לא יודעת אם זו בדיחה או לא

      אני, 12/09/06 16:31

      אבל הכוונה היא לא לאף (איבר ההרחה) אלא ל''אף אחד'' או לא מוותרים על שום יהודי - לא מוותרים על אף יהודי...

      הגב לתגובה זו

    • לא הבנת שום דבר!

      פחחח..., 13/09/06 00:45

      חכמולוג שלי, לא הבנת! הכוונה ב''אף יהודי'' היא לא לאף שהוא האיבר הזה באמצע הפנים, כי אם לאף רוחני, האף של הנשמה, בזכותו היא מריחה את הניצוצות האלוקיים ומעלה אותם כפי שמושכים באף. הגישה שאתה הצגת, שמייחסת לאף תכונות פיזיות, היא פשוט עבודת אלילים!

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    עובדות חשובות על יד לאחים:

    הצד השני, 12/09/06 00:33

    * הם הוגדרו על ידי דוח זכויות האדם של מחלקת המדינה של ארה''ב כאירגון אלים ומסוכן יחד עם אירגון נוסף בשם ''לב לאחים'' (שהוא ככל הניראה זרוע סמויה שלהם).

    * הם ידועים כמי שמשתמשים באלימות ואיומים כגון: הפגנות אלימות, שריפת מבנים, הכאת בני משפחה של חברי קבוצות שהם מגדירים ''כתות'' (כולל ילדים קטנים).

    * הם מגייסים את הפעילים שלהם בקרב נוער בעייתי מהציבור החרדי וכך יוצרים להם צבא של ביריונים.

    * הם עונים לכל ההגדרות, לא רק של כת, אלא גם של אירגון טרור.

    * הם מדברים על גורויים ושבי פסיכולוגי אבל הולכים סומא אחר הרב העומד בראשם גם כאשר דבריו מופרכים כליל.

    * 99% מה''צד השני'' שהם מפרסמים על קבוצות שונות אינו אלא אוסף של שקרים והוצאה מהקשרם של קטעים. וכל מה שצריך על מנת להיווכח הוא ברוב המקרים רק קריאה של הטקסט המצוטט במלואו.

    *כל פעם שתישאל אחד מהם שאלות על הקבוצות שהם שוללים תגלה שהוא לא יודע עליהן הרבה מעבר ל''עבודה זרה''.

    * הם מטרידים ומאיימים על נשים יהודיות אשר נישאו ללא יהודים. זהו ה''מאבק בטמיעה''.

    * בכל מקום עסק בו מועסקים ערבים הם ממלאים את הרחוב במודעות המפיצות שקרים על אותם עובדים שהם זוממים ''לחטוף בנות''.

    * הם החלו את דרכם בפעילות מיסיונרית של ''החזרה בתשובה'' בקרב עולים חדשים שעלו זה עתה לארץ ואינם מכירים את התרבות והמנהגים בישראל. הם מספרים לאותם עולים שהדרך היחידה לחיות בארץ היא להיות חרדי, ממלאים אותם בשקרים לגבי המנטליות הישראלית, וכך ''צדים'' את נשמותיהם.

    * הם החלו לאחרונה להפעיל רשת המחזירה בתשובה ילדים מהגיל הרך תחת אפם של הוריהם תחת מסווה של ''חינוך יהודי''. ילדים אלו לומדים לקבל את הערכים האלימים של האירגון כדבר חיובי ואת הרב העומד בראשו כסמכות עליונה.

    למידע נוסף:
    http://yadleahim.tripod.com/yad-leahim.htm

    הגב לתגובה זו

    • נראה שיש עילה להגיש נגדם תלונה למשטרה. יש לעשות כן. (ל''ת)

      אהוד, 12/09/06 01:31

      הגב לתגובה זו

      • עושים זאת.

        שושו, 13/09/06 00:39

        ''חוסר עיניין לציבור''...
        ולכן מוטב לפעול בדרך של תביעות דיבה, לשון הרע, פגיעה ברכוש, פיצויים וכו'.
        הבעיה היא שאת זה רק בעלי אמצעים יכולים לעשות. ובנוסף לכך, רוב הקבוצות שהם פועלים נגדן הם אנשים שיש להם נטיה להיות יותר מידי פציפיסטים ו''תנו לחיות לחיות'' עם שלום ואהבה כך שהם בעד להבליג. אני מקווה שהם יתעוררו יום אחד.

        הגב לתגובה זו

    • איך לי כח לכתוב שוב - תקראו ב25

      אדולף, 12/09/06 04:19

      תראו מאיפה האידיאולוגיה שלהם

      הגב לתגובה זו

      • מסכן

        נטע, 12/09/06 07:51

        קראתי את מה שכתבת. אתה שבוי חזק בכת ''יד לאחים''. משולל כל חשיבה עצמאית ויכולת ביקורת.
        ממש כואב הלב.

        הגב לתגובה זו

      • אל תכתוב! אני אכתוב בשבילך!

        שושו, 13/09/06 00:41

        כתבת שם שאתה ''מוכן לממן את הארגון כדי שדם יהודי לא יתערבב עם דם שאינו יהודי.'' הנה זה למען כולם יראו את הטירוף.
        אני מציע שתאשפז את עצמך באיזשהו מוסד לחולי נפש.

        הגב לתגובה זו

  • 55.

    כל הכבוד יש לאחים! הם צודקים מאה אחוז!!! (ל''ת)

    לא יעזור לכם, 11/09/06 23:50

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    מר רובין?????????????

    Y, 11/09/06 23:24

    מאיפה המימון והכסף של אירגון יד לאחים????????????

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    i just came back from work and was reading

    avi tzanani, 11/09/06 21:57

    all the talkbacks here, and than heard a small voice inside me singing with an american accent:
    ''''
    A'AM ISRAEL A'AM israel a'am israel GHAY
    a'am isroyel a'am yisroyel a'am yisroel ghay,
    hey!!!
    ''....

    הגב לתגובה זו

    • Chai Chai

      Rashtanjanig, 12/09/06 00:32

      Iran Iran Iran chai !!!

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    למה בכל פעם שאני קורא את המילה ''הקב''ה'' אני מקבל בחילה קלה?

    א'צ', 11/09/06 21:29

    האם זה בגלל שאני נשלט ע''י כוחות שטניים, או בגלל שלמקרא המילה ''הקב''ה'' קופצת מול עיני מיד דמותו של יהודי חרדי מזוקן וזעוף פנים?
    אברם הוא מוכר הירקות הגרוזיני עם גורמט הזהב הענק.
    יצחק הוא נהג המונית המרוקאי שמעשן בשרשרת.
    ויעקב הוא יקי, מנהל סניף הדואר באשדוד, מקום מגוריי שכוח האל.

    הגב לתגובה זו

    • זה בגלל שבתוך עצמך אתה שונא את עצמך על ההתכחשות (ל''ת)

      ולכן הבחילה., 11/09/06 22:54

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    המרכז לקבלה של הרב ברג באמת מסוכן, כאשר למדתי שם הם

    אחד שהיה שם, 11/09/06 21:01

    שטפו לי את המוח, וגזלו ממני כספים במירמה.
    למזלי, יד לאחים עזרו לי לצאת משם.

    לגבי שאר הכתות אינני יודע, אבל למי שיקרא את התגובה הזאת אני ממליץ בחום להיזהר מהקבלה של הרב ברג, זו אינה קבלה אלא שטיפת מוח מסוכנת.

    הגב לתגובה זו

    • it ain't so bad to wash the brain from time to time (ל''ת)

      avi tzanani, 11/09/06 21:49

      הגב לתגובה זו

      • ....and empty your pocets ...... (ל''ת)

        chhhhhhhhhh, 13/09/06 23:19

        הגב לתגובה זו

  • 50.

    מונותאיזם הוא השמדת הרוחניות

    רועי, 11/09/06 18:39

    מה זה בעצם מונותאיזם? התשובה היא ''אחד והשמד'', כלומר-
    1 ''אחד''- יחס את כל הכוחות הפועלים על האדם למקור אחד- אלוהים, שלו אין כל הגדרה.
    2 ''השמד'' קיים מצוות ביחס ל''אלוהים'' הזה באופן פורמלי לחלוטין, כמו אוטומאט, כך שבעצם תשכך מאלוהים ומה הוא מסמל בעיניך, ותספר לעצמך שהתייחסת אליו כי '''קיימת מצוות''. כלומר- המכאניות שלך תשכיח ממך את אלוהים (לאחר שכבר פישטת את כל ההפעלות לכדי מושג שיטחי של ''אלוהים'').

    מטרת המונותאיזם היא השמדתה של החשיבה הפסיכולוגית הרואה את האדם כמכונה נטולת ''רצון חופשי'' ו''בחירה בין טוב לרע''.
    מטרת המונותאיזם היא לגרום לאדם לאחריות ולאשמה באמצעות מניפולציה דתית שקרית. כלומר- מטרתו היא מוסרית ביסודה, אבל בדרך להגשמת מטרתה היא הורסת את החשיבה האנושית כך שיצא שכרו של האדם בהפסדו.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    אני לא מאמינה למה שקראתי- תודה רבה לארגון יד לאחים!! כנסו**********

    תמר, 11/09/06 15:21

    עד היום הייתי קוראת כאן בשקיקה מאמרים וכל מיני שיטות שמצאו חן בעיני. אבל עכשו אחרי שקראתי את הכתבה אני פתאום מבינה מה הקטע של ה''ניו-אייג'''.
    גם האיש שלי שאל אותי מה הרעיון שמאחורי זה, וחשבתי תמיד שזה ''אור'', ו''פשטות'' ו''יופי'', אבל עכשו הכל מסתדר לי בראש.

    תודה תודה תודה.
    אין לכם מושג כמה אני מודה לכם על הכתבה הזו.

    אל תתיחסו לכל המלעיגים עליכם- כי הם עצמם הנילעגים.

    הגב לתגובה זו

    • לא רוצים להיכנס. אני בעד הגשת תביעת דיבה נגד מר רובין (ל''ת)

      אטי, 11/09/06 17:11

      הגב לתגובה זו

      • אני בעד תביעה פלילית. (ל''ת)

        י, 16/09/06 13:57

        הגב לתגובה זו

    • תקשיבי כפרה..

