|
|
|
עד כה: 6 תגובות, ב- 5 דיונים.
|
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף סגור את כל התגובות
|
הוסף תגובה
|
|
 |
5.
3+4 לוטם בואי נחליף תחושות בעובדות
א-ב בחינוך ביתי,
07/09/06 18:04
| ללוטם, התנגדויותך נוסחו יפה מאד, את מוזמנת לקבל תגובה באתר www.ab-lifeschooling.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
ה - Homeschooling הוא אסון ! (ב')
לוטם,
05/09/06 03:03
| והאם אותם הורים שדוגלים בחינוך הביתי תמיד עושים זאת אך ורק ממניעים טהורים של ראיית טובת הילד במרכז ?
האם יתכן שתחת הכותרת הססגונית של החינוך הביתי ומבעד למעטה הצלופן הצבעוני שעוטף סיסמאות כל כך יפות, יכנסו לחסות הורים שסובלים ממגלומנייה והם חושבים שהם אלו שיודעים הכל יותר טוב מהמורה או ממערכת זו או אחרת ?
האם יתכן שחלקם שתלטנים חסרי תקנה שרוצים לנתב ולעצב ילדים משובטים בדמותם ובצלמם ולמנוע מהם כל חשיפה לדמויות של מבוגרים אחרים בחייהם ?
האם יתכן שישתרבבו לחינוך הביתי הורים סוציופאטיים עם תסביכים לא פתורים של עצמם שאותם הם מנסים לפתור באמצעות חוויה מתקנת על גבם ובאמצעותם של ילדיהם ?
האם יתכן שיש הורים שפוחדים שילדיהם יחשפו לרעיונות שונים משלהם, ויגדלו למבוגרים שינתקו את הקשרים איתם ולא ילכו בדרכיהם או יבקרו את דרך התנהלותם ? (כמו בכתות מסויימות).
החינוך המשלים - מורכב מכל אותם זמנים של חופשים וחגים ושעות אחר הצהריים, וכל אותו זמן שהילד לא נמצא במסגרת החינוך הרגילה (וב''רגילה'' יכולות להיות הרבה צורות חינוך) - הוא הזמן בו הילד נחשף ל''אני המאמין'' של הוריו ומקבל את כל מה שהורים נותנים לילדיהם בלי קשר לחינוך זה או אחר (חום ואהבה וקבלה ונתינה והכלה - הורית).
החינוך המשלים כולל גם את נטיותיו של הילד. (כלומר : חוגים שהילד בוחר בהם).
אז למה לנטרל אותו מחינוך רגיל ולנתק אותו מחברת בני גילו, ולשייך אותו רק למעגל המשפחה ולא למעגל חברתי מורחב ?
נכון, למערכת החינוך הרבה חסרונות. אבל גם יתרונות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
ה- Homeschooling זה אסון ! (א')
לוטם,
05/09/06 02:36
| בית ספר מעניק לילד את כל הכישורים והמיומנויות ההכרחיים לתיפקודו כבוגר, כולל מיצוי מקסימלי של הגשמתו העצמית. מה שחינוך ביתי מונע ממנו. ואין לכך קשר לשאלה הנצחית אותה שואל כל תלמיד (והוריו) - מה יועילו לי לימוד פונקציות אלו או אחרות במתמטיקה או למה עלי ללמוד ספרות ימי הביניים (וכן הלאה).
זה טבעי שהורים ירצו לגונן על ילדם ולהכניסו תחת כנפיהם. אך הנזק רב מהתועלת במקרה זה של החינוך הביתי.
במערכת חינוך רגילה ילד גדל עם בני גילו. זה אומר שהוא נחשף באופן הדרגתי לכל המרעין בישין של האופי האנושי, ולא מקבל חיפוי הגנתי ממטריית ההורים.
נכון, הילדים נחשפים לשפע של מרעין בישין, כמו: רוע, שקר, קנאה, צרות עין, מניפולציות, לעג, מקבלים שיעורים באינטרסנטיות ובחזירות, ביצירת קליקות חברתיות, ובעוד תכונות שאנחנו כל כך סולדים מהן, אבל הן קיימות בכולנו. וכמובן גם נחשפים לכל הצדדים החיוביים שמספקת חברת הילדים. והעיקר שבה הוא - השתייכות חברתית.
הם לומדים לבנות לעצמם חברות אמיתית ולפתח ''חושים'' למצוא כזו, הם לומדים להעריך תמיכה, וקבלה , פירגון, הערכה מבני גילם וממי שלא קשור אליהם בקשר דם.