      בן, 13/09/06 15:01

      אמנם את צודקת כשאת מבינה מה הרעיון מאחוריי כל הניו אייג'.. אבל את עדיין קצת איטית מחשבה, בלשון המעטה,
      כי א- היית צריכה שאיזה פנאט פאשיסט יבהיר לך את זה.
      ב- אותו פנאט פאשיסט הרבה יותר גרוע מכל מה שהוא מטיף נגדו.. חוץ אוליי מהסיינטולוגיה...

      הגב לתגובה זו

      • חחח...חוץ אולי מהסינטולוגיה ושכחת גם (ל''ת)

        משאר בילבולוגיה, 13/09/06 23:21

        הגב לתגובה זו

  • 48.

    מר רובין, מאיפה המימון והכסף של אירגון יד לאחים? (ל''ת)

    אלי, 11/09/06 14:38

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    From where the $????????

    Ronald, 11/09/06 13:01

    Excuse me but, from where the money of Yad La Achim????

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    דת זה כת גדולה

    כת זה דת קטנה, 11/09/06 10:44

    גם היהדות כמו הנצרות האסלאם והבודהיזם הם כתות גדולות, שלוחצות מתוך כוחם הפולטי על כתות קטנות למנוע תחרות שלא יקחו להם את העסק.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    Iran

    Roy, 11/09/06 10:19

    Iran

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    זה חולירע וההוא מוקצה כל הכתות כולל היהדות על הפנים מכל הבחינות (ל''ת)

    חכם חתוכה, 11/09/06 09:38

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    מסיונרים נגד מסיונרים

    נטע, 11/09/06 09:36

    טוב, אחרי קריאת הכתבה הזאת, אם לפני כן היה איזשהו ספק, הרי שעכשיו ברור מעבר לכל ספק ש''יד לאחים'' הם כת מסיונרית מסוכנת, לא פחות (ואף יותר) מהארגונים שנגדם הם יוצאים.
    ברור שהמטרה שלהם היא אחת: החזרה בתשובה.
    למען הסר ספק: אני לא שונאת את היהדות. להיפך, ביהדות, כמו בהרבה מסורות אחרות, יש הרבה חוכמה והרבה מה ללמוד ממנה. יש לי הרבה הערכה וכבוד ליהדות.
    אני רק נגד כפייה דתית! להגיד שארגון מסוים הוא כת מסוכנת רק בגלל שיש לו אמונות ודרך חיים קצת שונה משלך, זאת מסיונריות לשמה! ארגון הגון שבאמת המטרה שלו היא להציל אנשים שנפלו לכתות, לא יפעל בצורה כזאת. המניעים שלו לא יהיו להביא את אותם אנשים לכת שלהם (במקרה הזה כת ''יד לאחים'') אלא לעזור ללא משוא פנים למי שנפל לכת כזאת או אחרת.

    ואגב, הכפייה הדתית הזאת, היא היא שמביאה אנשים ללכת למסורות אחרות.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    כמה שנאה ליהדות נשפכת פה..

    Matrix, 11/09/06 08:26

    את השנאה החלה התנועה הציונית החילונית שעקרה את שרשי החנוך והחלה להשניא את הדת בכל המדיות בעקר בתקשורת, אנשים לא רק שמתביישים ביהדותם ,אלא גם שונאים אותה,תורת סבא והתורה שהחזיקה איתנו לאורך כל הגלות נרמסת פה ע''י בעידן החדש ,המחפש את האמת בשדות זרים, רואה ביהדות פרימיטיביות, וקורא למחזירי התשובה כת, בעוד שאני רואה בחזרה בתשובה את הפתח הנכון לתועים והמטעים,
    רבות הן הכתות המסוכנות בינהם הסינטולוגיה, וכן ביהודים המשיחייים,
    מפיצי כת ה-Est ' נתבעו לדין ע''י בעל שאשתו שהצטרפה לכת התחרפנה לגמרי וחיי הנישואין שלה נהרסו,
    ועובדה שהרבה גורויים כולל הלמא
    שהוזכר שיודעים שמקור חכמתם שורשו מהיהדות,
    גם מכוני הקבלה הצצים כפטריות אופנתיות מהוות סכנה, קבלה לומדים לאחר שעוסקים הפשט, דרש ,רמז,
    ורבים הם השרלטנים בנושא.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    כת = התגודדות + כסף + כל הזמן + שיעבוד לדמות אלהית + אמת מוחלטת

    יגעת ומצאת?, 11/09/06 07:23

    מי שרוצה לדעת האם הוא נמצא בכת שיענה על השאלות הבאות אם ענה על כולן ב ''נכון'' שידע שסיכוי גדול שהוא וגם נשמתו נעשקים על ידי קליפה-כת-נוכלים (הכל לפי המדריגה)

    1) התגודדות - התגודדות בקבוצה שהקבוצה חשובה יותר מהמערכת המשפחתית. ויותר חשוב שהקבוצה מוחקת ומחליפה המערכת המשפחתית

    2) כסף - לוקחים מכם כסף בקביעות ובכמויות של מאות ויותר שקלים בחודש לכל מטרה שהיא: מעשר תרומה צדקה הפצת החכמה הפעלת מתקנים ועוד ועוד...

    אם הכסף הוא תנאי להשגת הרוחניות - סימן שאין אלהים/רוחניות במקום הזה!

    3) כל הזמן - כל הזמן שלכם מוקדש לפעילויות במיוחד חוסר בשינה שמביא תשישות וכהות המחשבה, זה מאפיין קלאסי וכן שבקושי יש זמן לראות המשפחה ולעבוד.

    4) שיעבוד לדמות אלהית - מישהו ראש הגוף הוא דמות שאיננה ניתנת לעירעור ולמחלוקת, למעלה מכל דיון, שכל מילה שמוציאה גם בלי קשר לקדושה ורוחניות, וגם אם היום זה כך ומחר הפוך זה קודש קודשים ויש לחפש פירושים לדברים אלו.

    5) אמת מוחלטת - מה שעושה הארגון הוא האמת וכל היתר סוטים ממנה וממש לא בכיוון המרכזי והנכון
    או ''כולם זבל'' - חוץ מאיתנו יחידים בעולם שמצילים אותו...

    6) מציעים לכם פתרונות לבעיות גשמיות - אהבה זוגיות בריאות פרנסה הצלחה וכו' וכו' - באמצעות לשעבד הרוחניות למילוי עצמי (זה ההפך מהרוחניות)

    אם אתם ממלאים את כל התנאים סביר להניח שגופכם סובל
    כיסכם נעשק
    מוחכם מתרוקן
    וגם הקליפה שותה לרוויה את נשמתכם ומשעבדת אותה לטובת עצמה - זאת אם יש רוחניות כלשהי בארגון שאתם פועלים בו...

    6) הבדיקה:
    - לגבי הגורו: האם באמת כל דבריו שאמר התקיימו בכלל ולגביכם בפרט.
    - לגבי עצמכם: אם הבטיחו לכם לגלות ההארה והרוחניות וביליתם 5שנים ולא זכיתם, יותר לא תזכו בארגון זה!!!!!!
    חפשו גורו/ארגון אחר או כת אחרת...

    ''אין עוד מלבדו'' - תמיד אלהים (אם רוצים או לא) אתכם בפנים והוא מוליך אתכם לכל המקומות - רק תבקשו ממנו שיעזור לכם למצא מה שאתם זקוקים לו באמת וגם כוח ללכת ולהתחזק בדרך המתאימה ונכונה לכם - וחץ ממנו כולם רק דמויות שמאד קשה להעריך את כוונתם ומעשיהם... ולפעמים הנראה כה טוב הוא הרע ומזיק לכם וגם להפך..

    אז בהצלחה לכל הנזקקים לישועת ה'
    ואומרים שהיא כהרף עין - אבל לא יגעת ומצאת אל תאמין .... :-)

    הגב לתגובה זו

    • קשקוש במיץ עגבניות של אדם המרוחק (ל''ת)

      מאד מהנושא, 11/09/06 08:09

      הגב לתגובה זו

      • עיוורון של אדם השבוי בידי כת כנראה (ל''ת)

        תתעורר, 11/09/06 08:46

        הגב לתגובה זו

    • נשמע לי תיאור מדויק של הרב אמנון יצחק...

      אחד שהיה שם, 11/09/06 09:27

      עברתי על התיאור סעיף סעיף וזה ממש מתאים לשיטות של הרב אמנון יצחק, גדול המחזירים בתשובה.
      יכול להיות שזה פרסום סמוי שלו?

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    קדימה אחים

    ארתור, 11/09/06 06:18

    כת חדשה קמה כת של גנבים נעלים ומושחתים אז קדימה להצטרף ל''קדימה'' הם הולכים לפתוח סניפים בכל הארץ בראשם עומד מנהיג בלתי מעורער וזה העתיד!!!

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    about the jews and proportional thinking

    avi tzanani, 11/09/06 05:55

    generaly speaking, there were 4
    jews who changed the world:
    1. moses, who said that the law is everything.
    2. jesus, who said that love is everything.
    3. karl marx, who said that money is everything.
    4. einstein, who said that everything is relative.

    הגב לתגובה זו

    • קרל מרקס לא היה יהודי (ל''ת)

      אחד העם, 11/09/06 16:58

      הגב לתגובה זו

      • אחד מסביותיו של מרקס היתה יהודיה, והוא התעניין ביהדות (ל''ת)

        אביהו, 11/09/06 18:35

        הגב לתגובה זו

    • שכחת להוסיף את פרץ, אצלו השפם זה הכל (ל''ת)

      לימור, 11/09/06 21:50

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    ישו מקבל תפילות?

    שלומי אבן, 11/09/06 04:38

    יש לי בקשה מיוחדת, ורציתי שהאל יעזור לי, אבל לא קיבלתי מענה, האם ישו יכול לעזור? וא''כ איך פונים אליו? למי שיש תשובות ברורות שיענה לי בדחיפות! אנא..

    הגב לתגובה זו

    • אם אתה באמת רציני, כנס...

      אביהו, 11/09/06 05:01

      שלח לי אי מייל לכתובת הזאת ואני אעזור לך עד כמה שאני יכול
      iloveguli@yahoo.com

      הגב לתגובה זו

      • שומע תפילת כל פה - רק לא חייב לעשות מה שבא לך! (ל''ת)

        אלהים, 11/09/06 07:26

        הגב לתגובה זו

        • אתה צודק!

          שלומי אבן, 11/09/06 15:20

          נכון שהאלהים לא חייב לי כלום, וגם לא חייב להיענות לתפילתי, רק אני שואל האם אפשר לעשות דבר מה בכדאי שתפילתי תעלה לפניו לרצון, ויתקבל שוועתי...

          הגב לתגובה זו

          • לשלומי אבן ממזרח י-ם

            אביהו, 12/09/06 00:05

            אם באמת אתה רוצה לשמוע תשובה לשאלתך, תמצא מישהוא עם מחשב, תשלח לי אימייל עם מס' הטל' שלך ואני אתקשר אליך.

            אני בטוח שאם באמת מציקה לך השאלה הזאת אתה תתאמץ להשיג אינטרנט.
            iloveguli@yahoo.com

            הגב לתגובה זו

          • אלוהים חייב לי 10,000 ש''ח לא כולל ריבית! (ל''ת)

            בעל חוב, 12/09/06 11:11

            הגב לתגובה זו

      • אין לי מחשב..

        שלומי אבן, 11/09/06 14:10

        אין לי מחשב, ואני גולש דרך הפלאפון, ולכך אני לא יוכל לשלוח אימל...

        הגב לתגובה זו

        • שלומי, נסה לשלוח לי מייל דרך המיקורוגל (ל''ת)

          ישו, 11/09/06 14:37

          הגב לתגובה זו

      • מה אעשה שאין לי מחשב?..

        שלומי אבן, 11/09/06 15:11

        איך אני ישלח לך אי מייל? הרי אין לי מחשב..

        הגב לתגובה זו

      • לאביהו!

        שלומי אבן, 12/09/06 03:01

        אני מקוה שבקרוב אני ישיג אינטרנט. רק יש לי שאלה, מי כבודו? כמה אתה מתמצא בענין הזה?

        הגב לתגובה זו

        • שלומי...

          אביהו, 12/09/06 04:12

          כבודו...זה קצת כבד בשבילי...:-)
          אני יהודי כמוך שהיו לי שאלות ולא הסתפקתי בתשובות של ''הרב''.
          בעיניי הן היו שטחיות אני אעיז אפילו לאמר טפשיות, תשובות שנותנים לילד בגן ששואל שאלה.

          הכל כתוב בספר הספרים, אין סודות.
          בורא עולם רוצה את כולנו, הוא חוזר ואומר את זה לאורך כל התנ'ך.

          תפתח תנ'ך (שהוא דבר אלוהים חיים) תתחיל בבראשית ותמשיך לקרא.

          אל תתעקב על דברים שלא תבין (אני לא אומר שהם לא חשובים) אל תתן לאי ההבנה ה''זמנית'' לשכנע אותך להפסיק לקרא.

          תתעקש להמשיך לקרא ולדעת, אתה תגיע לכל מני סיפורים מעניינים, תלמד על האבות שלנו, איך הכל התחיל.
          תלמד מה מכעיס את ה' ומה רצונו בשבילנו.

          אתה לא תבין את הכל ביום אחד ולא ביומיים, אבל אני מבטיח לך שאם תתעקש להבין ותבקש כל פעם מבורא עולם שיעזור לך להבין את ''דברו'' (הרי התורה נתנה לעם) ''הוא'' יעזור לך.

          באחריות!!!

          הוא עשה את זה בשבילי ובשביל עוד רבים כמוני, והוא יעשה את זה גם בשבילך ובשביל כל אחד שיחפש באמת.

          אבל צריך באמת לרצות לחפש והמקום היחיד לחפש את ה' הוא בדברו (בתנ'ך שהוא דבר אלוהים חיים).

          אל תתן לשום מחשבה או כל דבר אחר להסיט אותך מהמטרה הזאת.

          הכל אפשרי למאמין!!!

          ''אם תדרשוני בכל לבבכם...תמצאוני...'' ככה מבטיח הקדוש ברוך הוא.

          קח עצה ממני, אל תדאג מה יחשבו עליך אנשים, חשוב יותר מה יחשוב עליך אלוהים.

          פתח תנ'ך עוד היום ותתחיל לקרא

          הגב לתגובה זו

          • לאביהו!

            שלומי אבן, 12/09/06 07:30

            א. אני לא יהודי. ב. אני מדברך שאתה יהודי, ועוד מאמין באלהים ובמשה רבינו. נכון הדבר?

            הגב לתגובה זו

            • לשלומי...מי שחפץ באמת.

              אביהו, 12/09/06 13:54

              אלוהים עונה לכל אחד בין אם הוא יהודי או לא.
              אבל.... אם אתה לא מאמין בו איך אתה מצפה שהוא יענה לתפילתך?

              אתה לא יהודי? אני חושב שאנחנו צריכים להתכתב (או לדבר) קצת יותר כדי לדעת עוד אחד על השני.
              אני מאמין שאני יכול לעזור לך ולכוון אותך לדרך הנכונה.

              וכשאני אומר ''לדרך הנכונה'' אני מתכוון לזה, אתה תדע בעצמך שאתה ב''מסלול'' הנכון.

              בורא עולם לא ברא יהודים.

              הוא ברא אנשים, הוא רוצה את כולם.

              ביהודים הוא בחר מכל העמים כדי שנקרב את שאר העמים אליו (הרי כולם היו עובדי אלילים).

              אנחנו היהודים היינו אמורים להיות ''אור לגויים''... אבל גם אנחנו (רובנו הגדול) מתהלכים בחושך.

              המנהיגים הרוחניים שלנו (רבנים) מלמדים אותנו שלגויים אין נשמה ועוד כל מני שטויות כאלה... מי שמלמד כאלה דברים חוטא באחד החטאים הכי גדולים בתורה, שהוא חטא הגאווה.

              אסור לאף אדם לחשוב שהוא יותר טוב מאחר.
              כולנו שווים בעיניי אלוהים, הוא רוצה בכולנו באותה המידה.

              אנחנו לא יכולים להמשיך להתכתב ככה, עוד מעט והכתבה הזאת תרד מהאינטרנט.

              קצת מוזר לי שאתה אומר שאין לך מחשב, אבל בכל זאת... רק בשביל הסיבה שאולי ובאמת אין לך מחשב אני עונה לך ברצינות כאן.
              איך בדיוק אתה קורא את התשובות שלי?

              אז אם באמת אתה (וכל אחד אחר) ''צמא'' לאמת תשלח לי אי מייל ואני אנסה לעזור לך לפי מיטב ידיעותי.

              כתובת האי מייל שלי:

              iloveguli@yahoo.com

              אביהו

              הגב לתגובה זו

            • אביהו, שלום וברכה.

              שלומי אבן, 13/09/06 02:17

              א. דרך איפה נוכל להתכתב? הרי אין לי מחשב, והכל דרך הפלאפון. ב. מאיפה ובן כמה אתה?

              הגב לתגובה זו

            • אם זה ממש משנה לך אני בן 39

              אביהו, 13/09/06 14:59

              אני כרגע לא בארץ, כך שאין באפשרותי לפגוש אותך.
              הייתי בשמחה נפגש איתך ומנסה לעזור...אבל כרגע זה בלתי אפשרי.

              הגב לתגובה זו

            • אחלה..

              שלומי אבן, 13/09/06 16:42

              הייתי מאוד שמח לשוחח איתך, אבל אין לי איך, שהרי הינך בחו''ל, וטלפון לצערי איני יכול לתת, לא שאני לא סומך עליך, אלא שאיני מכירך, לכך נראה לי שהענין כאן הוא כחומה סגורה.. והפיתרון היחיד הוא, אם ברצונך להקים אתר אינטרנט, שבו נוכל להתכתב כרצוננו, ולשוחח בכל אימת אשר נרצה, זה יביא תועלת עצומה!

              הגב לתגובה זו

            • שלומי, יש לי בלוג בנענע

              אביהו, 14/09/06 05:31

              וואלה, שיחקת אותה.
              גרמת לי לעשות משהוא שמזמן רציתי לעשות ואף פעם לא עשיתי.

              פתחתי בלוג בנענע, אני מקווה שתוכל להכנס ולקרא אותו.

              תחת הכותרת'' ''כשאלוהים ברא את העולם''

              השתמשתי בשם שלי (יש עוד כמה עם השם הזה, שם לב לכותרת)

              אבל לצערי עוד לא רשמתי שם כלום (רק מס' מילים) מאוד מאוחר אצלי ואני כבר עייף.

              ובכלל אני צריך ללמוד איך זה עובד.

              זה הקישור הישיר לבלוג:

              http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=294332

              אני מקווה שתצליח למצוא אותו, תשאיר הודעה אם תמצא אותו.

              יקח זמן אבל בעזרת השם אני אצליח להעביר לכולם את האמת, בלי סיפורים מיותרים.

              וכל מי שיחפש באמת, ימצא.


              הגב לתגובה זו

    • מתי עונים לתפילה????

      לבדוק, 11/09/06 07:37

      גם הילד שלי מבקש דברים ולא מקבל ...
      בכלל הוא בטוח שהוא יודע הכול ומה שבא לו הוא צורח לקבל מייד..

      דוקא השכנה שרוצה שיסתום את הפה ולא יפריע נותנת לו סוכריות שמקלקלות התיאבון והשיניים...

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    יופי עכשיו גם לנו יש ה''אחים המוסלמים'' (ל''ת)

    טוב נו..., 11/09/06 00:18

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    כל המתלהמים הם מהכתות שעליו מדבר יד לאחים (ל''ת)

    לכל הקוראים, 11/09/06 00:05

    הגב לתגובה זו

    • אולי אתה צודק

      גואנוויר, 11/09/06 04:43

      אבל זה רק מראה שאתה פשוט לא מבין מהי הבעיה האמיתית.
      אם האידיאולוגיה של יד לאחים תגבר על הפלורליזם, אתה תמצא את עצמך חי תחת משטרת מחשבות בסגנון אירן סין ועיראק הישנה.
      זה מה שאתה רוצה ?
      יד לאחים היא פשוט כת אחת שנלחמת בכתות אחרות.
      השאלה הנכונה צריכה להיות האם אפשר לטפל בבעיה האמיתית שמהוות כתות מסוימות, בלי להשליט במקומן אידיאולוגיה של כתות אחרות.
      זה אפשרי, ואסור להשאיר את זה לארגון משיחי כמו יד לאחים שאינו יודע להבדיל בין ימינו לשמאלו. מה שחשוב להם זה רק שלא יהיו שום מים אחרים בגיגית מלבד המים שלהם. התינוקות (החופש האישי וחופש המחשבה) בכלל לא מעניינים אותם ואפשר לשפוך אותם עם המים.