החשיפה הזו לכל התכונות האנושיות הכרחית לגדילה ולהתפתחות תקינים. אלא אם עתידו של הילד לכשיגדל - הוא לחיות בדד במעמקי האדמה במיקלט אטומי.
כדי לגדול לבוגר שיודע לתעל ולנצל את כשרונותיו, ולא חשוב באיזה תחום, הילד צריך לחוש ולהתבולל בכל המרעין בישין הללו.
כדי לגדול ולהגשים את עצמינו, ולפלס את נתיבנו בחיים, אנחנו נדרשים לכישורי חיים.
בלי קשר למקצוע בו נבחר, לצורך זה גם : מוזיקאי,מתמטיקאי, מהנדס, צייר או מסעדן, רקדנית בלט או דוגמנית, צריכים לפתח כישורי חיים שיאפשרו התמודדות עם התחרות (קנאה, צרות עין) ועם התנהלות האופי האנושי של החברה בה הם חיים.
חינוך ביתי מונע מהילד את ההתמודדות ההדרגתית הזו.
משמעות התכנים הלימודיים היא הרבה פחות חשובה ונהפוך הוא, הילד צריך ללמוד להתמודד עם חומר שלא תמיד הוא בוחר לפי גחמותיו או חשקיו ובמילא הרצונות ותחומי העניין שלנו משתנים עם השנים.
אבל האפשרות לפתח באופן הדרגתי כישורי חיים ומיומניות חברתיות הן המצע והבסיס להתפתחות תקינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
עקר הבעיות בחנוך.
Matrix,
04/09/06 08:35
| כיום הוא שמלמדים יותר מידי את האבולוציה, ולימודי יהדות אין ,יש מה שלומדים ונקרא מסורת ישראל, ילד ידע לדקלם את שקספיר אבל לא ידע מה זה קריאת שמע, בבתי הספר הדתיים התורניים משלבים את כל לימודי החול+יהדות, הבן לומד לכבד את הוריו דבר שאינו מצוי אצל בני תיכון שמתחילים באלימות כלפי ההורים, מחקרים שנעשו בבריטניה ובארה''ב הראו שכאשר ישנה החל מגיל מסוים הפרדה בין בנים ובנות הישגי התלמידים השתפרו באפן ניכר, לימודי האבולוציה הנם לימודי כפירה, המענין הוא שבארה''ב האבולוציה מתחילה לרדת למחתרת ולהלחם בכנסיה הקתולית ששללה אותה ,ומעדיפה שבמערכת החינוך תהיה התפיסה הבריאתנית. ....ועכשיו...אבולוציונרים ..קדימה הסתער!!.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
this is so true. schools, especially in israel, are a waste of time
avi tzanani,
hatikva,
03/09/06 16:28
| what did i learn in school? acctually nothing, total waste of time, i finished high school with good marks and ''bagrut''- but it did not help me in anything. everything i know - which really helped me in life - comes from two sources : 1. reading in english, the english have a colture of collecting and sharing knowledge and ideas, and they do it in much better and clear ways than the israelis/jews. 2. my holy grandmother - she used to come to me , when i was a child,in the evenings before sleep, wisper some holy names in my names, and than i would fly high inside my mind - and from there opened gates to higher wisdom and self learning abilities that help me for years afterwards.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Interesting.
Rasputin,
03/09/06 17:39
| נזכרתי שאני יכול לכתוב בעברית. בתור מישהו שהתחיל היום את השנה האחרונה שלו במערכת החינוך, אני מסכים. אני לומד כימיה ביולוגיה ורוסית בתור מקצועות 5 יח''ל, ולהגיד את האמת אני לא מתלהב מזה (מה שלא משתקף בציונים שלי, ואם יורשה לי, הם פשוט מעולים במקצועות האלה). אני רוצה ללמוד אסטרונומיה, נוירותאולוגיה, קבלה, דברים כאלה. אפילו חקלאות. זה מה שבאמת יוכל לשמש מידע טוב. במקום זה אני לומד מתמטיקה (או יותר נכון בא לשיעורים ולקראת המיקוד לומד את הנושא וחצי שהשאירו וזהו). היסטוריה משעממת (מה לעשות, עלייתו ונפילתו של ראספוטין, המיסטיקה של הרייך השלישי מעניינים יותר). דבר אחד טוב במערכת חינוך הזו- האנגלית. למרות שאני לוקח חתיכת קרדיט על האנגלית שלי בעצמי, הם מלמדים אנגלית פה (לפחות במקרים שאני נתקלתי) בצורה טובה.
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|
|