      אם יד לאחים היו רופאים, ואם הניתוח שהם רוצים לבצע היה מצליח, החולה שלהם היה מת. וזאת הבעיה האמיתית.
      .

      הגב לתגובה זו

      • כפי שלא תיתן לשרלטן להתחזות לרופא - אותו הסיפור עם הרוחניות (ל''ת)

        פשוט וקל, 11/09/06 07:27

        הגב לתגובה זו

  • 35.

    לא יעזור לכם כלום, העולם זז קדימה ואתם נשארים מאחור (ל''ת)

    נמאס, 10/09/06 22:49

    הגב לתגובה זו

    • ''קדימה'' זה השם של מפלגת השוחד שחיתות וחורבן (ל''ת)

      שים לב, 11/09/06 07:28

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    סיינטולוגיה באמת מסוכנת ! היא משפרת אנשים

    סיינטולוג, 10/09/06 22:42

    ואת היכולות שלהם בצורה מדהימה, כך שזה באמת מסכן סוג מסוים של אנשים החוששים כי אחרים ישתפרו....

    הגב לתגובה זו

    • טוב שאתה לא משוחד

      פשושון, 11/09/06 00:30

      אין מקום מושלם, במיוחד לא אתם, והייתי בהרצאה,

      עלק שיפור יכולות... תעשה לי טובה אישית.

      שתוק!

      הגב לתגובה זו

    • שוב מתחילה הדקלמת הסיינטולוגית שחוזרת על עצמה

      ס' זה פסיכולוגי, 11/09/06 10:25

      כמה זמן לקח לך ללמוד בע''פ את המשפט הזה?

      יישר מוח!

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    יש לי עדיין את החוברות של אורי און !!! (ל''ת)

    שם, 10/09/06 22:34

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    עצה חשובה לאנשי יד לאחים

    איזה מישהו, 10/09/06 22:25

    האם חברי ארגון יד לאחים חשבו אי פעם מדוע יהודים צריכים להגיע לכל מיני כתות?
    אולי זה נובע מצמא רוחני שהיהדות האורתודוקסית לא טרחה לתת עליו את הדעת. כל עוד היהדות החרדית לא מגלה את הרוחניות האמיתית שקיימת בפנימיות התורה ובחכמת הקבלה שהם החלק הפנימי של היהדות אז שלא יבואו בטענות לאף יהודי שהולך לרעות בשדות זרים. שתדעו לכם אנשי ''יד לאחים''כל עוד לכם וליהדות החרדית המסורתית אין אלטרנטיבה שתמלא את החיסרון העצום לרוחניות אתם לא יכולים לבוא בטענות לאף ארגון ואתם לא יכולים לחנך אף יהודי . אולי כשתתחילו לעסוק בפנימיות התורה ובהפצתה אולי שתתחילו לחשוף יהודים צמאיי רוחניות לתכנים של חכמת הקבלה תצליחו להציל את האחים שלכם שאתם כל כך דואגים להם. במקום לעסוק בגירוש החושך הגיע הזמן לגלות את האור.

    הגב לתגובה זו

    • צריך גם וגם - לם לעקור הרע וגם לטפח הטוב (ל''ת)

      צודק, 11/09/06 07:29

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    עם כל הכבוד, נראה לי שמי שהתקדם זה האירופאים, לא היהודים

    ג, 10/09/06 21:53

    ''אירופה עברה דרך השלב הנוצרי ועכשיו היא חוזרת למה שהיה קודם. זה פוסט-נצרות שהוא בעצם חזרה לפגאניות''.
    איזו יהירות התנשאות ובורות.
    ברור שהדובר צר אופקים ולא רואה הרבה אפשרויות חוץ מנצרות ופגאניות.
    עצוב לציין, אבל נדמה שהאירופאים הם אלו שהתקדמו ומקדמים אתהעולם, בעוד שהיהודים , ובייחוד החרדים, נשארו הרבה מאחור, עטופי אבק, עשן, ומלמולי תפילות נדושות.

    הגב לתגובה זו

    • שכינתא בעפרא - לתורה טעם עפר - האדם מרגיש בה טעם עפר

      טפו טפו, 11/09/06 07:33

      זה לא אומר שהיהדות באמת לא שווה כלום
      זה רק אומר שככה אתה מרגיש כי אתה אוכל מצלחות של מזון רוחני מקולקל שכבר איבדת כל טעם...

      ובכלל באירופה ובארה''ב אין בדיוק איזו התעוררות או הרגשת רוחנית מיוחדת לענ''ד

      הגב לתגובה זו

    • כן האירופאים התקדמו מאוד בשואה

      ש, 11/09/06 09:15

      גם לפני 60 שנה הם התקדמו מאוד. עובדה - הם ערכו ניסויים ביהודים, בילדים .רצחו 6 מיליון בזמן שהיו הכי נאורים ומתקדמים.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    כל הדרכין מובילין לגיא בן הינום

    סוס פרא אציל, 10/09/06 21:43

    כשאני פוגש קבוצה כמו יד לאחים,אני יודע שיש לזה 2 פנים.פן אחד נעים לעזור לנפגעי כתות למינהם ופן אחר לכפות מצב שבו אין יהודים נפגעים פשוט כי אין בנמצא ''מחזירים בתשובה נוצרים''.אין לי ספק שארגון יד לאחים עושה חסד ויחד עם זאת גם חוצה את הגבול לטרור(מסוג כל שהוא,לאו דווקא פיזי).
    אני יודע שחלק מהם - כל אחד בפני עצמו - אנשים נפלאים ומיוחדים.כקבוצה הם סכנה לקיומי ולדרך חיי.ההלכה מחייבת לכפות עלי להיות כמוהם ולהעניש אותי עד שאחזור בתשובה.וברגע שיפרו וירבו מספיק כדי שתהיה להם האפשרות לאלץ את חוקי ההלכה היהודית עלי הם יעשו כן.והם יעשו בצדקנות ובגלגול עיניים, לטובתי.
    קשים חיי שנושא אני על גבי את המשא הקשה מכל המשאות.להיות סוס חילוני יהודי.
    אחרי שהמוסלמים יעשו ממני מטעמים להתפאר - כי אני יהודי,יבואו אחיי החרדים(לשלומי) כמו בטיש מוצלח למען חסל את השאריות - כי אני חילוני.ואחר כך המשיח יבוא על חמור לבן ואני אהיה מובטל - כי אני סוס.
    הייייייייייייייי

    הגב לתגובה זו

    • הלו סוס, נכון שאתה עושה קפואירה? (ל''ת)

      ע', 10/09/06 22:32

      הגב לתגובה זו

      • הייייייייי לצערי לא,אני סוס קשיש. (ל''ת)

        סוס פרא אציל, 11/09/06 00:06

        הגב לתגובה זו

        • למדונה דפקו עשרות מליונים $ - לאחרים עשרות אלפי שקלים

          גבול לניצול!, 11/09/06 07:42

          לא כואב לך הלב על מוכרים סגולות להצלה ממחלות בעשרות אלפי שקלים
          לא כואב לך הלב על אנשים שנהרסים בכתות שפשוט משעבדות אותם?

          בעולמנו היקר על כל 1000 חברים בכת 1 אולי זוכה לרוחניות ו 999 נעשקים לחינם!!
          זה כמו לתת לרמאי לעבוד על זקנה שתיתן לוכספי הבטוח הלאומי ל''השקעה בטוחה'' ...
          ובסוף גונב לה הכול

          מי שמשלם המחיר זו המשפחה והחברה - על הפעילויות של הללו....

          הגב לתגובה זו

  • 29.

    הוא באמת מתנשא

    אלכס מהכרמל, 10/09/06 21:41

    מי הוא בכלל שיקבע שלחילוני אין כלים להתמודד עםן סכנת הכתות? אני חילוני ומריח את החולירות האלה מקילומטרים. לא סובל לא אותם ולא את הקיצוניים היהודים שאין בינם לבין הפגאנים שום הבדל מהותי.

    הגב לתגובה זו

    • או. אז זהו- שלא.

      Rasputin, 10/09/06 22:16

      איך שלא תנסה לעוות את מה שאמרת- יהודי VS פאגאני, יהודי קיצוני VS פאגאני, יהודי VS פאגאני קיצוני, זה חסר הגיון. פאגאניזם לחוד, ויהדות לחוד.

      הגב לתגובה זו

      • מבחינה נפשית כל הקיצונים דומים

        אלכס מהכרמל, 10/09/06 23:43

        את זה באמת לא ניתן לעוות. זו גם הסיבה לכך שהפנאטים ביותר אצל החרדים הם פושעים שחזרו בתשובה. וכמו שהם היו כופרים קיצוניים כיום הם דתיים קיצוניים.
        ובקשר להתנשאות: אני מבקש לא לזלזל באינטלגנציה של החילונים. שיתנו כבוד ולא יזלזלו באנשים שקוראים ספרים ורואים עולם.

        הגב לתגובה זו

    • אלכס מהכרמל

      בן, 11/09/06 10:13

      העניין הוא כזה, כל אדם בר דעת מריח גם את החולירות של כל הכתות וגם את החולירות של הקיצוניים היהודים, בהם יד לאחים, לב לאחים או איך שלא יקראו לארגון הניאו נאצי הזה בתחפושת...בלי להתאמץ יותר מדי, כי הם תכלס שקופים..

      אבל הקטע הוא, שאין הרבה אנשים ברי דעת ותבונה במחוזות החיפוש הרוחני.. רובם נוטים לתסמונת העדר ועל כן הסכנה הברור והמיידית שיש לכתות..

      לגביי העובדה שלרוב חילוניים נופלים בכתות.. טוב זה רק בגלל שהדתיים כבר נמצאים בכת, אחת שהיא יותר גדולה ומעורפלת מכל הכתות האחרות גם יחד..

      rasputin - מצטער לבשר לך... היהודים הקיצוניים הם בדיוק כמו הפגאנים, ראה ערך יפתח שהחליט שקרבן אדם זה בסדר והעלה את בתו לעולה.. ראה ערך נחש הנחושת של משה ראה את עניין הסגידה למים שפורצים מסלע בהכשת מטה..
      כמדומני שלמה ניהל שיחות עם חיות (שמאני לגמריי) ראה ערך הקבלה שיש בה ריבוי עולמות וישויות (גם בפאגאניזם בדרך כלל יש אל מטאפיסי אחד שהוא הכי חזק)

      כן כן, הכל מטאפורות ודימויים.. אבל מי אמר שבפגאניזם האמיתי זה גם לא ככה?

      בתכל'ס, חוץ מבודדים מעטים בהיסטורייה שלנו (וזה גם נתון עדיין לחקירה אם הם באמת היו קיימים) אין יהודי אחד שבאמת קיים את כל הרעיון הרוחני של משה..

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    תגובה ליד לאחים

    אמור, 10/09/06 21:19

    כת הסיינטלוגיה- הצחקתם אותי, שום כת ושום כפיה, מנסיון אישי.
    היהדות היא הרבה יותר כת מסוכנת מהסיינטלוגיה ומהרבה כתות ודתות אחרות.
    אנטרופסופיה- גם היהדות מאמינה בשדים רוחות ועוד מרעין בישין אחרים, והם גם שוכנים בכל מיני מקומות מוזרים ולפעמים אף נכנסים כדיבוק בבני אדם.
    המנהיג הכי נעלה והכי מושלם- נו באמת, היהדות עצמה טוענת שהיא הכי נעלה והכי מושלמת מבין כל הדתות בעולם.
    מצילים את העולם- הרי היהודים החרדים בטוחים שבזכותם ובזכות לומדי התורה קיים העולם, וכל העולם כולו לא נברא אלא בשביל ביהודים.
    לראיה ''היהודי הוא יצירה נפרדת'' וכו..., אז מי המציא את הגזענות אם לא היהודים שחושבים שהם עם סגולה ושווים עשרת מונים יותר מהגויים.
    ''אין להם את הכלים לשפוט מה באמת עומד מולם''- בטח, ליד לאחים יש את הכלים, בוודאי, הם הרי שטופי מוחין משחר לידתם ועוד מבטן אימם חונכו וספגו את יסודות היהדות והם ממש אובייקטיבים מעצם חינוכם ולהם יש את הכלים האמיתיים לבדוק מה עומד מולם.
    '' כל הניו אייג' הרי בגדול זו חזרה לפגאניות שהיתה קודם.''- היהודים הם לא פאגניים בכלל, הם לא הקריבו קרבנות בזמן בית המקדש, אין להם חובה של הריגה בסקילה, חנק ועוד מיתות בית דין שונות ומשונות.
    חגים: בפסח לא מנקים את הבית כמשוגעים מכל שמץ של חמץ, בסוכות לא מנענעים את ארבעת המינים ל4 כנפות תבל, בראש השנה לא מכים על החזה כדי להכות ולהתוודות על חטאינו, בשמחת תורה לא מקיפים את ספר התורה ב7 הקפות ולא מנשקים קלף בהמות שכתובים בו פרקי התורה. ועוד ועוד.
    על כל זאת נאמר- קשוט עצמך תחילה... ובשפת הניו אייג- כל מה שאתה אומר וחושב, בעצם משקף את עצמך ולכן הסב את ''המראה'' אל עצמך, ועשה חשבון נפש נוקב !!!




    הגב לתגובה זו

    • לא אבל ברצינות, סיינטולוגיה באמת כת מסוכנת. (ל''ת)

      ניר, 16/09/06 04:35

      הגב לתגובה זו

    • זה אתה שכל הזמן משווה

      ניר, 22/09/06 11:44

      בין סיינטולוגיה ואנתרופוסופיה ? שטיינר היה מתהפך בקברו. האנתרופוספים אולי מאמינים בשטויות, אבל לפחות יש להם את היכולת והעידוד להוסיף ולהטיל ביקורת על שטיינר.
      בסיינטולוגיה לעומת זאת, העיקרון זו הסכמה עדרית (במסווה של ''לחשוב בשביל עצמך''). כלומר, מי שאומר ביקורת, ולו הקטנה ביותר מתוך שורות הסיינטולוגיה, מטופל במחלקת אתיקה (תחקירים ביטחוניים של שעות, התנתקות מבני משפחה, השפלה פומבית ועוד...).
      לאנתרופוסופיה אין מנגנון דמוי SS שכזה.
      אז בבקשה תחשוב פעמיים לפני שאתה עושה השוואות.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    מה חגיגי בראיון הזוי ומעופש עם איש שטחי במיוחד? (ל''ת)

    דני, 10/09/06 20:22

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    לא כתוב אצלכם: ''מדבר שקר תרחק''?

    געוואלד!, 10/09/06 18:36

    תחילת ציטוט:

    היו גם כל מני מקרים שאנשים הגיעו לדלאי לאמה והוא שלח אותם חזרה ליהדות.

    אתה מכיר מקרים כאלה?

    כן, אחד.

    סוף ציטוט.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מסכים עם 5 ועם הכותב - ארגון לטוהר הגזע - יד לאחים

    אדי ה., 10/09/06 17:40

    טענת הבסיס של הארגון - יהדות היא משהו גנטי המועבר בכח אל הנולד, ואי אפשר להפסיק להיות יהודי, רק להיות יהודי גרוע. ולכן יהדות היא גזע.
    ישנם יהודים שסטו מדרך הישר , אך לא מפסיקים להיות יהודים, אלא צריכים מישהו שיתקן אותם.

    על כן, כדי שדם יהודי לא יתבולל ויתערבב בדם מגזע אחר יש להקים ארגון כמו יד לאחים שישמור על טוהר הגזע בדרך של מלחמה באיומים האלו והחזרת כל בעלי הדם היהודי לדרך הישר

    הגב לתגובה זו

    • נכון

      אדי דא, 10/09/06 18:06

      הגיע הזמן שמישהו ישים את הדברים על השולחן. היהדות פי שהיא באה לידי ביטוי באידיאולוגיה של יד לאחים היא גזענות בכל מה שנוגע ליחס ללא יהודים, וצרות אופקים פשיסטית בכל מה שנוגע לתורות רוחניות אחרות.

      הגב לתגובה זו

      • לא מוצא שום סטירה, מסכים עם הכל.

        אדולף ה., 11/09/06 00:55

        מוכן לממן את הארגון כדי שדם יהודי לא יתערבב עם דם שאינו יהודי.

        וגם תגובה לנאיבי אדי דא. :
        זה לא רק יד לאחים - זו האמונה הבסיסית של חב''ד, ש''ס ורוב הזרמים ביהדות החרדית.
        פשוט, את מה שהרבובדיה לוחש, אהרון רובין צועק.

        הגב לתגובה זו

        • Only the belief of the jews

          Solano, 12/09/06 05:36

          We talk about the jewish people and their feith, that is all.

          הגב לתגובה זו

  • 24.

    לא הגיוני

    בן, 10/09/06 17:38

    שהוא באמת קיים... אין, זאת המצאה של המדור.. אין דברים כאלה במציאות..

    לאיזה רמה של הזיות אנשים מגיעים.. לא ייאמן..

    הגב לתגובה זו

    • מה

      ג'ור-אל, 10/09/06 20:14

      העניין עם הגמדים?

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    אולי בעצם גם היהדות היא איזו כת מוזרה ומפגרת?

    מ', 10/09/06 17:04

    הלא בינינו, מאיפה באה הקידמה והשיפורים המשמעותיים בעולם המודרני?
    לא מהיהדות. ואם היתה קמה בארץ מדינת הלכה היא היתה נראית לא הרבה יותר טוב מאיראן.

    הגב לתגובה זו

    • מדהים ש...

      קידמה, 10/09/06 19:19

      במקרה רב התרומות הכבדות ואולי מהמשמעותיות יותר נתגלו על ידי יהודים (איינשטין, פיינמן ,אופנהיימר ועוד) במיוחד בהתחשב האחוז היהודים בתקופה בכל זמן נתון לאחר האימפריה הרומית. צא ולמד ותחזור לספר מי זאת דת מפגרת (ובאומרי צא ולמד אני מתכוון שב וקרא)

      הגב לתגובה זו

      • כן, אני יודע שתרומת היהודים לעולם מכובדת, אבל סתם תהיתי, אולי

        מ', 10/09/06 22:36

        אפילו כל העולם הזה הוא איזו המצאה יהודית........

        הגב לתגובה זו

        • איינשטין כל כך לא האמין עד...

          קידמה, 12/09/06 04:57

          שהיה מוכן לצאת נגד תיאוריה שהוא עצמו היה מאבותיה בשל העובדה ש''אלוהים לא משחק בקוביות''. אמונה לא נמדדת רק בתחפושות ובקיום מצוות גרידא (דרושה קצת עבודה של הלב והמח) ובאשר לכל שאר, כדי לקרוא את דעותיהם בנושא.

          הגב לתגובה זו

          • טיפש. כל היהודים שאתה גאה בהם שייכים לתנועת ההשכלה שהדתיים שונאים (ל''ת)

            צא ולמד לפני, 12/09/06 08:19

            הגב לתגובה זו

            • לכל בעחי השפה היפה והתגובות...

              קידמה, 12/09/06 17:31

              העמוקות. מעבר לעובדה שפיינמן ואופנהיימר פעלו בתקופה בה תנועת ההשכלה כבר לא הייתה בגדר תנועה הרי שאת עצם היותם יהודים לא ניתן לשנות (לטוב ולרע) ועם אמונותיהם אין אנו יכולים להתווכח ולצורך הענייןת האם גם פרופסור באומן שייך לתנועת ההשכלה או שהוא גם כן עונה על הגדרת הפרימיטיב המפגר? וכל תושבי מדינת ישראל צריכים להבין שהיהדות היא הזכות היחידה שלנו על ''ארץ כנען'' דהיינו,האדמה אשר עליה רב המגיבים יושבים ובהעדר הכרה ביהדות לא תיתכן הכרה בזכות היהודים לשבת בארץ הזו.
              וכן, יצאתי ולמדתי ולפיכך אני יודע גם לשמור על שפת דיון נאותה.
              יום טוב

              הגב לתגובה זו

      • טמבל! אף אחד מהיהודים שהזכרת לא היה יהודי מאמין. חומר למחשבה (ל''ת)

        יא פרמטיבי, 11/09/06 09:31

        הגב לתגובה זו

      • ואף אחד מהם לא היה יהודי מאמין אם לא שמת לב. (ל''ת)

        תפרסמו כבר, 11/09/06 11:26

        הגב לתגובה זו

  • 22.

    אז איך נזהרים לא להיתפס?

    נזהר, 10/09/06 16:40

    אין פשוט מזה!

    ''אם פגשת קבוצת אנשים נחמדים שיש להם את המטרה הכי הכי נעלה והמנהיג הכי הכי מושלם - תברח ישר.''

    וואלה! באמת פגשתי לא מזמן קבוצת אנשים מאוד נחמדים, עם מטרה מאוד נעלה, ומלך משיח (יש לו שם קצת מוזר, מילובאביץ', או משהו כזה). כמובן שברחתי כל עוד נפשי בי.

    פגשתי קבוצת אנשים די חביבים (בח' גרונית), עם מטרה אחושרמוטה, וגם היה להם וואחד מנהיג, פוסק הדור, עם משקפי שמש ושמלה. בחייאת עיוני, איזה ריצה דפקתי...

    ואז פגשתי קבוצה של חבר'ה, עפעס, לא הכי סימפאטיים, שלא כל כך ברור להם מה הקטע שלהם, וממשיכים בדרכם בעיקר מכוח האינרציה. א מה מה? הם לא ממש ששו לקבל אותי אליהם. פאר וואס? ווייל איך רעד נישט יידיש! נו, שויין.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מי שם אותכם להחליט מה זה קבלה??

    ., 10/09/06 16:32

    אתם מופעלים כמו בובות על חוטים....

    הגב לתגובה זו

    • אולי קבלה זה חלק מהתורה

      צבי, 11/09/06 01:27

      לתורה הקדושה יש ארבע סוגים פרושים הנקראים פרדס פשט רמז דרש וסוד תורת הקבלה היא הפירוש דרך הסוד
      ובכל אופן זה חלק מהתורה אז כמו שמדען לפיזקה גרעינית שלומד כל חייב פיזיקה מתמתיקה כימיה וכ יכול להחליט ולקבוע מהי פצצת אטום אז רב שלומד כלל החיים תורה יכול לדעת יותר טוב מהרבה אנשים מה זאת תורה ומה זאת תורת הסוד אז אולי תילמד כמה חודשים תורת הפ]שט ואחכ עמה חודשים תורת הרמז ואז תוכל להתווכח מה זאת התורה ומה זה ספר הזוהר אבל כל עוד לא למדת באופן רציני בלי פירוש קסוטו בבק'שה לך תילמד קצת רשי קצת בעל הטורים קצת רמבם

      הגב לתגובה זו

      • גדולי התורה בעלי הנגלות

        אורן, 11/09/06 11:56

        זה מה שהיה לרבי יוסף קמחי, כבר לפני 900 שנה, להגיד על ''גדולי'' דורו:

        ''ומי שלא עסק בחכמת האמת ולא רצה ללמוד אותה, בשעה שנשמתו רוצה לעלות בגן עדן דוחין אותה משם בבזיון... ואל תפן לקחת ראיה מגדולי התורה בעלי הנגלות שלא רוצים לעסוק בחכמה זו, כי דברי חכמינו זכרונם לברכה במדרש ובזוהר נאמנים יותר מגדולי הדור הזה.
        (ספר הברית חלק ב' מאמר י''ב פרק ה').

        ''נזר התורה היא חכמת הקבלה, אשר רוב העולם פורשים ממנה, באומרם במה שהורשית התבונן ואין לך עסק בנסתרות, אתה שלח נא ידך ואחוז בזה, אם אתה מסוגל לתורה הזאת, וממנה לא תזוע. כי מי שלא טעם טעם חכמה זו לא ראה מאורות מימיו והולך בחושך, ואוי להם לבריות מעלבונה של התורה הזאת... ולבאר גודל העוון של אותן האנשים הגורמים מניעה לאותם הרוצים ללמוד חכמת הקבלה, בסברות טענותיהם המזויפים... והמכשלה הזאת איננה תחת יד ההמון בלבד, אך יד הסגנים והחכמים מתחכמים בדעתם במרד ובמעל הזאת, ולא זו בלבד שמואסים בידיעת האלוקות אלא אף זו התחילו לבזות ולגנות החכמה הזו. בחושך ילכו ובחושך שמם יכוסה על שפערו פיהם ואמרו, ידנו רמה בנגלה מה לנו לחכמה הזאת די לנו בפשוטי התורה.
        (ספר הברית חלק ב' מאמר י''ב פרק ה').

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    אפשר לסכם את הראיון הזה במשפט אחדL

    ., 10/09/06 15:51

    ''האם הרוחניות האמיתית היחידה היא כזו ששומרת תרי''ג מצוות?

    ליהודי? בוודאי.''

    זה כבר אומר את הכל. היה אפשר להסתפק בזה ולחסוך מאיתנו הרבה מלל מיותר.

    הגב לתגובה זו

    • תרי''ג מצוות = יהודי! הוא גם צודק ב 100% - גם בגשמי וגם ברוחני :-)

      צודק, 11/09/06 07:45

      רק בגשמיות זה נראה ככה
      וברוחניות זה ככה

      אבל זה בעצם ההגדרה של יהודי!!!!

      הגב לתגובה זו

      • צודק או טועה - זו כבר שאלה אחרת

        ., 11/09/06 11:38

        איך שלא יהיה, הראיון הזה חוטא בשפיכת מלל לבטלה.

        הוא הרי לא נאבק בכתות בגלל דרך הפולחן הפרימטיווית שלהן, שכן דרך הפולחן היהודית פרימיטיווית לא פחות.

        הוא גם לא נאבק בגלל מה שהוא מכנה ''מאפיינים של כת'', כי אותם מאפיינים קיימים גם ב''יד לאחים'', כפי שהטיב לתאר מגיב מס' 6.

        הוא נאבק אך ורק מפני שלשיטתו, הרוחניות היחידה היא רוחניות ששומרת תרי''ג מצוות.

        ולא שאני חסיד גדול של רוב הכתות שהוזכרו פה. לגמרי לא.

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    יד לאחים מציל חיים

    צבי ו, 10/09/06 15:45

    הארגון עושה עבודה יפה מאוד במלחמה ברשע וזה עוזר לנו בהווה ובעתיד. בתורה הכתובהכבר 3000 שנה ויותר כתוב בספר דברים ''ובחרת בחיים....ובחרת במוות'' לכל אחד יש זכות בחירה במה לבחור ושיהיודי בוחר לקחת על עצמו לעבוד בחוקים וקריטריונים אחרים מהתורה הוא בוחר במוות ושיהודי מת זה משפיע על כל האוכלוסיה כי כל היהודים הם אחים וחלק מנשמה אחת ושאחת מושכת למטה כולם יורדים למטה אז קדימה תידאגו לאחרים ובואו נבחר בחיים ונשמיד את כוחות הרשע בהצלחה בוא נעשה דבר טוב להביא תגאולה לדוגמה לתת שקל לצדקה כל יום או לחייך להורים לשכן וכו ולתת לאנשים להרגיש טוב אלו חיים אמיתים ורוחניות ברמה גבוהה יום טוב:)

    הגב לתגובה זו

    • איפה כתוב בספר דברים ''...ובחרת במוות''?

      ר', 10/09/06 17:05

      ארגן ת הראש שלך לפני שאתה כותב תגובות על גאולת העולם ומלחמה ברשע.

      הגב לתגובה זו

      • הנה זכות הבחירה שלך ....

        צבי, 11/09/06 01:10

        דברים ל פסוק יט
        ''העדתי בכם היום את השמים ואת הארץ החיים והמות נתתי לפניך הברכה והקללה ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך'' בהצלחה בבחירה

        הגב לתגובה זו

        • וואלה?? אני כיר את הפסוק. בגלל זה שאלתי אותך איפה כתוב

          ר', 11/09/06 10:52

          ''ובחרת במוות''?

          לא בגלל שאני לא יודע - בגלל שזה מה שכתבת ואתה לא יודע (או יודע וכותב שטויות).
          מה אתה מעשן שם בניו יורק?

          הגב לתגובה זו

  • 18.

    כל הכבוד! לא אכפת לי מה אומרים

    רוני, 10/09/06 15:32

    הם עוזרים לשמור על היהדות ואולי לאנשים לא אכפת ברגע זה אבל מה עם הדור הבא?
    כל אחד רוצה שהילד שלו ישאר קשור בדרך כלשהיא ליהדות.
    אפילו קשר רופף.
    משהו שיקשר בינינו לבין היהדות וכל אחד יפרש את זה איך שהוא רוצה אבל קשר כזה אי אפשר להשיג דרך כל מיני כתות.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אני לא מחסידי אופנת הניו-אייג' אך מר רובין נשמע כמו בדיחה מהלכת

    יהונתן, 10/09/06 15:17

    טיעונים מגוכחים כמו שלא, לא שמעתי כבר הרבה זמן... אני מציע לאירגונים הנוגעים בדבר לשקול נגדו הוצאת דיבה.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    it takes one to know one (ל''ת)

    חרד מהחרדים, 10/09/06 15:00

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    '' אושו כבר מת אבל החבר'ה שלו.....

    סניאסית, 10/09/06 14:59

    מקבלים מחלות מין מהעיסוק הרוחני שלהם.''

    בעעעעע.....ואני חשבתי שהדוסים שהולכים לזונות מקבלים מחלות מין מהעיסוק המיני שלהם....


    הגב לתגובה זו

    • זה גם נכון וזה גם נכון (ל''ת)

      אכן כן, 11/09/06 02:44

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    חזרה בתשובה - הכת הכי מסוכנת (ל''ת)

    גיא, 10/09/06 14:59

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    לימודי ימימה זה עבודת אלילים? (ל''ת)

    ישראל, 10/09/06 14:58

    הגב לתגובה זו

    • כל מי שאומר שיש מישהו אחר מאלהים שפועל בעולם - עובד אלילים

      הגדרה, 11/09/06 07:47

      כל מה שקורה לאדם הוא רצון ה' כלפיו
      ואין שום כוח בעולם שיכול לעשות משהו נגד רצון ה'

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    בני ברוך של הרב לייטמן זו עבודת אלילים???? (ל''ת)

    חגית, 10/09/06 14:57

    הגב לתגובה זו

    • בטח. הוא פוגע להם בביזנס.

      אורן, 10/09/06 16:13

      הרי ''יד לאחים'', כמו יתר היהדות החרדית, הם הדוברים של אלוהים עלי אדמות. ואם הם החליטו שאסור ללמד גויים, אז אסור ללמד גויים.

      מה אכפת להם שבכתבי הקודש, שהם עצמם מאמינים בהם, נאמר בפירוש: ''אפילו גוי, ואפילו עבד, ואפילו שפחה, שיושבים ועוסקים בתורה, שכינה עמהם'' ?

      הגב לתגובה זו

      • ללמד גויים ולקבל מליוני $ ממאפיונרים ברוסיה

        ללמד כל אחד!, 11/09/06 07:48

        אין ריח לכסף - ככה אומרים
        אבל יש כאלה שלא מקבלים מהם תרומות (משנה)

        הגב לתגובה זו

        • יופי, התקדמנו

          אורן, 11/09/06 10:27

          אז אם אני מבין נכון, אתה מסכים שצריך ללמד גויים, והבעיה שלך היא התרומות.

          כבר התקדמות.

          הגב לתגובה זו

  • 11.

    בקיצור - כת שנלחמת בכתות אחרות

    הכת שלי, 10/09/06 14:53

    ביזיון שנותנים במה לארגון שפל שכזה שהוא למעשה כת גזענית ואפלה שעושה הכל כדי לרמוס כל שבב לרעיון אחר.

    זה לא שאני מצדיק כתות, ובהחלט לא חסרים פסיכים בעולם, אבל הגישה של ''אנחנו יודעים מה הכי טוב בשבילכם'' היא שגויה מיסודה.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    יד לאחים למשפט

    חן, 10/09/06 14:52

    ארגון זה פוגע באנשים רבים וטובים. יש להתארגן נגד הארגון הזה , שכל מה שהוא עושה זה למרר חיי אנשים רוחניים וטובים שמחפשים דרך אחרת.
    יוצאו הם מהר ועכשיו מהחוק

    הגב לתגובה זו

    • מה קרה לך?

      ע, 16/09/06 04:30

      לפחות מישהוא עושה משהוא בעניין הכתות המושחתות.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    הגינותו של הדלאי למה

    נעמי, 10/09/06 14:49

    היא בכך שבמקום להלחם הסכים להדבר ובכך גרם למותם של 12,000
    מנתיניו....

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אני לא דתי, הגיע הזמן שמישהו יטפל בכל הזבל הניו אייג'י

    איתי, 10/09/06 14:05

    אני חילוני לחלוטין, ובכל זאת טוב שיש גוף (ולא איכפת לי שהוא דתי) שמנסה להלחם בתופעת הכתות.

    בהיבט הרחב, תופעת הכתות הינה פגיעה בחוסן הלאומי.
    ראה ערך שיעור התנדבות נמוך בת''א.

    הגב לתגובה זו

    • כת - אנו מצילים העולם ודואגים רק לעצמנו ומפרנסים רק הגורו

      :-), 11/09/06 07:49

      מצחיק קצת :-)

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    מצחיק. יהודי שמדבר על קבלה

    המקובל המבולבל, 10/09/06 13:43

    ואין לו שמץ של מושג מהי ובמה היא דנה.

    ממתי התהפכו היוצרות והבורות הפכה לדבר שראוי להתגאות בו בראש חוצות ?

    הנה משהו על גמדים שחיים מתחת לאדמה, באדיבות מיודענו הכבש:

    עוד יש לציין בהקשר זה את דברי הזוהר... יש בהם דיווח ברור על צורות חיים נוספות במקומות נסתרים בעולמנו, בזהר(בראשית דף מ, עמ' א') מבואר
    ישנם שבעה מדורים והם : ראץ, אדמה, גיא, נשיה, ציה, ארקא, תבל.
    והגדול שבכולם תבל , והוא המדור העליון בו אנו דרים , ומוסיף הזהר(שם דף מא' עמ' א') כי בכל המקומות הללו ישנם מיני יצורים הדומים לבני אדם ,
    והם מודעים למציאות האלוקים , אך ידיעתם את כבוד הבורא אינה מגעת לידנו בני האדם המתגוררים במדור העליון תבל, בנוסף מפרט הזהר
    (זהר ויקרא דף י' עמ' א' ) כי כשם שהרקיעים עוטפים זה את זה כגלדי בצל ( כמו האטמוספירה סביב כדור הארץ) כך שבעה ארצות שלמטה, והיצורים שבהם שונים זה מזה! יש
    מהם לבושים בלבוש, ויש מהם לבושים בקליפות (שריון?) ויש בקליפות אדומות או שחורות,או לבנות , ויש המעורבים מכל הצבעים , ואינם חיים יותר מעשר שנים ובבראשית (זהר בראשית דף קנז עמ' א' ) מספר הזהר שרבי חייא ורבי יוסי
    הלכו בדרך , וישבו ליד סלע אחד שהיה בו סדק,לפתע עלה אליהם אחד מתושבי ארקא וספר שבארצו יש
    עוד אחרים שמראיהם שונים ממנו ועוד אומר הזהר (בראשית דף נד' עמ'ב')כי כאשר גורש קיין ''מעל פני האדמה'',
    התקבל למטה ,בארקא,על ידי תושביה.
    נתונים אלו הזרים מאד לאנשי המחקר , עוסקים ביצורים שונים, אך דברי הזהר כולם נמצאות בשכבות
    הפנימיות של עולמינו, במקומות שטרם נחקרו.

    הגב לתגובה זו

    • בספר הזוהר כתובים הרבה דברים מוזרים, גם על מכשפות

      ב', 10/09/06 17:10

      ופרות אדומות, אז לא להיות פתי מאמין לכל דבר, לחתול ולעכבר?

      הגב לתגובה זו

      • לא קשור לפתי

        המקובל המבולבל, 10/09/06 18:01

        קשור לזה שהמלומד הגדול מסביר מהי קבלה אמיתית ובמקביל קורא שטויות לטענה שיש יצורים בלתי נראים מתחת לאדמה. והרי זה בדיוק מה שהקבלה האמיתית טוענת. המלומד כורת את הענף שעליו הוא יושב.
        כרגע זה בכלל לא קשור לדיון אם יש או אין גמדים מתחת לאדמה. (כמובן שיש. ולא רק מתחת לאדמה, אבל זה נושא אחר).

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    שכחתם את הכת המסוכנת ביותר

    אח שלו, 10/09/06 13:38

    ''המחזירים בתשובה'' - כת שעונה על כל האמור בכתבה ומסוכנת עוד יותר, מכיוון שבניגוד לכתות אחרות, המימסד מעלים עין מהנזק שהיא גורמת ומאפשר לה להיכנס אפילו לבסיסי צבא ולבתי ספר.
    ''המחזירים בתשובה'' מתחילים כמו כל כת אחרת - בפיתוי ובעדינות (''בוא תשמע הרצאה מה-זה מרתקת'', ''בוא אחי, יש סמינר מהמם שיפתח לך את העיניים'').
    אחר כך הם מעמיקים את התפיסה (''תבוא, תעשה שבת איתנו, מה כבר יכול להיות?'').
    בהמשך, הדרישות מחמירות (''איך אתה לא יכול לאכול את האוכל של אמא שלך? היא לא מספיק דתיה'').
    מכאן קצרה הדרך לניתוק מוחלט מהחברים הקודמים והמשפחה, ש''מושכים אותך למטה'', ושקיעה בעולמה של הכת, עד כדי תלות מוחלטת בה לצרכי פרנסה וקיום.
    ידוע על מקרים רבים של אנשים שעזבו את עבודתם ואת לימודיהם, התנתקו מביתם, פירקו משפחות ונטשו בני זוג וילדים.
    טכניקות שטיפת המוח של כת ''המחזירים בתשובה'' יעילות ביותר ומותאמות לכל אדם - על הבורים והפרימיטיבים מאיימים בלחשים וקמעות, לאינטלקטואל מוצאים ''הוכחות מדעיות'' מפוקפקות.
    הצלחתה של הכת מעוררת דאגה, מכיוון שלעיתים קרובות מדובר בצעירים מוכשרים, שמקום להיות אזרחים מועילים , הופכים למובטלים חסרי כל, המשריצים עשרות ילדים ללא כל יכולת לפרנס אותם, לגדל ולחנך אותם. בעצם גדל כאן דור שני של בורים ופרזיטים.
    חשוב לציין שבעיותיהם של חסידי הכת חמורות פי כמה מאשר של אלה שנולדו לתוך הקהילה הדתית, ואשר מכירים ומסתדרים עם המערכת ומקבלים את תמיכתה. ''החוזרים'' נקלעים לתרבות חדשה וזרה להם, ובדרך כלל הופכים למוקצים בשני העולמות.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מוזמן לסליחות אחי, לחודש אלול (ל''ת)

      חיים, 10/09/06 15:08

      הגב לתגובה זו

    • הוצאת לי את המילים מהמיקלדת (ל''ת)

      ע, 10/09/06 18:22

      הגב לתגובה זו

    • האם בדקת האם הקשבת מעבר למעריב

      צבי, 11/09/06 03:22

      אני ועוד הרבה כמוני שאני מכיר באופן אישי חזרתי בתשובה כי הבנתי כמו שמתישבים בגוש קטיף שהממשל יישב אותם שם והבטיח אלף הבטחות וכמו תושבי הצפון וכמו תושבי מרכז הארץ וכמו כל אלו שהממסד איינו מגן עליהם וכמו אלו שניצלו מאלפי קטיושות קסאמים וסאדם חוסינים ועראפתים שאין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים שדרך משה נתן לנו את התורה הקדושה ...וכן חזרתי בתשובה ולא הפנתי את הגב להורים נהפוכו ... בעשרת הדיברות כתוב כבד את אביך ואת אימך ועוד ועוד בתהילים כתוב אל תשלכיני לעת זיקנה ככלות כוחי אל תעזבני וכו ...כתובים בתורת משה זצ''ל ולא היפסקתי לעבוד נהפוכו אני עובד יותר קשה כי כתוב ''ששת ימים תעשה לך מלאכה ''. פעם ההיתי עוסק רק בנדלן היום גם בבעלותי מספר מסעדות ב''ה ונכון שאני חובש כיפה שחורה ונכון שיש לי זקן אבל כאשר אני לובש את הציצית צמר באמצע הקיץ אני לא מסריח ולא נושך אני סתאם בן אדם פשוט שמנסה לידאוג למישפחה ולניזקקים בארץ ומנסה להיות עבד ובן לקב''ה השם יתברך .בישבות שהילדים לומדים לומדים במשך שנים ארוכות ובמשך שעות ארוכות ולילות כימים את הערך של ''ואהבת לרעך כמוך כי אני ה '.'' ובחלק מהלימודים האלו לומדים שישראל הם חלק מגוף אחד של נשמות אנחנו ממש אחים ולכן אחים לא משמיצים אחד תשני ולומדים אחד את השני והאיחוד הזה זה הסוד האמיתי .זה מה שבאמת מחזיק אותנו במשך אלפי השנים ביחד ואף אחד לא יכול עלינו שכולנו מאוחדים ....אני כבר ההיתי בצד שלך וזה סבבה מאוד למדתי אותך אח יקר אולי גם אתה תבוא לילמוד את הצד האחר השחור אך המחייך ואחרי שתכיר אותנו באמת לא דרך העיתונים והכתבות הקצרות בטלויזיה אחרי שתחיה בין אחיך מאה ימים ותבוא עם ראש פתוח בלי התחייבות רק באמת לילמוד ולהכיר על מה כל המהומה אז תיהיה הוגן ותחליט מה שאתה רוצה ...אבל בבקשה על תשמיץ את אחיך ואל תיקרא לי טיפש (בור ופרזיט) לפני שאתה קצת יודע מעבר ללילמוד לבגרויות מה זאת תורה ומה היא דרכה אז שוב מחילה מכבודך נא אל תשמיץ אותי כי אני לא מסריח ומשתדל לא להיות פרזיט אבל בטוח שיש לי רגשות ולא אוהב להעלב בברכת שנה טובה וחתימה טובה

      הגב לתגובה זו

      • ללמוד?? קודם כל תלמד לכתוב עם פסיקים!

        ירון, 11/09/06 11:25

        ואז אולי גם נבין מה כתבת!

        אבל בינינו, אין הבדל בין כת לכת.
        בין המהירישי, סיינטלוגיה או היהדות האורתודוקסית.
        כולם מבטיחים לך אמת אחת.
        כולם מספרים לך סיפורים על עולמות אחרים וכוח עליון שנוטל ממך את הצורך להיות עצמאי ואחראי למעשיך.
        כולם עובדים באותם שיטות של ''החזרה בתשובה''.

        הגב לתגובה זו

      • איך אתה לא מקיים את המצווה הכי חשובה

        בן, 11/09/06 19:53

        לגור בארץ ישראל?

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    שאלה: יהודי זה דת או גזע? (כמו שחור,לבן או סיני וכדומה...)

    אביהו, 10/09/06 13:34

    לפי טענות החרדים יהדות נחשבת כדת.
    שהרי הם טוענים שיהודי שמאמין בבודהה או בכל דבר אחר מפסיק להיות יהודי (לטענתם).
    והרי הם מטיחים כלפי החילונים והכופרים למיניהם שהם אינם יהודים.

    אל תתנו להם לבלבל אותכם.

    יהדות זה גזע.
    מי שנולד יהודי ימות יהודי,
    אפילו אם הוא נהיה ראש הבודהיסטים.

    אין כזה דבר להפסיק להיות יהודי, כמו שאי אפשר להפסיק להיות ערבי.
    יש ערבי נוצרי,מוסלמי ויש ערבים שמאמינים בכל מני דברים אחרים. אבל הם ממשיכים להיות ערבים.

    יהודי נשאר יהודי גם אם הוא מאמין שאין בורא לעולם.

    רק מה, חבל שיש יהודים כאלה שאינם מאמינים.

    כי בורא עולם בחר בנו מכל העמים לבשר את שמו בעמים, הוא נתן לנו תפקיד רם מעלה ואחריות גדולה מאוד.

    אנחנו עושים פדיחות, הולכים אחרי אלוהים אחרים ועובדים עבודה זרה.

    אנחנו מכעיסים את אבינו שבשמים ומשלמים על זה...וביוקר.

    דת מרחיקה מאלוהים.

    הדת ''תפשה'' בעלות על אלוהים, הדת מושחתת מהיסוד.
    היא מעוורת אנשים תמימים שבאמת רוצים להתקרב אל בורא עולם וגורמת לרבים להתרחק מהמקור האמיתי.
    בורא עולם אינו חפץ שנהיה ''דתיים'' ונשנא את ה''לא דתיים''.
    ''הוא'' אינו חפץ שנחשוב שאנחנו יותר טובים משאר העמים (כי אנחנו לא).

    כל רצונו הוא שנכיר בו ונאהב אותו, שנאהב אחד את השני ונקרב אליו את כל הטועים, עובדי האלילים והפסלים למיניהם.

    כל מה שצריך לדעת כתוב ב''ספר'' תפתחו ת'נך ותקראו בעצמכם.

    אל ''תשאלו את הרב'' כי הוא לא תמיד יודע. הוא גם מושפע מהרב שלו, שמושפע מהרב שלו...וככה זה חוזר אחורה מאות בשנים.

    תראו כמה זרמים יש לנו ביהדות: ברסלב,סטמרים,חב'ד....וכו'.
    לכל אחד טענות שונות ומשונות משלו.

    אז מי צודק?

    הגב לתגובה זו

    • טעית. לא שמעת על שמד? יהודי שלא שומר על הדת - אינו יהודי (ל''ת)

      ק', 10/09/06 17:01

      הגב לתגובה זו

    • היהדות היא דת- עובדה שניתן להתגייר

      יהודי, 10/09/06 18:25

      אין משמעות למושג ''דם יהודי''

      הגב לתגובה זו

    • הגזע היהודי הוא המצאה.

      Rasputin, 10/09/06 22:18

      של אנשים שנדלקו על התארויה אבל לא אהבו את הפראקטיקה, אז למה שהם לא יקראו לעצמם יהודים (כדי שחס וחלילה במידה ואלוהים קיים, הם יוכלו לעבור לצד המנצח מהר). אני לא אנתרופולוג, אבל במידה וכל היהודים צאצאי אברהם- אני חושב שכדאי לזכור שאברהם עצמו לא היה מהגזע היהודי. גזע זה משהו שלוקח לו אין ספור שנים להתפתח. אם נקבל את זה שהדתיים טוענים שהיקום קיים 6000 שנה, זה לא הגיוני שנוצר גזע יהודי. או כל גזע אחר.

      הגב לתגובה זו

    • היהודים הם(אנחנו) קבוצה רוחנית שמתפתחת דרך התגלגלות חוזרת לקבוצה

      סוס פרא אציל, 10/09/06 23:57

      זה נותן יתרון לפרטים ולקבוצה על הקבוצות האחרות.וזו הסיבה למה יש הרבה יותר יהודים בקרב מקבלי פרס נובל מאשר בכל קבוצה אחרת (באופן יחסי לגודל הקבוצה).ולכן היהודים סובלים מ''תת-תדמית'' לאורכה ולרוחבה של ההיסטוריה שלהם,זה מאזן מעט את התמונה.

      מי שנולד יהודי יחשב ליהודי עד ימק בשרו.לכן ישו הנוצרי היה ישוע היהודי איש נצרת.זו ההלכה.

      מי שבחר לעזוב את הקבוצה לא יכול לחזור ולהתגלגל לתוכה שוב.

      במעמד נשמה יהודית ארכיטיפית על יד נשמה ארכיטיפית של כל השאר - הראשונה נראית זוהרת והאחרת עמומה.

      בבדיקות די אנ אי אפשר לזהות מיקצים שהם יחודיים ליהודים.זה מדעי.

      הקצנת התפיסה את היהודי השרוי בתת תדמית לכדי מעשה במציאות של השמדת היהודים פירושה סוף המין אנושי.אחת היא אם על ידי מטאור מלחמה או דעיכה שמתרחשת כשחסר חלק מהותי.זה טבע הדברים.

      הגב לתגובה זו

    • יהודי - הגדרה לפי הלכה | מה זה ברוחניות - לא יודע!

      לא לבלבל !!, 11/09/06 07:56

      אתם מבלבלים רוחניות וגשמיות

      להגדרה של אדם יהודי גשמי - יש הגדרה בהלכה! אמא יהודיה או עבר גיור ...

      אתם מנתקים (כשנוח) מהגשמיות ועוברים לממד הרוחני ששם ישראל זה מי שרוצה ישר-אל אבל זה מתהפך אולי חמישים פעם ביום וזה משהו אחר לגמרי שאין לו מדידה לאנשים הרגילים.

      ואין היתר לעבור על התורה בגשמיות למען ''רוחניות''
      כי בעולם הגשמי יש צדיק השומר תרי''ג מצוות גשמיות
      ובעולם הרוחני כנ''ל רק ברוחניות

      ומי שהוא גבר - מחבר זה עם זה - שני מיני דברים מעולמות שונים...

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אירגון ''יד לאחים'' פועל גם הוא כמו כת.

    רחמים, 10/09/06 13:16

    האם יש טאבו על יהדות? על רוחניות? אחים יקרים ומה אתם עשיתם כדי לקדם העולם באהבת חינם, מה נתתם למען העם הצמא ברוחניות.
    האם המגזר דתי נקי כפיים בכל אשר קשור בכספים וניצול? בואו נשים את כל הקלפים על השולחן...

    שש מאות אלף נשמות היו במעמד הר סיני כולם שמעו אותו דבר וכל אחד הבין אחרת אבל כולם דברי אלוקים חיים.

    שבוע טוב לכם יקירי :)

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מה הרקע של המרואיין ומה הופך אותו לאוטוריטה בתחום?

    אליהו, 10/09/06 13:00

    כל אחד יכול לצאת בהצהרות כאלה ואחרות, למה שאקשיב דווקא לברנש בשם אהרון רובין?

    הגב לתגובה זו

    • הוא מדבר יותר לענין מרוב הכתבות כאן (ל''ת)

      יוני, 10/09/06 14:46

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    והיום מדור מיוחד: OLD_AGE

    רמי פלר, 10/09/06 12:56

    שיסביר מדוע יש לבטל את מוסף NEW_AGE באתר זה

    הגב לתגובה זו

    • מה קרה לך, זה המדור הכי טוב באתר (ל''ת)

      צמח בר, 10/09/06 13:43

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    להוציא את יד לאחים מחוץ לחוק!

    המחוקק, 10/09/06 12:27

    זהו ארגון גזעני-פשיסטי שאין לו מקום בחברה דמוקרטית, ביהדות, ובמדינת ישראל

    הגב לתגובה זו

    • בסוף גס אתה תחזור... (ל''ת)

      תשובה, 10/09/06 15:05

      הגב לתגובה זו